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欧州の食品用きのこ市場-2030年までの産業動向と予測


Europe Mushroom For Food Market - Industry Trends and Forecast to 2030

欧州の食品用キノコ市場は、2022年の94億7,836万米ドルから2030年には206億8,246万米ドルに達すると予想され、2023年から2030年の予測期間の年平均成長率は10.6%である。 市場区分 欧州の食品用きのこ市場:... もっと見る

 

 

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Data Bridge Market Research
データブリッジマーケットリサーチ
2023年8月1日 US$3,500
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サマリー

欧州の食品用キノコ市場は、2022年の94億7,836万米ドルから2030年には206億8,246万米ドルに達すると予想され、2023年から2030年の予測期間の年平均成長率は10.6%である。

市場区分
欧州の食品用きのこ市場:種類別(ボタンマッシュルーム、しいたけ、オイスターマッシュルーム、栗きのこ、ポルトベローマッシュルーム、ターキーテールマッシュルーム、ライオンのたてがみ、舞茸、チャーガマッシュルーム、冬虫夏草、トレメラマッシュルーム、その他)、カテゴリー(冷凍、生鮮、乾燥)、性質(在来種、有機)、エンドユーザー(家庭/小売、外食産業、食品加工)、流通チャネル(間接販売、直販)、国(ドイツ、フランス、イタリア、オランダ、U.K.,スペイン, ベルギー, ポーランド, デンマーク, スイス, ロシア, スウェーデン, トルコ, その他ヨーロッパ) - 産業動向と2030年までの予測) - 産業動向と2030年までの予測
欧州食品用きのこ市場ダイナミクスの概要

推進要因
- 植物性食品およびベジタリアン/ビーガン食の需要の増加
抑制要因
- きのこの季節的・環境的脆弱性
機会

- キノコをベースとした付加価値製品の開発台頭

市場参入企業

欧州の食品用キノコ市場で事業を展開する主な市場プレーヤーは以下の通りである:

- モナハン・グループ
- ボンデュエル
- バンケン・シャンピニオンB.V.
- ボルド
- ヒラノマッシュルーム合同会社
- ウォルシュ・マッシュルーム・グループ
- バイオファンギ社
- マイコビー・マッシュルームC.I.C.
- ネイチャーグリーン
- スミシー・マッシュルーム
- セルタマッシュルーム
- フレッシュ・マッシュルーム・ヨーロッパ
- ピルツガルテン
- マヤ・マッシュルーム
- ウェーブニー・マッシュルーム
- ファンガミーコ
- ドリンクウォーター・マッシュルーム
- ポレッタ農園
- サン・ジョルジョなめこ
- CMPマッシュルーム
- オケシャン
- リブシーブラザーズ
- きのこ栽培
- ECLO SRL.
- ライン・ピルツ・ツェントラーレGmbH
- ファインフードスペシャリストリミテッド
- メリットマッシュルーム


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目次

TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION 45
1.1 OBJECTIVES OF THE STUDY 45
1.2 MARKET DEFINITION 45
1.3 OVERVIEW OF EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET 45
1.4 LIMITATIONS 47
1.5 MARKETS COVERED 47
2 MARKET SEGMENTATION 50
2.1 MARKETS COVERED 50
2.2 GEOGRAPHICAL SCOPE 51
2.3 YEARS CONSIDERED FOR THE STUDY 51
2.4 CURRENCY AND PRICING 51
2.5 DBMR TRIPOD DATA VALIDATION MODEL 52
2.6 MULTIVARIATE MODELLING 55
2.7 PRODUCT TYPE LIFELINE CURVE 55
2.8 PRIMARY INTERVIEWS WITH KEY OPINION LEADERS 56
2.9 DBMR MARKET POSITION GRID 57
2.10 MARKET APPLICATION COVERAGE GRID 58
2.11 VENDOR SHARE ANALYSIS 59
2.12 SECONDARY SOURCES 60
2.13 ASSUMPTIONS 60
3 EXECUTIVE SUMMARY 61
4 PREMIUM INSIGHTS 63
4.1 REGULATIONS AND LABELLING CLAIMS 64
4.2 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 66
4.3 GROWTH STRATEGIES ADOPTED BY KEY PLAYERS 68
4.4 IMPORT-EXPORT SCENARIO 69
4.5 MARKETING STRATEGIES ADOPTED BY KEY PLAYERS 70
4.6 COMPARATIVE ANALYSIS OF MUSHROOM FOR FOOD SPECIES 71
4.7 PRICING ANALYSIS 73
4.8 REGULATORY FRAMEWORK AND GUIDELINES 74 
5 MARKET OVERVIEW 75
5.1 DRIVERS 77
5.1.1 INCREASING DEMAND FOR PLANT-BASED AND VEGETARIAN/VEGAN DIETS 77
5.1.2 GROWING TREND OF FUNCTIONAL FOODS 78
5.1.3 INCREASING CULTIVATION OF MUSHROOM IN EUROPE 78
5.1.4 ADVANCES IN MUSHROOM CULTIVATION TECHNIQUES 79
5.2 RESTRAINTS 80
5.2.1 SEASONAL AND ENVIRONMENTAL VULNERABILITIES OF MUSHROOM 80
5.2.2 PRICE FLUCTUATIONS OF MUSHROOM 81
5.3 OPPORTUNITIES 82
5.3.1 INCREASED FOCUS ON SUSTAINABLE AGRICULTURE 82
5.3.2 DEVELOPMENT OF MUSHROOM BASED VALUE ADDED PRODUCTS 83
5.4 CHALLENGES 84
5.4.1 REGULATORY CONSTRAINTS AND FOOD SAFETY STANDARDS ASSOCIATED WITH MUSHROOM 84
5.4.2 LIMITED SHELF LIFE AND STORAGE CONSTRAINTS OF MUSHROOM 86
6 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY SPECIES 87
6.1 OVERVIEW 88
6.2 BUTTON MUSHROOMS 93
6.2.1 BY CATEGORY 93
6.2.1.1 FROZEN 93
6.2.1.2 FRESH 93
6.2.1.3 DRIED 93
6.3 SHIITAKE MUSHROOMS 94
6.3.1 BY TYPE 94
6.3.1.1 DONKO SHIITAKE 95
6.3.1.1.1 TENPAKU DONKO 97
6.3.1.1.2 CHABANA DONKO 97
6.3.1.2 KOSHIN SHIITAKE 97
6.3.1.3 YORI SHIITAKE 97
6.3.2 BY CATEGORY 97
6.3.2.1 FROZEN 98
6.3.2.2 FRESH 98
6.3.2.3 DRIED 98 
6.4 OYSTER MUSHROOMS 98
6.4.1 BY TYPE 98
6.4.1.1 PEARL OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.2 KING OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.3 GOLDEN OR YELLOW OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.4 BLUE OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.5 PINK OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.6 PHOENIX OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.7 ELM OYSTER MUSHROOMS 102
6.4.2 BY CATEGORY 102
6.4.2.1 FROZEN 102
6.4.2.2 FRESH 102
6.4.2.3 DRIED 102
6.5 CHESTNUT MUSHROOMS 102
6.5.1 BY CATEGORY 103
6.5.1.1 FROZEN 103
6.5.1.2 FRESH 103
6.5.1.3 DRIED 103
6.6 PORTOBELLO MUSHROOMS 103
6.6.1 BY CATEGORY 104
6.6.1.1 FROZEN 104
6.6.1.2 FRESH 104
6.6.1.3 DRIED 104
6.7 TURKEY TAIL MUSHROOMS 104
6.7.1 BY CATEGORY 105
6.7.1.1 FROZEN 105
6.7.1.2 FRESH 105
6.7.1.3 DRIED 105
6.8 LION’S MANE MUSHROOMS 105
6.8.1 BY TYPE 106
6.8.1.1 HERICIUM ERINACEUS 107
6.8.1.2 HERICIUM CORALLOIDES 107
6.8.1.3 HERICIUM AMERICANUM 107
6.8.2 BY CATEGORY 107
6.8.2.1 FROZEN 108
6.8.2.2 FRESH 108
6.8.2.3 DRIED 108 
6.9 MAITAKE MUSHROOMS 108
6.9.1 BY CATEGORY 108
6.9.1.1 FROZEN 109
6.9.1.2 FRESH 109
6.9.1.3 DRIED 109
6.10 CHAGA MUSHROOMS 109
6.10.1 BY CATEGORY 109
6.10.1.1 FROZEN 110
6.10.1.2 FRESH 110
6.10.1.3 DRIED 110
6.11 CORDYCEPS MUSHROOMS 110
6.11.1 BY CATEGORY 110
6.11.1.1 FROZEN 111
6.11.1.2 FRESH 111
6.11.1.3 DRIED 111
6.12 TREMELLA MUSHROOMS 111
6.12.1 BY CATEGORY 112
6.12.1.1 FROZEN 112
6.12.1.2 FRESH 112
6.12.1.3 DRIED 112
6.13 OTHERS 112
7 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY CATEGORY 113
7.1 OVERVIEW 114
7.2 FROZEN 117
7.3 FRESH 117
7.4 DRIED 118
8 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY NATURE 119
8.1 OVERVIEW 120
8.2 CONVENTIONAL 123
8.3 ORGANIC 123 
9 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY END USER 124
9.1 OVERVIEW 125
9.2 HOUSEHOLD/RETAIL 128
9.3 FOOD SERVICE INDUSTRY 128
9.3.1 HOTELS 129
9.3.2 RESTAURANTS 129
9.3.3 CAFES 129
9.3.4 OTHER 129
9.4 FOOD PROCESSING 130
10 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL 131
10.1 OVERVIEW 132
10.2 INDIRECT SALES 135
10.2.1 STORE BASED RETAILERS 135
10.2.1.1 WHOLESALERS 136
10.2.1.2 DISTRIBUTORS 136
10.2.1.3 SUPERMARKETS/HYPERMARKETS 136
10.2.1.4 CONVENIENCE STORES 136
10.2.1.5 SPECIALTY STORES 136
10.2.1.6 OTHER 136
10.2.2 NON-STORE BASED RETAILERS 137
10.2.2.1 E-COMMERCE WEBSITES 137
10.2.2.2 COMPANY OWNED WEBSITES 137
10.3 DIRECT SALES 137
11 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET : BY COUNTRIES 138
11.1 NETHERLANDS 145
11.2 U.K. 161
11.3 FRANCE 177
11.4 SPAIN 193
11.5 GERMANY 208
11.6 ITALY 223
11.7 BELGIUM 238
11.8 POLAND 253
11.9 DENMARK 268
11.10 SWITZERLAND 283
11.11 RUSSIA 298
11.12 SWEDEN 313
11.13 TURKEY 328

 

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Summary

The Europe mushroom for food market is expected to reach USD 20,682.46 million by 2030, from USD 9,478.36 million in 2022, growing at the CAGR of 10.6% in the forecast period of 2023 to 2030.

Market Segmentation
Europe Mushroom for Food Market, By Species (Button Mushrooms, Shiitake Mushrooms, Oyster Mushrooms, Chestnut Mushrooms, Portobello Mushrooms, Turkey Tail Mushrooms, Lion’s Mane Mushrooms, Maitake Mushrooms, Chaga Mushrooms, Cordyceps Mushrooms, Tremella Mushrooms, and Others), Category (Frozen, Fresh and Dried), Nature (Conventional and Organic), End-User (Household/Retail, Food Service Industry, and Food Processing), Distribution Channel (Indirect Sales and Direct Sales), Country (Germany, France, Italy, Netherlands, U.K., Spain, Belgium, Poland, Denmark, Switzerland, Russia, Sweden, Turkey, and Rest of Europe) – Industry Trends and Forecast to 2030) – Industry Trends and Forecast to 2030
Overview of Europe Mushroom for Food Market Dynamics

Driver
• Increasing demand for plant-based and vegetarian/vegan diets
Restraint
• Seasonal and environmental vulnerabilities of mushroom
Opportunity

• Rise in the development of mushroom-based value-added products

Market Players

Some of the major market players operating in the Europe mushroom for food market are:

• Monaghan Group
• Bonduelle
• Banken Champignons B.V.
• Borde
• Hirano Mushroom LLC
• WALSH MUSHROOMS GROUP
• BioFungi GmbH
• Mycobee Mushrooms C.I.C
• NatureGreen
• Smithy Mushrooms
• Scelta Mushrooms
• Fresh Mushroom Europe
• Pilzgarten
• Maya Mushrooms ltd.
• Waveney Mushrooms Ltd
• Fungamico
• Drinkwater Mushrooms
• Agricola Porretta
• Funghi San Giorgio
• CMP Mushrooms
• OKECHAMP S.A.
• Livesey Brothers
• Mushroom Culture
• ECLO SRL.
• Rheinische Pilz-Zentrale GmbH
• Fine Food Specialist Limited.
• Merit Mushrooms



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION 45
1.1 OBJECTIVES OF THE STUDY 45
1.2 MARKET DEFINITION 45
1.3 OVERVIEW OF EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET 45
1.4 LIMITATIONS 47
1.5 MARKETS COVERED 47
2 MARKET SEGMENTATION 50
2.1 MARKETS COVERED 50
2.2 GEOGRAPHICAL SCOPE 51
2.3 YEARS CONSIDERED FOR THE STUDY 51
2.4 CURRENCY AND PRICING 51
2.5 DBMR TRIPOD DATA VALIDATION MODEL 52
2.6 MULTIVARIATE MODELLING 55
2.7 PRODUCT TYPE LIFELINE CURVE 55
2.8 PRIMARY INTERVIEWS WITH KEY OPINION LEADERS 56
2.9 DBMR MARKET POSITION GRID 57
2.10 MARKET APPLICATION COVERAGE GRID 58
2.11 VENDOR SHARE ANALYSIS 59
2.12 SECONDARY SOURCES 60
2.13 ASSUMPTIONS 60
3 EXECUTIVE SUMMARY 61
4 PREMIUM INSIGHTS 63
4.1 REGULATIONS AND LABELLING CLAIMS 64
4.2 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 66
4.3 GROWTH STRATEGIES ADOPTED BY KEY PLAYERS 68
4.4 IMPORT-EXPORT SCENARIO 69
4.5 MARKETING STRATEGIES ADOPTED BY KEY PLAYERS 70
4.6 COMPARATIVE ANALYSIS OF MUSHROOM FOR FOOD SPECIES 71
4.7 PRICING ANALYSIS 73
4.8 REGULATORY FRAMEWORK AND GUIDELINES 74 
5 MARKET OVERVIEW 75
5.1 DRIVERS 77
5.1.1 INCREASING DEMAND FOR PLANT-BASED AND VEGETARIAN/VEGAN DIETS 77
5.1.2 GROWING TREND OF FUNCTIONAL FOODS 78
5.1.3 INCREASING CULTIVATION OF MUSHROOM IN EUROPE 78
5.1.4 ADVANCES IN MUSHROOM CULTIVATION TECHNIQUES 79
5.2 RESTRAINTS 80
5.2.1 SEASONAL AND ENVIRONMENTAL VULNERABILITIES OF MUSHROOM 80
5.2.2 PRICE FLUCTUATIONS OF MUSHROOM 81
5.3 OPPORTUNITIES 82
5.3.1 INCREASED FOCUS ON SUSTAINABLE AGRICULTURE 82
5.3.2 DEVELOPMENT OF MUSHROOM BASED VALUE ADDED PRODUCTS 83
5.4 CHALLENGES 84
5.4.1 REGULATORY CONSTRAINTS AND FOOD SAFETY STANDARDS ASSOCIATED WITH MUSHROOM 84
5.4.2 LIMITED SHELF LIFE AND STORAGE CONSTRAINTS OF MUSHROOM 86
6 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY SPECIES 87
6.1 OVERVIEW 88
6.2 BUTTON MUSHROOMS 93
6.2.1 BY CATEGORY 93
6.2.1.1 FROZEN 93
6.2.1.2 FRESH 93
6.2.1.3 DRIED 93
6.3 SHIITAKE MUSHROOMS 94
6.3.1 BY TYPE 94
6.3.1.1 DONKO SHIITAKE 95
6.3.1.1.1 TENPAKU DONKO 97
6.3.1.1.2 CHABANA DONKO 97
6.3.1.2 KOSHIN SHIITAKE 97
6.3.1.3 YORI SHIITAKE 97
6.3.2 BY CATEGORY 97
6.3.2.1 FROZEN 98
6.3.2.2 FRESH 98
6.3.2.3 DRIED 98 
6.4 OYSTER MUSHROOMS 98
6.4.1 BY TYPE 98
6.4.1.1 PEARL OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.2 KING OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.3 GOLDEN OR YELLOW OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.4 BLUE OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.5 PINK OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.6 PHOENIX OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.7 ELM OYSTER MUSHROOMS 102
6.4.2 BY CATEGORY 102
6.4.2.1 FROZEN 102
6.4.2.2 FRESH 102
6.4.2.3 DRIED 102
6.5 CHESTNUT MUSHROOMS 102
6.5.1 BY CATEGORY 103
6.5.1.1 FROZEN 103
6.5.1.2 FRESH 103
6.5.1.3 DRIED 103
6.6 PORTOBELLO MUSHROOMS 103
6.6.1 BY CATEGORY 104
6.6.1.1 FROZEN 104
6.6.1.2 FRESH 104
6.6.1.3 DRIED 104
6.7 TURKEY TAIL MUSHROOMS 104
6.7.1 BY CATEGORY 105
6.7.1.1 FROZEN 105
6.7.1.2 FRESH 105
6.7.1.3 DRIED 105
6.8 LION’S MANE MUSHROOMS 105
6.8.1 BY TYPE 106
6.8.1.1 HERICIUM ERINACEUS 107
6.8.1.2 HERICIUM CORALLOIDES 107
6.8.1.3 HERICIUM AMERICANUM 107
6.8.2 BY CATEGORY 107
6.8.2.1 FROZEN 108
6.8.2.2 FRESH 108
6.8.2.3 DRIED 108 
6.9 MAITAKE MUSHROOMS 108
6.9.1 BY CATEGORY 108
6.9.1.1 FROZEN 109
6.9.1.2 FRESH 109
6.9.1.3 DRIED 109
6.10 CHAGA MUSHROOMS 109
6.10.1 BY CATEGORY 109
6.10.1.1 FROZEN 110
6.10.1.2 FRESH 110
6.10.1.3 DRIED 110
6.11 CORDYCEPS MUSHROOMS 110
6.11.1 BY CATEGORY 110
6.11.1.1 FROZEN 111
6.11.1.2 FRESH 111
6.11.1.3 DRIED 111
6.12 TREMELLA MUSHROOMS 111
6.12.1 BY CATEGORY 112
6.12.1.1 FROZEN 112
6.12.1.2 FRESH 112
6.12.1.3 DRIED 112
6.13 OTHERS 112
7 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY CATEGORY 113
7.1 OVERVIEW 114
7.2 FROZEN 117
7.3 FRESH 117
7.4 DRIED 118
8 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY NATURE 119
8.1 OVERVIEW 120
8.2 CONVENTIONAL 123
8.3 ORGANIC 123 
9 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY END USER 124
9.1 OVERVIEW 125
9.2 HOUSEHOLD/RETAIL 128
9.3 FOOD SERVICE INDUSTRY 128
9.3.1 HOTELS 129
9.3.2 RESTAURANTS 129
9.3.3 CAFES 129
9.3.4 OTHER 129
9.4 FOOD PROCESSING 130
10 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL 131
10.1 OVERVIEW 132
10.2 INDIRECT SALES 135
10.2.1 STORE BASED RETAILERS 135
10.2.1.1 WHOLESALERS 136
10.2.1.2 DISTRIBUTORS 136
10.2.1.3 SUPERMARKETS/HYPERMARKETS 136
10.2.1.4 CONVENIENCE STORES 136
10.2.1.5 SPECIALTY STORES 136
10.2.1.6 OTHER 136
10.2.2 NON-STORE BASED RETAILERS 137
10.2.2.1 E-COMMERCE WEBSITES 137
10.2.2.2 COMPANY OWNED WEBSITES 137
10.3 DIRECT SALES 137
11 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET : BY COUNTRIES 138
11.1 NETHERLANDS 145
11.2 U.K. 161
11.3 FRANCE 177
11.4 SPAIN 193
11.5 GERMANY 208
11.6 ITALY 223
11.7 BELGIUM 238
11.8 POLAND 253
11.9 DENMARK 268
11.10 SWITZERLAND 283
11.11 RUSSIA 298
11.12 SWEDEN 313
11.13 TURKEY 328

 

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