世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アジア太平洋地域のヘアケア市場の展望、2028年


Asia-Pacific Hair Care Market Outlook, 2028

アジア太平洋地域が世界のヘアケア市場を独占したのは、髪と頭皮のケアに対する消費者の関心が高まっていることに加え、同地域で新たなブランドが市場に参入したためである。例えば、インドを拠点とする植毛会社A... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年4月30日 US$3,950
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
119 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

アジア太平洋地域が世界のヘアケア市場を独占したのは、髪と頭皮のケアに対する消費者の関心が高まっていることに加え、同地域で新たなブランドが市場に参入したためである。例えば、インドを拠点とする植毛会社Adon Hair Care Clinicは、2021年7月にFDA認可の髪と頭皮ケア用美容液Growdense Hair Serumを発売した。この美容液は副作用を起こすことなく脱毛を治療し、発毛を助ける。生活水準の向上、衛生意識の高まり、不健康な生活習慣による毛髪関連問題の増加、季節的・気候的要因、公害の増加などが、この地域の市場成長を後押ししている。さらに、インターネットの普及率の上昇、eコマース企業の後押し、プレミアムヘアケア製品の使用の増加は、今後数年間、アジア太平洋地域のヘアケア市場の成長を促進すると予想される。高級ヘアケア製品の使用は、アジア太平洋諸国の大都市で最も普及している。中間層の増加と消費財の消費に伴い、この傾向はさらに強まるだろう。インターネットの普及が進み、eコマース企業が消費者誘致に力を入れていることから、アジア太平洋地域ではeコマースによる売上が伸びているが、専門小売チャネルによる売上が引き続き市場を支配している。太平洋諸島の多くの文化では、伝統的な治療法や成分がヘアケアに使われている。例えば、ココナッツミルクは髪の保湿と栄養補給に使われ、パパイヤは抜け毛予防に役立つと信じられている。

Bonafide Research社の調査レポート「アジア太平洋地域のヘアケア市場の展望、2028年」によると、アジア太平洋地域の市場は2023年から28年までに年平均成長率6.25%で成長すると予測されている。シャンプーは、ヘアケア市場全体で最も革新的なカテゴリーである。シャンプーにハーブや花を使用するなど、強力な効果を持つハーブ処方の需要が高い。それはさておき、シャンプーに配合される天然成分やエッセンシャルオイルは、アジア太平洋地域でうまくいっている。さらに、インド、中国、日本などの国々では、シャンプーやその他のヘアケア製品など様々な製品にアーユルヴェーダや天然成分の使用が増加している。近年、化学物質を多く含むシャンプーの有害性が証明されるにつれ、ハーブや天然シャンプーを使用する消費者の意識が高まっている。ハーブシャンプーには、天然の植物やハーブのエキスが粉末や生薬の形で含まれており、副作用を引き起こすことなく、髪や頭皮にさまざまな有益な効果をもたらす。このことが、この地域のハーブシャンプーの需要を高めている。例えば、AVAグループのブランドであるMedimixは2022年5月、あらゆる髪質に適した天然成分を豊富に含んだ新しいトータルケアシャンプーをインドで発売する予定である。中国は、米国に次いで世界第2位のヘアケア製品市場である。アジア太平洋地域では、中国が最大の市場シェアを占めており、予測期間中もその地位を維持すると予想される。

アジア太平洋地域では、特に若い世代を中心にヘアカラーが流行している。赤、紫、青などの大胆で鮮やかな色が特に人気で、ファッションの主張のためによく使われる。オンブルやバレイヤージュは、2色以上の色をブレンドしてグラデーションを作る人気のヘアカラー技法です。これらの技法は、色と色の間を自然に見せるためによく使われます。さらに、ヘナはアジアで何世紀にもわたって使われてきた伝統的なヘアカラー技法です。ヘナは天然植物由来の染料で、髪に赤褐色の色をつけることができる。結婚式などの伝統的なお祝いの一環として、髪に複雑なデザインを施すためによく使われます。しかし、アジア太平洋地域では一時的なヘアカラー製品の人気が高まっているものの、パーマネント・ヘアカラーが依然として主流である。これは、この地域の多くの人々が、一時的なヘアカラーを試すよりも、長期的に髪の色を変えることを好むという事実によるものである。アジア太平洋地域の多くの国では、黒髪が最も一般的な地毛の色である。その結果、多くの人が黒髪のパーマネント・ヘアカラーで地毛の色を強調することを選びます。

一方、アジア太平洋地域の多くの女性は、天然成分やオーガニック成分で作られたヘアケア製品を求めている。この傾向は、化学物質への曝露に対する懸念と、より持続可能で環境に優しい製品を求める願望が背景にある。さらに、アジア太平洋地域の女性は頭皮の健康を重視するようになっており、フケや炎症などの頭皮の問題に対処するヘアケア製品への需要が高まっている。さらに、アジア太平洋地域の男性は、シャンプーとコンディショナーの組み合わせや、スタイリングとトリートメントの両方の効果がある製品など、複数の効果が得られるヘアケア製品への関心を高めている。この傾向は、ヘアケアのルーチンにシンプルさと利便性を求めることが背景にある。しかし、アジア太平洋地域のヘアケア市場では、美容用品店やヘアサロンなどの専門小売店が流通チャネル別で最も高い市場シェアを占めている。専門小売店には知識豊富なスタッフがおり、顧客の髪質や悩みに合わせてどのヘアケア製品を使うべきかアドバイスしてくれる。このような専門知識は、顧客の信頼とロイヤルティを高めるのに役立つ。例えば、ヘアケア専門店として人気のある店舗には、Watson、Sephora、Guardian、SA SA、Hermo、Aeon Wellness、Mannings、Olive Young、Cosme Kitchen、Beauty Barなどがある。

本レポートに基づき、市場はさらに、コスメティックシャンプー、ハーブ/オーガニック、ドライシャンプー、その他を含む様々なシャンプー製品に区分される。その中でも、化粧品シャンプー分野が市場を支配している。これは、化粧品シャンプーがあらゆる年齢層や髪質の消費者に広く使用されており、幅広い価格帯で入手可能であるという事実によるものである。ロレアルパリ エルヴァイヴ ドリームレングス レストアリングシャンプーは、傷んだ髪を補修し、成長を促進するように設計されている。ヒマシ油やビタミンB3、B5などの成分が配合されており、髪に栄養を与え、強くします。この製品は2020年にインドで発売された。さらに、パンテーン・アドバンスト・ヘアフォール・ソリューション・シャンプーは、抜け毛を減らし、成長を促進するように設計されている。ビタミンB5やグルコン酸第一鉄など、髪に栄養を与え、強くする成分が配合されている。この製品は2021年にマレーシアで発売された。しかし、アジア太平洋地域のヘアケア市場におけるリーブイン・コンディショナー分野は近年急成長しており、CAGR(年平均成長率)は6%以上と、洗い流すタイプのコンディショナーなど他の分野よりも高い。リーブイン・コンディショナーのDove Intense Repair 1 Minute Serumは、傷んだ髪を補修し、栄養を与えるように設計されている。ケラチン補修活性成分やマイクロシート補修技術などの成分が含まれており、髪の強さと輝きを回復させる。また、スタイリング・クリームは、使いやすく、ミディアム・ホールドが可能で、髪にツヤを与えるので、人気のある選択肢だ。また、ナチュラルな毛束感を出したり、カールを整えたりするのに理想的です。スタイリング・クリームは通常軽量で、シアバター、ホホバオイル、ココナッツオイルなどの成分が含まれており、ホールド力を与えながら髪に栄養を与える。

オンライン・ショッピングの人気の高まりが、アジア太平洋地域のヘアケア市場におけるオンライン小売チャネルの成長の主な原動力となっている。消費者は、利便性、アクセスのしやすさ、価格や製品の比較のしやすさから、ヘアケア製品の購入にeコマース・プラットフォームを利用するようになっている。オンライン小売チャネルの成長は、スマートフォン、インターネット、ソーシャルメディア・プラットフォームの普及が進み、消費者がヘアケア製品をオンラインで閲覧・購入しやすくなったことも背景にある。例えば、アジア太平洋地域には、Shopee、Lazada、Qoo10、Amazon、Taobao、JD、Tmall、楽天、Hermo、Sephoraなど、消費者がヘアケア製品をオンラインで購入できる人気のeコマース・プラットフォームが多数存在する。水質汚染や森林伐採といった環境問題に対する意識の高まりが、アジア太平洋地域のヘアケア市場の足かせとなっている。消費者はヘアケア製品が環境に与える影響を意識するようになり、環境にやさしく、持続可能で、残酷な扱いを受けない製品を好むようになっている。さらに、アジア太平洋地域は国によってヘアケア製品に対する規制要件が異なる。ヘアケア・メーカー、特に中小企業にとって、これらの要件への適合は難題となりうる。さらに、アジア太平洋地域では、ヘアケア製品に使用される植物エキスやエッセンシャルオイルなどの原材料の入手が制限されることがある。これはサプライチェーンに影響を与え、生産コストを上昇させる可能性がある。

- インドの大手アーユルヴェーダ・ナチュラルヘルスケア企業であるDabur India Ltdは、2022年2月に「バージンココナッツオイル」の発売を発表し、ココナッツオイル市場での存在感をさらに強めている。ダブール社は、バージンココナッツオイルは完全に天然であると主張している。料理用としてだけでなく、肌や髪の健康のため、またマッサージオイルとしても使用できるとしている。
- ハーバルエッセンスは2022年9月に新しい「アルガンオイル・オブ・モロッコ・シャンプー」を発売した。同社によると、このハーバルエッセンスの青いボトルのシャンプーは、アルガンオイル、アロエベラ、シーケルプ、その他の抗酸化作用のある成分を完璧に組み合わせたもので、同社で最も評価の高い製品となっている。
- 花王は2022年4月、宇宙での使用を想定した水なしドライシャンプーシートを発売した。メリットは、携帯用ドライシャンプーの需要の高まりに応え、宇宙用に独自設計したシャンプーシートを含むウォーターレスドライシャンプーを発売した。

市場に参入している主要企業
Hindustan Unilever Limited、Godrej Group、Marico Limited、Procter & Gamble Corporation、CavinKare Group、L'Oreal SA、Natura&Co、Shiseido Company、Amway Corporation、Henkel AG & CO.KGaA、花王株式会社、エスティ ローダー・カンパニーズInc.、オリフレー ム・コスメティクスAG、アモーレパシフィック・コーポレーショ ン、ヒマラヤ・ドラッグ・カンパニー、ジョンソン・エンド・ジョンソン、 コティInc.、エマミ・リミテッド、バジャイ・コンシューマー・ケア・リミテッ ド、エスティローダー・カンパニーズInc.

本レポートの対象
- 地理アジア太平洋地域
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートの対象分野
- アジア太平洋地域のヘアケア市場、その価値と予測、セグメントとともに
- 国別のヘアケア市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象国
- 中国
- 日本
- インド
- オーストラリア
- 韓国

製品タイプ別
- シャンプー
- ヘアカラー
- コンディショナー
- ヘアスタイリング剤
- ヘアオイル
- その他(ヘアマスク)
シャンプー別
- 化粧品シャンプー
- ハーブ・オーガニック
- ドライシャンプー
- その他

ヘアカラー別
- パーマネント
- 一時的

コンディショナー別
- リンスアウト
- リーブイン
- その他(ディープ)

スタイリング剤別
- ヘアジェル
- ヘアムース
- ヘアスプレー
- スタイリングクリーム&ワックス
- その他

価格帯別
- マス
- プレミアム

流通チャネル別
- 専門店
- スーパーマーケット/ハイパーマーケット
- コンビニエンスストア
- オンライン小売チャネル
- その他の流通

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析など、第三者による情報源で構成されている。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要なプレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、ヘアケア業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。






ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Global Hair Care Market Outlook
5.1. Market Size By Value
5.2. Market Share By Region
5.3. Market Size and Forecast, By Geography
5.4. Market Size and Forecast, By Product Type
5.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
5.6. Market Size and Forecast, By Gender
5.7. Market Size and Forecast, By Price Range
6. Asia-Pacific Hair Care Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Product Type
6.4. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
6.5. Market Size and Forecast, By Gender
6.6. Market Size and Forecast, By Price Range
6.7. China Hair Care Market Outlook
6.7.1. Market Size By Value
6.7.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.7.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
6.7.4. Market Size and Forecast By Gender
6.7.5. Market Size and Forecast By Price Range
6.8. Japan Hair Care Market Outlook
6.8.1. Market Size By Value
6.8.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.8.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
6.8.4. Market Size and Forecast By Gender
6.8.5. Market Size and Forecast By Price Range
6.9. India Hair Care Market Outlook
6.9.1. Market Size By Value
6.9.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.9.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
6.9.4. Market Size and Forecast By Gender
6.9.5. Market Size and Forecast By Price Range
6.10. Australia Hair Care Market Outlook
6.10.1. Market Size By Value
6.10.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.10.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
6.10.4. Market Size and Forecast By Gender
6.10.5. Market Size and Forecast By Price Range
6.11. South Korea Hair Care Market Outlook
6.11.1. Market Size By Value
6.11.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.11.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
6.11.4. Market Size and Forecast By Gender
6.11.5. Market Size and Forecast By Price Range
7. Market Dynamics
7.1. Market Drivers & Opportunities
7.2. Market Restraints & Challenges
7.3. Market Trends
7.4. Covid-19 Effect
7.5. Supply chain Analysis
7.6. Policy & Regulatory Framework
7.7. Industry Experts Views
8. Competitive Landscape
8.1. Competitive Dashboard
8.2. Business Strategies Adopted by Key Players
8.3. Key Players Market Positioning Matrix
8.4. Porter's Five Forces
8.5. Company Profile
8.5.1. Hindustan Unilever Limited
8.5.2. Godrej Group
8.5.3. Marico Limited
8.5.4. Procter & Gamble Corporation
8.5.5. CavinKare Group
8.5.6. L'Oreal SA
8.5.7. Natura&Co
8.5.8. Shiseido Company
8.5.9. Amway Corporation
8.5.10. Henkel AG & CO. KGaA
8.5.11. Kao Corporation
8.5.12. The Estee Lauder Companies Inc.
8.5.13. Oriflame Cosmetics AG
8.5.14. Amorepacific Corporation
8.5.15. The Himalaya Drug Company
8.5.16. Johnson & Johnson
8.5.17. Coty Inc
8.5.18. Emami Limited
8.5.19. Bajaj Consumer Care Ltd
9. Strategic Recommendations
10. Annexure
10.1. FAQ`s
10.2. Notes
10.3. Related Reports
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Hair Care Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Hair Care Market Share By Region (2022)
Figure 6: Europe Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: Europe Hair Care Market Share By Country (2022)
Figure 8: Asia-Pacific Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: Asia-Pacific Hair Care Market Share By Country (2022)
Figure 10: China Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Japan Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: India Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: Australia Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 14: South Korea Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 15: Porter's Five Forces of Global Hair Care Market

List of Table
Table 1: Global Hair Care Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 6: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Asia Pacific Hair Care Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Asia-Pacific Hair Care Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Asia-Pacific Hair Care Market Size and Forecast, By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: Asia-Pacific Hair Care Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: China Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: China Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: China Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: China Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Japan Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: Japan Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20: Japan Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21: Japan Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22: India Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23: India Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24: India Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 25: India Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 26: Australia Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 27: Australia Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 28: Australia Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 29: Australia Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 30: South Korea Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 31: South Korea Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 32: South Korea Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 33: South Korea Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 34: Influencing Factors for Global Hair Care Market, 2022

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Asia-Pacific region dominated the global hair care market, owing to the growing inclination of consumers towards hair and scalp care concerns, coupled with new brands tapping into the market in the region. Adon Hair Care Clinic, an India-based hair transplant company, for example, launched Growdense Hair Serum in July 2021, which is FDA-approved and designed for hair and scalp care. This serum treats hair loss without causing side effects and aids in hair regrowth. Improvements in living standards, rising hygiene awareness, an increase in hair-related problems as a result of unhealthy lifestyles, seasonal and climatic factors, and rising pollution are all driving market growth in the region. Furthermore, the rise in internet penetration, the push of e-commerce companies, and the growing use of premium hair care products are expected to propel the growth of the Asia-Pacific hair and care market in the coming years. The use of premium hair care products is most prevalent in the megacities of Asia-Pacific countries. This is likely to increase further with the growing middle class and consumption of consumer products. The increasing internet penetration and push of e-commerce companies to attract consumers are driving sales from e-commerce in the Asia-Pacific region, while sales from specialist retail channels continue to dominate the market. In many Pacific Island cultures, traditional remedies and ingredients are used in hair care. For example, coconut milk is used to moisturize and nourish hair, while papaya is believed to help prevent hair loss.

According to the research report, "Asia-Pacific Hair Care Market Outlook, 2028," published by Bonafide Research, the Asia-Pacific market is anticipated to grow at a 6.25% CAGR by 2023–28. Shampoo is the most innovative category in the haircare market as a whole. Herbal formulas with potent effects, such as the use of herbs and flowers in shampoo, are in high demand. Aside from that, natural ingredients and essential oils in shampoo have done well in Asia-Pacific. Furthermore, the use of Ayurveda and natural ingredients in various products such as shampoos and other haircare products is increasing in countries such as India, China, and Japan. As the harmful effects of chemical-rich shampoos have been documented in recent years, consumer awareness of using herbal and natural shampoos has grown. Herbal shampoos contain natural plant and herb extracts in powdered or crude form that have a variety of beneficial effects on the hair and scalp without causing any side effects. This factor increases the region's demand for herbal shampoo. For instance, in May 2022, Medimix, an AVA Group brand, will launch a new total care shampoo enriched with natural ingredients that is suitable for all hair types in India. China is the second-largest market for hair care products worldwide, only after the United States. In the Asia-Pacific region, the country holds the largest market share and is expected to hold its position during the forecast period.

Hair colouring is a popular trend in Asia and the Pacific, particularly among younger generations. Bold and vibrant colours such as red, purple, and blue are particularly popular and are often used to make a fashion statement. Ombre and balayage are popular hair colouring techniques that involve blending two or more colours to create a gradient effect. These techniques are often used to create a natural-looking transition between colours. Furthermore, henna is a traditional hair colouring technique that has been used in Asia for centuries. Henna is a natural plant-based dye that can be used to create a reddish-brown colour on the hair. It is often used to create intricate designs on the hair as part of traditional celebrations such as weddings. However, while temporary hair colour products are becoming more popular in the Asia-Pacific region, permanent hair colour remains the dominant segment. This is due to the fact that many people in the region prefer to make a long-term change to their hair colour rather than experimenting with temporary colours. In many countries in the Asia-Pacific region, black hair is the most common natural hair colour. As a result, many people choose to enhance their natural hair colour with black permanent hair colour.

On the other hand, many women in the Asia-Pacific region are looking for hair care products that are made with natural and organic ingredients. This trend is driven by concerns about chemical exposure and a desire for more sustainable and eco-friendly products. Furthermore, women in the Asia-Pacific region are increasingly focused on scalp health, and there is a growing demand for hair care products that address scalp issues such as dandruff and irritation. Furthermore, men in the Asia-Pacific region are increasingly interested in hair care products that offer multiple benefits, such as shampoo and conditioner combinations or products that offer both styling and treatment benefits. This trend is driven by a desire for simplicity and convenience in hair care routines. However, Specialist retail stores, such as beauty supply stores and hair salons, have the highest market share in the Asia-Pacific hair care market based on distribution channel. Specialist retail stores employ knowledgeable staff who can provide customers with advice on which hair care products to use for their specific hair type and concerns. This expertise helps to build trust and loyalty among customers. For instance, some popular specialty retail stores for hair care include Watson, Sephora, Guardian, SA SA, Hermo, Aeon Wellness, Mannings, Olive Young, Cosme Kitchen, Beauty Bar, and many more.

Based on the report, the market is further segmented into various shampoo products, including cosmetic shampoo, herbal/organic, dry shampoo, and others. Among them, the cosmetic shampoo segment is dominating the market. This is due to the fact that cosmetic shampoos are widely used by consumers of all ages and hair types, and are available at a wide range of price points. L’Oréal Paris Elvive Dream Lengths Restoring Shampoo is designed to help repair damaged hair and promote growth. It contains ingredients such as castor oil and vitamins B3 and B5, which help nourish and strengthen the hair. This product was launched in India in 2020. Furthermore, Pantene Advanced Hair Fall Solution Shampoo is designed to help reduce hair fall and promote growth. It contains ingredients such as vitamin B5 and ferrous gluconate, which help nourish and strengthen the hair. This product was launched in Malaysia in 2021. However, the leave-in conditioner segment in the Asia Pacific hair care market has been growing rapidly in recent years, with a higher CAGR of more than 6% than other segments such as rinse-out conditioners. Dove Intense Repair 1 Minute Serum a leave-in conditioner is designed to repair and nourish damaged hair. It contains ingredients such as keratin repair actives and microsheet repair technology, which help restore the hair's strength and shine. In addition, Styling creams are a popular choice because they are easy to use, provide a medium hold, and add shine to the hair. They are also ideal for creating a natural, tousled look or for defining curls. Styling creams are usually lightweight and contain ingredients such as shea butter, jojoba oil, and coconut oil, which nourish the hair while providing hold.

The rise in popularity of online shopping is the primary driver of the growth of the online retail channel in the Asia-Pacific hair care market. Consumers are increasingly turning to e-commerce platforms to purchase hair care products due to their convenience, ease of access, and ability to compare prices and products. The growth of the online retail channel is also driven by the increasing penetration of smartphones, the internet, and social media platforms, which have made it easier for consumers to browse and purchase hair care products online. For instance, there are many popular e-commerce platforms in the Asia Pacific region where consumers can purchase hair care products online, including Shopee, Lazada, Qoo10, Amazon, Taobao, JD, Tmall, Rakuten, Hermo, Sephora, and more. The growing awareness of environmental concerns such as water pollution and deforestation is a restraint for the hair care market in Asia-Pacific. Consumers are becoming more conscious of the environmental impact of hair care products, and they prefer products that are eco-friendly, sustainable, and cruelty-free. Furthermore, different countries in the Asia-Pacific region have varying regulatory requirements for hair care products. Compliance with these requirements can be a challenge for hair care manufacturers, particularly for small and medium-sized enterprises. In addition, the availability of raw materials, such as plant extracts and essential oils used in hair care products, can be limited in the Asia-Pacific region. This can affect the supply chain and increase the cost of production.

• Dabur India Ltd, India's leading Ayurvedic and Natural Health Care Company, announced the launch of "Virgin Coconut Oil" in February 2022, further strengthening its presence in the coconut oil market. Dabur claims that virgin coconut oil is completely natural. It was claimed that it could be used for cooking as well as for the health of the skin and hair, as well as massage oil.
• Herbal Essences launched the new Argan Oil Of Morocco Shampoo in September 2022. According to the company, this Herbal Essences blue bottle shampoo is the perfect combination of argan oil, aloe vera, sea kelp, and other antioxidant-rich ingredients, making it their best-rated product.
• Kao launched a waterless dry shampoo sheet designed for use in space in April 2022. Merit launched waterless dry shampoo, which included a shampoo sheet design originally created for use in space, in response to the growing demand for portable dry shampoos.

Major Companies present in the market:
Hindustan Unilever Limited, Godrej Group, Marico Limited, Procter & Gamble Corporation, CavinKare Group, L'Oreal SA, Natura&Co, Shiseido Company, Amway Corporation, Henkel AG & CO. KGaA , Kao Corporation, The Estee Lauder Companies Inc., Oriflame Cosmetics AG, Amorepacific Corporation, The Himalaya Drug Company, Johnson & Johnson , Coty Inc, Emami Limited, Bajaj Consumer Care Ltd.

Considered in this report
• Geography: Asia Pacific
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• Asia Pacific Hair Care market with its value and forecast along with its segments
• Country-wise Hair Care market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Countries covered in the report:
• China
• Japan
• India
• Australia
• South Korea

By Product Type
• Shampoo
• Hair Color
• Conditioner
• Hair Styling Product
• Hair Oil
• Others (Hair Mask)
By Shampoo
• Cosmetic Shampoo
• Herbal/Organic
• Dry Shampoo
• Others

By Hair Color
• Permanent
• Temporary

By Conditioner
• Rinse-Out
• Leave-in
• Others (Deep)

By Styling Product
• Hair Gel
• Hair Mousse
• Hair Spray
• Styling Creams and Waxes
• Others

By Price Range
• Mass
• Premium

By Distribution Channel
• Specialist Retail Stores
• Supermarket/Hypermarket
• Convenience Store
• Online Retail Channels
• Other Distribution

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third party sources such as press releases, annual report of companies, analyzing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to Hair Care industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Global Hair Care Market Outlook
5.1. Market Size By Value
5.2. Market Share By Region
5.3. Market Size and Forecast, By Geography
5.4. Market Size and Forecast, By Product Type
5.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
5.6. Market Size and Forecast, By Gender
5.7. Market Size and Forecast, By Price Range
6. Asia-Pacific Hair Care Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Product Type
6.4. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
6.5. Market Size and Forecast, By Gender
6.6. Market Size and Forecast, By Price Range
6.7. China Hair Care Market Outlook
6.7.1. Market Size By Value
6.7.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.7.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
6.7.4. Market Size and Forecast By Gender
6.7.5. Market Size and Forecast By Price Range
6.8. Japan Hair Care Market Outlook
6.8.1. Market Size By Value
6.8.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.8.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
6.8.4. Market Size and Forecast By Gender
6.8.5. Market Size and Forecast By Price Range
6.9. India Hair Care Market Outlook
6.9.1. Market Size By Value
6.9.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.9.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
6.9.4. Market Size and Forecast By Gender
6.9.5. Market Size and Forecast By Price Range
6.10. Australia Hair Care Market Outlook
6.10.1. Market Size By Value
6.10.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.10.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
6.10.4. Market Size and Forecast By Gender
6.10.5. Market Size and Forecast By Price Range
6.11. South Korea Hair Care Market Outlook
6.11.1. Market Size By Value
6.11.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.11.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
6.11.4. Market Size and Forecast By Gender
6.11.5. Market Size and Forecast By Price Range
7. Market Dynamics
7.1. Market Drivers & Opportunities
7.2. Market Restraints & Challenges
7.3. Market Trends
7.4. Covid-19 Effect
7.5. Supply chain Analysis
7.6. Policy & Regulatory Framework
7.7. Industry Experts Views
8. Competitive Landscape
8.1. Competitive Dashboard
8.2. Business Strategies Adopted by Key Players
8.3. Key Players Market Positioning Matrix
8.4. Porter's Five Forces
8.5. Company Profile
8.5.1. Hindustan Unilever Limited
8.5.2. Godrej Group
8.5.3. Marico Limited
8.5.4. Procter & Gamble Corporation
8.5.5. CavinKare Group
8.5.6. L'Oreal SA
8.5.7. Natura&Co
8.5.8. Shiseido Company
8.5.9. Amway Corporation
8.5.10. Henkel AG & CO. KGaA
8.5.11. Kao Corporation
8.5.12. The Estee Lauder Companies Inc.
8.5.13. Oriflame Cosmetics AG
8.5.14. Amorepacific Corporation
8.5.15. The Himalaya Drug Company
8.5.16. Johnson & Johnson
8.5.17. Coty Inc
8.5.18. Emami Limited
8.5.19. Bajaj Consumer Care Ltd
9. Strategic Recommendations
10. Annexure
10.1. FAQ`s
10.2. Notes
10.3. Related Reports
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Hair Care Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Hair Care Market Share By Region (2022)
Figure 6: Europe Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: Europe Hair Care Market Share By Country (2022)
Figure 8: Asia-Pacific Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: Asia-Pacific Hair Care Market Share By Country (2022)
Figure 10: China Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Japan Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: India Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: Australia Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 14: South Korea Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 15: Porter's Five Forces of Global Hair Care Market

List of Table
Table 1: Global Hair Care Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 6: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Asia Pacific Hair Care Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Asia-Pacific Hair Care Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Asia-Pacific Hair Care Market Size and Forecast, By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: Asia-Pacific Hair Care Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: China Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: China Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: China Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: China Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Japan Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: Japan Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20: Japan Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21: Japan Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22: India Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23: India Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24: India Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 25: India Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 26: Australia Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 27: Australia Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 28: Australia Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 29: Australia Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 30: South Korea Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 31: South Korea Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 32: South Korea Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 33: South Korea Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 34: Influencing Factors for Global Hair Care Market, 2022

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/26 10:26

155.24 円

162.59 円

197.14 円

ページTOPに戻る