ハーブエキスの世界市場規模調査&予測:供給源別(ミント、ラベンダー、バジル、その他)、形態別(固体、液体)、用途別(医薬品、パーソナルケア&化粧品、食品&飲料、その他)、地域別分析、2023-2030年Global Herbal Extract Market Size Study & Forecast, by Source (Mint, Lavender, Basil, Others), by Form (Solid, Liquid), by Application (Pharmaceuticals, Personal Care & Cosmetics, Food & Beverages, Others), and Regional Analysis, 2023-2030 世界のハーブエキス市場は、2022年に約275億4000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には8.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ハーブエキスは、溶媒または水を含む抽出方法によって植物材料... もっと見る
サマリー世界のハーブエキス市場は、2022年に約275億4000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には8.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ハーブエキスは、溶媒または水を含む抽出方法によって植物材料から得られる濃縮物質である。これらの抽出物には、薬効があると信じられている植物化学物質やエッセンシャルオイルなどの生物活性化合物が含まれている。医薬品、化粧品、食品、サプリメント、アロマセラピーなどに広く使用されているハーブエキスは、健康効果、香味、治療への応用を提供する。その特性は、植物の供給源と抽出プロセスによって異なる。高麗人参やウコンなど、一般的に抽出されるハーブは、健康に役立つ可能性のあるユニークな生理活性化合物で知られている。化学製品の使用は、人体に有害ないくつかの病気と関連しており、その結果、ハーブエキスのような天然物質の需要が増加している。防腐剤、グルテン、人工香料、着色料を含まない食品や飲料に対する需要の急増が、市場の成長を後押ししている。ハーブの治療法に関する意識の高まり、グローバル化の進展、ハーブ製品の異文化受容、さらにハーブ成分を配合したスキンケア製品への嗜好の高まりが、世界中でハーブエキスの需要に寄与している。さらに、天然成分の採用を奨励するための政府のイニシアチブの増加と有利な規制は、ハーブエキスの需要にプラスの影響を示している。規制は、ハーブエキスの品質と安全基準を確立し、特定の基準を満たしていることを保証する。この保証は消費者の信頼にとって極めて重要であり、需要の増加につながる。例えば、インドでは2021年12月、財務省がハーブ栽培を奨励するため、Atma Nirbhar Bharatの下で4000クロー(4億7996万米ドル)のパッケージを発表した。同省は、薬用植物の栽培と販売のための包括的なスキームを確立し、特に干ばつ状態に対処している。天然成分を支持する政府は、公衆衛生と環境の持続可能性を優先し、植物由来のハーブエキスを消費者にとってより魅力的なものとし、需要を促進している。したがって、これらの前述の要因は、推定期間にわたってハーブエキス市場の成長を推進している。さらに、研究開発活動の増加や、持続可能で環境に優しい成分へのシフトの増加は、予測期間にわたって様々な有利な機会を提示する。しかし、原料価格の変動と他の合成代替品の利用可能性は、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長に挑戦している。 世界のハーブエキス市場の調査で考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカを含む。アジア太平洋地域は、ハーブ植物の高い利用可能性、天然ハーブの使用の伝統の高まり、ハーブ製品の治療上の利点、COVID-19後の健康的なライフスタイルを採用することへの焦点の増加により、2022年に市場を支配した。また、合成成分の有害な影響に対する意識の高まり、ハーブ化粧品の人気、政府の政策、事業の持続可能性プログラムの実施が、地域市場の拡大をさらに後押ししている。一方、アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されている。日本、中国、その他の国々では、医薬品や栄養補助食品の使用が増加しており、この地域全体の市場需要を大きく促進している。また、食品・飲料分野の成長も、同地域のハーブエキス市場に好影響を与えると予想される。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: ボタニックヘルスケア ヴィディア・ハーブス社 アリシンファーム ハーバルヒルズ Acara Bioherb Pvt. パイオニア・エンタープライズ(I)プライベート・リミテッド シドラーレメディーズ社 ハーバルクリエーションズ アルプスピュアライフサイエンス社 イドビオ株式会社 市場における最近の動き 2023年5月、GNTは同社のEXBERRYブランドで開発した、非遺伝子組み換えパプリカを原料とする初の植物由来100%油溶性着色料Shade Vivid Orange - OSを発売した。この新製品は、人工着色料やパプリカオレオレジンに代わる鮮やかなオレンジ色で、様々な用途、特に甘味・塩味食品に脂肪分を含む食品に使用される。 2021年、植物成分と機能性食品を提供するインドのマニパール・グループは、ハーブエキスの製造に特化した新しい製造施設の開設を発表した。これらの栄養補助食品成分でサプリメントを製造。 2021年6月、インドのハーブメーカーVasu Healthcare Pvt Ltd.は、ハーブサプリメントの新商品を市場に投入した。Vasu Safe Herbs」というブランド名のこれらの製品は、消費者の全体的な健康と幸福を高めるように設計されている。 世界のハーブエキス市場レポート範囲: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - 原料、形態、用途、地域 地域範囲 - 北米;欧州;アジア太平洋;中南米;中東・アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: ソース別 ミント ラベンダー バジル その他 形態別 固体 液体 用途別 医薬品 パーソナルケア&化粧品 食品・飲料 その他 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Herbal Extract Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Herbal Extract Market, by Source, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Herbal Extract Market, by Form, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Herbal Extract Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Herbal Extract Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Herbal Extract Market Dynamics 3.1. Herbal Extract Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing awareness regarding the herbs therapeutic 3.1.1.2. Rising government initiatives and favorable regulations 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Volatility in the price of raw materials 3.1.2.2. Availability of other synthetic substitutes 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Increasing research and development activities 3.1.3.2. Rise in shift towards sustainable and green ingredients Chapter 4. Global Herbal Extract Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Herbal Extract Market, by Source 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Herbal Extract Market by Source, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Herbal Extract Market Estimates & Forecasts by Source 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Herbal Extract Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Mint 5.4.2. Lavender 5.4.3. Basil 5.4.4. Others Chapter 6. Global Herbal Extract Market, by Form 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Herbal Extract Market by Form, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Herbal Extract Market Estimates & Forecasts by Form 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Herbal Extract Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Solid 6.4.2. Liquid Chapter 7. Global Herbal Extract Market, by Application 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Herbal Extract Market by Application, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Herbal Extract Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Herbal Extract Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Pharmaceuticals 7.4.2. Personal Care & Cosmetics 7.4.3. Food & Beverages 7.4.4. Others Chapter 8. Global Herbal Extract Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Herbal Extract Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Herbal Extract Market 8.4.1. U.S. Herbal Extract Market 8.4.1.1. Source breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Form breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Herbal Extract Market 8.5. Europe Herbal Extract Market Snapshot 8.5.1. U.K. Herbal Extract Market 8.5.2. Germany Herbal Extract Market 8.5.3. France Herbal Extract Market 8.5.4. Spain Herbal Extract Market 8.5.5. Italy Herbal Extract Market 8.5.6. Rest of Europe Herbal Extract Market 8.6. Asia-Pacific Herbal Extract Market Snapshot 8.6.1. China Herbal Extract Market 8.6.2. India Herbal Extract Market 8.6.3. Japan Herbal Extract Market 8.6.4. Australia Herbal Extract Market 8.6.5. South Korea Herbal Extract Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Herbal Extract Market 8.7. Latin America Herbal Extract Market Snapshot 8.7.1. Brazil Herbal Extract Market 8.7.2. Mexico Herbal Extract Market 8.8. Middle East & Africa Herbal Extract Market 8.8.1. Saudi Arabia Herbal Extract Market 8.8.2. South Africa Herbal Extract Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Herbal Extract Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Botanic Healthcare 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. VIDYA HERBS Pvt. Ltd 9.3.3. Allicin Pharm 9.3.4. HerbalHills 9.3.5. Acara Bioherb Pvt. Ltd. 9.3.6. Pioneer Enterprises (I) Private Limited 9.3.7. Sydler Remedies Pvt. Ltd 9.3.8. Herbal Creations 9.3.9. Alpspure Lifesciences Private Limited 9.3.10. IDOBIO CO., LTD. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Herbal Extract Market is valued at approximately USD 27.54 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8.2% during the forecast period 2023-2030. Herbal extracts are concentrated substances derived from plant materials through extraction methods involving solvents or water. These extracts contain bioactive compounds, such as phytochemicals and essential oils, believed to have medicinal properties. Widely used in pharmaceuticals, cosmetics, food, supplements, and aromatherapy, herbal extracts offer health benefits, flavoring, and therapeutic applications. Their properties depend on the plant source and extraction process. Commonly extracted herbs, such as ginseng and turmeric, are known for unique bioactive compounds with potential health benefits. The usage of chemical goods is associated with several illnesses that are harmful to the human body, which is resulting in an increase in demand for natural substances such as herbal extracts. The market is poised for growth driven by a surge in demand for foods and beverages that are free from preservatives, gluten, artificial flavors, and colors. The increasing awareness regarding the herb’s therapeutics, increased globalization and cross-cultural acceptance of herbal products, coupled with a growing preference for skincare products incorporating herbal ingredients are contributing to the demand for herbal extracts across the globe. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Herbal Extract Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Herbal Extract Market, by Source, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Herbal Extract Market, by Form, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Herbal Extract Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Herbal Extract Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Herbal Extract Market Dynamics 3.1. Herbal Extract Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing awareness regarding the herbs therapeutic 3.1.1.2. Rising government initiatives and favorable regulations 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Volatility in the price of raw materials 3.1.2.2. Availability of other synthetic substitutes 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Increasing research and development activities 3.1.3.2. Rise in shift towards sustainable and green ingredients Chapter 4. Global Herbal Extract Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Herbal Extract Market, by Source 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Herbal Extract Market by Source, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Herbal Extract Market Estimates & Forecasts by Source 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Herbal Extract Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Mint 5.4.2. Lavender 5.4.3. Basil 5.4.4. Others Chapter 6. Global Herbal Extract Market, by Form 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Herbal Extract Market by Form, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Herbal Extract Market Estimates & Forecasts by Form 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Herbal Extract Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Solid 6.4.2. Liquid Chapter 7. Global Herbal Extract Market, by Application 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Herbal Extract Market by Application, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Herbal Extract Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Herbal Extract Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Pharmaceuticals 7.4.2. Personal Care & Cosmetics 7.4.3. Food & Beverages 7.4.4. Others Chapter 8. Global Herbal Extract Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Herbal Extract Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Herbal Extract Market 8.4.1. U.S. Herbal Extract Market 8.4.1.1. Source breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Form breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Herbal Extract Market 8.5. Europe Herbal Extract Market Snapshot 8.5.1. U.K. Herbal Extract Market 8.5.2. Germany Herbal Extract Market 8.5.3. France Herbal Extract Market 8.5.4. Spain Herbal Extract Market 8.5.5. Italy Herbal Extract Market 8.5.6. Rest of Europe Herbal Extract Market 8.6. Asia-Pacific Herbal Extract Market Snapshot 8.6.1. China Herbal Extract Market 8.6.2. India Herbal Extract Market 8.6.3. Japan Herbal Extract Market 8.6.4. Australia Herbal Extract Market 8.6.5. South Korea Herbal Extract Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Herbal Extract Market 8.7. Latin America Herbal Extract Market Snapshot 8.7.1. Brazil Herbal Extract Market 8.7.2. Mexico Herbal Extract Market 8.8. Middle East & Africa Herbal Extract Market 8.8.1. Saudi Arabia Herbal Extract Market 8.8.2. South Africa Herbal Extract Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Herbal Extract Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Botanic Healthcare 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. VIDYA HERBS Pvt. Ltd 9.3.3. Allicin Pharm 9.3.4. HerbalHills 9.3.5. Acara Bioherb Pvt. Ltd. 9.3.6. Pioneer Enterprises (I) Private Limited 9.3.7. Sydler Remedies Pvt. Ltd 9.3.8. Herbal Creations 9.3.9. Alpspure Lifesciences Private Limited 9.3.10. IDOBIO CO., LTD. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(複合材料)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社の化合物分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/23 10:26 157.72 円 164.94 円 201.11 円 |