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メキシコ中古車市場概観、2029年


Mexico Used Car Market Overview, 2029

パンデミック(世界的大流行)によるサプライチェーンの遅れにより、新車の供給が制限されることが予想され、メキシコの中古車市場の成長が促進される。さらに、中古車はより手頃な選択肢であるため、財政難が中... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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サマリー

パンデミック(世界的大流行)によるサプライチェーンの遅れにより、新車の供給が制限されることが予想され、メキシコの中古車市場の成長が促進される。さらに、中古車はより手頃な選択肢であるため、財政難が中古車需要を押し上げている。詐欺や欠陥車の購入を避けるため、顧客は注意を払わなければならない。また、メキシコの経済成長も中古車産業拡大の一因となっている。さらに、都市の人口が増えるにつれて、個人の移動に対するニーズも高まっている。メキシコでは新車の減価償却率が高いため、多くの購入者にとって中古車は魅力的な選択肢となっている。さらに、通勤や通学をしなければならない人は、公共交通機関の選択肢が限られているため、中古車がより必要不可欠であることがわかるだろう。中古車市場は、リーズナブルな価格の交通手段を求めるメキシコの膨大な人口にとって理想的な答えである。融資の選択肢が増えたことで、顧客は中古車をより迅速かつ容易に購入できるようになった。さらに、メキシコの中産階級は成長しており、人々はより多くの個人的なモビリティを必要としているため、中古車市場を助ける可能性がある。中古車需要は非常に大きいため、メキシコの中古車市場は今後も成長し続けるだろう。実際、COVID-19が新車販売に与えた影響にもかかわらず、市場は横ばいで推移している。中古車は新車よりもかなり手頃な価格であるため、所得分布が多様なこの国では、より幅広い購買層に市場を開放している。メキシコは他の先進国市場よりも減価償却率が遅いため、中古車はより手頃な価格で購入でき、資産としての価値も保たれる。中古車業界では、日産、ホンダ、トヨタといった日本車が、手頃な価格と信頼性で高い評価を得ている。フォルクスワーゲン・ジェッタのような人気車種もある。

Bonafide Research社の調査レポート「メキシコ農業トラクター市場の概要、2029年」によると、メキシコ農業トラクター市場は2029年までに市場規模が250億米ドル以上に達すると予測されている。現在の経済状況と交通安全に対する根強い懸念が、伸び悩みの主な原因である。とはいえ、メキシコの中古自動車ビジネスは依然として収益性が高い。その結果、ラテンアメリカで最も急成長し、最も高価な市場のひとつとなっている。メキシコ自動車市場の堅調さは、複数の要因に起因している。まず第一に、メキシコの個人は余剰資金が多く、高価な車を購入することができる。第二に、国民の多くが自動車を持っている。第三に、メキシコは港と道路網が発達しているため、他国からの自動車の輸入が容易である。とはいえ、メキシコの自動車産業が直面している困難はいくつかある。ひとつは、需要に見合うだけの有能な人材が業界に不足していることだ。政府が新しい自動車工場への投資に消極的で、自動車産業のための新技術の創造に集中していないことも問題である。このため、近年は自動車工場の新設が減っており、その結果、車両価格は緩やかに上昇している。コビッド19の流行は、過去に活動の停止を引き起こしたことがある。それにもかかわらず、市場は徐々に回復している。今、市場には驚くべき成長のチャンスが山ほどある。世界的な景気後退の影響が続いているため、顧客はおそらく、より安価なソリューションを探しています。つまり、どんなに素晴らしい車であっても、中古車の人気はそれほど高くないということだ。メキシコで自動車を購入したい人にはいくつかの選択肢がある。自動車ディーラーは、新車または中古車の合理的な価格を提供することができますが、これらの販売選択肢に関する情報を見つけることは困難な場合があります。Edmundsのようなウェブサイトでは、メキシコの新車や中古車に関するレビューが掲載されており、掘り出し物を見つけるためのアドバイスも掲載されている。

車両タイプにより、市場は従来型、ハイブリッド、電気自動車に分けられる。メキシコの中古車市場は、依然として従来型カテゴリーが支配的だが、ハイブリッド分野でも顕著な発展が見られる。燃費の良いハイブリッド車は、従来のガソリン車と比べて長期的に大幅なコスト削減が可能なため、メキシコではガソリン価格が上昇するにつれて魅力が増している。ハイブリッド車の購入コストをさらに下げ、競争力を高めるため、メキシコ政府は減税などのインセンティブを提供している。メキシコでは、大気汚染や気候変動に対する人々の意識が高まっているため、より環境に優しい選択肢としてハイブリッド車を選ぶ人もいる。

ボディタイプ別に見ると、市場はハッチバック、セダン、SUV&MUV、その他に分けられる。現在、ハッチバックが最大の市場シェアを占めている。メキシコにおける中間層の増加と、移動手段として自動車を利用する個人の増加の両方が、この増加の原因となっている。さらに、政府が公害の低減を重視し、環境に優しい自動車の購入を奨励していることも、市場拡大を後押ししている。

燃料タイプ別に見ると、市場はガソリン、ディーゼル、その他に分けられる。ガソリン・セグメントがリードしているが、メキシコの中古自動車市場ではディーゼル・セグメントへの関心が再燃している。SUVやピックアップトラックのような大型車に関しては、ディーゼルエンジンはガソリンエンジンよりも燃費が良いことが多い。燃料価格の上昇を心配するユーザーにとっては、大きなコスト削減につながる。ディーゼル・エンジンは、一般的にトルクと牽引力が強いため、重い荷物を運んだり、困難な地形を横断したりする場合には、ガソリン・エンジンよりも好ましい。メキシコのような多様な地理を持つ国では、このことが重要になる。

市場規模は、ミッドサイズ、コンパクト、SUVに分けられる。実際、メキシコの中古車市場ではコンパクトカーの需要が急増している。これは、これらの自動車が手頃な価格であり、幅広い消費者にとって魅力的であるいくつかの変数が組み合わさっていることに起因すると考えられる。コンパクトカーは、SUVやトラックのような大型セグメントに比べ、購入価格、維持費、燃費が安いことが多い。そのため、メキシコの多くの顧客にとって、より手頃な選択肢となっている。コンパクトカーは、他の車種に比べて劣化が遅いため、長期にわたってその価値を保つことができる。このことは、一般的に手頃な価格であることを説明するのに役立ち、賢明な投資に変わる可能性さえある。メキシコでは中間層が増加しており、小型車のようなリーズナブルで便利な車の需要が高まっている。付加価値の高い機能性は、この特別なセクターの要求と期待に応えている。

ベンダー・タイプに基づくと、市場は組織型と非組織型に分けられる。メキシコの中古車市場の「未組織部門」は、小規模の独立系ディーラーや個人取引を含むもので、市場規模が大きく、時には争いもある。柔軟性があり、コストが抑えられる可能性があるなどの利点がある一方で、透明性や車両の品質に関する懸念も多い。大規模なチェーン・ディーラーに比べ、個人売買や小規模なディーラーは諸経費が削減されていることが多く、中古車のレートを低く設定できる可能性がある。これは、メキシコのような価格が重要な市場では特に魅力的である。個人取引では、買い手と売り手が直接やり取りできるため、買い手はより良い条件で交渉できる可能性があり、車両の履歴や状態に関する情報を得る機会もある。また、大規模な店舗と比較して、小規模なディーラーは、より個別的なケアと柔軟性を提供できる可能性がある。

流通チャネル別に見ると、市場はオフラインとオンラインに分けられる。デジタル・プラットフォームがメキシコの従来の自動車産業を根底から覆しつつあることは否定できないが、個人販売や伝統的なディーラーを含むオフライン部門は、依然として高い関連性と重要性を保っている。購入に先立ち、多くのバイヤー、特にオンラインで車を購入することに慣れていないバイヤーは、車を見たり、試乗したり、ベンダーと話したりする対面体験を好む。そうすることで、自分の選択に対する権威と自己肯定感が高まる。メキシコでインターネットを利用する人が増えたとしても、特に地方ではまだ差がある。オフライン・チャネルは、デジタル・リテラシーを持たない人々やインターネット接続に制限のある人々が中古車市場にアクセスするための主要な手段であり続けている。

本レポートの考察
- 地域メキシコ
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面
- メキシコの中古車市場:その価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

自動車タイプ別
- 従来型
- ハイブリッド
- 電気自動車

ボディタイプ別
- ハッチバック
- セダン
- SUV・MUV
- その他

燃料タイプ別
- ガソリン
- ディーゼル
- その他

サイズ別
- 中型
- コンパクト
- SUV

ベンダーのタイプ別
- メーカー別
- 未組織

流通チャネル別
- オフライン
- オンライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、中古車業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。






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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Mexico Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Mexico Used Car Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type
6.3. Market Size and Forecast By Body Type
6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type
6.5. Market Size and Forecast By Size
6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type
6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. Mexico Used Car Market Segmentations
7.1. Mexico Used Car Market, By Vehicle Type
7.1.1. Mexico Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029
7.1.2. Mexico Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029
7.1.3. Mexico Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029
7.2. Mexico Used Car Market, By Body Type
7.2.1. Mexico Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029
7.2.2. Mexico Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029
7.2.3. Mexico Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029
7.2.4. Mexico Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029
7.3. Mexico Used Car Market, By Fuel Type
7.3.1. Mexico Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. Mexico Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. Mexico Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029
7.4. Mexico Used Car Market, By Size
7.4.1. Mexico Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.4.2. Mexico Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029
7.4.3. Mexico Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029
7.5. Mexico Used Car Market, By Vendor Type
7.5.1. Mexico Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029
7.5.2. Mexico Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029
7.6. Mexico Used Car Market, By Distribution Channel
7.6.1. Mexico Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029
7.6.2. Mexico Used Car Market Size, By Online, 2018-2029
8. Mexico Used Car Market Opportunity Assessment
8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.2. By Body Type, 2024 to 2029
8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029
8.4. By Size, 2024 to 2029
8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029
8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Mexico Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type
Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 8: Porter's Five Forces of Mexico Used Car Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023
Table 2: Mexico Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Mexico Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Mexico Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Mexico Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: Mexico Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 7: Mexico Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 8: Mexico Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Mexico Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Mexico Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Mexico Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Mexico Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: Mexico Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: Mexico Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: Mexico Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: Mexico Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: Mexico Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: Mexico Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: Mexico Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: Mexico Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: Mexico Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: Mexico Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: Mexico Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: Mexico Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion

 

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Summary

The pandemic-related delays to the supply chain are expected to result in a limited supply of new cars, which will propel growth in the used car market in Mexico. Furthermore, since secondhand cars are a more affordable option, financial difficulties are driving up demand for them. To avoid fraud and purchasing defective cars, customers must exercise caution. In addition, Mexico's growing economy is one of the causes fueling the expansion of the used automobile industry there. Furthermore, as cities became more populated, so did the need for individual mobility. For many buyers, used cars are a more appealing option because of Mexico's high rate of depreciation on new automobiles. Additionally, those who must commute to work or education will find that used cars are more essential due to the restricted options available for public transportation. The secondhand automobile market is the ideal answer for Mexico's enormous population in search of reasonably priced transportation solutions. Having more financing alternatives available makes it quicker and easier for customers to purchase used cars. In addition, Mexico's middle class is growing, which could help the used car market because people need more personal mobility. The demand for used cars is so great that Mexico's used car market is likely to continue growing. Despite economic ups and downs, the market has continued to thrive; in fact, despite the impact of COVID-19 on new car sales, the market has performed flat. Used cars are considerably more affordable than new ones, which opens up the market to a wider spectrum of buyers in a nation with diverse income distribution. Mexico has a slower rate of depreciation than other developed markets, which makes used cars more affordable and preserves their value as an asset. The used automobile industry is dominated by Japanese models like Nissan, Honda, and Toyota since of their reputation for affordability and dependability. Certain models are also very popular, such as the Volkswagen Jetta.

According to the research report "Mexico Agriculture Tractor Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Mexico Agriculture Tractor Market is expected to reach market size more than USD 25 billion by 2029. The present state of the economy and persistent worries about road safety are the primary causes of the slow increase. Notwithstanding, the Mexican used automobile business is still very profitable. As a result, it is both one of the fastest-growing and most expensive marketplaces in Latin America. The robustness of the Mexican automobile market can be attributed to multiple factors. First of all, individuals in Mexico have a lot of spare cash, which allows them to purchase expensive cars. Second, a large percentage of the population has a car. Third, Mexico's well-developed ports and road system facilitate the easy importation of automobiles from other nations. Nonetheless, there are several difficulties facing the Mexican auto sector. One issue is that the industry lacks enough competent people to meet demand. The government's reluctance to invest in new auto plants and instead of concentrating on creating new technology for the automotive industry is another issue. Because of this, there have been fewer new auto plants in recent years, which have resulted in a modest increase in vehicle pricing. The Covid-19 epidemic has in the past caused a halt to activity. The market has, nevertheless, gradually recovered. There is a ton of amazing growth chances in the market right now. Due to the ongoing effects of the global recession on the nation's economy, customers are probably searching for less expensive solutions. This implies that regardless of how fantastic they may be, used cars are probably not going to be very popular. Those who want to purchase an automobile in Mexico have a few options. Automobile dealerships can provide reasonable pricing on new or used cars, but locating information about these sales alternatives can be challenging. Reviews of new and used automobiles in Mexico are available on websites like Edmunds, along with advice on how to strike a good bargain.

Based on Vehicle Type market is divided into Conventional, Hybrid, and Electric. The Mexican used automobile market is still dominated by the conventional category, but there has been notable development in the hybrid area as well. Fuel-efficient hybrids are becoming more and more appealing as gasoline prices rise in Mexico since they provide substantial long-term savings when compared to traditional gasoline-powered cars. In order to further reduce the cost of purchase and increase the competitiveness of hybrid vehicles, the Mexican government provides tax cuts and other incentives for buying them. In Mexico, people are becoming more conscious of air pollution and climate change, which is why some are opting for hybrid vehicles as more environmentally friendly options.

Based on Body Type market is divided into Hatchbacks, Sedan, SUV & MUV, Others. Hatchbacks currently hold the largest market share. Both the growing middle class in Mexico and the rising number of individuals utilizing vehicles for transportation are responsible for this rise. Additionally, the government's emphasis on lowering pollution and encouraging the purchase of green vehicles will support market expansion.

Based on Fuel Type market is divided into Petrol, Diesel, Others. Although petrol segment is leading, the used automobile market in Mexico has shown indications of a resurgence of interest in the diesel segment. When it comes to bigger vehicles like SUVs and pickup trucks, diesel engines frequently provide better fuel efficiency than gasoline engines. If users are worried about rising fuel prices, this can result in large cost savings. Diesel engines are preferable to gasoline engines for transporting heavy loads or traversing difficult terrain because they typically have more torque and pulling capacity. In a nation with such a diversified geography as Mexico, this becomes pertinent.

Based on Size market is divided into Mid-Size, Compact, SUVs. Indeed, there is a boom in demand for compact cars in the Mexican used car market. This may be attributed to a number of variables that combine to make these cars both affordable and appealing to a broad spectrum of consumers. Compact automobiles often have cheaper purchase prices, maintenance expenses, and fuel consumption when compared to larger segments such as SUVs and trucks. They are therefore a more affordable choice for a large number of Mexican customers. Compact automobiles hold their worth better over time since they typically degrade more slowly than other car classes. This helps to explain their general affordability and may even turn them into a wise investment. The growing middle class in Mexico is driving up demand for reasonably priced, useful cars like small cars. Their value-added functionality meets the demands and expectations of this particular sector.

Based on Vendor Type market is divided into Organized, Unorganized. The "unorganized segment" of the used automobile market in Mexico, which includes smaller independent dealerships and individual transactions, is a large and sometimes contentious market segment. Although it has benefits like flexibility and possibly lower costs, there are also many worries regarding transparency and the caliber of the vehicles. In comparison to larger chain dealerships, private sales and smaller dealerships frequently have reduced overhead costs, which allow them to potentially offer lower rates on used cars. This is especially alluring in a market where prices are critical, such as Mexico. In private transactions, buyers and sellers can communicate directly, giving purchasers the opportunity to possibly negotiate better terms and obtain information about the history and condition of the vehicle. In comparison to larger establishments, smaller dealerships may also be able to provide more individualized care and flexibility.

Based on By Distribution Channel market is divided into Offline, Online. Although there is no denying that digital platforms are upending Mexico's conventional auto industry, the offline sector which includes private sales and traditional dealerships remains highly relevant and of considerable importance. Before making a purchase, many buyers especially those who are not accustomed to buying cars online preferred the in-person experience of looking over cars, going for test drives, and speaking with vendors. This increases one's sense of authority and self-assurance in the choice. Even if more people in Mexico are using the internet, there are still differences, especially in rural areas. Offline channels continue to be the major way for people without digital literacy or with restricted internet connection to reach the used automobile market.

Considered in this report:
• Geography: Mexico
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• Mexico Used Car market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Vehicle Type:
• Conventional
• Hybrid
• Electric

By Body Type:
• Hatchbacks
• Sedan
• SUV & MUV
• Others

By Fuel Type:
• Petrol
• Diesel
• Others

By Size:
• Mid-Size
• Compact
• SUVs

By Vendor Type:
• Organised
• Unorganised

By Distribution Channel:
• Offline
• Online

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Used Car industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Mexico Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Mexico Used Car Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type
6.3. Market Size and Forecast By Body Type
6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type
6.5. Market Size and Forecast By Size
6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type
6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. Mexico Used Car Market Segmentations
7.1. Mexico Used Car Market, By Vehicle Type
7.1.1. Mexico Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029
7.1.2. Mexico Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029
7.1.3. Mexico Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029
7.2. Mexico Used Car Market, By Body Type
7.2.1. Mexico Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029
7.2.2. Mexico Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029
7.2.3. Mexico Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029
7.2.4. Mexico Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029
7.3. Mexico Used Car Market, By Fuel Type
7.3.1. Mexico Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. Mexico Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. Mexico Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029
7.4. Mexico Used Car Market, By Size
7.4.1. Mexico Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.4.2. Mexico Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029
7.4.3. Mexico Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029
7.5. Mexico Used Car Market, By Vendor Type
7.5.1. Mexico Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029
7.5.2. Mexico Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029
7.6. Mexico Used Car Market, By Distribution Channel
7.6.1. Mexico Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029
7.6.2. Mexico Used Car Market Size, By Online, 2018-2029
8. Mexico Used Car Market Opportunity Assessment
8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.2. By Body Type, 2024 to 2029
8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029
8.4. By Size, 2024 to 2029
8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029
8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Mexico Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type
Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 8: Porter's Five Forces of Mexico Used Car Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023
Table 2: Mexico Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Mexico Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Mexico Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Mexico Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: Mexico Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 7: Mexico Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 8: Mexico Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Mexico Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Mexico Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Mexico Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Mexico Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: Mexico Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: Mexico Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: Mexico Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: Mexico Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: Mexico Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: Mexico Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: Mexico Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: Mexico Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: Mexico Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: Mexico Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: Mexico Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: Mexico Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion

 

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