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欧州経口抗ウイルス剤市場規模調査:適応症別(肝炎、ヒト免疫不全ウイルス(HIV)、インフルエンザ、その他)、薬効クラス別(プロテアーゼ阻害剤、逆転写酵素阻害剤、その他)、流通チャネル別(病院薬局、ドラッグストア・小売薬局、オンラインプロバイダー)および国別予測:2022-2032年


Europe Oral Antiviral Market Size study, by Indication (Hepatitis, Human Immunodeficiency Virus (HIV), Influenza, Others) by Drug Class (Protease inhibitors, Reverse transcriptase inhibitors, Others) by Distribution Channel (Hospital pharmacies, Drug store and retail pharmacies, Online providers) and Country Forecasts 2022-2032

欧州の経口抗ウイルス薬市場は、2023年に約97.1億米ドルと評価され、予測期間2024〜2032年には2.11%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。経口抗ウイルス薬は、体内でのウイルスの複製を阻害することで... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年6月25日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

欧州の経口抗ウイルス薬市場は、2023年に約97.1億米ドルと評価され、予測期間2024〜2032年には2.11%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。経口抗ウイルス薬は、体内でのウイルスの複製を阻害することでウイルス感染症を治療するように設計された医薬品である。注射や点滴で投与する一部の抗ウイルス薬とは異なり、経口抗ウイルス薬は錠剤やカプセルの形で口から服用するため、患者にとって使い勝手が良い。さらに、製薬会社はより効果的な経口抗ウイルス薬を新たに導入するため、研究開発への投資を続けています。薬物送達メカニズム、製剤、効能の進歩は、欧州経口抗ウイルス薬市場に向けて注目を集めている。

欧州経口抗ウイルス薬市場は、地域全体でインフルエンザ、ヘルペス、HIV/AIDSなどのウイルス感染症の有病率が増加していることが、経口抗ウイルス薬の需要を牽引しています。このような罹患率の増加は、効果的な治療オプションに対するニーズの高まりにつながり、市場の拡大に拍車をかけています。さらに、医薬品の研究開発の進歩により、有効性と安全性が改善された新規の経口抗ウイルス薬が登場しています。こうした革新的な治療法は医療従事者や患者の間で支持を集めており、市場の成長をさらに後押ししている。さらに、医療費の増加、医療インフラの拡大、早期診断・早期治療の重要性に対する意識の高まりといった要因も、欧州経口抗ウイルス薬市場の拡大に寄与している。しかし、新しい経口抗ウイルス薬の承認と商業化のために保健当局によって課される厳しい規制要件は、予測期間2024-2032の間に市場の全体的な需要を阻害しようとしている。

欧州経口抗ウイルス薬市場調査で考慮した主要国には、英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、その他の欧州が含まれる。2023年、ドイツは、医療支出の増加、疾患有病率の上昇、製品認可の増加、地域全体の支持的な政府政策などの要因により、収益の面で最大の地域市場であった。さらに、ドイツの積極的な規制環境と研究開発への投資は、新たな抗ウイルス療法の継続的な革新と導入を支えている。さらに、英国の市場は、予測期間2024-2032年にかけて最も速い速度で発展すると予想される。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
ギリアド・サイエンシズ社
F.ホフマン・ラ・ロシュ社
ノバルティスAG
グラクソ・スミスクライン plc (GSK)
5社目
6社
7社
8社目
9社目
10社
市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

適応症別
肝炎
ヒト免疫不全ウイルス(HIV)
インフルエンザ
その他

薬剤クラス別
プロテアーゼ阻害剤
逆転写酵素阻害剤
その他

流通チャネル別
病院薬局
ドラッグストアおよび小売薬局
オンラインプロバイダー
地域別
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

調査対象年は以下の通り:
ヒストリカルイヤー - 2022
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
国別分析による地理的状況の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.欧州経口抗ウイルス薬市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.欧州の経口抗ウイルス薬市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.適応症別
2.3.2.薬剤クラス別
2.3.3.流通チャネル別
2.4.主要動向
2.5.不況の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.欧州経口抗ウイルス薬市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.欧州経口抗ウイルス剤市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 欧州の経口抗ウイルス薬市場欧州の経口抗ウイルス薬市場規模・適応症別予測 2022-2032
5.1.肝炎
5.2.ヒト免疫不全ウイルス(HIV)
5.3.インフルエンザ
5.4.その他
第6章.欧州の経口抗ウイルス薬市場規模・薬剤クラス別予測 2022-2032
6.1.プロテアーゼ阻害剤
6.2.逆転写酵素阻害薬
6.3.その他
第7章.欧州経口抗ウイルス薬市場流通チャネル別規模・予測 2022-2032
7.1.病院薬局
7.2.ドラッグストア・小売薬局
7.3.オンラインプロバイダー
第8章.欧州の経口抗ウイルス薬市場規模・国別予測 2022-2032
8.1.英国の経口抗ウイルス薬市場
8.1.1.適応症の内訳サイズと予測、2022-2032年
8.1.2.薬剤クラスの内訳、2022-2032年
8.1.3.流通チャネルの内訳:市場規模&予測、2022-2032年
8.2.ドイツの経口抗ウイルス薬市場
8.3.フランス経口抗ウイルス薬市場
8.4.スペイン経口抗ウイルス剤市場
8.5.イタリアの経口抗ウイルス剤市場
8.6.その他のヨーロッパ経口抗ウイルス剤市場
第9章.競合情報
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.ギリアド・サイエンシズ
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.市場戦略
9.3.2.ホフマン・ラ・ロシュ社
9.3.3.ノバルティスAG
9.3.4.グラクソ・スミスクライン plc (GSK)
9.3.5.5社
9.3.6.6社
9.3.7.7社
9.3.8.8社
9.3.9.9社
9.3.10.10社
第10章.研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性

 

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Summary

Europe Oral Antiviral Market is valued approximately USD 9.71 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 2.11% over the forecast period 2024-2032. Oral antivirals are medications designed to treat viral infections by inhibiting the replication of the virus within the body. Unlike some antiviral drugs that are administered through injections or infusions, oral antivirals are taken by mouth in the form of pills or capsules, making them convenient for patients to use. Furthermore, pharmaceutical companies continue to invest in research and development to introduce new and more effective oral antiviral drugs. Advancements in drug delivery mechanisms, formulations, and efficacy are gaining attention towards Europe Oral Antiviral Market.

The Europe Oral Antiviral Market is driven by increasing prevalence of viral infections such as influenza, herpes, and HIV/AIDS across the region is driving the demand for oral antiviral medications. This rising incidence is leading to a greater need for effective treatment options, thereby fueling market expansion. Additionally, advancements in pharmaceutical research and development are resulting in the introduction of novel oral antiviral drugs with improved efficacy and safety profiles. These innovative therapies are gaining traction among healthcare professionals and patients, further boosting market growth. Moreover, factors such as increasing healthcare expenditure, expanding healthcare infrastructure, and growing awareness about the importance of early diagnosis and treatment are also contributing to the uptake of Europe Oral Antiviral Market. However, stringent regulatory requirements imposed by health authorities for the approval and commercialization of new oral antiviral drugs is going to impede the overall demand for the market during the forecast period 2024-2032.

The key countries considered for the European Oral Antiviral Market study includes UK, Germany, France, Italy, Spain, and Rest of Europe. In 2023, Germany was the largest regional market in terms of revenue owing to factors such as rising healthcare expenditure, rising disease prevalence and rising product approval, and supportive government polices across the region. Additionally, Germany's proactive regulatory environment and investment in research and development support the continuous innovation and introduction of new antiviral therapies. Furthermore, the market in UK, on the other hand, is expected to develop at the fastest rate over the forecast period 2024-2032.

Major market player included in this report are:
Gilead Sciences Inc.
F. Hoffmann-La Roche AG
Novartis AG
GlaxoSmithKline plc (GSK)
Company 5
Company 6
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10
The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Indication
Hepatitis
Human Immunodeficiency Virus (HIV)
Influenza
Others

By Drug Class
Protease inhibitors
Reverse transcriptase inhibitors
Others

By Distribution Channel
Hospital pharmacies
Drug store and retail pharmacies
Online providers
By Region:
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and Country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Europe Oral Antiviral Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Europe Oral Antiviral Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Indication
2.3.2. By Drug Class
2.3.3. By Distribution Channel
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Europe Oral Antiviral Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Europe Oral Antiviral Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Europe Oral Antiviral Market Size & Forecasts by Indication 2022-2032
5.1. Hepatitis
5.2. Human Immunodeficiency Virus (HIV)
5.3. Influenza
5.4. Others
Chapter 6. Europe Oral Antiviral Market Size & Forecasts by Drug Class 2022-2032
6.1. Protease inhibitors
6.2. Reverse transcriptase inhibitors
6.3. Others
Chapter 7. Europe Oral Antiviral Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032
7.1. Hospital pharmacies
7.2. Drug store and retail pharmacies
7.3. Online providers
Chapter 8. Europe Oral Antiviral Market Size & Forecasts by Country 2022-2032
8.1. U.K. Oral Antiviral Market
8.1.1. Indication breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.2. Drug Class breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.3. Distribution Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.2. Germany Oral Antiviral Market
8.3. France Oral Antiviral Market
8.4. Spain Oral Antiviral Market
8.5. Italy Oral Antiviral Market
8.6. Rest of Europe Oral Antiviral Market
Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Gilead Sciences Inc.
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Market Strategies
9.3.2. F. Hoffmann-La Roche AG
9.3.3. Novartis AG
9.3.4. GlaxoSmithKline plc (GSK)
9.3.5. Company 5
9.3.6. Company 6
9.3.7. Company 7
9.3.8. Company 8
9.3.9. Company 9
9.3.10. Company 10
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes

 

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