欧州の脱水食品市場の展望、2028年Europe Dehydrated Food Market Outlook, 2028 賞味期限が長い食品への需要の高まりと、非季節性製品への需要の高まり、そして食材として長期間使用できる食品の保存に対する食品メーカーの需要の高まりが、脱水製品食品店の需要を煽っている。加えて、惣菜需... もっと見る
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サマリー賞味期限が長い食品への需要の高まりと、非季節性製品への需要の高まり、そして食材として長期間使用できる食品の保存に対する食品メーカーの需要の高まりが、脱水製品食品店の需要を煽っている。加えて、惣菜需要による調理済み食品の需要増が、欧州の脱水食品の成長をさらに刺激している。パッケージング、フォーマット、風味の面で、小売状況の進化と製品の革新が、研究された欧州の脱水食品の成長に大きく貢献している。果物や野菜のような熱に弱い食品の加工が容易で、本来の特性を損なうことなく消費者に長い保存期間を提供できることが、欧州におけるフリーズドライ食品の主な原動力となっている。さらに、凍結乾燥技術で調理された食品は保存や取り扱いが容易で調理時間も短いため、消費者はこうした製品に魅力を感じている。欧州の脱水食品は、惣菜や凍結乾燥によって調理されたその他の食品など、特定の食品に対して大きな可能性を持っている。これは、長期的な消費者基盤を拡大するために、さまざまな風味の製品を低コストで開発する新たな機会を提供する。しかし、さまざまな脱水機を維持するための高いコストや、凍結乾燥や真空乾燥といった他の先端技術の入手可能性や知識の低さといった要因が、市場の成長を制限している。Bonafide Research社の調査レポート「Europe Dehydrated Food Product Market Outlook, 2028」によると、欧州市場は2023年から2028年にかけて78億3000万米ドルを追加すると予測されている。欧州では、植物ベースやビーガン食の人気が高まり、脱水食品市場も拡大した。メーカー各社は、動物性食品を使用しない製品に対する需要の高まりに対応するため、さまざまな植物性の脱水食品、スナック、食材を提供している。欧州の持続可能性への強いコミットメントは、脱水食品市場に影響を与えた。消費者は、不完全な農産物や余剰農産物を利用して脱水スナックを作ったり、包装の無駄を省くなど、廃棄物ゼロの原則に 沿った製品を求めていた。脱水食品には、栄養価を高めるために機能性成分やスーパーフードが配合されるようになった。スピルリナ、チアシード、アダプトゲンなどの成分が加えられ、味と健康効果の両方を提供する製品が作られるようになった。革新的なブランドは、脱水食材と他のスナック形式、例えば脱水フルーツとナッツやシードとの組み合わせを試み、ユニークな食感と風味のブレンドを提供している。アレルギーや食事制限に対する意識の高まりから、各ブランドはナッツ、グルテン、乳製品といった一般的なアレルゲンを含まない脱水製品を開発するようになった。メーカー各社は、子ども向けに特化した脱水スナックを開発した。これらのスナックは、従来の甘いスナックに代わるヘルシーなスナックとして販売され、子どもの栄養を心配する親にアピールした。 国別では、ドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、ロシアがあり、中でもドイツが2022年の欧州脱水食品市場を支配している。 ドイツは欧州で最大かつ最も安定した経済のひとつである。これは、脱水食品部門を含む多様で成長する食品産業を支えるために必要なインフラと消費者の消費力を提供している。ドイツは革新的な食品産業で知られ、しばしば新しい技術やプロセスを探求している。これには脱水技術の進歩も含まれ、風味、食感、栄養価を保持したより高品質の脱水製品につながる可能性がある。都市化が進むにつれて、多忙なライフスタイルにより、便利ですぐに食べられる食品オプションへの需要が高まっている。脱水食品は、最小限の調理で素早く栄養価の高い食事を提供するソリューションを提供する。ドイツの軍隊は、他の多くの軍隊と同様、野戦糧食の一部として脱水食品を使用している。MRE(Meals Ready-to-Eat:すぐに食べられる食事)には、野戦で兵士に栄養を提供するための脱水食品が含まれていることが多い。ドイツは季節的な気候のため、新鮮な選択肢が限られる寒い時期に農産物を楽しむには、脱水食品が実用的な解決策となる。ドイツでは、粉ミルクやチーズなどの脱水乳製品が生産されており、これらは国内で使用されるだけでなく、さまざまな料理用や工業用として輸出されている。 市場は乾燥方法によって、噴霧乾燥、風乾/天日乾燥、真空乾燥/マイクロ波乾燥、凍結乾燥、その他(ドラム乾燥など)に分けられる。 風力乾燥と天日乾燥は、他の脱水方法と比べて一般的に温度が低い。この穏やかな乾燥プロセスは、ビタミンやミネラルを含む食品の栄養価を保持するのに役立ちます。健康志向の消費者は、こうした栄養素の保持を重視する。ヨーロッパの多くの消費者は、自然で伝統的な方法で保存された食品を高く評価している。風乾や天日乾燥は、何世紀にもわたって食品を保存するために用いられてきたもので、これらの方法は、加工を最小限に抑え、自然で本物の食品を求める消費者の欲求に合致している。 風乾や天日乾燥の製品は、しばしば高級品やグルメ商品とみなされる。メーカーはそのように販売し、高級な食体験を求める消費者にアピールすることもある。風乾法や天日乾燥法は、他の脱水技術に比べて一般にエネルギーが少なくて済むため、環境的に持続可能である。これは、持続可能性と環境に優しい慣行に対する欧州の消費者の関心と一致する。 市場は製品の種類によって、粉乳、その他の乳製品、果物、野菜、ハーブ、魚介類、肉類、その他(ペットフード)に分けられる。 魚介類の脱水製品は、新鮮な魚介類や冷凍魚介類に比べて保存期間が長い。これは、持続可能性と食品資源保護に対する欧州の消費者の関心の高まりと一致し、食品廃棄物を削減する。脱水魚介類は、ハイカー、キャンパー、バックパッカーなどのアウトドア愛好家に人気のある選択肢である。軽量で持ち運びがしやすく、保管スペースも最小限で済む。脱水された魚介類は、家庭料理に便利さを提供する。新鮮な魚を洗ったり、内臓を取り除いたり、切り身にしたりする手間が省けるので、食事の準備がより素早く、より身近になる。魚介類は良質なタンパク質とオメガ3脂肪酸のような必須栄養素の優れた供給源である。脱水魚介類はその栄養価の多くを保持するため、消費者にとって栄養価の高い選択肢となる。脱水された魚介類は、すぐに食べられる食事やスナック製品の製造において重要な原料であり、便利な食事を求める消費者に対応している。 市場は形態によって、パウダーと顆粒、ミンチとみじん切り、スライスとキューブ、フレーク、その他(ホール)に分けられる。 ミンチやみじん切りの脱水食材は、食事の準備時間を大幅に短縮する。消費者は新鮮な食材を洗ったり、皮をむいたり、刻んだりといった手間のかかるステップを省くことができ、食事の準備がより迅速で便利になる。これらの形態の脱水食材は、様々なレシピに簡単に取り入れることができるため、便利な食事ソリューションを求める忙しい個人や家族にとって魅力的である。ミンチやみじん切りにされた脱水食材は、新鮮なものに比べて賞味期限が長い。これは、食品廃棄を減らすだけでなく、消費者が将来使用するために様々な食材を手元に置いておくことを可能にする。ミンチやみじん切りの脱水食材は、スープやシチューからサラダ、パスタ、炒め物、ソースまで、幅広い料理に使うことができる。この多用途性は、多様な料理を作りたい消費者に対応している。脱水ミンチやみじん切り食材は、スパイス・ブレンド、調味料ミックス、レシピ・キットによく使われ、複数の料理で一貫した風味を保証する。 用途別に見ると、市場はデザートとアイスクリーム、ベーカリーと菓子、ヨーグルトとスムージー、サラダとペストリー、スープとスナック、ペットフードとおやつ、ディップ、ドレッシングと調味料ミックス、その他(朝食用シリアル)に分けられる。 脱水ディップ、ドレッシング、調味料ミックスは、消費者に食事に風味を加えるための手軽で便利な選択肢を提供する。これは特に忙しい個人や家族にとって魅力的である。脱水された調味料ミックスを使えば、様々なスパイスやハーブを個別に計量してブレンドする必要がなくなり、準備にかかる時間と労力が軽減される。脱水された製品は、新鮮なものや液体のものと比べて保存期間が長い。この保存期間の長さは、食品廃棄物を減らし、消費者がこれらの製品を長期間手元に置いておくことを可能にする。ディップ、ドレッシング、調味料ミックスは、サラダ、マリネ、ソース、スープなど、幅広い料理に使用できる。その汎用性の高さは、多様な料理を作りたい消費者にアピールする。一部の脱水調味料ミックスは、不健康な脂肪やナトリウムの含有量を低く抑えることができ、より健康的な食品を求める消費者の要望に応えることができる。 最近の動向 - ロハグループは2022年11月、フリーズドライのパイオニアであるSaraf Foods社を買収した。現在イタリアにあるニューフーズの工場に加え、ロハはこの買収で技術と製品ポートフォリオをさらに拡大し、脱水フルーツ、野菜、ハーブを追加した。また、フリーズドライ、風乾、IQF(個別急速冷凍)など、果物、野菜、スパイス、ハーブを乾燥させる最先端の技術も導入した。 - ミクソロジスト・ガーデンは2022年8月、フリーズドライ原料を使用した6種類のカクテル・ガーニッシュを英国で発売した。生のフルーツより90%軽量化されている。3つのベリー系ライン(ストロベリー、ブルーベリー、ラズベリー)と3つの柑橘系ライン(ライム、レモン、オレンジ)は、賞味期限が非常に長い、すぐに提供できるリシーラブル容器で提供される。 - 2021年2月、ヨーロピアン・フリーズドライは最新の食材であるジャックフルーツのフリーズドライを欧州で発売した。用途が広く、食感も良いため、豚肉や鶏肉の代わりに鍋料理に使う機会もある。 本レポートの対象企業 Olam International、マルハニチロ株式会社、McCormick & Company、Dohler Group SE、Sensient Technologies Corporation、Nestlé S.A.、Cargill, Incorporated、Arla Foods amba、BCFoods Inc.、Red River Foods、European Freeze Dry、Kiril Mischeff Limited、Berrifine A/S、Catz International 本レポートで考慮されている - 地域ヨーロッパ - 歴史的な年2017 - 基準年2022 - 推定年2023 - 予測年2028 本レポートでカバーされている側面 - 欧州の脱水食品市場の展望とその価値およびセグメント別の予測 - 国別の脱水食品市場分析 - 様々な促進要因と課題 - 進行中のトレンドと開発 - トッププロファイル企業 - 戦略的推奨 レポート対象国 - ドイツ - イギリス - フランス - イタリア - スペイン - ロシア 方法別 - スプレードライ - 天日乾燥 - 真空乾燥/マイクロ波乾燥 - 凍結乾燥 - その他(ドラム乾燥など) 製品タイプ別 - 粉乳 - その他乳製品 - 果物 - 野菜 - ハーブ - 魚介類 - 肉類 - その他(惣菜、ペットフード) 形態別 - 粉末・顆粒 - ミンチ・みじん切り - スライス&キューブ - フレーク - その他(ホール) 用途別 - デザート・アイスクリーム - ベーカリー・製菓 - ヨーグルト・スムージー - サラダ・パスタ - スープとスナック - ペットフード&おやつ - ディップ、ドレッシング、調味料ミックス - その他(朝食用シリアル) 性質別 - 従来型 - オーガニック 流通チャネル別 - 食品メーカー - フードサービス - 小売 レポートのアプローチ 本レポートは一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。当初は、市場を把握し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。 対象読者 本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、脱水食品業界関連組織、政府機関、その他関係者が市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。 ***注:ご注文確認後、報告書をお届けするまでに48時間(2営業日)かかります。 目次Table of Contents1. Executive Summary 2. Research Methodology 2.1. Secondary Research 2.2. Primary Data Collection 2.3. Market Formation & Validation 2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 3. Market Structure 3.1. Market Considerate 3.2. Assumptions 3.3. Limitations 3.4. Abbreviations 3.5. Sources 3.6. Definitions 4. Economic /Demographic Snapshot 5. Global Dehydrated Food Product Market Outlook 5.1. Market Size By Value 5.2. Market Share By Region 5.3. Market Size and Forecast, By Method 5.4. Market Size and Forecast, By Product Type 5.5. Market Size and Forecast, By Form 5.6. Market Size and Forecast, By Nature 5.7. Market Size and Forecast, By Application 5.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 6. Europe Dehydrated Food Product Market Outlook 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Share By Country 6.3. Market Size and Forecast, By Method 6.4. Market Size and Forecast, By Product Type 6.5. Market Size and Forecast, By Form 6.6. Market Size and Forecast, By Nature 6.7. Market Size and Forecast, By Application 6.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 7. Market Dynamics 7.1. Market Drivers & Opportunities 7.2. Market Restraints & Challenges 7.3. Market Trends 7.4. Covid-19 Effect 7.5. Supply chain Analysis 7.6. Policy & Regulatory Framework 7.7. Industry Experts Views 7.8. Germany Dehydrated Food Product Market Outlook 7.8.1. Market Size By Value 7.8.2. Market Size and Forecast By Method 7.8.3. Market Size and Forecast By Product Type 7.8.4. Market Size and Forecast By Form 7.8.5. Market Size and Forecast By Nature 7.9. United Kingdom Dehydrated Food Product Market Outlook 7.9.1. Market Size By Value 7.9.2. Market Size and Forecast By Method 7.9.3. Market Size and Forecast By Product Type 7.9.4. Market Size and Forecast By Form 7.9.5. Market Size and Forecast By Nature 7.10. France Dehydrated Food Product Market Outlook 7.10.1. Market Size By Value 7.10.2. Market Size and Forecast By Method 7.10.3. Market Size and Forecast By Product Type 7.10.4. Market Size and Forecast By Form 7.10.5. Market Size and Forecast By Nature 7.11. Italy Dehydrated Food Product Market Outlook 7.11.1. Market Size By Value 7.11.2. Market Size and Forecast By Method 7.11.3. Market Size and Forecast By Product Type 7.11.4. Market Size and Forecast By Form 7.11.5. Market Size and Forecast By Nature 7.12. Spain Dehydrated Food Product Market Outlook 7.12.1. Market Size By Value 7.12.2. Market Size and Forecast By Method 7.12.3. Market Size and Forecast By Product Type 7.12.4. Market Size and Forecast By Form 7.12.5. Market Size and Forecast By Nature 7.13. Russia Dehydrated Food Product Market Outlook 7.13.1. Market Size By Value 7.13.2. Market Size and Forecast By Method 7.13.3. Market Size and Forecast By Product Type 7.13.4. Market Size and Forecast By Form 7.13.5. Market Size and Forecast By Nature 8. Competitive Landscape 8.1. Competitive Dashboard 8.2. Business Strategies Adopted by Key Players 8.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022 8.4. Key Players Market Positioning Matrix 8.5. Porter's Five Forces 8.6. Company Profile 8.6.1. Olam International 8.6.2. Maruha Nichiro Corporation 8.6.3. McCormick & Company 8.6.4. Dohler Group SE 8.6.5. Sensient Technologies Corporation 8.6.6. Nestlé S.A. 8.6.7. Cargill, Incorporated 8.6.8. Arla Foods amba 8.6.9. BCFoods Inc. 8.6.10. Red River Foods 8.6.11. European Freeze Dry 8.6.12. Kiril Mischeff Limited 8.6.13. Berrifine A/S 8.6.14. Catz International 9. Strategic Recommendations 10. Annexure 10.1. FAQ`s 10.2. Notes 10.3. Related Reports 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: Global Dehydrated Food Product Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028 Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028 Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028 Figure 4: Global Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 5: Global Dehydrated Food Product Market Share By Region (2022) Figure 6: Europe Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 7: Europe Dehydrated Food Product Market Share By Country (2022) Figure 8: Germany Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 9: UK Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 10: France Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 11: Italy Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 12: Spain Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 13: Russia Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 14: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022 Figure 15: Porter's Five Forces of Europe Dehydrated Food Product Market List of Table Table 1 : Global Dehydrated Food Product Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion) Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020 Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020 Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars Table 5 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 6 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 7 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 8 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 9 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 10 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 11 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 12 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 13 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 14 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 15 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 16 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 17 : Influencing Factors for Dehydrated Food Product Market, 2022 Table 18 : Germany Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 19 : Germany Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 20 : Germany Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 21 : Germany Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 22 : United Kingdom (UK) Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 23 : United Kingdom (UK) Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 24 : United Kingdom (UK) Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 25 : United Kingdom (UK) Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 26 : France Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 27 : France Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 28 : France Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 29 : France Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 30 : Italy Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 31 : Italy Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 32 : Italy Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 33 : Italy Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 34 : Spain Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 35 : Spain Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 36 : Spain Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 37 : Spain Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 38 : Russia Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 39 : Russia Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 40 : Russia Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 41 : Russia Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion)
SummaryThe increasing demand for food products with a longer shelf life, combined with the growing demand for non-seasonal products and the growing demand from food manufacturers for the preservation of food products that can be used as an ingredient for prolonged periods of time are fuelling the demand for dehydrated products food store. In addition, the increased demand for prepared food due to the demand for prepared food has further stimulated Europe Dehydrated Food growth. The evolutions of the retail landscape and product innovations, in terms of packaging, format and flavors, have contributed greatly to the growth of the studied Europe Dehydrated Food. The ease of processing heat sensitive food products, such as fruits and vegetables, which provide consumers with a long shelf life, without hindering their original properties, is the main driving force in the Europe for freeze-dried food. Furthermore, consumers are attracted to these products because foods prepared with lyophilized technology are easy to store, handle and have a short preparation time. The Europe Dehydrated Food has great potential for specific food products, such as ready meals and other food products prepared by lyophilisation. This offers an additional opportunity to develop products in different flavors at a lower cost, in order to increase the long-term consumer base. However, factors such as the high cost of maintaining different dehydration machines, as well as the lower availability and knowledge of other advanced technologies, such as freeze drying and vacuum drying, limit the growth of the market. Table of ContentsTable of Contents1. Executive Summary 2. Research Methodology 2.1. Secondary Research 2.2. Primary Data Collection 2.3. Market Formation & Validation 2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 3. Market Structure 3.1. Market Considerate 3.2. Assumptions 3.3. Limitations 3.4. Abbreviations 3.5. Sources 3.6. Definitions 4. Economic /Demographic Snapshot 5. Global Dehydrated Food Product Market Outlook 5.1. Market Size By Value 5.2. Market Share By Region 5.3. Market Size and Forecast, By Method 5.4. Market Size and Forecast, By Product Type 5.5. Market Size and Forecast, By Form 5.6. Market Size and Forecast, By Nature 5.7. Market Size and Forecast, By Application 5.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 6. Europe Dehydrated Food Product Market Outlook 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Share By Country 6.3. Market Size and Forecast, By Method 6.4. Market Size and Forecast, By Product Type 6.5. Market Size and Forecast, By Form 6.6. Market Size and Forecast, By Nature 6.7. Market Size and Forecast, By Application 6.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 7. Market Dynamics 7.1. Market Drivers & Opportunities 7.2. Market Restraints & Challenges 7.3. Market Trends 7.4. Covid-19 Effect 7.5. Supply chain Analysis 7.6. Policy & Regulatory Framework 7.7. Industry Experts Views 7.8. Germany Dehydrated Food Product Market Outlook 7.8.1. Market Size By Value 7.8.2. Market Size and Forecast By Method 7.8.3. Market Size and Forecast By Product Type 7.8.4. Market Size and Forecast By Form 7.8.5. Market Size and Forecast By Nature 7.9. United Kingdom Dehydrated Food Product Market Outlook 7.9.1. Market Size By Value 7.9.2. Market Size and Forecast By Method 7.9.3. Market Size and Forecast By Product Type 7.9.4. Market Size and Forecast By Form 7.9.5. Market Size and Forecast By Nature 7.10. France Dehydrated Food Product Market Outlook 7.10.1. Market Size By Value 7.10.2. Market Size and Forecast By Method 7.10.3. Market Size and Forecast By Product Type 7.10.4. Market Size and Forecast By Form 7.10.5. Market Size and Forecast By Nature 7.11. Italy Dehydrated Food Product Market Outlook 7.11.1. Market Size By Value 7.11.2. Market Size and Forecast By Method 7.11.3. Market Size and Forecast By Product Type 7.11.4. Market Size and Forecast By Form 7.11.5. Market Size and Forecast By Nature 7.12. Spain Dehydrated Food Product Market Outlook 7.12.1. Market Size By Value 7.12.2. Market Size and Forecast By Method 7.12.3. Market Size and Forecast By Product Type 7.12.4. Market Size and Forecast By Form 7.12.5. Market Size and Forecast By Nature 7.13. Russia Dehydrated Food Product Market Outlook 7.13.1. Market Size By Value 7.13.2. Market Size and Forecast By Method 7.13.3. Market Size and Forecast By Product Type 7.13.4. Market Size and Forecast By Form 7.13.5. Market Size and Forecast By Nature 8. Competitive Landscape 8.1. Competitive Dashboard 8.2. Business Strategies Adopted by Key Players 8.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022 8.4. Key Players Market Positioning Matrix 8.5. Porter's Five Forces 8.6. Company Profile 8.6.1. Olam International 8.6.2. Maruha Nichiro Corporation 8.6.3. McCormick & Company 8.6.4. Dohler Group SE 8.6.5. Sensient Technologies Corporation 8.6.6. Nestlé S.A. 8.6.7. Cargill, Incorporated 8.6.8. Arla Foods amba 8.6.9. BCFoods Inc. 8.6.10. Red River Foods 8.6.11. European Freeze Dry 8.6.12. Kiril Mischeff Limited 8.6.13. Berrifine A/S 8.6.14. Catz International 9. Strategic Recommendations 10. Annexure 10.1. FAQ`s 10.2. Notes 10.3. Related Reports 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: Global Dehydrated Food Product Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028 Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028 Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028 Figure 4: Global Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 5: Global Dehydrated Food Product Market Share By Region (2022) Figure 6: Europe Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 7: Europe Dehydrated Food Product Market Share By Country (2022) Figure 8: Germany Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 9: UK Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 10: France Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 11: Italy Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 12: Spain Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 13: Russia Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 14: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022 Figure 15: Porter's Five Forces of Europe Dehydrated Food Product Market List of Table Table 1 : Global Dehydrated Food Product Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion) Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020 Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020 Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars Table 5 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 6 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 7 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 8 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 9 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 10 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 11 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 12 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 13 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 14 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 15 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 16 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 17 : Influencing Factors for Dehydrated Food Product Market, 2022 Table 18 : Germany Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 19 : Germany Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 20 : Germany Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 21 : Germany Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 22 : United Kingdom (UK) Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 23 : United Kingdom (UK) Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 24 : United Kingdom (UK) Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 25 : United Kingdom (UK) Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 26 : France Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 27 : France Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 28 : France Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 29 : France Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 30 : Italy Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 31 : Italy Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 32 : Italy Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 33 : Italy Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 34 : Spain Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 35 : Spain Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 36 : Spain Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 37 : Spain Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 38 : Russia Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 39 : Russia Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 40 : Russia Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 41 : Russia Dehydrated Food Product Market Size and Forecast By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion)
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