カナダ中古車市場概要、2029年Canada Used Car Market Overview, 2029 カナダの中古車産業の歴史は豊かで活気に満ちており、国の社会的・経済的発展を反映している。ささやかな始まりから数十億ドル規模のビジネスへと繁栄した、グレート・ホワイト・ノースにおける中古車の驚くべき... もっと見る
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サマリーカナダの中古車産業の歴史は豊かで活気に満ちており、国の社会的・経済的発展を反映している。ささやかな始まりから数十億ドル規模のビジネスへと繁栄した、グレート・ホワイト・ノースにおける中古車の驚くべき歩みを、記憶をたどりながら探ってみよう。オンライン自動車プラットフォームの台頭、新車価格の上昇、一人当たりGDPと個人の可処分所得の増加による自家用交通機関利用への消費者の嗜好の高まりが、カナダの中古車市場の成長を促す主な要因となっている。消費者は、経済的な安定が増すと、利便性と個人的な移動性を向上させるために自家用車を好むようになる。しかし、こうした消費者の中には、最近の新車価格の上昇により新車購入を控える人もおり、これがカナダにおける中古車需要を高めている。中古車業界が直面している主な問題のひとつは、競争上の優位性を得るために競合他社よりも安い手数料を提供するディーラーが氾濫し、市場が高度に細分化されていることである。加えて、この市場における民間企業の不満の主な原因の1つは、消費者に安価な中古車を提供するカナダ政府運営のオークション・メカニズムである。民間企業が収益を上げる能力は、消費者がより安い中古車を購入するのを助ける一方で、このプラットフォームによってマイナスの影響を受けている。カナダの中古車市場は、二酸化炭素排出量削減を推進するため、車両の電動化を奨励し、ガソリン車とディーゼル車を禁止する政府の強力な政策によって、予測期間を通じて助けられるだろう。移動の利便性のために、新エネルギー車の代替品にあまりお金をかけない消費者は、旧車を購入することを選ぶようになってきている。Bonafide Research発行の調査レポート「カナダ中古車市場の概要、2029年」によると、カナダ中古車市場は2023年に600億米ドル以上と評価されている。予算が限られているカナダ人は、インフレや半導体チップの不足などの理由で上昇する新車価格のため、中古車市場に目を向けている。減価償却率が緩やかで、予算に応じた価格の選択が可能な中古車は、実質的にお買い得である。カナダ人は、生活費の増加により、新品よりも価値と実用性を選ぶようになっている。中古車は、高いコストをかけずに、新車に代わる信頼できるリーズナブルな価格を提供する。在庫に関して言えば、中古車市場には新車ディーラーよりもはるかに多くの在庫がある。この種類の多さにより、消費者は独自の要件、好み、経済的制約に合った理想的な車を見つけることができる。Kijiji、AutoTrader、Canadian Used Carsなどのバーチャルマーケットプレイスは、中古車市場を完全に変えました。これらのプラットフォームでは、便利な検索オプション、バーチャルツアー、売り手との即時コンタクトを提供することで、中古自動車の検索と購入がこれまで以上に簡単になりました。新しいモデルの保証が切れるため、古い自動車は通常、同等のモデルよりも維持費や修理費が安くなる。この経済的な利点は、信頼できるリーズナブルな交通手段を求める予算が限られている顧客にとって注目に値する。カナダの人口の大部分は、従来のガソリン車を運転し、維持することに慣れている。走行特性やメンテナンスの必要性が異なる電気自動車(EV)について考えるとき、このような快適さや慣れの度合いから敬遠する人もいるかもしれない。 車種別市場は、従来型、ハイブリッド、電気自動車に分けられる。中古車に関しては、一般的に従来型車の購入価格はハイブリッド車や電気自動車(EV)よりもはるかに安価である。その価格差により、より多くの顧客、特に予算が限られている顧客にとって、容易に手が届く価格となっている。カナダ市場では、ハイブリッド車や電気自動車よりも、従来型の中古車の方がはるかに多く出回っている。この豊富さゆえに、消費者は自分の条件や好みに合った理想的な車を選ぶ際に、より多くの選択肢から選ぶことができる。多くのカナダ人にとって、従来のガソリン車の運転やメンテナンスは当たり前のことである。ハイブリッド車や電気自動車(EV)には、運転特性やメンテナンス・スケジュールが異なるため、慣れや安心感から移行を躊躇する人もいるかもしれない。 ボディタイプ別では、ハッチバック、セダン、SUV&MUV、その他に分類される。カナダ市場では、中古車購入者の間でセダンが引き続き最も人気のある車種となっている。カナダでは、新車購入意欲の高い消費者は他のどのモデルよりもSUVを好んだが、中古車購入意欲の高い消費者はセダンを好んだ。セダンは中古車市場において他の車種よりも安価であるため、中古車の需要が高い。高級SUVやMPVと比較すると、毎日の通勤にも手頃な価格である。2022年現在、トヨタ・カローラ、ヒュンダイ・エラントラ、ホンダ・シビックはカナダで最も売れている車種である。 燃料タイプ別に見ると、ガソリン、ディーゼル、その他に分けられる。中古市場では、ガソリン車は一般的にハイブリッド車や電気自動車(EV)よりもはるかに安価に購入できる。その価格から、特に予算が限られている幅広い顧客が容易に入手することができる。一般的に、ガソリン車、特に古いモデルは、ハイブリッド車や電気自動車よりも減価償却が遅い。このことは、ガソリン車の方が長期にわたって価値を保つため、一般的に安全な投資であることを示している。複雑な電動パワートレインを持つハイブリッド車や電気自動車(EV)に比べ、ガソリン車は一般的に維持費や修理費を抑えることができる。コスト意識の高い顧客にとって、この経済的メリットは注目に値する。 サイズ別市場は、ミッドサイズ、コンパクト、SUVに分けられる。中型車は、大型車と小型車の中間的な実用性を持ち、不格好に見えることなく、乗客と貨物の両方に十分なスペースを備えている。その適応性の高さから、活動的な人や家族連れ、たまに重いものを運ぶ必要がある人に最適だ。ミッドサイズ市場には、セダン、ワゴン、SUVなど、いくつかの異なるボディタイプがある。実用性を最も重視する場合(ワゴン)、快適性とドライビング・ダイナミクスのバランスを重視する場合(セダン)など、さまざまな要件や嗜好に対応している。中型車クラスは、快適性、安全性、手頃な価格、多用途性が見事に融合しているため、カナダの中古車市場で人気が高まっている。幅広い用途に対応し、さまざまな運転スタイルやライフスタイルに便利で手頃な選択肢を提供する。 ベンダー・タイプに基づき、市場は組織型と非組織型に分けられる。デジタル技術とインターネット・プラットフォームの発展により、個人売り手にとって潜在的な購入者とのつながりがよりシンプルになった。中古車販売業者は、数多くのオンラインクラシファイド、オークションサイト、ソーシャルメディアチャンネルで車両を提供し、購入者に直接アプローチすることができる。デジタル・チャネルに移行した結果、未組織部門が拡大した。未組織市場は、中古自動車ディーラーに関連する中間業者のコストを排除するか、大幅に引き下げる可能性がある。よりリーズナブルな取引を求める人は、こうしたコスト削減に魅力を感じるかもしれない。通常のディーラー販売と比較すると、未組織取引はより柔軟で非公式な場合が多い。交渉や支払い条件など、取引の詳細について、より多くの影響力が買い手と売り手に与えられる可能性がある。 流通チャネル別では、市場はオフラインとオンラインに分けられる。カナダ全土で複数の中古車ディーラーとオンライン中古車マーケットプレイスが運営されており、市場は非常に競争が激しく、断片化されている。AutoCanada、Kijiji、AutoTrader、Carfax、Canada Drives、Clutch、CarDoor、Craiglist、Carpages.ca、Go Autoなどが著名な参加企業である。これらの競合他社は、中古車価格、インターネットでの存在感、融資や保証などの付加価値サービス、徴収される手数料、プラットフォーム上の掲載量、中古車の性能データの入手可能性など、さまざまな要因で競合している。 本レポートの対象 - 地域カナダ - 歴史的な年2018 - 基準年2023 - 推定年2024 - 予測年2029 本レポートでカバーする側面 - カナダの中古車市場:その価値と予測、セグメントとともに - 様々な促進要因と課題 - 進行中のトレンドと開発 - 注目企業 - 戦略的提言 自動車タイプ別 - 従来型 - ハイブリッド - 電気自動車 ボディタイプ別 - ハッチバック - セダン - SUV・MUV - その他 燃料タイプ別 - ガソリン - ディーゼル - その他 サイズ別 - 中型 - コンパクト - SUV ベンダーのタイプ別 - メーカー別 - 未組織 流通チャネル別 - オフライン - オンライン レポートのアプローチ 本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。 想定読者 本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、中古車業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。 目次Table of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. Canada Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. Canada Used Car Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type 6.3. Market Size and Forecast By Body Type 6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type 6.5. Market Size and Forecast By Size 6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type 6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel 7. Canada Used Car Market Segmentations 7.1. Canada Used Car Market, By Vehicle Type 7.1.1. Canada Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029 7.1.2. Canada Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029 7.1.3. Canada Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029 7.2. Canada Used Car Market, By Body Type 7.2.1. Canada Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029 7.2.2. Canada Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029 7.2.3. Canada Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029 7.2.4. Canada Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029 7.3. Canada Used Car Market, By Fuel Type 7.3.1. Canada Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029 7.3.2. Canada Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029 7.3.3. Canada Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029 7.4. Canada Used Car Market, By Size 7.4.1. Canada Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029 7.4.2. Canada Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029 7.4.3. Canada Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029 7.5. Canada Used Car Market, By Vendor Type 7.5.1. Canada Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029 7.5.2. Canada Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029 7.6. Canada Used Car Market, By Distribution Channel 7.6.1. Canada Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029 7.6.2. Canada Used Car Market Size, By Online, 2018-2029 8. Canada Used Car Market Opportunity Assessment 8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029 8.2. By Body Type, 2024 to 2029 8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029 8.4. By Size, 2024 to 2029 8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029 8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: Canada Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel Figure 8: Porter's Five Forces of Canada Used Car Market List of Table Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023 Table 2: Canada Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F) Table 3: Canada Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F) Table 4: Canada Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F) Table 5: Canada Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F) Table 6: Canada Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F) Table 7: Canada Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F) Table 8: Canada Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion Table 9: Canada Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion Table 10: Canada Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion Table 11: Canada Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion Table 12: Canada Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion Table 13: Canada Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion Table 14: Canada Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion Table 15: Canada Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion Table 16: Canada Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion Table 17: Canada Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion Table 18: Canada Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion Table 19: Canada Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion Table 20: Canada Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion Table 21: Canada Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion Table 22: Canada Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion Table 23: Canada Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion Table 24: Canada Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion
SummaryCanada's history of the used automobile industry is rich and vibrant, reflecting the nations own social and economic development. Let's take a trip down memory lane and explore the amazing journey of used cars in the Great White North, from modest beginnings to a thriving multi-billion dollar business. The rise in online auto platforms, rising new car prices, and consumers' growing preference for using private transportation due to rising GDP per capita and personal disposable income are the main factors driving the growth of the used car market in Canada. Consumers prefer private transportation options to improve their convenience and personal mobility when their financial stability increases. But some of these consumers are discouraged from buying new automobiles due to the recent increase in new car prices, which has increased demand for used cars in Canada. One of the main issues facing the used automobile industry is the abundance of dealerships that provide lower commissions than their competitors in order to obtain a competitive advantage, resulting in a highly fragmented market. Added to that, one of the main sources of frustration for private companies in this market is Canada's government-run auction mechanism, which provides consumers with cheaper used cars. The ability of private enterprises to generate revenue is negatively impacted by this platform, even while it helps consumers buy cheaper used cars. The market for used automobiles in Canada will be helped throughout the projection period by the government's strong policy to encourage the electrification of the vehicle fleet and the ban of gasoline and diesel cars to promote the reduction of carbon emissions. For the convenience of mobility, consumers who are ready to spend less on alternatives to new-energy vehicles are increasingly choosing to buy old cars. Table of ContentsTable of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. Canada Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. Canada Used Car Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type 6.3. Market Size and Forecast By Body Type 6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type 6.5. Market Size and Forecast By Size 6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type 6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel 7. Canada Used Car Market Segmentations 7.1. Canada Used Car Market, By Vehicle Type 7.1.1. Canada Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029 7.1.2. Canada Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029 7.1.3. Canada Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029 7.2. Canada Used Car Market, By Body Type 7.2.1. Canada Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029 7.2.2. Canada Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029 7.2.3. Canada Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029 7.2.4. Canada Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029 7.3. Canada Used Car Market, By Fuel Type 7.3.1. Canada Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029 7.3.2. Canada Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029 7.3.3. Canada Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029 7.4. Canada Used Car Market, By Size 7.4.1. Canada Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029 7.4.2. Canada Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029 7.4.3. Canada Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029 7.5. Canada Used Car Market, By Vendor Type 7.5.1. Canada Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029 7.5.2. Canada Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029 7.6. Canada Used Car Market, By Distribution Channel 7.6.1. Canada Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029 7.6.2. Canada Used Car Market Size, By Online, 2018-2029 8. Canada Used Car Market Opportunity Assessment 8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029 8.2. By Body Type, 2024 to 2029 8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029 8.4. By Size, 2024 to 2029 8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029 8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: Canada Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel Figure 8: Porter's Five Forces of Canada Used Car Market List of Table Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023 Table 2: Canada Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F) Table 3: Canada Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F) Table 4: Canada Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F) Table 5: Canada Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F) Table 6: Canada Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F) Table 7: Canada Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F) Table 8: Canada Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion Table 9: Canada Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion Table 10: Canada Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion Table 11: Canada Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion Table 12: Canada Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion Table 13: Canada Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion Table 14: Canada Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion Table 15: Canada Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion Table 16: Canada Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion Table 17: Canada Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion Table 18: Canada Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion Table 19: Canada Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion Table 20: Canada Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion Table 21: Canada Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion Table 22: Canada Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion Table 23: Canada Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion Table 24: Canada Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion
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