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ワインクーラーの世界市場規模調査&予測:タイプ別(自立型、カウンタートップ型、ビルトイン型)、技術別(コンプレッサー式、サーモエレクトリック式)、流通チャネル別(オフラインチャネル、オンラインチャネル)、地域別分析、2023-2030年


Global Wine Cooler Market Size study & Forecast, by Type (Free-Standing, Counter-Top, and Built-In), Technology (Compressor-based and Thermoelectric-based), Distribution Channel (Offline Channel and Online Channel), and Regional Analysis, 2023-2030

世界のワインクーラー市場は、2022年に約26億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には6.06%以上の成長率で成長すると予測されている。ワインクーラーは、ワインの冷却と温度調節のために特別に設計された電子... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年1月20日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界のワインクーラー市場は、2022年に約26億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には6.06%以上の成長率で成長すると予測されている。ワインクーラーは、ワインの冷却と温度調節のために特別に設計された電子家電製品を指す。これらの機器は主に冷蔵を利用してボトル入りワインを保存・保管し、様々な種類のワインに合わせた正確な温度と湿度を提供する。市場成長の原動力となっているのは、世界的なワイン消費の増加、独自に最適化されたワイン貯蔵製品の増加、ワインがもたらす健康効果の増加といった主な要因である。
Statistaによると、2022年の世界のワイン消費量は2億3,200万ヘクトリットルと推定され、2017年の2億4,700万ヘクトリットルから減少した。ワインは通常、ブドウの発酵によって造られるアルコール飲料であるが、米、プラム、チェリー、ザクロ、エルダーベリーなどの代替原料から製造されることもある。ワイン生産のルーツは紀元前6000年まで遡ることができ、グルジアの国が発祥の地である。さらに、世界の主要ワイン生産国は、イタリア、フランス、スペインである。2022年、イタリアのワイン生産量は4,980万ヘクトリットルに達した。同年の世界全体のワイン生産量は約2億5,800万ヘクトリットルと推定されている。過去20年間、世界のワイン生産量は全体的に増加しているにもかかわらず、この間、ブドウ畑の面積は減少している。しかし、ワインセラーと比較した場合の短期保管の代替案や、密閉されたクーラーの乾燥が進むことによるワイン保管の複雑化などが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害している。

ワインクーラーの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカです。ワインクーラー市場は、中国、インド、インドネシアの若者の間で飲料の人気が高まっていることを背景に、アジア太平洋地域が牽引している。この優位性は、特別に最適化されたワイン貯蔵製品が入手可能であること、コレステロールの減少や心臓の健康など、ワインに関連する健康上の利点が認識されていること、そしてこの地域の可処分所得が全体的に上昇していることによって、さらに後押しされている。北米はワイン・クーラー市場の主要成長地域になると予想されるが、これはこの地域で飲料の保存期間を延ばすためにワイン・クーラーを設置する意義が高まっているためである。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
LGコーポレーション
Dunavox Kft.
レガシー・カンパニーズ(アバンティ・プロダクツ社)
ハイアール・グループ・コーポレーション
Shenzhen VRBON Electrical Appliance Co.
インベスターAB(エレクトロラックスAB)
ユーロケーブSAS
ラ・ソムリエールInt.SAS
Liebherr グループ
ケープル・インダストリアルソリューションズ

市場における最近の動き
 2022年11月、Equator Advanced AppliancesはWR 52モデルとして知られるデュアルゾーン52ボトルワイン冷蔵庫を発表した。この製品は、すべてのボトルに最適な保存条件を確保し、外的要因から保護するように設計されたプレミアム機能を誇る。
 また2022年11月、LGは最大65本のボトルを収納できるLGシグネチャー・スマートWi-Fiワインセラー冷蔵庫を発表した。3つの異なる温度ゾーンを特徴とするこの革新的な製品は、消費者が赤ワイン、白ワイン、シャンパンの理想的な保存条件を維持することを可能にする。
 2021年8月、LGエレクトロニクス傘下の高級ブランドであるシグネチャー・キッチン・スイートは、洗練された24インチのアンダーカウンターモデルでワイン冷蔵庫のラインアップを拡充した。シグネチャー・キッチン・スイートは、急速に成長するプレミアム・ブランドとして認知され、ビルトイン・キッチン機器分野における革新へのコミットメントで称賛されている。

世界のワインクーラー市場レポート範囲:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - タイプ、技術、流通チャネル、地域
 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

タイプ別
独立型
カウンタートップ
ビルトイン

技術別
コンプレッサー式
熱電式

流通チャネル別
オンライン
オフライン

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Wine Cooler Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Wine Cooler Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Wine Cooler Market, by Technology, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Wine Cooler Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Wine Cooler Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Wine Cooler Market Dynamics
3.1. Wine Cooler Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing consumption of wine across the world
3.1.1.2. Rise in the availability of uniquely optimised wine storage products
3.1.1.3. Health benefits offered by wine
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Short-term storage alternative in comparison to wine vaults
3.1.2.2. Rise in the complications in the wine-storage due to the increased dryness in the enclosed cooler
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rise in the research and development activities
3.1.3.2. Increase in the technological advancements and modernization in the production techniques
Chapter 4. Global Wine Cooler Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Wine Cooler Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Wine Cooler Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Wine Cooler Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Wine Cooler Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Free-Standing
5.4.2. Counter Top
5.4.3. Built-In
Chapter 6. Global Wine Cooler Market, by Technology
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Wine Cooler Market by Technology, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Wine Cooler Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Wine Cooler Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Compressor-based
6.4.2. Thermoelectric-based
Chapter 7. Global Wine Cooler Market, by Distribution Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Wine Cooler Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Wine Cooler Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Wine Cooler Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Online
7.4.2. Offline
Chapter 8. Global Wine Cooler Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Wine Cooler Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Wine Cooler Market
8.4.1. U.S. Wine Cooler Market
8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Wine Cooler Market
8.5. Europe Wine Cooler Market Snapshot
8.5.1. U.K. Wine Cooler Market
8.5.2. Germany Wine Cooler Market
8.5.3. France Wine Cooler Market
8.5.4. Spain Wine Cooler Market
8.5.5. Italy Wine Cooler Market
8.5.6. Rest of Europe Wine Cooler Market
8.6. Asia-Pacific Wine Cooler Market Snapshot
8.6.1. China Wine Cooler Market
8.6.2. India Wine Cooler Market
8.6.3. Japan Wine Cooler Market
8.6.4. Australia Wine Cooler Market
8.6.5. South Korea Wine Cooler Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Wine Cooler Market
8.7. Latin America Wine Cooler Market Snapshot
8.7.1. Brazil Wine Cooler Market
8.7.2. Mexico Wine Cooler Market
8.8. Middle East & Africa Wine Cooler Market
8.8.1. Saudi Arabia Wine Cooler Market
8.8.2. South Africa Wine Cooler Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Wine Cooler Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. LG Corporation
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Dunavox Kft.
9.3.3. The Legacy Companies (Avanti Products Inc)
9.3.4. Haier Group Corporation
9.3.5. Shenzhen VRBON Electrical Appliance Co., Ltd.
9.3.6. Investor AB (Electrolux AB)
9.3.7. Eurocave SAS
9.3.8. La Sommeliere Int. SAS
9.3.9. Liebherr Group
9.3.10. Caple Industrial Solution
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Wine Cooler Market is valued approximately at USD 2.6 billion in 2022 and is anticipated to grow with a growth rate of more than 6.06% over the forecast period 2023-2030. Wine coolers refer to electronic consumer appliances specifically designed for cooling and regulating the temperature of wine. These devices primarily use refrigeration to store and preserve bottled wine, ensuring they provide precise temperature and humidity levels tailored to the specific needs of various types of wines. The market growth is driven by key factors such as increasing consumption of wine across the world, rise in the availability of uniquely optimized wine storage products, and rise in the health benefits offered by wine.
As per Statista, in 2022, global wine consumption was approximated at 232 million hectoliters, reflecting a decrease from the 2017 figure of 247 million hectoliters. Wine, an alcoholic beverage typically crafted through the fermentation of grapes, may also be produced from alternative sources like rice, plum, cherry, pomegranate, and elderberry. The roots of wine production can be traced back to as early as 6000 BC, originating in the country of Georgia. Furthermore, the leading global wine-producing nations are Italy, France, and Spain. In the year 2022, Italy's wine production reached 49.8 million hectoliters. The overall worldwide wine production for the same year was estimated at approximately 258 million hectoliters. Despite the overall growth in global wine production over the past two decades, there has been a reduction in the surface area covered by vineyards during this period. However, short-term storage alternative in comparison to wine cellars, and rise in the complications in the wine-storage due to the increased dryness in the enclosed cooler stifle market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Wine Cooler Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. The wine coolers market is led by the Asia-Pacific region, driven by the increasing popularity of beverages among the youth in China, India, and Indonesia. This dominance is further fueled by the availability of specially optimized wine storage products, the recognition of health benefits associated with wine, including cholesterol reduction and heart health, and the overall rise in disposable income in the region. North America is anticipated to be a key growth region for the wine coolers market, attributed to the growing significance of installing wine coolers to extend the shelf life of beverages in this area.

Major market player included in this report are:
LG Corporation
Dunavox Kft.
The Legacy Companies (Avanti Products Inc)
Haier Group Corporation
Shenzhen VRBON Electrical Appliance Co., Ltd.
Investor AB (Electrolux AB)
Eurocave SAS
La Sommeliere Int. SAS
Liebherr Group
Caple Industrial Solutions

Recent Developments in the Market:
 In November 2022, Equator Advanced Appliances introduced the Dual Zone 52-Bottle Wine Refrigerator, known as the WR 52 model. This product boasts premium features designed to ensure optimal storage conditions for all bottles, safeguarding them from external factors.
 Also in November 2022, LG unveiled the LG Signature Smart Wi-Fi Wine Cellar Refrigerator, capable of holding up to 65 bottles. Highlighting three distinct temperature zones, this innovative product enables consumers to maintain ideal storage conditions for reds, whites, and champagnes.
 In August 2021, Signature Kitchen Suite, the luxury brand under LG Electronics, expanded its line of wine refrigerators with a sophisticated 24-inch under-counter model. Recognized as a rapidly growing premium brand, Signature Kitchen Suite is celebrated for its commitment to innovation in the built-in kitchen appliance sector.

Global Wine Cooler Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered – Type, Technology, Distribution Channel, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type:
Free-Standing
Counter Top
Built-In

By Technology:
Compressor-based
Thermoelectric-based

By Distribution Channel:
Online
Offline

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Wine Cooler Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Wine Cooler Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Wine Cooler Market, by Technology, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Wine Cooler Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Wine Cooler Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Wine Cooler Market Dynamics
3.1. Wine Cooler Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing consumption of wine across the world
3.1.1.2. Rise in the availability of uniquely optimised wine storage products
3.1.1.3. Health benefits offered by wine
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Short-term storage alternative in comparison to wine vaults
3.1.2.2. Rise in the complications in the wine-storage due to the increased dryness in the enclosed cooler
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rise in the research and development activities
3.1.3.2. Increase in the technological advancements and modernization in the production techniques
Chapter 4. Global Wine Cooler Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Wine Cooler Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Wine Cooler Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Wine Cooler Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Wine Cooler Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Free-Standing
5.4.2. Counter Top
5.4.3. Built-In
Chapter 6. Global Wine Cooler Market, by Technology
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Wine Cooler Market by Technology, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Wine Cooler Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Wine Cooler Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Compressor-based
6.4.2. Thermoelectric-based
Chapter 7. Global Wine Cooler Market, by Distribution Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Wine Cooler Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Wine Cooler Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Wine Cooler Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Online
7.4.2. Offline
Chapter 8. Global Wine Cooler Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Wine Cooler Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Wine Cooler Market
8.4.1. U.S. Wine Cooler Market
8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Wine Cooler Market
8.5. Europe Wine Cooler Market Snapshot
8.5.1. U.K. Wine Cooler Market
8.5.2. Germany Wine Cooler Market
8.5.3. France Wine Cooler Market
8.5.4. Spain Wine Cooler Market
8.5.5. Italy Wine Cooler Market
8.5.6. Rest of Europe Wine Cooler Market
8.6. Asia-Pacific Wine Cooler Market Snapshot
8.6.1. China Wine Cooler Market
8.6.2. India Wine Cooler Market
8.6.3. Japan Wine Cooler Market
8.6.4. Australia Wine Cooler Market
8.6.5. South Korea Wine Cooler Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Wine Cooler Market
8.7. Latin America Wine Cooler Market Snapshot
8.7.1. Brazil Wine Cooler Market
8.7.2. Mexico Wine Cooler Market
8.8. Middle East & Africa Wine Cooler Market
8.8.1. Saudi Arabia Wine Cooler Market
8.8.2. South Africa Wine Cooler Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Wine Cooler Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. LG Corporation
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Dunavox Kft.
9.3.3. The Legacy Companies (Avanti Products Inc)
9.3.4. Haier Group Corporation
9.3.5. Shenzhen VRBON Electrical Appliance Co., Ltd.
9.3.6. Investor AB (Electrolux AB)
9.3.7. Eurocave SAS
9.3.8. La Sommeliere Int. SAS
9.3.9. Liebherr Group
9.3.10. Caple Industrial Solution
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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