中国ビーガン化粧品市場概観、2028年China Vegan Cosmetics Market Overview, 2028 中国の消費者は、動物実験や無添加の問題に対する意識が高まっており、ヴィーガンや無添加の化粧品を求める傾向が強まっている。若い世代が環境や社会に対する意識を高めるにつれ、この傾向は続くと予想される。... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリー中国の消費者は、動物実験や無添加の問題に対する意識が高まっており、ヴィーガンや無添加の化粧品を求める傾向が強まっている。若い世代が環境や社会に対する意識を高めるにつれ、この傾向は続くと予想される。中国のヴィーガン化粧品市場は急成長している。この成長の原動力は、動物福祉や環境問題に対する消費者の意識の高まりと、ナチュラル・オーガニック製品に対する需要の高まりである。中国市場におけるビーガン化粧品の歴史は、最初のビーガン化粧品ブランドが登場し始めた2000年代初頭まで遡ることができる。当時は、動物愛護や環境問題に対する意識が低く、ヴィーガン化粧品はニッチな商品と考えられていた。しかし、消費者の意識が高まり、動物実験やクルーエルティフリー問題への関心が高まるにつれ、ヴィーガン化粧品への需要が高まり始めた。これを受けて、より多くのヴィーガン化粧品ブランドが市場に参入し始め、天然成分やオーガニック成分を使用した幅広い製品を提供するようになった。近年、中国政府はヴィーガン化粧品に天然成分やオーガニック成分の使用を促進することを目的とした様々な政策や規制を実施している。このため、消費者が天然素材やオーガニック製品を使うことのメリットをより認識するようになり、ヴィーガン化粧品の需要が高まっている。Bonafide Research社の調査レポート「China Vegan Cosmetics Market Overview, 2028」によると、中国のヴィーガン化粧品市場は2022年に10億米ドルを超えると評価されている。中国の消費者は、化粧品が健康や環境に与える影響を意識するようになり、ビーガンや自然派商品を求めるようになっている。社会的・環境的に敏感な若い世代の顧客は、特にこの傾向の影響を受けている。製品の種類別に見ると、スキンケア、ヘアケア、カラーコスメティックなどがある。国内では、スキンケアが最も高い市場シェアを占めており、将来的にはヘアケアが最も高い年平均成長率で成長するだろう。中国の消費者はヘアケアの重要性を認識するようになり、高品質、ナチュラル、オーガニックのヘアケア製品を求めるようになっている。天然成分やオーガニック成分で作られることの多いビーガンヘアケア製品は、従来のヘアケア製品よりも健康的で環境に優しい代替品とみなされている。ココナッツオイルやアルガンオイルなど、植物由来の原料から作られたヘアオイルも中国で需要が高い。これらのオイルは、髪に潤いを与え、スタイリングや環境要因によるダメージから髪を保護するために使われることが多い。アボカドやシアバターなどの天然成分で作られることの多いヴィーガンヘアマスクは、髪に深いコンディショニングと栄養を与えるとして中国で人気がある。 中国には、ヴィーガン・スキン化粧品市場を含め、ヴィーガン・コスメティック市場の促進と支援に尽力する団体や組織がいくつかある。最も著名なもののひとつが中国香料・香料・化粧品工業協会(CAFFCI)で、中国の香料・香料・化粧品業界の利益を代表する全国レベルの協会である。近年、CAFFCIは中国におけるビーガン化粧品市場の発展促進に積極的な役割を果たしており、この分野の成長を支援するためにいくつかのイニシアチブを立ち上げている。2020年、CAFFCIはヴィーガン化粧品ブランドTropicと提携し、業界関係者と消費者向けにヴィーガン化粧品に関する一連のオンライントレーニングセッションを開催した。CAFFCIのほかにも、中国にはヴィーガン化粧品の普及に力を入れる組織がいくつかある。ヴィーガニズムと動物愛護を推進する非営利団体である中国ヴィーガン協会や、ヴィーガン化粧品市場を含む化粧品業界の最新動向や発展について業界関係者が一堂に会する年次会議である中国化粧品試験技術交流会議などがそれだ。 本レポートで検討されるエンドユーザーに基づいて、個人用セグメントと商業用セグメントがある。個人向けセグメントは国内のヴィーガン化粧品をリードしている。将来的には、商業セグメントが最も高いCAGR率で成長するだろう。男性、女性、子供を含む性別セグメントに基づくと、国内では女性セグメントが最も高い市場シェアを占めている。中国の女性は、美容製品に含まれる成分や、それらが環境や動物福祉に与える影響に関心を持つようになっている。そのため、天然植物由来成分で作られ、動物由来成分を含まないビーガン化粧品への需要が高まっている。プレミアム価格帯は、経済的な価格帯ではなく、最も高い市場シェアをカバーしている。ヴィーガン化粧品のプレミアム価格帯は、製品の効能や高級感のレベルが高いことに関連することが多い。中国の多くの高級ビーガン化粧品ブランドは、高麗人参、ゴジベリー、蓮の花など、スキンケア効果が高いことで知られる高品質で希少な、またはエキゾチックな植物由来成分を使用している。これらの原料は仕入れや生産にコストがかかることが多く、それが製品の高価格帯に反映されている。流通チャネルは、専門店、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、オンラインチャネル、その他で構成される。中国では、専門店が最大の市場シェアを占めている。トップクラスの専門店には、イニスフリー、ザ・ボディショップ、セフォラ、コラ・オーガニクスなどがある。 本レポートの考察 - 地域中国 - 歴史的な年2017 - 基準年2022 - 推定年2023 - 予測年2028 本レポートでカバーされている側面 - 中国のビーガン化粧品市場、その価値とセグメント別予測 - 国別ヘアケア市場分析 - 様々な促進要因と課題 - 進行中のトレンドと開発 - トップ企業のプロファイル - 戦略的提言 製品タイプ別 - スキンケア - ヘアケア - カラー化粧品 - その他 性別 - 男性 - 女性 - 子供 エンドユーザー別 - 商業 - 個人 価格帯別 - エコノミー - プレミアム 流通チャネル別 - 専門店 - スーパーマーケット/ハイパーマーケット - オンラインチャネル - その他の流通 レポートのアプローチ 本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために、二次調査が用いられた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析など、第三者による情報源で構成されている。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。 対象読者 本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、ヘアケア業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。 目次Table of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. China Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. China Vegan Cosmetics Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Products types 6.3. Market Size and Forecast By Gender 6.4. Market Size and Forecast By Pricing range 6.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel 6.6. Market Size and Forecast By End Users 7. China Vegan Cosmetics Market Segmentations 7.1. China Vegan Cosmetics Market, By Products types 7.1.1. China Vegan Cosmetics Market Size, By Skin Care, 2017-2028 7.1.2. China Vegan Cosmetics Market Size, By Color cosmetics, 2017-2028 7.1.3. China Vegan Cosmetics Market Size, By Hair Care, 2017-2028 7.1.4. China Vegan Cosmetics Market Size, By Others (Fragrance, Sunscreens), 2017-2028 7.2. China Vegan Cosmetics Market, By Gender 7.2.1. China Vegan Cosmetics Market Size, By Women, 2017-2028 7.2.2. China Vegan Cosmetics Market Size, By Men, 2017-2028 7.2.3. China Vegan Cosmetics Market Size, By Children, 2017-2028 7.3. China Vegan Cosmetics Market, By Pricing range 7.3.1. China Vegan Cosmetics Market Size, By Premium, 2017-2028 7.3.2. China Vegan Cosmetics Market Size, By Economics, 2017-2028 7.4. China Vegan Cosmetics Market, By Distribution Channel 7.4.1. China Vegan Cosmetics Market Size, By Specialty Stores, 2017-2028 7.4.2. China Vegan Cosmetics Market Size, By Hypermarket & Supermarket, 2017-2028 7.4.3. China Vegan Cosmetics Market Size, By Online Channel, 2017-2028 7.4.4. China Vegan Cosmetics Market Size, By Others (Salon), 2017-2028 7.5. China Vegan Cosmetics Market, By End Users 7.5.1. China Vegan Cosmetics Market Size, By Personal, 2017-2028 7.5.2. China Vegan Cosmetics Market Size, By Commercial, 2017-2028 8. China Vegan Cosmetics Market Opportunity Assessment 8.1. By Products types, 2023 to 2028 8.2. By Gender, 2023 to 2028 8.3. By Pricing range, 2023 to 2028 8.4. By Distribution Channel, 2023 to 2028 8.5. By End Users, 2023 to 2028 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: China Vegan Cosmetics Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Products types Figure 3: Market Attractiveness Index, By Gender Figure 4: Market Attractiveness Index, By Pricing range Figure 5: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel Figure 6: Market Attractiveness Index, By End Users Figure 7: Porter's Five Forces of China Vegan Cosmetics Market List of Table Table 1 : Influencing Factors for Global Vegan Cosmetics Market, 2022 Table 2: China Vegan Cosmetics Market Size and Forecast By Products types (2017, 2022 & 2028F) Table 3: China Vegan Cosmetics Market Size and Forecast By Gender (2017, 2022 & 2028F) Table 4: China Vegan Cosmetics Market Size and Forecast By Pricing range (2017, 2022 & 2028F) Table 5: China Vegan Cosmetics Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F) Table 6: China Vegan Cosmetics Market Size and Forecast By End Users (2017, 2022 & 2028F) Table 7: China Vegan Cosmetics Market Size of Skin Care (2017 to 2028) in USD Million Table 8: China Vegan Cosmetics Market Size of Color cosmetics (2017 to 2028) in USD Million Table 9: China Vegan Cosmetics Market Size of Hair Care (2017 to 2028) in USD Million Table 10: China Vegan Cosmetics Market Size of Others (Fragrance, Sunscreens) (2017 to 2028) in USD Million Table 11: China Vegan Cosmetics Market Size of Women (2017 to 2028) in USD Million Table 12: China Vegan Cosmetics Market Size of Men (2017 to 2028) in USD Million Table 13: China Vegan Cosmetics Market Size of Children (2017 to 2028) in USD Million Table 14: China Vegan Cosmetics Market Size of Premium (2017 to 2028) in USD Million Table 15: China Vegan Cosmetics Market Size of Economics (2017 to 2028) in USD Million Table 16: China Vegan Cosmetics Market Size of Specialty Stores (2017 to 2028) in USD Million Table 17: China Vegan Cosmetics Market Size of Hypermarket & Supermarket (2017 to 2028) in USD Million Table 18: China Vegan Cosmetics Market Size of Online Channel (2017 to 2028) in USD Million Table 19: China Vegan Cosmetics Market Size of Others (Salon) (2017 to 2028) in USD Million Table 20: China Vegan Cosmetics Market Size of Personal (2017 to 2028) in USD Million Table 21: China Vegan Cosmetics Market Size of Commercial (2017 to 2028) in USD Million
SummaryConsumers in China are becoming more aware of animal testing and cruelty-free issues and are increasingly seeking out vegan and cruelty-free cosmetic products. This trend is expected to continue as younger generations become more environmentally and socially conscious. The vegan cosmetics market in China is growing rapidly; this growth is driven by increasing consumer awareness about animal welfare and environmental issues, as well as a growing demand for natural and organic products. The history of vegan cosmetics in the Chinese market can be traced back to the early 2000s, when the first vegan cosmetics brands began to emerge. At the time, there was limited awareness about animal welfare and environmental issues, and vegan cosmetics were considered a niche product. However, as consumer awareness grew and concerns about animal testing and cruelty-free issues became more prominent, demand for vegan cosmetics began to increase. In response, more vegan cosmetics brands began to enter the market, offering a wide range of products made with natural and organic ingredients. In recent years, the Chinese government has implemented various policies and regulations aimed at promoting the use of natural and organic ingredients in vegan cosmetic products. This has led to increased demand for vegan cosmetics as consumers become more aware of the benefits of using natural and organic products. Table of ContentsTable of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. China Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. China Vegan Cosmetics Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Products types 6.3. Market Size and Forecast By Gender 6.4. Market Size and Forecast By Pricing range 6.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel 6.6. Market Size and Forecast By End Users 7. China Vegan Cosmetics Market Segmentations 7.1. China Vegan Cosmetics Market, By Products types 7.1.1. China Vegan Cosmetics Market Size, By Skin Care, 2017-2028 7.1.2. China Vegan Cosmetics Market Size, By Color cosmetics, 2017-2028 7.1.3. China Vegan Cosmetics Market Size, By Hair Care, 2017-2028 7.1.4. China Vegan Cosmetics Market Size, By Others (Fragrance, Sunscreens), 2017-2028 7.2. China Vegan Cosmetics Market, By Gender 7.2.1. China Vegan Cosmetics Market Size, By Women, 2017-2028 7.2.2. China Vegan Cosmetics Market Size, By Men, 2017-2028 7.2.3. China Vegan Cosmetics Market Size, By Children, 2017-2028 7.3. China Vegan Cosmetics Market, By Pricing range 7.3.1. China Vegan Cosmetics Market Size, By Premium, 2017-2028 7.3.2. China Vegan Cosmetics Market Size, By Economics, 2017-2028 7.4. China Vegan Cosmetics Market, By Distribution Channel 7.4.1. China Vegan Cosmetics Market Size, By Specialty Stores, 2017-2028 7.4.2. China Vegan Cosmetics Market Size, By Hypermarket & Supermarket, 2017-2028 7.4.3. China Vegan Cosmetics Market Size, By Online Channel, 2017-2028 7.4.4. China Vegan Cosmetics Market Size, By Others (Salon), 2017-2028 7.5. China Vegan Cosmetics Market, By End Users 7.5.1. China Vegan Cosmetics Market Size, By Personal, 2017-2028 7.5.2. China Vegan Cosmetics Market Size, By Commercial, 2017-2028 8. China Vegan Cosmetics Market Opportunity Assessment 8.1. By Products types, 2023 to 2028 8.2. By Gender, 2023 to 2028 8.3. By Pricing range, 2023 to 2028 8.4. By Distribution Channel, 2023 to 2028 8.5. By End Users, 2023 to 2028 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: China Vegan Cosmetics Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Products types Figure 3: Market Attractiveness Index, By Gender Figure 4: Market Attractiveness Index, By Pricing range Figure 5: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel Figure 6: Market Attractiveness Index, By End Users Figure 7: Porter's Five Forces of China Vegan Cosmetics Market List of Table Table 1 : Influencing Factors for Global Vegan Cosmetics Market, 2022 Table 2: China Vegan Cosmetics Market Size and Forecast By Products types (2017, 2022 & 2028F) Table 3: China Vegan Cosmetics Market Size and Forecast By Gender (2017, 2022 & 2028F) Table 4: China Vegan Cosmetics Market Size and Forecast By Pricing range (2017, 2022 & 2028F) Table 5: China Vegan Cosmetics Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F) Table 6: China Vegan Cosmetics Market Size and Forecast By End Users (2017, 2022 & 2028F) Table 7: China Vegan Cosmetics Market Size of Skin Care (2017 to 2028) in USD Million Table 8: China Vegan Cosmetics Market Size of Color cosmetics (2017 to 2028) in USD Million Table 9: China Vegan Cosmetics Market Size of Hair Care (2017 to 2028) in USD Million Table 10: China Vegan Cosmetics Market Size of Others (Fragrance, Sunscreens) (2017 to 2028) in USD Million Table 11: China Vegan Cosmetics Market Size of Women (2017 to 2028) in USD Million Table 12: China Vegan Cosmetics Market Size of Men (2017 to 2028) in USD Million Table 13: China Vegan Cosmetics Market Size of Children (2017 to 2028) in USD Million Table 14: China Vegan Cosmetics Market Size of Premium (2017 to 2028) in USD Million Table 15: China Vegan Cosmetics Market Size of Economics (2017 to 2028) in USD Million Table 16: China Vegan Cosmetics Market Size of Specialty Stores (2017 to 2028) in USD Million Table 17: China Vegan Cosmetics Market Size of Hypermarket & Supermarket (2017 to 2028) in USD Million Table 18: China Vegan Cosmetics Market Size of Online Channel (2017 to 2028) in USD Million Table 19: China Vegan Cosmetics Market Size of Others (Salon) (2017 to 2028) in USD Million Table 20: China Vegan Cosmetics Market Size of Personal (2017 to 2028) in USD Million Table 21: China Vegan Cosmetics Market Size of Commercial (2017 to 2028) in USD Million
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社のConsumer Goods & Services 分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(cosmetics)の最新刊レポート
よくあるご質問Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/27 10:26 153.88 円 161.83 円 196.22 円 |