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日本の中古車市場概要、2029年


Japan Used Car Market Overview, 2029

日本の中古車市場は、遠隔地から没入型の購入体験を提供する企業の能力が高まっていることと、デジタル化が進んでいることから、大きく成長すると予想される。加えて、中古車のクレジットを提供する金融会社の増... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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サマリー

日本の中古車市場は、遠隔地から没入型の購入体験を提供する企業の能力が高まっていることと、デジタル化が進んでいることから、大きく成長すると予想される。加えて、中古車のクレジットを提供する金融会社の増加や付加価値サービスの増加が、同地域の中古車産業の拡大をサポートすると予想される。しかし、金利の上昇は一部の購入希望者の足かせとなり、市場の拡大を妨げるだろう。所得水準の上昇、二輪車所有者の小型車志向の高まり、自動車保有期間の短縮化、輸出入の活況、高級車需要の増加など、その他の要因によっても市場は拡大している。中古車は価格が安いだけでなく、新車から3~7年経過した比較的新しい車が多く、状態も良好なため、国内の消費者に好まれているようだ。中古車市場は、従来の中古車販売手法と比較して、オンライン中古車取引プラットフォームが提供する優れた付加価値サービスにより、消費者の関心が顕著に高まっている。これらの付加価値サービスは、顧客に安心感を与えながら、日本の中古車市場の拡大に貢献している。ロックダウンとCOVID-19の流行は、日本の中古車市場に急激な落ち込みをもたらした。買い控えや新車購入の自由度が低かったため、新車販売ほど深刻な落ち込みには至らなかったが、正常な状態に戻れば、今後数年で市場は加速すると予測される。パンデミックの間、公共交通機関を利用することは危険であったため、車を持つことは必須となった。COVID-19パンデミック以前は公共交通機関を好んで利用していた人々が、今では中古車市場の購入希望者になっているかもしれない。

Bonafide Research発行の調査レポート「日本の中古車市場概要、2029年」によると、日本の中古車市場は2029年までに1000億米ドル以上の市場規模に達すると予測されている。中古自動車は新車よりも大幅にコストを削減できるため、予算が限られている購入者にとって非常に魅力的である。日本の自動車は信頼性が高く長持ちすることで知られており、中古市場での魅力を高めている。日本の自動車は、生産時およびオーナーによる定期的なメンテナンス時の両方で、厳しい品質管理が行われている。その結果、素晴らしいコンディションの中古車が豊富に揃う。その結果、顧客は安心感を持ち、市場の評価も高まる。以上のような理由から、日本の中古車は、新車の減価償却が早いのに対して、価値が高く維持される傾向にある。そのため、中古車は業者にとっても購入者にとっても賢明な経済的投資なのである。日本の中古車市場では、人気の国産車、珍しい輸入車、高級車など、驚くほど多様な車種が販売されている。そのため、さまざまな嗜好や価格帯に対応することで、多様な顧客を引き寄せている。また、JAAI(日本自動車鑑定協会)のような徹底した検査・認証制度により、車の履歴やコンディションを総合的に知ることができるため、オープンで、市場の信頼も醸成されている。Goo-netやCarouse Japanのようなオンライン・マーケットプレイスは、膨大な在庫への容易なアクセス、バーチャル・ツアー、オンライン取引を提供し、市場はすっかり様変わりした。これにより、国内のバイヤーや業者にとってのアクセシビリティとオープン性が向上した。経済を活性化し、環境への影響を軽減するため、日本政府は中古車の輸出を促進している。これにより、市場の認知度が高まり、世界的な規模に達している。

円安は国内の中古車価格を押し上げ、日本の中古車供給に依存する市場に影響を及ぼしている。日本の中古車市場に新たな注目が集まっているのは、過去24年間で最も円安が進行しているからだ。日本の新車業界の供給不足はよく知られているため、この市場はすでに高い人気を誇っていた。細分化された日本の中古車市場を形成しているのは、オンライン業者と直営中古車ディーラーである。株式会社ユー・エス・エス、株式会社プロトコーポレーション、株式会社トラスト(株)ユー・エス・エス、プロトコーポレーション、トラスト(株)、オリックス自動車(株)、横浜トヨペット(株)、SBTジャパン(株)などの有力プレーヤーが含まれる。

自動車タイプ別市場は、従来型、ハイブリッド、電気自動車に分けられる。現在の市場リーダーは従来型である。日本の中古自動車市場において、ハイブリッド分野が大きな牽引力となっていることは間違いない。従来のガソリン車と比較すると、ハイブリッド車は、燃料費の高騰と環境問題の高まりを踏まえ、低排出ガスと燃費向上という利点を提供している。エコロジーに敏感で、経済的な意識も高まっている日本の消費者は、これに共感するだろう。日本政府は、新旧を問わず、ハイブリッド車の購入に対して大幅な免税と補助金を提供している。これによって所有コストが大幅に下がり、より多くの消費者がハイブリッド車にアクセスしやすくなっている。近年、ハイブリッド技術が大きく進歩し、信頼性、性能、燃費が向上している。これにより、古いハイブリッドカーの航続距離の短さやバッテリーの衰えといった以前の心配は解消された。

ボディタイプ別では、ハッチバック、セダン、SUV・MUV、その他に分けられる。実際、日本の中古車市場ではハッチバックタイプが復活しつつある。多くの人々が人口密度の高い都市に住んでいるため、小型で機敏なハッチバックは完璧な都市モビリティ・ソリューションを提供する。都市交通に対応できる燃費の良さ、狭い場所での駐車のしやすさ、小旅行や毎日の用事にも十分対応できる適応性を備えている。ハッチバックは多くの場合、大型のセダンやSUVよりも車体が軽く、エンジンが小さいため、燃費が向上し、運行経費が少なくて済む。予算重視のドライバーは、特に日本の燃料費高騰を考えると、この要素を魅力的に感じるだろう。多様な嗜好や需要に対応するため、ハッチバック市場はボディスタイル、サイズ、アメニティの幅広い選択肢を提供している。購入者は、家族向けの実用的なオプションからスポーティなパフォーマンス・モデルまで、予算やライフスタイルの好みに合わせてハッチバックを選ぶことができる。さらに、アフターマーケットの部品やアクセサリーの普及により、さらなるパーソナライゼーションや改造が可能になっている。

燃料タイプ別に見ると、市場はガソリン、ディーゼル、その他に分けられる。中古車市場では、ガソリン車、特に初期のモデルは、最近のハイブリッド車や電気自動車よりもかなり安価である。ガソリン車は、特に予算が限られている消費者や初めて車を所有する消費者など、より多くの消費者が購入することができる。日本のガソリン車の寿命と信頼性はよく知られている。ガソリンエンジン技術が確立され、メンテナンス部品が入手しやすいため、多くの購入者(特に高年齢層)が安心し、長期的な所有コストを下げる可能性がある。ガソリン車市場は、さまざまな需要や嗜好を満たすために、幅広いサイズ、形状、性能レベルを提供している。まだ発展途上のハイブリッド車や電気自動車の中古市場に比べ、消費者は、高速クーペから便利なファミリーセダンまで、予算内でより多くの選択肢を見つけることができる。

サイズ別では、ミッドサイズ、コンパクト、SUVに分けられる。実際、日本の中古車市場では、小さなサイズのカテゴリーが復活しつつある。コンパクトカーは、日本の都市が成長し続ける中、都市移動に最適な選択肢を提供する。サイズが小さいため、燃料消費量や排出ガスが少なく、環境問題にマッチしている。コンパクトカーは一般的に、大型のセダンやSUVよりも購入費用や維持費が安い。これらは、特に若い世代や初めて車を購入する人など、予算が限られている購入者にとって魅力的であり、何よりも経済的な実現可能性を重視する可能性がある。機能的なセダンやワゴンからスポーティなハッチバックまで、小型車にはさまざまなボディタイプがある。また、アフターマーケットの部品やアクセサリーが広く出回っているため、より個性的なカスタマイズや改造が可能である。

ベンダー・タイプに基づくと、市場は組織型と非組織型に分けられる。Goo-netとCarouse Japanが2大オンラインマーケットプレイスであるとはいえ、日本の中古自動車業界における「非組織的セグメント」にはまだ一定の意義がある。取引手数料や販売手数料を課すプラットフォームとは対照的に、未組織セグメントでは一般的に諸経費が削減されており、その結果、消費者と売り手の価格が下がる可能性がある。日本のように消費者のコスト意識が高い市場では、これは非常に魅力的なことだ。価格や条件は買い手と売り手が直接交渉できるため、より融通の利く契約やカスタマイズされたプランが生まれる可能性がある。これは、中央集権的なプラットフォームでは簡単に見つからない特別な車や特定の特徴を探している人々にとって魅力的なことだろう。

流通チャネル別に見ると、市場はオフラインとオンラインに分けられる。個人オーナーや独立系ディーラーを含む様々な車両販売業者やグループと顧客を結びつける能力により、オンライン・プラットフォームは指数関数的な速度で拡大している。市場シェアと収入を高めるため、これらのプラットフォームは全国に普及しつつある。一例として、2022年9月、Trusty Cars Pte.Ltd.と、日本の大手通信事業者であるソフトバンク株式会社は、中古自動車サブスクリプション・マーケットプレイスを提供する合弁会社、CARRO JAPAN Corp.の設立を発表した。

本レポートの対象
- 地域日本
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面
- 日本の中古車市場、その価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 現在進行中のトレンドと動向
- 注目企業
- 戦略的提言

自動車タイプ別
- 従来型
- ハイブリッド
- 電気自動車

ボディタイプ別
- ハッチバック
- セダン
- SUV・MUV
- その他

燃料タイプ別
- ガソリン
- ディーゼル
- その他

サイズ別
- 中型
- コンパクト
- SUV

ベンダーのタイプ別
- メーカー別
- 未組織

流通チャネル別
- オフライン
- オンライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、中古車業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。







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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Japan Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Japan Used Car Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type
6.3. Market Size and Forecast By Body Type
6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type
6.5. Market Size and Forecast By Size
6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type
6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. Japan Used Car Market Segmentations
7.1. Japan Used Car Market, By Vehicle Type
7.1.1. Japan Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029
7.1.2. Japan Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029
7.1.3. Japan Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029
7.2. Japan Used Car Market, By Body Type
7.2.1. Japan Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029
7.2.2. Japan Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029
7.2.3. Japan Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029
7.2.4. Japan Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029
7.3. Japan Used Car Market, By Fuel Type
7.3.1. Japan Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. Japan Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. Japan Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029
7.4. Japan Used Car Market, By Size
7.4.1. Japan Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.4.2. Japan Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029
7.4.3. Japan Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029
7.5. Japan Used Car Market, By Vendor Type
7.5.1. Japan Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029
7.5.2. Japan Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029
7.6. Japan Used Car Market, By Distribution Channel
7.6.1. Japan Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029
7.6.2. Japan Used Car Market Size, By Online, 2018-2029
8. Japan Used Car Market Opportunity Assessment
8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.2. By Body Type, 2024 to 2029
8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029
8.4. By Size, 2024 to 2029
8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029
8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Japan Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type
Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 8: Porter's Five Forces of Japan Used Car Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023
Table 2: Japan Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Japan Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Japan Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Japan Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: Japan Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 7: Japan Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 8: Japan Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Japan Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Japan Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Japan Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Japan Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: Japan Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: Japan Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: Japan Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: Japan Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: Japan Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: Japan Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: Japan Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: Japan Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: Japan Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: Japan Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: Japan Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: Japan Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion

 

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Summary

The Japanese Used Car Market is anticipated to grow significantly because of enterprises' growing capacity to offer immersive purchase experiences remotely and more digitization. In addition, a number of finance companies that offer credit for used automobiles and an increase in value-added service offerings are anticipated to support the expansion of the used car industry in the area. Higher interest rates, however, would deter some prospective buyers, which would impede the market's expansion. The market is expanding due to other factors as well, like rising income levels, a growing desire among owners of two-wheelers to switch to smaller, more compact automobiles, shorter car ownership durations, booming import-export, and an increase in the demand for luxury cars. In addition to being less expensive, used automobiles seem to be preferred by consumers in the nation because many of the new cars available are still relatively new between three and seven years old and in good condition, making them excellent options to consider. The used automobile market has seen a notable increase in consumer interest due to the superior value-added services offered by online used car trading platforms in comparison to traditional used car selling techniques. These value-added services help the Japanese used automobile market expand while giving clients peace of mind. Lockdowns and the COVID-19 pandemic caused a sharp decline in the used car market in Japan. Due to buyers' hesitation and less discretionary cash for new car purchases, the slump was not as severe as it was for new car sales; but, as things return to normal, the market is predicted to pick up speed in the upcoming years. Having a car became essential during the pandemic because taking public transportation was dangerous. Individuals who favored public transportation prior to the COVID-19 pandemic may now be prospective buyers in the used automobile market.

According to the research report "Japan Used Car Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Japan Used Car Market is expected to reach market size more than USD 100 billion by 2029. Used automobiles provide substantial cost savings over new cars, which make them very appealing to purchasers on a tight budget. Japanese automobiles are known for being dependable and long-lasting, which improves their appeal in the used market. Japanese automobiles are subjected to stringent quality control measures both during production and during routine maintenance by their owners. This results in an exceptional pool of pre-owned cars in great condition. Customers feel more confident as a result, and this enhances the market's reputation. Because of the aforementioned causes, used automobiles in Japan tend to keep their value well, while new cars depreciate quickly. They are therefore wise financial investments for both vendors and purchasers. Popular domestic models, uncommon imports, and luxury automobiles are just a few of the remarkably varied selection of vehicles available on the Japanese secondhand car market. This draws in a diverse clientele by accommodating a range of preferences and price points. Encouraging openness and market trust are fostered by thorough inspection and certification programs such as JAAI (Japan Automobile Appraisal Institute), which give buyers comprehensive details about the history and condition of the car. The market has been completely transformed by online marketplaces such as Goo-net and Carouse Japan, which offer easy access to a huge inventory, virtual tours, and online transactions. This has improved accessibility and openness for national buyers and vendors. In an effort to boost the economy and lessen its influence on the environment, the Japanese government promotes the export of used cars. This has increased the market’s recognition and reaches on a global scale.

A falling Japanese yen is driving up the cost of used cars in the nation, which affects markets that depend on Japan's supply of used cars. A fresh interest in Japan's used automobile market has resulted from the yen's present value, which is the lowest it has been in 24 years. This market was already highly sought after because of the well-documented shortages in supply in the country's new vehicle industry. Online players and company-operated used car dealers make up the fragmented Japanese used automobile market. USS Co. Ltd., PROTO Corporation, Trust Co Ltd., ORIX Auto Corporation, Yokohama Toyopet, SBT Japan, and other significant players are among them.

Based on Vehicle Type market is divided into Conventional, Hybrid, and Electric. Current market leader is the traditional sector. In the Japanese used automobile market, the hybrid segment is undoubtedly gaining substantial traction. In comparison to conventional gasoline-powered cars, hybrid vehicles provide the advantages of lower emissions and increased fuel efficiency in light of the escalating cost of fuel and growing environmental concerns. Japanese consumers, who are becoming more ecologically sensitive and financially conscious, will relate to this. The Japanese government provides substantial tax exemptions and subsidies for the purchase of hybrid cars, both new and old. This lowers the cost of ownership considerably and increases their accessibility to a larger group of consumers. Recent years have seen a major advancement in hybrid technology, which offers increased dependability, performance, and fuel economy. This solves previous worries about older hybrid cars' shortened range or declining batteries.

Based on Body Type market is divided into Hatchbacks, Sedan, SUV & MUV, Others. In fact, the Japanese used automobile market is seeing a comeback for the hatchback type. Since many people live in densely populated cities, hatchbacks that are small and agile provide the perfect urban mobility solutions. They are fuel-efficient for handling city traffic, simple to park in small areas, and adaptable enough for short trips and daily errands. Hatchbacks often have lighter bodies and smaller engines than larger sedans or SUVs, which leads to improved fuel economy and less operating expenses. Budget-conscious drivers will find this factor appealing, especially in light of Japan's growing fuel costs. In order to accommodate diverse tastes and demands, the hatchback market offers a wide choice of body styles, sizes, and amenities. Buyers can select hatchbacks that suit their budget and lifestyle preferences, ranging from practical family-friendly options to sporty performance models. Furthermore, additional personalization and modification are made possible by the widespread use of aftermarket components and accessories.

Based on Fuel Type market is divided into Petrol, Diesel, Others. In the used car market, gasoline cars especially the earlier models remain substantially less expensive than the more recent hybrid or electric models. They can be afforded by a larger group of consumers, especially those who are on a limited budget or are first-time car owners. The longevity and dependability of Japanese gasoline-powered vehicles is well known. With well-established petrol engine technology and easily accessible maintenance components, many buyers—particularly those from older generations—feel at ease, which may lower long-term ownership costs. The gasoline market offers a wide range of sizes, shapes, and performance levels to meet different demands and tastes. Compared with the still-developing used hybrid and electric market, consumers can discover a greater selection of options within their budget, from fast coupes to useful family sedans.

Based on Size market is divided into Mid-Size, Compact, SUVs. In fact, the used automobile market in Japan is seeing a comeback for the tiny size category. Compact cars provide perfect alternatives for urban mobility as cities in Japan continue to grow. Their reduced size correlates to lower fuel consumption and emissions’, matching with environmental concerns and their maneuverability makes parking and maneuvering tiny streets easier. Compact cars are typically less expensive to buy and maintain than larger sedans or SUVs. These appeals to purchasers on a tight budget, particularly those from younger generations and those who are purchasing their first car and may value financial feasibility over all else. There are many different body types available in the tiny sector, ranging from functional sedans and wagons to sporty hatchbacks. This range accommodates a wide range of preferences and requirements, and the widespread availability of aftermarket components and accessories permits even more personalization and modification.

Based on Vendor Type market is divided into Organized, Unorganized. Even though Goo-net and Carouse Japan are two of the biggest online marketplaces, there is still some significance to the "unorganized segment" of the Japanese used automobile industry, which refers to transactions that take place outside of dealerships and established platforms. In contrast to platforms that impose transaction fees and marketing charges, the unorganized segment typically has reduced overhead, which could result in lower prices for consumers and sellers. In a market where consumers are cost conscious, like Japan, this can be very alluring. Prices and terms can be directly negotiated by buyers and sellers, which may result in more accommodating agreements and customized plans. This could be attractive to people looking for special cars or particular characteristics that aren't easily found on centralized platforms.

Based on By Distribution Channel market is divided into Offline, Online. Due to their ability to link customers with a variety of vehicle sellers and groups, including individual owners and independent dealers, online platforms have been expanding at an exponential rate. To boost their market share and income, these platforms are becoming more widespread throughout the nation. As an example, in September 2022, Trusty Cars Pte. And Softbank Corporation, a significant Japanese telecom provider, announced the creation of CARRO JAPAN Corp., a joint venture that will offer a used automobile subscription marketplace.

Considered in this report:
• Geography: Japan
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• Japan Used car market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Vehicle Type:
• Conventional
• Hybrid
• Electric

By Body Type:
• Hatchbacks
• Sedan
• SUV & MUV
• Others

By Fuel Type:
• Petrol
• Diesel
• Others

By Size:
• Mid-Size
• Compact
• SUVs

By Vendor Type:
• Organised
• Unorganised

By Distribution Channel:
• Offline
• Online

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Used Car industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.







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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Japan Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Japan Used Car Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type
6.3. Market Size and Forecast By Body Type
6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type
6.5. Market Size and Forecast By Size
6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type
6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. Japan Used Car Market Segmentations
7.1. Japan Used Car Market, By Vehicle Type
7.1.1. Japan Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029
7.1.2. Japan Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029
7.1.3. Japan Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029
7.2. Japan Used Car Market, By Body Type
7.2.1. Japan Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029
7.2.2. Japan Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029
7.2.3. Japan Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029
7.2.4. Japan Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029
7.3. Japan Used Car Market, By Fuel Type
7.3.1. Japan Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. Japan Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. Japan Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029
7.4. Japan Used Car Market, By Size
7.4.1. Japan Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.4.2. Japan Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029
7.4.3. Japan Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029
7.5. Japan Used Car Market, By Vendor Type
7.5.1. Japan Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029
7.5.2. Japan Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029
7.6. Japan Used Car Market, By Distribution Channel
7.6.1. Japan Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029
7.6.2. Japan Used Car Market Size, By Online, 2018-2029
8. Japan Used Car Market Opportunity Assessment
8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.2. By Body Type, 2024 to 2029
8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029
8.4. By Size, 2024 to 2029
8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029
8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Japan Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type
Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 8: Porter's Five Forces of Japan Used Car Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023
Table 2: Japan Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Japan Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Japan Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Japan Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: Japan Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 7: Japan Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 8: Japan Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Japan Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Japan Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Japan Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Japan Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: Japan Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: Japan Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: Japan Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: Japan Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: Japan Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: Japan Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: Japan Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: Japan Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: Japan Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: Japan Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: Japan Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: Japan Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion

 

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2024/10/04 10:27

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