世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

韓国の乳製品市場概観、2029年


South Korea Dairy Products Market Overview, 2029

栄養価の高い乳製品は、世界的に多くの食生活の要となっており、韓国も例外ではない。ヨーグルトやキムチのような発酵食品から牛乳、チーズ、バターまで、韓国は幅広い乳製品を消費している。伝統的な韓国料理だ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
61 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

栄養価の高い乳製品は、世界的に多くの食生活の要となっており、韓国も例外ではない。ヨーグルトやキムチのような発酵食品から牛乳、チーズ、バターまで、韓国は幅広い乳製品を消費している。伝統的な韓国料理だけでなく、現代的な食習慣に溶け込んだ乳製品は、韓国の料理シーンにおける地位をさらに強固なものにしている。消費者の嗜好の進化、栄養と健康に関する意識の高まり、欧米流の乳製品需要の高まりなど、多くの変数が業界に影響を与えている。機能的で健康志向の乳製品の魅力の高まりは、韓国の乳製品業界における注目すべき発展のひとつである。プロバイオティクスや栄養強化の選択肢など、栄養面での利点を付加した製品が消費者の関心を集めている。この変化は、健康的な食生活を目指す世界的な大きな動きを示している。この傾向は、より健康的なライフスタイルに沿った特定の乳製品に対する需要の高まりに顕著に表れている。低脂肪牛乳や無脂肪牛乳は、消費者が脂肪分を減らして牛乳の栄養的利点を提供する選択肢を求め、人気を博している。消費者の健康志向の高まりは、韓国の乳製品業界における重要な発展である。現代の韓国の消費者は、ミネラル、ビタミン、その他必要な成分が強化された乳製品をますます好むようになっている。無乳糖、オーガニック、低脂肪品種への需要が顕著に増加しており、より健康的な乳製品への移行を示唆している。

Bonafide Research発行の調査レポート「韓国乳製品市場の概要、2029年」によると、韓国乳製品市場は2024年から2029年にかけて年平均成長率6.50%以上で成長すると予測されている。機能的で健康志向の乳製品の魅力の高まりは、韓国の乳製品産業における注目すべき発展の一つである。プロバイオティクスや栄養強化の選択肢など、栄養面での利点を付加した製品が消費者の関心を集めている。この変化は、健康的な食生活を目指す世界的な大きな動きを示している。韓国政府は、国の酪農部門を監督し発展させる上でイニシアチブを発揮し、その生産物の安全性と品質を強く重視している。こうした目標を達成するため、乳業界は生産手順と表示仕様に関する厳格なガイドラインを定める規制を設けている。これらのガイドラインは、乳製品が一般的な品質、安全性、栄養価に関して一定の要件を満たすことを保証することを目的としている。これらの規制の制定と実施を通じて、政府は消費者の権利を保護し、国内酪農産業に対する信頼を醸成することを望んでいる。韓国の牛乳とヨーグルトの信頼性を国内と輸出市場の両方で維持することも、規制監督を重視することの利点である。世界的な規制に準拠し、変化する消費者の期待に応える健全で倫理的な酪農セクターを支援するという政府の決意は、規制ガバナンスへのコミットメントに反映されている。輸入乳製品と国産乳製品の共存は、活気に満ちた競争的な市場環境を育む。この均衡により、消費者はバラエティに富んだ乳製品の選択肢を楽しむことができ、同時に、多様な消費者の嗜好と品質の追求によって形成された市場で、国内外の乳製品メーカーがともに成長する機会を得ることができる。

本レポートは、牛乳、チーズ、ヨーグルト、デザート、バター、クリームなどの製品タイプ別に区分されている。市場力学には明確な傾向があり、ヨーグルトと牛乳が傑出したセグメントとして浮上している。特にヨーグルトは大きく成長しており、これは顧客の嗜好の変化と健康的な意思決定を重視する傾向が強まっていることを示している。ヨーグルトの魅力が高まっているのは、プロバイオティクスや栄養価の高さなど、健康上の利点が謳われているからである。同時に、牛乳は市場でトップの座を維持し続けており、この不可欠な乳製品に対する消費者の需要が続いていることを示している。韓国の家庭で欠かせない食品である牛乳は、日常的な消費からさまざまな料理用途の食材としての利用まで、幅広い顧客の需要を満たし、乳業全体を支える大きな力となっている。

韓国の乳製品市場は、流通チャネル別に見ると、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、専門店、コンビニエンス・ストア、オンライン小売の順となっている。スーパーマーケットとハイパーマーケットは、ひとつ屋根の下で幅広い品揃えの乳製品を提供し、顧客に利便性と選択肢を与える注目すべきプロバイダーである。専門店は、特別な欲求に応えるため、特徴的で厳選された乳製品の品揃えを提供する。コンビニエンスストアは、毎日の乳製品の必需品を便利で素早く手に入れる方法を提供するため、常に外出する消費者の需要を満たすのに重要である。

本レポートで検討している分野
- 地理地域:韓国
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面
- 韓国の乳製品市場:その価値とセグメント別予測
- 様々な推進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

製品タイプ別
- 牛乳
- チーズ
- ヨーグルト
- デザート
- バター
- クリーム
- その他

流通チャネル別
- スーパーマーケット/ハイパーマーケット
- 専門店
- コンビニエンスストア
- オンライン小売
- その他

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、乳製品業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。







ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. South Korea Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. South Korea Dairy Products Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. South Korea Dairy Products Market Segmentations
7.1. South Korea Dairy Products Market, By Product Type
7.1.1. South Korea Dairy Products Market Size, By Milk, 2018-2029
7.1.2. South Korea Dairy Products Market Size, By Cheese, 2018-2029
7.1.3. South Korea Dairy Products Market Size, By Yogurt, 2018-2029
7.1.4. South Korea Dairy Products Market Size, By Desserts, 2018-2029
7.1.5. South Korea Dairy Products Market Size, By Butter, 2018-2029
7.1.6. South Korea Dairy Products Market Size, By Cream, 2018-2029
7.1.7. South Korea Dairy Products Market Size, By Others, 2018-2029
7.2. South Korea Dairy Products Market, By Distribution Channel
7.2.1. South Korea Dairy Products Market Size, By Supermarket/ Hypermarket, 2018-2029
7.2.2. South Korea Dairy Products Market Size, By Specialty Stores, 2018-2029
7.2.3. South Korea Dairy Products Market Size, By Convenience Stores, 2018-2029
7.2.4. South Korea Dairy Products Market Size, By Online Retail, 2018-2029
8. South Korea Dairy Products Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Type, 2024 to 2029
8.2. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: South Korea Dairy Products Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 4: Porter's Five Forces of South Korea Dairy Products Market

List of Table

Table 1: Influencing Factors for South Korea Dairy Products Market, 2023
Table 2: South Korea Dairy Products Market Size and Forecast By Product Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: South Korea Dairy Products Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: South Korea Dairy Products Market Size of Milk (2018 to 2029) in USD Billion
Table 5: South Korea Dairy Products Market Size of Cheese (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: South Korea Dairy Products Market Size of Yogurt (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: South Korea Dairy Products Market Size of Desserts (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: South Korea Dairy Products Market Size of Butter (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: South Korea Dairy Products Market Size of Cream (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: South Korea Dairy Products Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: South Korea Dairy Products Market Size of Supermarket/ Hypermarket (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: South Korea Dairy Products Market Size of Specialty Stores (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: South Korea Dairy Products Market Size of Convenience Stores (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: South Korea Dairy Products Market Size of Online Retail (2018 to 2029) in USD Billion

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Dairy products, with their profound nutritional credentials, have been the cornerstone of many diets globally, and South Korea is no exception. South Korea consumes a wide range of dairy products, from yogurt and fermented foods like kimchi to milk, cheese, and butter. Their assimilation into contemporary eating habits as well as traditional Korean cuisines has further strengthened their position in the country's culinary scene. A number of variables impact the industry such as evolving consumer tastes, heightened consciousness regarding nutrition and health and a rising demand for dairy products in the Western manner. The growing appeal of functional and health-oriented dairy products is one noteworthy development in the South Korean dairy industry. Products with additional nutritional advantages such probiotics and fortified choices, are attracting consumer interest. This change is indicative of a larger worldwide movement toward healthy eating practices. This trend is evident in the increased demand for specific dairy products that align with healthier lifestyles. Low-fat or fat-free milk has gained popularity as consumers seek options that offer the nutritional benefits of milk with reduced fat content. The growing health consciousness among customers is a significant development in the South Korean dairy industry. Consumers in contemporary South Korea are gravitating more and more toward dairy products enhanced with minerals, vitamins, and other necessary components. There has been a noticeable increase in the demand for lactose-free, organic, and low-fat varieties, suggesting a move toward healthier dairy options.

According to the research report "South Korea Dairy Products Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the South Korea Dairy Products market is expected to grow at more than 6.50% CAGR from 2024 to 2029. The growing appeal of functional and health-oriented dairy products is one noteworthy development in the South Korean dairy industry. Products with additional nutritional advantages, such probiotics and fortified choices, are attracting consumer interest. This change is indicative of a larger worldwide movement toward healthy eating practices. The government of South Korea has demonstrated initiative in overseeing and advancing the nation's dairy sector, placing a strong emphasis on the security and caliber of its output. In order to accomplish these goals, the dairy industry has put in place regulations that establish strict guidelines for production procedures and labeling specifications. These guidelines are intended to guarantee that dairy products satisfy certain requirements regarding their general quality, safety, and nutritional value. Through the establishment and implementation of these regulations, the government hopes to protect the rights of consumers and foster confidence in the domestic dairy industry. Maintaining the credibility of South Korea milk and yogurt both locally and in prospective export markets is another benefit of the emphasis on regulatory supervision. The government determination to supporting a healthy and ethical dairy sector that complies with global regulations and meets changing consumer expectations is reflected in its commitment to regulatory governance. The coexistence of imported and domestically produced dairy products fosters a vibrant and competitive market environment. This equilibrium allows consumers to enjoy a rich variety of dairy options while providing opportunities for both local and international players to thrive in a market shaped by diverse consumer preferences and a quest for quality.

The report has been segmented on the basis of product type such as Milk, Cheese, Yogurt, Desserts, Butter and cream. There is a discernible trend in the market dynamics, with yogurt and milk emerging as standout segments. Particularly yogurt has grown significantly, which is indicative of shifting customer tastes and an increased emphasis on making healthy decisions. Yogurt's growing appeal can be ascribed to its purported health advantages, such as its probiotics and nutritional content. At the same time, milk continues to hold its leading position in the market, demonstrating ongoing consumer demand for this essential dairy product. Milk, an essential food in South Korean homes, is still a major force behind the dairy industry as a whole, satisfying a wide range of customer demands from everyday consumption to the use of ingredients in a variety of culinary applications.

On the basis of distribution channel in South Korea Dairy product market following Supermarket/Hypermarket, Specialty Stores, Convenience Stores and online retail. Supermarkets and hypermarkets are notable providers, supplying a wide selection of dairy goods under one roof, giving customers convenience and choice. Specialty stores provide distinctive and carefully chosen assortments of dairy products, catering to particular desires. Convenience stores are critical for satisfying the demands of consumers who are constantly on the go since they offer a convenient and quick way to get daily dairy necessities.

Considered in this report:
• Geography: South Korea
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• South Korea Dairy Products market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By product type:
• Milk
• Cheese
• Yogurt
• Desserts
• Butter
• cream
• Others

By distribution channel:
• Supermarket/Hypermarket
• Specialty Stores
• Convenience Stores
• online retail
• Others

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Dairy Products industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.







ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. South Korea Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. South Korea Dairy Products Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. South Korea Dairy Products Market Segmentations
7.1. South Korea Dairy Products Market, By Product Type
7.1.1. South Korea Dairy Products Market Size, By Milk, 2018-2029
7.1.2. South Korea Dairy Products Market Size, By Cheese, 2018-2029
7.1.3. South Korea Dairy Products Market Size, By Yogurt, 2018-2029
7.1.4. South Korea Dairy Products Market Size, By Desserts, 2018-2029
7.1.5. South Korea Dairy Products Market Size, By Butter, 2018-2029
7.1.6. South Korea Dairy Products Market Size, By Cream, 2018-2029
7.1.7. South Korea Dairy Products Market Size, By Others, 2018-2029
7.2. South Korea Dairy Products Market, By Distribution Channel
7.2.1. South Korea Dairy Products Market Size, By Supermarket/ Hypermarket, 2018-2029
7.2.2. South Korea Dairy Products Market Size, By Specialty Stores, 2018-2029
7.2.3. South Korea Dairy Products Market Size, By Convenience Stores, 2018-2029
7.2.4. South Korea Dairy Products Market Size, By Online Retail, 2018-2029
8. South Korea Dairy Products Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Type, 2024 to 2029
8.2. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: South Korea Dairy Products Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 4: Porter's Five Forces of South Korea Dairy Products Market

List of Table

Table 1: Influencing Factors for South Korea Dairy Products Market, 2023
Table 2: South Korea Dairy Products Market Size and Forecast By Product Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: South Korea Dairy Products Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: South Korea Dairy Products Market Size of Milk (2018 to 2029) in USD Billion
Table 5: South Korea Dairy Products Market Size of Cheese (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: South Korea Dairy Products Market Size of Yogurt (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: South Korea Dairy Products Market Size of Desserts (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: South Korea Dairy Products Market Size of Butter (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: South Korea Dairy Products Market Size of Cream (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: South Korea Dairy Products Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: South Korea Dairy Products Market Size of Supermarket/ Hypermarket (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: South Korea Dairy Products Market Size of Specialty Stores (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: South Korea Dairy Products Market Size of Convenience Stores (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: South Korea Dairy Products Market Size of Online Retail (2018 to 2029) in USD Billion

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る