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米国(アメリカ)チャットボット市場概観、2028年


United States (USA) Chatbot Market Overview, 2028

米国のチャットボット業界は、技術的な飛躍的進歩、消費者の期待の進化、そして複数の業界にわたるより良い顧客体験の追求の融合によって後押しされている。さらに、この市場は、人工知能と自然言語処理技術の継... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年9月30日 US$2,250
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63 英語

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サマリー

米国のチャットボット業界は、技術的な飛躍的進歩、消費者の期待の進化、そして複数の業界にわたるより良い顧客体験の追求の融合によって後押しされている。さらに、この市場は、人工知能と自然言語処理技術の継続的な進化の恩恵を受けています。これらの発展により、チャットボットはユーザーの入力をより正確に理解し応答するだけでなく、より洗練されたコンテキストを認識した対話を行うことができるようになりました。チャットボットは、顧客に対して迅速なサポートを提供するために、組織による顧客サービスでの利用が増加している。顧客は、チャットボットが24時間365日利用可能なため、質問に対する迅速な回答を得ることができ、顧客満足度の向上に貢献する。さらに、大規模なカスタマーケアスタッフに対するチャットボットの費用対効果は、特に新興企業や中小企業の間で、その成長を高めています。チャットボットはEコマース分野でも大きな影響を及ぼしている。チャットボットは、ユーザーの好みや購入履歴を評価することで、独自のおすすめ商品を提供し、ショッピング体験を向上させ、売上を促進することができます。さらに、チャットボットは注文や支払い、さらには購入後のサポートを支援することで、トランザクションをより効率的にします。米国ではモバイルやデジタルプラットフォームへの依存度が高まっていることも、チャットボット市場を後押ししている。メッセージングアプリケーションやソーシャルメディアサイトに費やす時間が増えているため、企業はチャットボットを顧客と直接コミュニケーションする方法として捉えている。チャットボットはブランドによって、カスタマイズされたマーケティングキャンペーンの実施、情報の配信、重要な消費者インサイトの収集に利用されている。これは、単にメッセージを流すのではなく、顧客との有意義なつながりを築くことを重視する会話型マーケティングへのシフトと一致している。

米国調査会社ボナファイドリサーチ(Bonafide Research)の調査レポート「米国のチャットボット市場概要、2028年」によると、米国のチャットボット市場の2022年の市場価値は15億米ドル以上である。米国ではチャットボットの採用が急速に増加しており、あらゆる規模の企業がこの技術を取り入れている。最近の調査によると、現在40%以上の組織が企業の生産性向上のためにチャットボットを活用している。チャットボットは、Facebook Messenger、WhatsApp、Apple Business Chatなどのメッセージング・プラットフォームで一般的になりつつある。これにより、企業は顧客が好むチャネルを使って顧客にアプローチすることができる。チャットボットはカスタマーサービスで人気を集めており、企業は典型的な質問に対する回答を自動化できる。多くの企業がウェブサイトやメッセージング・サービスにチャットボットを導入し、24時間365日のサポートを提供している。AIとNLP技術の進歩により、チャットボットは自然言語をよりよく把握し、対応できるようになった。これにより、チャットボットの会話はより人間に近くなり、ユーザー体験が向上した。米国は世界で最も大きく、最も多様な経済を持つ国の一つである。この経済的多様性により、Eコマースやヘルスケアから金融やカスタマーサービスに至るまで、チャットボット・アプリケーションの選択肢が豊富に広がっている。米国はテクノロジーとイノベーションの世界的リーダーであり、シリコンバレーは重要なテクノロジー・ハブです。テクノロジー企業、新興企業、ベンチャーキャピタルが集中するこの場所は、最先端のチャットボット・ソリューションの開発にとって理想的な環境を作り出しています。米国には消費者中心の文化があり、企業は顧客体験を向上させる方法を常に模索しています。チャットボットは、顧客とのコミュニケーションに便利で拡張性のあるアプローチを提供するため、アメリカ市場では特に魅力的です。

市場は提供形態によって、ソリューション、サービス、トレーニングとコンサルティング、システム統合と導入、サポートと保守に区分される。なかでもソリューション提供は、米国市場をリードすると予想される。米国には、テクノロジー、銀行、ヘルスケア、小売など多様なビジネスが存在する。ソリューション型チャットボットは、各分野特有のニーズや問題に合わせてカスタマイズされるため、汎用性が高く、幅広く活用できる。ソリューションベースのチャットボットは、強力な人工知能(AI)と自然言語処理(NLP)技術を活用しています。これらの機能により、センチメント分析、言語解釈、コンテキストを考慮した対話、パーソナライズされたレコメンデーションなどの複雑な返答が可能になり、全体的なユーザーエクスペリエンスを向上させることができます。競争の激しい市場では、米国の企業は優れた顧客体験を提供することに重きを置いています。ソリューションベースのチャットボットは、パーソナライズされたコンテキストを認識したインタラクションを提供し、顧客満足度とロイヤルティの向上につながります。米国ではビジネスの拡大や成長に伴い、チャットボットのニーズも進化しています。ソリューションベースの製品は拡張性が高いため、ユーザー需要の増加に対応し、大きな混乱なしにビジネス要件の変化に適応することができます。

タイプ別に見ると、市場はメニューベース、言語ベース、キーワード認識ベース、コンテクスチュアル、ハイブリッド、ボイスボットに分けられる。キーワード認識を採用したチャットボットは、ユーザーの意図を素早く把握し、関連する情報やアクションで応答することに優れている。米国のようなペースの速いビジネス環境では、効率性と迅速性が高く評価されるため、これらのチャットボットは消費者からの問い合わせに迅速に対応するのに最適です。ユーザーフレンドリーなキーワードベースのチャットボットは、ユーザーが特定のキーワードやフレーズを入力して対話を開始する必要があります。シンプルであるため、幅広いユーザーが利用できる。ユーザーは、明確で正確な方法で応答するチャットボットを高く評価します。キーワード認識ベースのチャットボットは、テーマや問い合わせに関する対話を維持し、誤解や余計な情報の可能性を減らします。ボットコミュニケーションに基づき、市場はテキスト、音声/ボイス、ビデオに分けられる。音声ベースのチャットボットは、ユーザーがより自然で便利な方法でテクノロジーとコミュニケーションすることを可能にする。ユーザーは音声を使って会話することができ、これは慣れ親しんだ直感的なコミュニケーション方法であるため、文字を入力したりメニューをナビゲートしたりする必要がない。音声ボットはハンズフリー体験を提供するため、マルチタスク作業や運転中、手入力が非現実的または危険な作業に従事しているユーザーに理想的です。このハンズフリー機能は、多くのアメリカ人の多忙で外出の多いライフスタイルに対応している。音声ボットは、障害や制限のあるユーザーを含む、幅広いユーザーに対応している。音声ボットによって、ユーザーは自分の声だけで、情報やサービス、支援にアクセスできるようになり、誰もが利用しやすくなる。

本レポートで検討しているもの
- 地域米国
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーする側面
- 米国のチャットボット市場、その価値と予測、セグメントとともに
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

サービス別
- ソリューション
- サービス
- トレーニングとコンサルティング
- システムインテグレーションと実装
- サポートとメンテナンス

タイプ別
- メニューベース
- 言語ベース
- キーワード認識ベース
- 文脈ベース
- ハイブリッド
- ボイスボット

ボットコミュニケーションによる
- テキスト
- 音声
- ビデオ

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、チャットボット業界関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心戦略を策定する際にお役立て頂けます。マーケティング&プレゼンテーションに加えて、業界に関する競合知識を高めることもできます。








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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. United States Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. United States Chatbot Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Offering
6.3. Market Size and Forecast By Type
6.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7. United States Chatbot Market Segmentations
7.1. United States Chatbot Market, By Offering
7.1.1. United States Chatbot Market Size, By Solutions, 2017-2028
7.1.2. United States Chatbot Market Size, By Services, 2017-2028
7.1.3. United States Chatbot Market Size, By Training and Consulting, 2017-2028
7.1.4. United States Chatbot Market Size, By System Integration and Implementation, 2017-2028
7.1.5. United States Chatbot Market Size, By Support and Maintenance, 2017-2028
7.2. United States Chatbot Market, By Type
7.2.1. United States Chatbot Market Size, By Menu Based, 2017-2028
7.2.2. United States Chatbot Market Size, By Linguistic- Based, 2017-2028
7.2.3. United States Chatbot Market Size, By Keyword Recognition Based, 2017-2028
7.2.4. United States Chatbot Market Size, By Contextual, 2017-2028
7.2.5. United States Chatbot Market Size, By Hybrid, 2017-2028
7.2.6. United States Chatbot Market Size, By Voicebots, 2017-2028
7.3. United States Chatbot Market, By Bot Communication
7.3.1. United States Chatbot Market Size, By Text, 2017-2028
7.3.2. United States Chatbot Market Size, By Audio/Voice, 2017-2028
7.3.3. United States Chatbot Market Size, By Video, 2017-2028
8. United States Chatbot Market Opportunity Assessment
8.1. By Offering, 2023 to 2028
8.2. By Type, 2023 to 2028
8.3. By Bot Communication, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: United States Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billon)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Offering
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Bot Communication
Figure 5: Porter's Five Forces of United States Chatbot Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Chatbot Market, 2022
Table 2: United States Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: United States Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: United States Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017, 2022 & 2028F)
Table 5: United States Chatbot Market Size of Solutions (2017 to 2028) in USD Billon
Table 6: United States Chatbot Market Size of Services (2017 to 2028) in USD Billon
Table 7: United States Chatbot Market Size of Training and Consulting (2017 to 2028) in USD Billon
Table 8: United States Chatbot Market Size of System Integration and Implementation (2017 to 2028) in USD Billon
Table 9: United States Chatbot Market Size of Support and Maintenance (2017 to 2028) in USD Billon
Table 10: United States Chatbot Market Size of Menu Based (2017 to 2028) in USD Billon
Table 11: United States Chatbot Market Size of Linguistic- Based (2017 to 2028) in USD Billon
Table 12: United States Chatbot Market Size of Keyword Recognition Based (2017 to 2028) in USD Billon
Table 13: United States Chatbot Market Size of Contextual (2017 to 2028) in USD Billon
Table 14: United States Chatbot Market Size of Hybrid (2017 to 2028) in USD Billon
Table 15: United States Chatbot Market Size of Voicebots (2017 to 2028) in USD Billon
Table 16: United States Chatbot Market Size of Text (2017 to 2028) in USD Billon
Table 17: United States Chatbot Market Size of Audio/Voice (2017 to 2028) in USD Billon
Table 18: United States Chatbot Market Size of Video (2017 to 2028) in USD Billon

 

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Summary

The chatbot industry in the United States is being pushed by a convergence of technical breakthroughs, evolving consumer expectations, and the pursuit of better customer experiences across multiple industries. Furthermore, the market benefits from the ongoing evolution of artificial intelligence and natural language processing technology. These developments have enabled chatbots to not only more precisely understand and respond to user inputs but also to engage in more sophisticated and context-aware dialogues. Chatbots are increasingly being used in customer service by organizations to provide rapid support to their clients. Customers may get speedy answers to their questions thanks to chatbots 24/7 availability, which contributes to increased levels of customer satisfaction. Furthermore, the cost-effectiveness of chatbots vs. big customer care staff increases their growth, particularly among start-ups and small to medium-sized enterprises. Chatbots are also having a huge impact in the e-commerce sector. Chatbots can offer unique product recommendations by assessing user preferences and purchase history, boosting the shopping experience and driving sales. Furthermore, chatbots make transactions more efficient by assisting with order placement, payments, and even post-purchase support. The increased reliance on mobile and digital platforms in the United States is also boosting the chatbot market. Businesses see chatbots as a way to communicate with customers directly as they spend more time on messaging applications and social media sites. Chatbots are used by brands to deliver customized marketing campaigns, distribute information, and collect important consumer insights. This is consistent with the shift toward conversational marketing, in which the emphasis is on developing meaningful connections with clients rather than merely broadcasting messages.

According to the research report "United States Chatbot Market Overview, 2028," published by Bonafide Research, the United States Chatbot market was valued more than USD 1.50 Billion in 2022. Chatbot adoption is quickly increasing in the United States, with businesses of all sizes embracing this technology. According to a recent study, more than 40% of organizations are currently utilizing chatbots to improve corporate productivity. Chatbots are becoming more common on messaging platforms such as Facebook Messenger, WhatsApp, and Apple Business Chat. This enables firms to reach clients using the channels they prefer. Chatbots were gaining popularity in customer service, allowing firms to automate responses to typical questions. Many businesses have implemented chatbots into their websites and messaging services to provide 24/7 help. Advances in AI and NLP technology have enabled chatbots to better grasp and respond to natural language. This made chatbot conversations more human-like and improved user experiences. The United States has one of the largest and most diverse economies in the world. This economic diversity opens up a plethora of options for chatbot applications in areas ranging from e-commerce and healthcare to finance and customer service. The United States is a global leader in technology and innovation, with Silicon Valley as a key technology hub. This concentration of technology corporations, startups, and venture capital firms creates an ideal environment for the development of cutting-edge chatbot solutions. The United States has a consumer-centric culture, and businesses are constantly looking for ways to improve client experiences. Chatbots are particularly appealing in the American market because they provide a convenient and scalable approach to communicating with clients.

Based on offering market is segmented into solutions, services, training and consulting, system integration and implementation and support and maintenance. Among them solution offering is expected to lead the market of United States. The United States is home to a diverse range of businesses, from technology and banking to healthcare and retail. Solution-based chatbots are tailored to meet the unique needs and problems of each sector, making them versatile and widely applicable. Solution-based chatbots make use of powerful artificial intelligence (AI) and natural language processing (NLP) technology. These features enable them to give complex replies, such as sentiment analysis, language interpretation, context-aware interactions, and personalized recommendations, thereby improving the overall user experience. In a highly competitive market, businesses in the United States place a premium on providing great client experiences. Solution-based chatbots can provide personalized and context-aware interactions, resulting in increased customer satisfaction and loyalty. As businesses in the U.S. expand and grow, their chatbot needs evolve. Solution-based offerings are highly scalable, allowing them to accommodate increased user demand and adapt to changing business requirements without significant disruptions.

In terms of type market is divided into menu based, linguistic-based, keyword recognition based, contextual, hybrid and voicebots. Chatbots that employ keyword recognition excel at swiftly identifying user intent and responding with relevant information or actions. Efficiency and quickness are highly appreciated in a fast-paced business setting like the United States, making these chatbots perfect for responding to consumer inquiries quickly. User-friendly keyword-based chatbots require users to input particular keywords or phrases to initiate interactions. Because of their simplicity, they are accessible to a wide spectrum of users. Users value chatbots that respond in a clear and exact manner. Keyword recognition-based chatbots keep the dialogue on the subject or inquiry, decreasing the possibility of misunderstandings or extraneous information. Based on bot communication market is divided into text, audio/voice and video. Voice-based chatbots allow users to communicate with technology in a more natural and convenient manner. Users can converse using their voice, which is a familiar and intuitive way of communication that eliminates the need to type or navigate menus. Voice bots provide a hands-free experience, making them ideal for users who are multitasking, driving, or engaged in tasks where manual input is impractical or dangerous. This hands-free feature corresponds to the hectic and on-the-go lifestyle of many Americans. Voice bots cater to a wide spectrum of users, including those with disabilities or limitations. They allow users to access information, services, and assistance using only their voice, making them more accessible to all.

Considered in this report:
• Geography: United States
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report:
• United States Chatbot market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Offering:
• Solutions
• Services
• Training and Consulting
• System Integration and Implementation
• Support and Maintenance

By Type:
• Menu based
• Linguistic- based
• Keyword Recognition based
• Contextual
• Hybrid
• Voicebots

By Bot Communication:
• Text
• Audio/Voice
• Video

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Chatbot industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.








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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. United States Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. United States Chatbot Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Offering
6.3. Market Size and Forecast By Type
6.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7. United States Chatbot Market Segmentations
7.1. United States Chatbot Market, By Offering
7.1.1. United States Chatbot Market Size, By Solutions, 2017-2028
7.1.2. United States Chatbot Market Size, By Services, 2017-2028
7.1.3. United States Chatbot Market Size, By Training and Consulting, 2017-2028
7.1.4. United States Chatbot Market Size, By System Integration and Implementation, 2017-2028
7.1.5. United States Chatbot Market Size, By Support and Maintenance, 2017-2028
7.2. United States Chatbot Market, By Type
7.2.1. United States Chatbot Market Size, By Menu Based, 2017-2028
7.2.2. United States Chatbot Market Size, By Linguistic- Based, 2017-2028
7.2.3. United States Chatbot Market Size, By Keyword Recognition Based, 2017-2028
7.2.4. United States Chatbot Market Size, By Contextual, 2017-2028
7.2.5. United States Chatbot Market Size, By Hybrid, 2017-2028
7.2.6. United States Chatbot Market Size, By Voicebots, 2017-2028
7.3. United States Chatbot Market, By Bot Communication
7.3.1. United States Chatbot Market Size, By Text, 2017-2028
7.3.2. United States Chatbot Market Size, By Audio/Voice, 2017-2028
7.3.3. United States Chatbot Market Size, By Video, 2017-2028
8. United States Chatbot Market Opportunity Assessment
8.1. By Offering, 2023 to 2028
8.2. By Type, 2023 to 2028
8.3. By Bot Communication, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: United States Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billon)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Offering
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Bot Communication
Figure 5: Porter's Five Forces of United States Chatbot Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Chatbot Market, 2022
Table 2: United States Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: United States Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: United States Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017, 2022 & 2028F)
Table 5: United States Chatbot Market Size of Solutions (2017 to 2028) in USD Billon
Table 6: United States Chatbot Market Size of Services (2017 to 2028) in USD Billon
Table 7: United States Chatbot Market Size of Training and Consulting (2017 to 2028) in USD Billon
Table 8: United States Chatbot Market Size of System Integration and Implementation (2017 to 2028) in USD Billon
Table 9: United States Chatbot Market Size of Support and Maintenance (2017 to 2028) in USD Billon
Table 10: United States Chatbot Market Size of Menu Based (2017 to 2028) in USD Billon
Table 11: United States Chatbot Market Size of Linguistic- Based (2017 to 2028) in USD Billon
Table 12: United States Chatbot Market Size of Keyword Recognition Based (2017 to 2028) in USD Billon
Table 13: United States Chatbot Market Size of Contextual (2017 to 2028) in USD Billon
Table 14: United States Chatbot Market Size of Hybrid (2017 to 2028) in USD Billon
Table 15: United States Chatbot Market Size of Voicebots (2017 to 2028) in USD Billon
Table 16: United States Chatbot Market Size of Text (2017 to 2028) in USD Billon
Table 17: United States Chatbot Market Size of Audio/Voice (2017 to 2028) in USD Billon
Table 18: United States Chatbot Market Size of Video (2017 to 2028) in USD Billon

 

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