中国タバコ製品市場の概要、2028年China Tobacco Product Market Overview, 2028 中国には数世紀にわたるタバコ使用の歴史があり、世界有数のタバコ製品消費国となっている。中国におけるタバコの大量消費は、歴史的、文化的、経済的な要素の合流によって推進されている。国有企業であり、タバ... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリー中国には数世紀にわたるタバコ使用の歴史があり、世界有数のタバコ製品消費国となっている。中国におけるタバコの大量消費は、歴史的、文化的、経済的な要素の合流によって推進されている。国有企業であり、タバコ事業を運営する中国煙草総公司は、政府に多額の資金を提供している。このような特別な取り決めのため、政府とタバコビジネスは複雑な関係にあり、喫煙による健康への悪影響に対する懸念が、業界の経済的利益を上回ることがしばしばある。WHOによれば、中国は世界最大のタバコ生産国であり、消費国でもある。中国には3億人以上の喫煙者がおり、これは世界全体のほぼ3分の1にあたる。成人男性の半数以上が現在タバコを吸っている。世界で吸われるタバコの約3本に1本は中国で吸われている。さらに、中国では約7億人以上の非喫煙者(約1億8,000万人の子どもを含む)が、通常の週に少なくとも1日1回は副流煙(SHS)にさらされている。SHSにさらされると、年間10万人が死亡する。特に、タバコを吸うことは非常に一般的で、もてなしや贈り物のジェスチャーとしてタバコを交換することも珍しくない。消費率の高さに加えて、中国ではタバコの価格が安いため、多くの国民がタバコを手にすることができる。Bonafide Research社の調査レポート「中国タバコ製品市場の概要、2028年」によると、同市場は2023年から2028年にかけて370億米ドル以上の成長が見込まれている。中国では、タバコ製品市場の著しい成長と大きな変化が起きている。この成長には、若年層の関心を引く新しい新興アイテムの発売など、数多くの要因が関係している。電子タバコは、市場で最もよく知られた新商品のひとつである。電子タバコは、通常のタバコよりも健康リスクが低いと考えられているため、人々は電子タバコに惹かれている。調整可能な機能と幅広いフレーバーにより、電子タバコは、ニコチンを摂取するための新しい、そしておそらくより安全な方法を探している若い顧客の間で人気のある選択肢となっている。さらに、IQOSのような加熱式タバコ製品は、燃焼の欠点なしにタバコの味を模倣しているため人気がある。これらの商品は、通常のタバコと電子タバコの妥協点として認識されることが多いため、健康志向でハイテクに詳しい若い世代には特に魅力的である。スヌスとスナッフという2つの無煙タバコ製品も、これらの代替品に加え、市場に居場所を見つけた。タバコを使うのにあまり邪魔にならず、社会的に受け入れられやすい方法を探している人は、これらの無煙で目立たずに使えるアイテムに興味を持つかもしれない。特にスヌースは、さまざまなフレーバーとニコチンレベルがあるため、若い顧客にアピールしている。 中国のタバコ製品市場は、製品タイプに基づく明確なセグメンテーションが特徴で、シガレット、無煙タバコ、葉巻とシガリロ、次世代製品、クレテックなどのカテゴリーが含まれる。歴史的にみると、中国では伝統的な喫煙が長年にわたって好まれてきたことを反映して、紙巻たばこが市場で支配的な地位を占めてきた。シガレットに続き、無煙タバコ、葉巻・シガリロも多様な消費者の嗜好に対応し、大きな市場シェアを維持している。クローブ風味のたばこを含むクレテックは、ユニークな喫煙体験を提供し、中国で注目すべき市場規模を占めている。中国のタバコ市場における注目すべきトレンドのひとつは、次世代製品の成長に対する期待の高まりである。電子タバコ、加熱式タバコ器具、その他の革新的な代替品を含むことが多いこれらの製品は、従来の喫煙よりも害の少ない代替品を求める消費者が増えていることから注目を集めている。次世代製品の台頭は、害を減らす方向への世界的なシフトと、従来の喫煙に伴う健康リスクに対する意識の高まりを反映している。規制環境と消費者の嗜好が進化し続ける中、次世代製品は今後数年間、中国のタバコ市場でより重要な役割を果たすと予想される。 タバコ市場はいくつかの明確な部門に分かれており、タバコ商品の流通にはさまざまな小売チャネルが使われている。これらのチャネルには、インターネット、コンビニエンスストア、専門店、ハイパーマーケット、スーパーマーケットなどが含まれる。専門店は幅広い種類のたばこ製品を供給し、さまざまな顧客の嗜好を満たすことができ、専門的で専門的なショッピングの雰囲気を提供できるため、長い間このビジネスを支配してきた。ハイパーマーケットとスーパーマーケットは、タバコ商品が他の生活必需品に混じって簡単に手に入り、多様な客層にサービスを提供している。コンビニエンスストアもまた、利便性を求める顧客に近さと営業時間の延長という利点を提供し、大きな影響を与えてきた。しかし、オンライン販売の成長は、タバコ部門において特筆すべき、より重要な発展である。この増加は、より広範な電子商取引の発展と消費者の期待の変化、特にタバコ製品のオンライン販売におけるプライバシーと手軽さへのニーズに沿ったものである。予測されるオンライン販売の増加と規制環境のデジタルコマースへの適応は、近い将来、タバコ流通部門に大きな変化をもたらす可能性が高い。この展開は、消費者行動の変化と、製品の消費・購入パターンに対する新技術の影響が、いかに絶えず市場を変化させているかを物語っている。 本レポートで考察する -地理地理:中国 -歴史的な年2017 -基準年2022 -基準年:2022年2023 -予測年2028 本レポートでカバーする側面 -中国タバコ製品市場の価値と予測、セグメントとともに -様々な促進要因と課題 -進行中のトレンドと開発 -注目企業 -戦略的提言 製品別 -タバコ -無煙タバコ -葉巻とシガリロ -次世代製品 -クレテック 流通チャネル別 -専門店 -ハイパーマーケット/スーパーマーケット -コンビニエンスストア -オンライン -その他 レポートのアプローチ 本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を把握し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。 想定読者 本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、たばこ製品業界関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。 目次Table of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. China Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. China Tobacco Product Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Product 6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel 7. China Tobacco Product Market Segmentations 7.1. China Tobacco Product Market, By Product 7.1.1. China Tobacco Product Market Size, By Cigarette, 2017-2028 7.1.2. China Tobacco Product Market Size, By Smokeless Tobacco, 2017-2028 7.1.3. China Tobacco Product Market Size, By Cigars and Cigarillos, 2017-2028 7.1.4. China Tobacco Product Market Size, By Next Generation Products, 2017-2028 7.1.5. China Tobacco Product Market Size, By Kretek, 2017-2028 7.2. China Tobacco Product Market, By Distribution Channel 7.2.1. China Tobacco Product Market Size, By Speciality Store, 2017-2028 7.2.2. China Tobacco Product Market Size, By Hypermarket/ Supermarket, 2017-2028 7.2.3. China Tobacco Product Market Size, By Convenience Stores, 2017-2028 7.2.4. China Tobacco Product Market Size, By Online, 2017-2028 7.2.5. China Tobacco Product Market Size, By Others, 2017-2028 8. China Tobacco Product Market Opportunity Assessment 8.1. By Product, 2023 to 2028 8.2. By Distribution Channel, 2023 to 2028 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: China Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel Figure 4: Porter's Five Forces of China Tobacco Product Market List of Table Table 1 : Influencing Factors for Global Tobacco Product Market, 2022 Table 2: China Tobacco Product Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F) Table 3: China Tobacco Product Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F) Table 4: China Tobacco Product Market Size of Cigarette (2017 to 2028) in USD Billion Table 5: China Tobacco Product Market Size of Smokeless Tobacco (2017 to 2028) in USD Billion Table 6: China Tobacco Product Market Size of Cigars and Cigarillos (2017 to 2028) in USD Billion Table 7: China Tobacco Product Market Size of Next Generation Products (2017 to 2028) in USD Billion Table 8: China Tobacco Product Market Size of Kretek (2017 to 2028) in USD Billion Table 9: China Tobacco Product Market Size of Speciality Store (2017 to 2028) in USD Billion Table 10: China Tobacco Product Market Size of Hypermarket/ Supermarket (2017 to 2028) in USD Billion Table 11: China Tobacco Product Market Size of Convenience Stores (2017 to 2028) in USD Billion Table 12: China Tobacco Product Market Size of Online (2017 to 2028) in USD Billion Table 13: China Tobacco Product Market Size of Others (2017 to 2028) in USD Billion
SummaryChina has a centuries-long history of tobacco use, making it one of the world's biggest consumers of tobacco products. The substantial tobacco use in the nation is propelled by a confluence of historical, cultural, and economic elements. China National Tobacco Corporation, which is state-owned and runs the country's tobacco business, provides a significant amount of funding for the government. Because of this particular arrangement, the government and the tobacco business have a complicated relationship, with worries over smoking's negative health effects frequently outweighing the industry's financial gains. According to the WHO, China is the largest producer and consumer of tobacco in the world. There are more than 300 million smokers in China, nearly one-third of the world's total. More than half of adult men are current tobacco smokers. About one in every three cigarettes smoked in the world is smoked in China. In addition, over 700 million non-smokers in China, including about 180 million children, are exposed to second-hand smoke (SHS) at least once a day in a typical week. Exposure to SHS causes 100,000 deaths annually. In particular, smoking cigarettes is very common, and exchanging smokes as a gesture of hospitality and gift-giving is not unusual. To add to the high rates of consumption, cigarettes' low cost in China has made them available to a large segment of the populace. Table of ContentsTable of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. China Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. China Tobacco Product Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Product 6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel 7. China Tobacco Product Market Segmentations 7.1. China Tobacco Product Market, By Product 7.1.1. China Tobacco Product Market Size, By Cigarette, 2017-2028 7.1.2. China Tobacco Product Market Size, By Smokeless Tobacco, 2017-2028 7.1.3. China Tobacco Product Market Size, By Cigars and Cigarillos, 2017-2028 7.1.4. China Tobacco Product Market Size, By Next Generation Products, 2017-2028 7.1.5. China Tobacco Product Market Size, By Kretek, 2017-2028 7.2. China Tobacco Product Market, By Distribution Channel 7.2.1. China Tobacco Product Market Size, By Speciality Store, 2017-2028 7.2.2. China Tobacco Product Market Size, By Hypermarket/ Supermarket, 2017-2028 7.2.3. China Tobacco Product Market Size, By Convenience Stores, 2017-2028 7.2.4. China Tobacco Product Market Size, By Online, 2017-2028 7.2.5. China Tobacco Product Market Size, By Others, 2017-2028 8. China Tobacco Product Market Opportunity Assessment 8.1. By Product, 2023 to 2028 8.2. By Distribution Channel, 2023 to 2028 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: China Tobacco Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel Figure 4: Porter's Five Forces of China Tobacco Product Market List of Table Table 1 : Influencing Factors for Global Tobacco Product Market, 2022 Table 2: China Tobacco Product Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F) Table 3: China Tobacco Product Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F) Table 4: China Tobacco Product Market Size of Cigarette (2017 to 2028) in USD Billion Table 5: China Tobacco Product Market Size of Smokeless Tobacco (2017 to 2028) in USD Billion Table 6: China Tobacco Product Market Size of Cigars and Cigarillos (2017 to 2028) in USD Billion Table 7: China Tobacco Product Market Size of Next Generation Products (2017 to 2028) in USD Billion Table 8: China Tobacco Product Market Size of Kretek (2017 to 2028) in USD Billion Table 9: China Tobacco Product Market Size of Speciality Store (2017 to 2028) in USD Billion Table 10: China Tobacco Product Market Size of Hypermarket/ Supermarket (2017 to 2028) in USD Billion Table 11: China Tobacco Product Market Size of Convenience Stores (2017 to 2028) in USD Billion Table 12: China Tobacco Product Market Size of Online (2017 to 2028) in USD Billion Table 13: China Tobacco Product Market Size of Others (2017 to 2028) in USD Billion
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社のConsumer Goods & Services 分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(tobacco)の最新刊レポート
よくあるご質問Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |