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ブラジル中古車市場概観、2029年


Brazil Used Car Market Overview, 2029

ブラジルの中古車市場は、新車と中古車の比率が幼児期から成長期へと移行し、新たな時代を迎えようとしている。しかし、ブラジルの新車市場と中古車市場は、一部の先進国や発展途上国と比べて格差があることから... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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サマリー

ブラジルの中古車市場は、新車と中古車の比率が幼児期から成長期へと移行し、新たな時代を迎えようとしている。しかし、ブラジルの新車市場と中古車市場は、一部の先進国や発展途上国と比べて格差があることから、両者には大きな拡大余地があると考えられる。その上、ブラジルで今後5年間に予想される大幅な増加の原因となっているのは、同国の若年人口と拡大する中間層である。この成長は、国民の可処分所得が着実に増加していることも後押ししている。また、明確な技術統合、利便性の向上、取引の迅速化などの関連要素も、予想される増加を後押ししている。新規プレーヤーの参入により、ブラジルの中古自動車市場は、独立系ブローカー、個人販売者、近所の整備工場を通じた取引が支配的な非組織的システムから、より正式なシステムへと進化しつつある。同様に、急速な都市化の進展、インターネット普及率の上昇、通信技術の革新により、情報への容易なアクセスが可能となっている。こうした特性を生かし、中古車オーナーは、こうしたデジタル・プラットフォームを迅速に活用し、自分の自動車に関する詳細な情報を宣伝・提供することができる。販売プロセスは、このデジタル・プラットフォームによってスムーズに合理化され、取引に携わるすべての関係者の参加が促進される。近年、ブラジルの中古車業界では、従来のツアーやバケーション戦略よりも、さまざまなモデルの人気が高まっている。増加する需要を満たすため、業界は拡大し、乗客のニーズを満たすために中古車を購入しており、これが市場の成長を後押ししている。こうした変数が揃ったことで、中古車市場は今後数年間、中古車需要の継続的な拡大から恩恵を受けると予想される。日本は最も人気のある選択肢であり、ブラジルの中古車供給の主要国である。中古車を輸入する他の外国には、米国と日本が含まれる。

Bonafide Research社の調査レポート「ブラジルの中古車市場概要、2029年」によると、ブラジルの中古車市場は2023年に1,350億米ドル以上と評価されている。ブラジルの中古車市場の主な原動力の1つは、中古車の個人利用の増加である。初期投資が少なくて済み、自動車ディーラーの財政的支援もあるため、コスト意識の高い購入者は中古車を購入する傾向が強い。さまざまな業務に対応するため、相手先商標製品メーカー(OEM)は音声認識技術や最先端の生体認証技術を中古車に組み込んでいる。エアバッグ、パーキング・センサーやカメラ、自動空調、ブラインド・スポット・モニタリング・システム、リア・クロス・トラフィック・アラームなどの追加機能のおかげで、中古車はますます受け入れられるようになっている。オンロード性能を向上させるため、市場プレーヤーは安全性アップグレードを取り付け、自動車をアップグレードしている。認定中古車(CPO)の取り組みは、今後数年間、この分野の成長を促進すると予想される。このプログラムの支援により、人々は徹底的な検査を受け、延長保証が付いた中古車を購入することができる。現在、中古車業界では独立系ディーラーが大きな力を持っている。しかし、認定中古ディーラーに意図的に投資するメーカーも増えている。市場が成熟するにつれ、認定ディーラーが主要プレーヤーとなり、中古車だけでなく幅広いサービスや交換部品を提供するようになっている。ブラジルの中古車市場はかなり細分化されており、Griffe Auto、AR Box Multimarcas、Milano Multimarcas、KAVAK、VK Multimarcasといった大手企業が数社ある。ブラジルの中古車市場の参加者のほとんどは、銀行、保険会社、その他のサービス・プロバイダーと協力して、パッケージ・サービスを提供し、全体として顧客体験を向上させている。

車両タイプ別に見ると、市場は従来型、ハイブリッド、電気自動車に分けられる。このうち、従来型が主要セグメントである。ブラジルの中古車市場の電気自動車(EV)セグメントは、黎明期ではあるものの、注目を集め始めており、拡大する可能性を秘めている。ブラジルのガソリン代は最近上昇しており、電気自動車のような燃費の良い選択肢の魅力が高まっている。中古の電気自動車(EV)を所有すれば、ガソリン自動車と比較して、長期的には大幅なコスト削減につながる。ブラジル政府は、電気自動車を購入するための税金の割引や輸入関税の引き下げ、その他のインセンティブを提供している。こうしたリベートによって中古EVの価格が下がり、消費者がEVを検討するきっかけになるかもしれない。世界的な電動化推進により、ブラジル市場における電気自動車(EV)の中古車流通量は今後数年で飛躍的に増加すると予想される。このような種類の増加は、消費者により多くの選択肢をもたらし、おそらくより低価格になるだろう。

ボディタイプ別では、ハッチバック、セダン、SUV&MUV、その他に分類される。実際、ブラジルの中古車市場では、コスト、実用性、顧客の嗜好の変化を背景に、ハッチバック部門がルネッサンスを迎えている。ハッチバックは小型で機敏なため、混雑した街中を移動したり、狭い場所に駐車したりするのに適している。そのため、ブラジルの混雑した都市に住む人々には最適である。ハッチバックは、SUVほど広くはないものの、サイズの割に荷室が驚くほど広いので、定期的なニーズがあり、たまに大きな荷物を持つ家族に向いている。後部座席を折りたためるので、適応性はさらに高まる。ハッチバックは通常、大型車よりも燃費が良く、ガソリン価格が上昇傾向にある日本では大きなプラスだ。予算重視の消費者は、結果的にコスト削減の恩恵を受けることになる。

燃料タイプ別に見ると、ガソリン、ディーゼル、その他に分けられる。ブラジルはインフラが整備されているため、ガソリンは広く普及している。ガソリンの補給が容易なため、ガソリンスタンドへのアクセスの良さがガソリン車の魅力を高めている。電気自動車やハイブリッド車などの代替燃料に比べ、ガソリン車はイニシャルコストが安いことが多い。特に中古車市場で経済的な選択肢を求める幅広い購買層が、ガソリン車の手頃さに魅力を感じるかもしれない。コンパクトカー、セダン、SUV、トラックは、ガソリン車市場に含まれる多くの車種のほんの一部に過ぎません。ブラジルの消費者は、この多様性のおかげで、運転需要、好み、ライフスタイルに応じて幅広い選択肢から選ぶことができる。

サイズ別では、ミッドサイズ、コンパクト、SUVに分けられる。ブラジルの中古車市場でコンパクト・セグメントの人気が顕著に高まっている背景には、これらの車を実用的で幅広い顧客にアピールする多くの要素がある。コンパクトカーは一般的に、SUVやトラックなどの大型セグメントに比べ、取得価格、メンテナンス、燃費が安い。そのため、ブラジルの多くの顧客は、コンパクトカーがより手頃な選択肢であると感じている。コンパクトカーは、他の車種に比べて劣化が遅いため、その価値は長期にわたって維持される。このため、全体的にリーズナブルな価格となっており、賢明な投資とさえ言えるかもしれない。

ベンダー・タイプに基づくと、市場は組織型と非組織型に分けられる。ブラジルの中古車業界における「未組織セグメント」は、小規模の独立系ディーラーや個人取引を含み、市場規模が大きく、時に争いの絶えないセグメントである。柔軟性があり、コストが低いという利点がある一方で、透明性や車両の品質に関する懸念も多い。大規模なチェーン・ディーラーに比べ、個人売買や小規模なディーラーは諸経費が削減されていることが多く、中古車のレートを低く設定できる可能性がある。これは、ブラジルのような価格が重要な市場では特に魅力的である。

流通チャネル別に見ると、市場はオフラインとオンラインに分けられる。ブラジルの中古車業界では、インターネット・プラットフォームの影響が拡大する中でも、個人販売や伝統的なディーラーを含むオフライン・セクターの重要性が依然として高い。購入に先立ち、多くのバイヤー、特にオンラインで車を購入することに慣れていないバイヤーは、車を見たり、試乗したり、ベンダーと話したりする対面体験を好む。これは、選択に対する権威と自己肯定感を高める。伝統的なディーラーにとっては、手軽さと透明性というインターネット上の強みと、個人的な関わりや駆け引きというオフラインの強みを組み合わせることで、勝利を手にすることができる。特定の消費者グループにアピールするパーソナライズされたサービスや知識は、特定の市場に特化したり、地域コミュニティにサービスを提供したりするオフラインのプレーヤーが提供できる。

本レポートの考察対象
- 地域ブラジル
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面
- ブラジルの中古車市場:その価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと動向
- 注目企業
- 戦略的提言

自動車タイプ別
- 従来型
- ハイブリッド
- 電気自動車

ボディタイプ別
- ハッチバック
- セダン
- SUV・MUV
- その他

燃料タイプ別
- ガソリン
- ディーゼル
- その他

サイズ別
- 中型
- コンパクト
- SUV

ベンダーのタイプ別
- メーカー別
- 未組織

流通チャネル別
- オフライン
- オンライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、中古車業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。






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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Brazil Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Brazil Used Car Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type
6.3. Market Size and Forecast By Body Type
6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type
6.5. Market Size and Forecast By Size
6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type
6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. Brazil Used Car Market Segmentations
7.1. Brazil Used Car Market, By Vehicle Type
7.1.1. Brazil Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029
7.1.2. Brazil Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029
7.1.3. Brazil Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029
7.2. Brazil Used Car Market, By Body Type
7.2.1. Brazil Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029
7.2.2. Brazil Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029
7.2.3. Brazil Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029
7.2.4. Brazil Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029
7.3. Brazil Used Car Market, By Fuel Type
7.3.1. Brazil Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. Brazil Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. Brazil Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029
7.4. Brazil Used Car Market, By Size
7.4.1. Brazil Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.4.2. Brazil Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029
7.4.3. Brazil Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029
7.5. Brazil Used Car Market, By Vendor Type
7.5.1. Brazil Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029
7.5.2. Brazil Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029
7.6. Brazil Used Car Market, By Distribution Channel
7.6.1. Brazil Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029
7.6.2. Brazil Used Car Market Size, By Online, 2018-2029
8. Brazil Used Car Market Opportunity Assessment
8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.2. By Body Type, 2024 to 2029
8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029
8.4. By Size, 2024 to 2029
8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029
8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Brazil Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type
Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 8: Porter's Five Forces of Brazil Used Car Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023
Table 2: Brazil Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Brazil Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Brazil Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Brazil Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: Brazil Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 7: Brazil Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 8: Brazil Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Brazil Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Brazil Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Brazil Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Brazil Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: Brazil Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: Brazil Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: Brazil Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: Brazil Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: Brazil Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: Brazil Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: Brazil Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: Brazil Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: Brazil Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: Brazil Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: Brazil Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: Brazil Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion

 

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Summary

The used automobile market in Brazil is about to enter a new era as its ratio of new cars to used cars is about to transition from the infant to the growing stage. The disparity between Brazil's new and used automobile markets in comparison to certain industrialized and developing countries, however, suggests that both have significant room for expansion. Besides, the country's youthful population and expanding middle class are responsible for the significant increase expected in the next five years in Brazil. This growth is also fueled by the nation's steadily increasing disposable income. The anticipated increase is also driven by elements such as clear technology integration, improved convenience, expedited transactions, and other relevant factors. With the entry of new players, the Brazilian used automobile market is evolving from an unorganized system dominated by transactions through independent brokers, private sellers, and neighborhood mechanics to a more formalized one. Likewise, easy access to information has been made possible by the fast urbanization process, the growing internet penetration rate, and telecommunications innovations. By exploiting these characteristics, used car owners may quickly make use of these digital platforms to promote and offer detailed information about their autos. The sales process is smoothly streamlined by this digital platform, which encourages increased participation from all parties engaged in the transaction. Recent years have seen a notable increase in the used automobile industry in Brazil, where a variety of models have become more popular than the conventional tour and vacation strategy. In order to satisfy the increasing demand, the industry is expanding and buying used cars to fulfill passenger needs, which is fueling market growth. With these variables in place, the market for used cars is expected to benefit from the continued growth of the demand for pre-owned cars in the upcoming years. Japan is the most popular option and Brazil's main supply of used automobiles; other foreign nations that import used cars include the United States and Japan.

According to the research report "Brazil Used Car Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Brazil Used Car Market was valued more than USD 135 billion in 2023. One of the main drivers of Brazil's used car market is the rising personal use of pre-owned vehicles. Cost-conscious buyers are more likely to purchase secondhand cars since they require a smaller initial investment and have the financial support of auto dealerships. To help with a variety of duties, original equipment manufacturers (OEMs) are integrating speech recognition and cutting edge biometric technologies into these cars. Pre-owned vehicles are becoming more and more acceptable thanks to extra features like airbags, parking sensors and cameras, automated climate control, blind-spot monitoring systems, and rear cross-traffic alarms. To improve on-road performance, market players are installing safety upgrades and upgrading automobiles. The certified pre-owned (CPO) effort is expected to propel the sector's growth in the upcoming years. With the help of this program, people may purchase pre-owned cars that have undergone thorough examinations and come with extended warranties, which supports confidence and increases demand. Independent dealers currently hold a disproportionate amount of power in the used automobile industry. However, an increasing number of manufacturers are making deliberate investments in authorized used dealerships. As the market matures, certified dealerships are becoming the main players, offering a wide range of services and replacement components in addition to used cars. The used automobile market in Brazil is rather fragmented, with a few major firms like Griffe Auto, AR Box Multimarcas, Milano Multimarcas, KAVAK, and VK Multimarcas. Most of the participants in the Brazilian used automobile market work together with banks, insurers, and other service providers to provide packaged services and improve the client experience as a whole.

Based on Vehicle Type market is divided into Conventional, Hybrid, and Electric. Conventional is the leading segment among them. Although in its infancy, the Brazilian used automobile market's electric vehicle (EV) segment is beginning to garner attention and has the potential to expand. Brazil's gasoline costs have been rising recently, which has increased the appeal of fuel-efficient options like electric vehicles. Over time, owning a used electric vehicle (EV) can result in significant cost savings as compared to gasoline-powered automobiles. The Brazilian government provides tax discounts and lower import tariffs as well as other incentives to buy electric vehicles. These rebates lower the cost of used EVs and may encourage consumers to give them some thought. The availability of used electric vehicles (EVs) in the Brazilian market is anticipated to rise dramatically in the upcoming years due to the global drive towards electrification. This increased variety would bring consumers more options and possibly lower.

Based on Body Type market is divided into Hatchbacks, Sedan, SUV & MUV, Others. In fact, the hatchback sector is seeing a renaissance in the Brazilian used car market, driven by a blend of cost, practicality, and changing customer tastes. Due to their small size and agility, hatchbacks are ideal for negotiating crowded city streets and locating parking in confined areas. They are therefore perfect for people who live in Brazil's crowded cities. Hatchbacks are good for families with regular needs and occasionally larger items since they have surprisingly large cargo room for their size, even though they are not as spacious as SUVs. Their adaptability is further increased by folding rear seats. Hatchbacks typically get better fuel efficiency than larger cars, which is a big plus in a nation where gas prices are on the rise. Budget-conscious consumers will benefit from lower costs as a result.

Based on Fuel Type market is divided into Petrol, Diesel, Others. Gasoline is extensively available throughout Brazil due to the country's well-established infrastructure. Because people can readily replenish their cars, the accessibility of gas stations adds to the appeal of gasoline-powered vehicles. Compared to certain alternative fuel choices, such electric or hybrid automobiles, gasoline-powered vehicles frequently have cheaper initial costs. A wide spectrum of buyers, particularly those seeking for economical options in the used automobile market, may find petrol cars appealing due to their affordability. Compact cars, sedans, SUVs, and trucks are just a few of the many vehicle types included in the petrol market. Brazil's consumers can chose from a wide range of options according to their driving demands, preferences, and lifestyle thanks to this diversity.

Based on Size market is divided into Mid-Size, Compact, SUVs. A number of elements that make these cars both practical and appealing to a broad spectrum of customers are driving the noticeable upsurge in popularity of the compact segment in the Brazilian used car market. Compact cars typically have cheaper acquisition, maintenance, and fuel consumption when compared to larger segments such as SUVs and trucks. That's why many Brazilian customers find them to be a more affordable option. The value of compact automobiles holds up better over time since they typically deteriorate more slowly than other car segments. Because of this, they are more reasonably priced overall and may even be a wise investment.

Based on Vendor Type market is divided into Organized, Unorganized. The "unorganized segment" of the used automobile industry in Brazil, which includes smaller independent dealerships and individual transactions, is a large and sometimes contentious market segment. Although it has benefits like flexibility and possibly lower costs, there are also many worries regarding transparency and the caliber of the vehicles. In comparison to larger chain dealerships, private sales and smaller dealerships frequently have reduced an overhead cost, which allows them to potentially offer lower rates on used cars. This is especially appealing in a market where prices are critical, such as Brazil.

Based on By Distribution Channel market is divided into Offline, Online. In the Brazilian used automobile industry, the offline sector—which includes private sales and traditional dealerships remains highly significant even as the impact of internet platforms grows. Before making a purchase, many buyers especially those who are not accustomed to buying cars online preferred the in-person experience of looking over cars, going for test drives, and speaking with vendors. This increases one's sense of authority and self-assurance in the choice. For traditional dealerships, combining their internet capabilities for ease and transparency with their offline strengths of personal engagement and bargaining can be a winning combination. Personalized service and knowledge that appeals to particular consumer groups can be provided by offline players who specialize in particular markets or serve local communities.

Considered in this report:
• Geography: Brazil
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• Brazil Used Car market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Vehicle Type:
• Conventional
• Hybrid
• Electric

By Body Type:
• Hatchbacks
• Sedan
• SUV & MUV
• Others

By Fuel Type:
• Petrol
• Diesel
• Others

By Size:
• Mid-Size
• Compact
• SUVs

By Vendor Type:
• Organised
• Unorganised

By Distribution Channel:
• Offline
• Online

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Used Car industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Brazil Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Brazil Used Car Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type
6.3. Market Size and Forecast By Body Type
6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type
6.5. Market Size and Forecast By Size
6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type
6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. Brazil Used Car Market Segmentations
7.1. Brazil Used Car Market, By Vehicle Type
7.1.1. Brazil Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029
7.1.2. Brazil Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029
7.1.3. Brazil Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029
7.2. Brazil Used Car Market, By Body Type
7.2.1. Brazil Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029
7.2.2. Brazil Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029
7.2.3. Brazil Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029
7.2.4. Brazil Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029
7.3. Brazil Used Car Market, By Fuel Type
7.3.1. Brazil Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. Brazil Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. Brazil Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029
7.4. Brazil Used Car Market, By Size
7.4.1. Brazil Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.4.2. Brazil Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029
7.4.3. Brazil Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029
7.5. Brazil Used Car Market, By Vendor Type
7.5.1. Brazil Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029
7.5.2. Brazil Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029
7.6. Brazil Used Car Market, By Distribution Channel
7.6.1. Brazil Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029
7.6.2. Brazil Used Car Market Size, By Online, 2018-2029
8. Brazil Used Car Market Opportunity Assessment
8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.2. By Body Type, 2024 to 2029
8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029
8.4. By Size, 2024 to 2029
8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029
8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Brazil Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type
Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 8: Porter's Five Forces of Brazil Used Car Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023
Table 2: Brazil Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Brazil Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Brazil Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Brazil Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: Brazil Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 7: Brazil Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 8: Brazil Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Brazil Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Brazil Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Brazil Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Brazil Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: Brazil Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: Brazil Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: Brazil Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: Brazil Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: Brazil Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: Brazil Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: Brazil Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: Brazil Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: Brazil Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: Brazil Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: Brazil Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: Brazil Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion

 

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2024/10/04 10:27

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