グラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)の世界市場規模調査、タイプ別(専用グラフィックスカード、統合グラフィックスソリューション、その他のタイプ)、アプリケーション別(モバイル機器、PCおよびワークステーション、ゲーム機、サーバー、その他のアプリケーション)、地域別予測 2022-2028Global Graphics Processing Unit (GPU)Market Size study, byType (Dedicated Graphic Cards, Integrated Graphics Solutions, Other Types), by Application (Mobile Devices, PCs and Workstations, Gaming Consoles, Servers, Other Applications)and Regional Forecasts 2022-2028 世界のグラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)市場は、2021年に約XXと評価され、予測期間2022-2028年にはxx%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。グラフィックス・プロセッシング・ユニッ... もっと見る
サマリー世界のグラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)市場は、2021年に約XXと評価され、予測期間2022-2028年にはxx%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。グラフィックス・プロセッシング・ユニットは、プログラマブルロジックプロセッサで、画像、アニメーション、ビデオのレンダリングのほか、世界中で出荷されている実質的にすべてのコンピュータデバイスの一般的なコンピューティングタスクに使用されています。パーソナルコンピュータやラップトップ、そしてAR/VR、ハイパフォーマンスコンピューティング、AI、ML、ブロックチェーン、暗号通貨マイニング、自律走行、ナビゲーション(自動車、ロボティクス)などの今後のアプリケーションにおけるGPUの使用は、GPU改良の需要をさらに後押しします。パーソナルコンピュータ(PC)やラップトップなどのコンピュータデバイスのグローバルな使用、およびゲーム部門への投資の増加は、近年研究市場の拡大を促す重要な要因となっています。予測期間中、ハイエンドグラフィックスやコンピューティングアプリケーションへのニーズの高まり、AIなどの技術の進歩、リアルタイム解析の傾向は、主にGPU技術の範囲を拡大するでしょう。GPU製造、特にスタンドアロンGPUチップは、ハイエンド機械の使用を必要とする、より高価なプロセスです。原材料は安価ですが、企業はテストと製造のためのラボを建設するために多額の初期費用を必要とします。クラウドコンピューティングの大幅な拡大により、サーバーの需要が増加し、強力なGPUの需要が増加すると予想されます。さらに、主要企業は、市場で強力なシェアを獲得するために様々な戦略を採用しています。例えば、AMDは2022年4月にRadeon RX 6400を発表し、ASRock、Biostar、Gigabyte、MSI、PowerColor、Sapphire、XFXをパートナーとして迎え入れました。Intelは2022年3月にノートパソコンとデスクトップパソコン向けのArcシリーズのGraphics Processing Unit(GPU)を発表しました。ゲームやコンテンツ制作を強化するために作られたArc 3 GPUを搭載したノートPCの予約受付を開始し、高度で高性能なゲーム向けのArc 5およびArc 7 GPUを搭載したノートPCは、2022年後半に発売予定です。世界のグラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)市場を調査するために考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。アジア太平洋地域は世界のグラフィックス・プロセッシング・ユニット市場を支配し、予測期間中もそうであると予想されます。これは、防衛や諜報のための高性能グラフィックコンピューティングシステムの開発に政府が多額の投資を行っていることや、効率的なグラフィックコンピューティングシステムを必要とするIoTシステムの搭載が増加していることに起因しています。しかし、Ltin americaは、可処分所得の増加、顧客の購買能力の拡大、同地域におけるスマートテレビとスマートウォッチの需要の増加など、さまざまな要因によって、今後数年間で急速に上昇すると予測されています。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: インテル株式会社 アドバンスト・マイクロ・デバイセズ社 エヌビディア・コーポレーション イマジネーションテクノロジーズグループ サムスン電子(Samsung Electronics Co.Ltd. アーム社(ソフトバンクグループ) 株式会社EVGA SAPPHIRE Technology Limited(サファイアテクノロジーリミテッド クアルコム・テクノロジーズ・インク 本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象である各地域・国において、産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での利用可能な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: タイプ別 専用グラフィックカード 統合グラフィックスソリューション その他のタイプ アプリケーション別 モバイル機器 PCおよびワークステーション ゲーミングコンソール サーバー その他アプリケーション 地域別 北アメリカ 米国 カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他の地域 さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです: 過去年 - 2018年、2019年、2020年 基準年 - 2021年 予測期間 - 2022年~2028年 市場調査における世界のGPU(Graphics Processing Unit)市場のターゲットオーディエンス: 主要なコンサルティング会社およびアドバイザーの方々 大企業、中堅企業、中小企業 ベンチャーキャピタル 付加価値再販業者(VARs) サードパーティナレッジプロバイダー 投資銀行家 投資家 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Billion) 1.2.1. Graphics Processing Unit (GPU) Market, by Region, 2020-2028 (USD Billion) 1.2.2. Graphics Processing Unit (GPU) Market, by Type, 2020-2028 (USD Billion) 1.2.3. Graphics Processing Unit (GPU) Market, by Application, 2020-2028 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market Dynamics 3.1. Graphics Processing Unit (GPU) Market Impact Analysis (2020-2028) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Evolving Graphics in Games 3.1.1.2. Growing Applications of AR, VR, and AI 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High Initial Investments 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing demand for high-end personal computing devices Chapter 4. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028) 4.2. PEST Analysis 4.2.1. Political 4.2.2. Economical 4.2.3. Social 4.2.4. Technological 4.3. Investment Adoption Model 4.4. Analyst Recommendation & Conclusion 4.5. Top investment opportunity 4.6. Top winning strategies Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market, by Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market by Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market Estimates & Forecasts by Type, 2018-2028 (USD Billion) 6.4. Graphics Processing Unit (GPU) Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Dedicated Graphic Cards 6.4.2. Integrated Graphics Solutions 6.4.3. Other Types Chapter 7. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market, by Application 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market by Application, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market Estimates & Forecasts by Application, 2018-2028 (USD Billion) 7.4. Graphics Processing Unit (GPU) Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Mobile Devices 7.4.2. PCs and Workstations 7.4.3. Gaming Consoles 7.4.4. Servers 7.4.5. Other Applications Chapter 8. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market, Regional Analysis 8.1. Graphics Processing Unit (GPU) Market, Regional Market Snapshot 8.2. North America Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.2.1. U.S. Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.2.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2018-2028 8.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2018-2028 8.2.2. Canada Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.3. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Snapshot 8.3.1. U.K. Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.3.2. Germany Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.3.3. France Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.3.4. Spain Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.3.5. Italy Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.3.6. Rest of Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.4. Asia-Pacific Graphics Processing Unit (GPU) Market Snapshot 8.4.1. China Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.4.2. India Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.4.3. Japan Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.4.4. Australia Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.4.5. South Korea Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.4.6. Rest of Asia Pacific Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.5. Latin America Graphics Processing Unit (GPU) Market Snapshot 8.5.1. Brazil Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.5.2. Mexico Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.6. Rest of The World Graphics Processing Unit (GPU) Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Top Market Strategies 9.2. Company Profiles 9.2.1. Intel Corporation 9.2.1.1. Key Information 9.2.1.2. Overview 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.2.1.4. Product Summary 9.2.1.5. Recent Developments 9.2.2. Advanced Micro Devices, Inc. 9.2.3. Nvidia Corporation 9.2.4. 4 Imagination Technologies Group 9.2.5. Samsung Electronics Co. Ltd 9.2.6. Arm Limited (soft Bank Group) 9.2.7. EVGA Corporation 9.2.8. SAPPHIRE Technology Limited 9.2.9. Qualcomm Technologies Inc. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Graphics Processing Unit (GPU)Market is valued at approximately XX in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than xx% over the forecast period 2022-2028.A graphics processing unit is a programmable logic processor that is used to render images, animations, and videos as well as for general computing tasks in practically all computing devices shipped worldwide. The use of GPUs in personal computers, laptops, and upcoming applications such as AR/VR, high-performance computing, AI, ML, blockchain, cryptocurrency mining, autonomous driving, and navigation (vehicles, robotics) is further pushing the demand for GPU improvement.The global use of computing devices such as personal computers (PC) or laptops, as well as increased investment in the gaming sector, have been important factorsdriving the expansion of the studied market in recent years. Over the projected period, the growing need for high-end graphics and computing applications, as well as the advancement of technologies such as AI, as well as the trend of real-time analysis, will primarily broaden the scope of GPU technology.GPU manufacture, particularly the standalone GPU chip, is a more expensive process that necessitates the use of high-end machinery. Although the raw material is inexpensive, the companies require significant initial expenditure to construct the lab for testing and manufacture.The huge expansion in cloud computing is expected to increase demand for servers, hence increasing demand for powerful GPUs. Further key players are adopting various strategies to gain strong share in the market. For instance, AMD announced the Radeon RX 6400 in April 2022, with ASRock, Biostar, Gigabyte, MSI, PowerColor, Sapphire, and XFX as partners.Intel introduced the Arc series of Graphics Processing Unit (GPU) for laptops and desktop PCs in March 2022. Pre-orders for laptops with the Arc 3 GPU, built for enhanced gaming and content creation, are now available, while laptops with the Arc 5 and Arc 7 GPUs, geared for advanced and high-performance gaming, will be available later in 2022. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Billion) 1.2.1. Graphics Processing Unit (GPU) Market, by Region, 2020-2028 (USD Billion) 1.2.2. Graphics Processing Unit (GPU) Market, by Type, 2020-2028 (USD Billion) 1.2.3. Graphics Processing Unit (GPU) Market, by Application, 2020-2028 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market Dynamics 3.1. Graphics Processing Unit (GPU) Market Impact Analysis (2020-2028) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Evolving Graphics in Games 3.1.1.2. Growing Applications of AR, VR, and AI 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High Initial Investments 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing demand for high-end personal computing devices Chapter 4. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028) 4.2. PEST Analysis 4.2.1. Political 4.2.2. Economical 4.2.3. Social 4.2.4. Technological 4.3. Investment Adoption Model 4.4. Analyst Recommendation & Conclusion 4.5. Top investment opportunity 4.6. Top winning strategies Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market, by Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market by Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market Estimates & Forecasts by Type, 2018-2028 (USD Billion) 6.4. Graphics Processing Unit (GPU) Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Dedicated Graphic Cards 6.4.2. Integrated Graphics Solutions 6.4.3. Other Types Chapter 7. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market, by Application 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market by Application, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market Estimates & Forecasts by Application, 2018-2028 (USD Billion) 7.4. Graphics Processing Unit (GPU) Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Mobile Devices 7.4.2. PCs and Workstations 7.4.3. Gaming Consoles 7.4.4. Servers 7.4.5. Other Applications Chapter 8. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market, Regional Analysis 8.1. Graphics Processing Unit (GPU) Market, Regional Market Snapshot 8.2. North America Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.2.1. U.S. Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.2.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2018-2028 8.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2018-2028 8.2.2. Canada Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.3. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Snapshot 8.3.1. U.K. Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.3.2. Germany Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.3.3. France Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.3.4. Spain Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.3.5. Italy Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.3.6. Rest of Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.4. Asia-Pacific Graphics Processing Unit (GPU) Market Snapshot 8.4.1. China Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.4.2. India Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.4.3. Japan Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.4.4. Australia Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.4.5. South Korea Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.4.6. Rest of Asia Pacific Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.5. Latin America Graphics Processing Unit (GPU) Market Snapshot 8.5.1. Brazil Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.5.2. Mexico Graphics Processing Unit (GPU) Market 8.6. Rest of The World Graphics Processing Unit (GPU) Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Top Market Strategies 9.2. Company Profiles 9.2.1. Intel Corporation 9.2.1.1. Key Information 9.2.1.2. Overview 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.2.1.4. Product Summary 9.2.1.5. Recent Developments 9.2.2. Advanced Micro Devices, Inc. 9.2.3. Nvidia Corporation 9.2.4. 4 Imagination Technologies Group 9.2.5. Samsung Electronics Co. Ltd 9.2.6. Arm Limited (soft Bank Group) 9.2.7. EVGA Corporation 9.2.8. SAPPHIRE Technology Limited 9.2.9. Qualcomm Technologies Inc. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社のエンタープライズIT・ソフトウェア分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(processing unit)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/23 10:26 157.72 円 164.94 円 201.11 円 |