世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ナノフォトニクス市場


Nanophotonics Market

市場概要 電気通信における技術革新の進展が、各市場の主要な牽引役となっている。EPISTAR Corporation、Samsung SDI Co Ltd.、OSRAM Licht AGなどが同市場で事業を展開しており、競争は激化している。北米市場... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年5月22日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
180 英語

 

サマリー

市場概要
電気通信における技術革新の進展が、各市場の主要な牽引役となっている。EPISTAR Corporation、Samsung SDI Co Ltd.、OSRAM Licht AGなどが同市場で事業を展開しており、競争は激化している。北米市場では、ナノフォトニクスに関する様々な研究開発プログラムへの投資が増加しており、この研究は人気を博している。
ナノフォトニクスは、照明や光学材料をナノスケールで応用する分野であり、様々な産業・商業プロセスへの応用が可能である。ナノフォトニクスは、さまざまな産業用ハードウェア・アプリケーションにエネルギー効率の高い照明光源を使用することを可能にする。現在のところ、ナノフォトニクスが提供するスペース、重量、エネルギー効率に代わるものはない。ナノフォトニクス製品を提供する企業は、さまざまな技術部門と協力し、いくつかの規範や規制を遵守している。家電、自動車、電気通信、IT、エレクトロニクスなどがナノフォトニクス産業の一例である。
ナノフォトニクス市場のダイナミクスと動向
電気通信における技術革新の増加は、各市場の主要な市場牽引要因である。しかし、研究開発費の高さが市場の成長を抑制している。
電気通信における技術革新の増加
過去10年間、世界は電気通信業界において前例のない技術革新を経験してきた。電気通信インフラの改善と革新は、世界の最も辺鄙な場所への接続性を確保した。2010年の世界の平均インターネット・トラフィックは240エクサバイトだった。それから10年以上が経ち、世界のインターネット・トラフィックは飛躍的に増加し、2020年には2810エクサバイトを超える。最新の電気通信技術の大規模な導入は、革新的なソリューションによってのみ可能となった。電気通信業界における急速な技術革新は、今後10年間で大規模な世界的変革効果をもたらすと予想される。
4Gより最大20倍高速な5Gモバイル・インターネット・サービスの段階的導入は、日常生活におけるモノのインターネット(IoT)接続アプリケーションのゲームチェンジャーになると期待されている。光ファイバーベースのインターネットは、光パルスを使用してケーブルでデータを伝送するもので、コストの低下と可用性の向上により、広く普及している。Li-Fiは、データ伝送に光を使用する無線通信技術で、Wi-Fiよりもはるかに汎用性が高く、この10年で商業展開が進むと予想されている。ナノフォトニクスは、電気通信機器のさまざまな光スイッチング・アプリケーションに使用されている。通信分野での技術革新の増加は、世界のナノフォトニクス市場成長の主要な原動力になると予想される。
研究開発コストの高さ
ナノフォトニクスは最先端の工学分野の1つであり、その数多くの利点から、近年さまざまな分野の産業で採用が増加している。ナノフォトニクスの概念は1990年代半ばまでさかのぼるが、実用化は比較的新しい技術であり、産業界で広く使用されるようになるには時間がかかった。しかし、ナノフォトニクス市場は価値主導型であり、さらなる成長と新市場獲得のためには、革新的な新製品を設計し、商品化する必要がある。研究開発は、さまざまな主要利害関係者が関与する高度に専門的なプロセスであり、成果が出るまでに何年もかかる。
研究活動には特殊なハイテク機器や研究所が必要である。同様に、研究を遂行するためには高度に熟練した人材が必要であり、その多くはその分野で長年の経験を積んでいる。設備や研究所の設置には費用がかかる。研究活動に必要な優秀な人材を集めるために、高い給与が提示される。コングロマリットの多くは、年間数十億ドルを研究開発に充てている。中小企業は研究開発に多額の費用をかける余裕がない。研究開発のコストが高いため、この分野での研究やイノベーションが広がらず、成長が阻害され、市場にとって重要な課題となっている。
COVID-19 ナノフォトニクス市場成長への影響分析
世界のナノフォトニクス市場は、COVID-19の影響により2020年に減少を経験した。世界各国政府は、COVID-19パンデミックの拡大を抑制するため、2020年3月からさまざまな期間で厳格なロックダウンやその他の制限を課した。ロックダウンはエンドユーザー産業の操業に混乱をもたらした。政府の規制が収益に深刻な影響を及ぼしたため、多くの業界が操業の縮小や停止を余儀なくされた。収益の減少に伴い、多くの産業がパンデミックの影響により設備投資の縮小、中断、延期を余儀なくされた。ナノフォトニクスの最大市場の一つである中国は、2020年5月までに封鎖規制を解除し、経済活動は徐々に回復し、2020年後半にはパンデミック前のレベルに達した。このため、ナノフォトニクス企業の収益は2020年末にかけて改善する。しかし、2020年後半には、患者数の増加と第二次パンデミックの波が北米と欧州を襲った。このため、2020年から2021年初頭まで需要は低迷した。
エンドユーザー産業からの需要の崩壊は、世界のナノフォトニクス市場を混乱させた。ナノフォトニクス産業は、革新的な製品を生み出し、市場の成長を促進するための研究開発活動に大きく依存している。研究開発活動はパンデミックの影響を大きく受けた。パンデミックにより、多くのナノフォトニクス業界の新興企業が、不透明な経済状況のために閉鎖された。しかし、COVID-19検出試験用のナノフォトニクスの研究は牽引力を増していた。EUが資金提供するCONVATプログラムでは、コロナウイルスを迅速に検出するためのナノフォトニクス・ベースのバイオセンサー検査が研究された。世界的なCOVID-19パンデミックは、ナノフォトニクス市場にとってもサプライチェーンの混乱をもたらした。この市場には、様々な国の部品メーカー、プログラマー、サプライヤー、ディストリビューターによる多様なグローバルサプライチェーンがある。メーカーは通常、部品の製造をさまざまな業者に委託している。
ナノフォトニック・アプリケーションの製造、テスト、発送には長いリードタイムが必要である。そのため、サプライチェーン全体が脆弱で、外部からの衝撃に弱い。COVID-19パンデミックの余震の影響による原材料供給の途絶と出荷の遅れは、ナノフォトニクスの生産量の減少と長い生産時間の原因となっている。需要が回復し、パンデミック以前の水準に徐々に近づいても、生産はまだ遅れている。世界の生産量は、2021年末までにパンデミック前のレベルに達すると予想されている。短期的な課題にもかかわらず、パンデミックは世界のナノフォトニクス市場の長期的見通しに好影響を与えると予想される。テレコミュニケーションとコンシューマーエレクトロニクスにおける技術革新の進展は、ナノフォトニクスの需要を大幅に押し上げると予想される。
ナノフォトニクス市場のセグメントとシェア
世界のナノフォトニクス市場は、製品、成分、エンドユーザー、地域によって分類される。
いくつかの技術的・生物学的分野におけるユニークな特徴と応用
量子ドットのナノテクノロジーは最近、いくつかの技術および生物学的分野に進出している。優れた光安定性、サイズに依存する光学特性、高い消光係数と輝度、実質的なストークスシフトなど、そのユニークな特質のためである。有機色素は、これらの特性をすべて発揮するには限界があり、多くのイメージングやバイオセンシングの用途に適している。さらに、量子ドットは、その巨大な表面積とin vitro/in vivoでの光学的追跡可能性から、マルチモーダル/多機能プローブの構築において、比較的に大きなシリカやポリマーベースのナノ粒子よりも優位性を持つ可能性がある。pH、金属イオン、DNA、酵素活性など、生物学的に関連する刺激を感知するための量子ドットプローブの基本原理、設計、製造。
量子ドットは、ハイエンドのテレビに鮮やかな色を提供することで知られている。しかし、ランダムな間隔で点滅する傾向があるため、薬物が生きた細胞と相互作用する際の生化学的プロセスを追跡するなど、いくつかの可能性のある応用が開発を妨げている。2021年11月、MITの化学者グループは、製剤や製造工程に変更を加えることなく、不要な点滅を抑える方法を考案した。中赤外レーザー光のビームを限りなく一瞬だけ発射することで、レーザーパルスの数百億倍という比較的長い時間、量子ドットの点滅を停止させる。
ナノフォトニクス市場の地理的分析
家電消費者の可処分所得の増加と、スマートホームやスマート職場環境への嗜好の変化
ナノフォトニクスはナノスケールでの光と物質の相互作用を研究するもので、基礎研究に挑戦し、実用的な進歩を可能にする。北米市場では、ナノフォトニクスに関する様々な研究開発プログラムへの投資が増加しているため、この研究は人気を博している。加えて、様々な用途におけるナノフォトニクス需要の高まりも、同地域における同研究とその製品の成長に寄与している。
さらに、今後数年間、民生用電子機器、通信、太陽光発電変換システムなどの最終用途産業における北米の投資増加が市場拡大を促進すると予測されている。コンシューマエレクトロニクスは、ナノフォトニクスが予測期間中に成長する世界的な好機を示している。北米のコンシューマエレクトロニクス事業はほぼ成熟しており、技術先進国としてほとんどの家庭に広く浸透している。スマートオフィスやスマートホームのトレンドの高まりは、技術の進歩に伴い、スマートテレビ、スマート冷蔵庫、スマートエアコンなどの家電製品に対する需要を増大させている。家電消費者の可処分所得の増加と、スマートホームやスマートな職場環境への嗜好の変化が、業界の成長を促進している。家電製品は、製品の技術革新と相互接続性の向上により、よりスマートになっている。このように、この地域のエンドユーザー産業では技術利用が増加しているため、コンシューマエレクトロニクスはナノフォトニクス市場を改善すると期待されている。
ナノフォトニクス企業と競争環境
世界のナノフォトニクス市場は、グローバルおよびローカルメーカーの数と強みに関して非常にダイナミックである。EPISTAR Corporation、Samsung SDI Co Ltd.、OSRAM Licht AG、Lumileds Holding B.V.、NOVALED AG、日立製作所、NEC、セイコーエプソン株式会社、シャープ株式会社、General Electric Company、Intel Corporation、International Business Machines Corporation (IBM)など、多数の大規模メーカーが存在するため、市場は細分化されている。市場の重要なステークホルダーは、それぞれの市場で競争上の優位性と認知度を得るために、合併、買収、製品発表、貢献、提携を採用している。
株式会社EPISTAR
概要台湾の新竹市に本社を置き、1996年に設立された。エピスター・コーポレーションは発光ダイオード(LED)製品の開発、製造、販売会社である。同社は特許取得済みの有機金属気相エピタキシー法を用いてAlGaInPおよび窒化物LEDを製造している。同社のLEDチップ製品は3つのシリーズに分けられ、それぞれ色、サイズ、波長が異なる。
PECシリーズのような製品ラインでは、半導体プロセスからのフリップチップ技術が使用され、より大きな電流駆動とより長いチップ寿命を実現している。同社は台湾を拠点とし、海外の営業拠点網を通じて幅広い顧客層とコミュニケーションを図っている。
製品ポートフォリオ
- AlGaInPシリーズ:AlGaInPシリーズは、業界をリードする効率性を備えている。AlGalnPモデルには、HB-ITO、UHB-PN、UHB-PX、UHB-AXがある。
重要な発展
- 2021年1月6日、EPISTARとLextarは株式交換により、化合物半導体事業における最大の国際投資プラットフォームであるEnnostar Incorporationを設立した。
世界のナノフォトニクス市場レポートは、約67の表、66の図、ほぼ178ページを提供する。


ページTOPに戻る


目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Product
3.2. Market Snippet by Ingredient
3.3. Market Snippet by End-User
3.4. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing innovation in telecommunications
4.1.1.2. Rising demand for consumer electronics
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High cost of research and development
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Adoption of unified design architecture
4.1.3.2. Use of artificial intelligence in research and development
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before the COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or a Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Near Field Optics (NFO)*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Light Emitting Diode (LED)
7.4. Organic Light-Emitting Diodes (OLED)
7.5. Holographic Data Storage System
7.6. Optical Amplifiers
7.7. Photovoltaic (PV) Cells
7.8. Others
8. By Ingredient
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredient
8.2. Plasmonics*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Photonic Crystals
8.4. Quantum Dots
8.5. Nanotubes
8.6. Others
9. By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
9.2. Consumer Electronics*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Non-Visible Wavelength Instruments
9.4. Solar Power Conversion Systems
9.5. Signs & indicators
9.6. Telecommunications
9.7. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. The U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Intel Corporation*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. EPISTAR Corporation
12.3. Samsung SDI Co Ltd.
12.4. OSRAM Licht AG
12.5. Lumileds Holding B.V.
12.6. NOVALED AG
12.7. Hitachi
12.8. NEC
12.9. Seiko Epson Corporation
12.10. Sharp Corporation
12.11. General Electric Company
12.12. International Business Machines Corporation (IBM)(*LIST NOT EXHAUSTIVE)
13. Premium Insights
14. DataM Intelligence
14.1. Appendix
14.2. About Us and Services
14.3. Contact Us

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Market Overview
Increasing innovation in telecommunications is a major market driver for the respective market. The competitive rivalry intensifies with EPISTAR Corporation, Samsung SDI Co Ltd., OSRAM Licht AG, and others operating in the market. The study has gained popularity in the North American market due to rising investment by the region in various R&D programs in nanophotonics.
Nanophotonics is the field of applying lighting and optical materials on a nanoscale and its application in various industrial and commercial processes. Nanophotonics allows for using energy-efficient lighting sources for various industrial hardware applications. Currently, there is no alternative to the space, weight, and energy efficiency afforded by nanophotonics. Companies that provide nanophotonics products work with various technology sectors and adhere to several norms and regulations. Consumer electronics, automotive, telecommunications, IT, and electronics are a few examples of nanophotonics industries.
Nanophotonics Market Dynamics and Trends
Increasing innovation in telecommunications is a major market driver for the respective market. Nonetheless, the high research and development cost restrains the market's growth.
Increasing innovation in telecommunications
The world has experienced unprecedented innovation in the telecommunications industry in the last decade. The improvements and innovations in telecommunication infrastructure have ensured connectivity to the world's most remote corners. The average global internet traffic was 240 exabytes in 2010. More than a decade later, global internet traffic rose exponentially to more than 2810 exabytes in 2020. The large-scale adoption of modern telecommunication technologies has only been made possible due to innovative solutions. Rapid innovation in the telecommunications industry is expected to have large-scale global transformative effects in the coming decade.
The gradual introduction of 5G mobile internet services, up to 20 times faster than 4G, is expected to be a game-changer for Internet of Things (IoT) connectivity applications in everyday life. Fiber optic-based internet, where light pulses are used to transmit data through cables, is experiencing widespread adoption due to decreasing costs and increasing availability. Li-Fi, a wireless communication technology that employs light to transmit data and is much more versatile than Wi-Fi, is expected to undergo commercial deployment in this decade. Nanophotonics is used for various optical switching applications in telecommunications equipment. The increasing innovation in the telecommunications sector is expected to be a key driver for the growth of the global nanophotonics market.
High cost of research and development
Nanophotonics is one of the most advanced engineering fields and has seen rising adoption among industries across a range of sectors in recent years due to its numerous benefits. Although the concept of nanophotonics dates back to the mid-1990s, the practical application is a relatively new technology and has been slowly adopted for widespread industry use. However, the nanophotonics market is value-driven, where new innovative products must be designed and commercialized to generate more growth and capture new markets. Research and development is a highly specialized process involving various key stakeholders and takes years to materialize results.
Specialized high-tech equipment and laboratories are required for research activities. Similarly, highly skilled human resources are required to carry out the research, many of whom have years of experience in the field. The equipment and laboratories are expensive to set up. Higher salaries are offered to attract the best talent required for research activities. Many conglomerates earmark billions of dollars for research and development annually. Smaller companies cannot afford to spend large sums on research and development. The high cost of research and development prevents wider research and innovation in the field, thereby stifling growth and presenting a key challenge for the market.
COVID-19 Impact Analysis on Nanophotonics Market Growth
The global nanophotonics market experienced a decline in 2020 owing to COVID-19's impact. Governments globally imposed strict lockdowns and other restrictions of varying durations starting from March 2020 to curb the spread of the emerging COVID-19 pandemic. The lockdowns caused disruptions in the operations of end-user industries. Many industries had to scale down or suspend operations owing to government regulations severely affecting their revenues. With reduced revenues, many industries had to scale back, suspend or postpone capital investments due to the effects of the pandemic. China, one of the largest markets for nanophotonics, lifted lockdown restrictions by May 2020 and economic activity slowly picked up, reaching pre-pandemic levels by late 2020. Revenues for nanophotonics companies thus show improvement towards the end of 2020. However, rising cases and the second pandemic wave hit North America and Europe in late 2020. Thus demand remained subdued from 2020 through early 2021.
The collapse in demand from the end-user industries disrupted the global nanophotonics market. The nanophotonics industry relies heavily on research and developmental activities to create innovative products and drive the market's growth. Research and developmental activities were severely affected by the pandemic. The pandemic caused many nanophotonics industry startups to shut down due to uncertain economic conditions. However, research into nanophotonics for COVID-19 detection tests was gaining increasing traction. The CONVAT program, funded by the EU, researched a nanophotonics-based biosensor test for quick coronavirus detection. The global COVID-19 pandemic also has supply chain disruptions for the nanophotonics market. The market has a diversified global supply chain with various countries' component manufacturers, programmers, suppliers, and distributors. Manufacturers typically outsource the production of components to a variety of different contractors.
Long lead times are required for the manufacturing, testing, and dispatching of nanophotonic applications. Therefore, the entire supply chain is fragile and vulnerable to external shocks. The raw material supply disruptions and shipping delays caused by the aftershock effects of the COVID-19 pandemic have led to a decrease in nanophotonic production and long production times. Even as demand recovers and slowly approaches pre-pandemic levels, production is still lagging. Global production is expected to achieve pre-pandemic levels by the end of 2021. Despite the short-term challenges, the pandemic is expected to have a positive impact on the long-term outlook of the global nanophotonics market. The growing technological innovation in telecommunications and consumer electronics is expected to significantly boost the demand for nanophotonics.
Nanophotonics Market Segment and Shares
The global nanophotonics market is classified based on product, ingredient, end-user, and region.
Unique features and applications in several technological and biological areas
Quantum dots nanotechnology has recently made inroads into several technological and biological areas. Due to its unique qualities, including excellent photostability, size-dependent optical properties, high extinction coefficient and brightness, and substantial Stokes shift. Organic dyes are limited in their ability to exhibit all these characteristics, making them suitable for many imaging and biosensing applications. Furthermore, due to their enormous surface area and in vitro/in vivo optical trackability, quantum dots may have an advantage over comparably bigger silica and polymer-based nanoparticles for constructing multimodal/multifunctional probes. The fundamental principles, design, and production of quantum dots probes for sensing biologically relevant stimuli such as pH, metal ions, DNA, and enzyme activity.
Quantum dots are best recognized for providing vibrant colors in some high-end televisions. However, some possible applications have impeded development, such as following a drug's biochemical processes as it interacts with living cells due to the tendency to blink off at random intervals. In November 2021, a group of MIT chemists devised a method for reducing unwanted blinking without requiring any changes to the formulation or manufacturing process. The quantum dot's blinking is abolished for a comparatively long period, tens of billions of times longer than the laser pulse, by firing a beam of mid-infrared laser light for an infinitesimal moment.
Nanophotonics Market Geographical Analysis
The rise in disposable income of consumers of consumer electronics, as well as their shift in tastes toward smart homes and smart working environments
Nanophotonics studies light-matter interactions at the nanoscale, which challenges basic research and allows for practical advancements. The study has gained popularity in the North American market due to rising investment by the region in various R&D programs in nanophotonics. In addition, the rising demand for nanophotonics in various applications is another factor contributing to the growth of the study and its products in the region.
Furthermore, over the next few years, increased investment by North America in end-use industries such as consumer electronics, telecommunications, and solar power conversion systems is predicted to fuel market expansion. Consumer Electronics has shown positive global opportunities for nanophotonics to grow in the forecast period. The consumer electronics business in North America is mostly mature and as a technologically advanced country, it has widespread penetration in most households. The rising trend of smart offices and smart homes is increasing demand for consumer electronics such as smart TVs, smart refrigerators, smart air conditioners, and more as technology advances. The rise in disposable income of consumer electronics consumers and their shift in tastes toward smart homes and smart working environments are driving the industry's growth. Consumer Electronics have become smarter due to greater product innovation and interconnectedness. Thus, consumer electronics is expected to improve the nanophotonics market due to the increasing use of technology in the end-user industry in the region.
Nanophotonics Companies and Competitive Landscape
The global nanophotonics market is highly dynamic regarding global and local producers' numbers and strengths. The market is fragmented due to numerous large-scale manufacturers such as EPISTAR Corporation, Samsung SDI Co Ltd., OSRAM Licht AG, Lumileds Holding B.V., NOVALED AG, Hitachi, NEC, Seiko Epson Corporation, Sharp Corporation, General Electric Company, Intel Corporation and International Business Machines Corporation (IBM). Pivotal market stakeholders employ mergers, acquisitions, product launches, contributions, and collaborations to gain competitive advantages and recognition in their respective markets.
EPISTAR Corporation
Overview: The company is based in Hsinchu, Taiwan, and was founded in 1996. Epistar Corporation is a light-emitting diode (LED) product developer, manufacturer, and marketer. The company uses its patented metal-organic vapor phase epitaxy process to make AlGaInP and nitride LEDs. Its LED chip products are divided into three series, each with various colors, sizes, and wavelengths.
Flip-chip technology from semiconductor processes is used in product lines like the PEC series to produce greater current drives and longer chip life. The company's operations are based in Taiwan and it communicates with its broad client base through a network of overseas sales offices.
Product Portfolio:
• AlGaInP Series: The AlGaInP Series is equipped with industry-leading efficiency. AlGalnP models include the HB-ITO, UHB-PN, UHB-PX, and UHB-AX.
Key Development:
• On January 6, 2021, EPISTAR and Lextar formed Ennostar Incorporation, the greatest international investment platform in the compound semiconductor business, through a share swap.
The global nanophotonics market report would provide approximately 67 tables, 66 figures, and almost 178 pages.



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Product
3.2. Market Snippet by Ingredient
3.3. Market Snippet by End-User
3.4. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing innovation in telecommunications
4.1.1.2. Rising demand for consumer electronics
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High cost of research and development
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Adoption of unified design architecture
4.1.3.2. Use of artificial intelligence in research and development
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before the COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or a Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Near Field Optics (NFO)*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Light Emitting Diode (LED)
7.4. Organic Light-Emitting Diodes (OLED)
7.5. Holographic Data Storage System
7.6. Optical Amplifiers
7.7. Photovoltaic (PV) Cells
7.8. Others
8. By Ingredient
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredient
8.2. Plasmonics*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Photonic Crystals
8.4. Quantum Dots
8.5. Nanotubes
8.6. Others
9. By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
9.2. Consumer Electronics*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Non-Visible Wavelength Instruments
9.4. Solar Power Conversion Systems
9.5. Signs & indicators
9.6. Telecommunications
9.7. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. The U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Intel Corporation*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. EPISTAR Corporation
12.3. Samsung SDI Co Ltd.
12.4. OSRAM Licht AG
12.5. Lumileds Holding B.V.
12.6. NOVALED AG
12.7. Hitachi
12.8. NEC
12.9. Seiko Epson Corporation
12.10. Sharp Corporation
12.11. General Electric Company
12.12. International Business Machines Corporation (IBM)(*LIST NOT EXHAUSTIVE)
13. Premium Insights
14. DataM Intelligence
14.1. Appendix
14.2. About Us and Services
14.3. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る