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ウルトラモバイル端末の世界市場規模調査:産業分野別(ヘルスケア、通信・IT、小売、家電、その他(BFSI、教育、娯楽))、タイプ別(プレミアムウルトラモバイル端末、ベーシックウルトラモバイル端末、ユーティリティウルトラモバイル端末)、地域別予測:2022-2032年


Global Ultra-Mobile Devices Market Size study, by Industry Vertical (Healthcare, Telecom & IT, Retail, Consumer Electronics, Others (BFSI, Education and Entertainment)) by Type (Premium ultra-mobile devices, Basic Ultra-Mobile devices, Utility Ultra-Mobile devices) and Regional Forecasts 2022-2032

世界のウルトラモバイル機器市場は、2023年に約596億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて3.90%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ウルトラモバイルは、タブレットの携帯性とPCのす... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年7月1日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

世界のウルトラモバイル機器市場は、2023年に約596億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて3.90%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ウルトラモバイルは、タブレットの携帯性とPCのすべての機能を兼ね備えたガジェットである。マイクロソフトのSurface Pro、アップルのMacBook Air、レノボのYoga 3 Pro、パナソニックのToughbook、グーグルのChromebookなど、ウルトラモバイル電話、タブレットPC、コンピューターがそれである。これらのガジェットは、Windows 7、Windows Vista、Mac、Windows XPなどのフルPCオペレーティングシステムを実行し、32ビットx86 CPUをサポートする。さらに、ウルトラ・モバイル・デバイス(UMD)には、7インチから13.9インチまで、さまざまな画面サイズがある。ウルトラ・モバイル・デバイスの多種多様な機能は、従来のラップトップやPCとタブレットが残した空白を埋めるものである。その結果、ウルトラモバイルガジェットのユーザーはあらゆる年齢層で、さまざまな方法と目的でウルトラモバイルガジェットを採用している。ウルトラモバイルのようなトレンドは、モバイルプロセッサー、グラフィックス機能、RAMの進歩により、ますますパワフルになっている。これにより、マルチタスクがスムーズになり、アプリのロード時間が短縮され、全体的なパフォーマンスが向上しているため、ウルトラモバイル端末は生産性向上ツールとしてより高い能力を発揮している。そのため、この傾向は世界のウルトラ・モバイル・デバイス市場の需要をさらに押し上げている。

携帯性への需要の高まりは、世界のウルトラモバイル機器市場の重要な促進要因である。機動性と柔軟性が最重要視されるペースの速い世界では、消費者や専門家は、コンパクトで軽量なフォームファクターで強力な性能を提供するデバイスを求めている。スマートフォン、タブレット、超薄型ノートパソコンなどのUMDは、デジタルサービス、コミュニケーションツール、生産性アプリケーションへのシームレスなアクセスを外出先から提供することで、このニーズに応えている。モバイル中心のライフスタイル、リモートワーク、デジタル・ノマディズムの傾向は、どこでも簡単に持ち運んで使用できるポータブル・デバイスの需要をさらに高めている。さらに、5GやWi-Fi 6などの接続技術の進歩により、これらのデバイスの使い勝手が向上し、情報へのアクセスや接続の維持に不可欠なものとなっている。その結果、UMDの携帯性は幅広い消費者を魅了し続け、世界市場の力強い成長を牽引している。しかし、地政学的緊張と貿易政策が、予測期間2024-2032年の市場成長を阻害している。

ウルトラモバイルデバイスの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、その他の地域である。2023年、北米は収益面で最大の地域市場であった。北米のウルトラモバイルデバイス市場は、技術の進歩、仕事とライフスタイルの変化、汎用性の高い高性能デバイスに対する消費者の強い需要によって、継続的な成長が見込まれている。同地域はハイテクに精通した人口が多く、新技術の採用率が高い。消費者は利便性、機動性、高度な機能を優先するため、スマートフォン、タブレット、軽量ノートパソコンなどのUMDに対する需要が高まっている。北米全域で5Gネットワークが急速に展開され、UMDの性能と機能が大幅に向上している。より速いインターネット速度、より低い待ち時間、改善された接続オプションは、シームレスなストリーミング、ゲーム、リモートワーク、その他のデータ集約的な活動をサポートし、消費者にとってUMDをより魅力的なものにしている。しかし、持続的な成功のためには、市場の飽和、サプライチェーンの混乱、環境問題への対応が不可欠となる。利便性、汎用性、セキュリティに対する消費者の嗜好を満たしながら、これらの課題に革新的かつ適応するメーカーは、世界のウルトラ・モバイル・デバイス市場の需要を牽引することができる。一方、アジア太平洋地域の市場は、予測期間2024年から2032年にかけて最も速い速度で発展すると予想される。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
ソニー株式会社
アップル社
サムスン電子Ltd.
デル株式会社
マイクロソフト株式会社
ASUSTeK Computer Inc.
グーグル株式会社
HTC株式会社
HP Development Company L.P.
レノボ・グループ・リミテッド

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

産業分野別
ヘルスケア
通信・IT
小売
コンシューマー・エレクトロニクス
その他(BFSI、教育、エンターテインメント)

タイプ別
プレミアム・ウルトラモバイル・デバイス
ベーシック・ウルトラモバイル・デバイス
ユーティリティ・ウルトラモバイル機器
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロサンゼルス
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
RoMEA

調査対象年は以下の通り:
過去年-2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要側と供給側の分析

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目次

第1章.世界のウルトラモバイル機器市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.ウルトラモバイル端末の世界市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.業種別
2.3.2.タイプ別
2.4.主要動向
2.5.景気後退の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.ウルトラモバイル端末の世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.ウルトラモバイル機器の世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章.ウルトラモバイル端末の世界市場規模・産業分野別予測 2022-2032
5.1.ヘルスケア
5.2.通信・IT
5.3.小売
5.4.家電
5.5.その他(BFSI、教育、エンターテインメント)
第6章.ウルトラモバイルデバイスの世界市場規模・タイプ別予測 2022-2032
6.1.プレミアムウルトラモバイルデバイス
6.2.ベーシック・ウルトラモバイル機器
6.3.ユーティリティ・ウルトラモバイル機器
第7章.ウルトラモバイル機器の世界市場規模・地域別予測 2022-2032
7.1.北米ウルトラモバイル機器市場
7.1.1.米国の超小型モバイル機器市場
7.1.1.1.産業別内訳サイズと予測、2022-2032年
7.1.1.2.タイプの内訳:市場規模&予測、2022-2032年
7.1.2.カナダのウルトラモバイル機器市場
7.2.欧州超小型モバイル機器市場
7.2.1.イギリスの超小型モバイル機器市場
7.2.2.ドイツの超小型モバイル機器市場
7.2.3.フランス超小型モバイル機器市場
7.2.4.スペインの超小型モバイル機器市場
7.2.5.イタリアの超小型モバイル機器市場
7.2.6.その他のヨーロッパ超小型モバイル機器市場
7.3.アジア太平洋地域の超小型モバイル機器市場
7.3.1.中国の超小型モバイル機器市場
7.3.2.インドの超小型モバイル機器市場
7.3.3.日本の超小型モバイル機器市場
7.3.4.オーストラリア超小型モバイル機器市場
7.3.5.韓国の超小型モバイル機器市場
7.3.6.その他のアジア太平洋地域の超小型モバイル機器市場
7.4.中南米の超小型モバイル機器市場
7.4.1.ブラジルの超小型モバイル機器市場
7.4.2.メキシコ超小型モバイル機器市場
7.4.3.その他のラテンアメリカの超小型モバイル機器市場
7.5.中東・アフリカの超小型モバイル機器市場
7.5.1.サウジアラビアの超小型モバイル機器市場
7.5.2.南アフリカの超小型モバイル機器市場
7.5.3.その他の中東・アフリカ超小型モバイル機器市場
第8章.競合他社の動向
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.ソニー株式会社
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.市場戦略
8.3.2.アップル社
8.3.3.サムスン電子Ltd.
8.3.4.デル
8.3.5.マイクロソフト株式会社
8.3.6.ASUSTeK Computer Inc.
8.3.7.グーグル株式会社
8.3.8.HTCコーポレーション
8.3.9.HPデベロップメント・カンパニーL.P.
8.3.10.レノボ・グループ・リミテッド
第9章.研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性

 

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Summary

Global Ultra-Mobile Devices Market is valued approximately USD 59.6 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 3.90% over the forecast period 2024-2032. An ultra-mobile is a gadget that combines the portability of a tablet with all the features of a PC. Ultra Mobile Phones, Tablet PCs, and Computers such as Microsoft Surface Pro, Apple MacBook Air, Lenovo Yoga 3 Pro, Panasonic Toughbook, and Google Chromebooks are among them. These gadgets run a full PC operating system, such as Windows 7, Windows Vista, Mac, or Windows XP, and support 32-bit x86 CPUs. Additionally, Ultra-Mobile Devices (UMDs) come in a range of screen sizes, from 7 to 13.9 inches. The ultra-mobile device's wide variety of functionality fills the void left by traditional laptops or PCs and tablets. As a result, users of ultra-mobile gadgets of all ages are adopting them in different ways and for different purposes. Trend such as ultra-mobile is becoming increasingly powerful, with advancements in mobile processors, graphics capabilities, and RAM. This allows for smoother multitasking, faster app loading times, and better overall performance, making ultra-mobile devices more capable as productivity tools. Thus, this trend further drive demand for the Global Ultra-Mobile Devices Market.

The increasing demand for portability is a significant driver for the Global Ultra-Mobile Devices market. In a fast-paced world where mobility and flexibility are paramount, consumers and professionals seek devices that offer powerful performance in compact, lightweight form factors. UMDs such as smartphones, tablets, and ultra-thin laptops cater to this need by providing seamless access to digital services, communication tools, and productivity applications on the go. The trend towards mobile-centric lifestyles, remote work, and digital nomadism further fuels the demand for portable devices that can be easily carried and used anywhere. Additionally, advancements in connectivity technologies such as 5G and Wi-Fi 6 enhance the usability of these devices, making them indispensable for accessing information and staying connected. As a result, the portability of UMDs continues to attract a wide range of consumers, driving robust growth in the global market. However, geopolitical tensions and trade policies stifle market growth during the forecast period 2024-2032.

The key regions considered for the Global Ultra-Mobile Devices Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America was the largest regional market in terms of revenue. The North American Ultra-Mobile Devices Market is poised for continued growth, driven by technological advancements, changing work and lifestyle patterns, and strong consumer demand for versatile, high-performance devices. The region has a tech-savvy population with a high rate of adoption for new technologies. Consumers prioritize convenience, mobility, and advanced features, which drives demand for UMDs such as smartphones, tablets, and lightweight laptops. The rapid deployment of 5G networks across North America significantly enhances the performance and capabilities of UMDs. Faster internet speeds, lower latency, and improved connectivity options support seamless streaming, gaming, remote work, and other data-intensive activities, making UMDs more attractive to consumers. However, addressing market saturation, supply chain disruptions, and environmental concerns will be crucial for sustained success. Manufacturers that innovate and adapt to these challenges while meeting consumer preferences for convenience, versatility, and security can drive demand for the Global Ultra-Mobile Devices Market. The market in Asia Pacific, on the other hand, is expected to develop at the fastest rate over the forecast period 2024-2032.

Major market player included in this report are:
Sony Corporation
Apple Inc.
Samsung Electronics Co. Ltd.
Dell Inc.
Microsoft Corporation
ASUSTeK Computer Inc.
Google Inc.
HTC Corporation
HP Development Company L.P.
Lenovo Group Limited

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Industry Vertical
Healthcare
Telecom & IT
Retail
Consumer Electronics
Others (BFSI, Education and Entertainment)

By Type
Premium ultra-mobile devices
Basic Ultra-Mobile devices
Utility Ultra-Mobile devices
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
RoMEA

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market



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Table of Contents

Chapter 1. Global Ultra-Mobile Devices Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Global Ultra-Mobile Devices Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Industry Vertical
2.3.2. By Type
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Global Ultra-Mobile Devices Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Global Ultra-Mobile Devices Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Ultra-Mobile Devices Market Size & Forecasts by Industry Vertical 2022-2032
5.1. Healthcare
5.2. Telecom & IT
5.3. Retail
5.4. Consumer Electronics
5.5. Others (BFSI, Education and Entertainment)
Chapter 6. Global Ultra-Mobile Devices Market Size & Forecasts by Type 2022-2032
6.1. Premium ultra-mobile devices
6.2. Basic Ultra-Mobile devices
6.3. Utility Ultra-Mobile devices
Chapter 7. Global Ultra-Mobile Devices Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
7.1. North America Ultra-Mobile Devices Market
7.1.1. U.S. Ultra-Mobile Devices Market
7.1.1.1. Industry Vertical breakdown size & forecasts, 2022-2032
7.1.1.2. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
7.1.2. Canada Ultra-Mobile Devices Market
7.2. Europe Ultra-Mobile Devices Market
7.2.1. U.K. Ultra-Mobile Devices Market
7.2.2. Germany Ultra-Mobile Devices Market
7.2.3. France Ultra-Mobile Devices Market
7.2.4. Spain Ultra-Mobile Devices Market
7.2.5. Italy Ultra-Mobile Devices Market
7.2.6. Rest of Europe Ultra-Mobile Devices Market
7.3. Asia-Pacific Ultra-Mobile Devices Market
7.3.1. China Ultra-Mobile Devices Market
7.3.2. India Ultra-Mobile Devices Market
7.3.3. Japan Ultra-Mobile Devices Market
7.3.4. Australia Ultra-Mobile Devices Market
7.3.5. South Korea Ultra-Mobile Devices Market
7.3.6. Rest of Asia Pacific Ultra-Mobile Devices Market
7.4. Latin America Ultra-Mobile Devices Market
7.4.1. Brazil Ultra-Mobile Devices Market
7.4.2. Mexico Ultra-Mobile Devices Market
7.4.3. Rest of Latin America Ultra-Mobile Devices Market
7.5. Middle East & Africa Ultra-Mobile Devices Market
7.5.1. Saudi Arabia Ultra-Mobile Devices Market
7.5.2. South Africa Ultra-Mobile Devices Market
7.5.3. Rest of Middle East & Africa Ultra-Mobile Devices Market
Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Sony Corporation
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Market Strategies
8.3.2. Apple Inc.
8.3.3. Samsung Electronics Co. Ltd.
8.3.4. Dell Inc.
8.3.5. Microsoft Corporation
8.3.6. ASUSTeK Computer Inc.
8.3.7. Google Inc.
8.3.8. HTC Corporation
8.3.9. HP Development Company L.P.
8.3.10. Lenovo Group Limited
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes

 

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