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タグマネジメントシステムの世界市場規模調査&予測:コンポーネント(ツール、サービス)、アプリケーション(ユーザーエクスペリエンス管理、リスク&コンプライアンス管理、その他)、導入形態(オンプレミス、クラウド)、組織規模(中小規模、大規模)、産業分野(ヘルスケア、小売&EC、BFSI、IT&通信、その他)別、地域分析 2022-2029


Global Tag Management System Market Size study & Forecast, by Component (Tools and Service), Application (User Experience Management, Risk & Compliance Management, Others), Deployment Mode (On-premises and Cloud), Organizational size (Small and Medium Scale and Large Scale), and Industry Vertical (Healthcare, Retail & E-commerce, BFSI, IT & Telecommunication, Others) and Regional Analysis, 2022-2029

タグマネジメントシステムの世界市場は、2021年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。タグマネジメントシステムは、デジタルマーケティングに... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年4月10日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

タグマネジメントシステムの世界市場は、2021年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。タグマネジメントシステムは、デジタルマーケティングにおけるタグの管理、維持、実装のためにマーケティング担当者が利用するソフトウェアと定義することができます。このシステムは、ウェブページ、ビデオ、アプリのタグを管理するためのアプリケーションである。このソフトウェアは、様々なデジタルプラットフォームから訪問者の購買行動情報を収集し、すべてのタグ付けの決定事項を維持・管理するプロセスを簡素化することを容易にするものです。ウェブベースのアプリケーションの普及が進み、データガバナンスにおける規制やコンプライアンスの必要性が高まっていることが、市場成長を促進する主な要因となっています。

ウェブベースのアプリケーションの普及が進んでいることが、世界のタグマネジメントシステム市場の成長に寄与しています。例えば、Statistaによると、2021年の世界のクラウドアプリケーション市場は1336億米ドルで、2025年には1686億米ドルに成長すると予想されています。また、クラウドとIoT技術の採用が進み、企業におけるデジタルトランスフォーメーションへの支出が増加していることから、予測期間中、市場は有利な成長見通しを立てることができます。しかし、タグマネジメントシステムのコストが高いため、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長が阻害されます。

タグマネジメントシステムの世界市場を調査した主な地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の地域です。北米は、主要な市場プレイヤーの優位性と、同地域におけるクラウドアプリケーションサービスの採用率の上昇により、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、中小企業におけるクラウド導入や技術進歩の増加、デジタルマーケティング手法の近代化などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
グーグル合同会社
IBM株式会社
アドビ株式会社
ティアリウム
エンサイトン
アドフォルム
エーティーインターネット
コンマーズアクト
Datalicious PTY LTD.
マトモドットオーガ

市場の最近の動向について:
 2022年8月、Google'sは新しいGoogleタグアップデートの開始を発表し、マーケターが単一の再利用可能なタグを活用できるようになることを明らかにした。




世界のタグマネジメントシステム市場レポートスコープ:
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間 2022-2029
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド
対象セグメント:コンポーネント、アプリケーション、デプロイメントモード、組織規模、産業分野、地域
地域区分 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

コンポーネント別
ツール
サービス
アプリケーション別
ユーザーエクスペリエンスマネジメント
リスク&コンプライアンスマネジメント

デプロイメントモード別
オンプレミス
クラウド
組織規模別
中小規模
ラージスケール
産業分野別
ヘルスケア
リテール&Eコマース
BFSI
IT・テレコミュニケーション
その他

地域別
北アメリカ
U.S.
カナダ
ヨーロッパ
連邦王国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
南朝鮮
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA(ロラ
その他の地域

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Tag Management System Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Tag Management System Market, by Component, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Tag Management System Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Tag Management System Market, by Deployment Mode, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.5. Tag Management System Market, by Organization Size, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.6. Tag Management System Market, by Industry Vertical, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Tag Management System Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Tag Management System Market Dynamics
3.1. Tag Management System Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing penetration of web-based applications
3.1.1.2. Growing need for regulation and compliance in data governance
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Cost associated with Tag management system
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing adoption of Cloud & IoT technologies
3.1.3.2. Rising spending on digital transformation in enterprises
Chapter 4. Global Tag Management System Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Tag Management System Market, by Component
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Tag Management System Market by Component, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Tag Management System Market Estimates & Forecasts by Component 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Tag Management System Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Tools
6.4.2. Service
Chapter 7. Global Tag Management System Market, by Application
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Tag Management System Market by Application, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Tag Management System Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Tag Management System Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. User Experience Management
7.4.2. Risk & Compliance Management
7.4.3. Others
Chapter 8. Global Tag Management System Market, by Deployment Mode
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Tag Management System Market by Deployment Mode, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Tag Management System Market Estimates & Forecasts by Deployment Mode 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Tag Management System Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. On-premises
8.4.2. Cloud
Chapter 9. Global Tag Management System Market, by Organization Size
9.1. Market Snapshot
9.2. Global Tag Management System Market by Organization Size, Performance - Potential Analysis
9.3. Global Tag Management System Market Estimates & Forecasts by Organization Size 2019-2029 (USD Billion)
9.4. Tag Management System Market, Sub Segment Analysis
9.4.1. Small and Medium Scale
9.4.2. Large Scale
Chapter 10. Global Tag Management System Market, by Industry Vertical
10.1. Market Snapshot
10.2. Global Tag Management System Market by Industry Vertical, Performance - Potential Analysis
10.3. Global Tag Management System Market Estimates & Forecasts by Industry Vertical 2019-2029 (USD Billion)
10.4. Tag Management System Market, Sub Segment Analysis
10.4.1. Healthcare
10.4.2. Retail & e-commerce
10.4.3. BFSI
10.4.4. IT & Telecommunication
10.4.5. Others
Chapter 11. Global Tag Management System Market, Regional Analysis
11.1. Tag Management System Market, Regional Market Snapshot
11.2. North America Tag Management System Market
11.2.1. U.S. Tag Management System Market
11.2.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.1.3. Deployment Mode breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.1.4. Organization Size breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.1.5. Industry Vertical breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.2. Canada Tag Management System Market
11.3. Europe Tag Management System Market Snapshot
11.3.1. U.K. Tag Management System Market
11.3.2. Germany Tag Management System Market
11.3.3. France Tag Management System Market
11.3.4. Spain Tag Management System Market
11.3.5. Italy Tag Management System Market
11.3.6. Rest of Europe Tag Management System Market
11.4. Asia-Pacific Tag Management System Market Snapshot
11.4.1. China Tag Management System Market
11.4.2. India Tag Management System Market
11.4.3. Japan Tag Management System Market
11.4.4. Australia Tag Management System Market
11.4.5. South Korea Tag Management System Market
11.4.6. Rest of Asia Pacific Tag Management System Market
11.5. Latin America Tag Management System Market Snapshot
11.5.1. Brazil Tag Management System Market
11.5.2. Mexico Tag Management System Market
11.5.3. Rest of Latin America Tag Management System Market
11.6. Rest of The World Tag Management System Market

Chapter 12. Competitive Intelligence
12.1. Top Market Strategies
12.2. Company Profiles
12.2.1. Google LLC
12.2.1.1. Key Information
12.2.1.2. Overview
12.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
12.2.1.4. Product Summary
12.2.1.5. Recent Developments
12.2.2. IBM Corporation
12.2.3. Adobe Inc.
12.2.4. Tealium.
12.2.5. Ensighten
12.2.6. Adform
12.2.7. AT Internet
12.2.8. Commanders Act
12.2.9. Datalicious PTY LTD.
12.2.10. Matomo.org
Chapter 13. Research Process
13.1. Research Process
13.1.1. Data Mining
13.1.2. Analysis
13.1.3. Market Estimation
13.1.4. Validation
13.1.5. Publishing
13.2. Research Attributes
13.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Tag Management System Market is valued approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. The tag management system can be defined as software utilized by marketers to manage, maintain, and implement tags in digital marketing. This system has its application for managing the tags for webpages, videos, and apps. This software facilitates user in collecting visitor buying behavior information from various digital platforms and to simplify the process of maintaining and managing all tagging decisions. The increasing penetration of web-based applications and growing need for regulation and compliance in data governance are key factors driving the market growth.

The increasing penetration of web-based applications is contributing towards the growth of the Global Tag Management System Market. For instance – as per Statista – in 2021, the global cloud applications market was valued at USD 133.6 billion and is expected to grow to USD 168.6 billion by 2025. Also, increasing adoption of Cloud & IoT technologies and rising spending on digital transformation in enterprises would create lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, the high cost of Tag Management System stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Tag Management System Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of leading market players and rising adoption of cloud application services in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rise in cloud deployment and technological advancement among small & medium businesses, and ongoing modernization of digital marketing techniques in the region.

Major market player included in this report are:
Google LLC
IBM Corporation
Adobe Inc.
Tealium.
Ensighten
Adform
AT Internet
Commanders Act
Datalicious PTY LTD.
Matomo.org

Recent Developments in the Market:
 In August 2022, Google’s has announced launch of a new Google tag update, which will enable marketers to utilize a single, reusable tag.




Global Tag Management System Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Component, Application, Deployment Mode, Organizational Size, Industry Vertical, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Component
Tools
Service
By Application
User Experience Management
Risk & Compliance Management
others
By Deployment Mode
On-premises
Cloud
By Organizational size
Small and Medium Scale
Large Scale
By Industry Vertical
Healthcare
Retail & E-commerce
BFSI
IT & Telecommunication
Others

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Tag Management System Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Tag Management System Market, by Component, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Tag Management System Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Tag Management System Market, by Deployment Mode, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.5. Tag Management System Market, by Organization Size, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.6. Tag Management System Market, by Industry Vertical, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Tag Management System Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Tag Management System Market Dynamics
3.1. Tag Management System Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing penetration of web-based applications
3.1.1.2. Growing need for regulation and compliance in data governance
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Cost associated with Tag management system
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing adoption of Cloud & IoT technologies
3.1.3.2. Rising spending on digital transformation in enterprises
Chapter 4. Global Tag Management System Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Tag Management System Market, by Component
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Tag Management System Market by Component, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Tag Management System Market Estimates & Forecasts by Component 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Tag Management System Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Tools
6.4.2. Service
Chapter 7. Global Tag Management System Market, by Application
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Tag Management System Market by Application, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Tag Management System Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Tag Management System Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. User Experience Management
7.4.2. Risk & Compliance Management
7.4.3. Others
Chapter 8. Global Tag Management System Market, by Deployment Mode
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Tag Management System Market by Deployment Mode, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Tag Management System Market Estimates & Forecasts by Deployment Mode 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Tag Management System Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. On-premises
8.4.2. Cloud
Chapter 9. Global Tag Management System Market, by Organization Size
9.1. Market Snapshot
9.2. Global Tag Management System Market by Organization Size, Performance - Potential Analysis
9.3. Global Tag Management System Market Estimates & Forecasts by Organization Size 2019-2029 (USD Billion)
9.4. Tag Management System Market, Sub Segment Analysis
9.4.1. Small and Medium Scale
9.4.2. Large Scale
Chapter 10. Global Tag Management System Market, by Industry Vertical
10.1. Market Snapshot
10.2. Global Tag Management System Market by Industry Vertical, Performance - Potential Analysis
10.3. Global Tag Management System Market Estimates & Forecasts by Industry Vertical 2019-2029 (USD Billion)
10.4. Tag Management System Market, Sub Segment Analysis
10.4.1. Healthcare
10.4.2. Retail & e-commerce
10.4.3. BFSI
10.4.4. IT & Telecommunication
10.4.5. Others
Chapter 11. Global Tag Management System Market, Regional Analysis
11.1. Tag Management System Market, Regional Market Snapshot
11.2. North America Tag Management System Market
11.2.1. U.S. Tag Management System Market
11.2.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.1.3. Deployment Mode breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.1.4. Organization Size breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.1.5. Industry Vertical breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.2. Canada Tag Management System Market
11.3. Europe Tag Management System Market Snapshot
11.3.1. U.K. Tag Management System Market
11.3.2. Germany Tag Management System Market
11.3.3. France Tag Management System Market
11.3.4. Spain Tag Management System Market
11.3.5. Italy Tag Management System Market
11.3.6. Rest of Europe Tag Management System Market
11.4. Asia-Pacific Tag Management System Market Snapshot
11.4.1. China Tag Management System Market
11.4.2. India Tag Management System Market
11.4.3. Japan Tag Management System Market
11.4.4. Australia Tag Management System Market
11.4.5. South Korea Tag Management System Market
11.4.6. Rest of Asia Pacific Tag Management System Market
11.5. Latin America Tag Management System Market Snapshot
11.5.1. Brazil Tag Management System Market
11.5.2. Mexico Tag Management System Market
11.5.3. Rest of Latin America Tag Management System Market
11.6. Rest of The World Tag Management System Market

Chapter 12. Competitive Intelligence
12.1. Top Market Strategies
12.2. Company Profiles
12.2.1. Google LLC
12.2.1.1. Key Information
12.2.1.2. Overview
12.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
12.2.1.4. Product Summary
12.2.1.5. Recent Developments
12.2.2. IBM Corporation
12.2.3. Adobe Inc.
12.2.4. Tealium.
12.2.5. Ensighten
12.2.6. Adform
12.2.7. AT Internet
12.2.8. Commanders Act
12.2.9. Datalicious PTY LTD.
12.2.10. Matomo.org
Chapter 13. Research Process
13.1. Research Process
13.1.1. Data Mining
13.1.2. Analysis
13.1.3. Market Estimation
13.1.4. Validation
13.1.5. Publishing
13.2. Research Attributes
13.3. Research Assumption

 

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