欧州ヘアケア市場の展望、2028年Europe Hair Care Market Outlook, 2028 ヨーロッパはさまざまな文化の影響を受けた多様な大陸であり、ヘアケアの習慣や嗜好も国によって大きく異なります。さらに、ヨーロッパのヘアケア習慣は古代にまでさかのぼり、人々は髪に栄養を与え、維持するた... もっと見る
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サマリーヨーロッパはさまざまな文化の影響を受けた多様な大陸であり、ヘアケアの習慣や嗜好も国によって大きく異なります。さらに、ヨーロッパのヘアケア習慣は古代にまでさかのぼり、人々は髪に栄養を与え、維持するために天然成分を使用していた。ギリシャでは、髪のコンディションを整え、強くするためにオリーブオイルが使われ、ローマでは、女性は蜂蜜、酢、卵黄を混ぜて天然のヘアマスクを作っていた。中世のヨーロッパでは、女性は髪を複雑な三つ編みやアップスタイルにすることが多く、ヘアピンやコームなどのヘアアクセサリーを使ってヘアスタイルを整えていた。さらに、ヨーロッパでは持続可能で倫理的なヘアケアを求める傾向が強まっている。消費者は今、髪にも環境にも優しい、ナチュラル、オーガニック、無農薬のヘアケア製品を求めている。ヨーロッパの多くのヘアケアブランドは現在、エシカルでサステナブルなヘアケアへの需要の高まりに応えるため、環境に配慮したパッケージや持続可能な原料に力を入れている。自然で持続可能なヘアケア製品を使うだけでなく、健康な髪を維持するためにヨーロッパの人々が実践しているさまざまなヘアケアもある。髪を健康に保ち、枝毛を防ぐには、定期的な散髪とトリミングが欠かせない。定期的な洗髪も、髪の汚れや油分を落とすために欠かせないが、洗いすぎは髪から天然の油分を奪い、パサつきやダメージの原因になる。ヨーロッパで欠かせないもうひとつのヘアケアは、ヘアマスクとトリートメントの使用だ。ヘアマスクは、髪をディープコンディショニングし、ヒートスタイリングやケミカルトリートメントによるダメージを補修する優れた方法です。アルガンオイルやココナッツオイルなどのヘアオイルも、髪に必要な栄養分と水分を与えるため、ヨーロッパでは人気がある。Bonafide Research社の調査レポート「Europe Hair Care Market Outlook, 2028」によると、同市場は2023年から2028年にかけて66.9億米ドルの市場規模を拡大すると予測されている。特に使用成分の面で製品の革新に対する需要が高まっていることが、欧州のヘアケア製品とスタイリングツール市場の成長を促進している。欧州諸国のヘアケア製品は、天然成分やオーガニック成分を使用したものが増えており、これは世界的な傾向である。この点で、近年、欧州市場全体でヘアケア製品にココナッツオイル、シアバター、ティーツリーオイルを使用する傾向が強まっている。マテリアルサイエンスによると、ヨーロッパで販売されているヘアケア製品の大半は、主に毛髪の外表面の性質を変えている。毛髪の下部構造成分を改質することが、次のヘアケアのトレンドになりそうだ。ゾル-ゲル技術のような新しい技術は、近い将来ヨーロッパで広く採用されるだろう。質の高い生活を維持しようとする消費者行動により、欧州はヘアケア製品の革新と発売の潜在的市場となっている。さらに、ドイツなどの欧州諸国では、若い世代と高齢者の両方の間で菜食主義が普及しており、オーガニック菜食主義ヘアケア製品の需要が高まっている。欧州市場では、XMONDO、Verb、Sun Bumなどのブランドが、ヴィーガンや無農薬のヘアケア製品を提供している。ヨーロッパでは、あらゆる年代の女性がヘアオイルなどのヘアケア製品の主な消費者である。 報告書によると、2022年にはドイツが欧州市場を支配する。ドイツでは、自然製品やオーガニック製品の利点に気づく人が増えている。ドイツでは、天然製品やオーガニック製品の利点、既存の製品に含まれる有害な化学物質の影響、自宅でヘアケアができることを認識する人が増えており、その結果、サロンに通う人が減少している。さらに、ドイツなどのヨーロッパ諸国では、無香料の製品を求める傾向が強まっている。バテル記念研究所とサイレント・スプリング研究所の調査によると、リラクゼーション剤、毛根刺激剤、縮毛防止剤など、一般的に使用されている18種類の製品を分析した結果、毒性の可能性がある化学物質が66種類も検出された。消費者の間で身だしなみを整えたいという願望は、個人の衛生習慣に対する意識にもつながっており、これが市場を牽引する主な要因となっている。長期的な投資として、健康と衛生に対する消費者の関心が高まっており、国全体で天然またはオーガニック製品に対する需要が高まっている。こうした要因から、メーカーは消費者の需要に応えるため、製品の改良を余儀なくされた。 ヨーロッパでは、シャンプーがヘアケア製品の売上の大半を占めていた。天然成分で作られたシャンプー製品に対する消費者の需要の変化に伴い、各メーカーは、様々な髪質や髪に関連する問題に対応した新しく革新的な製品を提供し、製品ポートフォリオを常に拡大している。市場の成長を後押ししているのは、便利なパックサイズ、製品への付加価値成分の使用、天然シャンプーへの需要の高まりといったイノベーションである。例えば、マンデー・ヘアケアは2021年8月に英国で発売を開始し、8つのコレクションを4つのターゲット・ラインに分け、それぞれにシャンプーとコンディショナーを用意することで、あらゆる人の髪質やヘアケア・ニーズに対応している。しかし、シャンプーに基づくと、市場はコスメティックシャンプー、ハーブ/オーガニック、ドライシャンプー、その他に分けられる。その中で、2022年の市場シェアはコスメティックが最も高い。欧州のドライシャンプー市場は、ペースの速いライフスタイル、長時間の労働、特に北欧の寒冷な気候、汚染の激しい都市での生活への嗜好によって活性化している。さらに、消費者は天然成分の製品を好むようになっている。硫酸塩やパラベンなどの合成化合物は、くせ毛や頭皮のかさつき、枝毛の原因になるという研究報告があるため、消費者はこれらを避けている。クルーエルティ・フリーのヘアケア製品への需要の高まりを受けて、植物由来のヘアケアブランドであるエスティ ローダー カンパニーズ(アヴェダ)は2021年1月、ヘアケア、ヘアカラー、ボディケア、メイクアップ、アロマの全製品が100%ヴィーガンであることを発表した。また、2022年の国民健康統計のデータによると、イギリスでは約800万人の女性が脱毛を経験している。メーカー各社は、天然成分を含むシャンプー製品に対する消費者の需要の変化に対応するため、常に製品ポートフォリオを拡大している。 欧州の洗い流し型コンディショナー市場は、ヘアケアと衛生に対する消費者の意識の高まりにより成長している。欧州の消費者の多くは、洗い流しタイプのコンディショナーを好んで使用している。さらに現在、多くの洗い流し用コンディショナーには、アロエベラ、アボカド油、アルガンオイルなどの天然成分が配合されている。さらに、この洗い流さないコンディショナーには、髪のボリュームと強度を高める竹とビオチンが配合されている。硫酸塩、パラベン、染料は不使用で、あらゆる髪質に対応する。しかし、ヨーロッパの消費者は、デタングリング、ヒートプロテクション、スタイリングなど、複数のメリットを提供するリーブイン・コンディショナーをますます求めるようになっている。各ブランドはこの傾向に対応し、消費者の時間と労力を節約するために、1つの処方で様々な効果を提供する製品を開発している。さらに、ヘアカラーによって市場はパーマネントとテンポラリーに分けられる。欧州の消費者は、ヘナ、インディゴ、ハーブエキスなど、天然成分やオーガニック成分を使用したヘアカラー製品を求める傾向が強まっている。各ブランドは、刺激の強い化学物質や合成染料を使用しないヘアカラー製品を開発することで、この傾向に対応している。さらに、ヨーロッパでは一時的なヘアカラー製品を求める傾向が高まっている。消費者は、永久的な変化を約束することなく、新しいヘアカラーを試してみたいと考えているからだ。一時的なヘアカラー製品は、より自然で繊細な仕上がりになります。 報告書によると、2022年の欧州市場では、専門小売店セグメントが38%以上を占め、圧倒的なシェアを占めると見られている。欧州の消費者の間では、髪質や質感の多様化が進んでおり、多文化の髪質に対応する専門的なヘアケア製品への需要が高まっている。専門小売店はこのトレンドに対応し、カーリー、コイリー、キンキンの髪質に特化した製品や、地毛にも使える製品を幅広く提供している。ヨーロッパでは、男女ともに身だしなみに対する意識が変化している。男性は身だしなみを整え、最高の気分を味わうための方法としてグルーミングを取り入れる傾向が強まり、女性はセルフケアと全体的な健康に重点を置くようになっている。その結果、両セグメントとも、健康でツヤのあるスタイリッシュな髪を維持するため、ヘアケア製品への投資を増やしている。さらに、欧州では消費者の可処分所得が増加しているため、優れた結果をもたらす高品質のヘアケア製品に対する需要が高まっている。消費者は、高品質の成分を配合し、特定のヘアケア・ニーズを満たすように設計されたプレミアム・ヘアケア製品への投資を厭わない。 - 2022年10月の世界海洋デーにちなんで、P&Gビューティーのヘッド&ショルダーズ、パンテーン、ハーバルエッセンス、オージーは、欧州ヘアケア製品ポートフォリオで初のシャンプーとコンディショナーのバーを発売した。ロイターの責任あるビジネス・サミットのライブパネルで、P&Gビューティーは、ヘッド&ショルダーズ、パンテーン、ハーバルエッセンス、オージーが2022年までに持続可能な商品を大規模に提供し続けることを明らかにした。 - バルセロナを拠点とするニッチ・ビューティー・ラボは、2021年11月に初のヘアケア・ブランド、ヘアベスト(Hairvest)を立ち上げ、6製品のコレクションを展開する。ヘアベストは、ヘアトリートメントにありがちな副作用なしに毛包をトリートメントする世界初のヘアケアブランドである。 市場に参入している主要企業 Hindustan Unilever Limited、Procter & Gamble Corporation、L'Oreal SA、Natura&Co、資生堂、Amway Corporation、Henkel AG & CO.KGaA、花王株式会社、The Estee Lauder Companies Inc.、Oriflame Cosmetics AG、The Himalaya Drug Company、Johnson & Johnson、Coty Inc. 本レポートの対象 - 地域ヨーロッパ - 歴史的な年2017 - 基準年2022 - 推定年2023 - 予測年2028 本レポートでカバーされている側面 - 欧州ヘアケア市場の価値とセグメント別予測 - 国別のヘアケア市場分析 - 様々な促進要因と課題 - 進行中のトレンドと開発 - 注目企業 - 戦略的提言 レポート対象国 - ドイツ - イギリス - フランス - イタリア - スペイン - ロシア 製品タイプ別 - シャンプー - ヘアカラー - コンディショナー - ヘアスタイリング剤 - ヘアオイル - その他(ヘアマスク) シャンプー別 - 化粧品シャンプー - ハーブ・オーガニック - ドライシャンプー - その他 ヘアカラー別 - パーマネント - 一時的 コンディショナー別 - リンスアウト - リーブイン - その他(ディープ) スタイリング剤別 - ヘアジェル - ヘアムース - ヘアスプレー - スタイリングクリーム&ワックス - その他 価格帯別 - マス - プレミアム 流通チャネル別 - 専門店 - スーパーマーケット/ハイパーマーケット - コンビニエンスストア - オンライン小売チャネル - その他の流通 レポートのアプローチ 本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析など、第三者による情報源で構成されている。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。 対象読者 本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、ヘアケア業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。 目次Table of Contents1. Executive Summary 2. Research Methodology 2.1. Secondary Research 2.2. Primary Data Collection 2.3. Market Formation & Validation 2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 3. Market Structure 3.1. Market Considerate 3.2. Assumptions 3.3. Limitations 3.4. Abbreviations 3.5. Sources 3.6. Definitions 4. Economic /Demographic Snapshot 5. Global Hair Care Market Outlook 5.1. Market Size By Value 5.2. Market Share By Region 5.3. Market Size and Forecast, By Geography 5.4. Market Size and Forecast, By Product Type 5.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 5.6. Market Size and Forecast, By Gender 5.7. Market Size and Forecast, By Price Range 6. Europe Hair Care Market Outlook 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Share By Country 6.3. Market Size and Forecast, By Product Type 6.4. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 6.5. Market Size and Forecast, By Gender 6.6. Market Size and Forecast, By Price Range 6.7. Germany Hair Care Market Outlook 6.7.1. Market Size By Value 6.7.2. Market Size and Forecast By Product Type 6.7.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel 6.7.4. Market Size and Forecast By Gender 6.7.5. Market Size and Forecast By Price Range 6.8. United Kingdom Hair Care Market Outlook 6.8.1. Market Size By Value 6.8.2. Market Size and Forecast By Product Type 6.8.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel 6.8.4. Market Size and Forecast By Gender 6.8.5. Market Size and Forecast By Price Range 6.9. France Hair Care Market Outlook 6.9.1. Market Size By Value 6.9.2. Market Size and Forecast By Product Type 6.9.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel 6.9.4. Market Size and Forecast By Gender 6.9.5. Market Size and Forecast By Price Range 6.10. Italy Hair Care Market Outlook 6.10.1. Market Size By Value 6.10.2. Market Size and Forecast By Product Type 6.10.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel 6.10.4. Market Size and Forecast By Gender 6.10.5. Market Size and Forecast By Price Range 6.11. Spain Hair Care Market Outlook 6.11.1. Market Size By Value 6.11.2. Market Size and Forecast By Product Type 6.11.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel 6.11.4. Market Size and Forecast By Gender 6.11.5. Market Size and Forecast By Price Range 6.12. Russia Hair Care Market Outlook 6.12.1. Market Size By Value 6.12.2. Market Size and Forecast By Product Type 6.12.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel 6.12.4. Market Size and Forecast By Gender 6.12.5. Market Size and Forecast By Price Range 7. Market Dynamics 7.1. Market Drivers & Opportunities 7.2. Market Restraints & Challenges 7.3. Market Trends 7.4. Covid-19 Effect 7.5. Supply chain Analysis 7.6. Policy & Regulatory Framework 7.7. Industry Experts Views 8. Competitive Landscape 8.1. Competitive Dashboard 8.2. Business Strategies Adopted by Key Players 8.3. Key Players Market Positioning Matrix 8.4. Porter's Five Forces 8.5. Company Profile 8.5.1. Hindustan Unilever Limited 8.5.2. Procter & Gamble Corporation 8.5.3. L'Oreal SA 8.5.4. Natura&Co 8.5.5. Shiseido Company 8.5.6. Amway Corporation 8.5.7. Henkel AG & CO. KGaA 8.5.8. Kao Corporation 8.5.9. The Estee Lauder Companies Inc. 8.5.10. Oriflame Cosmetics AG 8.5.11. The Himalaya Drug Company 8.5.12. Johnson & Johnson 8.5.13. Coty Inc 9. Strategic Recommendations 10. Annexure 10.1. FAQ`s 10.2. Notes 10.3. Related Reports 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: Global Hair Care Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028 Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028 Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028 Figure 4: Global Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 5: Global Hair Care Market Share By Region (2022) Figure 6: Europe Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 7: Europe Hair Care Market Share By Country (2022) Figure 8: Germany Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 9: UK Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 10: France Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 11: Italy Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 12: Spain Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 13: Russia Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 14: Porter's Five Forces of Global Hair Care Market List of Table Table 1: Global Hair Care Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion) Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020 Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020 Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars Table 5: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 6: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 7: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 8: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 9: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 10: Europe Hair Care Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 11: Europe Hair Care Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 12: Europe Hair Care Market Size and Forecast, By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 13: Europe Hair Care Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 14: Germany Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 15: Germany Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 16: Germany Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 17: Germany Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 18: United Kingdom Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 19: United Kingdom Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 20: United Kingdom Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 21: United Kingdom Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 22: France Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 23: France Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 24: France Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 25: France Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 26: Italy Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 27: Italy Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 28: Italy Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 29: Italy Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 30: Spain Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 31: Spain Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 32: Spain Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 33: Spain Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 34: Russia Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 35: Russia Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 36: Russia Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 37: Russia Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 38: Influencing Factors for Global Hair Care Market, 2022.
SummaryEurope is a diverse continent with many different cultural influences, and hair care practises and preferences can vary greatly from country to country. Furthermore, hair care practises in Europe date back to ancient times, when people used natural ingredients to nourish and maintain their hair. In Greece, olive oil was used to condition and strengthen the hair, while in Rome, women used a mixture of honey, vinegar, and egg yolk to create a natural hair mask. During the middle Ages, women in Europe often wore their hair in intricate braids and updos, and they would use hair accessories such as hairpins and combs to style their hair. Moreover, there has been a growing trend towards sustainable and ethical hair care practises in Europe. Consumers are now seeking out natural, organic, and cruelty-free hair care products that are both gentle on the hair and the environment. Many hair care brands in Europe are now focusing on eco-friendly packaging and sustainable ingredients to cater to the growing demand for ethical and sustainable hair care. In addition to using natural and sustainable hair care products, there are also various hair care practises that Europeans follow to maintain healthy hair. Regular haircuts and trims are essential to keeping hair healthy and preventing split ends. Washing hair regularly is also crucial to remove dirt and oil buildup, but over washing can strip the hair of its natural oils, leading to dryness and damage. Another essential hair care practice in Europe is the use of hair masks and treatments. Hair masks are an excellent way to provide deep conditioning for the hair and repair any damage caused by heat styling or chemical treatments. Hair oils, such as argan oil and coconut oil, are also popular in Europe as they provide essential nutrients and moisture to the hair. Table of ContentsTable of Contents1. Executive Summary 2. Research Methodology 2.1. Secondary Research 2.2. Primary Data Collection 2.3. Market Formation & Validation 2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 3. Market Structure 3.1. Market Considerate 3.2. Assumptions 3.3. Limitations 3.4. Abbreviations 3.5. Sources 3.6. Definitions 4. Economic /Demographic Snapshot 5. Global Hair Care Market Outlook 5.1. Market Size By Value 5.2. Market Share By Region 5.3. Market Size and Forecast, By Geography 5.4. Market Size and Forecast, By Product Type 5.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 5.6. Market Size and Forecast, By Gender 5.7. Market Size and Forecast, By Price Range 6. Europe Hair Care Market Outlook 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Share By Country 6.3. Market Size and Forecast, By Product Type 6.4. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 6.5. Market Size and Forecast, By Gender 6.6. Market Size and Forecast, By Price Range 6.7. Germany Hair Care Market Outlook 6.7.1. Market Size By Value 6.7.2. Market Size and Forecast By Product Type 6.7.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel 6.7.4. Market Size and Forecast By Gender 6.7.5. Market Size and Forecast By Price Range 6.8. United Kingdom Hair Care Market Outlook 6.8.1. Market Size By Value 6.8.2. Market Size and Forecast By Product Type 6.8.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel 6.8.4. Market Size and Forecast By Gender 6.8.5. Market Size and Forecast By Price Range 6.9. France Hair Care Market Outlook 6.9.1. Market Size By Value 6.9.2. Market Size and Forecast By Product Type 6.9.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel 6.9.4. Market Size and Forecast By Gender 6.9.5. Market Size and Forecast By Price Range 6.10. Italy Hair Care Market Outlook 6.10.1. Market Size By Value 6.10.2. Market Size and Forecast By Product Type 6.10.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel 6.10.4. Market Size and Forecast By Gender 6.10.5. Market Size and Forecast By Price Range 6.11. Spain Hair Care Market Outlook 6.11.1. Market Size By Value 6.11.2. Market Size and Forecast By Product Type 6.11.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel 6.11.4. Market Size and Forecast By Gender 6.11.5. Market Size and Forecast By Price Range 6.12. Russia Hair Care Market Outlook 6.12.1. Market Size By Value 6.12.2. Market Size and Forecast By Product Type 6.12.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel 6.12.4. Market Size and Forecast By Gender 6.12.5. Market Size and Forecast By Price Range 7. Market Dynamics 7.1. Market Drivers & Opportunities 7.2. Market Restraints & Challenges 7.3. Market Trends 7.4. Covid-19 Effect 7.5. Supply chain Analysis 7.6. Policy & Regulatory Framework 7.7. Industry Experts Views 8. Competitive Landscape 8.1. Competitive Dashboard 8.2. Business Strategies Adopted by Key Players 8.3. Key Players Market Positioning Matrix 8.4. Porter's Five Forces 8.5. Company Profile 8.5.1. Hindustan Unilever Limited 8.5.2. Procter & Gamble Corporation 8.5.3. L'Oreal SA 8.5.4. Natura&Co 8.5.5. Shiseido Company 8.5.6. Amway Corporation 8.5.7. Henkel AG & CO. KGaA 8.5.8. Kao Corporation 8.5.9. The Estee Lauder Companies Inc. 8.5.10. Oriflame Cosmetics AG 8.5.11. The Himalaya Drug Company 8.5.12. Johnson & Johnson 8.5.13. Coty Inc 9. Strategic Recommendations 10. Annexure 10.1. FAQ`s 10.2. Notes 10.3. Related Reports 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: Global Hair Care Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028 Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028 Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028 Figure 4: Global Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 5: Global Hair Care Market Share By Region (2022) Figure 6: Europe Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 7: Europe Hair Care Market Share By Country (2022) Figure 8: Germany Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 9: UK Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 10: France Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 11: Italy Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 12: Spain Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 13: Russia Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 14: Porter's Five Forces of Global Hair Care Market List of Table Table 1: Global Hair Care Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion) Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020 Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020 Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars Table 5: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 6: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 7: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 8: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 9: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 10: Europe Hair Care Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 11: Europe Hair Care Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 12: Europe Hair Care Market Size and Forecast, By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 13: Europe Hair Care Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 14: Germany Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 15: Germany Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 16: Germany Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 17: Germany Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 18: United Kingdom Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 19: United Kingdom Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 20: United Kingdom Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 21: United Kingdom Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 22: France Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 23: France Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 24: France Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 25: France Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 26: Italy Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 27: Italy Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 28: Italy Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 29: Italy Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 30: Spain Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 31: Spain Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 32: Spain Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 33: Spain Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 34: Russia Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 35: Russia Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 36: Russia Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 37: Russia Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 38: Influencing Factors for Global Hair Care Market, 2022.
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