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南米の自動車ブレーキ市場の展望、2029年


South America Automotive Breaking Market Outlook, 2029

南米の自動車用ブレーキ装置市場は、可能性に満ちた地域である。まだ世界的なリーダーではないが、この市場はいくつかの要因によって着実な成長を示している。まず、ブラジルやアルゼンチンなどの南米諸国におけ... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年5月31日 US$2,950
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サマリー

南米の自動車用ブレーキ装置市場は、可能性に満ちた地域である。まだ世界的なリーダーではないが、この市場はいくつかの要因によって着実な成長を示している。まず、ブラジルやアルゼンチンなどの南米諸国における自動車の生産と販売の増加が主要な推進力となっている。この成長は、可処分所得の増加、中産階級の増加、個人輸送需要の急増と密接に関連している。より多くの自動車が道路を走るようになると、信頼性が高く効率的なブレーキ・システムの必要性が高まり、さまざまなセグメントでブレーキ装置の需要が高まる。第二に、南米諸国における交通安全規制の改善に向けた関心の高まりが市場に影響を与えている。各国政府は、交通事故と死者を減らすために安全基準を厳格化することの重要性を認識している。このため、複数の国で新車にアンチロック・ブレーキ・システム(ABS)などの機能を義務付ける規制が実施されている。このような規制の後押しと、安全機能に関する消費者の意識の緩やかな高まりが相まって、南米市場における先進ブレーキ技術の採用が促進されると予想される。しかし、南米の自動車用ブレーキ装置市場もまた、独特な特徴を持つ独特の状況を呈している。電子ブレーキシステム(EBS)やエレクトロニック・スタビリティ・コントロール(ESC)が一般的な先進国市場とは異なり、南米におけるERの普及率は比較的低いままである。これは、先進技術が割高な価格帯で提供されることが多いため、コスト面を考慮した結果でもある。さらに、アンデス山脈からアマゾンの熱帯雨林に至るまで、南米の広大で地理的に多様な地形は、ブレーキシステムにとって独特の課題をもたらしている。ここでは、過酷な使用条件やさまざまな路面に耐える堅牢で耐久性のあるブレーキ・コンポーネントに重点を置くことが最も重要です。各メーカーは、南米の厳しい環境向けに特別に設計されたブレーキシステムを開発することで、このニーズに対応しています。これらのシステムは、耐腐食性、高い耐熱性、濡れた路面やぬかるんだ路面での信頼性の高い性能といった特徴を優先していることが多い。このように地域適合に重点を置くことで、南米のブレーキ機器メーカーは、市場特有のニーズに効果的に応えることができる。さらに、成長する国内自動車部品製造部門と並んで、確立されたグローバル・プレーヤーの存在が競争環境を形成している。ボッシュやコンチネンタルのような国際的な大手企業が南米市場に積極的に参入し、先進的なブレーキ技術を提供している。しかし、国内メーカーも、地域市場のニーズに合わせた信頼性の高いブレーキ・システムをコスト効率よく生産することに重点を置き、人気を集めている。このような国際的な専門知識と国内生産能力の融合が、南米の自動車用ブレーキ装置市場における健全な競争と技術革新を促進している。

Bonafide Research社の調査レポート「南米の自動車用ブレーキ市場の展望 2029年」によると、南米の自動車用ブレーキ市場は2024年から2029年にかけて10億米ドル以上の成長が見込まれている。ディスクブレーキやドラムブレーキからブレーキパッド、ライニング、油圧部品まで幅広い製品を網羅するこの市場は、新車のOEM(相手先商標製品製造)メーカーと、既存車の多くの部品(台数)を整備するアフターマーケットの両方に対応している。この市場は、パンデミック以前には安定した成長を遂げていたが、COVID-19の影響はその状況を大きく変え、適応を必要とし、サプライチェーンの脆弱性を浮き彫りにした。南米でCOVID-19が大流行した最初の波は、自動車用ブレーキ装置の需要を激減させた。大手自動車メーカーの操業停止や生産停止は、OEMの組立ラインにおける新しいブレーキシステムの必要性を大幅に減少させた。アフターマーケット部門も、移動制限や経済不安のために修理・保守サービスが一時的に減少し、影響を受けた。しかし、パンデミックが進行するにつれ、南米で独自の傾向が現れた。感染リスクのために公共交通機関の利用をためらう消費者が、手ごろな価格の代替手段を個人的な移動手段に求めたため、中古車市場が急増したのである。特にブラジルやアルゼンチンといった国々における中古車セグメントのこの成長は、南米の自動車用ブレーキ装置市場に予期せぬ機会をもたらした。メンテナンスと修理が必要な中古車台数が増えたことで、ブレーキ部品のアフターマー ケット分野は回復を見せた。この需要に拍車をかけたのは、自動車の安全性の重要性に対する意識の高まりに後押しされ、自動車所有者の間で予防整備への関心が高まっていることである。さらに、一部の南米諸国では、税制優遇措置や融資制度を通じて自動車産業を活性化させることを目的とした政府の取り組みが、自動車販売が回復に向かうにつれてブレーキ装置市場に間接的な恩恵をもたらした。南米の自動車用ブレーキ装置市場は、2つの販売チャネル構造によって特徴付けられ、それぞれのセグメントで異なる動きを見せている。OEMチャネルは、ゼネラル・モーターズ(GM)、フィアット・クライスラー・オートモービルズ(FCA)、フォルクスワーゲンなど、この地域で事業を展開する主要自動車メーカーを対象としている。これらのメーカーは、費用対効果と国際安全基準の遵守に重点を置き、多くの場合、定評のある国際的な部品サプライヤーから直接ブレーキシステムを調達している。一方、アフターマーケット部門はより細分化されている。正規ディーラー、独立系修理工場、そして増加するオンライン小売業者が市場シェアを争っている。このセグメントは、膨大な数の既存車両の多様なニーズに対応し、純正およびアフターマーケットのブレーキ部品を含む幅広い製品を提供している。南米におけるブレーキ装置生産のための原材料の入手状況は、複雑な様相を呈している。鉄鉱石やゴムなど、ブレーキ部品の鉄鋼やゴム生産に不可欠な資源を国内に持つ国がある一方で、輸入に大きく依存する国もある。このような外部サプライヤーへの依存は、COVID-19の流行時に見られたように、市場を価格変動や潜在的なサプライチェーンの混乱にさらす可能性がある。南米の自動車用ブレーキ装置市場におけるマーケティング戦略は、各セグメント固有のニーズに対応している。OEMチャネルでは、技術仕様、性能データ、業界見本市への参加が自動車メーカーとの関係を確立するために重要である。一方、アフターマーケットには多方面からのアプローチが必要である。整備士向けの技術トレーニング・プログラム、独立系修理工場との提携、安全性とブランドの評判を強調した的を絞ったマーケティング・キャンペーンなど、すべてが市場シェア獲得に一役買っている。


市場牽引要因
- 交通安全への関心の高まりと規制の調整:歴史的に、南米の交通安全規制は先進国市場ほど厳しくなかった。これがこの地域の交通事故発生率の高さにつながっている。しかし、交通安全指標の改善への注目の高まりが、規制変更の波を促している。ブラジルのような国々が率先して、新車に対するより厳しいホモロゲーション要件を導入している。新しい規制では、すべての新車モデルにアンチロック・ブレーキ・システム(ABS)と電子制御制動力配分システム(EBD)を標準装備することが義務付けられている。この規制強化は、南米の自動車用ブレーキ市場に大きな好影響を与えると予想される。この規制は、道路を走る新車の安全性を高めるだけでなく、今後の規制に対応するため、あるいは単に安全性を向上させるために旧車にABSとEBDシステムを後付けする需要を促進し、ドミノ効果を生み出すだろう。
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- 進化する消費者の嗜好と国内生産の成長:南米では中間所得層が増加しており、可処分所得が増加し、消費者の嗜好が先進安全機能を備えた自動車にシフトしている。この傾向は、インターネットの普及と情報へのアクセスの増加と相まって、消費者にアンチロック・ブレーキ・システム(ABS)、電子制御制動力配分システム(EBD)、エレクトロニック・スタビリティ・コントロール(ESC)などの先進ブレーキ技術の利点を認識させるようになっている。これらの技術は、停止距離を大幅に短縮し、緊急操作時のホイールロックを防止し、危機的状況における車両全体の安定性を向上させることができる。消費者は自動車の購入を決定する際、安全装備を優先する傾向が強まっており、南米の自動車用ブレーキ市場には明るい見通しが生まれている。さらに、自動車部品の国内生産を促進することを目的とした政府の取り組みが、地域のブレーキ・システム製造基盤の成長を促進している。これは、ブレーキ部品の価格と入手しやすさを向上させるだけでなく、耐久性と性能要件という南米市場特有のニーズにも応えるものである。地元メーカーは、極端な路面変化や起伏の多い地形など、この地域の厳しい道路状況に最適化されたブレーキシステムを開発することができる。
市場の課題
通貨変動と輸入依存:南米の自動車産業、ひいてはブレーキ・システム市場は、技術的に高度な部品の輸入依存度が高い。為替レートの変動は輸入ブレーキシステムのコストに大きな影響を与え、市場内の価格変動につながる。このため、消費者が先進的なブレーキ機能を搭載した自動車を選ぶのを控えたり、コスト面の懸念から重要部品の交換が遅れたりする可能性がある。さらに、輸入への依存は、世界的な出来事や貿易政策によって引き起こされるサプライ・チェーンの混乱に市場をさらす可能性がある。例えば、COVID-19の大流行は、主要な製造拠点での操業停止や生産減速がブレーキ・システムを含む必須自動車部品の遅れや不足を引き起こし、輸入依存産業の脆弱性を浮き彫りにした。
非正規の修理慣行と限られたアフターマーケット専門知識:南米には大規模な非正規修理セクターが存在し、全自動車修理のかなりの部分を占めると推定されているため、ブレーキ・システムの正規アフターマーケットの成長には課題がある。非正規セクターの整備士は、入手が容易で安価な部品に頼ることが多いが、その中には出所不明の中古部品や、特定の車種に固有の性能要件を満たさない可能性のある非標準部品が含まれていることがある。そのため、ブレーキ・システムの安全性と信頼性が著しく損なわれる可能性がある。さらに、非正規セクターでは、適切なブレーキ・システムの保守・修理に関する訓練や技術的専門知識が普及していないことも懸念材料である。整備士が最新のブレーキ技術に精通していなかったり、適切な診断や修理手順に必要な工具や機器が不足していたりする可能性がある。そのため、古くなったブレーキ・パッドを新しいローターと組み合わせるといった不適切な取り付けや、キャリパーを交換した後にブレーキ・ラインのブリーディングを怠るといった不適切な整備が行われる可能性がある。このような慣行は、ブレーキ・システムの有効性を著しく低下させ、事故のリスクを増大させる。


報告書によると、自動車用ブレーキ市場は製品タイプ別にディスクブレーキとドラムブレーキに区分される。
ディスクブレーキは、いくつかの要因によって市場で優位な地位を占めている。第一に、優れた制動力、耐フェード性、ウェット性能の向上により、この地域で一般的な山岳地帯や様々な気象条件に最適である。第二に、南米、特にブラジルとアルゼンチンにおける世界的な自動車メーカーの影響力の増大により、新車にディスクブレーキが標準技術として採用されるようになっている。これは世界的な傾向と一致しており、消費者の間で高まる安全機能への需要に対応している。しかし、ドラムブレーキは南米市場、特に低価格志向の自動車セグメントと膨大な数の旧車で、依然として大きなシェアを占めている。設計がシンプルで製造コストが低いドラムブレーキは、コスト意識の高い消費者や独立系修理工場の広範なネットワークにとって魅力的な選択肢となっている。さらに、ドラムブレーキの交換市場に対応する定評ある国内部品メーカーの存在は、ドラムブレーキの継続的な関連性を保証している。南米の自動車用ブレーキ市場の「OThe rs」セグメントには、ニッチな新興技術が含まれる。アンチロック・ブレーキ・システム(ABS)や電子制御制動力配分システム(EBD)は、特に高級車セグメントや世界的メーカーのプレミアム製品で徐々に普及しつつある。これらの先進技術は安全性と走行性能を向上させるが、コストが高いため、現在のところ普及には限界がある。今後数年間は、南米の一部の国で実施されているより厳しい安全規制と、安全機能に対する消費者の意識の高まりが、ABSとEBDの採用を促進すると予想される。さらに、南米では電気自動車(EV)市場が急成長しているため、減速時の運動エネル ギーを回収して電気エネルギーに変換する技術である回生ブレーキシステムにとって、またと ない機会がもたらされる。EVの普及が進むにつれて、南米市場では従来の摩擦ブレーキに回生ブレーキを統合した互換性のあるブレーキシステムへの需要が高まるとみられる。
報告書によると、自動車用ブレーキ市場は、車種別に二輪車、乗用車、商用車に区分される。
特にブラジルやコロンビアのような国々では、二輪車は通勤や混雑した都市環境を移動するための経済的な交通手段として人気がある。南米の二輪車用ブレーキ・システムは通常、手頃な価格と機能性を優先している。ドラムブレーキは、費用対効果が高く、メンテナンスが簡単なため、二輪車の後輪に普及している。しかし、制動性能と安全性を向上させるために、特に高級二輪車の前輪にディスクブレーキを採用する傾向が強まっている。乗用車、SUV、ピックアップトラックなどの乗用車は、南米の自動車用ブレーキ市場で最も重要なセグメントである。このセグメントは、可処分所得の増加と個人所有の自動車に対する需要の増加により成長を遂げている。南米の安全規制は進化しており、新車の乗用車にABSを義務付ける国もある。このため、特に高級車モデルでは、ABSとEBD(電子制御制動力配分装置)機能を備えたディスクブレーキの需要が高まっている。しかし、費用対効果は依然として重要な検討事項であり、市場の大部分は基本的なディスクブレーキまたはドラムブレーキシステムを搭載した車両で占められている。トラック、バス、トレーラーなどの商用車は、この地域の道路貨物輸送への依存度の高さから、南米の自動車用ブレーキ市場で重要なセグメントを構成している。商用車には、アンデス山脈やアマゾンの熱帯雨林でよく見られるような、重い荷物を扱い、困難な地形を移動するための堅牢で耐久性のあるブレーキシステムが必要である。エアブレーキは、高い制動力を発生させることができるため、大型商用車に広く使用されている。しかし、特に中型トラックやバスでは、従来のドラムブレーキに比べて制動力が向上し、メンテナンス要件が軽減される油圧ディスクブレーキの採用が拡大している。さらに、南米の一部の国では、安全性を高め、山道での横転を防止するために、大型商用車用のESC(エレクトロニック・スタビリティ・コントロール)の可能性を探っている。
報告書によると、自動車用ブレーキ市場は、販売チャネルに基づいてOEMとアフターマーケットに区分される。
OEM(相手先ブランド製造)分野は、いくつかの要因によって支配的な地位を占めている。ゼネラル・モーターズ(GM)、フィアット・クライスラー・オートモービルズ(FCA)、フォルクスワーゲンなどの大手自動車メーカーは、南米に製造工場を設立し、新車に対する国内需要の拡大に対応している。これらのメーカーは、地域全体でますます厳しくなる安全規制に対応するため、アンチロック・ブレーキ・システム(ABS)や電子制御制動力配分システム(EBD)などの先進ブレーキ技術を車両に搭載することを優先している。さらに、南米市場では、特定の車種、特にコンパクトSUVやピックアップトラックの人気が高まっており、OEM部門に利益をもたらしている。これらの車種には先進的なブレーキシステムが標準装備されていることが多いため、OEMが供給する技術的に洗練されたブレーキ部品の需要が高まっている。しかし、南米の自動車用ブレーキ・システムのアフターマーケット・セグメントには大きな成長機会がある。膨大な数の旧式車両が設置されており、その多くに高度なブレーキ技術が欠けているため、アフターマーケ ットの充実が必要となっている。このセグメントは、費用対効果の高い修理・メンテナンス・ソリューションを求める価格に敏感な消費者層に対応している。独立系整備工場と地元部品販売業者のネットワークが拡大しているため、この地域全体でアフターマーケット用ブレーキ部品へのアクセスが拡大している。さらに、手頃な価格と性能のバランスを提供する再生ブレーキ部品の入手可能性が高まっており、南米のアフターマーケットで人気を集めている。さらに、インターネットの普及とeコマース・プラットフォームの台頭により、消費者がアフターマーケット・ブレーキ部品を直接購入できる新たな道が生まれつつあり、従来の流通チャネルを破壊する可能性がある。結論として、南米の自動車用ブレーキ市場は、安全規制と新車販売に牽引されるOEMセグメントが支配的である。しかし、規模が大きく成長しつつあるアフターマーケット分野は、旧型車や価格に敏感な消費者の幅広い層に対応しており、OEMとアフターマーケットの両業者にとって十分な機会のあるダイナミックな市場を形成している。


本レポートによると、主な対象国はブラジル、アルゼンチン、コロンビア、その他の南米諸国である。
南米の自動車用ブレーキ市場において、ブラジルは独自の要因が重なり、リーディング・プレイヤーとして浮上している。第一に、ブラジルは南米で最大かつ最も確立された自動車産業を誇っている。これは、国内外の自動車メーカーを含む自動車生産台数の多さにつながる。世界的な大手自動車メーカーが存在するため、ブレーキシステムを含む自動車部品の強固なサプライチェーンが必要となる。このように確立されたエコシステムにより、ブラジルは南米市場全体に対応するブレーキシステムの開発、生産、流通の拠点として位置づけられている。第二に、ブラジルの中産階級が増加し、可処分所得が増加していることが、自動車所有の急増に拍車をかけている。これは、ABSやEBDのような先進ブレーキ技術を搭載した新車に対する需要の高まりにつながる。さらに、ブラジル市場でSUVや軽トラックの人気が高まっているのは、その多用途性と国の多様な地形への適合性によるもので、堅牢で信頼性の高いブレーキ・システムが必要とされている。メーカー各社は、より重く高性能な車両向けに特別に設計されたブレーキシステムを提供することで、この需要に対応している。南米の自動車用ブレーキ市場の形成には、政府の規制も重要な役割を果たしている。先進国市場ほど厳しくはないが、ブラジルでは交通安全規制への関心が高まっている。新車に対するABSとEBDの義務付けが段階的に実施されていることが、先進ブレーキ技術の採用を促進し、市場を前進させている。ブラジルの主導的地位を高めているもう一つの要因は、国内外の自動車部品メーカーの存在である。これらのメーカーはブラジル市場の多様なニーズに対応し、手頃な価格のソリューションから技術的に高度なシステムまで、さまざまなブレーキシステムの選択肢を提供している。このことは、市場内の競争と技術革新を促進し、最終的に幅広い選択肢と潜在的により競争力のある価格設定によってブラジルの消費者に利益をもたらす。








本レポートの考察
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートの対象分野
- 自動車用ブレーキングシステム市場の展望とその価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- ディスクブレーキ
- ドラムブレーキ
- その他

車種別
- 二輪車
- 乗用車
- 商用車

販売チャネル別
- OEM
- アフターマーケット

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域、階層、年齢層、性別で均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手したら、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、自動車ブレーキングシステム業界関連組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。
***注:ご注文確認後、レポートのお届けまで48時間(2営業日)かかります。

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目次

目次

1.要旨
2.調査方法
2.1.二次調査
2.2.一次データ収集
2.3.市場形成と検証
2.4.レポート作成、品質チェック、納品
3.市場構造
3.1.市場への配慮
3.2.前提条件
3.3.制限事項
3.4.略語
3.5.出典
3.6.定義
4.経済・人口統計
5.自動車用ブレークの世界市場展望
5.1.市場規模(金額ベース
5.2.地域別市場シェア
5.3.市場規模および予測、タイプ別
5.4.市場規模・予測:車種別
5.5.市場規模・予測:販売チャネル別
6.南米の自動車ブレーキ市場展望
6.1.市場規模:金額別
6.2.国別市場シェア
6.3.市場規模および予測、タイプ別
6.4.市場規模・予測:車種別
6.5.市場規模・予測:販売チャネル別
7.市場ダイナミクス
7.1.市場促進要因と機会
7.2.市場の阻害要因と課題
7.3.市場動向
7.3.1.XXXX
7.3.2.XXXX
7.3.3.XXXX
7.3.4.XXXX
7.3.5.XXXX
7.4.コビッド19効果
7.5.サプライチェーン分析
7.6.政策と規制の枠組み
7.7.業界専門家の見解
7.8.ブラジルの自動車用ブレーキ市場の展望
7.8.1.市場規模(金額ベース
7.8.2.タイプ別市場規模および予測
7.8.3.車両タイプ別市場規模・予測
7.8.4.販売チャネル別市場規模・予測
7.9.アルゼンチン自動車用ブレーキ市場の展望
7.9.1.市場規模:金額別
7.9.2.タイプ別市場規模および予測
7.9.3.車両タイプ別市場規模・予測
7.9.4.販売チャネル別市場規模・予測
7.10.コロンビアの自動車用ブレーキ市場の展望
7.10.1.市場規模:金額ベース
7.10.2.タイプ別市場規模および予測
7.10.3.車両タイプ別市場規模・予測
7.10.4.販売チャネル別市場規模・予測
8.競争環境
8.1.競合ダッシュボード
8.2.主要企業の事業戦略
8.3.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス
8.4.ポーターの5つの力
8.5.企業プロフィール
8.5.1.ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
8.5.1.1.会社概要
8.5.1.2.会社概要
8.5.1.3.財務ハイライト
8.5.1.4.地理的洞察
8.5.1.5.事業セグメントと業績
8.5.1.6.製品ポートフォリオ
8.5.1.7.主要役員
8.5.1.8.戦略的な動きと展開
8.5.2.ロバート・ボッシュGmbH
8.5.3.ブレンボ S.p.A.
8.5.4.クノールブレムゼAG
8.5.5.カミンズ・インク
8.5.6.日立製作所
8.5.7.ヘラGmbH & Co.KGaA
8.5.8.HL マンドー株式会社
9.戦略的提言
10.付録
10.1.よくある質問
10.2.注意事項
10.3.関連レポート
11.免責事項


図表一覧

図1:自動車用ブレークの世界市場規模(10億ドル)、地域別、2023年・2029年
図2: 市場魅力度指数(2029年地域別)
図3:市場魅力度指数(2029年セグメント別
図4:自動車用ブレークの世界市場規模:金額ベース(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図5:自動車用ブレークの世界市場地域別シェア(2023年)
図6:南米の自動車用ブレーキ市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図7:南米の自動車用ブレーキ市場 国別シェア(2023年)
図8:ブラジルの自動車用ブレーキ市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図9:アルゼンチン 自動車用ブレークの市場規模:金額(2018年、2023年、2029F)(単位:億米ドル)
図10:コロンビアの自動車ブレーキ市場規模:金額(2018年・2023年・2029F)(単位:億米ドル)
図11:上位5社の競争ダッシュボード(2023年
図12:自動車用ブレーキ世界市場のポーターの5つの力


表一覧

表1:自動車用ブレークの世界市場スナップショット(セグメント別)(2023年・2029年)(単位:億米ドル
表2:上位10カ国の経済スナップショット(2022年
表3:その他の主要国の経済スナップショット(2022年
表4:外国通貨から米ドルへの平均為替レート
表5:自動車用ブレークの世界市場規模および予測(タイプ別)(2018~2029F)(単位:億米ドル
表6:自動車用ブレークの世界市場規模・予測:車種別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表7:自動車用ブレークの世界市場規模・予測:販売チャネル別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表8:南米の自動車用ブレークの市場規模・予測:タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表9:南米の自動車用ブレークの市場規模・予測:車種別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表10:南米の自動車用ブレークの市場規模・予測:販売チャネル別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表11:自動車用ブレーク市場の影響要因(2023年
表12:ブラジルの自動車用ブレーキ市場規模・予測:タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表13:ブラジルの自動車用ブレーク制動市場規模・予測:車両タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表14:ブラジル自動車用ブレークの市場規模・予測:販売チャネル別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表15:アルゼンチンの自動車用ブレーキ市場規模・予測:タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表16:アルゼンチンの自動車用ブレークの市場規模・予測:車両タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表17:アルゼンチンの自動車用ブレークの市場規模・予測:販売チャネル別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表18:コロンビアの自動車用ブレーキ市場規模・予測:タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表19:コロンビアの自動車用ブレークの市場規模・予測:車両タイプ別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表20:コロンビアの自動車用ブレークの市場規模・予測:販売チャネル別 (2018~2029F)(単位:億米ドル)

 

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Summary

The South American automotive braking equipment market represents a region brimming with potential. While not yet a global leader, The market exhibits steady growth fueled by several factors. Firstly, The increasing production and sales of vehicles in South American countries like Brazil and Argentina are a key driver. This growth is closely linked to rising disposable incomes, a growing middle class, and a burgeoning demand for personal transportation. As more vehicles hit The roads, The need for reliable and efficient braking systems correspondingly rises, propelling demand for braking equipment across various segments. Secondly, a growing focus on improving road safety regulations in South American countries is influencing The market. Governments are recognizing The importance of stricter safety standards to reduce traffic accidents and fatalities. This is leading to The implementation of regulations mandating features like Anti-lock Braking Systems (ABS) in new vehicles across several countries. This regulatory push, coupled with a gradual rise in consumer awareness regarding safety features, is expected to drive The adoption of advanced braking technologies in The South American market. However, The South American automotive braking equipment market also presents a unique landscape with distinct characteristics. Unlike developed markets where electronic braking systems (EBS) and Electronic Stability Control (ESC) are commonplace, The ir penetration in South America remains relatively low. This is partly due to cost considerations, as The se advanced technologies often come at a premium price point. Additionally, The vast and geographically diverse terrain of South America, encompassing everything from The Andes mountains to The Amazon rainforest, presents unique challenges for braking systems. Here, a focus on robust and durable braking components that can withstand harsh weaThe r conditions and varying road surfaces is paramount. Manufacturers are catering to this need by developing braking systems specifically designed for The demanding South American environment. The se systems often prioritize features like corrosion resistance, high heat tolerance, and reliable performance in wet and muddy conditions. This focus on regional adaptation positions South American braking equipment manufacturers to cater effectively to The specific needs of The market. FurThe rmore, The presence of established global players alongside a growing domestic automotive component manufacturing sector is shaping The competitive landscape. Leading international companies like Bosch and Continental are actively participating in The South American market, offering advanced braking technologies. However, domestic manufacturers are also gaining traction, focusing on cost-effective production of reliable braking systems tailored to The regional market needs. This blend of international expertise and domestic production capabilities fosters healthy competition and innovation within The South American automotive braking equipment market.

According to The research report, “South Automotive Braking Market Outlook, 2029,” published by Bonafide Research, The South American Automotive Braking market is expected to add more than USD 1 Billion from 2024–2029. Encompassing a wide range of products, from disc brakes and drum brakes to brake pads, linings, and hydraulic components, this market caters to both The original equipment manufacturers (OEMs) of new vehicles and The aftermarket servicing a large parc (number) of existing vehicles. While The market experienced steady growth pre-pandemic, The impact of COVID-19 significantly altered its landscape, necessitating adaptations and highlighting vulnerabilities in The supply chain. The initial wave of The COVID-19 pandemic in South America led to a sharp decline in demand for automotive braking equipment. Lockdowns and production stoppages at major car manufacturers significantly reduced The need for new braking systems in OEM assembly lines. The aftermarket segment was also impacted as repair and maintenance services witnessed a temporary decline due to movement restrictions and economic anxieties. However, as The pandemic progressed, a unique trend emerged in South America. The used car market experienced a surge in activity as consumers, hesitant to utilize public transportation due to infection risks, sought affordable alternatives for personal mobility. This growth in The used car segment, particularly in countries like Brazil and Argentina, presented an unexpected opportunity for The South American automotive braking equipment market. With a larger pool of used cars requiring maintenance and repairs, The aftermarket segment for braking components witnessed a rebound. This demand was furThe r fueled by a growing focus on preventive maintenance among car owners, driven by an increased awareness of The importance of vehicle safety. FurThe rmore, government initiatives in some South American countries, aimed at stimulating The automotive industry through tax breaks and financing schemes, indirectly benefitted The braking equipment market as car sales began to recover. The South American automotive braking equipment market is characterized by a two-pronged sales channel structure, with distinct dynamics for each segment. The OEM channel caters to major car manufacturers operating in The region, such as General Motors, Fiat Chrysler Automobiles (FCA), and Volkswagen. The se manufacturers often source braking systems directly from established international component suppliers, with a focus on cost-effectiveness and adherence to international safety standards. The aftermarket segment, on The oThe r hand, is a more fragmented landscape. Authorized dealerships, independent repair shops, and a growing number of online retailers compete for market share. This segment caters to The diverse needs of a vast pool of existing vehicles and offers a wider range of products, including genuine and aftermarket braking components. The availability of raw materials for braking equipment production in South America presents a complex picture. While some countries possess domestic resources like iron ore and rubber, crucial for steel and rubber production in brake components, oThe rs rely heavily on imports. This dependence on external suppliers can expose The market to price fluctuations and potential supply chain disruptions, as witnessed during The COVID-19 pandemic. Marketing strategies within The South American automotive braking equipment market cater to The specific needs of each segment. For The OEM channel, technical specifications, performance data, and participation in industry trade shows are crucial for establishing relationships with car manufacturers. The aftermarket, on The oThe r hand, necessitates a multi-pronged approach. Technical training programs for mechanics, partnerships with independent repair shops, and targeted marketing campaigns emphasizing safety and brand reputation all play a role in capturing market share.


Market Drivers
• Rising Focus on Road Safety and Regulatory Alignments: Historically, road safety regulations in South America haven't been as stringent as in developed markets. This has contributed to a higher incidence of road traffic accidents in The region. However, a growing focus on improving road safety metrics is prompting a wave of regulatory changes. Countries like Brazil are taking The lead in implementing stricter homologation requirements for new vehicles. The se new regulations mandate The inclusion of Anti-lock Braking Systems (ABS) and Electronic Brake-force Distribution (EBD) as standard features in all new car models. This regulatory push is expected to have a significant positive impact on The South American automotive braking market. It will not only increase The overall safety of new vehicles on The road but also create a domino effect, driving demand for retro-fitting older vehicles with ABS and EBD systems to comply with upcoming regulations or simply improve safety.

• Evolving Consumer Preferences and Domestic Production Growth: A growing middle class in South America is leading to a rise in disposable income and a shift in consumer preferences towards vehicles with advanced safety features. This trend, coupled with increasing internet penetration and access to information, is making consumers more aware of The benefits of advanced braking technologies, such as Anti-lock Braking Systems (ABS), Electronic Brake-force Distribution (EBD), and Electronic Stability Control (ESC). The se technologies can significantly reduce stopping distances, prevent wheel lockup during emergency maneuvers, and improve overall vehicle stability in critical situations. Consumers are increasingly prioritizing safety features when making car purchase decisions, creating a positive outlook for The South American automotive braking market. FurThe rmore, government initiatives aimed at promoting domestic production of automotive components are fostering The growth of a regional braking system manufacturing base. This not only improves affordability and accessibility of braking parts but also caters to The specific needs of The South American market in terms of durability and performance requirements. Local manufacturers can develop braking systems that are optimized for The region's challenging road conditions, such as extreme weaThe r variations and uneven terrain.
Market Challenges
Currency Fluctuations and Import Dependence: The South American automotive industry, and consequently The braking system market, exhibits a high dependence on imports for technologically advanced components. Fluctuations in exchange rates can significantly impact The cost of imported braking systems, leading to price volatility within The market. This can discourage consumers from opting for vehicles with advanced braking features or delay replacement of critical components due to cost concerns. FurThe rmore, import dependence can expose The market to supply chain disruptions caused by global events or trade policies. For instance, The COVID-19 pandemic highlighted The vulnerability of import-reliant industries, as lockdowns and production slowdowns in major manufacturing hubs caused delays and shortages of essential automotive parts, including braking systems.
Informal Repair Practices and Limited Aftermarket Expertise: The presence of a large informal repair sector in South America, estimated to account for a significant portion of all vehicle repairs, creates challenges for The growth of The formal aftermarket for braking systems. Mechanics in The informal sector often rely on readily available and inexpensive parts, which may include used components of unknown origin or non-standardized parts that might not meet The specific performance requirements of a particular vehicle model. This can significantly compromise The safety and reliability of braking systems. Additionally, a lack of widespread training and technical expertise in proper braking system maintenance and repair within The informal sector is a cause for concern. Mechanics might not be familiar with The latest braking technologies or lack The necessary tools and equipment for proper diagnosis and repair procedures. This can lead to improper installations, such as worn-out brake pads being paired with new rotors, or inadequate servicing, like failing to bleed The brake lines after replacing a caliper. The se practices can significantly reduce The effectiveness of braking systems and increase The risk of accidents.


Based on The report, The Automotive Braking market is segmented into Disc Brakes and Drum Brakes on The basis of product type.
Disc brakes hold The dominant position in The market, driven by several factors. Firstly, The ir superior stopping power, fade resistance, and improved wet weaThe r performance make The m ideally suited for The mountainous terrains and varying weaThe r conditions prevalent in The region. Secondly, The growing influence of global automotive manufacturers in South America, particularly in Brazil and Argentina, has led to The increased adoption of disc brakes as The standard technology in new vehicles. This aligns with global trends and caters to The rising demand for safety features among consumers. However, drum brakes continue to hold a significant share in The South American market, particularly in budget-oriented car segments and The vast parc of older vehicles. The ir simpler design and lower production costs make The m an attractive option for cost-conscious consumers and The extensive network of independent repair shops. Additionally, The presence of established domestic component manufacturers catering to The replacement market for drum brakes ensures The ir continued relevance. The "OThe rs" segment within The South American automotive braking market encompasses a niche category of emerging technologies. Anti-lock Braking Systems (ABS) and Electronic Brake-force Distribution (EBD) are gradually gaining traction, particularly in higher-end car segments and premium offerings from global manufacturers. The se advanced technologies enhance safety and driving performance, but The ir higher cost currently limits The ir widespread adoption. Looking ahead, stricter safety regulations being implemented in some South American countries, coupled with growing consumer awareness about safety features, are expected to drive The adoption of ABS and EBD in The coming years. FurThe rmore, The nascent market for electric vehicles (EVs) in South America presents unique opportunities for regenerative braking systems, a technology that captures kinetic energy during deceleration and converts it into electrical energy. As EV adoption grows, The demand for compatible braking systems that integrate regenerative braking with traditional friction braking is likely to emerge in The South American market.
According to The report, The Automotive Braking market is segmented into two-wheelers, passenger vehicles and commercial vehicles on The basis of vehicle type.
Two-wheelers, encompassing motorcycles and scooters, hold a significant share of The market, particularly in countries like Brazil and Colombia, where The y are a popular and economical mode of transportation for commuting and navigating congested urban environments. The braking systems for two-wheelers in South America typically prioritize affordability and functionality. Drum brakes are prevalent on The rear wheels of The se vehicles due to The ir cost-effectiveness and simpler maintenance requirements. However, The re is a growing trend towards The adoption of disc brakes on The front wheels, especially for higher-end motorcycles, to improve braking performance and safety. Passenger vehicles, including cars, SUVs, and pick-up trucks, represent anoThe r crucial segment within The South American automotive braking market. This segment is experiencing growth due to rising disposable incomes and increasing demand for personal vehicles. Safety regulations in South America are evolving, with some countries mandating ABS for new passenger vehicles. This is driving The demand for disc brakes with ABS and EBD (Electronic Brake-force Distribution) functionalities, particularly in higher-end car models. However, cost-effectiveness remains a key consideration, with a significant portion of The market catered to by vehicles equipped with basic disc or drum braking systems. Commercial vehicles, including trucks, buses, and trailers, constitute a substantial segment in The South American automotive braking market due to The region's dependence on road freight transportation. The se vehicles require robust and durable braking systems to handle heavy loads and navigate challenging terrains, common in The Andes or The Amazon rainforest. Air brakes are widely used in heavy-duty commercial vehicles due to The ir ability to generate high braking force. However, The re is a growing adoption of hydraulic disc brakes, particularly for medium-duty trucks and buses, offering improved stopping power and reduced maintenance requirements compared to traditional drum brakes. Additionally, some South American countries are exploring The potential of Electronic Stability Control (ESC) for heavy commercial vehicles to enhance safety and prevent rollovers on mountainous roads.
According to The report, The Automotive Braking market is segmented into OEM and aftermarket based on sales channel.
The Original Equipment Manufacturer (OEM) segment holds a dominant position, driven by several factors. Major automakers like General Motors, Fiat Chrysler Automobiles (FCA), and Volkswagen have established manufacturing plants in South America, catering to The growing domestic demand for new vehicles. The se manufacturers prioritize incorporating advanced braking technologies, such as Anti-Lock Braking Systems (ABS) and Electronic Brake-force Distribution (EBD), into The ir vehicles to comply with increasingly stringent safety regulations being implemented across The region. FurThe rmore, The growing popularity of certain vehicle segments, particularly compact SUVs and pickup trucks, within The South American market benefits The OEM segment. The se vehicle categories often come equipped with advanced braking systems as standard features, furThe r propelling The demand for technologically sophisticated braking components supplied by OEMs. However, The South American aftermarket segment for automotive braking systems presents a significant growth opportunity. The vast installed base of older vehicles, many lacking advanced braking technologies, necessitates a robust aftermarket offering. This segment caters to a price-sensitive consumer base seeking cost-effective repair and maintenance solutions. A growing network of independent workshops and local parts distributors is expanding access to aftermarket braking components across The region. Additionally, The increasing availability of remanufactured brake parts, offering a balance between affordability and performance, is gaining traction in The South American aftermarket. FurThe rmore, rising internet penetration and e-commerce platforms are creating new avenues for consumers to purchase aftermarket braking components directly, potentially disrupting traditional distribution channels. In conclusion, The South American automotive braking market is characterized by a dominant OEM segment driven by safety regulations and new vehicle sales. However, a sizeable and growing aftermarket segment caters to The extensive parc of older vehicles and price-sensitive consumers, creating a dynamic marketplace with ample opportunities for both OEMs and aftermarket players.


Based on The report, The major countries covered include Brazil, Argentina, Colombia, and The rest of South America.
Within The South American automotive braking market, Brazil emerges as The leading player, driven by a unique confluence of factors. Firstly, Brazil boasts The largest and most established automotive industry in South America. This translates into a high volume of vehicle production, encompassing both domestic and international carmakers. The presence of major global automotive manufacturers necessitates a robust supply chain for automotive components, including braking systems. This established ecosystem positions Brazil as a hub for The development, production, and distribution of braking systems catering to The entire South American market. Secondly, Brazil's growing middle class, with increasing disposable incomes, is fueling a surge in car ownership. This translates into a rising demand for new vehicles equipped with advanced braking technologies like ABS and EBD. FurThe rmore, The growing popularity of SUVs and light trucks in The Brazilian market, due to The ir versatility and suitability for The country's diverse terrain, necessitates robust and reliable braking systems. Manufacturers are catering to this demand by offering braking systems specifically designed for The se heavier and higher-performance vehicles. Government regulations also play a crucial role in shaping The South American automotive braking market. While not yet as stringent as in developed markets, Brazil is witnessing an increasing focus on road safety regulations. The gradual implementation of mandatory ABS and EBD requirements for new vehicles is driving The adoption of advanced braking technologies and propelling The market forward. An additional factor bolstering Brazil's leadership position is The presence of established domestic and international automotive parts manufacturers. The se manufacturers cater to The varying needs of The Brazilian market, offering a range of braking system options from budget-friendly solutions to technologically advanced systems. This fosters competition and innovation within The market, ultimately benefiting Brazilian consumers with a wider range of choices and potentially more competitive pricing.








Considered in this report
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report
• Automotive Breaking System market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type
• Disk Brake
• Drums Brake
• Others

By Vehicle Type
• Two wheelers
• Passenger Vehicles
• Commercial Vehicles

By Sales channel
• OEM
• After Market

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Automotive Breaking System industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.
***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Global Automotive Breaking Market Outlook
5.1. Market Size By Value
5.2. Market Share By Region
5.3. Market Size and Forecast, By Type
5.4. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
5.5. Market Size and Forecast, By Sales channel
6. South America Automotive Breaking Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Type
6.4. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
6.5. Market Size and Forecast, By Sales channel
7. Market Dynamics
7.1. Market Drivers & Opportunities
7.2. Market Restraints & Challenges
7.3. Market Trends
7.3.1. XXXX
7.3.2. XXXX
7.3.3. XXXX
7.3.4. XXXX
7.3.5. XXXX
7.4. Covid-19 Effect
7.5. Supply chain Analysis
7.6. Policy & Regulatory Framework
7.7. Industry Experts Views
7.8. Brazil Automotive Breaking Market Outlook
7.8.1. Market Size By Value
7.8.2. Market Size and Forecast By Type
7.8.3. Market Size and Forecast By Vehicle Type
7.8.4. Market Size and Forecast By Sales channel
7.9. Argentina Automotive Breaking Market Outlook
7.9.1. Market Size By Value
7.9.2. Market Size and Forecast By Type
7.9.3. Market Size and Forecast By Vehicle Type
7.9.4. Market Size and Forecast By Sales channel
7.10. Columbia Automotive Breaking Market Outlook
7.10.1. Market Size By Value
7.10.2. Market Size and Forecast By Type
7.10.3. Market Size and Forecast By Vehicle Type
7.10.4. Market Size and Forecast By Sales channel
8. Competitive Landscape
8.1. Competitive Dashboard
8.2. Business Strategies Adopted by Key Players
8.3. Key Players Market Positioning Matrix
8.4. Porter's Five Forces
8.5. Company Profile
8.5.1. ZF Friedrichshafen AG
8.5.1.1. Company Snapshot
8.5.1.2. Company Overview
8.5.1.3. Financial Highlights
8.5.1.4. Geographic Insights
8.5.1.5. Business Segment & Performance
8.5.1.6. Product Portfolio
8.5.1.7. Key Executives
8.5.1.8. Strategic Moves & Developments
8.5.2. Robert Bosch GmbH
8.5.3. Brembo S.p.A.
8.5.4. Knorr-Bremse AG
8.5.5. Cummins Inc.
8.5.6. Hitachi, Ltd.
8.5.7. Hella GmbH & Co. KGaA
8.5.8. HL Mando Corporation
9. Strategic Recommendations
10. Annexure
10.1. FAQ`s
10.2. Notes
10.3. Related Reports
11. Disclaimer


List of Figures

Figure 1: Global Automotive Breaking Market Size (USD Billion) By Region, 2023 & 2029
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2029
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2029
Figure 4: Global Automotive Breaking Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Automotive Breaking Market Share By Region (2023)
Figure 6: South America Automotive Breaking Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 7: South America Automotive Breaking Market Share By Country (2023)
Figure 8: Brazil Automotive Breaking Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 9: Argentina Automotive Breaking Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 10: Columbia Automotive Breaking Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 11: Competitive Dashboard of top 5 players, 2023
Figure 12: Porter's Five Forces of Global Automotive Breaking Market


List of Tables

Table 1: Global Automotive Breaking Market Snapshot, By Segmentation (2023 & 2029) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2022
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2022
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5: Global Automotive Breaking Market Size and Forecast, By Type (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 6: Global Automotive Breaking Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 7: Global Automotive Breaking Market Size and Forecast, By Sales channel (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 8: South America Automotive Breaking Market Size and Forecast, By Type (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 9: South America Automotive Breaking Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 10: South America Automotive Breaking Market Size and Forecast, By Sales channel (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 11: Influencing Factors for Automotive Breaking Market, 2023
Table 12: Brazil Automotive Breaking Market Size and Forecast By Type (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 13: Brazil Automotive Breaking Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 14: Brazil Automotive Breaking Market Size and Forecast By Sales channel (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 15: Argentina Automotive Breaking Market Size and Forecast By Type (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 16: Argentina Automotive Breaking Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 17: Argentina Automotive Breaking Market Size and Forecast By Sales channel (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 18: Colombia Automotive Breaking Market Size and Forecast By Type (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 19: Colombia Automotive Breaking Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 20: Colombia Automotive Breaking Market Size and Forecast By Sales channel (2018 to 2029F) (In USD Billion)

 

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