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タイヤ材料の世界市場 - 2023-2030


Global Tire Materials Market - 2023-2030

市場概要 世界のタイヤ材料市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達し、予測期間(2023-2030年)の年平均成長率はXX%で、著しい成長を記録すると予測されている。 タイヤは、自動車の... もっと見る

 

 

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2023年1月5日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界のタイヤ材料市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達し、予測期間(2023-2030年)の年平均成長率はXX%で、著しい成長を記録すると予測されている。
タイヤは、自動車の重量を支えるために設計されたフットプリントを収容する自動車の重要な部品である。自動車や自転車のタイヤを含め、ほとんどのタイヤは空気圧で膨らむ構造で、鋭角のある路面をタイヤが転がる際の衝撃を吸収する弾力性のあるクッションを提供する。タイヤの製造には、合成ゴム、天然ゴム、布、スチールコード、カーボンブラック、その他の化学化合物が使用される。ブタジエンゴムとスチレンブタジエンゴムは、タイヤの製造に使われる2つの主要な合成ゴムポリマーである。
これらのゴムポリマーは、ゴム製品では天然ゴムと組み合わされる。ハロゲン化ポリイソブチレンゴム(XIIR)はハロブチルゴムとも呼ばれ、これも重要な合成ゴムである。この材料はインナーライナーを不浸透性にし、タイヤの空気圧を維持するのに役立っている。ゴムと追加の化学物質から作られたタイヤは耐久性が高く、農業用車両にも乗用車にも使用できる。タイヤは、自動車、オートバイ、バス、トラック、重機など、数多くの乗り物に使用されている。
市場ダイナミクス
タイヤ製造の成長と新興国からのタイヤ代替需要の高まりが、世界のタイヤ材料市場を牽引する主な要因である。タイヤ製造の焦点は、自動車の封じ込めと牽引力の需要により、カーボンブラック、ワイヤー、合成ゴムに移っている。タイヤ製造工程では、自動車産業による材料の製造と試験が行われている。このような要因がタイヤ材料の需要を押し上げ、タイヤ材料市場の拡大に拍車をかけている。
また、自動車製造・生産率の上昇や、世界規模での乗用車需要の増加も市場の活性化につながっている。OICAは、2021年には8,000万台の商用車と乗用車が新たに生産され、前年比年平均成長率は3%になると予測している。同市場は、自動車の平均寿命が延び、安全性とメンテナンスに対する懸念が高まることによって牽引されると予想される。
さらに、高性能タイヤや超高性能タイヤの開発に対する注目の高まりが、予測期間中のタイヤ材料販売を支えるものと予想される。
消費者の間で低転がり抵抗(LRR)タイヤの採用が拡大し、世界のタイヤ材料市場を牽引
世界的な需要は、燃費効率に対する消費者の意識の高まりにより、メーカーが低転がり抵抗(LRR)および自己発泡技術の採用を拡大していることが牽引すると予想される。LRRタイヤは必要な転がり抵抗と無駄なエネルギーを減少させる。燃費を向上させなければならないという圧力が高まったため、すべてのメーカーがこれらのタイヤを使用せざるを得なくなった。低転がり抵抗タイヤは、タイヤが転がる際のエネルギー損失を減少させ、必要な転がり力を下げるように作られている。転がり抵抗の低いタイヤは、通常のタイヤよりも大幅に燃費が良くなる可能性を秘めている。米国エネルギー省の調査によると、低転がり抵抗タイヤは消費者が燃料を最大10%節約するのに役立つという。しかし、平均的な自動車は約3%の燃料節約にしかならない。したがって、上記の要因は、世界規模でタイヤ材料の需要を高めている。
先進的なエコ・フレンドリー・タイヤの使用増加によるタイヤ材料需要の増加
自動車の排出ガス削減が重視されるようになり、環境に優しいタイヤ素材の販売が促進されると予想される。数カ国の政府は、持続可能性と自動車排出ガスの増加に対する懸念の高まりから、急増する排出率を削減するために、自動車業界のプレーヤーに対して様々な排出基準を実施することに一層注力している。例えば、欧州連合(EU)が実施したタイヤ・エネルギー・ラベル(Tire Energy Label)は、すべてのタイヤ・メーカーに、燃費、ウェット路面での制動、騒音レベル、環境適合性などの基準に従ってすべてのタイヤにラベルを付けることを義務付けている。その結果、トップメーカーはシリカや天然ゴムのような持続可能な材料を使用してタイヤを製造することを重視している。このため、環境に優しいタイヤ材料の市場需要が増加すると予想される。
しかし、原材料価格の継続的な変動や効果的でない需給管理は、市場の拡大を妨げる可能性のあるいくつかの阻害要因である。
COVID-19 影響分析
COVID-19によりタイヤ産業は主に操業停止となり、原材料サプライヤーも悪影響を受けた。完全な操業停止により、米国の乗用車用タイヤ生産は25.5%減少した。米国タイヤ工業会の速報値では、生産量は1955年以来の最低水準となり、小型トラック用タイヤで18.5%、中型トラック用タイヤで21%の生産減となった。主要タイヤメーカーはCOVID-19によって経済的に大きな影響を受けており、大半のメーカーが急激な収益減少を報告している。例えば、ブリヂストンは60年ぶりに純損失を計上した。パンデミックの経済的影響により、多くのタイヤメーカーは戦略的に事業を見直した。それゆえ、タイヤ業界はパンデミックの間に大幅な売上減少を目の当たりにし、それが世界のタイヤ材料市場に影響を及ぼしている。
セグメント分析
世界のタイヤ材料市場は、タイプ、車種、地域によって区分される。
耐引裂性、耐摩耗性、耐スリップ性などの機能を提供できることが、タイヤ材料市場におけるエラストマーの需要を促進している。
耐摩耗性、耐引裂性、耐スリップ性などの特性により、エラストマーセグメントが予測期間で最大の市場シェアを占めると予想される。エラストマーには天然ゴムと合成ゴムが使用されている。輸送の必要性と世界的な自動車販売台数の増加が、世界のタイヤ材料市場の拡大に寄与している。さらに、タイプ別ではエラストマーが世界のタイヤ材料市場を支配している。
地理的分析
世界のタイヤ材料市場は、タイプ、車両タイプ、地域によって区分される。
中国やインドのような国での消費量と生産量の増加がアジア太平洋地域のタイヤ材料市場の拡大につながる
原材料の入手が容易で、熟練した安価な人件費があるため、アジア太平洋地域ではタイヤの生産量が多い。したがって、この地域の市場は世界のタイヤ材料市場を支配すると予想される。OICAによると、2021年にはアジア太平洋地域の自動車生産台数は世界全体の58.3%を占め、中国がトップ、日本が3位、インドが4位となる。同地域の自動車生産台数の増加は、タイヤ材料への莫大な需要を生み出し、将来の需要を強化すると予想される。
IRSG(Internation Rubber Study Group)によると、2021年の世界のタイヤ総生産量は前年比9%増の1,687万トンと推定されている。地域別では、アジア太平洋地域が世界のタイヤ生産量の70%を占め、そのうち中国が41%、日本が6%を占めると推定されている。したがって、上記の統計は、アジア太平洋地域のタイヤ市場が世界市場を牽引していることを示している。したがって、アジア太平洋地域のタイヤ材料メーカーにとって、アジア太平洋地域は素晴らしい成長の見通しを示すだろう。
競争状況
メーカー各社は、世界のタイヤ材料市場において、市場の需要を満たすために効果的な技術を開発し、生産率を高めるために、いくつかの戦略的決定を下している。主な重点分野には、製品の発売、提携、戦略的合併・買収などがある。市場の主要プレーヤーは、ランクセス、キャボット・コーポレーション、フィリップス・カーボンブラック・リミテッド、グッドイヤー・タイヤ・アンド・ラバー・カンパニー、シノペック、クラレ、JSRコーポレーション、タイ・カーボンブラック・パブリック・カンパニー・リミテッド(ビルラ・カーボン)、オリオン・エンジニアード・カーボンズS.A.、ロイヤル・ダッチ・シェルである。
キャボット社
概要米国マサチューセッツ州ボストンに本社を置くキャボット・コーポレーションは、世界トップクラスの特殊化学品・機能性材料メーカーである。その事業は、運輸、インフラ、環境、消費者などの重要な産業に貢献し、世界中の顧客に多種多様な製品とソリューションを提供している。キャボット社の事業セグメントは、補強材と機能化学品である。キャボット・コーポレーションは、南北アメリカ、アジア太平洋、ヨーロッパ、中東・アフリカなどの地域で事業を展開している。同社の製品ポートフォリオは、アドバンストカーボン、エアロゲル、エラストマー補強用カーボンブラック、エンジニアードエラストマーコンポジット、インクジェット用着色剤・インク、ヒュームドメタルオキサイド、スペシャルティカーボン、導電性コンパウンド・マスターバッチで構成されている。同社は、消費者向けゴム製品、コーティング、建築、エレクトロニクス、食品・飲料、医薬品、石油・ガス、鉱業、印刷、包装、パーソナルケア、タイヤ、接着剤・シーラントなどの主要用途に製品を供給している。
製品ポートフォリオ
VULCANとPROPEL:キャボットの強化カーボンブラックは、トレッド、タイヤ、その他耐久性の高いエラストマー部品を必要とする工業用ゴム製品に使用されています。様々なタイヤ、自動車部品、非自動車部品にVULCANカーボンブラック製品ラインが使用されている。さらに、PROPELカーボンブラック製品ラインは、タイヤメーカーがタイヤの性能を向上させるために必要な資源を提供するために特別に開発された。PROPELカーボンブラック製品は、タイヤの耐久性と転がり抵抗を向上させる次世代タイヤトレッドコンパウンド用に特別に設計されている。
重要な発展2022年10月26日、キャボットコーポレーションは、エンジニアド・エラストマー・コンポジット(E2CTM)製品ラインに2つの新製品、E2CTM FX9570およびE2CTM EX9620ソリューションを追加したことを発表した。これらの製品は、高い耐久性を維持しながら厳しい使用条件に耐える製品を開発する柔軟性をゴムメーカーに提供します。さらに、荒れた路面で使用されるトラック用タイヤ、航空機用タイヤ、港湾用タイヤ、その他過酷な摩耗条件や高い使用温度にさらされる工業用ゴム製品に有利な、熱低減と耐久性の進歩を提供します。3つの性能シリーズ:Durability(耐久性)、Efficiency(効率性)、Foundation(基礎)は、E2Cソリューション・グループの一部です。EX9620は、ゴム製品が迅速な操作、高荷重、長時間の負荷サイクル、高温によってもたらされる高熱負荷にさらされる用途に最適です。
レポートを購入する理由
- タイプ、車両タイプ、地域に基づく世界のタイヤ材料市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することにより、世界のタイヤ材料市場における商機を特定する。
- タイヤ素材市場レベルの多数のデータを2つのセグメントでまとめたExcelデータシート。
- 徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の後、冷静にまとめられた市場分析からなるPDFレポート。
- すべての主要市場プレイヤーの主要製品からなるエクセルで入手可能な製品マッピング。
世界のタイヤ材料市場レポートは、約53の表、51の図、230ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Global Tire Materials Market - Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Global Tire Materials Market – Market Definition and Overview
3. Global Tire Materials Market – Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Vehicle Type
3.3. Market Snippet by Region
4. Global Tire Materials Market-Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing adoption of low rolling resistance (LRR) tires among consumers to drive the tire materials market globally
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Fluctuations in raw material prices might limit the growth of the tire materials market
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Global Tire Materials Market – Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. Global Tire Materials Market – COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Global Tire Materials Market – By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Elastomers*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Reinforcing FillersOthers
7.4. Plasticizers
7.5. Chemicals
7.6. Metal Reinforcements
7.7. Textile Reinforcements
8. Global Tire Materials Market – By Vehicle Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
8.2. Passenger Cars*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Buses
8.4. Heavy Trucks
8.5. Lightweight Commercial Vehicles (LCV)
9. Global Tire Materials Market – By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. UK
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Russia
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) By Vehicle Type
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
10. Global Tire Materials Market – Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Global Tire Materials Market- Company Profiles
11.1. Lanxess*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Cabot Corporation
11.3. Phillips Carbon Black Limited
11.4. The Goodyear Tire and Rubber Company
11.5. Sinopec
11.6. Kurarey
11.7. JSR Corporation
11.8. Thai Carbon Black Public Company Limited (Birla Carbon)
11.9. Orion Engineered Carbons S.A.
11.10. Royal Dutch Shell
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Global Tire Materials Market– Premium Insights
13. Global Tire Materials Market– DataM
13.1. Appendix
13.2. About Us and Services
13.3. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The global tire materials market reached US$ XX million in 2022 and is projected to record significant growth by reaching up to US$ XX million by 2030, growing at a CAGR of XX% during the forecast period (2023-2030).
A tire is a crucial component of the car that accommodates a footprint designed to support the car's weight. Most tires, including those on cars and bicycles, are pneumatically inflated structures that provide a resilient cushion to absorb shock as the tire rolls over surfaces with sharp edges. Synthetic rubber, natural rubber, fabric, steel cords, carbon black and other chemical compounds are used to make tires. Butadiene rubber and styrene-butadiene rubber are the two main synthetic rubber polymers used to make tires.
These rubber polymers are combined with natural rubber in rubber products. Halogenated polyisobutylene rubber (XIIR), also referred to as halobutyl rubber, is another important synthetic rubber. This material makes the inner liner impermeable, which aids in maintaining tire pressure. Tires made from rubber and additional chemicals have high durability and can be used on any agricultural or passenger vehicle. Tires are used in numerous vehicles, such as automobiles, motorcycles, buses, trucks and heavy machinery.
Market Dynamics
The growth in tire manufacturing and the rising demand for tire replacements from emerging nations are the main factors driving the global tire material market. The focus in tire production has shifted to carbon black, wire and synthetic rubber due to the demand for containment and traction in vehicles. The tire-making process has involved the manufacturing and testing materials by the automotive industry. This factor has boosted demand for tire materials and fueled the expansion of the tire material market.
The market is also fueled by rising auto manufacturing and production rates, as well as an increase in demand for passenger cars on a global scale. OICA estimates that 80 million new commercial and passenger vehicles will be produced in 2021, representing a 3% CAGR over the year before. The market is anticipated to be driven by an increase in the average vehicle lifespan and rising safety and maintenance concerns.
Additionally, it is anticipated that increased attention on developing high-performance and ultra-high-performance tires will support tire material sales during the forecasted period.
Growing adoption of low rolling resistance (LRR) tires among consumers to drive the tire materials market globally
The global demand is anticipated to be driven by manufacturers' growing use of Low Rolling Resistance (LRR) and self-inflating technology due to growing consumer awareness of fuel efficiency. LRR tires decrease the rolling effort needed and wasteful energy. All manufacturers were compelled to use these tires due to mounting pressure to increase fuel efficiency. Low rolling resistance tires are made to decrease the energy loss as a tire rolls, which lowers the required rolling effort. Tires with low rolling resistance have the potential to be significantly more fuel-efficient than regular tires. According to U.S. Department of Energy research, low-rolling resistance tires can help consumers save up to 10% on fuel. However, the average vehicle only saves about 3% in fuel. Therefore, the factor mentioned above uplifts the demand for tire materials at a global scale.
Increased Use of advanced eco-Friendly tires to increase the demand for tire materials
Rising emphasis on reducing vehicular emissions is expected to drive the sales of eco-friendly tire materials. Governments in several countries are focusing more on implementing various emission standards for players in the automotive industry to reduce the surging emission rate due to growing concerns about sustainability and rising vehicular emissions. For instance, the Tire Energy Label was implemented by the European Union, which requires all tire manufacturers to label every tire as per the criteria like fuel efficiency, wet surface braking, noise levels and eco-friendliness. As a result, top manufacturers emphasize using sustainable materials like silica and natural rubber to produce tires. This is anticipated to increase market demand for environmentally friendly tire materials.
However, ongoing fluctuations in raw material prices and ineffective supply and demand management are some restraints that could hinder the market from expanding.
COVID-19 Impact Analysis
The tire industry was primarily shut down due to COVID-19 and its raw materials suppliers were also negatively influenced. With complete shutdowns, passenger tire production in the US decreased by 25.5%. Preliminary figures from the US Tire Manufacturers Association show that production was at its lowest level since 1955, with a loss in production of light and medium truck tires of 18.5% and 21%, respectively. Major tire manufacturers have been greatly impacted economically by COVID-19, with the majority reporting a sharp decline in earnings. For instance, after 60 years, Bridgestone reported its first net loss. Due to the pandemic's financial impact, many tire manufacturers have reviewed their operations strategically. Hence, the tire industry has witnessed a significant downfall in sales during the pandemic, which impacts the global tire materials market.
Segment Analysis
The global tire materials market is segmented based on type, vehicle type and region.
The ability to offer features such as tear & abrasion resistance and slip resistance propels the demand for elastomers in the tire materials market
Owing to properties such as abrasion and tear resistance and slip resistance, the elastomers segment is anticipated to hold the largest market share over the forecast period. Natural rubber and synthetic rubber are both used in elastomers. The need for transportation and rising global vehicle sales are attributing to the expansion of the global tire materials market. Furthermore, elastomer as a type segment dominates the global tire material market.
Geographical Analysis
The global tire materials market is segmented based on type, vehicle type and region.
Higher consumption and production in countries like China and India lead to the expansion of the tire materials market in the Asia-Pacific
Owing to the easy raw material availability and skilled & cheap labor costs, Asia-Pacific is producing the tires in a larger amount. Therefore, the market in this region is expected to dominate the global tire materials market. According to OICA, in the year 2021, Asia-Pacific manufacturers the 58.3% of the total global automotive production, with China at the top, Japan at 3rd and India at 4th position. The higher automotive production in the region generates a huge demand for tire materials and is expected to bolster future demand.
As per IRSG (Internation Rubber Study Group), it is estimated that the total production of tires in the world in 2021 was 16.87 million tons, an increase of 9% from the previous year. By region, it is estimated that Asia-Pacific accounts for 70% of the total world’s tire production, out of which China and Japan account for 41% and 6% of the world’s production, respectively. Therefore, the stats mentioned above depict that the Asia-Pacific tire market is driving the global market. Hence the Asia-Pacific will present an excellent growth prospect for the tire materials manufacturers in the region.
Competitive Landscape
Manufacturers are making several strategic decisions in the global tire materials market to develop effective technologies and increase production rates to meet market demand. The primary focus areas include product launches, collaborations, strategic mergers and acquisitions. The key players in the market are Lanxess, Cabot Corporation, Phillips Carbon Black Limited, The Goodyear Tire and Rubber Company, Sinopec, Kurarey, JSR Corporation, Thai Carbon Black Public Company Limited (Birla Carbon), Orion Engineered Carbons S.A. and Royal Dutch Shell.
Cabot Corporation
Overview: With its headquarters in Boston, Massachusetts, U.S., Cabot Corporation is one of the world's top specialty chemical and performance material companies. Its businesses serve important industries like transportation, infrastructure, environment and consumer while providing a wide variety of products and solutions to clients worldwide. Its business segment includes reinforcement materials and performance chemicals. Cabot Corporation operates in regions including the Americas, Asia-Pacific, Europe, Middle East & Africa. Its product portfolio consists of advanced carbons, aerogel, carbon blacks for elastomer reinforcement, engineered elastomer composites, inkjet colorants & inks, fumed metal oxides, specialty carbons and conductive compounds and masterbatches. The company serves major applications like consumer rubber products, coatings, constructions, electronics, food & beverages, pharmaceuticals, oil & gas, mining, printing, packaging, personal care, tires and adhesives and sealants.
Product Portfolio:
VULCAN and PROPEL: Cabot's reinforcing carbon blacks are used in treads, tires and other industrial rubber products that need highly durable elastomer components. A variety of tires, automotive parts and non-automotive parts can use its VULCAN carbon black product line. Furthermore, the PROPEL carbon black product line was developed specifically to give tire manufacturers the necessary resources to improve tire performance. PROPEL carbon black products are specifically designed for next-generation tire tread compounds to improve tire durability and rolling resistance.
Key Development: On October 26, 2022, Cabot Corporation announced the addition of two new products, E2CTM FX9570 and E2CTM EX9620 solutions, to its Engineered Elastomer Composites (E2CTM) product line. These products offer rubber manufacturers more flexibility to develop products that sustain challenging operating conditions while maintaining high levels of durability. Additionally, they provide advancements in heat reduction and durability that are favorable for truck tires used on rough surfaces, aircraft and port tires and other industrial rubber products exposed to tough wear conditions or high operating temperatures. Three performance series: Durability, Efficiency and Foundation, are part of the E2C solutions group. The EX9620 is best used in applications where rubber products are exposed to high heat loads brought on by rapid operation, heavy loads, extended duty cycles and high temperatures.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global tire materials market segmentation based on type, vehicle type and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities in the global tire materials market by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of tire materials market-level with two segments.
• PDF report consisting of cogently put together market analysis after exhaustive qualitative interviews and in-depth market study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major market players.
The global tire materials market report would provide approximately 53 tables, 51 figures and 230 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Global Tire Materials Market - Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Global Tire Materials Market – Market Definition and Overview
3. Global Tire Materials Market – Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Vehicle Type
3.3. Market Snippet by Region
4. Global Tire Materials Market-Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing adoption of low rolling resistance (LRR) tires among consumers to drive the tire materials market globally
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Fluctuations in raw material prices might limit the growth of the tire materials market
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Global Tire Materials Market – Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. Global Tire Materials Market – COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Global Tire Materials Market – By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Elastomers*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Reinforcing FillersOthers
7.4. Plasticizers
7.5. Chemicals
7.6. Metal Reinforcements
7.7. Textile Reinforcements
8. Global Tire Materials Market – By Vehicle Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
8.2. Passenger Cars*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Buses
8.4. Heavy Trucks
8.5. Lightweight Commercial Vehicles (LCV)
9. Global Tire Materials Market – By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. UK
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Russia
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) By Vehicle Type
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
10. Global Tire Materials Market – Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Global Tire Materials Market- Company Profiles
11.1. Lanxess*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Cabot Corporation
11.3. Phillips Carbon Black Limited
11.4. The Goodyear Tire and Rubber Company
11.5. Sinopec
11.6. Kurarey
11.7. JSR Corporation
11.8. Thai Carbon Black Public Company Limited (Birla Carbon)
11.9. Orion Engineered Carbons S.A.
11.10. Royal Dutch Shell
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Global Tire Materials Market– Premium Insights
13. Global Tire Materials Market– DataM
13.1. Appendix
13.2. About Us and Services
13.3. Contact Us

 

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