中国中古車市場概要、2029年China Used Car Market Overview, 2029 中国の中古自動車産業は、国の社会的・経済的進歩を反映し、長年にわたって興味深い変貌を遂げてきた。細分化された中国の中古車市場を形成しているのは、オンライン業者と直営の中古車ディーラーである。Guazi、... もっと見る
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サマリー中国の中古自動車産業は、国の社会的・経済的進歩を反映し、長年にわたって興味深い変貌を遂げてきた。細分化された中国の中古車市場を形成しているのは、オンライン業者と直営の中古車ディーラーである。Guazi、Uxin Group、Renreche、Souche、CAR Inc.などがその代表的なプレーヤーである。オンライン中古車ディーラーは、カバーする都市の数、提供する付加価値サービスの量、販売前に行う品質検査の量、在庫の量など、さまざまな面で競争している。ドアツードアの納車やアフターサービスに加え、車検、アドバイス、融資、保険など幅広いサービスを提供している。北京に本社を置くオンライン自動車取引会社Chehaoduoが所有する中古車プラットフォームGuaziによると、鄭州、深セン、南京、合肥の自動車ディーラーの80%が、中古車販売を増やすためにオンラインチャネルにシフトしている。Haocheアプリと中古車取引プラットフォームのリリースにより、Cangoは発展中の自動車取引ビジネスモデルの範囲を広げた。事業担当者によると、今四半期、Haocheアプリには保険サービスのインターフェイスが含まれる予定だという。中国を拠点とする電気自動車(EV)メーカーのNIOは、中古車取引事業に関する情報を明らかにし、正式に発表した。NIOの車の所有者は、車を売却したい場合、NIOフェローに連絡することができ、NIOは、合理的かつ真実の回収価格を提供しながら、完全な車両の検査、査定、および取得プロセスを支援する。改革以前は、自動車はほとんどが国家が所有し、公務に利用されていた。自家用車を所有することは珍しく、中古車市場もあまりなかった。市場に出回っていた数少ない中古車は、企業や政府関係者からのお下がりであることが多く、選択の余地はほとんどなく、品質も怪しかった。Bonafide Researchが発行した調査レポート「China Used Car Market Overview, 2029」によると、中国の中古車市場は2023年に1,450億米ドル以上と評価されている。所有者がアップグレードしたり、要求を調整したりすると、中古車市場に入る車の数が増える。中国の若い世代は、自動車の所有そのものよりも、価格と柔軟性を重視している。そのため、中古車や、自動車定期購入のような他の所有オプションへの道が開かれる。伝統的な中古車ショップと、Guazi、Uxin、Renrencheのようなオンライン・プラットフォームを比較すると、透明性、手軽さ、幅広いリーチを提供することで、この分野は変化している。中国政府は、市場の可能性を認識した後、ビジネスを標準化し、顧客を保護し、市場の信頼を高めるための法律を制定した。中国はEV販売で世界をリードしている。最近では、プラットフォームが特定のEVをリストアップし、充電ステーションの詳細を提供し、バッテリーの状態まで評価するようになっている。中国の都市はますます混雑し、駐車場を確保するのがますます難しくなっているため、日常の移動のために自動車を所有することは魅力的ではなくなっている。そのため、定期購入や中古車など、フレキシブルな自動車オプションの需要が高まっている。 車両タイプ別に見ると、市場は従来型、ハイブリッド、電気自動車に分けられる。EVやインターネット・プラットフォームが中国の中古車市場に新たなトレンドを生み出している一方で、「従来型セグメント」は通常、有名な老舗企業のガソリンエンジン車を指す。従来型自動車は、最新モデルや電気自動車(EV)よりも手頃な価格であることが多く、初めて車を所有する人や低所得者層を中心に、幅広い層が利用できる。また、これらの車には信頼性の実績があり、部品も入手しやすいため、継続的なメンテナンスにかかる費用を抑えることができる。中国では、フォルクスワーゲン、ホンダ、トヨタといった有名ブランドが、信頼性と品質で確固たる評判を得ている。多くの消費者は、これらの有名なモデルの堅牢性と将来的な価値を信頼しているため、より安心して購入することができます。さらに、大手メーカーによる認定中古車プログラムの提供は、消費者の信頼を高める役割を果たしている。 ボディタイプ別に見ると、市場はハッチバック、セダン、SUV&MUV、その他に分けられる。セダンやその他の小型で機敏な車は、交通量や駐車場が増えつつある中国の道路で重宝されている。環境に配慮する都市生活者は、燃費の良さにも惹かれている。SUVには広さという魅力があるにせよ、セダンは多くの家族が日常的に必要とする車として理想的だ。中古のセダンは、大型のSUVよりもコストパフォーマンスが高く、経済性や使い勝手を何よりも重視するカップルや少人数の家族に魅力的だ。中国の若い世代にとって車を所有することは優先事項ではないが、それでも彼らは個人の移動手段を非常に重視している。大型車や月々の自動車購入契約に比べ、中古セダンは経済的で実用的な選択肢となる。中国では、フォルクスワーゲン・パサート、ビュイックGL8、トヨタ・カムリといった特定のセダンモデルは、ステータスシンボルとしての特別な意味を持っている。これらのモデルのよく手入れされた中古セダンを持つことは、自分のキャリアにおける達成の証と考えられている。 燃料タイプ別に見ると、ガソリン、ディーゼル、その他に分けられる。その中でガソリンがリードしている。中古ガソリン車は一般的に、電気自動車(EV)や最新バージョンよりもリーズナブルな価格であるため、幅広い層がアクセスできる。予算が限られている家庭や初めて車を購入する人にとって、これは非常に魅力的なことだ。さらに、サービス網が発達していない新型EVに比べ、老舗のガソリン車には信頼性の実績があり、部品も入手しやすいため、継続的な維持費を抑えられる可能性がある。EVの充電インフラはまだ発展途上だが、中国のガソリンスタンド網の充実ぶりには及ばない。長距離ドライブの場合、中古のガソリン車は、特にEVの充電設備が不足している場所では、即座に手軽さと独立性を提供する。この便利さは、柔軟性と即席の旅行を重視する顧客にアピールする。 市場規模は、ミッドサイズ、コンパクト、SUVに分けられる。EVやオンライン・マーケットプレイスをめぐる中国の中古車業界の興味深い動きに加え、一般的に450万~480万円のセダンやSUVを指す「ミッドサイズ・セグメント」も大きな伸びを見せている。中型車は、プレミアムセダンや大型SUVに代わる手頃で実用的な選択肢を提供する。一般的に大型車よりも価格が安いため、家族連れや若い専門職を中心に、より多くの消費者が購入することができる。サイズが大きいため、高価な燃料費や駐車場代を負担することなく、乗客と貨物の両方に十分なスペースがある。中国の都市はますます混雑しているため、大型車は狭い道路や狭い駐車場での操縦が難しい。中型車の機動性は、日常生活に必要な十分なスペースを提供しながら、市街地走行に最適である。 ベンダー・タイプに基づくと、市場は組織型と非組織型に分けられる。GuaziやUxinのようなインターネット大手の台頭にもかかわらず、中国の中古車市場の「未組織セグメント」、つまり確立されたプラットフォームやディーラー以外で行われる取引は、実際、注目を集めている。一般的に言って、未組織市場は主流市場よりもオーバーヘッドが少ない。取引コストが低く、買い手と売り手の双方にとってより良い取引ができる可能性がある。価格や条件は買い手と売り手が直接交渉できるため、より適応性の高い契約やカスタマイズされた話し合いができる可能性がある。インターネットのプラットフォームでは簡単に見つからない特定のモデルや機能を探している人にとっては、これは魅力的かもしれない。 流通チャネル別に見ると、市場はオフラインとオンラインに分けられる。多くの中国人購入者、特にオンラインプラットフォームに不慣れな人や高額車を購入する人にとって、中古車を実際に見て、触って、試乗することは依然として不可欠である。そうすることで、ユーザーはネット上の画像や説明だけでなく、車の性能、状態、自分のニーズとの適合性などを考慮して、その車を評価することができる。オンライン・プラットフォームは便利だが、隠れた問題や虚偽の情報、さらには詐欺の心配もある。購入する前に、消費者は売り手や販売店とのオフラインでのやり取りを通じて、問い合わせに対する回答を得たり、不明な点を解消したり、自信を深めたりすることができる。購入に際して、多くの消費者、特に年配の世代の消費者は、自動車を実際に見たり扱ったりすることを重視する。インターネット上の情報だけに頼るよりも、実物を見て確かめた方がいいのだ。 本レポートの考察 - 地理中国 - 歴史的な年2018 - 基準年2023 - 推定年2024 - 予測年2029 本レポートでカバーする側面 - 中国中古車市場の価値とセグメント別予測 - 様々な促進要因と課題 - 現在進行中のトレンドと動向 - 注目企業 - 戦略的提言 自動車タイプ別 - 従来型 - ハイブリッド - 電気自動車 ボディタイプ別 - ハッチバック - セダン - SUV・MUV - その他 燃料タイプ別 - ガソリン - ディーゼル - その他 サイズ別 - 中型 - コンパクト - SUV ベンダーのタイプ別 - メーカー別 - 未組織 流通チャネル別 - オフライン - オンライン レポートのアプローチ 本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。 想定読者 本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、中古車業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。 目次Table of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. China Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. China Used Car Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type 6.3. Market Size and Forecast By Body Type 6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type 6.5. Market Size and Forecast By Size 6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type 6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel 7. China Used Car Market Segmentations 7.1. China Used Car Market, By Vehicle Type 7.1.1. China Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029 7.1.2. China Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029 7.1.3. China Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029 7.2. China Used Car Market, By Body Type 7.2.1. China Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029 7.2.2. China Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029 7.2.3. China Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029 7.2.4. China Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029 7.3. China Used Car Market, By Fuel Type 7.3.1. China Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029 7.3.2. China Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029 7.3.3. China Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029 7.4. China Used Car Market, By Size 7.4.1. China Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029 7.4.2. China Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029 7.4.3. China Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029 7.5. China Used Car Market, By Vendor Type 7.5.1. China Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029 7.5.2. China Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029 7.6. China Used Car Market, By Distribution Channel 7.6.1. China Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029 7.6.2. China Used Car Market Size, By Online, 2018-2029 8. China Used Car Market Opportunity Assessment 8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029 8.2. By Body Type, 2024 to 2029 8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029 8.4. By Size, 2024 to 2029 8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029 8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: China Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel Figure 8: Porter's Five Forces of China Used Car Market List of Table Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023 Table 2: China Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F) Table 3: China Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F) Table 4: China Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F) Table 5: China Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F) Table 6: China Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F) Table 7: China Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F) Table 8: China Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion Table 9: China Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion Table 10: China Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion Table 11: China Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion Table 12: China Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion Table 13: China Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion Table 14: China Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion Table 15: China Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion Table 16: China Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion Table 17: China Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion Table 18: China Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion Table 19: China Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion Table 20: China Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion Table 21: China Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion Table 22: China Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion Table 23: China Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion Table 24: China Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion
SummaryChina's used automobile industry has experienced an interesting metamorphosis over the years, reflecting the nations own social and economic advancement. Online players and company-operated used car dealers make up the fragmented Chinese used automobile market. Guazi, Uxin Group, Renreche, Souche, CAR Inc., and other prominent players are among them. Online used car dealers compete on a number of different fronts, such as the number of cities they cover, the quantity of value-added services they provide, the quantity of quality inspections they perform before to selling cars, and the quantity of inventory they have. In addition to door-to-door delivery and after-sale services, they provide a wide range of services, such as car inspections, advice, financing, and insurance. Eighty percent of auto dealers in Zhengzhou, Shenzhen, Nanjing, and Hefei have shifted to online channels in order to increase used car sales, according to Guazi, a used car platform owned by Chehaoduo, an online car trading company based in Beijing. With the release of its Haoche app and used car trading platform, Cango broadened the scope of its developing car-trading business model. In the current quarter, the Haoche app will include an insurance service interface, according to business representatives. China-based NIO, an electric vehicle (EV) manufacturer, revealed information about its used car trading business and made it official. Owners of NIO vehicles can contact NIO Fellow if they would like to sell their vehicles, and NIO will assist them with the complete vehicle inspection, appraisal, and acquisition process while providing a reasonable and truthful collecting price. Prior to the reform, cars were mostly owned by the state and utilized for official functions. Owning a private vehicle was uncommon, and there wasn't much of a used automobile market. The few secondhand cars that were on the market were frequently hand-me-downs from corporations or government officials, with little choice and dubious quality. Table of ContentsTable of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. China Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. China Used Car Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type 6.3. Market Size and Forecast By Body Type 6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type 6.5. Market Size and Forecast By Size 6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type 6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel 7. China Used Car Market Segmentations 7.1. China Used Car Market, By Vehicle Type 7.1.1. China Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029 7.1.2. China Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029 7.1.3. China Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029 7.2. China Used Car Market, By Body Type 7.2.1. China Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029 7.2.2. China Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029 7.2.3. China Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029 7.2.4. China Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029 7.3. China Used Car Market, By Fuel Type 7.3.1. China Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029 7.3.2. China Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029 7.3.3. China Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029 7.4. China Used Car Market, By Size 7.4.1. China Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029 7.4.2. China Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029 7.4.3. China Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029 7.5. China Used Car Market, By Vendor Type 7.5.1. China Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029 7.5.2. China Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029 7.6. China Used Car Market, By Distribution Channel 7.6.1. China Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029 7.6.2. China Used Car Market Size, By Online, 2018-2029 8. China Used Car Market Opportunity Assessment 8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029 8.2. By Body Type, 2024 to 2029 8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029 8.4. By Size, 2024 to 2029 8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029 8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: China Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel Figure 8: Porter's Five Forces of China Used Car Market List of Table Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023 Table 2: China Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F) Table 3: China Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F) Table 4: China Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F) Table 5: China Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F) Table 6: China Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F) Table 7: China Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F) Table 8: China Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion Table 9: China Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion Table 10: China Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion Table 11: China Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion Table 12: China Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion Table 13: China Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion Table 14: China Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion Table 15: China Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion Table 16: China Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion Table 17: China Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion Table 18: China Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion Table 19: China Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion Table 20: China Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion Table 21: China Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion Table 22: China Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion Table 23: China Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion Table 24: China Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion
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