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カナダ中古車市場概要、2029年


Canada Used Car Market Overview, 2029

カナダの中古車産業の歴史は豊かで活気に満ちており、国の社会的・経済的発展を反映している。ささやかな始まりから数十億ドル規模のビジネスへと繁栄した、グレート・ホワイト・ノースにおける中古車の驚くべき... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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サマリー

カナダの中古車産業の歴史は豊かで活気に満ちており、国の社会的・経済的発展を反映している。ささやかな始まりから数十億ドル規模のビジネスへと繁栄した、グレート・ホワイト・ノースにおける中古車の驚くべき歩みを、記憶をたどりながら探ってみよう。オンライン自動車プラットフォームの台頭、新車価格の上昇、一人当たりGDPと個人の可処分所得の増加による自家用交通機関利用への消費者の嗜好の高まりが、カナダの中古車市場の成長を促す主な要因となっている。消費者は、経済的な安定が増すと、利便性と個人的な移動性を向上させるために自家用車を好むようになる。しかし、こうした消費者の中には、最近の新車価格の上昇により新車購入を控える人もおり、これがカナダにおける中古車需要を高めている。中古車業界が直面している主な問題のひとつは、競争上の優位性を得るために競合他社よりも安い手数料を提供するディーラーが氾濫し、市場が高度に細分化されていることである。加えて、この市場における民間企業の不満の主な原因の1つは、消費者に安価な中古車を提供するカナダ政府運営のオークション・メカニズムである。民間企業が収益を上げる能力は、消費者がより安い中古車を購入するのを助ける一方で、このプラットフォームによってマイナスの影響を受けている。カナダの中古車市場は、二酸化炭素排出量削減を推進するため、車両の電動化を奨励し、ガソリン車とディーゼル車を禁止する政府の強力な政策によって、予測期間を通じて助けられるだろう。移動の利便性のために、新エネルギー車の代替品にあまりお金をかけない消費者は、旧車を購入することを選ぶようになってきている。

Bonafide Research発行の調査レポート「カナダ中古車市場の概要、2029年」によると、カナダ中古車市場は2023年に600億米ドル以上と評価されている。予算が限られているカナダ人は、インフレや半導体チップの不足などの理由で上昇する新車価格のため、中古車市場に目を向けている。減価償却率が緩やかで、予算に応じた価格の選択が可能な中古車は、実質的にお買い得である。カナダ人は、生活費の増加により、新品よりも価値と実用性を選ぶようになっている。中古車は、高いコストをかけずに、新車に代わる信頼できるリーズナブルな価格を提供する。在庫に関して言えば、中古車市場には新車ディーラーよりもはるかに多くの在庫がある。この種類の多さにより、消費者は独自の要件、好み、経済的制約に合った理想的な車を見つけることができる。Kijiji、AutoTrader、Canadian Used Carsなどのバーチャルマーケットプレイスは、中古車市場を完全に変えました。これらのプラットフォームでは、便利な検索オプション、バーチャルツアー、売り手との即時コンタクトを提供することで、中古自動車の検索と購入がこれまで以上に簡単になりました。新しいモデルの保証が切れるため、古い自動車は通常、同等のモデルよりも維持費や修理費が安くなる。この経済的な利点は、信頼できるリーズナブルな交通手段を求める予算が限られている顧客にとって注目に値する。カナダの人口の大部分は、従来のガソリン車を運転し、維持することに慣れている。走行特性やメンテナンスの必要性が異なる電気自動車(EV)について考えるとき、このような快適さや慣れの度合いから敬遠する人もいるかもしれない。

車種別市場は、従来型、ハイブリッド、電気自動車に分けられる。中古車に関しては、一般的に従来型車の購入価格はハイブリッド車や電気自動車(EV)よりもはるかに安価である。その価格差により、より多くの顧客、特に予算が限られている顧客にとって、容易に手が届く価格となっている。カナダ市場では、ハイブリッド車や電気自動車よりも、従来型の中古車の方がはるかに多く出回っている。この豊富さゆえに、消費者は自分の条件や好みに合った理想的な車を選ぶ際に、より多くの選択肢から選ぶことができる。多くのカナダ人にとって、従来のガソリン車の運転やメンテナンスは当たり前のことである。ハイブリッド車や電気自動車(EV)には、運転特性やメンテナンス・スケジュールが異なるため、慣れや安心感から移行を躊躇する人もいるかもしれない。

ボディタイプ別では、ハッチバック、セダン、SUV&MUV、その他に分類される。カナダ市場では、中古車購入者の間でセダンが引き続き最も人気のある車種となっている。カナダでは、新車購入意欲の高い消費者は他のどのモデルよりもSUVを好んだが、中古車購入意欲の高い消費者はセダンを好んだ。セダンは中古車市場において他の車種よりも安価であるため、中古車の需要が高い。高級SUVやMPVと比較すると、毎日の通勤にも手頃な価格である。2022年現在、トヨタ・カローラ、ヒュンダイ・エラントラ、ホンダ・シビックはカナダで最も売れている車種である。

燃料タイプ別に見ると、ガソリン、ディーゼル、その他に分けられる。中古市場では、ガソリン車は一般的にハイブリッド車や電気自動車(EV)よりもはるかに安価に購入できる。その価格から、特に予算が限られている幅広い顧客が容易に入手することができる。一般的に、ガソリン車、特に古いモデルは、ハイブリッド車や電気自動車よりも減価償却が遅い。このことは、ガソリン車の方が長期にわたって価値を保つため、一般的に安全な投資であることを示している。複雑な電動パワートレインを持つハイブリッド車や電気自動車(EV)に比べ、ガソリン車は一般的に維持費や修理費を抑えることができる。コスト意識の高い顧客にとって、この経済的メリットは注目に値する。

サイズ別市場は、ミッドサイズ、コンパクト、SUVに分けられる。中型車は、大型車と小型車の中間的な実用性を持ち、不格好に見えることなく、乗客と貨物の両方に十分なスペースを備えている。その適応性の高さから、活動的な人や家族連れ、たまに重いものを運ぶ必要がある人に最適だ。ミッドサイズ市場には、セダン、ワゴン、SUVなど、いくつかの異なるボディタイプがある。実用性を最も重視する場合(ワゴン)、快適性とドライビング・ダイナミクスのバランスを重視する場合(セダン)など、さまざまな要件や嗜好に対応している。中型車クラスは、快適性、安全性、手頃な価格、多用途性が見事に融合しているため、カナダの中古車市場で人気が高まっている。幅広い用途に対応し、さまざまな運転スタイルやライフスタイルに便利で手頃な選択肢を提供する。

ベンダー・タイプに基づき、市場は組織型と非組織型に分けられる。デジタル技術とインターネット・プラットフォームの発展により、個人売り手にとって潜在的な購入者とのつながりがよりシンプルになった。中古車販売業者は、数多くのオンラインクラシファイド、オークションサイト、ソーシャルメディアチャンネルで車両を提供し、購入者に直接アプローチすることができる。デジタル・チャネルに移行した結果、未組織部門が拡大した。未組織市場は、中古自動車ディーラーに関連する中間業者のコストを排除するか、大幅に引き下げる可能性がある。よりリーズナブルな取引を求める人は、こうしたコスト削減に魅力を感じるかもしれない。通常のディーラー販売と比較すると、未組織取引はより柔軟で非公式な場合が多い。交渉や支払い条件など、取引の詳細について、より多くの影響力が買い手と売り手に与えられる可能性がある。

流通チャネル別では、市場はオフラインとオンラインに分けられる。カナダ全土で複数の中古車ディーラーとオンライン中古車マーケットプレイスが運営されており、市場は非常に競争が激しく、断片化されている。AutoCanada、Kijiji、AutoTrader、Carfax、Canada Drives、Clutch、CarDoor、Craiglist、Carpages.ca、Go Autoなどが著名な参加企業である。これらの競合他社は、中古車価格、インターネットでの存在感、融資や保証などの付加価値サービス、徴収される手数料、プラットフォーム上の掲載量、中古車の性能データの入手可能性など、さまざまな要因で競合している。

本レポートの対象
- 地域カナダ
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーする側面
- カナダの中古車市場:その価値と予測、セグメントとともに
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

自動車タイプ別
- 従来型
- ハイブリッド
- 電気自動車

ボディタイプ別
- ハッチバック
- セダン
- SUV・MUV
- その他

燃料タイプ別
- ガソリン
- ディーゼル
- その他

サイズ別
- 中型
- コンパクト
- SUV

ベンダーのタイプ別
- メーカー別
- 未組織

流通チャネル別
- オフライン
- オンライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、中古車業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。






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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Canada Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Canada Used Car Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type
6.3. Market Size and Forecast By Body Type
6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type
6.5. Market Size and Forecast By Size
6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type
6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. Canada Used Car Market Segmentations
7.1. Canada Used Car Market, By Vehicle Type
7.1.1. Canada Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029
7.1.2. Canada Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029
7.1.3. Canada Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029
7.2. Canada Used Car Market, By Body Type
7.2.1. Canada Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029
7.2.2. Canada Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029
7.2.3. Canada Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029
7.2.4. Canada Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029
7.3. Canada Used Car Market, By Fuel Type
7.3.1. Canada Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. Canada Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. Canada Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029
7.4. Canada Used Car Market, By Size
7.4.1. Canada Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.4.2. Canada Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029
7.4.3. Canada Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029
7.5. Canada Used Car Market, By Vendor Type
7.5.1. Canada Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029
7.5.2. Canada Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029
7.6. Canada Used Car Market, By Distribution Channel
7.6.1. Canada Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029
7.6.2. Canada Used Car Market Size, By Online, 2018-2029
8. Canada Used Car Market Opportunity Assessment
8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.2. By Body Type, 2024 to 2029
8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029
8.4. By Size, 2024 to 2029
8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029
8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Canada Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type
Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 8: Porter's Five Forces of Canada Used Car Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023
Table 2: Canada Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Canada Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Canada Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Canada Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: Canada Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 7: Canada Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 8: Canada Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Canada Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Canada Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Canada Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Canada Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: Canada Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: Canada Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: Canada Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: Canada Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: Canada Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: Canada Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: Canada Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: Canada Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: Canada Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: Canada Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: Canada Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: Canada Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion

 

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Summary

Canada's history of the used automobile industry is rich and vibrant, reflecting the nations own social and economic development. Let's take a trip down memory lane and explore the amazing journey of used cars in the Great White North, from modest beginnings to a thriving multi-billion dollar business. The rise in online auto platforms, rising new car prices, and consumers' growing preference for using private transportation due to rising GDP per capita and personal disposable income are the main factors driving the growth of the used car market in Canada. Consumers prefer private transportation options to improve their convenience and personal mobility when their financial stability increases. But some of these consumers are discouraged from buying new automobiles due to the recent increase in new car prices, which has increased demand for used cars in Canada. One of the main issues facing the used automobile industry is the abundance of dealerships that provide lower commissions than their competitors in order to obtain a competitive advantage, resulting in a highly fragmented market. Added to that, one of the main sources of frustration for private companies in this market is Canada's government-run auction mechanism, which provides consumers with cheaper used cars. The ability of private enterprises to generate revenue is negatively impacted by this platform, even while it helps consumers buy cheaper used cars. The market for used automobiles in Canada will be helped throughout the projection period by the government's strong policy to encourage the electrification of the vehicle fleet and the ban of gasoline and diesel cars to promote the reduction of carbon emissions. For the convenience of mobility, consumers who are ready to spend less on alternatives to new-energy vehicles are increasingly choosing to buy old cars.

According to the research report "Canada Used Car Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Canada Used Car Market was valued more than USD 60 billion in 2023. Canadians on a tight budget are turning to the used car market due to the rising cost of new cars, which is being driven up by reasons such as inflation and shortages of semiconductor chips. With slower rates of depreciation and a greater selection of prices to suit different budgets, used cars provide substantially better value for the money. Canadians are choosing value and practicality above brand-new products due to the growing cost of living. Used automobiles offer a dependable and reasonably priced alternative to new cars, without the high cost. When it comes to inventory, the used car market has far more of it than new car dealerships. This increased variety guarantees that consumers will be able to locate the ideal car to fit their unique requirements, tastes, and financial constraints. Virtual marketplaces such as Kijiji, AutoTrader, and Canadian Used Cars have completely transformed the used automobile market. These platforms make it easier than ever to find and buy a used automobile by providing convenient search choices, virtual tours, and instant contacts with sellers. Since the warranties on newer models expire, old automobiles typically cost less to maintain and repair than their equivalents. This financial benefit is noteworthy for clients on a tight budget seeking a dependable and reasonably priced mode of transportation. A large portion of the Canadian population is used to driving and maintaining conventional gasoline-powered cars. Some people may be put off by this degree of comfort and familiarity when thinking about electric cars (EVs), which have distinct driving characteristics and maintenance requirements.

Based on Vehicle Type market is divided into Conventional, Hybrid, and Electric. When it comes to secondhand cars, conventional cars are typically much less expensive to purchase than hybrid and electric vehicles (EVs). Their price difference makes them easily affordable for a larger group of customers, particularly those on a tight budget. In the Canadian market, there are far more used conventional cars available than there are hybrids and electric vehicles. Because of this abundance, consumers have more options to choose from when choosing the ideal car for their requirements and tastes. Conventional gasoline-powered vehicle operation and maintenance are commonplace for many Canadians. Some people may be discouraged from transitioning to hybrid or electric vehicles (EVs) because of their familiarity and comfort level, as these vehicles have different driving characteristics and require different maintenance schedules.

Based on Body Type market is divided into Hatchbacks, Sedan, SUV & MUV, Others. Sedans continued to be the most popular vehicle type among buyers of used automobiles in the Canadian market. In Canada, consumers who were willing to buy new cars favored SUVs above all other models; however, those who were shopping for pre-owned cars preferred sedans. Because they are less expensive than other vehicles in the used car market, secondhand sedans are in high demand. When compared to luxury SUVs and MPVs, these cars are also more affordable for daily commuting. As of 2022; the Toyota Corolla, Hyundai Elantra, and Honda Civic were among the best-selling car models in Canada.

Based on Fuel Type market is divided into Petrol, Diesel, Others. In the used market, gasoline-powered cars are typically far less expensive to purchase than hybrid and electric vehicles (EVs). They are easily obtainable by a broader spectrum of customers due to their price, particularly those who are on a tight budget. In general, gasoline-powered vehicles especially older models depreciate more slowly than hybrid and electric vehicles. This indicates that they are a generally safe investment because they hold their value better over time. Compared to hybrids and electric vehicles (EVs), which can have complicated electric and hybrid powertrains, gasoline-powered cars typically have reduced maintenance and repair costs. This financial benefit is noteworthy for clients who are cost-conscious.

Based on Size market is divided into Mid-Size, Compact, SUVs. Mid-size cars provide a practical middle ground between big and small cars, with enough of room for both passengers and freight without appearing clunky. Because of their adaptability, they are perfect for active people, families, and people who occasionally need to transport heavier objects. There are several different body types included in the mid-size market, including as sedans, wagons, and SUVs. Whether utility is the most important factor (wagons) or striking a balance between comfort and driving dynamics is preferred (sedans), this selection accommodates a range of requirements and tastes. The mid-size automobile class is growing in popularity in the Canadian used car market because of its excellent blend of comfort, safety, affordability, and versatility. It meets a wide range of purposes and provides a useful and affordable choice for different driving styles and lifestyles.

Based on Vendor Type market is divided into Organized, Unorganized. Connecting with potential purchasers has become simpler for private sellers because to the growth of digital technology and internet platforms. Used car sellers can offer their vehicles on numerous online classifieds, auction websites, and social media channels, and reach buyers directly. The unorganized segment has grown as a result of the move to digital channels. The unorganized market may eliminate or significantly lower the middlemen's costs related to used automobile dealerships. Those seeking a more affordable transaction may find these cost savings appealing. In comparison to regular dealership sales, unorganized transactions frequently offer greater flexibility and informality. More influence over the details of the transaction, including negotiations and payment terms, may be granted to buyers and sellers.

Based on By Distribution Channel market is divided into Offline, Online. With several used automobile dealerships and online used car marketplaces operating across Canada, the market is extremely competitive and fragmented. AutoCanada, Kijiji, AutoTrader, Carfax, Canada Drives, Clutch, CarDoor, Craiglist, Carpages.ca, and Go Auto are a few of the prominent participants. These competitors compete on a number of factors, including used car prices, internet presence, value-added services like financing and warranties, commissions collected, the quantity of listings on their platform, and availability of performance data on used cars, among others.

Considered in this report:
• Geography: Canada
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• Canada Used Car market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Vehicle Type:
• Conventional
• Hybrid
• Electric

By Body Type:
• Hatchbacks
• Sedan
• SUV & MUV
• Others

By Fuel Type:
• Petrol
• Diesel
• Others

By Size:
• Mid-Size
• Compact
• SUVs

By Vendor Type:
• Organised
• Unorganised

By Distribution Channel:
• Offline
• Online

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Used Car industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Canada Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Canada Used Car Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type
6.3. Market Size and Forecast By Body Type
6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type
6.5. Market Size and Forecast By Size
6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type
6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. Canada Used Car Market Segmentations
7.1. Canada Used Car Market, By Vehicle Type
7.1.1. Canada Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029
7.1.2. Canada Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029
7.1.3. Canada Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029
7.2. Canada Used Car Market, By Body Type
7.2.1. Canada Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029
7.2.2. Canada Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029
7.2.3. Canada Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029
7.2.4. Canada Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029
7.3. Canada Used Car Market, By Fuel Type
7.3.1. Canada Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. Canada Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. Canada Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029
7.4. Canada Used Car Market, By Size
7.4.1. Canada Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.4.2. Canada Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029
7.4.3. Canada Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029
7.5. Canada Used Car Market, By Vendor Type
7.5.1. Canada Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029
7.5.2. Canada Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029
7.6. Canada Used Car Market, By Distribution Channel
7.6.1. Canada Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029
7.6.2. Canada Used Car Market Size, By Online, 2018-2029
8. Canada Used Car Market Opportunity Assessment
8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.2. By Body Type, 2024 to 2029
8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029
8.4. By Size, 2024 to 2029
8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029
8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Canada Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type
Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 8: Porter's Five Forces of Canada Used Car Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023
Table 2: Canada Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Canada Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Canada Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Canada Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: Canada Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 7: Canada Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 8: Canada Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Canada Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Canada Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Canada Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Canada Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: Canada Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: Canada Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: Canada Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: Canada Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: Canada Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: Canada Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: Canada Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: Canada Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: Canada Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: Canada Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: Canada Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: Canada Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion

 

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