世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中国中古車市場概要、2029年


China Used Car Market Overview, 2029

中国の中古自動車産業は、国の社会的・経済的進歩を反映し、長年にわたって興味深い変貌を遂げてきた。細分化された中国の中古車市場を形成しているのは、オンライン業者と直営の中古車ディーラーである。Guazi、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
71 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

中国の中古自動車産業は、国の社会的・経済的進歩を反映し、長年にわたって興味深い変貌を遂げてきた。細分化された中国の中古車市場を形成しているのは、オンライン業者と直営の中古車ディーラーである。Guazi、Uxin Group、Renreche、Souche、CAR Inc.などがその代表的なプレーヤーである。オンライン中古車ディーラーは、カバーする都市の数、提供する付加価値サービスの量、販売前に行う品質検査の量、在庫の量など、さまざまな面で競争している。ドアツードアの納車やアフターサービスに加え、車検、アドバイス、融資、保険など幅広いサービスを提供している。北京に本社を置くオンライン自動車取引会社Chehaoduoが所有する中古車プラットフォームGuaziによると、鄭州、深セン、南京、合肥の自動車ディーラーの80%が、中古車販売を増やすためにオンラインチャネルにシフトしている。Haocheアプリと中古車取引プラットフォームのリリースにより、Cangoは発展中の自動車取引ビジネスモデルの範囲を広げた。事業担当者によると、今四半期、Haocheアプリには保険サービスのインターフェイスが含まれる予定だという。中国を拠点とする電気自動車(EV)メーカーのNIOは、中古車取引事業に関する情報を明らかにし、正式に発表した。NIOの車の所有者は、車を売却したい場合、NIOフェローに連絡することができ、NIOは、合理的かつ真実の回収価格を提供しながら、完全な車両の検査、査定、および取得プロセスを支援する。改革以前は、自動車はほとんどが国家が所有し、公務に利用されていた。自家用車を所有することは珍しく、中古車市場もあまりなかった。市場に出回っていた数少ない中古車は、企業や政府関係者からのお下がりであることが多く、選択の余地はほとんどなく、品質も怪しかった。

Bonafide Researchが発行した調査レポート「China Used Car Market Overview, 2029」によると、中国の中古車市場は2023年に1,450億米ドル以上と評価されている。所有者がアップグレードしたり、要求を調整したりすると、中古車市場に入る車の数が増える。中国の若い世代は、自動車の所有そのものよりも、価格と柔軟性を重視している。そのため、中古車や、自動車定期購入のような他の所有オプションへの道が開かれる。伝統的な中古車ショップと、Guazi、Uxin、Renrencheのようなオンライン・プラットフォームを比較すると、透明性、手軽さ、幅広いリーチを提供することで、この分野は変化している。中国政府は、市場の可能性を認識した後、ビジネスを標準化し、顧客を保護し、市場の信頼を高めるための法律を制定した。中国はEV販売で世界をリードしている。最近では、プラットフォームが特定のEVをリストアップし、充電ステーションの詳細を提供し、バッテリーの状態まで評価するようになっている。中国の都市はますます混雑し、駐車場を確保するのがますます難しくなっているため、日常の移動のために自動車を所有することは魅力的ではなくなっている。そのため、定期購入や中古車など、フレキシブルな自動車オプションの需要が高まっている。

車両タイプ別に見ると、市場は従来型、ハイブリッド、電気自動車に分けられる。EVやインターネット・プラットフォームが中国の中古車市場に新たなトレンドを生み出している一方で、「従来型セグメント」は通常、有名な老舗企業のガソリンエンジン車を指す。従来型自動車は、最新モデルや電気自動車(EV)よりも手頃な価格であることが多く、初めて車を所有する人や低所得者層を中心に、幅広い層が利用できる。また、これらの車には信頼性の実績があり、部品も入手しやすいため、継続的なメンテナンスにかかる費用を抑えることができる。中国では、フォルクスワーゲン、ホンダ、トヨタといった有名ブランドが、信頼性と品質で確固たる評判を得ている。多くの消費者は、これらの有名なモデルの堅牢性と将来的な価値を信頼しているため、より安心して購入することができます。さらに、大手メーカーによる認定中古車プログラムの提供は、消費者の信頼を高める役割を果たしている。

ボディタイプ別に見ると、市場はハッチバック、セダン、SUV&MUV、その他に分けられる。セダンやその他の小型で機敏な車は、交通量や駐車場が増えつつある中国の道路で重宝されている。環境に配慮する都市生活者は、燃費の良さにも惹かれている。SUVには広さという魅力があるにせよ、セダンは多くの家族が日常的に必要とする車として理想的だ。中古のセダンは、大型のSUVよりもコストパフォーマンスが高く、経済性や使い勝手を何よりも重視するカップルや少人数の家族に魅力的だ。中国の若い世代にとって車を所有することは優先事項ではないが、それでも彼らは個人の移動手段を非常に重視している。大型車や月々の自動車購入契約に比べ、中古セダンは経済的で実用的な選択肢となる。中国では、フォルクスワーゲン・パサート、ビュイックGL8、トヨタ・カムリといった特定のセダンモデルは、ステータスシンボルとしての特別な意味を持っている。これらのモデルのよく手入れされた中古セダンを持つことは、自分のキャリアにおける達成の証と考えられている。

燃料タイプ別に見ると、ガソリン、ディーゼル、その他に分けられる。その中でガソリンがリードしている。中古ガソリン車は一般的に、電気自動車(EV)や最新バージョンよりもリーズナブルな価格であるため、幅広い層がアクセスできる。予算が限られている家庭や初めて車を購入する人にとって、これは非常に魅力的なことだ。さらに、サービス網が発達していない新型EVに比べ、老舗のガソリン車には信頼性の実績があり、部品も入手しやすいため、継続的な維持費を抑えられる可能性がある。EVの充電インフラはまだ発展途上だが、中国のガソリンスタンド網の充実ぶりには及ばない。長距離ドライブの場合、中古のガソリン車は、特にEVの充電設備が不足している場所では、即座に手軽さと独立性を提供する。この便利さは、柔軟性と即席の旅行を重視する顧客にアピールする。

市場規模は、ミッドサイズ、コンパクト、SUVに分けられる。EVやオンライン・マーケットプレイスをめぐる中国の中古車業界の興味深い動きに加え、一般的に450万~480万円のセダンやSUVを指す「ミッドサイズ・セグメント」も大きな伸びを見せている。中型車は、プレミアムセダンや大型SUVに代わる手頃で実用的な選択肢を提供する。一般的に大型車よりも価格が安いため、家族連れや若い専門職を中心に、より多くの消費者が購入することができる。サイズが大きいため、高価な燃料費や駐車場代を負担することなく、乗客と貨物の両方に十分なスペースがある。中国の都市はますます混雑しているため、大型車は狭い道路や狭い駐車場での操縦が難しい。中型車の機動性は、日常生活に必要な十分なスペースを提供しながら、市街地走行に最適である。

ベンダー・タイプに基づくと、市場は組織型と非組織型に分けられる。GuaziやUxinのようなインターネット大手の台頭にもかかわらず、中国の中古車市場の「未組織セグメント」、つまり確立されたプラットフォームやディーラー以外で行われる取引は、実際、注目を集めている。一般的に言って、未組織市場は主流市場よりもオーバーヘッドが少ない。取引コストが低く、買い手と売り手の双方にとってより良い取引ができる可能性がある。価格や条件は買い手と売り手が直接交渉できるため、より適応性の高い契約やカスタマイズされた話し合いができる可能性がある。インターネットのプラットフォームでは簡単に見つからない特定のモデルや機能を探している人にとっては、これは魅力的かもしれない。

流通チャネル別に見ると、市場はオフラインとオンラインに分けられる。多くの中国人購入者、特にオンラインプラットフォームに不慣れな人や高額車を購入する人にとって、中古車を実際に見て、触って、試乗することは依然として不可欠である。そうすることで、ユーザーはネット上の画像や説明だけでなく、車の性能、状態、自分のニーズとの適合性などを考慮して、その車を評価することができる。オンライン・プラットフォームは便利だが、隠れた問題や虚偽の情報、さらには詐欺の心配もある。購入する前に、消費者は売り手や販売店とのオフラインでのやり取りを通じて、問い合わせに対する回答を得たり、不明な点を解消したり、自信を深めたりすることができる。購入に際して、多くの消費者、特に年配の世代の消費者は、自動車を実際に見たり扱ったりすることを重視する。インターネット上の情報だけに頼るよりも、実物を見て確かめた方がいいのだ。

本レポートの考察
- 地理中国
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーする側面
- 中国中古車市場の価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 現在進行中のトレンドと動向
- 注目企業
- 戦略的提言

自動車タイプ別
- 従来型
- ハイブリッド
- 電気自動車

ボディタイプ別
- ハッチバック
- セダン
- SUV・MUV
- その他

燃料タイプ別
- ガソリン
- ディーゼル
- その他

サイズ別
- 中型
- コンパクト
- SUV

ベンダーのタイプ別
- メーカー別
- 未組織

流通チャネル別
- オフライン
- オンライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、中古車業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。







ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. China Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. China Used Car Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type
6.3. Market Size and Forecast By Body Type
6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type
6.5. Market Size and Forecast By Size
6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type
6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. China Used Car Market Segmentations
7.1. China Used Car Market, By Vehicle Type
7.1.1. China Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029
7.1.2. China Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029
7.1.3. China Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029
7.2. China Used Car Market, By Body Type
7.2.1. China Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029
7.2.2. China Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029
7.2.3. China Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029
7.2.4. China Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029
7.3. China Used Car Market, By Fuel Type
7.3.1. China Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. China Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. China Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029
7.4. China Used Car Market, By Size
7.4.1. China Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.4.2. China Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029
7.4.3. China Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029
7.5. China Used Car Market, By Vendor Type
7.5.1. China Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029
7.5.2. China Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029
7.6. China Used Car Market, By Distribution Channel
7.6.1. China Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029
7.6.2. China Used Car Market Size, By Online, 2018-2029
8. China Used Car Market Opportunity Assessment
8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.2. By Body Type, 2024 to 2029
8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029
8.4. By Size, 2024 to 2029
8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029
8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: China Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type
Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 8: Porter's Five Forces of China Used Car Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023
Table 2: China Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: China Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: China Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: China Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: China Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 7: China Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 8: China Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: China Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: China Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: China Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: China Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: China Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: China Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: China Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: China Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: China Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: China Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: China Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: China Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: China Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: China Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: China Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: China Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion

 

ページTOPに戻る


 

Summary

China's used automobile industry has experienced an interesting metamorphosis over the years, reflecting the nations own social and economic advancement. Online players and company-operated used car dealers make up the fragmented Chinese used automobile market. Guazi, Uxin Group, Renreche, Souche, CAR Inc., and other prominent players are among them. Online used car dealers compete on a number of different fronts, such as the number of cities they cover, the quantity of value-added services they provide, the quantity of quality inspections they perform before to selling cars, and the quantity of inventory they have. In addition to door-to-door delivery and after-sale services, they provide a wide range of services, such as car inspections, advice, financing, and insurance. Eighty percent of auto dealers in Zhengzhou, Shenzhen, Nanjing, and Hefei have shifted to online channels in order to increase used car sales, according to Guazi, a used car platform owned by Chehaoduo, an online car trading company based in Beijing. With the release of its Haoche app and used car trading platform, Cango broadened the scope of its developing car-trading business model. In the current quarter, the Haoche app will include an insurance service interface, according to business representatives. China-based NIO, an electric vehicle (EV) manufacturer, revealed information about its used car trading business and made it official. Owners of NIO vehicles can contact NIO Fellow if they would like to sell their vehicles, and NIO will assist them with the complete vehicle inspection, appraisal, and acquisition process while providing a reasonable and truthful collecting price. Prior to the reform, cars were mostly owned by the state and utilized for official functions. Owning a private vehicle was uncommon, and there wasn't much of a used automobile market. The few secondhand cars that were on the market were frequently hand-me-downs from corporations or government officials, with little choice and dubious quality.

According to the research report "China Used Car Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the China Used Car Market was valued more than USD 145 billion in 2023 An increasing number of people are purchasing cars as China's economy expands. When owners upgrade or adjust their demands, a greater number of cars enter the used automobile market. The Chinese younger generation is more concerned with price and flexibility than with car ownership per se. This makes way for used autos and other ownership options like auto subscriptions. Comparing traditional used car shops with online platforms like Guazi, Uxin, and Renrenche, which offer transparency, ease, and a wider reach, has changed the sector. The Chinese government has enacted laws to standardize the business, safeguard customers, and increase market confidence after realizing the potential of the market. The used automobile market is changing to meet the needs of this expanding market, with China leading the world in EV sales. These days, platforms list specific EVs, offer details on charging stations, and even evaluate the condition of batteries. Owning a car for everyday journeys becomes less appealing as Chinese cities are more crowded and parking becomes increasingly difficult to come by. This increases the demand for flexible vehicle options, such as subscriptions and used automobiles.

Based on Vehicle Type market is divided into Conventional, Hybrid, and Electric. While EVs and internet platforms are creating new trends in the Chinese used car market, the "conventional segment," which usually refers to gasoline-powered vehicles from well-known, established companies, Conventional cars are often more affordable than their more recent models or electric vehicles (EVs), which makes them available to a wider range of people, particularly first-time car owners and low-income families. These cars also have a track record of dependability and readily available parts, which lowers the expense of continuous maintenance is experiencing a comeback as well. In China, well-known brands like Volkswagen, Honda, and Toyota have solid reputations for dependability and quality. Many consumers are more at ease with these well-known models because they have faith in their robustness and future value. Furthermore, the provision of certified pre-owned programs by major manufacturers serves to augment consumer confidence.

Based on Body Type market is divided into Hatchbacks, Sedan, SUV & MUV, Others. Sedans and other smaller, more agile cars are useful on China's increasingly packed roads for handling traffic and parking. Urbanites that care about the environment are also drawn to their fuel efficiency. Sedans are ideal for many families' daily needs, even if SUVs have the allure of spaciousness. Used sedans are more cost-effective than larger SUVs, which appeals to couples or smaller families who value economy and usability above everything else. Although owning a car is not a priority for China's younger generations, they nevertheless place a high importance on personal mobility. Compared to larger cars or monthly car subscriptions, used sedans provide an economical and practical option to accomplish this. In China, certain sedan models such as the Volkswagen Passat, Buick GL8, or Toyota Camry have particular status symbol significance. Having a well-kept secondhand sedan from one of these models is considered a sign of accomplishment in one's career.

Based on Fuel Type market is divided into Petrol, Diesel, Others. Petrol is leading among them. Used gasoline-powered vehicles are typically more reasonably priced than most electric vehicles (EVs) or more recent versions, which opens up access to a wider range of people. Families on a budget or those purchasing a car for the first time will find this very appealing. Furthermore, compared to newer EVs with less developed service networks, established gasoline-powered vehicles have a track record of dependability and readily available parts, which could lower continuing maintenance costs. The infrastructure for EV charging is still developing, although it is still not as advanced as China's extensive network of gas stations. For long-distance driving, used gasoline-powered vehicles provide instant ease and independence, particularly in places with a shortage of EV charges. This usefulness appeals to customers that value flexibility and impromptu travel.

Based on Size market is divided into Mid-Size, Compact, SUVs. In addition to the interesting developments in China's used car industry surrounding EVs and online marketplaces, the "mid-size segment" which generally refers to sedans and SUVs priced between 4.5 and 4.8 million dollars is also seeing a lot of growth. Mid-size cars provide an affordable and practical alternative to premium sedans and larger SUVs. Since they are typically less expensive than their larger counterparts, a greater variety of consumers, particularly families and young professionals, can purchase them. Because of their size, there is enough room for both passengers and freight without incurring expensive fuel or parking costs. Larger cars find it difficult to maneuver through small streets and confined parking spots as China's cities get more crowded. The mobility of mid-size cars makes them perfect for city driving while providing ample space for daily requirements.

Based on Vendor Type market is divided into Organized, Unorganized. Despite the rise of internet giants like Guazi and Uxin, the "unorganized segment" of China's used vehicle market that is, transactions taking place outside of established platforms and dealerships is, in fact, drawing attention. Generally speaking, the unorganized market has lower overhead than the mainstream markets. Lower transaction costs and possibly better bargains for both buyers and sellers result from this. Prices and terms can be directly negotiated by buyers and sellers, which may result in more adaptable agreements and customized discussions. For those looking for particular models or features that aren't easily found on internet platforms, this may be appealing.

Based on By Distribution Channel market is divided into Offline, Online. For many Chinese purchasers, especially those who are unfamiliar with online platforms or are purchasing a higher-value vehicle, it is still imperative to physically see, touch, and test-drive a used automobile. It enables users to evaluate the car beyond merely online images and descriptions, taking into account its performance, condition, and compatibility for their needs. Online platforms are convenient, but there are still worries about hidden issues, false information, and even scams. Before making a purchase, consumers can get answers to their inquiries, get their uncertainties cleared up, and build confidence through offline interactions with sellers or dealerships. When making a purchase, a lot of consumers particularly those from older generations value having a hands-on experience looking at and handling an automobile. They might prefer the certainty of a physical inspection over relying simply on internet information.

Considered in this report:
• Geography: China
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• China Used Car market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Vehicle Type:
• Conventional
• Hybrid
• Electric

By Body Type:
• Hatchbacks
• Sedan
• SUV & MUV
• Others

By Fuel Type:
• Petrol
• Diesel
• Others

By Size:
• Mid-Size
• Compact
• SUVs

By Vendor Type:
• Organised
• Unorganised

By Distribution Channel:
• Offline
• Online

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Used Car industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.







ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. China Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. China Used Car Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type
6.3. Market Size and Forecast By Body Type
6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type
6.5. Market Size and Forecast By Size
6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type
6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. China Used Car Market Segmentations
7.1. China Used Car Market, By Vehicle Type
7.1.1. China Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029
7.1.2. China Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029
7.1.3. China Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029
7.2. China Used Car Market, By Body Type
7.2.1. China Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029
7.2.2. China Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029
7.2.3. China Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029
7.2.4. China Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029
7.3. China Used Car Market, By Fuel Type
7.3.1. China Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. China Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. China Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029
7.4. China Used Car Market, By Size
7.4.1. China Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.4.2. China Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029
7.4.3. China Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029
7.5. China Used Car Market, By Vendor Type
7.5.1. China Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029
7.5.2. China Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029
7.6. China Used Car Market, By Distribution Channel
7.6.1. China Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029
7.6.2. China Used Car Market Size, By Online, 2018-2029
8. China Used Car Market Opportunity Assessment
8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.2. By Body Type, 2024 to 2029
8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029
8.4. By Size, 2024 to 2029
8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029
8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: China Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type
Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 8: Porter's Five Forces of China Used Car Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023
Table 2: China Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: China Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: China Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: China Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: China Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 7: China Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 8: China Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: China Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: China Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: China Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: China Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: China Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: China Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: China Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: China Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: China Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: China Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: China Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: China Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: China Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: China Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: China Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: China Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/04 10:27

147.72 円

163.39 円

196.69 円

ページTOPに戻る