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インフルエンザ治療薬の世界市場規模調査&予測、治療薬別(ペラミビル、ザナミビル、バロキサビル マルボキシル、リン酸オセルタミビル、その他)、投与経路別(経口、その他)、流通チャネル別(病院薬局、小売薬局、オンライン薬局)、地域別分析、2023-2030年


Global Influenza Treatment Market Size study & Forecast, by Treatment (Peramivir, Zanamivir, Baloxavir Marboxil, Oseltamivir Phosphate, Others) by Route of Administration (Oral, Others), by Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) and Regional Analysis, 2023-2030

世界のインフルエンザ治療市場は、2022年に約58.4億米ドルと評価され、予測期間2023〜2030年には1.18%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。インフルエンザ治療とは、一般的にインフルエンザとして知... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年1月10日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

世界のインフルエンザ治療市場は、2022年に約58.4億米ドルと評価され、予測期間2023〜2030年には1.18%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。インフルエンザ治療とは、一般的にインフルエンザとして知られる感染力の強い呼吸器系ウイルス感染症であるインフルエンザに関連する症状や合併症を緩和するために採用される治療的介入を指す。インフルエンザ治療の主な目標は、症状の重症度と持続期間を軽減し、合併症を予防し、ウイルスの蔓延を抑えることである。インフルエンザ治療市場は、伝染性の呼吸器疾患の有病率の増加、季節性インフルエンザの新たな流行、薬剤承認活動の活発化などの要因により拡大している。

CDCによると、米国におけるインフルエンザの影響は大きく、2022年から2023年にかけて、年間2700万から5400万人の感染者、30万から65万人の入院者、19000から58000人の死亡者が出ると推定されている。また予備データでは、2021年から2022年にかけて約900万人の有症状者、400万人の受診者、10万人の入院者、5000人の死亡者が出ている。これらの数字は、インフルエンザがもたらす公衆衛生上の重大な課題を浮き彫りにしており、個人と医療システムへの影響を軽減するための効果的な予防対策と治療の必要性を強調している。このように、季節性インフルエンザの流行の増加が市場成長の原動力となっている。加えて、研究開発活動への投資の増加や、インフルエンザの深刻さに対する一般市民の意識の高まりが、市場成長の新たな機会を生み出している。しかし、インフルエンザ治療薬のコストが高いことが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害している。

世界のインフルエンザ治療市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカです。北米は、主要な市場プレイヤーの優位性、疾患有病率の上昇、同地域における薬剤開発活動の高まりにより、2022年の市場を支配しました。アジア太平洋地域は、予測期間中に最も速い速度で成長することが期待されている。これは、対象人口の増加、ドラッグ開発のための共同研究数の増加、医療支出の増加、政府および市場空間への積極的な参加などの要因によるものである。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
ナトコ・ファーマ・リミテッド
ノバルティスAG
F.ホフマン・ラ・ロシュ社
バイオクリスト・ファーマシューティカルズ
サノフィ
GSK plc.
ヴィアトリス・インク(マイラン)
テバ・ファーマシューティカル・インダストリーズ社
第一三共株式会社
アストラゼネカ

市場における最近の動き
 2023年7月、塩野義製薬株式会社はXofluzaの追加新薬承認申請(sNDA)の提出を発表した。本申請は、小児、特に5歳から12歳の小児を対象とし、曝露後予防およびインフルエンザウイルス感染症の治療におけるゾフルーザの使用について承認を求めるものである。
 2023年4月、南京全生医薬有限公司は、成人の合併症のない急性インフルエンザを適応症とするZX-7101Aの第II相臨床試験で良好な結果が得られたことを明らかにした。

世界のインフルエンザ治療市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - 治療法、投与経路、流通チャネル、地域
 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

治療薬別
ペラミビル
ザナミビル
バロキサビル マルボキシル
リン酸オセルタミビル
その他

投与経路別
経口
その他

流通チャネル別
病院薬局
小売薬局
オンライン薬局

地域別

北米
アメリカ
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Influenza Treatment Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Influenza Treatment Market, by Treatment, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Influenza Treatment Market, by Route of Administration, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Influenza Treatment Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Influenza Treatment Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Influenza Treatment Market Dynamics
3.1. Influenza Treatment Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increased prevalence of contagious respiratory illness
3.1.1.2. Emerging prevalence of seasonal flu
3.1.1.3. Rising drug approval activities
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Cost of Influenza Treatment
3.1.2.2. Stringent regulatory processes and delays in drug approvals
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising investment in research and development activities
3.1.3.2. Increased public awareness about the severity of influenza
Chapter 4. Global Influenza Treatment Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Influenza Treatment Market, by Treatment
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Influenza Treatment Market by Treatment, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Influenza Treatment Market Estimates & Forecasts by Treatment 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Influenza Treatment Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Peramivir
5.4.2. Zanamivir
5.4.3. Baloxavir Marboxil
5.4.4. Oseltamivir Phosphate
5.4.5. Others
Chapter 6. Global Influenza Treatment Market, by Route of Administration
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Influenza Treatment Market by Route of Administration, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Influenza Treatment Market Estimates & Forecasts by Route of Administration 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Influenza Treatment Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Oral
6.4.2. Others
Chapter 7. Global Influenza Treatment Market, by Distribution Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Influenza Treatment Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Influenza Treatment Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Influenza Treatment Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Hospital Pharmacies
7.4.2. Retail Pharmacies
7.4.3. Online Pharmacies
Chapter 8. Global Influenza Treatment Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Influenza Treatment Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Influenza Treatment Market
8.4.1. U.S. Influenza Treatment Market
8.4.1.1. Treatment breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Route of Administration breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Influenza Treatment Market
8.5. Europe Influenza Treatment Market Snapshot
8.5.1. U.K. Influenza Treatment Market
8.5.2. Germany Influenza Treatment Market
8.5.3. France Influenza Treatment Market
8.5.4. Spain Influenza Treatment Market
8.5.5. Italy Influenza Treatment Market
8.5.6. Rest of Europe Influenza Treatment Market
8.6. Asia-Pacific Influenza Treatment Market Snapshot
8.6.1. China Influenza Treatment Market
8.6.2. India Influenza Treatment Market
8.6.3. Japan Influenza Treatment Market
8.6.4. Australia Influenza Treatment Market
8.6.5. South Korea Influenza Treatment Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Influenza Treatment Market
8.7. Latin America Influenza Treatment Market Snapshot
8.7.1. Brazil Influenza Treatment Market
8.7.2. Mexico Influenza Treatment Market
8.8. Middle East & Africa Influenza Treatment Market
8.8.1. Saudi Arabia Influenza Treatment Market
8.8.2. South Africa Influenza Treatment Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Influenza Treatment Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. NATCO Pharma Limited
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Novartis AG
9.3.3. F. Hoffmann-La Roche Ltd
9.3.4. BioCryst Pharmaceuticals, Inc.
9.3.5. Sanofi S.A
9.3.6. GSK plc.
9.3.7. Viatris Inc. (MYLAN)
9.3.8. Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
9.3.9. Daiichi Sankyo Company, Limited.
9.3.10. AstraZeneca
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Influenza Treatment Market is valued approximately USD 5.84 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 1.18% over the forecast period 2023-2030. Influenza treatment refers to the therapeutic interventions employed to alleviate the symptoms and complications associated with influenza, a highly contagious respiratory viral infection commonly known as the flu. The primary goals of influenza treatment are to reduce the severity and duration of symptoms, prevent complications, and limit the spread of the virus. The Influenza Treatment market is expanding because of factors such as increased prevalence of contagious respiratory illness, emerging prevalence of seasonal flu and rising drug approval activities.

As per the CDC, the impact of influenza in the United States is substantial, with an estimated 27 to 54 million cases, 300,000 to 650,000 hospitalizations, and 19,000 to 58,000 deaths annually between 2022 and 2023. Preliminary data also reveals around 9 million symptomatic cases, 4 million medical visits, 100,000 hospitalizations, and 5,000 deaths from 2021 to 2022. These figures underscore the significant public health challenge posed by influenza, emphasizing the need for effective preventive measures and treatments to mitigate its impact on individuals and healthcare systems. Thus rising prevalence of seasonal flu is driving the market growth. In addition, rising investment in research and development activities and increased public awareness about the severity of influenza is creating new opportunities for the market growth. However, the high cost of Influenza Treatment stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Influenza Treatment Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the dominance of key market players, rising disease prevalence, rising drug development activities in the region. Asia Pacific is expected to grow at a fastest rate during the forecast period, owing to factors such as rising target populations, an increase in the number of collaborations for durg development, rising healthcare expenditure, and active participation of government and in the market space.

Major market player included in this report are:
NATCO Pharma Limited
Novartis AG
F. Hoffmann-La Roche Ltd
BioCryst Pharmaceuticals, Inc.
Sanofi
GSK plc.
Viatris Inc. (MYLAN)
Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
Daiichi Sankyo Company, Limited.
AstraZeneca

Recent Developments in the Market:
 In July 2023, Shionogi & Co., Ltd. has disclosed the submission of a supplemental New Drug Application (sNDA) for Xofluza. This application pertains to the pediatric population, specifically for children aged 5 to 12 years, and seeks approval for the use of Xofluza in both post-exposure prophylaxis and the treatment of influenza virus infections.
 In April 2023, Nanjing Zenshine Pharmaceuticals revealed positive outcomes from the phase II trials of ZX-7101A, specifically designed to address acute uncomplicated influenza in adults

Global Influenza Treatment Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered – Treatment, Rout of Administration, Distribution Channel, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Treatment:
Peramivir
Zanamivir
Baloxavir Marboxil
Oseltamivir Phosphate
Others

By Route of Administration:
Oral
Others

By Distribution Channel:
Hospital Pharmacies
Retail Pharmacies
Online Pharmacies

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Influenza Treatment Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Influenza Treatment Market, by Treatment, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Influenza Treatment Market, by Route of Administration, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Influenza Treatment Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Influenza Treatment Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Influenza Treatment Market Dynamics
3.1. Influenza Treatment Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increased prevalence of contagious respiratory illness
3.1.1.2. Emerging prevalence of seasonal flu
3.1.1.3. Rising drug approval activities
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Cost of Influenza Treatment
3.1.2.2. Stringent regulatory processes and delays in drug approvals
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising investment in research and development activities
3.1.3.2. Increased public awareness about the severity of influenza
Chapter 4. Global Influenza Treatment Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Influenza Treatment Market, by Treatment
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Influenza Treatment Market by Treatment, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Influenza Treatment Market Estimates & Forecasts by Treatment 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Influenza Treatment Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Peramivir
5.4.2. Zanamivir
5.4.3. Baloxavir Marboxil
5.4.4. Oseltamivir Phosphate
5.4.5. Others
Chapter 6. Global Influenza Treatment Market, by Route of Administration
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Influenza Treatment Market by Route of Administration, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Influenza Treatment Market Estimates & Forecasts by Route of Administration 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Influenza Treatment Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Oral
6.4.2. Others
Chapter 7. Global Influenza Treatment Market, by Distribution Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Influenza Treatment Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Influenza Treatment Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Influenza Treatment Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Hospital Pharmacies
7.4.2. Retail Pharmacies
7.4.3. Online Pharmacies
Chapter 8. Global Influenza Treatment Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Influenza Treatment Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Influenza Treatment Market
8.4.1. U.S. Influenza Treatment Market
8.4.1.1. Treatment breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Route of Administration breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Influenza Treatment Market
8.5. Europe Influenza Treatment Market Snapshot
8.5.1. U.K. Influenza Treatment Market
8.5.2. Germany Influenza Treatment Market
8.5.3. France Influenza Treatment Market
8.5.4. Spain Influenza Treatment Market
8.5.5. Italy Influenza Treatment Market
8.5.6. Rest of Europe Influenza Treatment Market
8.6. Asia-Pacific Influenza Treatment Market Snapshot
8.6.1. China Influenza Treatment Market
8.6.2. India Influenza Treatment Market
8.6.3. Japan Influenza Treatment Market
8.6.4. Australia Influenza Treatment Market
8.6.5. South Korea Influenza Treatment Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Influenza Treatment Market
8.7. Latin America Influenza Treatment Market Snapshot
8.7.1. Brazil Influenza Treatment Market
8.7.2. Mexico Influenza Treatment Market
8.8. Middle East & Africa Influenza Treatment Market
8.8.1. Saudi Arabia Influenza Treatment Market
8.8.2. South Africa Influenza Treatment Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Influenza Treatment Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. NATCO Pharma Limited
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Novartis AG
9.3.3. F. Hoffmann-La Roche Ltd
9.3.4. BioCryst Pharmaceuticals, Inc.
9.3.5. Sanofi S.A
9.3.6. GSK plc.
9.3.7. Viatris Inc. (MYLAN)
9.3.8. Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
9.3.9. Daiichi Sankyo Company, Limited.
9.3.10. AstraZeneca
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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