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減量と肥満の世界市場規模調査&予測:栄養補助食品(栄養食品、栄養飲料、栄養補助食品)、フィットネス・手術機器(心血管トレーニング機器、筋力トレーニング機器、フィットネスモニター機器、低侵襲手術機器、その他)、サービス(フィットネスクラブ、スリミングセンター、栄養・心理コンサルティングサービス)、地域別分析、2022-2029年


Global Weight Loss and Obesity Market Size study & Forecast, by Dietary Supplements (Dietary Food, Dietary Beverages, Dietary Supplements), By Fitness And Surgical Equipment (Cardiovascular Training Equipment, Strength Training Equipment, Fitness Monitoring Equipment, Minimally Invasive Surgical Equipment, Others), By Services (Fitness Clubs, Slimming Centers, Nutrition and Psychological Consulting Services) and Regional Analysis, 2022-2029

世界の減量・肥満市場は、2021年に約XX百万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。肥満と呼ばれる状態には、体脂肪が多すぎることが含まれます。肥満と... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年4月17日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界の減量・肥満市場は、2021年に約XX百万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。肥満と呼ばれる状態には、体脂肪が多すぎることが含まれます。肥満とは、単に見た目の問題ではありません。心臓病、糖尿病、高血圧、一部の悪性腫瘍など、さまざまな症状や病気の可能性を高める医学的条件です。肥満と慢性疾患の有病率の上昇、老年人口の増加は、市場の成長を促進する主な要因です。

世界的な肥満の増加により、減量と肥満の世界市場の成長に寄与しています。例えば、世界肥満連盟の推計によると、2020年に肥満の影響を受けた成人の総数は7億7000万人と推定され、この数字は2030年には1000万人に達すると予測されています。さらに、老年人口が増加していることも、市場の成長を促進する要因の一つです。世界銀行グループによると、2020年の世界の老年人口は7億2,700万人であり、今後30年間で3倍に増え、2050年には15億人に達すると予測されています。また、健康志向の高い個人の増加や発展途上地域の医療インフラの向上は、予測期間中、市場に有利な成長見通しを生み出すでしょう。しかし、減量・肥満管理製品およびサービスのコストが高いため、2022-2029年の予測期間を通じて市場の成長が抑制されます。

本調査では、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の地域を主な対象として、減量と肥満の世界市場を調査しました。北米は、主要な市場プレイヤーの優位性、および同地域における肥満と関連する慢性疾患の有病率の増加により、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、老年人口の増加、医療サービスの拡大などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
味の素(株)
株式会社ブランズウィック
ゴールドジム・インターナショナル・インク
ハーバライフ・リミテッド
ジョンソンヘルステック株式会社Ltd.
ネスレSA
ペプシコ社
ザ コカ・コーラ コー
ニュートリシステム社
アメリカンスポーツ

市場の最近の動向について:
 2022年9月、飲料メーカーの明治は、お腹の脂肪を減らすことを目的とした機能性表示食品(FFC)の新製品2種を国内で発売した。この2つの新製品は、ヨーグルトとヨーグルトドリンクで、MI-2乳酸菌とも呼ばれる加熱殺菌したラクトバチルス・プランタラムOLL2712を配合しています。




世界の減量・肥満市場レポートスコープ:
ヒストリカルデータ2019-2020-2021
推計基準年 2021年
予測期間 2022-2029
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド
対象セグメント 栄養補助食品、フィットネス・手術機器、サービス、地域
地域区分 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

By ダイエットサプリメント
ダイエット食品
ダイエット飲料
健康補助食品

By フィットネス&サージカルエクイップメント
心肺機能を高めるトレーニング機器
ストレングストレーニング機器
フィットネスモニタリング機器
低侵襲手術用機器
その他

サービス別
フィットネスクラブ
スリミングセンター
栄養・心理コンサルティングサービス

地域別
北アメリカ
U.S.
カナダ
ヨーロッパ
連邦王国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
南朝鮮
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA(ロラ
その他の地域

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Million)
1.2.1. Weight Loss and Obesity Market, by Region, 2019-2029 (USD Million)
1.2.2. Weight Loss and Obesity Market, by Dietary Supplements, 2019-2029 (USD Million)
1.2.3. Weight Loss and Obesity Market, by Fitness & Surgical Equipment, 2019-2029 (USD Million)
1.2.4. Weight Loss and Obesity Market, by Services, 2019-2029 (USD Million)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Weight Loss and Obesity Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Weight Loss and Obesity Market Dynamics
3.1. Weight Loss and Obesity Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising prevalence of obesity and chronic diseases
3.1.1.2. Growing geriatric population base
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Cost of Weight Loss and Obesity management products & Services
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing number of health-conscious individuals
3.1.3.2. Rising healthcare infrastructure in developing regions
Chapter 4. Global Weight Loss and Obesity Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Weight Loss and Obesity Market, by Dietary Supplements
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Weight Loss and Obesity Market by Dietary Supplements, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Weight Loss and Obesity Market Estimates & Forecasts by Dietary Supplements 2019-2029 (USD Million)
6.4. Weight Loss and Obesity Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Dietary Food
6.4.2. Dietary Beverages
6.4.3. Dietary Supplements
Chapter 7. Global Weight Loss and Obesity Market, by Fitness & Surgical Equipment
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Weight Loss and Obesity Market by Fitness & Surgical Equipment, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Weight Loss and Obesity Market Estimates & Forecasts by Fitness & Surgical Equipment 2019-2029 (USD Million)
7.4. Weight Loss and Obesity Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Cardiovascular Training Equipment
7.4.2. Strength Training Equipment
7.4.3. Fitness Monitoring Equipment
7.4.4. Minimally Invasive Surgical Equipments
7.4.5. Others
Chapter 8. Global Weight Loss and Obesity Market, by Services
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Weight Loss and Obesity Market by Services, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Weight Loss and Obesity Market Estimates & Forecasts by Services 2019-2029 (USD Million)
8.4. Weight Loss and Obesity Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Fitness Clubs
8.4.2. Slimming Centers
8.4.3. Nutrition and Psychological Consulting Services
Chapter 9. Global Weight Loss and Obesity Market, Regional Analysis
9.1. Weight Loss and Obesity Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Weight Loss and Obesity Market
9.2.1. U.S. Weight Loss and Obesity Market
9.2.1.1. Dietary Supplements breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Fitness & Surgical Equipment breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Services breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Weight Loss and Obesity Market
9.3. Europe Weight Loss and Obesity Market Snapshot
9.3.1. U.K. Weight Loss and Obesity Market
9.3.2. Germany Weight Loss and Obesity Market
9.3.3. France Weight Loss and Obesity Market
9.3.4. Spain Weight Loss and Obesity Market
9.3.5. Italy Weight Loss and Obesity Market
9.3.6. Rest of Europe Weight Loss and Obesity Market
9.4. Asia-Pacific Weight Loss and Obesity Market Snapshot
9.4.1. China Weight Loss and Obesity Market
9.4.2. India Weight Loss and Obesity Market
9.4.3. Japan Weight Loss and Obesity Market
9.4.4. Australia Weight Loss and Obesity Market
9.4.5. South Korea Weight Loss and Obesity Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Weight Loss and Obesity Market
9.5. Latin America Weight Loss and Obesity Market Snapshot
9.5.1. Brazil Weight Loss and Obesity Market
9.5.2. Mexico Weight Loss and Obesity Market
9.5.3. Rest of Latin America Weight Loss and Obesity Market
9.6. Rest of The World Weight Loss and Obesity Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Ajinomoto Co. Inc.
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. Brunswick Corporation
10.2.3. Gold’s Gym International, Inc.
10.2.4. Herbalife Ltd.
10.2.5. Johnson Health Tech Co. Ltd.
10.2.6. Nestle SA
10.2.7. Pepsico Inc.
10.2.8. The Coca-Cola Co.
10.2.9. Nutrisystem Inc.
10.2.10. Amer Sports (Finland)
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Weight Loss and Obesity Market is valued at approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. A condition known as obesity involves having too much body fat. Obesity is more than simply a visual issue. It's a medical condition that raises the chance of several conditions and illnesses, including heart disease, diabetes, high blood pressure, and some malignancies. The rising prevalence of obesity and chronic diseases and growing geriatric population base are key factors driving the market growth.

The rising prevalence of obesity worldwide is contributing towards the growth of the Global Weight Loss and Obesity Market. For instance – as per World Obesity Federation estimates -in 2020 globally the total number of adults affected by obesity was estimated at 770 million and this figure is anticipated to reach 1000 million by 2030. Furthermore, increasing number of geriatric individuals is another factor driving the market growth. According to the World Bank Group, the world’s old population was 727 million in 2020, and it is predicted to treble over the next three decades, reaching 1.5 billion in 2050. Also, growing number of health-conscious individuals and rising healthcare infrastructure in developing regions would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, the high cost of Weight Loss and Obesity management products and services stifle the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Weight Loss and Obesity Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of leading market players as well as growing prevalence of obesity and associated chronic diseases in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising geriatric and target populations, and growing expansion of healthcare services in the region.

Major market players included in this report are:
Ajinomoto Co. Inc.
Brunswick Corporation
Gold’s Gym International, Inc.
Herbalife Ltd.
Johnson Health Tech Co. Ltd.
Nestle SA
Pepsico Inc.
The Coca-Cola Co.
Nutrisystem Inc.
Amer Sports

Recent Developments in the Market:
 In September 2022, Beverage company Meiji launched two new Foods with Function Claims (FFC) intended for reducing belly fat in Japan. These two new products, a yogurt and a yogurt drink contain heat-killed Lactobacillus plantarum OLL2712, also known as MI-2 lactic acid bacteria.




Global Weight Loss and Obesity Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Dietary Supplements, Fitness & Surgical Equipment, Services, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Dietary Supplements
Dietary Food
Dietary Beverages
Dietary Supplements

By Fitness And Surgical Equipment
Cardiovascular Training Equipment
Strength Training Equipment
Fitness Monitoring Equipment
Minimally Invasive Surgical Equipment
Others

By Services
Fitness Clubs
Slimming Centers
Nutrition and Psychological Consulting Services

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Million)
1.2.1. Weight Loss and Obesity Market, by Region, 2019-2029 (USD Million)
1.2.2. Weight Loss and Obesity Market, by Dietary Supplements, 2019-2029 (USD Million)
1.2.3. Weight Loss and Obesity Market, by Fitness & Surgical Equipment, 2019-2029 (USD Million)
1.2.4. Weight Loss and Obesity Market, by Services, 2019-2029 (USD Million)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Weight Loss and Obesity Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Weight Loss and Obesity Market Dynamics
3.1. Weight Loss and Obesity Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising prevalence of obesity and chronic diseases
3.1.1.2. Growing geriatric population base
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Cost of Weight Loss and Obesity management products & Services
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing number of health-conscious individuals
3.1.3.2. Rising healthcare infrastructure in developing regions
Chapter 4. Global Weight Loss and Obesity Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Weight Loss and Obesity Market, by Dietary Supplements
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Weight Loss and Obesity Market by Dietary Supplements, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Weight Loss and Obesity Market Estimates & Forecasts by Dietary Supplements 2019-2029 (USD Million)
6.4. Weight Loss and Obesity Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Dietary Food
6.4.2. Dietary Beverages
6.4.3. Dietary Supplements
Chapter 7. Global Weight Loss and Obesity Market, by Fitness & Surgical Equipment
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Weight Loss and Obesity Market by Fitness & Surgical Equipment, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Weight Loss and Obesity Market Estimates & Forecasts by Fitness & Surgical Equipment 2019-2029 (USD Million)
7.4. Weight Loss and Obesity Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Cardiovascular Training Equipment
7.4.2. Strength Training Equipment
7.4.3. Fitness Monitoring Equipment
7.4.4. Minimally Invasive Surgical Equipments
7.4.5. Others
Chapter 8. Global Weight Loss and Obesity Market, by Services
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Weight Loss and Obesity Market by Services, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Weight Loss and Obesity Market Estimates & Forecasts by Services 2019-2029 (USD Million)
8.4. Weight Loss and Obesity Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Fitness Clubs
8.4.2. Slimming Centers
8.4.3. Nutrition and Psychological Consulting Services
Chapter 9. Global Weight Loss and Obesity Market, Regional Analysis
9.1. Weight Loss and Obesity Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Weight Loss and Obesity Market
9.2.1. U.S. Weight Loss and Obesity Market
9.2.1.1. Dietary Supplements breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Fitness & Surgical Equipment breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Services breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Weight Loss and Obesity Market
9.3. Europe Weight Loss and Obesity Market Snapshot
9.3.1. U.K. Weight Loss and Obesity Market
9.3.2. Germany Weight Loss and Obesity Market
9.3.3. France Weight Loss and Obesity Market
9.3.4. Spain Weight Loss and Obesity Market
9.3.5. Italy Weight Loss and Obesity Market
9.3.6. Rest of Europe Weight Loss and Obesity Market
9.4. Asia-Pacific Weight Loss and Obesity Market Snapshot
9.4.1. China Weight Loss and Obesity Market
9.4.2. India Weight Loss and Obesity Market
9.4.3. Japan Weight Loss and Obesity Market
9.4.4. Australia Weight Loss and Obesity Market
9.4.5. South Korea Weight Loss and Obesity Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Weight Loss and Obesity Market
9.5. Latin America Weight Loss and Obesity Market Snapshot
9.5.1. Brazil Weight Loss and Obesity Market
9.5.2. Mexico Weight Loss and Obesity Market
9.5.3. Rest of Latin America Weight Loss and Obesity Market
9.6. Rest of The World Weight Loss and Obesity Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Ajinomoto Co. Inc.
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. Brunswick Corporation
10.2.3. Gold’s Gym International, Inc.
10.2.4. Herbalife Ltd.
10.2.5. Johnson Health Tech Co. Ltd.
10.2.6. Nestle SA
10.2.7. Pepsico Inc.
10.2.8. The Coca-Cola Co.
10.2.9. Nutrisystem Inc.
10.2.10. Amer Sports (Finland)
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

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