世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

欧州の食品用きのこ市場-2030年までの産業動向と予測


Europe Mushroom For Food Market - Industry Trends and Forecast to 2030

欧州の食品用キノコ市場は、2022年の94億7,836万米ドルから2030年には206億8,246万米ドルに達すると予想され、2023年から2030年の予測期間の年平均成長率は10.6%である。 市場区分 欧州の食品用きのこ市場:... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Data Bridge Market Research
データブリッジマーケットリサーチ
2023年8月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
397 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

欧州の食品用キノコ市場は、2022年の94億7,836万米ドルから2030年には206億8,246万米ドルに達すると予想され、2023年から2030年の予測期間の年平均成長率は10.6%である。

市場区分
欧州の食品用きのこ市場:種類別(ボタンマッシュルーム、しいたけ、オイスターマッシュルーム、栗きのこ、ポルトベローマッシュルーム、ターキーテールマッシュルーム、ライオンのたてがみ、舞茸、チャーガマッシュルーム、冬虫夏草、トレメラマッシュルーム、その他)、カテゴリー(冷凍、生鮮、乾燥)、性質(在来種、有機)、エンドユーザー(家庭/小売、外食産業、食品加工)、流通チャネル(間接販売、直販)、国(ドイツ、フランス、イタリア、オランダ、U.K.,スペイン, ベルギー, ポーランド, デンマーク, スイス, ロシア, スウェーデン, トルコ, その他ヨーロッパ) - 産業動向と2030年までの予測) - 産業動向と2030年までの予測
欧州食品用きのこ市場ダイナミクスの概要

推進要因
- 植物性食品およびベジタリアン/ビーガン食の需要の増加
抑制要因
- きのこの季節的・環境的脆弱性
機会

- キノコをベースとした付加価値製品の開発台頭

市場参入企業

欧州の食品用キノコ市場で事業を展開する主な市場プレーヤーは以下の通りである:

- モナハン・グループ
- ボンデュエル
- バンケン・シャンピニオンB.V.
- ボルド
- ヒラノマッシュルーム合同会社
- ウォルシュ・マッシュルーム・グループ
- バイオファンギ社
- マイコビー・マッシュルームC.I.C.
- ネイチャーグリーン
- スミシー・マッシュルーム
- セルタマッシュルーム
- フレッシュ・マッシュルーム・ヨーロッパ
- ピルツガルテン
- マヤ・マッシュルーム
- ウェーブニー・マッシュルーム
- ファンガミーコ
- ドリンクウォーター・マッシュルーム
- ポレッタ農園
- サン・ジョルジョなめこ
- CMPマッシュルーム
- オケシャン
- リブシーブラザーズ
- きのこ栽培
- ECLO SRL.
- ライン・ピルツ・ツェントラーレGmbH
- ファインフードスペシャリストリミテッド
- メリットマッシュルーム


ページTOPに戻る


目次

TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION 45
1.1 OBJECTIVES OF THE STUDY 45
1.2 MARKET DEFINITION 45
1.3 OVERVIEW OF EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET 45
1.4 LIMITATIONS 47
1.5 MARKETS COVERED 47
2 MARKET SEGMENTATION 50
2.1 MARKETS COVERED 50
2.2 GEOGRAPHICAL SCOPE 51
2.3 YEARS CONSIDERED FOR THE STUDY 51
2.4 CURRENCY AND PRICING 51
2.5 DBMR TRIPOD DATA VALIDATION MODEL 52
2.6 MULTIVARIATE MODELLING 55
2.7 PRODUCT TYPE LIFELINE CURVE 55
2.8 PRIMARY INTERVIEWS WITH KEY OPINION LEADERS 56
2.9 DBMR MARKET POSITION GRID 57
2.10 MARKET APPLICATION COVERAGE GRID 58
2.11 VENDOR SHARE ANALYSIS 59
2.12 SECONDARY SOURCES 60
2.13 ASSUMPTIONS 60
3 EXECUTIVE SUMMARY 61
4 PREMIUM INSIGHTS 63
4.1 REGULATIONS AND LABELLING CLAIMS 64
4.2 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 66
4.3 GROWTH STRATEGIES ADOPTED BY KEY PLAYERS 68
4.4 IMPORT-EXPORT SCENARIO 69
4.5 MARKETING STRATEGIES ADOPTED BY KEY PLAYERS 70
4.6 COMPARATIVE ANALYSIS OF MUSHROOM FOR FOOD SPECIES 71
4.7 PRICING ANALYSIS 73
4.8 REGULATORY FRAMEWORK AND GUIDELINES 74 
5 MARKET OVERVIEW 75
5.1 DRIVERS 77
5.1.1 INCREASING DEMAND FOR PLANT-BASED AND VEGETARIAN/VEGAN DIETS 77
5.1.2 GROWING TREND OF FUNCTIONAL FOODS 78
5.1.3 INCREASING CULTIVATION OF MUSHROOM IN EUROPE 78
5.1.4 ADVANCES IN MUSHROOM CULTIVATION TECHNIQUES 79
5.2 RESTRAINTS 80
5.2.1 SEASONAL AND ENVIRONMENTAL VULNERABILITIES OF MUSHROOM 80
5.2.2 PRICE FLUCTUATIONS OF MUSHROOM 81
5.3 OPPORTUNITIES 82
5.3.1 INCREASED FOCUS ON SUSTAINABLE AGRICULTURE 82
5.3.2 DEVELOPMENT OF MUSHROOM BASED VALUE ADDED PRODUCTS 83
5.4 CHALLENGES 84
5.4.1 REGULATORY CONSTRAINTS AND FOOD SAFETY STANDARDS ASSOCIATED WITH MUSHROOM 84
5.4.2 LIMITED SHELF LIFE AND STORAGE CONSTRAINTS OF MUSHROOM 86
6 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY SPECIES 87
6.1 OVERVIEW 88
6.2 BUTTON MUSHROOMS 93
6.2.1 BY CATEGORY 93
6.2.1.1 FROZEN 93
6.2.1.2 FRESH 93
6.2.1.3 DRIED 93
6.3 SHIITAKE MUSHROOMS 94
6.3.1 BY TYPE 94
6.3.1.1 DONKO SHIITAKE 95
6.3.1.1.1 TENPAKU DONKO 97
6.3.1.1.2 CHABANA DONKO 97
6.3.1.2 KOSHIN SHIITAKE 97
6.3.1.3 YORI SHIITAKE 97
6.3.2 BY CATEGORY 97
6.3.2.1 FROZEN 98
6.3.2.2 FRESH 98
6.3.2.3 DRIED 98 
6.4 OYSTER MUSHROOMS 98
6.4.1 BY TYPE 98
6.4.1.1 PEARL OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.2 KING OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.3 GOLDEN OR YELLOW OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.4 BLUE OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.5 PINK OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.6 PHOENIX OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.7 ELM OYSTER MUSHROOMS 102
6.4.2 BY CATEGORY 102
6.4.2.1 FROZEN 102
6.4.2.2 FRESH 102
6.4.2.3 DRIED 102
6.5 CHESTNUT MUSHROOMS 102
6.5.1 BY CATEGORY 103
6.5.1.1 FROZEN 103
6.5.1.2 FRESH 103
6.5.1.3 DRIED 103
6.6 PORTOBELLO MUSHROOMS 103
6.6.1 BY CATEGORY 104
6.6.1.1 FROZEN 104
6.6.1.2 FRESH 104
6.6.1.3 DRIED 104
6.7 TURKEY TAIL MUSHROOMS 104
6.7.1 BY CATEGORY 105
6.7.1.1 FROZEN 105
6.7.1.2 FRESH 105
6.7.1.3 DRIED 105
6.8 LION’S MANE MUSHROOMS 105
6.8.1 BY TYPE 106
6.8.1.1 HERICIUM ERINACEUS 107
6.8.1.2 HERICIUM CORALLOIDES 107
6.8.1.3 HERICIUM AMERICANUM 107
6.8.2 BY CATEGORY 107
6.8.2.1 FROZEN 108
6.8.2.2 FRESH 108
6.8.2.3 DRIED 108 
6.9 MAITAKE MUSHROOMS 108
6.9.1 BY CATEGORY 108
6.9.1.1 FROZEN 109
6.9.1.2 FRESH 109
6.9.1.3 DRIED 109
6.10 CHAGA MUSHROOMS 109
6.10.1 BY CATEGORY 109
6.10.1.1 FROZEN 110
6.10.1.2 FRESH 110
6.10.1.3 DRIED 110
6.11 CORDYCEPS MUSHROOMS 110
6.11.1 BY CATEGORY 110
6.11.1.1 FROZEN 111
6.11.1.2 FRESH 111
6.11.1.3 DRIED 111
6.12 TREMELLA MUSHROOMS 111
6.12.1 BY CATEGORY 112
6.12.1.1 FROZEN 112
6.12.1.2 FRESH 112
6.12.1.3 DRIED 112
6.13 OTHERS 112
7 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY CATEGORY 113
7.1 OVERVIEW 114
7.2 FROZEN 117
7.3 FRESH 117
7.4 DRIED 118
8 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY NATURE 119
8.1 OVERVIEW 120
8.2 CONVENTIONAL 123
8.3 ORGANIC 123 
9 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY END USER 124
9.1 OVERVIEW 125
9.2 HOUSEHOLD/RETAIL 128
9.3 FOOD SERVICE INDUSTRY 128
9.3.1 HOTELS 129
9.3.2 RESTAURANTS 129
9.3.3 CAFES 129
9.3.4 OTHER 129
9.4 FOOD PROCESSING 130
10 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL 131
10.1 OVERVIEW 132
10.2 INDIRECT SALES 135
10.2.1 STORE BASED RETAILERS 135
10.2.1.1 WHOLESALERS 136
10.2.1.2 DISTRIBUTORS 136
10.2.1.3 SUPERMARKETS/HYPERMARKETS 136
10.2.1.4 CONVENIENCE STORES 136
10.2.1.5 SPECIALTY STORES 136
10.2.1.6 OTHER 136
10.2.2 NON-STORE BASED RETAILERS 137
10.2.2.1 E-COMMERCE WEBSITES 137
10.2.2.2 COMPANY OWNED WEBSITES 137
10.3 DIRECT SALES 137
11 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET : BY COUNTRIES 138
11.1 NETHERLANDS 145
11.2 U.K. 161
11.3 FRANCE 177
11.4 SPAIN 193
11.5 GERMANY 208
11.6 ITALY 223
11.7 BELGIUM 238
11.8 POLAND 253
11.9 DENMARK 268
11.10 SWITZERLAND 283
11.11 RUSSIA 298
11.12 SWEDEN 313
11.13 TURKEY 328

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Europe mushroom for food market is expected to reach USD 20,682.46 million by 2030, from USD 9,478.36 million in 2022, growing at the CAGR of 10.6% in the forecast period of 2023 to 2030.

Market Segmentation
Europe Mushroom for Food Market, By Species (Button Mushrooms, Shiitake Mushrooms, Oyster Mushrooms, Chestnut Mushrooms, Portobello Mushrooms, Turkey Tail Mushrooms, Lion’s Mane Mushrooms, Maitake Mushrooms, Chaga Mushrooms, Cordyceps Mushrooms, Tremella Mushrooms, and Others), Category (Frozen, Fresh and Dried), Nature (Conventional and Organic), End-User (Household/Retail, Food Service Industry, and Food Processing), Distribution Channel (Indirect Sales and Direct Sales), Country (Germany, France, Italy, Netherlands, U.K., Spain, Belgium, Poland, Denmark, Switzerland, Russia, Sweden, Turkey, and Rest of Europe) – Industry Trends and Forecast to 2030) – Industry Trends and Forecast to 2030
Overview of Europe Mushroom for Food Market Dynamics

Driver
• Increasing demand for plant-based and vegetarian/vegan diets
Restraint
• Seasonal and environmental vulnerabilities of mushroom
Opportunity

• Rise in the development of mushroom-based value-added products

Market Players

Some of the major market players operating in the Europe mushroom for food market are:

• Monaghan Group
• Bonduelle
• Banken Champignons B.V.
• Borde
• Hirano Mushroom LLC
• WALSH MUSHROOMS GROUP
• BioFungi GmbH
• Mycobee Mushrooms C.I.C
• NatureGreen
• Smithy Mushrooms
• Scelta Mushrooms
• Fresh Mushroom Europe
• Pilzgarten
• Maya Mushrooms ltd.
• Waveney Mushrooms Ltd
• Fungamico
• Drinkwater Mushrooms
• Agricola Porretta
• Funghi San Giorgio
• CMP Mushrooms
• OKECHAMP S.A.
• Livesey Brothers
• Mushroom Culture
• ECLO SRL.
• Rheinische Pilz-Zentrale GmbH
• Fine Food Specialist Limited.
• Merit Mushrooms



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION 45
1.1 OBJECTIVES OF THE STUDY 45
1.2 MARKET DEFINITION 45
1.3 OVERVIEW OF EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET 45
1.4 LIMITATIONS 47
1.5 MARKETS COVERED 47
2 MARKET SEGMENTATION 50
2.1 MARKETS COVERED 50
2.2 GEOGRAPHICAL SCOPE 51
2.3 YEARS CONSIDERED FOR THE STUDY 51
2.4 CURRENCY AND PRICING 51
2.5 DBMR TRIPOD DATA VALIDATION MODEL 52
2.6 MULTIVARIATE MODELLING 55
2.7 PRODUCT TYPE LIFELINE CURVE 55
2.8 PRIMARY INTERVIEWS WITH KEY OPINION LEADERS 56
2.9 DBMR MARKET POSITION GRID 57
2.10 MARKET APPLICATION COVERAGE GRID 58
2.11 VENDOR SHARE ANALYSIS 59
2.12 SECONDARY SOURCES 60
2.13 ASSUMPTIONS 60
3 EXECUTIVE SUMMARY 61
4 PREMIUM INSIGHTS 63
4.1 REGULATIONS AND LABELLING CLAIMS 64
4.2 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 66
4.3 GROWTH STRATEGIES ADOPTED BY KEY PLAYERS 68
4.4 IMPORT-EXPORT SCENARIO 69
4.5 MARKETING STRATEGIES ADOPTED BY KEY PLAYERS 70
4.6 COMPARATIVE ANALYSIS OF MUSHROOM FOR FOOD SPECIES 71
4.7 PRICING ANALYSIS 73
4.8 REGULATORY FRAMEWORK AND GUIDELINES 74 
5 MARKET OVERVIEW 75
5.1 DRIVERS 77
5.1.1 INCREASING DEMAND FOR PLANT-BASED AND VEGETARIAN/VEGAN DIETS 77
5.1.2 GROWING TREND OF FUNCTIONAL FOODS 78
5.1.3 INCREASING CULTIVATION OF MUSHROOM IN EUROPE 78
5.1.4 ADVANCES IN MUSHROOM CULTIVATION TECHNIQUES 79
5.2 RESTRAINTS 80
5.2.1 SEASONAL AND ENVIRONMENTAL VULNERABILITIES OF MUSHROOM 80
5.2.2 PRICE FLUCTUATIONS OF MUSHROOM 81
5.3 OPPORTUNITIES 82
5.3.1 INCREASED FOCUS ON SUSTAINABLE AGRICULTURE 82
5.3.2 DEVELOPMENT OF MUSHROOM BASED VALUE ADDED PRODUCTS 83
5.4 CHALLENGES 84
5.4.1 REGULATORY CONSTRAINTS AND FOOD SAFETY STANDARDS ASSOCIATED WITH MUSHROOM 84
5.4.2 LIMITED SHELF LIFE AND STORAGE CONSTRAINTS OF MUSHROOM 86
6 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY SPECIES 87
6.1 OVERVIEW 88
6.2 BUTTON MUSHROOMS 93
6.2.1 BY CATEGORY 93
6.2.1.1 FROZEN 93
6.2.1.2 FRESH 93
6.2.1.3 DRIED 93
6.3 SHIITAKE MUSHROOMS 94
6.3.1 BY TYPE 94
6.3.1.1 DONKO SHIITAKE 95
6.3.1.1.1 TENPAKU DONKO 97
6.3.1.1.2 CHABANA DONKO 97
6.3.1.2 KOSHIN SHIITAKE 97
6.3.1.3 YORI SHIITAKE 97
6.3.2 BY CATEGORY 97
6.3.2.1 FROZEN 98
6.3.2.2 FRESH 98
6.3.2.3 DRIED 98 
6.4 OYSTER MUSHROOMS 98
6.4.1 BY TYPE 98
6.4.1.1 PEARL OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.2 KING OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.3 GOLDEN OR YELLOW OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.4 BLUE OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.5 PINK OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.6 PHOENIX OYSTER MUSHROOMS 101
6.4.1.7 ELM OYSTER MUSHROOMS 102
6.4.2 BY CATEGORY 102
6.4.2.1 FROZEN 102
6.4.2.2 FRESH 102
6.4.2.3 DRIED 102
6.5 CHESTNUT MUSHROOMS 102
6.5.1 BY CATEGORY 103
6.5.1.1 FROZEN 103
6.5.1.2 FRESH 103
6.5.1.3 DRIED 103
6.6 PORTOBELLO MUSHROOMS 103
6.6.1 BY CATEGORY 104
6.6.1.1 FROZEN 104
6.6.1.2 FRESH 104
6.6.1.3 DRIED 104
6.7 TURKEY TAIL MUSHROOMS 104
6.7.1 BY CATEGORY 105
6.7.1.1 FROZEN 105
6.7.1.2 FRESH 105
6.7.1.3 DRIED 105
6.8 LION’S MANE MUSHROOMS 105
6.8.1 BY TYPE 106
6.8.1.1 HERICIUM ERINACEUS 107
6.8.1.2 HERICIUM CORALLOIDES 107
6.8.1.3 HERICIUM AMERICANUM 107
6.8.2 BY CATEGORY 107
6.8.2.1 FROZEN 108
6.8.2.2 FRESH 108
6.8.2.3 DRIED 108 
6.9 MAITAKE MUSHROOMS 108
6.9.1 BY CATEGORY 108
6.9.1.1 FROZEN 109
6.9.1.2 FRESH 109
6.9.1.3 DRIED 109
6.10 CHAGA MUSHROOMS 109
6.10.1 BY CATEGORY 109
6.10.1.1 FROZEN 110
6.10.1.2 FRESH 110
6.10.1.3 DRIED 110
6.11 CORDYCEPS MUSHROOMS 110
6.11.1 BY CATEGORY 110
6.11.1.1 FROZEN 111
6.11.1.2 FRESH 111
6.11.1.3 DRIED 111
6.12 TREMELLA MUSHROOMS 111
6.12.1 BY CATEGORY 112
6.12.1.1 FROZEN 112
6.12.1.2 FRESH 112
6.12.1.3 DRIED 112
6.13 OTHERS 112
7 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY CATEGORY 113
7.1 OVERVIEW 114
7.2 FROZEN 117
7.3 FRESH 117
7.4 DRIED 118
8 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY NATURE 119
8.1 OVERVIEW 120
8.2 CONVENTIONAL 123
8.3 ORGANIC 123 
9 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY END USER 124
9.1 OVERVIEW 125
9.2 HOUSEHOLD/RETAIL 128
9.3 FOOD SERVICE INDUSTRY 128
9.3.1 HOTELS 129
9.3.2 RESTAURANTS 129
9.3.3 CAFES 129
9.3.4 OTHER 129
9.4 FOOD PROCESSING 130
10 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL 131
10.1 OVERVIEW 132
10.2 INDIRECT SALES 135
10.2.1 STORE BASED RETAILERS 135
10.2.1.1 WHOLESALERS 136
10.2.1.2 DISTRIBUTORS 136
10.2.1.3 SUPERMARKETS/HYPERMARKETS 136
10.2.1.4 CONVENIENCE STORES 136
10.2.1.5 SPECIALTY STORES 136
10.2.1.6 OTHER 136
10.2.2 NON-STORE BASED RETAILERS 137
10.2.2.1 E-COMMERCE WEBSITES 137
10.2.2.2 COMPANY OWNED WEBSITES 137
10.3 DIRECT SALES 137
11 EUROPE MUSHROOM FOR FOOD MARKET : BY COUNTRIES 138
11.1 NETHERLANDS 145
11.2 U.K. 161
11.3 FRANCE 177
11.4 SPAIN 193
11.5 GERMANY 208
11.6 ITALY 223
11.7 BELGIUM 238
11.8 POLAND 253
11.9 DENMARK 268
11.10 SWITZERLAND 283
11.11 RUSSIA 298
11.12 SWEDEN 313
11.13 TURKEY 328

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Data Bridge Market Research社はどのような調査会社ですか?


データブリッジマーケットリサーチ(Data Bridge Market Research)は500名以上の多様な分野のアナリストが所属するインドの調査会社です。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/24 10:26

153.79 円

166.33 円

201.51 円

ページTOPに戻る