ナノフォトニクス市場Nanophotonics Market 市場概要 電気通信における技術革新の進展が、各市場の主要な牽引役となっている。EPISTAR Corporation、Samsung SDI Co Ltd.、OSRAM Licht AGなどが同市場で事業を展開しており、競争は激化している。北米市場... もっと見る
サマリー市場概要電気通信における技術革新の進展が、各市場の主要な牽引役となっている。EPISTAR Corporation、Samsung SDI Co Ltd.、OSRAM Licht AGなどが同市場で事業を展開しており、競争は激化している。北米市場では、ナノフォトニクスに関する様々な研究開発プログラムへの投資が増加しており、この研究は人気を博している。 ナノフォトニクスは、照明や光学材料をナノスケールで応用する分野であり、様々な産業・商業プロセスへの応用が可能である。ナノフォトニクスは、さまざまな産業用ハードウェア・アプリケーションにエネルギー効率の高い照明光源を使用することを可能にする。現在のところ、ナノフォトニクスが提供するスペース、重量、エネルギー効率に代わるものはない。ナノフォトニクス製品を提供する企業は、さまざまな技術部門と協力し、いくつかの規範や規制を遵守している。家電、自動車、電気通信、IT、エレクトロニクスなどがナノフォトニクス産業の一例である。 ナノフォトニクス市場のダイナミクスと動向 電気通信における技術革新の増加は、各市場の主要な市場牽引要因である。しかし、研究開発費の高さが市場の成長を抑制している。 電気通信における技術革新の増加 過去10年間、世界は電気通信業界において前例のない技術革新を経験してきた。電気通信インフラの改善と革新は、世界の最も辺鄙な場所への接続性を確保した。2010年の世界の平均インターネット・トラフィックは240エクサバイトだった。それから10年以上が経ち、世界のインターネット・トラフィックは飛躍的に増加し、2020年には2810エクサバイトを超える。最新の電気通信技術の大規模な導入は、革新的なソリューションによってのみ可能となった。電気通信業界における急速な技術革新は、今後10年間で大規模な世界的変革効果をもたらすと予想される。 4Gより最大20倍高速な5Gモバイル・インターネット・サービスの段階的導入は、日常生活におけるモノのインターネット(IoT)接続アプリケーションのゲームチェンジャーになると期待されている。光ファイバーベースのインターネットは、光パルスを使用してケーブルでデータを伝送するもので、コストの低下と可用性の向上により、広く普及している。Li-Fiは、データ伝送に光を使用する無線通信技術で、Wi-Fiよりもはるかに汎用性が高く、この10年で商業展開が進むと予想されている。ナノフォトニクスは、電気通信機器のさまざまな光スイッチング・アプリケーションに使用されている。通信分野での技術革新の増加は、世界のナノフォトニクス市場成長の主要な原動力になると予想される。 研究開発コストの高さ ナノフォトニクスは最先端の工学分野の1つであり、その数多くの利点から、近年さまざまな分野の産業で採用が増加している。ナノフォトニクスの概念は1990年代半ばまでさかのぼるが、実用化は比較的新しい技術であり、産業界で広く使用されるようになるには時間がかかった。しかし、ナノフォトニクス市場は価値主導型であり、さらなる成長と新市場獲得のためには、革新的な新製品を設計し、商品化する必要がある。研究開発は、さまざまな主要利害関係者が関与する高度に専門的なプロセスであり、成果が出るまでに何年もかかる。 研究活動には特殊なハイテク機器や研究所が必要である。同様に、研究を遂行するためには高度に熟練した人材が必要であり、その多くはその分野で長年の経験を積んでいる。設備や研究所の設置には費用がかかる。研究活動に必要な優秀な人材を集めるために、高い給与が提示される。コングロマリットの多くは、年間数十億ドルを研究開発に充てている。中小企業は研究開発に多額の費用をかける余裕がない。研究開発のコストが高いため、この分野での研究やイノベーションが広がらず、成長が阻害され、市場にとって重要な課題となっている。 COVID-19 ナノフォトニクス市場成長への影響分析 世界のナノフォトニクス市場は、COVID-19の影響により2020年に減少を経験した。世界各国政府は、COVID-19パンデミックの拡大を抑制するため、2020年3月からさまざまな期間で厳格なロックダウンやその他の制限を課した。ロックダウンはエンドユーザー産業の操業に混乱をもたらした。政府の規制が収益に深刻な影響を及ぼしたため、多くの業界が操業の縮小や停止を余儀なくされた。収益の減少に伴い、多くの産業がパンデミックの影響により設備投資の縮小、中断、延期を余儀なくされた。ナノフォトニクスの最大市場の一つである中国は、2020年5月までに封鎖規制を解除し、経済活動は徐々に回復し、2020年後半にはパンデミック前のレベルに達した。このため、ナノフォトニクス企業の収益は2020年末にかけて改善する。しかし、2020年後半には、患者数の増加と第二次パンデミックの波が北米と欧州を襲った。このため、2020年から2021年初頭まで需要は低迷した。 エンドユーザー産業からの需要の崩壊は、世界のナノフォトニクス市場を混乱させた。ナノフォトニクス産業は、革新的な製品を生み出し、市場の成長を促進するための研究開発活動に大きく依存している。研究開発活動はパンデミックの影響を大きく受けた。パンデミックにより、多くのナノフォトニクス業界の新興企業が、不透明な経済状況のために閉鎖された。しかし、COVID-19検出試験用のナノフォトニクスの研究は牽引力を増していた。EUが資金提供するCONVATプログラムでは、コロナウイルスを迅速に検出するためのナノフォトニクス・ベースのバイオセンサー検査が研究された。世界的なCOVID-19パンデミックは、ナノフォトニクス市場にとってもサプライチェーンの混乱をもたらした。この市場には、様々な国の部品メーカー、プログラマー、サプライヤー、ディストリビューターによる多様なグローバルサプライチェーンがある。メーカーは通常、部品の製造をさまざまな業者に委託している。 ナノフォトニック・アプリケーションの製造、テスト、発送には長いリードタイムが必要である。そのため、サプライチェーン全体が脆弱で、外部からの衝撃に弱い。COVID-19パンデミックの余震の影響による原材料供給の途絶と出荷の遅れは、ナノフォトニクスの生産量の減少と長い生産時間の原因となっている。需要が回復し、パンデミック以前の水準に徐々に近づいても、生産はまだ遅れている。世界の生産量は、2021年末までにパンデミック前のレベルに達すると予想されている。短期的な課題にもかかわらず、パンデミックは世界のナノフォトニクス市場の長期的見通しに好影響を与えると予想される。テレコミュニケーションとコンシューマーエレクトロニクスにおける技術革新の進展は、ナノフォトニクスの需要を大幅に押し上げると予想される。 ナノフォトニクス市場のセグメントとシェア 世界のナノフォトニクス市場は、製品、成分、エンドユーザー、地域によって分類される。 いくつかの技術的・生物学的分野におけるユニークな特徴と応用 量子ドットのナノテクノロジーは最近、いくつかの技術および生物学的分野に進出している。優れた光安定性、サイズに依存する光学特性、高い消光係数と輝度、実質的なストークスシフトなど、そのユニークな特質のためである。有機色素は、これらの特性をすべて発揮するには限界があり、多くのイメージングやバイオセンシングの用途に適している。さらに、量子ドットは、その巨大な表面積とin vitro/in vivoでの光学的追跡可能性から、マルチモーダル/多機能プローブの構築において、比較的に大きなシリカやポリマーベースのナノ粒子よりも優位性を持つ可能性がある。pH、金属イオン、DNA、酵素活性など、生物学的に関連する刺激を感知するための量子ドットプローブの基本原理、設計、製造。 量子ドットは、ハイエンドのテレビに鮮やかな色を提供することで知られている。しかし、ランダムな間隔で点滅する傾向があるため、薬物が生きた細胞と相互作用する際の生化学的プロセスを追跡するなど、いくつかの可能性のある応用が開発を妨げている。2021年11月、MITの化学者グループは、製剤や製造工程に変更を加えることなく、不要な点滅を抑える方法を考案した。中赤外レーザー光のビームを限りなく一瞬だけ発射することで、レーザーパルスの数百億倍という比較的長い時間、量子ドットの点滅を停止させる。 ナノフォトニクス市場の地理的分析 家電消費者の可処分所得の増加と、スマートホームやスマート職場環境への嗜好の変化 ナノフォトニクスはナノスケールでの光と物質の相互作用を研究するもので、基礎研究に挑戦し、実用的な進歩を可能にする。北米市場では、ナノフォトニクスに関する様々な研究開発プログラムへの投資が増加しているため、この研究は人気を博している。加えて、様々な用途におけるナノフォトニクス需要の高まりも、同地域における同研究とその製品の成長に寄与している。 さらに、今後数年間、民生用電子機器、通信、太陽光発電変換システムなどの最終用途産業における北米の投資増加が市場拡大を促進すると予測されている。コンシューマエレクトロニクスは、ナノフォトニクスが予測期間中に成長する世界的な好機を示している。北米のコンシューマエレクトロニクス事業はほぼ成熟しており、技術先進国としてほとんどの家庭に広く浸透している。スマートオフィスやスマートホームのトレンドの高まりは、技術の進歩に伴い、スマートテレビ、スマート冷蔵庫、スマートエアコンなどの家電製品に対する需要を増大させている。家電消費者の可処分所得の増加と、スマートホームやスマートな職場環境への嗜好の変化が、業界の成長を促進している。家電製品は、製品の技術革新と相互接続性の向上により、よりスマートになっている。このように、この地域のエンドユーザー産業では技術利用が増加しているため、コンシューマエレクトロニクスはナノフォトニクス市場を改善すると期待されている。 ナノフォトニクス企業と競争環境 世界のナノフォトニクス市場は、グローバルおよびローカルメーカーの数と強みに関して非常にダイナミックである。EPISTAR Corporation、Samsung SDI Co Ltd.、OSRAM Licht AG、Lumileds Holding B.V.、NOVALED AG、日立製作所、NEC、セイコーエプソン株式会社、シャープ株式会社、General Electric Company、Intel Corporation、International Business Machines Corporation (IBM)など、多数の大規模メーカーが存在するため、市場は細分化されている。市場の重要なステークホルダーは、それぞれの市場で競争上の優位性と認知度を得るために、合併、買収、製品発表、貢献、提携を採用している。 株式会社EPISTAR 概要台湾の新竹市に本社を置き、1996年に設立された。エピスター・コーポレーションは発光ダイオード(LED)製品の開発、製造、販売会社である。同社は特許取得済みの有機金属気相エピタキシー法を用いてAlGaInPおよび窒化物LEDを製造している。同社のLEDチップ製品は3つのシリーズに分けられ、それぞれ色、サイズ、波長が異なる。 PECシリーズのような製品ラインでは、半導体プロセスからのフリップチップ技術が使用され、より大きな電流駆動とより長いチップ寿命を実現している。同社は台湾を拠点とし、海外の営業拠点網を通じて幅広い顧客層とコミュニケーションを図っている。 製品ポートフォリオ - AlGaInPシリーズ:AlGaInPシリーズは、業界をリードする効率性を備えている。AlGalnPモデルには、HB-ITO、UHB-PN、UHB-PX、UHB-AXがある。 重要な発展 - 2021年1月6日、EPISTARとLextarは株式交換により、化合物半導体事業における最大の国際投資プラットフォームであるEnnostar Incorporationを設立した。 世界のナノフォトニクス市場レポートは、約67の表、66の図、ほぼ178ページを提供する。 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Product 3.2. Market Snippet by Ingredient 3.3. Market Snippet by End-User 3.4. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing innovation in telecommunications 4.1.1.2. Rising demand for consumer electronics 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High cost of research and development 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Adoption of unified design architecture 4.1.3.2. Use of artificial intelligence in research and development 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Before the COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or a Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Near Field Optics (NFO)* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Light Emitting Diode (LED) 7.4. Organic Light-Emitting Diodes (OLED) 7.5. Holographic Data Storage System 7.6. Optical Amplifiers 7.7. Photovoltaic (PV) Cells 7.8. Others 8. By Ingredient 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredient 8.2. Plasmonics* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Photonic Crystals 8.4. Quantum Dots 8.5. Nanotubes 8.6. Others 9. By End-User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 9.2. Consumer Electronics* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Non-Visible Wavelength Instruments 9.4. Solar Power Conversion Systems 9.5. Signs & indicators 9.6. Telecommunications 9.7. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Russia 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Intel Corporation* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Key Highlights 12.1.4. Financial Overview 12.2. EPISTAR Corporation 12.3. Samsung SDI Co Ltd. 12.4. OSRAM Licht AG 12.5. Lumileds Holding B.V. 12.6. NOVALED AG 12.7. Hitachi 12.8. NEC 12.9. Seiko Epson Corporation 12.10. Sharp Corporation 12.11. General Electric Company 12.12. International Business Machines Corporation (IBM)(*LIST NOT EXHAUSTIVE) 13. Premium Insights 14. DataM Intelligence 14.1. Appendix 14.2. About Us and Services 14.3. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Product 3.2. Market Snippet by Ingredient 3.3. Market Snippet by End-User 3.4. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing innovation in telecommunications 4.1.1.2. Rising demand for consumer electronics 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High cost of research and development 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Adoption of unified design architecture 4.1.3.2. Use of artificial intelligence in research and development 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Before the COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or a Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Near Field Optics (NFO)* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Light Emitting Diode (LED) 7.4. Organic Light-Emitting Diodes (OLED) 7.5. Holographic Data Storage System 7.6. Optical Amplifiers 7.7. Photovoltaic (PV) Cells 7.8. Others 8. By Ingredient 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredient 8.2. Plasmonics* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Photonic Crystals 8.4. Quantum Dots 8.5. Nanotubes 8.6. Others 9. By End-User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 9.2. Consumer Electronics* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Non-Visible Wavelength Instruments 9.4. Solar Power Conversion Systems 9.5. Signs & indicators 9.6. Telecommunications 9.7. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Russia 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Intel Corporation* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Key Highlights 12.1.4. Financial Overview 12.2. EPISTAR Corporation 12.3. Samsung SDI Co Ltd. 12.4. OSRAM Licht AG 12.5. Lumileds Holding B.V. 12.6. NOVALED AG 12.7. Hitachi 12.8. NEC 12.9. Seiko Epson Corporation 12.10. Sharp Corporation 12.11. General Electric Company 12.12. International Business Machines Corporation (IBM)(*LIST NOT EXHAUSTIVE) 13. Premium Insights 14. DataM Intelligence 14.1. Appendix 14.2. About Us and Services 14.3. Contact Us
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