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欧州タバコ製品市場の展望、2028年


Europe Tobacco Products Market Outlook, 2028

ヨーロッパにおけるタバコ製品の市場は、活気にあふれ、複雑で、歴史的にも豊かな経済分野である。近年、市場には顕著な変化が見られるが、タバコに関連する健康上の危険性に対する認識が高まっているにもかかわ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年10月31日 US$3,450
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サマリー

ヨーロッパにおけるタバコ製品の市場は、活気にあふれ、複雑で、歴史的にも豊かな経済分野である。近年、市場には顕著な変化が見られるが、タバコに関連する健康上の危険性に対する認識が高まっているにもかかわらず、タバコの使用は依然として人気がある。多くの欧州諸国はタバコと文化的な結びつきが強く、喫煙やタバコ製品の使用にまつわる習慣が古くからある。このような文化的な関連性から、タバコ製品の人気は続いている。この分野の大幅な技術改良により、例えば加熱式タバコ製品や電子タバコが誕生した。これらの開発により、顧客は従来のタバコより危険性が低いと考える選択肢を手に入れ、それがこれらの市場カテゴリーの成長につながった。電子タバコの人気が高まったのは、従来のタバコよりも安全な代替品であると人々が信じているからである。ニコチンやその他の成分を含む液体を加熱すると、エアロゾルが発生し、利用者はこれを吸引する。電子タバコは、手から口へ吸い込む動作と喫煙に似た感覚を提供するため、タバコを減らしたい、あるいはやめたいと考えているユーザーにとって望ましい選択肢となっている。電子タバコ市場は、健康への懸念の高まり、顧客の嗜好の変化、デバイス設計の技術的進歩など、多くの原因によって煽られ、大幅な拡大を経験している。ストレス、メンタルヘルスの問題、そしてタバコの使用との関係は拡大している。喫煙はストレスや不安に対する一般的な対処法である。精神疾患に関する社会的知識が高まるにつれ、たばこ業界は、従来のたばこのような有害な影響を与えることなくストレス解消を提供できる製品を通じて、こうした懸念に対処する方法を模索している。スヌスとスナッフは、ヨーロッパ諸国、特にスカンジナビアで人気が高まっている無煙タバコ製品である。燃やしたり吸ったりはしないが、口に入れるものである。一般的にタバコよりも危険性が低いと考えられており、文化的に使用が容認されている地域もある。無煙たばこの市場がさらに拡大する可能性がある。

Bonafide Research社の調査レポート「欧州タバコ製品市場の展望、2028年」によると、同市場は2023年から2028年にかけて350億米ドル以上の成長が見込まれている。欧州のタバコ製品市場は西欧諸国だけに限定されるものではなく、東欧や南欧の市場も有望視されている。これらの地域の経済発展と顧客の嗜好の変化が、タバコ産業に展望を生み出している。企業はこれらの発展途上国で市場シェアを拡大する方法を模索している。欧州のタバコ市場において、顕著な傾向は害の軽減への注目の高まりである。顧客は、健康上の危険性が少なく、満足のいくたばこ体験を提供できる商品をますます求めるようになっている。その結果、低リスクの新商品が生まれ、タバコの害の軽減が注目されるようになった。EUの単一市場は、タバコ製品を含む商品の自由な流通を容易にしている。EU域内の国境を越えた貿易の影響は市場力学に影響を及ぼし、消費者は税金の安い近隣諸国でより安いタバコ製品を購入することが多い。これは市場の需要と価格の変動につながる。タバコ植物の栽培は、タバコ産業が農業と農業に依存している主要な要素である。タバコはヨーロッパの農家によって栽培され、農家もまたタバコから収益を上げ、多くの農村社会を支えている。植え付けから収穫、加工に至るまで、タバコ栽培に関わる経済活動は地域の経済成長を支えている。タバコ製品の製造は、製造業と包装業に大きく依存している。タバコ、葉巻、無煙タバコを含むタバコ製品を生産する工場はヨーロッパ諸国に数多く見られる。これらの製造工程は、機械やオートメーションからパッケージのグラフィックデザインに至るまで、様々な事業を包含しており、経済を活性化させ、雇用の可能性を生み出している。

報告書によると、市場はドイツ、イギリス、フランス、イタリア、スペイン、ロシアの主要6カ国に分かれている。その中でもドイツは、ヨーロッパにおけるタバコ製品の市場規模を大きく占めている。

ドイツのタバコ製品市場は、全ヨーロッパで最大かつ最も重要な市場のひとつである。その歴史は長く、国民の文化に深く根付いている。ドイツの文化は、主にタバコとパイプを通じて、タバコの使用と深く関わっている。それは長い間、国の歴史の一部であった。この文化的慣習は、健康上の問題や法的規制にもかかわらず、タバコ製品の需要を増やし続けている。ドイツは他のヨーロッパ諸国に比べ、タバコ関連商品に対する税率が比較的低い。このため、国内外を問わず喫煙者はドイツが望ましい市場だと感じている。需要の維持は、競争力のある価格設定によって大いに助けられている。従来のたばこに代わるものを求める顧客は、電子たばこやその他のVAPEグッズにますます目を向けている。ドイツには数多くのたばこ製造工場があり、国内ブランドと海外ブランドの両方を生産している。ドイツ以外のヨーロッパ諸国を含め、ヨーロッパ全土で消費されるたばこの多くは、これらの工場で生産されている。効果的な製造技術と訓練された労働力により、ドイツはたばこ製造に適した場所となっている。国境を越えた顧客がドイツに集まるのは、他のヨーロッパ諸国に比べてたばこ税制が緩いからである。その結果、近隣諸国からたばこを安く買うためにドイツに人が集まり、国境を越えた貿易が盛んになっている。ドルトムントのインタータバック・イベントをはじめ、ドイツではタバコ関連の催しや見本市が数多く開催されている。これらのイベントには、タバコに関心のある世界中の人々、ビジネスリーダー、小売業者が参加する。新しい商品を紹介し、人脈を広げ、タバコ分野のビジネス・コンタクトを開拓する場として機能している。

市場は製品別に、シガレット、無煙タバコ、葉巻・シガリロ、次世代製品、クレテックに二分される。タバコの製品タイプはヨーロッパで大きなシェアを占め、市場をリードしている。

タバコは携帯性に優れ、便利である。持ち運びに便利で、標準化されたパッケージに入っているため、旅行中に消費する選択肢として人気がある。この手軽さが、消費者に永続的な魅力を与えている。多くのヨーロッパ諸国では、タバコは重要な文化的・社会的価値を有している。コーヒーブレイクや食後、社交行事で喫煙する行為は、儀式や習慣、伝統と結びついてきた。このような喫煙への文化的依存を克服することは困難であった。多くのヨーロッパ諸国では、他のタバコ製品や高価な葉巻に比べ、タバコはかなり安価である。価格に敏感な消費者を含め、幅広い消費者が手に入れやすいため、手頃な価格であり続けている。コンビニエンスストア、ガソリンスタンド、タバコ専門店など、広大な流通網を通じて、タバコは広く入手可能である。このような入手のしやすさが、顧客がたばこを容易に購入できることを保証し、市場の優位性を確固たるものにしている。消費者の習慣や行動を変えることはしばしば難しい。長年タバコを吸ってきた多くの人々にとって、他の製品に変えたり、完全に止めたりするのは難しいことである。喫煙の快適さと親しみやすさが、タバコの永続的な優位性に寄与している。

流通チャネルの観点から、市場は専門店、ハイパーマーケット/スーパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他に区分される。中でも専門店が欧州タバコ製品市場を支配している。

専門店は多種多様なたばこ製品を販売し、愛好家や愛好家の嗜好に応えている。タバコの銘柄、葉巻、パイプタバコ、無煙タバコ、さらには電子タバコや加熱式タバコ器具のような新しい商品まで幅広く取り扱っている。一般の小売店では手に入らない品揃えがあるため、顧客は豊富な品揃えの恩恵を受けることができる。タバコ製品以外にも、専門店ではヒュミドール、パイプ、ライター、専門フィルターなど、様々なアクセサリーを頻繁に在庫している。このようなアクセサリーは顧客全体の体験を向上させ、専門店はタバコのセレクションを補完する適切なアクセサリーを選択するための専門的なアドバイスを提供するのに有利な立場にある。顧客は通常、専門小売店でより高度なカスタマイズやパーソナライズを受けることができる。これには、自分のパイプ・タバコを組み込んだり、様々な巻き紙やフィルターから選んだり、あるいは好みに基づいてパーソナライズされたお薦めを受けたりする能力も含まれる。一般的な小売店では、このようなテーラーメイドの体験はあまり一般的ではない。専門店は、タバコ愛好家同士のコミュニティ意識とネットワーク作りを促進する。葉巻のテイスティング、パイプスモーキングの大会、タバコ関連のワークショップなどのイベントは、同じ志を持つ人たちがつながるための社交の場を作り出す。こうしたコミュニティ形成の努力は、顧客エンゲージメントとロイヤルティを高める。

本レポートの対象企業
ブリティッシュ・アメリカン・タバコ plc、スカンジナビア・タバコ・グループ、インペリアル・タバコ・グループ plc、日本たばこ産業(JT)、韓国タバコ人参公社(KT&G)、ハバノス S.A、アーノルド・アンドレ GmbH & Co.KG、ITC Limited、Tabacos Monte Paz。

本レポートで考慮されている
- 地域ヨーロッパ
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーされている側面
- 欧州のタバコ製品市場の展望とその価値とセグメント別予測
- 国別タバコ製品市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 現在進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象国
- ドイツ
- イギリス
- フランス
- イタリア
- スペイン
- ロシア

製品別
- タバコ
- 無煙タバコ
- 葉巻・シガリロ
- 次世代製品
- クレテック

流通チャネル別
- 専門店
- ハイパーマーケット・スーパーマーケット
- コンビニエンスストア
- オンライン
- その他

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。当初は、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手したら、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、たばこ製品業界関連組織、政府機関、その他関係者が市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。



***注:ご注文確認後、レポートのお届けまで48時間(2営業日)かかります。

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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Global Tobacco Product Market Outlook
5.1. Market Size By Value
5.2. Market Share By Region
5.3. Market Size and Forecast, By Product
5.4. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
6. Europe Tobacco Product Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Product
6.4. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
7. Market Dynamics
7.1. Market Drivers & Opportunities
7.2. Market Restraints & Challenges
7.3. Market Trends
7.4. Covid-19 Effect
7.5. Supply chain Analysis
7.6. Policy & Regulatory Framework
7.7. Industry Experts Views
7.8. Germany Tobacco Product Market Outlook
7.8.1. Market Size By Value
7.8.2. Market Size and Forecast By Product
7.8.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.9. United Kingdom Tobacco Product Market Outlook
7.9.1. Market Size By Value
7.9.2. Market Size and Forecast By Product
7.9.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.10. France Tobacco Product Market Outlook
7.10.1. Market Size By Value
7.10.2. Market Size and Forecast By Product
7.10.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.11. Italy Tobacco Product Market Outlook
7.11.1. Market Size By Value
7.11.2. Market Size and Forecast By Product
7.11.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.12. Spain Tobacco Product Market Outlook
7.12.1. Market Size By Value
7.12.2. Market Size and Forecast By Product
7.12.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.13. Russia Tobacco Product Market Outlook
7.13.1. Market Size By Value
7.13.2. Market Size and Forecast By Product
7.13.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8. Competitive Landscape
8.1. Competitive Dashboard
8.2. Business Strategies Adopted by Key Players
8.3. Key Players Market Positioning Matrix
8.4. Porter's Five Forces
8.5. Company Profile
8.5.1. British American Tobacco plc
8.5.1.1. Company Snapshot
8.5.1.2. Company Overview
8.5.1.3. Financial Highlights
8.5.1.4. Geographic Insights
8.5.1.5. Business Segment & Performance
8.5.1.6. Product Portfolio
8.5.1.7. Key Executives
8.5.1.8. Strategic Moves & Developments
8.5.2. Scandinavian Tobacco Group
8.5.3. Imperial Tobacco Group plc
8.5.4. The Japan Tobacco Inc.
8.5.5. Korea Tobacco & Ginseng Corporation (KT&G)
8.5.6. Habanos S.A
8.5.7. Arnold Andre GmbH & Co. KG
8.5.8. ITC Limited
8.5.9. Tabacos Monte Paz
9. Strategic Recommendations
10. Annexure
10.1. FAQ`s
10.2. Notes
10.3. Related Reports
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Tobacco Product Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Tobacco Product Market Share By Region (2022)
Figure 6: Europe Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: Europe Tobacco Product Market Share By Country (2022)
Figure 8: Germany Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: UK Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: France Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Italy Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Spain Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: Russia Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 14: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 15: Porter's Five Forces of Europe Tobacco Product Market

List of Table

Table 1 : Global Tobacco Product Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5 : Global Tobacco Product Market Size and Forecast, By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 6 : Global Tobacco Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7 : Europe Tobacco Product Market Size and Forecast, By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8 : Europe Tobacco Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9 : Influencing Factors for Tobacco Product Market, 2022
Table 10 : Germany Tobacco Product Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11 : Germany Tobacco Product Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12 : United Kingdom Tobacco Product Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13 : United Kingdom Tobacco Product Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14 : France Tobacco Product Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15 : France Tobacco Product Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16 : Italy Tobacco Product Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17 : Italy Tobacco Product Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18 : Spain Tobacco Product Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19 : Spain Tobacco Product Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20 : Russia Tobacco Product Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21 : Russia Tobacco Product Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

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Summary

The market for tobacco products in Europe is a vibrant, intricate, and historically rich sector of the economy. Although there has been a noticeable shift in the market in recent years, tobacco usage is still popular despite growing awareness of the health dangers connected with it. Many European nations have strong cultural ties to tobacco and have long-standing customs surrounding smoking and using tobacco products. Tobacco products continue to be popular because of this cultural association. Significant technological improvements in the sector have led to the creation of heated tobacco products and e-cigarettes, for example. These developments have given customers options that they see as less dangerous than conventional cigarettes, which has led to growth in these market categories. E-cigarettes have grown in popularity because people believe they are a safer alternative to traditional cigarettes. When a liquid containing nicotine and other ingredients is heated, an aerosol is created that users inhale. They provide a similar hand-to-mouth motion and smoking-like sensation, making them a desirable option for tobacco users who want to cut back or quit. The e-cigarette market has experienced significant expansion, which is being fueled by a number of causes, including rising health concerns, shifting customer preferences, and technological advancements in device design. The relationship between stress, mental health problems, and cigarette use has grown. Smoking is a common coping strategy for stress and anxiety. As public knowledge of mental illness rises, the cigarette business is exploring ways to address these concerns through products that can provide stress relief without the harmful effects of traditional cigarettes. Snus and snuff are smokeless tobacco products that have become increasingly popular in various European nations, particularly in Scandinavia. While not being burned or breathed, these materials are placed in the mouth. They are typically thought to be less dangerous than cigarettes, and in some places, using them is regarded as culturally acceptable. The market for smokeless tobacco could expand further, particularly if customers view these products as a less dangerous choice.

According to the research report, “Europe Tobacco Product Market Outlook, 2028” published by Bonafide Research, the market is expected to add more than USD 35 Billion from 2023 to 2028. The market for tobacco products in Europe is not just restricted to Western European nations; Eastern and Southern European markets are also showing increasing promise. Economic development and changing customer tastes in these areas create prospects for the tobacco industry. Businesses are looking for ways to increase their market share in these developing nations. In the European tobacco market, a prominent trend is the increased focus on harm reduction. Customers are looking for goods more and more often that can provide a satisfying cigarette experience with fewer health dangers. As a result, new low-risk products have been created, and tobacco harm reduction has received more attention. The single market of the European Union makes it easier for commodities, including tobacco products, to circulate freely. The effects of cross-border trade within the EU can have an impact on market dynamics, with consumers often purchasing cheaper tobacco products in neighbouring countries with lower taxes. This leads to variations in market demand and pricing. The cultivation of tobacco plants is a major component of the tobacco industry's dependence on agriculture and farming. Tobacco is grown by European farmers, who also make money from it, supporting many rural communities. From planting and harvesting through processing, the economic activities related to tobacco growing support regional economic growth. The creation of tobacco products depends heavily on the manufacturing and packaging industries. Numerous factories producing tobacco products, including cigarettes, cigars, and smokeless tobacco, may be found in European nations. These manufacturing procedures encompass a variety of businesses, from machinery and automation to packaging graphic design, and they boost the economy and create job possibilities.

Based on report market is divided into six major countries Germany, United Kingdom, France, Italy, Spain and Russia. Among them Germany accounts for sizeable market for tobacco products in Europe.

The market for tobacco products in Germany is one of the biggest and most significant in all of Europe. It has a long history and is deeply established in the culture of the nation. Germany's culture is deeply intertwined with tobacco use, mainly through cigarettes and pipes. It has long been a part of the history of the country. This cultural practice continues to increase demand for tobacco products, despite health issues and legal restrictions. Germany has a comparatively low tax rate on tobacco-related goods when compared to other European nations. Because of this, smokers both domestically and internationally find it to be a desirable market. Retaining demand is greatly aided by competitive pricing. Customers seeking alternatives to traditional cigarettes are increasingly turning to e-cigarettes and other vaping goods. There are numerous cigarette manufacturing facilities in Germany that produce both domestic and foreign brands. Many of the cigarettes consumed throughout Europe, including other European countries besides Germany, are produced in these factories. The nation is a desirable location for cigarette production due to its effective manufacturing techniques and trained workforce. Cross-border customers are drawn to Germany because of its more lenient cigarette tax regime than other European nations. People from neighbouring countries have flocked to Germany to buy tobacco at lower rates as a result, creating a thriving border trade. Numerous tobacco-related occasions and trade exhibits are held in Germany, including the Dortmund InterTabac event. People from all around the world who are interested in tobacco, business leaders, and retailers attend these events. Serving as a venue for presenting new goods, networking, and cultivating business contacts in the tobacco sector.

Based on product market is bifurcated into cigarette, smokeless tobacco, cigars and cigarillos, next generation products and kretek. Cigarette product type is leading the market of Europe with significant market share.

Cigarettes are very portable and convenient. They are a popular option for consumption while traveling because they are convenient to carry and come in standardized packaging. This element of ease has aided in their enduring consumer appeal. In many European nations, cigarettes hold significant cultural and social value. The act of smoking at coffee breaks, after meals, or during social events has been linked to rituals, customs, and traditions. It has been difficult to overcome this cultural dependence on smoking. In many European nations, compared to other tobacco products or expensive cigars, cigarettes are quite inexpensive. Due to their accessibility to a wide range of consumers, including those who are price-sensitive, they continue to be affordable. Through a vast distribution network, which includes convenience stores, petrol stations, and specialized tobacco shops, cigarettes are widely accessible. This availability guarantees that customers may easily buy cigarettes, thereby solidifying their market dominance. Consumer habits and behaviors are frequently difficult to alter. It can be challenging for many people who have smoked cigarettes for years to convert to other products or stop altogether. The comfort and familiarity of smoking contribute to its enduring supremacy.

In terms of distribution channel market is segmented into speciality store, hypermarket/ supermarket, convenience stores, online and others. Among them speciality store dominates the Europe tobacco products market.

Specialty stores sell a wide variety of tobacco products, catering to the tastes of aficionados and connoisseurs. They carry a wide range of cigarette brands, cigars, pipe tobaccos, smokeless tobacco, and even newer goods such as e-cigarettes and heated tobacco devices. Customers benefit from the vast selection by having selections that are not available at ordinary retailers. Aside from tobacco products, specialty stores frequently stock a variety of accessories, such as humidors, pipes, lighters, and specialist filters. These accessories improve the whole client experience, and specialized businesses are better positioned to provide expert advice on selecting the proper accessories to complement their tobacco selections. Customers can typically get a higher level of customization and personalization at specialized retailers. This includes their ability to integrate their own pipe tobacco, choose from a variety of rolling papers and filters, or even receive personalized recommendations based on their taste preferences. Such tailored experiences are less common in general retail outlets. Specialty stores foster a sense of community and networking among tobacco enthusiasts. Events like cigar tastings, pipe-smoking competitions, and tobacco-related workshops create a social hub for like-minded individuals to connect. These community-building efforts enhance customer engagement and loyalty.

Companies Covered in this report:
British American Tobacco plc, Scandinavian Tobacco Group, Imperial Tobacco Group plc, The Japan Tobacco Inc., Korea Tobacco & Ginseng Corporation (KT&G), Habanos S.A, Arnold Andre GmbH & Co. KG, ITC Limited, Tabacos Monte Paz.

Considered in this report:
• Geography: Europe
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report:
• Europe Tobacco Product market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Country-wise Tobacco Product market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Country covered in the report:
• Germany
• United Kingdom
• France
• Italy
• Spain
• Russia

By Product:
• Cigarette
• Smokeless Tobacco
• Cigar and Cigarillos
• Next Generation Products
• Kretek

By Distribution Channel:
• Speciality Store
• Hypermarket/supermarket
• Convenience Stores
• Online
• Others

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organisations related to the Tobacco Product industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.



***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Global Tobacco Product Market Outlook
5.1. Market Size By Value
5.2. Market Share By Region
5.3. Market Size and Forecast, By Product
5.4. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
6. Europe Tobacco Product Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Product
6.4. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
7. Market Dynamics
7.1. Market Drivers & Opportunities
7.2. Market Restraints & Challenges
7.3. Market Trends
7.4. Covid-19 Effect
7.5. Supply chain Analysis
7.6. Policy & Regulatory Framework
7.7. Industry Experts Views
7.8. Germany Tobacco Product Market Outlook
7.8.1. Market Size By Value
7.8.2. Market Size and Forecast By Product
7.8.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.9. United Kingdom Tobacco Product Market Outlook
7.9.1. Market Size By Value
7.9.2. Market Size and Forecast By Product
7.9.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.10. France Tobacco Product Market Outlook
7.10.1. Market Size By Value
7.10.2. Market Size and Forecast By Product
7.10.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.11. Italy Tobacco Product Market Outlook
7.11.1. Market Size By Value
7.11.2. Market Size and Forecast By Product
7.11.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.12. Spain Tobacco Product Market Outlook
7.12.1. Market Size By Value
7.12.2. Market Size and Forecast By Product
7.12.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.13. Russia Tobacco Product Market Outlook
7.13.1. Market Size By Value
7.13.2. Market Size and Forecast By Product
7.13.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8. Competitive Landscape
8.1. Competitive Dashboard
8.2. Business Strategies Adopted by Key Players
8.3. Key Players Market Positioning Matrix
8.4. Porter's Five Forces
8.5. Company Profile
8.5.1. British American Tobacco plc
8.5.1.1. Company Snapshot
8.5.1.2. Company Overview
8.5.1.3. Financial Highlights
8.5.1.4. Geographic Insights
8.5.1.5. Business Segment & Performance
8.5.1.6. Product Portfolio
8.5.1.7. Key Executives
8.5.1.8. Strategic Moves & Developments
8.5.2. Scandinavian Tobacco Group
8.5.3. Imperial Tobacco Group plc
8.5.4. The Japan Tobacco Inc.
8.5.5. Korea Tobacco & Ginseng Corporation (KT&G)
8.5.6. Habanos S.A
8.5.7. Arnold Andre GmbH & Co. KG
8.5.8. ITC Limited
8.5.9. Tabacos Monte Paz
9. Strategic Recommendations
10. Annexure
10.1. FAQ`s
10.2. Notes
10.3. Related Reports
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Tobacco Product Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Tobacco Product Market Share By Region (2022)
Figure 6: Europe Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: Europe Tobacco Product Market Share By Country (2022)
Figure 8: Germany Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: UK Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: France Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Italy Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Spain Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: Russia Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 14: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 15: Porter's Five Forces of Europe Tobacco Product Market

List of Table

Table 1 : Global Tobacco Product Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5 : Global Tobacco Product Market Size and Forecast, By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 6 : Global Tobacco Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7 : Europe Tobacco Product Market Size and Forecast, By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8 : Europe Tobacco Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9 : Influencing Factors for Tobacco Product Market, 2022
Table 10 : Germany Tobacco Product Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11 : Germany Tobacco Product Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12 : United Kingdom Tobacco Product Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13 : United Kingdom Tobacco Product Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14 : France Tobacco Product Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15 : France Tobacco Product Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16 : Italy Tobacco Product Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17 : Italy Tobacco Product Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18 : Spain Tobacco Product Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19 : Spain Tobacco Product Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20 : Russia Tobacco Product Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21 : Russia Tobacco Product Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

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2024/11/22 10:26

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