世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

男性用グルーミングの世界市場概要、2023-28年


Global Men's Grooming Market Overview, 2023-28

身だしなみとは、身体の一部を清潔に保つことである。身だしなみを整えるのは、衛生上の理由だけでなく、良い印象を与え、身だしなみを整えるように見せるためでもある。男性の場合、10代も大人も身だしなみを重... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年2月28日 US$2,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
87 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

身だしなみとは、身体の一部を清潔に保つことである。身だしなみを整えるのは、衛生上の理由だけでなく、良い印象を与え、身だしなみを整えるように見せるためでもある。男性の場合、10代も大人も身だしなみを重視する。しかし、用途によって選ぶ商品は異なる。メタセクシュアル男性の台頭や、セレブリティやインフルエンサーの影響力の高まりにより、伝統的な男性らしさに対する考え方が変化しているため、男性は身だしなみ用品にお金をかけるようになっている。さらに、メンズ・サロンの増加が、男性用グルーミング・ブランドに対する世界的な需要を促進している。さらに、シェーバーやカミソリのような電気製品に、最先端技術に基づく新たな性能特性を取り入れることで、新たなアイテムを生み出している市場参加者もいる。所得が増加するにつれて、消費財への需要も増加し、贅沢品への支出も増え、さまざまな化粧品やサービスの数十億ドル規模の産業が生み出されている。さらに、若く見られたいという男性の意識にも変化が生じている。新しいことに挑戦する刺激的な風潮により、毎日鏡に映る自分に自信を持ち、満足する男性が増えている。さらに、男性用トイレタリーの伸びがフレグランスやシェービング用品を上回っていることは、男性のグルーミングが髭剃りやフレグランスといった基本的なものを超えて進歩していることを示している。近年、より多くの男性が自分の外見に気を配るようになり、男性専用のスキンケアやヘアケア製品の成長に拍車をかけている。

Bonafide社の調査レポート「世界のメンズグルーミング市場概要、2023-28年」によると、市場は2022年の611億7000万米ドルから2028年には年平均成長率6.09%で866億5000万米ドルに達すると予測されている。世界人口のライフスタイルの変化により、肌や体に気を遣う男性労働者が増加している。毎日のパーソナル・ケア・ルーチンを簡素化する製品に対する男性の需要は、世界中で高まっている。UVカット、保湿、クレンジングの効果が得られる多機能製品は、消費者の間で人気が高まっている。さらに、男性消費者の間で個人の健康や外見に対する意識が高まっていることも、世界の男性用グルーミング製品市場を牽引する大きな要因となっている。さらに、ソーシャルメディアの影響力が高まるにつれて、常に見栄えを良くしなければならないという社会的圧力が高まっており、これが男性用グルーミング製品の需要を増加させるだろう。男性用グルーミング用品の世界市場の成長を促すもう一つの主な要因は、その利便性と幅広い製品オプションにより、eコマースの浸透が進んでいることである。その他の重要な推進要因としては、ライフスタイルの変化、スキンケア意識の高まり、可処分所得の増加などが挙げられる。

同市場は、価格帯によってマス(大衆)市場とプレミアム(高級)市場の2つに分類される。2022年には、大衆市場セグメントが最大のシェアを占めている。大衆市場ブランドはプロモーションや割引を提供することが多く、価格に敏感な消費者を引き付け、売上を促進することができる。予測期間中、プレミアム・セグメントのCAGRは7.14%と大幅な成長が見込まれる。LVMHのようなハイエンド商品によるソーシャルメディアマーケティングが活発化し、ターゲット層の関心を喚起し認知度を高めている結果、予測期間を通じて市場の成長が見込まれる。市場は流通チャネルによって、ハイパーマーケット/スーパーマーケット、コンビニエンスストア、専門小売店、Eコマース、その他に分けられる。2022年には、スーパーマーケットとハイパーマーケットのセグメントが約30.66%の最大シェアを占めている。化粧品やパーソナルケアアイテムを購入する主なソースとしてスーパーマーケットやハイパーマーケットを利用する顧客の嗜好の高まりが、このセグメントの上昇を促す主な要因となっている。市場は、マス(大衆)市場とプレミアム(高級)市場の2つの価格帯カテゴリーに分けられる。2022年には、大衆市場セグメントが最大のシェアを占めた。大衆市場ブランドはプロモーションや割引を頻繁に提供しており、価格に敏感な消費者を引き付け、売上を促進することができる。プレミアム・セグメントは予測期間中、CAGR 7.14%という大幅な成長が見込まれる。LVMHのようなハイエンド製品によるソーシャルメディアマーケティングの活発化により、ターゲット層の関心を喚起し認知度を高めているため、予測期間中に市場は拡大すると見込まれる。流通チャネルに基づき、市場はハイパーマーケット/スーパーマーケット、コンビニエンスストア、専門小売店、Eコマース、その他に分けられる。2022年には、スーパーマーケットとハイパーマーケットのセグメントが約30.66%の最大シェアを占めた。スーパーマーケットやハイパーマーケットで化粧品やパーソナルケアアイテムを購入したいという顧客の嗜好の高まりが、このセグメントの成長を促進する主な要因である。

世界の男性用グルーミング市場では、北米が市場をリードしている。同地域の高い生活水準と、本格的で個性的な男性用グルーミング製品への需要の高まりが、市場成長の原動力となっている。さらに、男性のグルーミングは伝統的に、身だしなみ、服装、美容トリートメントに重きを置いてきた。以前は、男性用グルーミング用品といえば、シェービングクリーム、デオドラント、アフターシェーブコロン、シャンプーくらいしかなかった。しかし、男性のファッションが個性的になるにつれて、男性のための商品が数多く開発されるようになった。ヨーロッパの男性たちは、自分の身だしなみに対する意識が高まり、最高の外見と気分になれるグルーミング製品への投資を厭わなくなっている。この傾向には、ソーシャルメディアの影響、個人の衛生に対する意識の高まり、健康とウェルネスの重視の高まりなど、いくつかの要因がある。それとは別に、ヨーロッパの男性用グルーミング市場では、製品の入手可能性と種類が増加していることもある。市場は現在、基本的なスキンケアやヘアケア製品から、ひげ用オイル、ヘアポマード、フレグランスといった特殊なアイテムまで、さまざまなニーズや嗜好に応えるグルーミング製品で溢れている。2028年末までには、アジア太平洋地域が市場シェア第2位になると予想されている。これは、中国、日本、インドなどの国々でグルーミング製品の認知度が高まっていることに加え、都市化が急速に進んでいるためである。アジア太平洋地域の都市群の多くは、可処分所得のある若い男性が集中している。こうした顧客は、ペディキュアやフェイシャルを楽しみ、洋服にもお金をかける。

今後の展開
- 2022年1月:ロレアルは米国のスーパーフード・スキンケアのスペシャリスト、ユース・ トゥ・ザ・ピープルを買収。
- 2022年4月:エッジウェル・パーソナル・ケア・カンパニーが、新しいシック・エクストリーム・メンズ・バンブー・ハイブリッド・レイザーを発売。この製品は100%リサイクル可能なパッケージと75%リサイクルスチールを使用したフレキシブルな刃で作られている。
- 2022年4月:バイヤスドルフ社のブランド「ニベアメン」は、再生二酸化炭素を原料とするスキンケア用保湿剤を発売した。この製品は、炭素回収・利用(CCU)プロセスによって得られた。このモイスチャライザーは肌を落ち着かせ、爽やかな潤いを与える。

制約:
ブランドロイヤリティとブランド独占が市場の主な阻害要因である。
このようなグルーミング・ソリューションに対する需要は明らかであるにもかかわらず、プライベート・エクイティやベンチャー・キャピタルは、ジレットが約50%の市場シェアを持つシェービング製品など、様々な製品カテゴリーにおけるブランド独占のため、歴史的にこの分野への多額の投資を避けてきた。この市場における最も大きな障壁のひとつは、ブランド・ロイヤルティである。なぜなら、顧客はすでに試したことのある製品に大きく依存し、新しいブランドを試したがらないからだ。さらに、製品に使用される化学物質やその他の成分に対する厳しい規制が、市場の成長を制限している。

Covid-19の影響:
男性用グルーミング製品市場は、COVID-19の大流行により多くの社会施設やオフィスが閉鎖されたため、中程度の影響を受けている。その結果、これらの要因が男性用グルーミング製品、特にシェービング製品の需要を減少させた。男性用グルーミング製品市場におけるもう一つの重要な傾向は、DIY(ドゥ・イット・ユアセルフ)の台頭である。多くの美容サロンが閉店し、閉店していないところでも、消費者は身体との密接な接触を懸念してサービスを見送るようになっている。

本レポートで言及されている企業
Beiersdorf AG、Procter & Gamble Co.ヴィジョングループ、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー、花王株式会社、エスティローダー・カンパニーズ・インク、レキットベンキーザー、コティ・インク、エッジウェル、パーソナルケア株式会社、Koninklijke Philips N.V.、ロクシタン・インターナショナルSA、レブロン、ユニリーバPLC、LVMHモエヘネシー・ルイ・ヴィトンSE、ナチュラ・コスメティコスSA(NATURA)、ITCリミテッド、エマミ、ヒマラヤ。

本レポートの考察
- 地理世界
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートの対象分野
- メンズグルーミングの世界市場、その価値とセグメント別予測
- 地域別メンズグルーミング市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象地域と国
- 北米(米国、カナダ、メキシコ)
- ヨーロッパ(ドイツ、イギリス、フランス、スペイン、イタリア、ロシア)
- アジア太平洋(中国、日本、インド、オーストラリア、韓国)
- 南米(ブラジル、アルゼンチン、コロンビア)
- 中東・アフリカ(UAE、サウジアラビア、カタール、南アフリカ)

製品タイプ別
- スキンケア(アンチエイジング、洗顔、保湿、その他)
- ヘアケア(シャンプー、コンディショナー、スタイリング剤、その他)
- シェービングケア(シェービングジェル、カミソリ&ブレード、アフターシェーブケア、ローション、スプラッシュ/ジェル、バーム、その他)
- トイレタリー(ソープ、シャワー&ウォッシュ)
- フレグランス(香水、デオドラント、コロン)
- その他

価格帯別
- マス商品
- 従来品

流通シャネル別
- スーパーマーケット/ハイパーマーケット
- コンビニエンスストア
- 専門店
- Eコマース
- その他(薬局、B2B)

自然タイプ別
- ナチュラル
- 従来型

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために、二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、メンズグルーミング業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整する際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。












ページTOPに戻る


目次

Table of Content
1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Men’s Grooming Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Product Type
7.4. Market Size and Forecast, By Price Range
7.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
7.6. Market Size and Forecast, By Nature
8. North America Men’s Grooming Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Product Type
8.4. Market Size and Forecast By Price Range
8.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
9. Europe Men’s Grooming Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast By Product Type
9.4. Market Size and Forecast By Price Range
9.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
10. Asia-Pacific Men’s Grooming Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast By Product Type
10.4. Market Size and Forecast By Price Range
10.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
11. South America Men’s Grooming Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast By Product Type
11.4. Market Size and Forecast By Price Range
11.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
12. Middle East & Africa Men’s Grooming Market Outlook
12.1. Market Size By Value
12.2. Market Share By Country
12.3. Market Size and Forecast By Product Type
12.4. Market Size and Forecast By Price Range
12.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
13. Company Profile
13.1. Beiersdorf AG
13.1.1. Company Snapshot
13.1.2. Company Overview
13.1.3. Financial Highlights
13.1.4. Geographic Insights
13.1.5. Business Segment & Performance
13.1.6. Product Portfolio
13.1.7. Key Executives
13.1.8. Strategic Moves & Developments
13.2. Procter & Gamble Co.
13.3. L'Oréal Groupe
13.4. Shiseido Co., Ltd.
13.5. Vi-john Group
13.6. Kao Corporation
13.7. The Estée Lauder Companies Inc.
13.8. Reckitt Benckiser
13.9. Coty, Inc.
13.10. Edgewell Personal Care Co,
14. Strategic Recommendations
15. Annexure
15.1. FAQ`s
15.2. Notes
15.3. Related Reports
16. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Men’s Grooming Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Men’s Grooming Market
Figure 7: Global Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Men’s Grooming Market Share By Region (2022)
Figure 9: North America Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: North America Men’s Grooming Market Share By Country (2022)
Figure 11: Europe Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Europe Men’s Grooming Market Share By Country (2022)
Figure 13: Asia-Pacific Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 14: Asia-Pacific Men’s Grooming Market Share By Country (2022)
Figure 15: South America Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 16: South America Men’s Grooming Market Share By Country (2022)
Figure 17: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 18: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Share By Country (2022)

List of Tables

Table 1: Global Men’s Grooming Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Men’s Grooming Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: North America Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: North America Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: North America Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: Europe Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: Europe Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: Europe Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: Asia-Pacific Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Asia-Pacific Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: Asia-Pacific Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20: South America Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21: South America Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22: South America Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 25: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Personal grooming is the process of cleaning and maintaining body parts. Grooming is done not only for hygiene reasons but also to make a good impression and appear presentable. In the case of men, both teenagers and adults place a high value on personal grooming. However, the products chosen may differ depending on the application. Men are spending more money on grooming products as attitudes towards traditional masculinity shift as a result of the rise of the metrosexual male and the growing influence of celebrities and influencers. Furthermore, the growing number of men's salons is fueling global demand for male grooming brands. In addition, some market participants are creating new electrical items, such as shavers and razors, by incorporating new performance characteristics based on cutting-edge technology. As incomes rise, so does demand for consumer goods and increased spending on luxuries, spawning a multibillion-dollar industry of various cosmetic products and services. Moreover, there has been a shift in men's attitudes towards looking younger. Due to the exciting trend of trying new things, more men are confident and satisfied with what they see in the mirror every day. In addition to the growth of men's toiletries outpacing that of fragrances and shaving products indicates that male grooming has progressed beyond the basics of shaving and fragrance. In recent years, more men have paid attention to their appearance, fueling the growth of male-specific skin care and hair care products.

According to the research report, “Global Men’s Grooming Market Overview, 2023-28”, published by Bonafide research the market is anticipated to reach USD 86.65 Billion by 2028 with a CAGR of 6.09% from USD 61.17 Billion in 2022. The changing lifestyle of the global populace has resulted in an increase in the number of male workers who are conscious of their skin and body. Men's demand for products that simplify their daily personal care routines is growing all over the world. Multi-functional products are becoming increasingly popular among consumers because they provide UV protection, moisturizing, and cleansing benefits. Furthermore, the growing awareness among male consumers about personal wellness and appearance is a major driving force in the Global Men's Grooming Products Market. Furthermore, as social media's influence grows, there is a growing societal pressure to always look good, which will increase demand for men's grooming products. Another major factor driving growth in the Global Men's Grooming Products Market is the increasing penetration of e-commerce due to its convenience and wide range of product options. Other important drivers include changing lifestyles, increased skincare awareness, and rising disposable income.

The market is divided into two categories based on price range: mass and premium. The mass market segment accounted for the largest share in 2022. Mass-market brands often offer promotions and discounts, which can help attract price-sensitive consumers and drive sales. Over the projection period, the premium segment is expected to grow at the significant CAGR of 7.14%. The market is expected to grow throughout the projected period as a result of increased social media marketing by high-end products like LVMH, which is generating interest and raising awareness among the target audience. The market is divided into Hypermarkets/Supermarkets, Convenience Shops, Specialty Retailers, E-commerce, and Other based on the distribution channel. The largest share of nearly 30.66% was held by the segment of supermarkets and hypermarkets in 2022. The increasing customer preference for using supermarkets and hypermarkets as their major source for purchasing cosmetics and personal care items is the main factor driving the segment's rise. The market is divided into two price range categories: mass and premium. In 2022, the mass market segment held the largest share. Promotions and discounts are frequently offered by mass-market brands, which can help attract price-sensitive consumers and drive sales. The premium segment is expected to grow at a significant CAGR of 7.14% over the forecast period. The market is expected to expand over the forecast period due to increased social media marketing by high-end products such as LVMH, which is generating interest and raising awareness among the target audience. Based on the distribution channel, the market is divided into Hypermarkets/Supermarkets, Convenience Stores, Specialty Retailers, E-commerce, and Others. In 2022, the segment of supermarkets and hypermarkets held the largest share of nearly 30.66%. The increasing customer preference for purchasing cosmetics and personal care items from supermarkets and hypermarkets is the primary factor driving the segment's growth.

In the global men's grooming market, North America is the market leader. The region's high living standards, combined with an increasing demand for authentic and personalized male grooming products, are driving market growth. Moreover, men's grooming has traditionally placed a greater emphasis on personal appearance, attire, and beauty treatments. Previously, the only products available for male grooming were shaving creams, deodorants, aftershave colognes, and shampoos. Nonetheless, as men's fashion has become more individualistic, numerous products have been developed for them. Men in Europe are becoming more aware of their personal appearance and are willing to invest in grooming products that will help them look and feel their best. Several factors have contributed to this trend, including the influence of social media, increased awareness of personal hygiene, and a growing emphasis on health and wellness. Aside from that, there is also the increasing availability and variety of products in the European men's grooming market. The market is now flooded with grooming products that cater to a variety of needs and preferences, ranging from basic skincare and haircare products to specialized items such as beard oils, hair pomades, and fragrances. By the end of 2028, the Asia-Pacific region is expected to be the second-largest region in terms of market share. This is due to increased grooming product awareness as well as rapid urbanisation in countries such as China, Japan, and India. Most Asian-Pacific urban clusters have a high concentration of young men with disposable income. These customers enjoy pedicures and facials, and they spend a lot of money on clothes.

Developments:
• January 2022: L'Oréal acquired United States superfood skin care specialist Youth to the People in a move set to deepen ethical offerings in a very competitive market in male grooming product offerings.
• April 2022: Edgewell Personal Care Company launched new Schick Xtreme Men's Bamboo Hybrid Razors. The product is made with 100% recyclable packaging and flexible blades made with 75 percent recycled steel.
• April 2022: Beiersdorf AG's brand Nivea Men launched a skin-care moisturizer from recycled carbon dioxide. The product was obtained by the carbon capture and utilization (CCU) process. The climate care moisturizer has a soothing effect on the skin and adds a refreshing moisture boost.

Restraints:
Brand Loyalty and Brand Monopoly are the market's major restraints.
Despite the obvious demand for such grooming solutions, private equity and venture capitalists have historically avoided investing heavily in this sector due to brand monopolies in various product categories, such as shaving products, where Gillet has a market share of approximately 50%. One of the most significant barriers in this market is brand loyalty, as customers rely heavily on the products they have already tried and are unwilling to try new brands. Furthermore, stringent regulations imposed on the chemicals and other ingredients used in the products are limiting market growth.

Covid-19 Impact:
The men's grooming products market has been moderately affected by the COVID-19 pandemic since many social arrangement facilities and offices were closed. Consequently, these factors have reduced the demand for men's grooming products, particularly shaving products. Another consequential trend in the men's grooming products market is the rise of do-it-yourself (DIY) grooming. Many beauty salons have closed, and even in places where they have not, consumers are forgoing services because of concerns about close physical contact.

Companies Mentioned in this report:
Beiersdorf AG, Procter & Gamble Co., L'Oréal Groupe , Shiseido Co., Ltd. , Vi-john Group , Colgate-Palmolive Company , Kao Corporation , The Estée Lauder Companies Inc., Reckitt Benckiser , Coty, Inc., Edgewell, Personal Care Co, Koninklijke Philips N.V., L’occitane International SA, Revlon, Inc., Unilever PLC, LVMH Moët Hennessy – Louis Vuitton SE, Natura Cosmeticos SA (NATURA), ITC Limited ,Emami, Himalaya.

Considered in this report
• Geography: Global
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• Global Men’s Grooming market with its value and forecast along with its segments
• Region-wise Men’s Grooming market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Regions & Countries covered in the report:
• North America (United States, Canada, Mexico)
• Europe (Germany, United Kingdom, France, Spain, Italy, Russia)
• Asia-Pacific (China, Japan, India, Australia, South Korea)
• South America (Brazil, Argentina, Colombia)
• Middle-East & Africa (UAE, Saudi Arabia, Qatar, South Africa)

By Product Type:
• Skin Care (Anti-aging, Face Wash, Moisturizers, Others)
• Hair Care (Shampoo, Conditioner, Styling Products, and Others)
• Shave Care (Shaving Gel, Razors & Blades, After Shave Care, Lotion, Splash/Gel, Balm and Others)
• Toiletries (Soap, Shower & Wash)
• Fragrances (Perfume, Deodorants & Colognes)
• Others

By Price Range:
• Mass Products
• Conventional Products

By Distribution Chanel:
• Supermarkets/Hypermarkets
• Convenience Stores
• Specialty Retail
• E-Commerce
• Others (Pharmacies, B2B)

By Nature Type:
• Natural
• Conventional

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third party sources such as press releases, annual report of companies, analysing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to Men’s Grooming industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.












ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Content
1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Men’s Grooming Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Product Type
7.4. Market Size and Forecast, By Price Range
7.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
7.6. Market Size and Forecast, By Nature
8. North America Men’s Grooming Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Product Type
8.4. Market Size and Forecast By Price Range
8.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
9. Europe Men’s Grooming Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast By Product Type
9.4. Market Size and Forecast By Price Range
9.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
10. Asia-Pacific Men’s Grooming Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast By Product Type
10.4. Market Size and Forecast By Price Range
10.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
11. South America Men’s Grooming Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast By Product Type
11.4. Market Size and Forecast By Price Range
11.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
12. Middle East & Africa Men’s Grooming Market Outlook
12.1. Market Size By Value
12.2. Market Share By Country
12.3. Market Size and Forecast By Product Type
12.4. Market Size and Forecast By Price Range
12.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
13. Company Profile
13.1. Beiersdorf AG
13.1.1. Company Snapshot
13.1.2. Company Overview
13.1.3. Financial Highlights
13.1.4. Geographic Insights
13.1.5. Business Segment & Performance
13.1.6. Product Portfolio
13.1.7. Key Executives
13.1.8. Strategic Moves & Developments
13.2. Procter & Gamble Co.
13.3. L'Oréal Groupe
13.4. Shiseido Co., Ltd.
13.5. Vi-john Group
13.6. Kao Corporation
13.7. The Estée Lauder Companies Inc.
13.8. Reckitt Benckiser
13.9. Coty, Inc.
13.10. Edgewell Personal Care Co,
14. Strategic Recommendations
15. Annexure
15.1. FAQ`s
15.2. Notes
15.3. Related Reports
16. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Men’s Grooming Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Men’s Grooming Market
Figure 7: Global Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Men’s Grooming Market Share By Region (2022)
Figure 9: North America Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: North America Men’s Grooming Market Share By Country (2022)
Figure 11: Europe Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Europe Men’s Grooming Market Share By Country (2022)
Figure 13: Asia-Pacific Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 14: Asia-Pacific Men’s Grooming Market Share By Country (2022)
Figure 15: South America Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 16: South America Men’s Grooming Market Share By Country (2022)
Figure 17: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 18: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Share By Country (2022)

List of Tables

Table 1: Global Men’s Grooming Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Men’s Grooming Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global Men’s Grooming Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: North America Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: North America Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: North America Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: Europe Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: Europe Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: Europe Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: Asia-Pacific Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Asia-Pacific Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: Asia-Pacific Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20: South America Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21: South America Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22: South America Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 25: Middle East & Africa Men’s Grooming Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD(grooming)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/25 10:26

155.25 円

163.23 円

198.36 円

ページTOPに戻る