世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

米国(USA)の電子書籍市場概要、2029年


United States (USA) E-Book Market Overview, 2029

読書の未来は定かではないが、ひとつ確かなことは、米国の電子書籍市場は岐路に立たされているということだ。変化を受け入れ、新しいトレンドに順応し、ストーリーテリングの力を維持すれば、電子書籍は今後何年... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
61 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

読書の未来は定かではないが、ひとつ確かなことは、米国の電子書籍市場は岐路に立たされているということだ。変化を受け入れ、新しいトレンドに順応し、ストーリーテリングの力を維持すれば、電子書籍は今後何年にもわたって読者を夢中にさせるかもしれない。多言語機能を備え、より本に近い体験ができる電子書籍リーダーによって、需要は高まっている。小規模出版社や独立系作家の数字は、現在の市場データから取り残されていることが多い。このような独立系ビジネスが含まれていれば、米国の電子書籍産業は大きく様変わりし、より強力な成長と多様化が実現する可能性がある。需要は、多言語機能やより書籍に近い体験を提供する電子書籍リーダーによって高まっている。米国の出版業界の中で規模が大きく拡大している分野は、電子書籍市場である。電子書籍リーダー、タブレット端末、スマートフォンなどの普及が進み、電子書籍市場は時間の経過とともに大きく拡大した。以前に比べれば成長率は鈍化していたとはいえ、電子書籍は依然として書籍販売の大きな部分を占めていた。市場は、バーンズ&ノーブル・ヌック、アップルiBook's、アマゾン・キンドルなどの大手企業が独占していた。電子書籍は、ほとんどがオンライン・プラットフォームやマーチャントを通じて流通した。セルフパブリッシングのためのプラットフォームも、独立した作家がオンラインで作品を出版することを可能にしたため、非常に重要だった。

Bonafide Research社の調査レポート「米国の電子書籍市場概要、2029年」によると、米国の電子書籍市場は2024年から2029年にかけて年平均成長率3%以上の成長が見込まれている。収益が頭打ちの時期もあったが、米国の電子書籍市場は販売台数で力強い成長を続けており、活発な市場環境となっている。実際の書籍に近い読書体験を提供することで、まぶしさのない画面、カスタマイズ可能な色、アイケア技術などの特徴を持つ電子書籍リーダーは、新規ユーザーを引きつけ、既存ユーザーを維持する。多くの人がスマートフォンを所有しているため、電子書籍は誰でも簡単に利用でき、いつでもどこでもアクセスできる。オーディオブックは電子書籍とは言えないが、その人気が高まるにつれ、より幅広い読書コミュニティが形成され、やがてはテキストベースの電子書籍へとリスナーを導くかもしれない。予算が限られている消費者にとっては、Kindle UnlimitedやScribedのようなサービスが、魅力的な月額料金で大規模なライブラリを提供し、電子書籍をより身近で安価なものにしている。コスト意識の高い消費者にアピールする、割引や値下げされた電子書籍の利用可能性が高まることで、市場リーチは拡大する。電子書籍リーダー、読書アプリ、オンライン書店の普及は参入障壁を下げ、読書初心者が電子書籍を入手しやすくしている。

プラットフォーム別に見ると、市場はスマートフォン、タブレット&電子書籍リーダー、ノートパソコン&PCに分類される。米国の電子書籍市場において、タブレットと電子書籍リーダーの成長を後押しする要因は数多くあり、ますます重要な市場セグメントとなっている。スマートフォンに比べ、タブレットや電子書籍リーダーは画面が大きく鮮明で、特に長い文章や複雑な画像を読む際に、より没入感のある本のような読書ができる。調節可能なバックライトや低光沢の電子ペーパー・スクリーンなどの機能を備えた電子書籍リーダーは、さまざまな照明条件下での読書に最適で、眼精疲労や疲れを軽減する。タブレット端末は、電子書籍を読むだけでなく、メモを取ったり、ネットサーフィンをしたり、ビデオを見たりといった他の作業にも簡単に移行できるため、多目的ガジェットとしてのニーズを満たしている。

製品別では、コンシューマー向け電子ブック、プロフェッショナル向け電子ブック、教育向け電子ブックに分類される。電子書籍は、Z世代やミレニアル世代にとって、従来の印刷された書籍よりも便利で持ち運びやすく、使い慣れたものとなっている。アマゾン・キンドル・ダイレクト・パブリッシングのようなプラットフォームの出現は、独立した作家を可能にし、その結果、電子書籍業界内の声やニッチの多様性が高まった。消費者のコスト意識が高まっているため、Kindle Unlimitedのような定期購読サービスの人気を考慮すると、電子書籍は印刷書籍よりも低価格であることが多い。読書やその他の活動に柔軟なデバイスを求める読者は、より大きな画面とマルチタスク機能を備えたタブレット端末をますます受け入れるようになっている。

ユーザー別に見ると、市場は男性、女性に分類される。女性向けカテゴリーは、米国電子書籍市場の興味深い変革において、重要な成長ドライバーとして浮上している。男性に比べ、米国では女性の読書人口が多く、熱心である。調査によると、女性は一貫して電子書籍を購入する傾向が高く、年間読書量も多い。デジタル市場では、自己啓発書、徒然草、ロマンス、ヤングアダルト小説など、女性の関心に合わせたジャンルが増えている。この多様化によって、すでに女性読者である読者の数が増え、新たな読者を引き寄せている。

本レポートの考察対象
- 地域米国
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

このレポートでカバーされている側面
- 米国の電子書籍市場、その価値と予測、セグメントとともに
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

プラットフォーム別
- スマートフォン
- タブレット&eリーダー
- ノートパソコン

製品別
- コンシューマー向け電子書籍
- プロフェッショナル向け電子書籍
- 教育eBook

ユーザー別
- 男性
- 女性

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、電子書籍業界関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際にお役立ていただけます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、この業界に関する競合知識を高めることもできます。






ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. United States Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. United States E-Book Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product
6.3. Market Size and Forecast By Platform
6.4. Market Size and Forecast By User
7. United States E-Book Market Segmentations
7.1. United States E-Book Market, By Product
7.1.1. United States E-Book Market Size, By Consumer e-book, 2018-2029
7.1.2. United States E-Book Market Size, By Professional e-book, 2018-2029
7.1.3. United States E-Book Market Size, By Educational e-book, 2018-2029
7.2. United States E-Book Market, By Platform
7.2.1. United States E-Book Market Size, By Smartphones, 2018-2029
7.2.2. United States E-Book Market Size, By Tablets & E Reader, 2018-2029
7.2.3. United States E-Book Market Size, By Laptops & PC, 2018-2029
7.3. United States E-Book Market, By User
7.3.1. United States E-Book Market Size, By Men, 2018-2029
7.3.2. United States E-Book Market Size, By Women, 2018-2029
8. United States E-Book Market Opportunity Assessment
8.1. By Product, 2024 to 2029
8.2. By Platform, 2024 to 2029
8.3. By User, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: United States E-Book Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Platform
Figure 4: Market Attractiveness Index, By User
Figure 5: Porter's Five Forces of United States E-Book Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for United States E-Book Market, 2023
Table 2: United States E-Book Market Size and Forecast By Product (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: United States E-Book Market Size and Forecast By Platform (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: United States E-Book Market Size and Forecast By User (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: United States E-Book Market Size of Consumer e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: United States E-Book Market Size of Professional e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: United States E-Book Market Size of Educational e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: United States E-Book Market Size of Smartphones (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: United States E-Book Market Size of Tablets & E Reader (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: United States E-Book Market Size of Laptops & PC (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: United States E-Book Market Size of Men (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: United States E-Book Market Size of Women (2018 to 2029) in USD Billion

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The future of reading is far from certain, but one thing is certain, the US eBook market is at a crossroads. E-Books may enthrall readers for years to come if they embrace change, adjust to new trends, and maintain the power of storytelling. Demand is being driven up by e-readers with multilingual functions and a more book-like experience. Figures from smaller publishers and independent authors are frequently left out of current market data. The US eBook industry could look very different if these independent businesses were included, with possible stronger growth and diversification. Demand is being driven up by e-readers with multilingual functions and a more book-like experience. A sizable and expanding sector of the publishing industry in the US was the eBook market. The rising use of e-readers, tablets, and smartphones, among other things, has caused the eBook market to expand significantly over time. Even though it was growing at a slower rate than in previous years, eBooks remained a big part of book sales. The market was dominated by big firms such as Barnes & Noble Nook, Apple iBook’s, Amazon Kindle, and others. E-Books were mostly distributed through online platforms and merchants. Platforms for self-publishing were also very important because they allowed independent writers to publish their works online.

According to the research report "United States E-Book Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the United States E-Book Market is expected to grow more than 3% CAGR from 2024 to 2029. Despite a period of revenue plateauing, the US eBook market continues to enjoy strong growth in unit sales and has an active market environment. By offering a reading experience more akin to that of real books, e-readers with features like glare-free screens, customizable colors, and eye care technologies draw in new users and keep hold of current ones. Since so many people own smartphones, e-books are easily available to everyone and can be accessed at any time and place. Even though audiobooks aren't really eBooks, their increasing popularity fosters a wider reading community and might eventually lead listeners to text-based eBooks. For consumers on a tight budget, services like Kindle Unlimited and Scribed provide large libraries at enticing monthly rates, making eBooks more accessible and cheap. The market reach is expanded by the growing availability of discounts and reduced eBooks, which appeal to consumers who are cost-conscious. The proliferation of e-readers, reading apps, and online booksellers lowers entry barriers and makes it easier for beginning readers to acquire eBooks.

Based on by Platform the market can be categorized by Smartphones, Tablets & e reader , Laptops & pc. A number of factors are coming together to propel the growth of tablets and e-readers in the US eBook market, making them increasingly significant market segments. Compared to smartphones, tablets and e-readers have larger, sharper screens, making reading more immersive and book-like especially when reading lengthier texts or intricate images. E-readers with features like adjustable backlights and low-glare e-paper screens are great for reading in a variety of lighting situations, reducing eye strain and tiredness. Tablets satisfy the need for a multipurpose gadget by enabling users to effortlessly transition between reading eBooks and other tasks like taking notes, surfing the web, or watching videos.

Based on by Product the market can be categorized by Consumer eBook, Professional eBook, Educational eBook. E-books are more convenient and portable for Gen Z and Millennial than traditional printed books, and they are used to using them. The emergence of platforms such as Amazon Kindle Direct Publishing has enabled independent writers, resulting in a greater diversity of voices and niches within the eBook industry. Because consumers are becoming more cost-conscious, e-books frequently have lower price points than print books especially in light of the popularity of subscription services like Kindle Unlimited. Readers who seek a flexible device for reading and other activities are becoming more and more receptive to tablets with larger screens and multitasking features.

Based on by User the market can be categorized by male, women. The women's category is emerging as a significant growth driver in the intriguing transformation of the US eBook market. Compared to men, women make up a larger and more enthusiastic reading population in the United States. According to studies, women are more likely to consistently buy eBooks and read more books annually. More genres that are tailored to the interests of women, like self-help, chick lit, romance, and young adult fiction, are available in the digital market. This diversification has increased the number of readers that are already female readers and drawn in new ones.

Considered in this report:
• Geography: United States
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• United States E-Book market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Platform:
• Smartphones
• Tablets & e reader
• Laptops & pc

By Product:
• Consumer eBook
• Professional eBook
• Educational eBook

By User:
• male
• women

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the E-Book industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. United States Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. United States E-Book Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product
6.3. Market Size and Forecast By Platform
6.4. Market Size and Forecast By User
7. United States E-Book Market Segmentations
7.1. United States E-Book Market, By Product
7.1.1. United States E-Book Market Size, By Consumer e-book, 2018-2029
7.1.2. United States E-Book Market Size, By Professional e-book, 2018-2029
7.1.3. United States E-Book Market Size, By Educational e-book, 2018-2029
7.2. United States E-Book Market, By Platform
7.2.1. United States E-Book Market Size, By Smartphones, 2018-2029
7.2.2. United States E-Book Market Size, By Tablets & E Reader, 2018-2029
7.2.3. United States E-Book Market Size, By Laptops & PC, 2018-2029
7.3. United States E-Book Market, By User
7.3.1. United States E-Book Market Size, By Men, 2018-2029
7.3.2. United States E-Book Market Size, By Women, 2018-2029
8. United States E-Book Market Opportunity Assessment
8.1. By Product, 2024 to 2029
8.2. By Platform, 2024 to 2029
8.3. By User, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: United States E-Book Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Platform
Figure 4: Market Attractiveness Index, By User
Figure 5: Porter's Five Forces of United States E-Book Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for United States E-Book Market, 2023
Table 2: United States E-Book Market Size and Forecast By Product (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: United States E-Book Market Size and Forecast By Platform (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: United States E-Book Market Size and Forecast By User (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: United States E-Book Market Size of Consumer e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: United States E-Book Market Size of Professional e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: United States E-Book Market Size of Educational e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: United States E-Book Market Size of Smartphones (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: United States E-Book Market Size of Tablets & E Reader (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: United States E-Book Market Size of Laptops & PC (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: United States E-Book Market Size of Men (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: United States E-Book Market Size of Women (2018 to 2029) in USD Billion

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/18 10:26

155.35 円

164.28 円

199.02 円

ページTOPに戻る