日本の自然化粧品市場概観、2028年Japan Natural Cosmetics Market Overview, 2028 日本の消費者は、安全で持続可能な、環境にやさしい代替品への願望を原動力に、自然派やオーガニックの美容製品に強い関心を示している。この市場の特徴は、多様な自然派化粧品の品揃えと、品質とイノベーション... もっと見る
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サマリー日本の消費者は、安全で持続可能な、環境にやさしい代替品への願望を原動力に、自然派やオーガニックの美容製品に強い関心を示している。この市場の特徴は、多様な自然派化粧品の品揃えと、品質とイノベーションへのこだわりである。日本ではここ数年、自然派スキンケア製品に対する需要が高まっている。化粧品やスキンケア製品に天然成分を使用することへの消費者の関心の高まりが、さまざまな製品の革新につながっている。これらの天然成分が持つ利点は認識され、変化する顧客の需要に応えるために活用されている。ユニリーバ、資生堂をはじめとする多くの企業は、顧客のために新製品を生み出すための迅速な研究開発で機能している。2021年6月、資生堂はサステナブル・スキンケアブランド「バウム」を日本に導入した。同社は、このブランドの製品の処方の90%が樹木由来であることを示唆した。オーガニック化粧品のさまざまなブランドが、アマゾン、楽天、ヤフー、ラハコなどのeコマースサイトで販売されている。Bonafide Research社の調査レポート「日本の自然化粧品市場の概要、2028年」によると、日本の自然化粧品市場は2028年までに20億9000万米ドル以上の市場規模に達すると予測されている。日本化粧品工業連合会(JCIA)は、日本の化粧品メーカーを代表する業界団体である。会員にサポート、情報、リソースを提供し、倫理的慣行と業界標準を推進している。オーガニック日本化粧品協会(OJCA)は、日本におけるオーガニック化粧品の普及と認証に注力しています。COSMECERTは日本におけるナチュラル・オーガニック化粧品の認証プログラムです。ナチュラル・ビューティー・サミットは、日本で毎年開催されるナチュラル&オーガニック・ビューティー業界に焦点を当てた会議です。コスメ東京は日本最大級の化粧品展示会です。ナチュラル・オーガニックコスメを含む幅広い化粧品を展示する。また、ビューティーワールド ジャパンは、ナチュラル&オーガニックコスメを含む様々な分野が出展する総合美容見本市である。 日本の自然派洗顔料には、肌本来のうるおいを奪うことなく、メイクや不純物を効果的に落とすオイルベースのクレンジングなどがある。米ぬかオイル、ツバキオイル、植物エキスなどがよく使われている。日本のナチュラル・モイスチャライザーは、肌に潤いと栄養を与えることに重点を置いている。ヒアルロン酸、スクワラン、ホホバオイル、ローズヒップオイル、アルガンオイルなどの植物性オイルがよく使われている。天然の美容液やエッセンスは、特定の肌悩みに対応するよう設計された、高濃度の製剤である。通常、ビタミンC、ナイアシンアミド、緑茶やカンゾウ根などの植物エキスなど、強力な有効成分が配合されている。日本の自然派シャンプーとコンディショナーは、刺激の強い化学物質を使わずに髪を清潔にし、栄養を与えるために、植物や植物エキスから抽出された優しい洗浄剤が配合されている。椿油、米ぬか油、海藻エキスなどの成分が一般的です。日本のナチュラルヘアオイルやトリートメントには、アルガンオイル、ツバキオイル、アボカドオイルなどの栄養価の高いオイルが含まれている。これらの製品は、髪に潤いを与え、補修し、強化することで、縮れを抑え、髪全体の健康を促進することを目的としている。日本のナチュラル・ファンデーションとBBクリームは、ミネラル顔料、天然保湿剤、植物エキスを使い、軽いつけ心地でカバーする。日本の自然派口紅とリップクリームは、植物由来のワックス、オイル、天然色素を使用し、唇に潤いと色、栄養を与える。シアバター、ホホバオイル、ミツロウなどの成分がよく使われる。また、日本の天然香料は、花や果実などの天然由来のエッセンシャルオイルが配合されていることが多い。合成香料やアレルゲンを使用することなく、アロマティックな香りを提供する。 日本の天然化粧品市場は、女性、男性、子供といったエンドユーザーによって二分される。女性向けの自然派スキンケア製品には、さまざまな肌タイプや悩みに合わせた洗顔料、保湿剤、美容液、フェイスマスク、日焼け止めなどがある。これらの製品は、天然成分や植物成分を使用して、保湿、アンチエイジング、ブライトニング、ニキビ予防などの問題に対処することが多い。男性用ナチュラル・ヘアケア製品には、男性の髪のニーズに合わせたシャンプー、コンディショナー、スタイリング剤などがある。これらの製品は、刺激の強い化学物質や合成香料を使わず、クレンジング、栄養補給、スタイリングに重点を置いている。自然派シェービングクリーム、アフターシェーブ、髭ケア製品は、顔の髪と肌に栄養を与え、コンディションを整えながら、優しく癒されるシェービング体験を提供するようデザインされている。また、赤ちゃんや幼児向けのナチュラル・スキンケア製品は、やさしく安全な処方を重視している。これらの製品には、デリケートな肌を保護し、栄養を与えるために天然成分やオーガニック成分で作られたベビーローション、クリーム、オイル、バス用品などがある。日本には、実店舗とオンラインショップを含む幅広い流通チャネルがある。自然派・オーガニック化粧品に特化した美容専門店やブティック 「コスメキッチン」や「アインズ&トゥルペ」のような自然派美容ブランドを幅広く扱う店舗がある。日本の伝統的なドラッグストアや薬局には、ナチュラル&オーガニック・ビューティ製品の専用コーナーが設けられていることが多い。大手チェーン店には、マツモトキヨシやトモズなどがある。日本の百貨店には、自然派化粧品ブランドのビューティー・カウンターやコーナーがある。日本の人気百貨店には、三越、高島屋、伊勢丹などがある。楽天、アマゾンジャパン、ヤフーショッピングなどの日本のeコマースプラットフォームは、自然化粧品の幅広い品揃えを提供している。 自然化粧品は、従来の化粧品に比べ、原料や製造工程が高品質であるため、比較的高価である。消費者によってはこの価格帯がネックとなり、市場への浸透が制限されることもある。オーガニック・ナチュラル製品に対する消費者の需要の高まりは、日本の自然派化粧品市場に成長機会をもたらす。効果的で革新的な製品を提供しながらこの需要に対応できるブランドは競争上優位にある。日本の自然派化粧品市場における最近の動向には以下のようなものがある:安全で無害な成分を配合した製品に注目するクリーンビューティームーブメントが日本で支持を集めている。消費者は、透明性、成分の完全性、倫理的実践を重視する自然派化粧品ブランドに引き寄せられつつある。また、「J-Beauty」というコンセプトは、日本の美の理想と実践を指している。シンプルさ、自然な輝き、スキンケアへのホリスティックなアプローチを強調している。自然派化粧品ブランドは、製品の処方やマーケティングにJ-Beautyの原則を取り入れることが多く、日本の伝統的な成分や技術の使用を強調している。 本レポートにおける考察 - 地理日本 - 歴史的な年2017 - 基準年2022 - 推定年2023 - 予測年2028 本レポートの対象分野 - 日本市場の価値と予測、セグメントとともに - 様々な促進要因と課題 - 進行中のトレンドと開発 - トップ企業 - 戦略的提言 製品別 - スキンケア - ヘアケア - カラー化粧品 - その他 販売チャネル別 - コンビニエンスストア - モダンリテール - オンライン小売 - ハイパーマーケット・スーパーマーケット - その他 エンドユーザー別 - 男性 - 女性 - 子供 価格帯別 - プレミアム - 質量 レポートのアプローチ 本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターとトレードコールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。 対象読者 本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、自然化粧品関連団体や組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできる。 目次Table of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. South Africa Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Product Types 6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel 7. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Segmentations 7.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market, By Product Types 7.1.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Fruit Juice, 2017-2028 7.1.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Vegetable Juice, 2017-2028 7.1.3. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Fruit and Vegetable Blend, 2017-2028 7.1.4. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Nectar, 2017-2028 7.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market, By Distribution Channel 7.2.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Supermarkets/Hypermarkets, 2017-2028 7.2.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Convenience Stores, 2017-2028 7.2.3. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Online, 2017-2028 7.2.4. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Others (Cafes, Clubs, Restaurants, Etc.), 2017-2028 8. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Opportunity Assessment 8.1. By Product Types, 2023 to 2028 8.2. By Distribution Channel, 2023 to 2028 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Types Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel Figure 4: Porter's Five Forces of South Africa Fruit & Vegetable Juice Market List of Table Table 1 : Influencing Factors for Global Fruit & Vegetable Juice Market, 2022 Table 2: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size and Forecast By Product Types (2017, 2022 & 2028F) Table 3: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F) Table 4: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Fruit Juice (2017 to 2028) in USD Million Table 5: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Vegetable Juice (2017 to 2028) in USD Million Table 6: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Fruit and Vegetable Blend (2017 to 2028) in USD Million Table 7: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Nectar (2017 to 2028) in USD Million Table 8: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Supermarkets/Hypermarkets (2017 to 2028) in USD Million Table 9: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Convenience Stores (2017 to 2028) in USD Million Table 10: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Online (2017 to 2028) in USD Million Table 11: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Others (Cafes, Clubs, Restaurants, Etc.) (2017 to 2028) in USD Million
SummaryJapanese consumers have shown a strong interest in natural and organic beauty products, driven by a desire for safe, sustainable, and environmentally friendly alternatives. This market is characterised by a diverse range of natural cosmetic offerings and a commitment to quality and innovation. The demand for natural skin care products has increased in the past few years in Japan. The growing interest of consumers in the use of natural ingredients in cosmetics and skin care products has led to various product innovations. The benefits that these natural ingredients have have been recognised and utilised to cater to changing customer demands. Companies like Unilever, Shiseido, and many others are functional with their prompt research and development to create new products for customers. In June 2021, Shiseido introduced a sustainable skincare brand named Baum in Japan. The company suggested that 90% of the formula for the products of this brand was derived from trees. Different brands of organic cosmetics are available on e-commerce websites like Amazon, Rakuten, Yahoo, Lahaco, and many more. Table of ContentsTable of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. South Africa Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Product Types 6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel 7. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Segmentations 7.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market, By Product Types 7.1.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Fruit Juice, 2017-2028 7.1.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Vegetable Juice, 2017-2028 7.1.3. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Fruit and Vegetable Blend, 2017-2028 7.1.4. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Nectar, 2017-2028 7.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market, By Distribution Channel 7.2.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Supermarkets/Hypermarkets, 2017-2028 7.2.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Convenience Stores, 2017-2028 7.2.3. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Online, 2017-2028 7.2.4. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Others (Cafes, Clubs, Restaurants, Etc.), 2017-2028 8. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Opportunity Assessment 8.1. By Product Types, 2023 to 2028 8.2. By Distribution Channel, 2023 to 2028 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Types Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel Figure 4: Porter's Five Forces of South Africa Fruit & Vegetable Juice Market List of Table Table 1 : Influencing Factors for Global Fruit & Vegetable Juice Market, 2022 Table 2: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size and Forecast By Product Types (2017, 2022 & 2028F) Table 3: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F) Table 4: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Fruit Juice (2017 to 2028) in USD Million Table 5: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Vegetable Juice (2017 to 2028) in USD Million Table 6: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Fruit and Vegetable Blend (2017 to 2028) in USD Million Table 7: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Nectar (2017 to 2028) in USD Million Table 8: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Supermarkets/Hypermarkets (2017 to 2028) in USD Million Table 9: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Convenience Stores (2017 to 2028) in USD Million Table 10: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Online (2017 to 2028) in USD Million Table 11: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Others (Cafes, Clubs, Restaurants, Etc.) (2017 to 2028) in USD Million
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