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中東・アフリカ男性用グルーミング市場の展望、2028年


Middle East & Africa Men's Grooming Market Outlook, 2028

中東・アフリカでは、都市化の進展と1人当たり可処分所得の増加が相まって、市場の急成長を後押ししている。中東・アフリカでは、特に若年層の人口増加が男性用グルーミング製品市場を押し上げると予想される。さ... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年2月28日 US$2,750
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サマリー

中東・アフリカでは、都市化の進展と1人当たり可処分所得の増加が相まって、市場の急成長を後押ししている。中東・アフリカでは、特に若年層の人口増加が男性用グルーミング製品市場を押し上げると予想される。さらに、発展途上地域における男性用グルーミング製品に対する意識の高まりが、男性用グルーミング製品の市場成長を促進すると予想される。社会的傾向の結果として、男性の間で全体的なボディケアに対する需要が高まっていることから、予測期間中に男性用グルーミング製品の市場成長が促進されると予想される。さらに、消費者の間では、天然素材やオーガニックのグルーミング製品に切り替える傾向が強まっている。消費者は、化学物質ベースの製品によって引き起こされる潜在的な害に対する認識を深めており、天然やオーガニックの代替品を選ぶようになっている。さらに、中東・アフリカ地域は、身だしなみや外見を重視する西洋文化の影響を受けつつある。このため、男性が望ましい外見を実現するのに役立つグルーミング製品への需要が高まっている。

Bonafide社の調査レポート「中東・アフリカの男性用グルーミング市場の展望、2028年」によると、市場は2028年までに61億8000万米ドルを追加すると予測されている。男性型美意識の台頭と、有名人やインフルエンサーの影響力の高まりの結果、伝統的な男性らしさに対する考え方が変化し、男性はグルーミング製品により多くのお金を費やすようになった。地域の一人当たり所得が上昇しても、グルーミング製品のような非必需品にお金を使う余裕のある人は増えている。その結果、高品質で高級なグルーミング製品への需要が高まっている。しかし、それとは別に、一部の市場参加者は、シェーバーやカミソリなど、最先端技術に基づく新しい性能特性を組み込んだ新しい電気製品を開発している。現在では、基本的な刃物、ボディグルーマー、電気シェーバーを含む製品ラインの拡大が、市場の成長に拍車をかけている。最も成功している企業は、フェイスブックやツイッターのようなソーシャル・メディア・プラットフォームでのマーケティング活動や製品プロモーションに加え、こうした活動にも資金を費やしている。

製品タイプによって、市場はスキンケア、ヘアケア、シェービングケア、トイレタリー、フレグランス、その他に分けられる。フレグランスは、男性用グルーミングで最も人気のあるカテゴリーであり続けている。これは、ウードやムスクのような香りが依然として人気のあるGCC地域における歴史的意義によるものである。製品タイプ別に見ると、市場はスキンケア、ヘアケア、シェービングケア、トイレタリー、フレグランス、その他に分けられる。フレグランスは、男性用グルーミングで最も人気のあるカテゴリーであり続けている。これはGCC地域における歴史的意義によるもので、ウードやムスクのような香りが依然として人気である。ヘアケアの市場シェアは0.35%で、予測期間中のCAGRは9.04%と大幅な成長が見込まれる。この地域では、身だしなみの重要性に対する男性の意識が高まっている。男性は身だしなみへの意識が高まっており、ヘアケアは身だしなみのルーティンの重要な一部となっている。さらに、同地域ではeコマースの成長により、消費者が幅広いヘアケア製品に簡単にアクセスできるようになった。消費者はヘアケア製品をオンラインで簡単に購入し、自宅の玄関先まで配達してもらうことができるようになった。市場は、マス価格帯とプレミアム価格帯の2つの価格帯に分かれている。2022年には大衆市場セグメントが最大となった。大衆市場ブランドは頻繁にキャンペーンや割引を実施しており、価格に敏感な消費者を引き付け、売上を促進することができる。予測期間中、プレミアム・セグメントは最も速いCAGRで成長すると予想される。可処分所得の増加とグルーミングに対する消費者の意識の変化により、プレミアム男性用グルーミング製品の需要が増加している。

市場は流通チャネルによってスーパーマーケット、コンビニエンスストア、専門小売店、eコマース、その他に分類される。予測期間中、スーパーマーケットとハイパーマーケットのセグメントが最大のシェアを占めている。このセグメントの成長を促す主な要因は、スーパーマーケットやハイパーマーケットで化粧品やパーソナルケアアイテムを購入したいという顧客の嗜好が高まっていることである。eコマース・プラットフォームやオンライン・マーケットプレイスの普及により、小規模で新規参入のプレーヤーもメンズ・グルーミング市場に参入しやすくなっているにもかかわらず、予測期間中、eコマース流通チャネルのCAGRは最も高かった。これらのプレーヤーは、独自のeコマースストアを開設したり、有名なオンラインマーケットプレイスで商品を販売したりすることができ、低コストで簡単にアクセスできる流通チャネルを提供している。男性用グルーミング製品を扱う人気のスーパーマーケットやハイパーマーケットには、Careefour、Lulu Hypermarket、Spinneys、Geant、Abu Dhabiなどがある。また、コンビニエンスストアには、セブンイレブン、サークルK、スパー、ズーム、クイックマートなどがある。中東・アフリカには、男性用グルーミング製品で人気のある専門小売店がいくつかある。Sephora、Boots、The Body Shop、Wojooh、Nazih Groupなどである。Souq(Souqはamazon傘下のオンラインマーケットプレイス)、Noon、Namshi、Jumia、Basharaなどである。

中東・アフリカ市場は、アラブ首長国連邦、サウジアラビア、南アフリカの主要3カ国に区分される。なかでもサウジアラビアは、中東・アフリカの男性用グルーミング市場をリードしている。サウジアラビアの男性は髪を大切にし、高品質のヘア製品やスタイリング・ツールに投資している。短くてすっきりしたヘアカットが人気で、長くてメンテナンスの手間がかかるヘアスタイルも人気がある。さらに、床屋でひげそりや散髪をするのはサウジアラビアではポピュラーな習慣で、多くの近代的な床屋ではフェイシャル、ヘアカラー、ひげの手入れなど、さまざまなグルーミングサービスを提供している。さらに、サウジアラビアの男性は香水好きで知られ、多くの人が高級なコロンや香水を好んでつけている。中東・アフリカの男性用グルーミング市場には、Mr.Fox、BeWell、Mappilim、ANASA、The Grooming Companyなどの新興企業がある。

中東・アフリカのメンズグルーミング市場の発展。
- バイヤスドルフ、プロクター・アンド・ギャンブル、ロレアル・グループ、資生堂、ヴィジョングループ、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー、花王、エスティローダー・カンパニーズ、フィリップス、ロクシタン・インターナショナルSA、レブロン、ユニリーバPLC、ナチュラ・コスメティコスSA(NATURA)、ITCリミテッド、ヒマラヤ。
- ロレアルは2021年にサウジアラビアで「ハウス・オブ・バーバーリング」イニシアチブを立ち上げ、理容師を育成し、顧客にユニークなグルーミング体験を提供するために必要なツールと製品を提供することを目標としている。このプログラムは、同地域の中小企業を支援するというロレアルの大きなコミットメントの一環である。
- 2021年、ニベアの親会社であるバイヤスドルフは、中東でヒゲオイル、洗顔料、保湿剤などの男性用グルーミング製品の新ラインを発売する。中東の男性の肌特有のニーズに合わせた製品である。
- 2021年、P&Gはエジプトの新しい製造工場に5,000万ドルを投資する予定である。この工場では、ジレットのカミソリやシェービングクリームなどの男性用グルーミング用品を含む様々な製品を製造する。
- 2021年、ユニリーバは中東で「Axe」ブランドの男性用グルーミング製品の新ラインを発売する。デオドラント、ボディースプレー、ヘアケア製品など、中東の男性の好みやニーズに合わせた新商品が登場する。
- アラブ首長国連邦(UAE)で人気のメンズグルーミングサロンチェーン、バーバーショップ・アブダビ(Barbershop Abu Dhabi)は、2021年に複数の新店舗をオープンし、事業を拡大する。同チェーンでは、ヘアカット、ひげそり、ひげ切りなど、さまざまなグルーミングサービスを提供するほか、グルーミング用品の販売も行っている。
- 2022年1月、Tips and Toesはリヤドに初のサロン&スパをオープンした。これはサウジアラビアで2番目の支店で、1号店はアル・ホバールにある。Tips and Toes Riyadhはバリ風のデザインで、本物の竹や籐の木材、水や設備、インドネシアの島の生の美しさを反映した緑が配されている。サロン内には12台のネイル・ステーションと5台のヘアケア・シートがある。

本レポートで言及されている企業

バイヤスドルフ、プロクター・アンド・ギャンブル、ロレアル・グループ、資生堂、ヴィジョングループ、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー、花王、エスティローダー・カンパニーズ、フィリップス、ロクシタン・インターナショナルSA、レブロン、ユニリーバPLC、ナチュラ・コスメティコスSA(NATURA)、ITCリミテッド、ヒマラヤ。

本レポートの考察
- 地理中東&アフリカ
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートの対象分野
- 中東・アフリカのメンズグルーミング市場の価値と予測、セグメント別推移
- 地域別メンズグルーミング市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象地域と国
- アラブ首長国連邦
- サウジアラビア
- 南米

製品タイプ別
- スキンケア (アンチエイジング, 洗顔料, 保湿剤, その他)
- ヘアケア(シャンプー、コンディショナー、スタイリング剤、その他)
- シェービングケア(シェービングジェル、カミソリ&ブレード、アフターシェーブケア、ローション、スプラッシュ/ジェル、バーム、その他)
- トイレタリー(ソープ、シャワー&ウォッシュ)
- フレグランス(香水、デオドラント、コロン)
- その他

価格帯別
- マス商品
- 従来品

流通シャネル別
- スーパーマーケット/ハイパーマーケット
- コンビニエンスストア
- 専門店
- Eコマース
- その他(薬局、B2B)

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を理解し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、メンズグルーミング業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。






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目次

Table of Content
1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Men’s Grooming Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Product Type
7.4. Market Size and Forecast, By Price Range
7.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
7.6. Market Size and Forecast, By Nature
8. Middle East & Africa Men’s Grooming Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Product Type
8.4. Market Size and Forecast By Price Range
8.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.6. UAE Men’s Grooming Market Outlook
8.6.1. Market Size By Value
8.6.2. Market Size and Forecast By Product Type
8.6.3. Market Size and Forecast By Price Range
8.6.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.7. Saudi Arabia Men’s Grooming Market Outlook
8.7.1. Market Size By Value
8.7.2. Market Size and Forecast By Product Type
8.7.3. Market Size and Forecast By Price Range
8.7.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.8. South Africa Men’s Grooming Market Outlook
8.8.1. Market Size By Value
8.8.2. Market Size and Forecast By Product Type
8.8.3. Market Size and Forecast By Price Range
8.8.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
9. Company Profile
9.1. Beiersdorf AG
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. Procter & Gamble Co.
9.3. L'Oréal Groupe
9.4. Shiseido Co., Ltd.
9.5. Vi-john Group
9.6. Kao Corporation
9.7. The Estée Lauder Companies Inc.
9.8. Reckitt Benckiser
9.9. Coty, Inc.
9.10. Edgewell Personal Care Co,
9.11. Koninklijke Philips N.V.
9.12. L’occitane International SA
9.13. Revlon, Inc.
9.14. Unilever PLC
9.15. LVMH Moët Hennessy – Louis Vuitton SE
9.16. Natura Cosmeticos SA (NATURA)
9.17. ITC Limited
9.18. Emami
9.19. Himalaya
9.20. PUIG SL
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Men’s Grooming Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Men’s Grooming Market
Figure 7: Global Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Men’s Grooming Market Share By Region (2022)
Figure 9: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Share By Country (2022)
Figure 11: UAE Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Saudi Arabia Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: South Africa Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Tables

Table 1: Global Men’s Grooming Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Men’s Grooming Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: UAE Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 15: UAE Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017, 2022 & 2028F)
Table 16: UAE Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 17: Saudi Arabia Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 18: Saudi Arabia Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017, 2022 & 2028F)
Table 19: Saudi Arabia Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 20: South Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 21: South Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017, 2022 & 2028F)
Table 22: South Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)

 

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Summary

In Middle East & Africa Rising urbanisation, combined with rising per capita disposable income, is propelling market growth at a rapid pace. Population growth, particularly among young adults in the Middle East and Africa, is expected to boost the market for men's grooming products. Furthermore, growing awareness of men's grooming products in developing regions is expected to propel the market growth of men's grooming products. The rising demand for overall body care among men as a result of social trends is expected to fuel market growth for men's grooming products over the forecast period. Moreover, there is a growing trend among consumers to switch to natural and organic grooming products. Consumers are becoming more aware of the potential harm caused by chemical-based products, and they are opting for natural and organic alternatives. Furthermore, the Middle East and Africa region is increasingly being influenced by western culture, which emphasizes personal grooming and appearance. This has led to a growing demand for grooming products that help men achieve the desired look.

According to the research report, “Middle East & Africa Men’s Grooming Market Outlook, 2028”, published by Bonafide research the market is expected to add USD 6.18 Billion by 2028. As a result of the rise of the metrosexual male and the growing influence of celebrities and influencers, attitudes towards traditional masculinity have shifted, causing men to spend more money on grooming products. Even as region's per capita income rises, more people can afford to spend money on non-essential items such as grooming products. This has resulted in an increase in demand for high-quality and premium grooming products. However apart from that, some market participants are developing new electrical products, such as shavers and razors, that incorporate new performance characteristics based on cutting-edge technology. Their expanded product line, which now includes basic blades, body groomers, and electric shavers, has fueled market growth. The most successful businesses spend money on these activities in addition to marketing efforts and product promotion on social media platforms like Facebook and Twitter.

Based on product type, the market is divided into skin care, hair care, shaving care, toiletries, fragrances, and others. Fragrances continue to be the most popular category in men's grooming. This is due to its historical significance in the GCC region, where scents like oud and musk remain popular. Based on product type, the market is divided into skin care, hair care, shaving care, toiletries, fragrances, and others. Fragrances continue to be the most popular category in men's grooming. This is due to its historical significance in the GCC region, where scents like oud and musk remain popular. Hair care has a market share of 0.35% and is expected to grow at a significant CAGR of 9.04% during the forecast period. There is a growing awareness among men in the region about the importance of personal grooming. Men are becoming more conscious of their appearance, and hair care is an essential part of their grooming routine. Furthermore, the growth of e-commerce in the region has made it easier for consumers to access a wide range of hair care products. Consumers can now easily purchase hair care products online and have them delivered to their doorstep. The market is split into two price ranges: mass and premium. The mass market segment was the largest in 2022. Mass-market brands frequently offer promotions and discounts, which can help attract price-sensitive consumers and drive sales. During the forecast period, the premium segment is expected to grow at the fastest CAGR. Rising disposable income and changing consumer attitudes towards grooming have increased demand for premium men's grooming products.

The market is classified into supermarkets, convenience stores, specialty retailers, e-commerce, and others based on the distribution channel. During the forecast period, the supermarket and hypermarket segment held the largest share. The primary factor driving the segment's growth is the growing customer preference for purchasing cosmetics and personal care items from supermarkets and hypermarkets. Despite the fact that the proliferation of e-commerce platforms and online marketplaces has made it easier for small and new players to enter the men's grooming market, During the forecasted period, the e-commerce distribution channel had the highest CAGR. These players can set up their own e-commerce stores or sell their wares on well-known online marketplaces, providing them with a low-cost and easily accessible distribution channel. Some of the popular supermarket and hypermarkets that offer men's grooming products include Careefour, Lulu Hypermarket, Spinneys, Geant, Abu Dhabi. Moreover some of the Convenience store includes 7-Eleven, Circle K, Spar, Zoom, Quick Mart. There are several specialty retail stores that are popular for men's grooming products in the Middle East and Africa. Some of these stores include Sephora, Boots, The Body Shop, Wojooh, Nazih Group, and many more. There are many online retailers that offer mens grroming product. some of the popular e-commerce platform includes Souq (Souq is an amazon-owned online marketplace), Noon, Namshi, Jumia, Bashara.

The Middle East & Africa market is segmented into three major countries, including United Arab Emirates, Saudi Arabia and South Africa. Among these, the Saudi Arabia leads the Middle East & Africa men's grooming market. As Saudi men take their hair seriously and invest in high-quality hair products and styling tools. Short, neat haircuts are popular, as are longer, more maintenance-intensive hairstyles. Moreover, Getting a shave or haircut at a barbershop is a popular tradition in Saudi Arabia, and many modern barbershops now offer a variety of grooming services such as facials, hair coloring, and beard grooming. Furthermore, Men in Saudi Arabia are known for their love of fragrances, and many prefer to wear high-end colognes or perfumes. There are several start-ups in the men's grooming market in the Middle East and Africa, including Mr. Fox, BeWell, Mappilim, ANASA, and The Grooming Company.

A development in the men’s grooming market in the Middle East and Africa.
• Beiersdorf AG, Procter & Gamble Co., L'Oréal Groupe, Shiseido Co., Ltd., Vi-john Group , Colgate-Palmolive Company , Kao Corporation ,The Estée Lauder Companies Inc., Koninklijke Philips N.V., L’occitane International SA, Revlon, Inc., Unilever PLC, Natura Cosmeticos SA (NATURA), ITC Limited, Himalaya.
• L'Oreal launched its "House of Barbering" initiative in Saudi Arabia in 2021, with the goal of training barbers and providing them with the tools and products they need to provide unique grooming experiences for their customers. The programme is part of L'Oreal's larger commitment to assisting small businesses in the region.
• In 2021, Beiersdorf, Nivea's parent company, will introduce a new line of men's grooming products in the Middle East, including a beard oil, face wash, and moisturiser. The products are tailored to the specific needs of Middle Eastern men's skin.
• In 2021, P&G plans to invest $50 million in a new manufacturing plant in Egypt. The plant will manufacture a variety of products, including men's grooming items such as Gillette razors and shaving creams.
• In 2021, Unilever will launch a new line of men's grooming products in the Middle East under the Axe brand. Deodorants, body sprays, and hair care products are among the new offerings, all of which are tailored to the preferences and needs of Middle Eastern men.
• Barbershop Abu Dhabi, a popular chain of men's grooming salons in the UAE, will expand its operations with the opening of several new locations in 2021. The chain provides a variety of grooming services, such as haircuts, shaves, and beard trims, as well as grooming products for sale.
• In January 2022, Tips and Toes launched its first salon and spa in Riyadh. This is the second branch in Saudi, with the first location in Al Khobar. Tips and Toes Riyadh is designed in Balinese style with authentic bamboo and rattan woods, water and features, and greenery reflecting the Indonesian island's raw beauty. The salon has 12 nail service stations and five hair care seats.

Companies Mentioned in this report:

Beiersdorf AG, Procter & Gamble Co., L'Oréal Groupe, Shiseido Co., Ltd., Vi-john Group , Colgate-Palmolive Company , Kao Corporation ,The Estée Lauder Companies Inc., Koninklijke Philips N.V., L’occitane International SA, Revlon, Inc., Unilever PLC, Natura Cosmeticos SA (NATURA), ITC Limited, Himalaya.

Considered in this report
• Geography: Middle East & Africa
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• Middle East & Africa Men’s Grooming market with its value and forecast along with its segments
• Region-wise Men’s Grooming market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Regions & Countries covered in the report:
• United Arab Emirate
• Saudi Arabia
• South America

By Product Type:
• Skin Care (Anti-aging, Face Wash, Moisturizers, Others)
• Hair Care (Shampoo, Conditioner, Styling Products, and Others)
• Shave Care (Shaving Gel, Razors & Blades, After Shave Care, Lotion, Splash/Gel, Balm and Others)
• Toiletries (Soap, Shower & Wash)
• Fragrances (Perfume, Deodorants & Colognes)
• Others

By Price Range:
• Mass Products
• Conventional Products

By Distribution Chanel:
• Supermarkets/Hypermarkets
• Convenience Stores
• Specialty Retail
• E-Commerce
• Others (Pharmacies, B2B)

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third party sources such as press releases, annual report of companies, analysing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to Men’s Grooming industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






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Table of Contents

Table of Content
1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Men’s Grooming Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Product Type
7.4. Market Size and Forecast, By Price Range
7.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
7.6. Market Size and Forecast, By Nature
8. Middle East & Africa Men’s Grooming Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Product Type
8.4. Market Size and Forecast By Price Range
8.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.6. UAE Men’s Grooming Market Outlook
8.6.1. Market Size By Value
8.6.2. Market Size and Forecast By Product Type
8.6.3. Market Size and Forecast By Price Range
8.6.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.7. Saudi Arabia Men’s Grooming Market Outlook
8.7.1. Market Size By Value
8.7.2. Market Size and Forecast By Product Type
8.7.3. Market Size and Forecast By Price Range
8.7.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.8. South Africa Men’s Grooming Market Outlook
8.8.1. Market Size By Value
8.8.2. Market Size and Forecast By Product Type
8.8.3. Market Size and Forecast By Price Range
8.8.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
9. Company Profile
9.1. Beiersdorf AG
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. Procter & Gamble Co.
9.3. L'Oréal Groupe
9.4. Shiseido Co., Ltd.
9.5. Vi-john Group
9.6. Kao Corporation
9.7. The Estée Lauder Companies Inc.
9.8. Reckitt Benckiser
9.9. Coty, Inc.
9.10. Edgewell Personal Care Co,
9.11. Koninklijke Philips N.V.
9.12. L’occitane International SA
9.13. Revlon, Inc.
9.14. Unilever PLC
9.15. LVMH Moët Hennessy – Louis Vuitton SE
9.16. Natura Cosmeticos SA (NATURA)
9.17. ITC Limited
9.18. Emami
9.19. Himalaya
9.20. PUIG SL
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Men’s Grooming Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Men’s Grooming Market
Figure 7: Global Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Men’s Grooming Market Share By Region (2022)
Figure 9: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Share By Country (2022)
Figure 11: UAE Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Saudi Arabia Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: South Africa Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Tables

Table 1: Global Men’s Grooming Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Men’s Grooming Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: UAE Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 15: UAE Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017, 2022 & 2028F)
Table 16: UAE Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 17: Saudi Arabia Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 18: Saudi Arabia Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017, 2022 & 2028F)
Table 19: Saudi Arabia Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 20: South Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 21: South Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017, 2022 & 2028F)
Table 22: South Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)

 

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