世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

イギリス(英国)のタバコ市場概観、2028年


United Kingdom (UK) Cigarette Market Overview, 2028

英国のたばこ市場は、歴史的な理由、消費者の嗜好の変化、厳しい規制措置が入り混じった複雑で発展途上の市場である。イギリスにおけるタバコの使用量は、喫煙が健康に及ぼす深刻な影響についての知識が広まった... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年10月6日 US$2,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
59 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

英国のたばこ市場は、歴史的な理由、消費者の嗜好の変化、厳しい規制措置が入り混じった複雑で発展途上の市場である。イギリスにおけるタバコの使用量は、喫煙が健康に及ぼす深刻な影響についての知識が広まったこともあり、年々減少している。この減少は、積極的な禁煙キャンペーン、公衆衛生への取り組み、たばこ税の上昇によってさらに悪化している。とはいえ、イギリスは依然としてヨーロッパで最も急成長しているたばこ市場のひとつであり、顧客はさまざまなたばこブランドや製品を選ぶことができる。英国は世界で最も厳しいたばこ規制を実施している。たばこのパッケージのグラフィックによる健康警告、たばこ広告の禁止、公共の場での喫煙の強力な制限などはすべて、こうした措置の一環である。さらに英国では、喫煙可能年齢は18歳であり、事業者はたばこ製品を購入する顧客の年齢を確認することが義務付けられている。イギリスでは、電子タバコや加熱式タバコなどの代替商品の人気が高まっている。これらの製品は、従来の喫煙に代わる低リスクの代替品として頻繁に販売され、喫煙習慣を変えるのに役立っている。イギリスは、たばこ製品の無地包装に関する法律を制定した最初の国のひとつである。これは、タバコの箱の色、書体、ブランドを統一し、健康警告を目立つように表示することを意味する。この戦略は、特に若者に対するタバコのパッケージの訴求力を低下させることを目的としている。

Bonafide Research社の調査レポート「イギリスのタバコ市場概要、2028年」によると、イギリスのタバコ市場は2028年までに170億米ドル以上の市場規模に達すると予測されている。フレーバータバコや新しいニコチン供給システムなどの新しいタバコ製品や改良は、新規ユーザーを誘引したり、現在の喫煙者にさらなる消費を促す可能性がある。喫煙は、ストレス緩和、リラクゼーション、習慣性など、心理的・行動的側面と関連することが多い。ストレスや不確実性が高まっているときに、個人が対処法として喫煙に走る可能性があり、その結果、需要が増加する。イギリスでは、2021年には18歳以上の成人の10%以上が喫煙者になると言われている。フィリップ・モリス・インターナショナルのIQOSのような加熱式タバコ製品も英国市場に進出している。これらの装置は、タバコを燃やすことなく加熱するため、従来の喫煙に伴う有害化学物質の発生を最小限に抑えることができる。一部の喫煙者は、より安全な代替手段として加熱式タバコを採用している。フィルターにフレーバーカプセルを入れたタバコを発売したタバコ会社もある。このカプセルをつぶすと、メンソールなどのフレーバーが噴出する。これらの商品は政府の制約を受けたが、消費者の欲求に適応しようとする試みであった。研究開発では、ニコチン濃度を下げたタバコを作る努力がなされてきた。これらの製品は、タバコの中毒性を弱め、喫煙者が禁煙したり、より危険性の低い代替品に切り替えたりしやすくしようとするものである。イギリスでは、喫煙が健康に及ぼす深刻な影響を描いたグラフィックな健康警告が、タバコの箱の目立つところに表示されている。これらの警告は、喫煙を思いとどまらせると同時に、その結果についても消費者に知らせることを目的としている。英国ではさまざまな擁護団体や組織が、タバコの使用量を減らし、政府のタバコ規制政策に影響を与えるために積極的に努力している。これらの団体は、法律の強化や公衆衛生活動の強化を頻繁に主張している。

種類別に見ると、市場はライト、ミディアム、その他に分けられる。英国ではミディアムタイプの需要が高まっている。ミディアムタイプは、レギュラータイプの芳醇な風味とライトタイプのマイルドな風味の中間的な存在である。喫煙者の中には、この味とニコチン効力のスイートスポットが好きな人もいる。タバコの強さの好みは消費者によって異なる。マイルドなタバコや軽いタバコを好む喫煙者がいる一方で、風味とニコチンの強さを求めてミディアムサイズのタバコを好む喫煙者もいる。ミディアムシガレットの中には、特定の消費者にアピールするような独特のフレーバープロファイルや添加物を持っているものもある。フレーバーの好みは、タバコの種類の選択にかなりの影響を与える可能性がある。禁煙または喫煙を最小限にしようとしている喫煙者は、完全に禁煙する前の過渡的な製品として中型タバコを使用する。市場は流通チャネル別に、専門店、ハイパーマーケット/スーパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他に区分される。コンビニは英国における紙巻きたばこの主要な流通経路の一つである。コンビニエンスストアは英国では一般的で、都市部でも農村部でも顧客が簡単に利用できる。タバコは、一般的に喫煙者の自宅や職場から徒歩圏内にあるこれらの店で簡単に購入することができる。タバコは衝動買いされることが多く、コンビニは意図的にレジの近くにタバコ製品を置いている。このような場所にあるため、顧客は他の商品の代金を支払うついでに、購入した商品にタバコの煙を加えることができる。コンビニエンスストアは、フルフレーバー、ライト、ミディアム、メンソールなど、多様なタバコのブランドや商品の種類を取り揃えていることが多い。このバリエーションは幅広い喫煙者の嗜好に対応している。

本レポートで検討している:
- 地域イギリス
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーされている側面
- イギリスのタバコ市場:その価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 現在進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- ライト
- ミディアム
- その他

流通チャネル別
- 専門店
- ハイパーマーケット/スーパーマーケット
- コンビニエンスストア
- オンライン
- その他

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、たばこ産業関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。





ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. United Kingdom Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. United Kingdom Cigarette Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product
6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. United Kingdom Cigarette Market Segmentations
7.1. United Kingdom Cigarette Market, By Product
7.1.1. United Kingdom Cigarette Market Size, By Light, 2017-2028
7.1.2. United Kingdom Cigarette Market Size, By Medium, 2017-2028
7.1.3. United Kingdom Cigarette Market Size, By Others, 2017-2028
7.2. United Kingdom Cigarette Market, By Distribution Channel
7.2.1. United Kingdom Cigarette Market Size, By Speciality Store, 2017-2028
7.2.2. United Kingdom Cigarette Market Size, By Hypermarket/Supermarket, 2017-2028
7.2.3. United Kingdom Cigarette Market Size, By Convenience Stores, 2017-2028
7.2.4. United Kingdom Cigarette Market Size, By Online, 2017-2028
7.2.5. United Kingdom Cigarette Market Size, By Others, 2017-2028
8. United Kingdom Cigarette Market Opportunity Assessment
8.1. By Product, 2023 to 2028
8.2. By Distribution Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: United Kingdom Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 4: Porter's Five Forces of United Kingdom Cigarette Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Cigarette Market, 2022
Table 2: United Kingdom Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: United Kingdom Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: United Kingdom Cigarette Market Size of Light (2017 to 2028) in USD Million
Table 5: United Kingdom Cigarette Market Size of Medium (2017 to 2028) in USD Million
Table 6: United Kingdom Cigarette Market Size of Others (2017 to 2028) in USD Million
Table 7: United Kingdom Cigarette Market Size of Speciality Store (2017 to 2028) in USD Million
Table 8: United Kingdom Cigarette Market Size of Hypermarket/Supermarket (2017 to 2028) in USD Million
Table 9: United Kingdom Cigarette Market Size of Convenience Stores (2017 to 2028) in USD Million
Table 10: United Kingdom Cigarette Market Size of Online (2017 to 2028) in USD Million
Table 11: United Kingdom Cigarette Market Size of Others (2017 to 2028) in USD Million

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The cigarette market in the United Kingdom is a complex and developing terrain characterized by a mix of historical reasons, shifting consumer preferences, and strict regulatory measures. Cigarette usage in the United Kingdom has progressively declined over the years, owing in large part to increased knowledge of the serious health consequences connected with smoking. This drop has been exacerbated by aggressive anti-smoking campaigns, public health efforts, and rising tobacco taxation rates. Nonetheless, the United Kingdom remains one of Europe's fastest-growing tobacco markets, with a varied choice of cigarette brands and products available to customers. The United Kingdom has some of the tightest tobacco control regulations in the world. Graphic health warnings on cigarette packaging, bans on cigarette advertising, and strong limitations on smoking in public places are all part of these measures. Furthermore, in the United Kingdom, the legal smoking age is 18, and businesses are required to check the age of clients purchasing tobacco goods. Alternative goods such as e-cigarettes and heated tobacco devices have grown in popularity in the United Kingdom. These products are frequently marketed as lower-risk alternatives to traditional smoking and have helped to change smoking habits. The United Kingdom was among the first countries to enact plain packaging legislation for tobacco products. This means that cigarette packets be uniform in terms of color, typeface, and branding, and that health warnings are prominently displayed. This strategy aims to reduce the appeal of cigarette packaging, particularly to young people.

According to the research report "United Kingdom Cigarette Market Overview, 2028," published by Bonafide Research, the United Kingdom Cigarette market is expected to reach market size of more than USD 17 Billion by 2028. New tobacco products or modifications, such as flavored cigarettes or novel nicotine delivery systems, may entice new users or encourage current smokers to consume more. Smoking is frequently linked to psychological and behavioural aspects, including stress alleviation, relaxation, or habit. Individuals may turn to smoking as a coping method during times of increasing stress or uncertainty, resulting in increased demand. In the United Kingdom, in 2021, more than 10% of adults aged 18 and up will be smokers. Heated tobacco products, such as Philip Morris International's IQOS, have also made inroads into the UK market. These devices heat tobacco without causing it to burn, thereby minimizing the creation of hazardous chemicals associated with traditional smoking. Some smokers have adopted heated tobacco as a safer alternative. Some tobacco companies introduced cigarettes with flavor capsules in the filter. When these capsules are crushed, they produce a burst of flavor (e.g., menthol). While these items were subject to governmental constraints, they were an attempt to adapt to consumer desires. Efforts have been made in research and development to create cigarettes with lower nicotine levels. These products try to diminish cigarettes' addictive potential and make it simpler for smokers to quit or switch to less dangerous alternatives. In the United Kingdom, graphic health warnings depicting the severe health repercussions of smoking are prominently featured on cigarette packs. These warnings are intended to discourage smoking while also informing consumers about the consequences. Various advocacy organisations and organizations in the UK strive actively to reduce tobacco usage and influence government tobacco control policies. These organizations frequently advocate for stronger laws and increased public health activities.

In terms of type market is divided into light, medium and others. There is rising demand for medium type cigarette in United Kingdom. Medium cigarettes are often a good compromise between the full flavor of regular cigarettes and the milder flavor of lights. Some smokers love this sweet spot between taste and nicotine potency. Cigarette strength preferences differ across consumers. While some smokers prefer milder or lighter cigarettes, others may favor medium cigarettes for their greater flavor and nicotine hit. Some medium cigarettes have distinct flavor profiles or additives that appeal to specific customers. Flavor preferences can have a considerable impact on cigarette type selection. Smokers who are trying to quit or minimize their smoking use medium cigarettes as a transitional product before quitting completely. Based on distribution channel market is segmented into speciality store, hypermarket/supermarket, convenience stores, online and others. Convenience stores are one of the major distribution channels for cigarette in United Kingdom. Convenience stores are common in the United Kingdom, making them easily accessible to customers in both urban and rural regions. Cigarettes can be purchased simply from these stores, which are generally within walking distance of smokers' homes or offices. Cigarettes are frequently purchased on impulse, and convenience stores intentionally place tobacco products near the checkout desks. Customers can add smoke to their purchase while paying for other products because of this location. Convenience stores often stock a diverse range of cigarette brands and product varieties, such as full-flavor, light, medium, and menthol cigarettes. This variant serves a wide range of smoking tastes.

Considered in this report:
• Geography: United Kingdom
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report:
• United Kingdom Cigarette market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type:
• Light
• Medium
• Others

By Distribution Channel:
• Speciality Store
• Hypermarket/supermarket
• Convenience Stores
• Online
• Others

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Cigarette industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.





ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. United Kingdom Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. United Kingdom Cigarette Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product
6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. United Kingdom Cigarette Market Segmentations
7.1. United Kingdom Cigarette Market, By Product
7.1.1. United Kingdom Cigarette Market Size, By Light, 2017-2028
7.1.2. United Kingdom Cigarette Market Size, By Medium, 2017-2028
7.1.3. United Kingdom Cigarette Market Size, By Others, 2017-2028
7.2. United Kingdom Cigarette Market, By Distribution Channel
7.2.1. United Kingdom Cigarette Market Size, By Speciality Store, 2017-2028
7.2.2. United Kingdom Cigarette Market Size, By Hypermarket/Supermarket, 2017-2028
7.2.3. United Kingdom Cigarette Market Size, By Convenience Stores, 2017-2028
7.2.4. United Kingdom Cigarette Market Size, By Online, 2017-2028
7.2.5. United Kingdom Cigarette Market Size, By Others, 2017-2028
8. United Kingdom Cigarette Market Opportunity Assessment
8.1. By Product, 2023 to 2028
8.2. By Distribution Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: United Kingdom Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 4: Porter's Five Forces of United Kingdom Cigarette Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Cigarette Market, 2022
Table 2: United Kingdom Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: United Kingdom Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: United Kingdom Cigarette Market Size of Light (2017 to 2028) in USD Million
Table 5: United Kingdom Cigarette Market Size of Medium (2017 to 2028) in USD Million
Table 6: United Kingdom Cigarette Market Size of Others (2017 to 2028) in USD Million
Table 7: United Kingdom Cigarette Market Size of Speciality Store (2017 to 2028) in USD Million
Table 8: United Kingdom Cigarette Market Size of Hypermarket/Supermarket (2017 to 2028) in USD Million
Table 9: United Kingdom Cigarette Market Size of Convenience Stores (2017 to 2028) in USD Million
Table 10: United Kingdom Cigarette Market Size of Online (2017 to 2028) in USD Million
Table 11: United Kingdom Cigarette Market Size of Others (2017 to 2028) in USD Million

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD(kingdom)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る