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イギリス(英国)のデニムジーンズ市場概観、2029年


United Kingdom (UK) Denim Jeans Market Overview, 2029

イギリスのジーンズ市場は力強い。その規模とエネルギーは、消費者の需要、現在のファッショントレンド、そして経済状況の間のダイナミックな相互作用と密接に結びついている。デニムのファッション・トレンドは... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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サマリー

イギリスのジーンズ市場は力強い。その規模とエネルギーは、消費者の需要、現在のファッショントレンド、そして経済状況の間のダイナミックな相互作用と密接に結びついている。デニムのファッション・トレンドは、常に変化する顧客の関心を表すものであるため、市場の状況を決定付ける大きな要因である。トレンドには幅広いデザイン、形、色が含まれる。現在のファッショントレンドによって形成されるデニムの嗜好の変動が、英国のデニム・ジーンズ市場のダイナミックで流動的な性格に拍車をかけている。ダイナミックな英国のデニム・ジーンズ業界では、顧客の嗜好を高度に理解することが極めて重要である。この業界の健全性は、フィット感、スタイル、ブランド・ロイヤルティなど、顧客にとって重要な要素を詳細に理解できるかどうかにかかっている。イギリス市場はその多様性で注目されており、それは顧客の幅広いファッション嗜好を反映している。デニムの嗜好は幅広く、歴史的なクラシックから最先端の発明品まで、あらゆるものが含まれる。顧客の選択がダイナミックであることは、デニム・ビジネスにとって、英国市場に蔓延する幅広い嗜好を認識することがいかに重要であるかを浮き彫りにしている。このダイナミックで複雑なファッションの世界において、ブランドが存在感を保つためには、幅広い嗜好に対応できなければならない。

Bonafide Research社の調査レポート「イギリスのデニムジーンズ市場概要 2029年」によると、イギリスのデニムジーンズ市場は2029年までに約30億米ドルの市場規模に達すると予測されている。世界のデニムトレンドは、流行に敏感でトレンドセッターとして知られるイギリス市場によって大きく形成されている。刻々と変化するシーンの中で、イギリスのデニムファッションは、世界のトレンドを反映するだけでなく、最先端のルックを開発する上で主導権を握ることも多い。クラシックなデザインや色合いだけでなく、デニムのトレンドは、持続可能性や斬新な生地技術に焦点を当てた生産技術の向上も考慮に入れている。デニム製造において環境に配慮した方法が大きなトレンドとなり、顧客の嗜好に影響を与え、倫理的に製造されたデニムの市場が拡大している。世界的なパターンと同様に、英国のデニム業界も環境に優しく、社会的責任を果たす方向に大きく転換しつつある。このような焦点の拡大は、顧客がファッションの決定において倫理的・環境的な意味合いをより意識していることを示している。英国の消費者は、エシカルでエコロジカルな生産方法を重視するデニム・ビジネスにますます惹かれるようになっている。これらの基準には、製造過程における環境負荷の低減、持続可能な素材の使用、公正な労働方針の遵守などが含まれ、購入の意思決定をする際にますます重要になってきている。英国のデニム市場では、ファッションと倫理が一体となり、より倫理的で持続可能なセクターを発展させるという共通のコミットメントが強調されつつある。顧客は、倫理的な調達と環境管理という理想を共有する企業を積極的に探している。

本レポートは、マス・プレミアムといったカテゴリー別に区分されている。マス・セグメントは、入手しやすさと手頃な価格が特徴で、イギリス市場において顕著な拡大を経験している。この成長は、手頃な価格でありながらスタイリッシュなデニムの選択肢を重視する消費者層の存在を示している。マス・カテゴリーの人気の高まりは、英国の消費者のかなりの部分が、ファッション・トレンドに妥協することなく、価値主導の選択を求めていることを示唆している。マス・カテゴリーが牽引し続ける中、その隆盛は、手頃な価格と多様な商品が幅広い消費者の強い共感を呼んでいる、英国のデニム市場の進化するダイナミクスを反映している。

フィッティング市場は、レギュラー、スリム、ストレート、スキニー、リラックスに区分される。英国のデニム・ジーンズ市場をフィッティングの観点から見ると、現在のトレンドはストレートと細身のフィッティングを好む傾向が顕著であることを示している。この2つの適切なカテゴリーは人気が高まっており、これはイギリスの消費者の現在の嗜好を示している。伝統的なデニム・ファッションを求める人々は、その時代を超越した適応力のある魅力から、ストレート・フィットに惹かれる。加えて、細身のフィットは現在のファッション基準に適合し、よりフィットした現代的なシルエットを提供する。スリムフィットとストレートフィットの普及は、クラシックなスタイルとコンテンポラリーなスタイルの両方への欲求を浮き彫りにしており、英国デニム市場における顧客の嗜好のダイナミックで多様な特徴を反映している。

エンドユーザー別では、市場は男性、女性、子供に区分される。主に男性に注目するパターンが目立つ。特に、男性は市場の最終顧客の約半数を占めており、その存在感は大きく、強力であることがうかがえる。性別に偏った配分は、英国に住む男性の多様なファッション要件や志向に対応する必要性を浮き彫りにしている。英国のデニム・ジーンズ市場は、最終消費者としての男性の割合が大きいことで形成されている。この代表性は、製品の提供、マーケティング戦術、業界トレンドに影響を与え、スタイルトレンドの変化、ライフスタイルの選択、その他の変数の影響を受ける。

流通チャネル別に見ると、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、オンライン販売チャネルがある。コンビニエンスストアは、重要かつ強力な流通経路である。アクセスのしやすさと品揃えの豊富さで有名なこれらの店舗は、デニム・ジーンズを顧客が容易に入手できるようにするために不可欠である。コンビニエンス・ストアは、英国デニム市場における顧客の利便性重視の購買習慣に応える重要な購入場所であり、その流通風景に広く見られるとおりである。コンビニエンスストアは、戦略的な配置と幅広いデニムの選択肢のために、市場の一般的なアクセス可能性とデニムアイテムの入手可能性において大きな役割を果たしている。

本レポートの考察
- 地域:イギリス
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

このレポートでカバーされている側面
- イギリスのデニムジーンズ市場、その価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 現在進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

カテゴリー別
- マス
- プレミアム

フィッティングタイプ別
- レギュラー
- スリム
- ストレート
- スキニー
- リラックス

エンドユーザー別
- 男性
- 女性
- 子供

流通チャネル別
- ハイパーマーケット・スーパーマーケット
- コンビニエンスストア
- 専門店
- オンライン販売チャネル

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、デニムジーンズ業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。





衣料品ビジネスという大きな文脈の中で、フランスのデニムジーンズ市場は重要かつ強力なセクションである。この市場は、現在の経済情勢、ダイナミックなファッショントレンド、変化し続ける顧客の嗜好など、多くの要素によって形成される多くの力が複雑に影響し合っている反映である。その方向性を十分に理解するためには、過去の成長パターンと現代のデニム消費動向の両方を検証することが不可欠となる。消費者需要の変化と業界のダイナミクスを歴史的なレンズを通して分析することで、市場の進化に関する洞察に満ちた情報を得ることができる。さらに、現在のデニムの消費パターンを詳しく見ることで、フランス人消費者の現代的な嗜好が明らかになり、今日の市場のダイナミクスをより複雑に理解することができる。このような歴史的視点と現代トレンドの組み合わせは、フランスのデニムジーンズ市場の方向性を決定する上で極めて重要であり、関係者がこの目まぐるしく変化し続けるセクターにおいて戦略的決定を下すために必要な重要情報を提供するものである。フランスのデニムジーンズ市場のダイナミクスは、経済変数によって大きく形成されます。経済の変動、特に可処分所得や失業率などの変動は、消費者が衣料品、特にデニムジーンズを購入する際の行動に大きな影響を与えます。経済が成長し、可処分所得が増える時期には、消費者がファッションの購入に積極的になるため、デニム・アイテムの需要が高まる可能性がある。一方、経済的困難や予測不可能な事態は、より質素な購買パターンにつながる可能性があり、人々は衣服のような贅沢品よりも必需品を優先するため、市場に影響を与える可能性がある。

Bonafide Research社の調査レポート「フランスのデニムジーンズ市場概観 2029年」によると、フランスのデニムジーンズ市場は、2024年から2029年までに5億米ドル以上が追加されると予測されている。フランスのデニムジーンズ産業は、便利で簡単にアクセスできると考えるフランスの顧客の間でオンラインショッピングの人気が高まっているため、オンライン小売スペースで顕著な拡大を見せている。自宅での閲覧や購入の利便性に対する顧客の嗜好の高まりが、消費者行動の変化を引き起こしている。デニム企業は、ハイテクに精通した顧客層のニーズに応えるため、強力なオンライン・プレゼンスを構築することで、このトレンドに慎重に対応している。ブランドは、eコマース・プラットフォームを活用することで、リーチを広げ、スムーズな購買体験を提供することができる。これにより、ブランドはオンライン小売のトレンドを活用することができ、それはフランスのデニムジーンズ業界のダイナミクスの変化にとって不可欠なものとなっている。フランスのデニム・ジーンズ・ビジネスという複雑な環境の中で成功するかどうかは、顧客の嗜好を深く理解しているかどうかに大きく左右される。洗練されたスタイリッシュな決断をすることで知られるフランスのバイヤーは、独自のスタイルセンスを表現できる要素を重視する。デニムを選ぶ際には、伝統的な形からモダンな形までを含むフィット感と、伝統的なデザインから最先端のデザインまでを含むスタイルが重要になる。さらに、環境に配慮するフランスの消費者は、ファッションにおける持続可能性の重視の高まりに非常に敏感である。

本レポートは、マス・プレミアムといったカテゴリー別に分類されている。フランスのデニムジーンズ市場の分類では、マスカテゴリーが中心的な役割を担っており、これは注目に値する。このカテゴリーは、リーズナブルな価格で、幅広い消費者に合う、簡単に手に入るデニムを求める顧客の好みが顕著に表れている。大衆向けカテゴリーは、フランス市場の多様で洗練されたファッションの嗜好に、手頃な価格で応えるものである。この顧客重視の動きは、スタイルを犠牲にすることなく手頃な価格であることの価値を強調し、マス・カテゴリーをフランスのデニム・ジーンズ業界全体に影響を与える圧倒的な地位へと高めている。

フィッティングスタイルによって、市場はレギュラー、スリム、ストレート、スキニー、リラックスに区分されるが、フランスのデニムジーンズ業界には顕著な傾向があり、スリムフィットが最も人気のあるカテゴリーである。これは、よりフィットした現代的な形を好む傾向にある、現在のフランス消費者のファッションに対する好みを示している。ストレートとレギュラーの両方のスタイルが、同時にフィッティングエリアで増加している。伝統的なデニム・デザインの持続的な魅力は、ストレート・フィットとレギュラー・フィットの流行が物語っている。

エンドユーザー別では、市場は男性、女性、子供に区分される。男女の市場シェアが同程度であり、バランスが取れている。この均等な配分は、フランス人顧客の異質なファッション志向とデニム要件に対応する必要性を浮き彫りにしている。同程度の市場シェアは、男女双方にとってのデニム市場の重要性を認識する歓迎戦略を反映している。従って、デニムブランドと小売業者は、活気に満ちた充実したフランスのデニム・ジーンズ市場において、男女の多くのサルトリアの選択肢と様々な嗜好にアピールするために、商品ライン、広告キャンペーン、一般消費者への働きかけをカスタマイズすることが強く求められている。

流通チャネル別では、ハイパーマーケット・スーパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、オンライン販売チャネルがある。注目すべき傾向として、コンビニエンスストアが主要かつ最も重要なルートである。アクセスのしやすさと品揃えの豊富さが特徴のこれらの店は、フランスの消費者がデニム・ジーンズを簡単に入手できるようにするために不可欠である。コンビニエンス・ショップは、フランスにおけるデニム・ジーンズの顕著な流通経路であり、その重要性は、コンビニエンス・ショップが消費者の利便性重視の購買パターンにアピールする重要な購入場所であることを示している。コンビニエンス・ショップは、戦略的に配置され、幅広いデニムの選択肢があるため、市場の一般的なデニム・アイテムの入手しやすさ、入手可能性において大きな役割を果たしている。

本レポートの考察対象
- 地域フランス
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面
- フランスデニムジーンズ市場の市場価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 現在進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

カテゴリー別
- マス
- プレミアム

フィッティングタイプ別
- レギュラー
- スリム
- ストレート
- スキニー
- リラックス

エンドユーザー別
- 男性
- 女性
- 子供

流通チャネル別
- ハイパーマーケット・スーパーマーケット
- コンビニエンスストア
- 専門店
- オンライン販売チャネル

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、デニムジーンズ業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。







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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. United Kingdom Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. United Kingdom Denim Jeans Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Category
6.3. Market Size and Forecast By Fitting Type
6.4. Market Size and Forecast By End User
6.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. United Kingdom Denim Jeans Market Segmentations
7.1. United Kingdom Denim Jeans Market, By Category
7.1.1. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Mass, 2018-2029
7.1.2. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Premium, 2018-2029
7.2. United Kingdom Denim Jeans Market, By Fitting Type
7.2.1. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Regular, 2018-2029
7.2.2. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Slim, 2018-2029
7.2.3. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Straight, 2018-2029
7.2.4. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Skinny, 2018-2029
7.2.5. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Relaxed, 2018-2029
7.3. United Kingdom Denim Jeans Market, By End User
7.3.1. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Men, 2018-2029
7.3.2. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Women, 2018-2029
7.3.3. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Children, 2018-2029
7.4. United Kingdom Denim Jeans Market, By Distribution Channel
7.4.1. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Hypermarket and Supermarket, 2018-2029
7.4.2. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Convenience clothing store, 2018-2029
7.4.3. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Specialty Store, 2018-2029
7.4.4. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Online Sales Channel, 2018-2029
7.4.5. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Others, 2018-2029
8. United Kingdom Denim Jeans Market Opportunity Assessment
8.1. By Category, 2024 to 2029
8.2. By Fitting Type, 2024 to 2029
8.3. By End User, 2024 to 2029
8.4. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: United Kingdom Denim Jeans Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Category
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Fitting Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By End User
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 6: Porter's Five Forces of United Kingdom Denim Jeans Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for United Kingdom Denim Jeans Market, 2023
Table 2: United Kingdom Denim Jeans Market Size and Forecast By Category (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: United Kingdom Denim Jeans Market Size and Forecast By Fitting Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: United Kingdom Denim Jeans Market Size and Forecast By End User (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: United Kingdom Denim Jeans Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Mass (2018 to 2029) in USD Million
Table 7: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Premium (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Regular (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Slim (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Straight (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Skinny (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Relaxed (2018 to 2029) in USD Million
Table 13: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Men (2018 to 2029) in USD Million
Table 14: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Women (2018 to 2029) in USD Million
Table 15: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Children (2018 to 2029) in USD Million
Table 16: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Hypermarket and Supermarket (2018 to 2029) in USD Million
Table 17: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Convenience clothing store (2018 to 2029) in USD Million
Table 18: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Specialty Store (2018 to 2029) in USD Million
Table 19: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Online Sales Channel (2018 to 2029) in USD Million
Table 20: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million

 

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Summary

jeans market in the United Kingdom is strong. Its scale and energy are closely linked to the dynamic interactions between consumer demand, current fashion trends, and the state of the economy. Denim fashion trends are a major factor in defining the market landscape since they represent the always changing interests of customers. They include a wide range of designs, shapes, and colors. The fluctuating denim tastes, shaped by current fashion trends, add to the dynamic and fluid character of the denim jeans market in the United Kingdom, where consumers and industry participants alike must be nimble in responding to new trends. A sophisticated understanding of customer preferences is crucial in the dynamic denim jeans industry in the United Kingdom. The health of this industry depends on a detailed comprehension of elements that are important to customers, including fit, style, and brand loyalty. The United Kingdom market is notable for its diversity, which reflects the wide range of fashion preferences among its customers. Denim tastes range widely and include everything from historical classics to cutting-edge inventions. The dynamic nature of customer choice highlights how crucial it is for denim businesses to be aware of the wide range of tastes that are prevalent in the United Kingdom market. In this dynamic and complex world of fashion, brands must be able to adapt to a wide range of preferences in order to remain relevant.

According to the research report "United Kingdom Denim Jeans Market Overview 2029," published by Bonafide Research, the United Kingdom Denim Jeans Market is projected to reach market size around USD 3 Billion by 2029. Global denim trends are shaped in large part by the United Kingdom, a market known for being fashion-forward and trend-setters. In this ever-changing scene, United Kingdom denim fashion frequently takes the lead in developing cutting-edge looks in addition to reflecting dominant worldwide trends. Beyond classic designs and hues, denim trends also take into account improvements in production techniques, with a focus on sustainability and novel fabric technologies. Carefully implementing environmentally friendly methods in denim manufacturing has emerged as a major trend, impacting customer preferences and creating a rising market for denim made ethically. Consistent with worldwide patterns, the denim industry in the United Kingdom is undergoing a significant transition towards eco-friendliness and social responsibility. This expanding focus is indicative of customers being more conscious of the ethical and environmental implications of the fashion decisions they make. Consumers in the United Kingdom are becoming more and more drawn to denim businesses that place an emphasis on ethical and ecological production practices. These criteria, which might include reduced environmental effect during manufacturing, the use of sustainable materials, or adherence to fair labour policies, are increasingly important when making purchase decisions. In the United Kingdom denim market, fashion and ethics are coming together to highlight a shared commitment to developing a more ethical and sustainable sector. Customers actively seek out companies that share their ideals of ethical sourcing and environmental stewardship.

The report has been segmented on the basis of category such as mass and premium. The mass segment, characterized by its accessibility and affordability, is experiencing notable expansion within the United Kingdom market. This growth is indicative of a consumer base that places importance on budget-friendly yet stylish denim options. The mass category's increasing popularity suggests that a significant portion of consumers in the United Kingdom seeks value-driven choices without compromising on fashion trends. As the mass category continues to gain traction, its prominence reflects the evolving dynamics of the denim market in the United Kingdom, where affordability and diverse offerings resonate strongly with a broad spectrum of consumers.

By fitting market is segmented into regular, slim, straight, skinny and relaxed. The denim jeans market in the United Kingdom in terms of fit; current trends indicate a discernible preference for straight and thin fits. These two appropriate categories have grown in popularity, which is indicative of United Kingdom consumers' present tastes. Those looking for traditional denim fashions are drawn to the straight fit since of its timeless and adaptable appeal. In addition, the thin fit conforms to present fashion standards, providing a more fitted and modern silhouette. The prevalence of slim and straight fits highlights a desire for both classic and contemporary styles, reflecting the dynamic and varied character of customer preferences in the United Kingdom denim market.

By end user, market is segmented into men, women and children. There's a noticeable pattern that focuses mostly on the male population. In particular, males make about half of the market's end customers, suggesting a sizable and powerful presence. The gender-biased allocation highlights the need of accommodating the varied fashion requirements and inclinations of males residing in the United Kingdom. The denim jeans market in the United Kingdom is shaped by the significant representation of males as end consumers. This representation affects product offers, marketing tactics, and industry trends, and it is influenced by changing style trends, lifestyle choices, and other variables.

On the basis of distribution channel hypermarket and supermarket, convenience clothing store, specialty store and online sales channel. Convenience apparel stores are a significant and powerful distribution route. These establishments, renowned for their ease of access and wide range of merchandise, are essential in ensuring that denim jeans are easily accessible to customers. Convenience clothing stores are important locations of purchase that cater to the convenience-oriented buying habits of customers in the United Kingdom denim market, as seen by their prevalence in the distribution landscape. They play a big role in the market's general accessibility and availability of denim items because of their strategic placement and wide range of denim options.

Considered in this report:
• Geography: united kingdom
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• United kingdom Denim jeans market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By category
• Mass
• Premium

By fitting type
• regular
• slim
• straight
• skinny
• relaxed

By end user
• men
• women
• children

By distribution channel
• Hypermarket and Supermarket
• Convenience clothing store
• Specialty Store
• Online Sales Channel

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Denim jeans industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.





In the larger context of the clothing business, the France denim jeans market is a significant and powerful section. The market is a reflection of the complex interaction of many forces, which are shaped by a multitude of elements such as the current economic climate, dynamic fashion trends, and ever-changing customer tastes. It becomes essential to examine both historical growth patterns and contemporary denim consumption trends in order to fully comprehend its direction. Analysing changes in consumer demand and industry dynamics via a historical lens can yield insightful information about the evolution of the market. In addition, a closer look at current denim consumption patterns reveals French customers' modern tastes and facilitates a more complex comprehension of the dynamics of the market today. This combination of historical viewpoints and contemporary trends is crucial for determining the direction of the French denim jeans market and giving stakeholders the critical information they need to make strategic decisions in this fast-paced, constantly-evolving sector. The dynamics of the denim jeans market in France are significantly shaped by economic variables. The fluctuations in the economy, especially with regard to variables like disposable income and joblessness, have a big impact on how consumers behave when it comes to buying clothes, especially denim jeans. A possible boost in the demand for denim items might occur when customers are more willing to indulge in fashion purchases during times of economic growth and more disposable cash. On the other hand, financial difficulties or unpredictability might lead to more frugal purchasing patterns, which can affect the market since people could prioritize necessities above luxuries like clothes.

According to the research report "France Denim Jeans Market Overview 2029," published by Bonafide Research, the France denim jeans market is projected to add more than USD 500 Million by from 2024 to 2029. The denim jeans industry in France has shown a remarkable expansion in the online retail space due to the growing popularity of online shopping among French customers who find it convenient and easily accessible. Growing customer preference for the convenience of browsing and buying from home has caused a shift in consumer behaviour. Denim companies have carefully responded to this trend by building strong online presences in order to meet the needs of their tech-savvy customer base. Brands may expand their reach and provide a smooth purchasing experience by utilizing e-commerce platforms. This allows them to capitalize on the online retail trend, which has become essential to the changing dynamics of the denim jeans industry in France. Within the complex environment of the French denim jeans business, success is heavily dependent on having a deep understanding of customer preferences. French buyers, who are known for making sophisticated and stylish decisions, value elements that let them express their unique sense of style. Fit, which includes anything from traditional to modern shapes, and style, which includes everything from traditional to cutting-edge designs, come into play when choosing denim. Additionally, French consumers who care about the environment are highly at tuned to the growing emphasis on sustainability in fashion.

The report has been segmented on the basis of category such as mass and premium. The mass category takes center stage as the main section in the categorization of the French denim jeans market, which is a noteworthy development. This category shows a discernible customer preference for reasonably priced, easily accessible denim solutions that suit a wide range of consumers. The mass category caters to the varied and sophisticated fashion tastes of the French market with its affordable options. This customer-focused movement highlights the value of affordability without sacrificing style, elevating the mass category to a dominating position that affects the denim jeans industry in France as a whole.

According to fitting styles market is segmented into regular, slim, straight, skinny and relaxed, there is a noticeable trend in the French denim jeans industry, with the slim fit being the most popular category. This is indicative of the present French consumer's taste in fashion, which tends toward more fitted and contemporary shapes. Both straight and regular styles are seeing increase in the fitting area at the same time. The lasting attraction of traditional denim designs is illustrated by the prevalence of straight and regular fits, which point to a trend towards classic and adaptable alternatives.

By end user, market is segmented into men, women and children. There is a notable balance, with equal market share held by men and women. The equitable allocation highlights the need of accommodating the heterogeneous fashion inclinations and denim requirements of the French customer populace. The equal market share reflects a welcoming strategy that recognizes the importance of the denim markets for both men and women. Denim brands and retailers are therefore urged to customize their product lines, advertising campaigns, and general consumer outreach to appeal to the many sartorial choices and varying tastes of men and women in the vibrant and well-rounded French denim jeans market.

On the basis of distribution channel hypermarket and supermarket, convenience clothing store, specialty store and online sales channel. Convenience clothes stores are the primary and most significant route, according to a noteworthy trend. These shops, which are distinguished by their ease of access and wide range of products, are essential in ensuring that denim jeans are easily accessible to French consumers. Convenience shops are a prominent route of distribution for denim jeans in France, and their importance indicates that they are important locations of purchase that appeal to consumers' convenience-oriented buying patterns. They play a big role in the market's general accessibility and availability of denim items because of their strategic placement and wide range of denim options.

Considered in this report:
• Geography: France
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• France Denim jeans market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By category
• Mass
• Premium

By fitting type
• regular
• slim
• straight
• skinny
• relaxed

By end user
• men
• women
• children

By distribution channel
• Hypermarket and Supermarket
• Convenience clothing store
• Specialty Store
• Online Sales Channel

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Denim jeans industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.







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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. United Kingdom Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. United Kingdom Denim Jeans Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Category
6.3. Market Size and Forecast By Fitting Type
6.4. Market Size and Forecast By End User
6.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. United Kingdom Denim Jeans Market Segmentations
7.1. United Kingdom Denim Jeans Market, By Category
7.1.1. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Mass, 2018-2029
7.1.2. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Premium, 2018-2029
7.2. United Kingdom Denim Jeans Market, By Fitting Type
7.2.1. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Regular, 2018-2029
7.2.2. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Slim, 2018-2029
7.2.3. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Straight, 2018-2029
7.2.4. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Skinny, 2018-2029
7.2.5. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Relaxed, 2018-2029
7.3. United Kingdom Denim Jeans Market, By End User
7.3.1. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Men, 2018-2029
7.3.2. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Women, 2018-2029
7.3.3. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Children, 2018-2029
7.4. United Kingdom Denim Jeans Market, By Distribution Channel
7.4.1. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Hypermarket and Supermarket, 2018-2029
7.4.2. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Convenience clothing store, 2018-2029
7.4.3. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Specialty Store, 2018-2029
7.4.4. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Online Sales Channel, 2018-2029
7.4.5. United Kingdom Denim Jeans Market Size, By Others, 2018-2029
8. United Kingdom Denim Jeans Market Opportunity Assessment
8.1. By Category, 2024 to 2029
8.2. By Fitting Type, 2024 to 2029
8.3. By End User, 2024 to 2029
8.4. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: United Kingdom Denim Jeans Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Category
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Fitting Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By End User
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 6: Porter's Five Forces of United Kingdom Denim Jeans Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for United Kingdom Denim Jeans Market, 2023
Table 2: United Kingdom Denim Jeans Market Size and Forecast By Category (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: United Kingdom Denim Jeans Market Size and Forecast By Fitting Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: United Kingdom Denim Jeans Market Size and Forecast By End User (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: United Kingdom Denim Jeans Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Mass (2018 to 2029) in USD Million
Table 7: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Premium (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Regular (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Slim (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Straight (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Skinny (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Relaxed (2018 to 2029) in USD Million
Table 13: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Men (2018 to 2029) in USD Million
Table 14: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Women (2018 to 2029) in USD Million
Table 15: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Children (2018 to 2029) in USD Million
Table 16: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Hypermarket and Supermarket (2018 to 2029) in USD Million
Table 17: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Convenience clothing store (2018 to 2029) in USD Million
Table 18: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Specialty Store (2018 to 2029) in USD Million
Table 19: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Online Sales Channel (2018 to 2029) in USD Million
Table 20: United Kingdom Denim Jeans Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million

 

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