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イソプロピルの世界市場 - 2023-2030


Global Isopropyl Market - 2023-2030

市場概要 世界のイソプロピル市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達するという有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は7.90%である。 2-プロパノー... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年3月28日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界のイソプロピル市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達するという有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は7.90%である。
2-プロパノールとして知られるイソプロピルアルコールは、アルコール族の中で最も広く使用されている化学分子のひとつである。最初に商業的に合成されたアルコールはイソプロピルアルコールである。硫酸の存在下でプロピレンを加水分解すれば、すぐに製造できる。消毒用アルコールを作るには、イソプロピルアルコールと水を合わせる。その他、化粧品、ハンドローション、アフターシェーブローションにも含まれている。工業的には、ガム、シェラック、薬、化粧品、医薬品の低コスト溶剤として、またエタノール(エチルアルコール)の変性溶剤として使用される。湿った気体に加えると、水層の偏析や凍結を防ぐのに役立つ。もう一つの重要な溶剤であるアセトンは、イソプロピルアルコールから簡単に製造できる。
市場ダイナミクス
溶剤としてのイソプロピル需要の高まり
イソプロピルアルコールは、滅菌剤や洗浄剤としての用途に加え、原薬製造の溶媒としても使用されている。これは、比較的安価で入手しやすい溶媒であり、植物原料からさまざまな化合物を抽出できるからである。イソプロピルアルコールはまた、多くの合成有機化合物の溶媒としても適しており、多くの樹脂、ガム、ワックスを溶解することができる。
さらに、製薬業界におけるイソプロピルアルコールの需要の増加は、局所防腐剤や手指消毒剤としての使用の増加にも起因している。COVID-19の大流行は、手指衛生の重要性を浮き彫りにした。そのため、有効成分としてイソプロピルアルコールを含む手指消毒剤の使用が増加している。
厳しい環境規制
世界各国の政府がイソプロピルアルコールの使用と廃棄に厳しい規制を課しているため、メーカーは必要な許可を得るのが難しく、製造コストが上昇している。いくつかの国では、製造時に排出できるVOCの最大レベルを制限する規制を設けており、これによって企業のイソプロピルアルコール製造能力が制限される可能性がある。さらに、有害廃棄物処理に関する規制は生産コストを上昇させ、企業が競争力のある価格でイソプロピルアルコールを生産・販売することを困難にする可能性がある。上記の規制により、製造業者が特定の地域で事業を行うことが難しくなり、イソプロピルアルコールの世界的な供給力が低下する可能性がある。
COVID-19影響分析
COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、ロックダウン、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。
セグメント分析
世界のイソプロピル市場は、用途、エンドユーザー、地域によって区分される。
都市化と可処分所得の増加が化粧品・パーソナルケア分野の市場シェアを押し上げる
化粧品・パーソナルケア用品は、イソプロピルアルコールを含むアフターシェーブローション、バス用品、アイメイク用品、ネイル用品、ヘア用品、スキンケア用品などの人気が高まっているため、世界のイソプロピル市場で第2位のシェアを占めている。消泡剤は製造中の泡立ちを防ぎ、液体最終製品の泡立ちを抑える。消費者の可処分所得の増加、ナチュラル・オーガニック製品への意識の高まり、高級パーソナルケア製品への消費支出の増加などが背景にある。世界の化粧品・パーソナルケア製品市場は、予測期間中に大きな成長を遂げるだろう。
地理的分析
大手企業の存在感が強く、環境に優しい製品の使用に対する意識が高まっている。
アジア太平洋地域における医療施設の増加が、イソプロピルの需要を押し上げる主な要因である。さらに、インド、タイ、日本、韓国などのアジア太平洋地域の新興国は、保存期間を最適化するために防腐剤を必要とする加工食品への依存度を高めている。イソプロピルアルコールは食品保存料や着色料として広く使われている。そのため、これらの国々では予測期間中、同物質に対する需要が堅調に伸びると予測されている。
競争状況
同市場における世界の主要企業には、エクソンモービル、DOWケミカル、エボニック・インダストリーズ、フォルモサ・プラスチックス・コーポレーション、リオンデルバセル・インダストリーズ、三菱化学、日本触媒、リエージェント・ケミカルズ、サウジアラビア・アクリルモノマー・カンパニー・リミテッド、INEOSコーポレーションなどがある。
レポートを購入する理由
- 用途、エンドユーザー、地域に基づく世界のイソプロピル市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- イソプロピル市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界のイソプロピル市場レポートは約53表、50図、195ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Application
3.2. Snippet by End-User
3.3. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing demand for isopropyl as a solvent.
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Stringent environmental regulations
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Application
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
7.2. Antiseptic and Astringent*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Cleaning Agent
7.4. Solvent
7.5. Others
8. By End-User
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
8.2. Cosmetics & Personal Care*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Pharmaceutical
8.4. Food & Beverages
8.5. Paints & Coatings
8.6. Chemical
8.7. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. UK
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Russia
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. ExxonMobil*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. Dow
11.3. Evonik Industries
11.4. Formosa Plastics Corporation
11.5. LyondellBasell Industries
11.6. Mitsubishi Chemical Corporation
11.7. Nippon Shokubai Co., Ltd
11.8. ReAgent Chemicals Ltd
11.9. Saudi Acrylic Monomer Company Limited
11.10. INEOS Corporation
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The global isopropyl market reached US$ XX million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ XX million by 2030. The market is growing at a CAGR of 7.90% during the forecast period (2023-2030).
Isopropyl alcohol, often known as 2-propanol, is one of the most widely used chemical molecules in the alcohol family. The first commercially synthesized alcohol was isopropyl alcohol. It may be produced quickly by hydrolyzing propylene in the presence of sulfuric acid. In order to make rubbing alcohol, isopropyl alcohol and water are combined. Other cosmetics, hand lotions and aftershave lotions all include it. In the industrial setting, it is employed as a low-cost solvent for gums, shellacs, medications, cosmetics and medicines, as well as for denaturing ethanol (ethyl alcohol). It aids in preventing the segregation and freezing of a water layer when added to wet gas. Acetone, another significant solvent, may be produced simply from isopropyl alcohol.
Market Dynamics
Growing demand for isopropyl as a solvent
In addition to its use as a sterilizing and cleaning agent, isopropyl alcohol is also used as a solvent in producing APIs because it is a relatively inexpensive and easily available solvent that can extract a wide range of compounds from plant materials. It is also a good solvent for many synthetic organic compounds and can dissolve many resins, gums and waxes.
Furthermore, the increasing demand for isopropyl alcohol in the pharmaceutical industry is also driven by the growing use of it as a topical antiseptic and a hand sanitizer. The COVID-19 pandemic has highlighted the importance of hand hygiene. It has led to increased use of hand sanitizers, many of which contain isopropyl alcohol as the active ingredient.
Stringent environmental regulations
governments worldwide have imposed stringent regulations on the use and disposal of isopropyl alcohol, making it difficult for manufacturers to obtain the necessary permits and raising production costs. Several countries have regulations in place limiting the maximum levels of VOC emissions that can be released during production, which can limit companies' ability to produce isopropyl alcohol. Furthermore, regulations governing hazardous waste disposal can raise production costs, making it more difficult for companies to produce and sell isopropyl alcohol at competitive prices. The above regulations may make it more difficult for manufacturers to operate in certain regions and reduce the global availability of isopropyl alcohol.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Segment Analysis
The global isopropyl market is segmented based on application, end-user and region.
Urbanization and rising disposable income boost the market share of the cosmetic and personal care segment
Cosmetic and personal care items hold the second largest share in the global isopropyl market due to the growing popularity of products such as aftershave lotions, bath products, eye and other makeup and nail, hair and skin care products containing isopropyl alcohol. The antifoam prevents foam from forming during production and reduces foaming in liquid end products. Due to rising consumer disposable incomes, increased awareness of natural and organic products and increased consumer spending on upscale personal care products. The global cosmetics and personal care products market will experience major growth during the forecast period.
Geographical Analysis
The strong presence of major players and increased awareness about the use of eco-friendly products
The increasing number of healthcare facilities across Asia-Pacific is the major factor that boosts the demand for isopropyl. Moreover, emerging economies of Asia-Pacific, such as India, Thailand, Japan and South Korea, are increasingly dependent on processed food items that require preservatives to optimize shelf life. Isopropyl alcohol is a widely used food preservative and coloring agent. Therefore, the demand for the substance is projected to grow steadily in these countries over the forecast period.
Competitive Landscape
The major global players in the market include ExxonMobil, DOW Chemical Company, Evonik Industries, Formosa Plastics Corporation, LyondellBasell Industries, Mitsubishi Chemical Corporation, Nippon Shokubai Co., Ltd ReAgent Chemicals Ltd., Saudi Acrylic Monomer Company Limited and INEOS Corporation.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global isopropyl market segmentation based on application, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of isopropyl market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global isopropyl market report would provide approximately 53 tables, 50 figures and 195 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Application
3.2. Snippet by End-User
3.3. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing demand for isopropyl as a solvent.
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Stringent environmental regulations
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Application
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
7.2. Antiseptic and Astringent*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Cleaning Agent
7.4. Solvent
7.5. Others
8. By End-User
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
8.2. Cosmetics & Personal Care*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Pharmaceutical
8.4. Food & Beverages
8.5. Paints & Coatings
8.6. Chemical
8.7. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. UK
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Russia
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. ExxonMobil*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. Dow
11.3. Evonik Industries
11.4. Formosa Plastics Corporation
11.5. LyondellBasell Industries
11.6. Mitsubishi Chemical Corporation
11.7. Nippon Shokubai Co., Ltd
11.8. ReAgent Chemicals Ltd
11.9. Saudi Acrylic Monomer Company Limited
11.10. INEOS Corporation
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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