世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドのタバコ市場概要、2028年


India Cigarette Market Overview, 2028

タバコに含まれるニコチンが神経を落ち着かせる効果があるため、ストレスや不安を和らげるために若者の間でタバコの利用が増加している。これは、人口の増加、可処分所得の増加、個人の多忙なライフスタイルとと... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年10月6日 US$2,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
59 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

タバコに含まれるニコチンが神経を落ち着かせる効果があるため、ストレスや不安を和らげるために若者の間でタバコの利用が増加している。これは、人口の増加、可処分所得の増加、個人の多忙なライフスタイルとともに、インド市場の拡大を促進する主な要因の一つである。そのほか、大手メーカーは、液体入りカプセルを砕いてたばこの煙に風味をつけるフレーバー・オンデマンド製品を製造している。同国の消費者を惹きつけるため、これらの企業は店頭販売(POS)やオンパック広告にも投資している。これは、他国での販売努力の増加と相まって、今後の市場拡大を促進すると予測される。インドは人口が多く、多様性に富んでいるため、世界で最も重要なたばこ市場のひとつとなっている。消費者基盤の広大さが市場の重要性を高めている。何十年もの間、喫煙はインド文化の一部であり、多くの文化的儀式や式典でタバコ製品が使用されている。喫煙が社会的に受け入れられていることが、その普及につながっている。タバコ栽培はインドの各州で重要な農業活動である。タバコ産業は農民を雇用し、農村経済を支えているため、政治的に大きな力を持っている。タバコ産業はインド経済に大きく貢献している。雇用を創出し、税収を生み出し、包装や流通などの補助産業を支えている。消費者の嗜好の変化により、電子タバコやVAPE機器などの代替ニコチン供給製品が登場している。これらの製品は一部の人々の間で人気を博している。タバコ農家と団体の利害は、タバコ栽培と生産に関連する政府の政策と規制に影響を与えることができる。

Bonafide Research社の調査レポート「インドのタバコ市場概要、2028年」によると、インドのタバコ市場は2023年から2028年にかけて年平均成長率4.5%以上で成長すると予測されている。さらに、インドではタバコの使用方法の選択肢が多様である。伝統的な手巻きのビディと近代的な製造タバコは、インドの多くの地域や州で人気がある。例えばビディは、安価で安全性が認識されているため、一部の農村地域や部族地域では依然として人気がある。これとは対照的に、世界的なたばこ会社によって輸入または製造されることの多いフィルター付き紙巻たばこは、大都市圏で広く消費されている。さらに、一部の利用者は、その芳香と独特の味のために、クローブたばこ(クレテック)のような風味や香りのあるたばこ製品を好む。タバコの強さや風味の好みはさまざまで、消費者は個人の嗜好や感じられる強さに応じて、マイルド、レギュラー、ストロングを選ぶ。伝統、文化、地域の嗜好の影響は、インドの膨大で多様な人口と相まって、多様で文化的に埋め込まれた複雑なタバコの使い方のタペストリーを生み出している。このような多様性から、インドにおけるたばこの使用状況を調査・研究する際には、地域の特殊性や習慣を考慮する必要性が強調される。インドの人口は増加の一途をたどっており、人口の増加はたばこの喫煙量の増加としばしば一致する。電子タバコやVAPE機器などの代替タバコ製品は、特定のグループの間で人気を博しており、従来のタバコ販売に影響を及ぼしている。喫煙に関連する健康への懸念に対する一般市民の意識の高まりは、一部の人々に禁煙やタバコの使用を控えるよう促した。公衆衛生キャンペーンや禁煙活動も意識向上に役立っている。

市場はタイプ別にライト、ミディアム、その他に区分される。インドではライトタイプが大きなシェアを占め、市場を大きくリードしている。インド市場でライトタイプが人気を博した主な理由のひとつは、ノーマルタイプやフルフレーバーに比べて危険性が低いという消費者の意見であった。この見方は、ライト・シガレットをより健康的な代替品として描くマーケティング・イニシアチブによって、たびたび広まった。健康意識が高く、喫煙による健康への悪影響を認識している喫煙者は、タールやニコチン含有量が少なくソフトな喫煙体験が得られると考え、ライトシガレットを選ぶ傾向が強かった。喫煙による害を制限することを目的とした規制措置や政府プログラムも貢献した。インド政府は、タバコの箱により明確な健康警告を表示することを義務づける法律を採択したため、喫煙を続けたいが健康リスクを懸念する個人にとって、軽いタバコはより魅力的な選択肢となった。価格への敏感さや購入しやすさといった経済的要因も一役買った。ライトシガレットは価格競争力があることが多く、より幅広い層が手に入れやすいものとなった。この値ごろ感により、ライトシガレットは常用喫煙者にとっても時折喫煙する人にとっても魅力的な選択肢となった。

流通チャネル別に見ると、市場は専門店、ハイパーマーケット/スーパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他に大別される。オンラインチャネルはインドたばこ市場で最も高い成長率を記録すると予想される。インドでは電子商取引が急成長しており、オンラインで様々な買い物をする人が増えている。この傾向はたばこ分野にも波及すると予測され、顧客はオンラインでたばこを購入し、自宅のドアまで届けてもらうという利便性を望んでいる。タバコを内緒で購入したいという顧客もおり、インターネット・ショッピングはプライバシーを提供し、実店舗でタバコ商品を購入することに伴う社会的烙印を排除する。実店舗へのアクセスが限られている遠隔地や、十分なサービスを受けていない地域の顧客にも、オンライン小売業者はアプローチすることができた。このようなリーチの拡大が、インターネット販売の台頭を後押しした。インドでは若者の人口が急増しており、インターネットショッピングに慣れ親しんだハイテクに精通した層もいた。この層は、ネット通販の売上増に貢献する可能性が高い。

本レポートの考察
- 地理インド
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーする側面
- インドのタバコ市場:その価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 現在進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- ライト
- ミディアム
- その他

流通チャネル別
- 専門店
- ハイパーマーケット/スーパーマーケット
- コンビニエンスストア
- オンライン
- その他

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、たばこ産業関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。


ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. India Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. India Cigarette Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product
6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. India Cigarette Market Segmentations
7.1. India Cigarette Market, By Product
7.1.1. India Cigarette Market Size, By Light, 2017-2028
7.1.2. India Cigarette Market Size, By Medium, 2017-2028
7.1.3. India Cigarette Market Size, By Others, 2017-2028
7.2. India Cigarette Market, By Distribution Channel
7.2.1. India Cigarette Market Size, By Speciality Store, 2017-2028
7.2.2. India Cigarette Market Size, By Hypermarket/Supermarket, 2017-2028
7.2.3. India Cigarette Market Size, By Convenience Stores, 2017-2028
7.2.4. India Cigarette Market Size, By Online, 2017-2028
7.2.5. India Cigarette Market Size, By Others, 2017-2028
8. India Cigarette Market Opportunity Assessment
8.1. By Product, 2023 to 2028
8.2. By Distribution Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: India Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 4: Porter's Five Forces of India Cigarette Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Cigarette Market, 2022
Table 2: India Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: India Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: India Cigarette Market Size of Light (2017 to 2028) in USD Million
Table 5: India Cigarette Market Size of Medium (2017 to 2028) in USD Million
Table 6: India Cigarette Market Size of Others (2017 to 2028) in USD Million
Table 7: India Cigarette Market Size of Speciality Store (2017 to 2028) in USD Million
Table 8: India Cigarette Market Size of Hypermarket/Supermarket (2017 to 2028) in USD Million
Table 9: India Cigarette Market Size of Convenience Stores (2017 to 2028) in USD Million
Table 10: India Cigarette Market Size of Online (2017 to 2028) in USD Million
Table 11: India Cigarette Market Size of Others (2017 to 2028) in USD Million

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The soothing neurological effects of nicotine in tobacco are increasing cigarette usage among young individuals to relieve stress and anxiety. This, together with the growing population, rising disposable incomes, and hectic lifestyles of individuals, is one of the major drivers driving market expansion in India. Aside from that, the major manufacturers are producing flavor-on-demand product versions in which liquid-filled capsules are crushed to flavor cigarette smoke. To entice consumers in the country, these firms are also investing in point-of-sale (PoS) and on-pack advertising. This, combined with increased efforts to sell items in other nations, is projected to drive market expansion in the future. India has a large and diversified population, making it one of the world's most important cigarette markets. The sheer vastness of the consumer base adds to the market's importance. For many decades, smoking has been a part of Indian culture, and many cultural rites and ceremonies incorporate the use of tobacco products. Smoking's societal acceptance has led to its proliferation. Tobacco growing is a significant agricultural activity in various Indian states. The tobacco industry employs farmers and supports rural economies, making it politically powerful. The tobacco sector contributes significantly to the Indian economy. It creates jobs, generates tax income, and supports ancillary industries such as packaging and distribution. Shifting consumer preferences have led to the emergence of alternative nicotine delivery products, such as e-cigarettes and vaping devices. These products have gained popularity among some segments of the population. The interests of tobacco farmers and associations can influence government policies and regulations related to tobacco cultivation and production.

According to the research report "India Cigarette Market Overview, 2028," published by Bonafide Research, the India Cigarette market is anticipated to grow with more than 4.5% CAGR from 2023 to 2028. Furthermore, the variety of tobacco usage choices within India is significant. Traditional hand-rolled bidis and modern manufactured cigarettes are popular in many areas and states across India. Bidis, for example, are still popular in some rural and tribal regions due to their low cost and perceived safety. In contrast, filter-tipped cigarettes, which are frequently imported or manufactured by global tobacco companies, are widely consumed in metropolitan areas. Furthermore, some users prefer flavored and scented tobacco products, such as clove cigarettes (kreteks), due to their aromatic and peculiar taste. Tobacco preferences vary in terms of strength and flavor, with consumers choosing mild, regular, or strong versions based on personal taste and perceived strength. The influence of tradition, culture, and regional preferences, combined with India's enormous and diverse population, generates a complex tapestry of cigarette usage that is both diversified and culturally embedded. This variety emphasizes the need to take into account local peculiarities and customs when studying and addressing tobacco usage in India. India's population is continually expanding, and increased population often coincides with increased cigarette smoking. Alternative tobacco products, such as e-cigarettes and vaping devices, have gained appeal among specific groups, which had an influence on traditional cigarette sales. Growing public awareness of the health concerns linked with smoking has prompted some people to quit or cut back on their tobacco use. Public health campaigns and anti-smoking activities have helped to raise awareness.

Based on type market is segmented into light, medium and others. Light type is significantly leading the market of India with significant market share. One of the key reasons for light cigarettes' popularity in the Indian market was consumer opinion that they were less dangerous than normal or full-flavor cigarettes. This view was frequently perpetuated by marketing initiatives portraying light cigarettes as a healthier alternative. Smokers who were health-conscious and aware of the negative health impacts of smoking were more inclined to choose light cigarettes, believing that they provided a softer smoking experience with less tar and nicotine content. Another aspect that contributed was regulatory measures and government programs aimed at limiting the harm caused by smoking. The Indian government had adopted legislation requiring greater and more explicit health warnings on cigarette packs, making light cigarettes a more appealing option for individuals who wanted to continue smoking but were concerned about health risks. Economic factors such as price sensitivity and affordability played a role. Light cigarettes were often priced competitively, making them accessible to a broader segment of the population. This affordability made Light cigarettes an attractive option for both regular smokers and occasional smokers.

Based on distribution channel market is majorly divided into speciality store, hypermarket/ supermarket, convenience stores, online and others. Online channel is expected to register highest growth rate in India cigarette market. E-commerce in India is growing rapidly, with more people shopping online for a variety of things. This trend was projected to spread to the cigarette sector, as customers desired the convenience of purchasing cigarettes online and having them delivered to their door. Some customers wanted to purchase cigarettes in private, and internet shopping provided privacy and eliminated the social stigma associated with purchasing tobacco items in physical storefronts. Customers in remote or underserved locations with limited access to physical stores could be reached by online retailers. This increased reach aided the rise of internet sales. India had a burgeoning youth population as well as a tech-savvy demographic that was familiar with internet shopping. This demographic was more likely to contribute to online sales growth.

Considered in this report:
• Geography: India
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report:
• India Cigarette market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type:
• Light
• Medium
• Others

By Distribution Channel:
• Speciality Store
• Hypermarket/supermarket
• Convenience Stores
• Online
• Others

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Cigarette industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. India Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. India Cigarette Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product
6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. India Cigarette Market Segmentations
7.1. India Cigarette Market, By Product
7.1.1. India Cigarette Market Size, By Light, 2017-2028
7.1.2. India Cigarette Market Size, By Medium, 2017-2028
7.1.3. India Cigarette Market Size, By Others, 2017-2028
7.2. India Cigarette Market, By Distribution Channel
7.2.1. India Cigarette Market Size, By Speciality Store, 2017-2028
7.2.2. India Cigarette Market Size, By Hypermarket/Supermarket, 2017-2028
7.2.3. India Cigarette Market Size, By Convenience Stores, 2017-2028
7.2.4. India Cigarette Market Size, By Online, 2017-2028
7.2.5. India Cigarette Market Size, By Others, 2017-2028
8. India Cigarette Market Opportunity Assessment
8.1. By Product, 2023 to 2028
8.2. By Distribution Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: India Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 4: Porter's Five Forces of India Cigarette Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Cigarette Market, 2022
Table 2: India Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: India Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: India Cigarette Market Size of Light (2017 to 2028) in USD Million
Table 5: India Cigarette Market Size of Medium (2017 to 2028) in USD Million
Table 6: India Cigarette Market Size of Others (2017 to 2028) in USD Million
Table 7: India Cigarette Market Size of Speciality Store (2017 to 2028) in USD Million
Table 8: India Cigarette Market Size of Hypermarket/Supermarket (2017 to 2028) in USD Million
Table 9: India Cigarette Market Size of Convenience Stores (2017 to 2028) in USD Million
Table 10: India Cigarette Market Size of Online (2017 to 2028) in USD Million
Table 11: India Cigarette Market Size of Others (2017 to 2028) in USD Million

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD(cigarette)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る