スマートミラーの世界市場規模調査&予測:設置タイプ別(壁掛け、自立型)、用途別(住宅、商業施設)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別分析、2023-2030年Global Smart-Mirror Market Size study & Forecast, by Installation Type (Wall Mounted, Free-Standing), by Application (Residential, Commercial), by Distribution Channel (Online, Offline) and Regional Analysis, 2023-2030 スマートミラーの世界市場は、2022年に約5億1460万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には8.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。スマートミラーは、ガラスにディスプレイが埋め込まれた双方向... もっと見る
サマリースマートミラーの世界市場は、2022年に約5億1460万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には8.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。スマートミラーは、ガラスにディスプレイが埋め込まれた双方向ミラーである。鏡の表面には、天気予報、現在時刻、ニュースフィード、今後の予定などの機能が表示される。スマートミラー市場は、例えばショッピングモール、サロンやスパ、フィットネスやダンスセンターなど、様々な商業環境にスマートミラーを設置することで、顧客体験の向上に役立つ、現代のスマートミラーにコンピュータビジョン、仮想現実、拡張現実などの先進技術を使用することで、その機能性がさらに向上する、自動車分野でのスマートミラーの採用も市場を牽引すると予想される、などの要因により拡大している。スマートミラーは、顧客が衣服、アクセサリー、化粧品をバーチャルに試着できるため、小売セクターで人気が高まっている。これにより、顧客は没入感のあるショッピング体験ができる。さらに、スマートミラーは、商品の詳細、特別オファー、カスタマイズされたコマーシャルを表示することができ、顧客にインタラクティブで興味深い体験を与えることで、受容性を高め、市場を拡大する。さらに、世界中の人々が、身だしなみや家の装飾など、日常生活のいくつかの部分において、カスタマイズされたパーソナライズされた体験を積極的に求めている。スマートミラーは、ユーザーがディスプレイの好み、照明、その他の機能を設定できるようにし、パーソナライズされた健康、ファッション、美容の推奨を提供することで、この需要に応えている。例えば、2022年2月、AIソリューション企業のMySize社は、実際の商業店舗に組み込むための対話型スマートミラーFirstLookを発表した。FirstLookスマートミラーは、鏡のようなタッチディスプレイと、インタラクティブな3D試着体験、スタイル推奨システム、サードパーティPOSなどの高度な機能を誇る。これにより、顧客の購買体験全体が向上する。さらに、発展途上国では、住民のスマートホームデバイスの導入が進み、商業施設では自動化されたデバイスの設置が始まっているため、スマートミラーの需要が高まると予測される。さらに、エネルギーや電気の使用量が少ない、環境にやさしくエネルギー効率の高いスマートミラーに対する需要の増加は、今後数年間にかなりの市場機会を生み出すと予想される。しかし、スマートミラーは定期的にカメラ、センサー、接続機能と連動するため、ユーザーのセキュリティとプライバシーに関する懸念が生じる。スマートミラーは個人データを収集・分析するため、適切かつ安全に管理されなければ、不正アクセスやプライバシー侵害につながる可能性がある。このような点を考慮すると、ユーザーがこのような製品を信頼することが不可欠となり、スマートミラーの消費者導入が制限されるため、市場全体の成長が阻害されることになる。 スマートミラーの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。2022年には北米が市場を支配した。この地域の優位性は、顧客の嗜好の高まりと相まって、スマート技術の採用が増加していることに起因している。リアルタイムの情報表示、シームレスなバーチャルアシスタントとの対話、カスタマイズ可能な機能により、北米の家庭には魅力的である。電子商取引が拡大するにつれて、業界はその恩恵を受け、イノベーションと流通チェーン全体にわたるスマートミラーへの高度技術の広範な統合によってさらなる成長が見込まれる。アジア太平洋地域は予測期間中に大きく成長すると予想され、中国、日本、韓国などの国々における主要メーカーの強い存在感と技術的躍進がアジア太平洋地域のスマートミラー市場の成長を牽引している。これらの国々は技術革新と電子革新で知られており、最先端のスマートミラーソリューションの開発と展開を可能にしている。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: エレクトリックミラー社 AVISエレクトロニクス社 Foshan Eterna Intelligent Bathroom Co. リフレクトル ルミデザイン社 エバービューUSA社 マグナ・インターナショナル ジェンテックス ジャパンディスプレイ フィコサ・インターナショナル 市場における最近の動き: 2023年6月、Gentex CorpはPeugeotの新型9X8ハイブリッドハイパーカーに、来たるル・マン24時間レースと国際自動車連盟(FIA)世界耐久選手権(WEC)に向けて車両の後方視界を最適化することを目的とした高度なリアビジョンシステムを装備した。プジョー・スポールとジェンテックスは、レース中のドライバーの視界と状況認識を向上させる最先端のデジタル・バックミラーを共同開発しました。このデバイスは、ジェンテックスのフル・ディスプレイ・ミラー(FDM)をレース用に改良したもので、世界中で90台以上の乗用車に採用されているコンピューター・バックミラーである。この技術は、映像を収集するために後方カメラを使用する。 2022年2月、MySizeは鏡のようなタッチディスプレイを搭載し、非接触レジを提供することで実際の場所での消費者の買い物体験を向上させるスマートミラー「FirstLook」を発表。 2023年2月、マグナはカナダのオンタリオ州全域で事業活動を拡大するために約4億7,000万米ドルを投資すると宣言した。オンタリオ州ブランプトンにある新しいバッテリー・エンクロージャー工場は、フォードF-150ライトニングと今後の相手先ブランド製造(OEM)プログラムをサポートするもので、この成長には妥協が必要である。 スマートミラーの世界市場レポート範囲: 過去データ - 2021年 - 2022年 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - 設置タイプ、用途、流通チャネル、地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: 設置タイプ別 壁掛け型 自立型 用途別 住宅用 商業用 流通チャネル別 オンライン オフライン 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2023-2030 (USD Million) 1.2.1. Smart-Mirrors Market, by Region, 2023-2030 (USD Million) 1.2.2. Smart-Mirrors Market, by Installation Type, 2023-2030 (USD Million) 1.2.3. Smart-Mirrors Market, by Application, 2023-2030 (USD Million) 1.2.4. Smart-Mirrors Market, by Distribution Channel, 2023-2030 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Smart-Mirrors Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Smart-Mirrors Market Dynamics 3.1. Smart-Mirrors Market Impact Analysis (2023-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing use of smart mirrors in the automotive industry 3.1.1.2. Placing Smart-Mirrors in a variety of commercial settings 3.1.1.3. Use of advanced technology such as voice command, (Augmented reality) AR to improve customer experience 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High cost of installation and awareness about technology 3.1.2.2. Imperfect consequences of security breaches and personal data 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Increasing adoption of smart-home products in developing countries 3.1.3.2. Innovation and filtration of newly developed techs by various smart solution companies Chapter 4. Global Smart-Mirrors Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Smart-Mirrors Market, by Installation Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Smart-Mirrors Market by Installation Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Smart-Mirrors Market Estimates & Forecasts by Installation Type 2023-2030 (USD Million) 5.4. Smart-Mirrors Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Wall Mounted 5.4.2. Free-Standing Chapter 6. Global Smart-Mirrors Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Smart-Mirrors Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Smart-Mirrors Market Estimates & Forecasts by Application 2023-2030 (USD Million) 6.4. Smart-Mirrors Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Residential 6.4.2. Commercial Chapter 7. Global Smart-Mirrors Market, by Distribution Channel 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Smart-Mirrors Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Smart-Mirrors Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2023-2030 (USD Million) 7.4. Smart-Mirrors Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Online 7.4.2. Offline Chapter 8. Global Smart-Mirrors Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Smart-Mirrors Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Smart-Mirrors Market 8.4.1. U.S. Smart-Mirrors Market 8.4.1.1. Installation Type breakdown estimates & forecasts, 2023-2030 8.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2023-2030 8.4.1.3. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2023-2030 8.4.2. Canada Smart-Mirrors Market 8.5. Europe Smart-Mirrors Market Snapshot 8.5.1. U.K. Smart-Mirrors Market 8.5.2. Germany Smart-Mirrors Market 8.5.3. France Smart-Mirrors Market 8.5.4. Spain Smart-Mirrors Market 8.5.5. Italy Smart-Mirrors Market 8.5.6. Rest of Europe Smart-Mirrors Market 8.6. Asia-Pacific Smart-Mirrors Market Snapshot 8.6.1. China Smart-Mirrors Market 8.6.2. India Smart-Mirrors Market 8.6.3. Japan Smart-Mirrors Market 8.6.4. Australia Smart-Mirrors Market 8.6.5. South Korea Smart-Mirrors Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Smart-Mirrors Market 8.7. Latin America Smart-Mirrors Market Snapshot 8.7.1. Brazil Smart-Mirrors Market 8.7.2. Mexico Smart-Mirrors Market 8.8. Middle East & Africa Smart-Mirrors Market 8.8.1. Saudi Arabia Smart-Mirrors Market 8.8.2. South Africa Smart-Mirrors Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Smart-Mirrors Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Electric Mirror, Inc. 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. AVIS Electronics company 9.3.3. Foshan Eterna Intelligent Bathroom Co., Ltd. 9.3.4. Reflectel 9.3.5. LumiDesign Inc. 9.3.6. Evervue USA Inc. 9.3.7. Magna International Inc. 9.3.8. Gentex Corp. 9.3.9. Japan Display Inc. 9.3.10. Ficosa International S.A Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Smart-Mirror Market is valued at approximately USD 514.6 million in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8.8% during the forecast period 2023-2030. A Smart Mirror is a two-way mirror with a display embedded into the glass. The mirror's surface, enable features , such as weather forecast, current time, news feed, upcoming appointments, and more. The Smart-Mirror Market is expanding because of factors such as placing Smart-Mirrors in a variety of commercial settings, for example, shopping malls, Salons and spas, Fitness and dance centers helps in improving client experience, use of advanced technology such as computer vision, virtual reality, and augmented reality in modern day smart mirrors further increases its functionality, adoption of smart mirrors in the automotive sector is also expected to drive the market. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2023-2030 (USD Million) 1.2.1. Smart-Mirrors Market, by Region, 2023-2030 (USD Million) 1.2.2. Smart-Mirrors Market, by Installation Type, 2023-2030 (USD Million) 1.2.3. Smart-Mirrors Market, by Application, 2023-2030 (USD Million) 1.2.4. Smart-Mirrors Market, by Distribution Channel, 2023-2030 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Smart-Mirrors Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Smart-Mirrors Market Dynamics 3.1. Smart-Mirrors Market Impact Analysis (2023-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing use of smart mirrors in the automotive industry 3.1.1.2. Placing Smart-Mirrors in a variety of commercial settings 3.1.1.3. Use of advanced technology such as voice command, (Augmented reality) AR to improve customer experience 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High cost of installation and awareness about technology 3.1.2.2. Imperfect consequences of security breaches and personal data 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Increasing adoption of smart-home products in developing countries 3.1.3.2. Innovation and filtration of newly developed techs by various smart solution companies Chapter 4. Global Smart-Mirrors Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Smart-Mirrors Market, by Installation Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Smart-Mirrors Market by Installation Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Smart-Mirrors Market Estimates & Forecasts by Installation Type 2023-2030 (USD Million) 5.4. Smart-Mirrors Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Wall Mounted 5.4.2. Free-Standing Chapter 6. Global Smart-Mirrors Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Smart-Mirrors Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Smart-Mirrors Market Estimates & Forecasts by Application 2023-2030 (USD Million) 6.4. Smart-Mirrors Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Residential 6.4.2. Commercial Chapter 7. Global Smart-Mirrors Market, by Distribution Channel 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Smart-Mirrors Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Smart-Mirrors Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2023-2030 (USD Million) 7.4. Smart-Mirrors Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Online 7.4.2. Offline Chapter 8. Global Smart-Mirrors Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Smart-Mirrors Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Smart-Mirrors Market 8.4.1. U.S. Smart-Mirrors Market 8.4.1.1. Installation Type breakdown estimates & forecasts, 2023-2030 8.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2023-2030 8.4.1.3. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2023-2030 8.4.2. Canada Smart-Mirrors Market 8.5. Europe Smart-Mirrors Market Snapshot 8.5.1. U.K. Smart-Mirrors Market 8.5.2. Germany Smart-Mirrors Market 8.5.3. France Smart-Mirrors Market 8.5.4. Spain Smart-Mirrors Market 8.5.5. Italy Smart-Mirrors Market 8.5.6. Rest of Europe Smart-Mirrors Market 8.6. Asia-Pacific Smart-Mirrors Market Snapshot 8.6.1. China Smart-Mirrors Market 8.6.2. India Smart-Mirrors Market 8.6.3. Japan Smart-Mirrors Market 8.6.4. Australia Smart-Mirrors Market 8.6.5. South Korea Smart-Mirrors Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Smart-Mirrors Market 8.7. Latin America Smart-Mirrors Market Snapshot 8.7.1. Brazil Smart-Mirrors Market 8.7.2. Mexico Smart-Mirrors Market 8.8. Middle East & Africa Smart-Mirrors Market 8.8.1. Saudi Arabia Smart-Mirrors Market 8.8.2. South Africa Smart-Mirrors Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Smart-Mirrors Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Electric Mirror, Inc. 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. AVIS Electronics company 9.3.3. Foshan Eterna Intelligent Bathroom Co., Ltd. 9.3.4. Reflectel 9.3.5. LumiDesign Inc. 9.3.6. Evervue USA Inc. 9.3.7. Magna International Inc. 9.3.8. Gentex Corp. 9.3.9. Japan Display Inc. 9.3.10. Ficosa International S.A Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(複合材料)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社のガラス・複合材・ナノマテリアル分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/23 10:26 157.72 円 164.94 円 201.11 円 |