世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

農業


Agriculture

市場紹介 EUグリーン・ディールは、EU経済を持続可能な経済モデルに移行させるためのEUの重要な新成長戦略である。2019年12月に発表されたEUグリーン・ディールの主な目標は、EUが2050年までに最初の大陸とし... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
BIS Research
ビーアイエスリサーチ
2023年5月31日 US$4,000
1-3ユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
114 英語

 

サマリー

市場紹介

EUグリーン・ディールは、EU経済を持続可能な経済モデルに移行させるためのEUの重要な新成長戦略である。2019年12月に発表されたEUグリーン・ディールの主な目標は、EUが2050年までに最初の大陸として気候中立を達成することである。これは、よりクリーンな環境、より安価なエネルギー、よりスマートなモビリティ、新たな雇用、そして全体的な生活水準の向上につながるだろう。本報告書では、EUグリーン・ディール政策が農業セクターに与える影響を分析した。主に、EUからの農産物の主要輸入国である国々のスマート農業市場への影響を論じている。影響分析では、EUグリーン・ディールが完全に実施された場合のシナリオを考慮し、その国のその後のスマート農業産業に開かれた課題と機会を明らかにしている。

産業への影響

同戦略はまた、EUがこれらの包括的目標を達成できるようにするために、各分野で達成すべきいくつかの具体的目標を挙げている。例えば、2030年までに、全農地の25%を有機農業に使用すること、農業で使用される化学物質と農薬の50%を使用すること、農業と飼育動物に使用されるEU内で販売される抗菌剤の50%を使用することなどである。同計画はまた、欧州委員会(EC)が今後数年間で、食糧システムの担い手がこれらの目標を達成できるようにするために講じるいくつかの措置を明記している。例えば、欧州委員会(EC)は、炭素貯留(大気中の二酸化炭素を回収・貯蔵し、地球温暖化の一因とならないようにする)や生物多様性を支援する農業技術などの活動を農業界に奨励するための行動計画を策定した。委員会は、消費者が健全で環境に優しい食品を選択できるようにするための食品表示ガイドラインと枠組みを提案し、健康的で持続可能な食生活への移行を支援する。また、日付表示(「使用期限」と「賞味期限」)に関するEU規制を改正し、これらの表示の使用と理解を向上させ、食品ロスや廃棄を減らすことを提案する。

全体として、本報告書は、EUのグリーン・ディールや、Farm to Fork戦略などの後続政策が、各国のスマート農業部門に与える影響について言及している。各国は、規制の制限、持続可能な農業の実践や方法に関する知識の不足など、特定の課題に直面することが予想される。さらに、EUグリーン・ディールは、国際的な提携や協力による市場アクセスの拡大、農業生産のための持続可能な方法、EUの政策を遵守するための政府支援の拡大などの機会を通じて、スマート農業企業にとって世界的に新たな試みが開かれることも予想される。

ウクライナ・ロシア危機の影響

2022年に勢いを増したウクライナ・ロシア危機は、同国のEUグリーン・ディール達成に向けた進展に大きな影響を与えた。この緊張により、ウクライナは、特に経済成長、インフラ整備、人間開発、環境の持続可能性の分野で、EUグリーン・ディールの方針と基準を達成することが困難になっている。紛争は進展を妨げる大きな障害となっており、こうした課題を克服し、EUグリーン・ディールの遵守に向けて前進するには、時間と多大な努力が必要である。ウクライナとロシアはともに、小麦や油糧種子などの豊富な作物を通じて、世界の農業産業の重要な担い手である。ロシアは肥料や農薬の重要な生産国であり輸出国でもある。両国間の緊張はサプライチェーンを混乱させ、世界の農業セクターに影響を与えている。

危機とEUグリーン・ディールに対する同国のマイナス成長は、EU内の市場だけでなく、国内のスマート農業市場にも大きな影響を与えている。

最近の動向

- 政府もまた、持続可能な農業技術や実践を開発・実施する企業に投資している。例えば、EUの研究・革新プログラム「ホライズン2020」は、精密農業、アグロエコロジー、有機農業など、持続可能な農業の実践と技術の開発を目的としたいくつかのプロジェクトに資金を提供している。
- ディア・アンド・カンパニー、シンジェンタ、BASF SE、ヤラ・インターナショナルなどの農業関連企業は、EUグリーン・ディールの持続可能性政策を実施するために、EUや各国政府から多額の資金援助を受けている。さらに、CLASSグループのような企業は、自社のバリューチェーンにおいてEUグリーンディールの持続可能性政策を実施することを誓約している。例えば、2023年3月、CLASS Groupは、EUが2050年までに気候ニュートラルになるのを支援するため、環境に優しい農機具の生産を加速すると発表した。

本レポートは組織にどのような付加価値をもたらすか?

製品/イノベーション戦略:本レポートは、読者がより持続可能な慣行でEUグリーンディールを遵守するためのさまざまな種類の方法と方法を理解するのに役立つ。EUから農産物を輸入している上位20カ国におけるスマート農業市場とEUグリーン・ディールが提供する課題と機会を詳細に理解することで、読者はEUグリーン・ディールが自国や組織に与える影響を知ることができる。

成長/マーケティング戦略:スマート農業市場の影響分析では、EU基準に従って事業を拡大し、より幅広い顧客基盤を獲得するために、EUに拠点を置く主要企業との製品発表や技術革新、事業拡大、提携、協力、合弁事業など、市場で事業を展開する主要企業による主要な展開が見られる。例えば、2023年4月、スイスを拠点とするPLNTZ社は、花、CBD、繊維を抽出するために、オーストリアでEU認証の麻品種を約15ヘクタール栽培すると発表した。

競争戦略:本調査では、EUから農産物を輸入しているスマート農業市場の主要国を分析し、プロファイリングしている。さらに、各国の課題と機会を詳細に分析することで、読者がプレーヤー同士のスタックを理解できるようにし、明確な市場展望を提示している。

主要国

分析対象国は、主要専門家からの情報収集と、EUとの輸出入および農産物貿易協定の分析に基づいて選定されている。

本レポートで分析した主な国は以下の通り:

- 米国
- カナダ
- メキシコ
- ブラジル
- チリ
- ペルー
- 南アフリカ
- サウジアラビア
- U.A.E.
- エジプト
- トルコ
- イスラエル
- 香港
- ベトナム
- シンガポール
- 韓国
- 日本
- 中国
- オーストラリア
- ニュージーランド

ページTOPに戻る


目次

1 市場
1.1 EUグリーン・ディールの概要
1.1.1 EUグリーン・ディール:序論
1.1.2 市場の定義
1.1.3 Farm to Fork戦略:行動計画
1.1.3.1 消費者、生産者、気候、環境に利益をもたらすフードチェーンの構築
1.1.3.1.1 持続可能な食品生産
1.1.3.1.1.1 新たなビジネスモデル
1.1.3.1.1.2 総合的有害生物管理(IPM)
1.1.3.1.1.3 栄養損失
1.1.3.1.1.4 抗菌剤耐性(AMR)
1.1.3.1.1.5 有機食品市場
1.1.3.1.1.6 エコ・スキーム
1.1.3.1.1.7 持続可能な魚介類の養殖
1.1.3.1.2 食料安全保障の確保
1.1.3.1.3 持続可能な食品加工、小売、卸売、接客サービスの奨励
1.1.3.1.4 持続可能な食生活への移行を促進し、持続可能な食品の消費を奨励する
1.1.3.1.5 食品ロスと廃棄物の最小化
1.1.3.1.6 食品サプライチェーンにおける食品不正の防止
1.1.3.2 移行を可能にする
1.1.3.2.1 投資、技術、研究、革新
1.1.3.2.2 コンサルタント・サービス、知識交換、技能
1.1.3.3 世界的な移行の促進
1.1.4 欧州連合の食糧生産:自給分析
1.2 ダイナミクス
1.2.1 農業グリーン・ディール:2030年の目標
1.2.1.1 農業機関による調査研究
1.2.2 高い持続可能性基準の世界貿易への影響
1.2.3 EUグリーン・ディールがEUの農薬使用量に与える影響
1.2.4 農業におけるEUグリーン・ディール実施のための企業シナリオ
1.2.4.1 EUグリーン・ディール政策を実施する企業
1.2.4.2 EUグリーン・ディール実施に向けた投資環境
2 国
2.1 EUから農産物を輸入している国々:影響分析
2.1.1 米国
2.1.1.1 米国におけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.2 カナダ
2.1.2.1 カナダにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.3 メキシコ
2.1.3.1 メキシコにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.4 ブラジル
2.1.4.1 ブラジルにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.5 チリ
2.1.5.1 チリにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.6 ペルー
2.1.6.1 ペルーにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.7 南アフリカ
2.1.7.1 南アフリカにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.8 サウジアラビア
2.1.8.1 サウジアラビアにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.9 アラブ首長国連邦
2.1.9.1 U.A.E.におけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.10 エジプト
2.1.10.1 エジプトにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.11 トルコ
2.1.11.1 トルコにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.12 イスラエル
2.1.12.1 イスラエルにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.13 香港
2.1.13.1 香港におけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.14 韓国
2.1.14.1 韓国におけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.15 ベトナム
2.1.15.1 ベトナムにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.16 中国
2.1.16.1 中国におけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.17 日本
2.1.17.1 日本におけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.18 シンガポール
2.1.18.1 シンガポールにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.19 オーストラリア
2.1.19.1 オーストラリアにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.1.20 ニュージーランド
2.1.20.1 ニュージーランドにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
2.2 収益性分析:農場規模別のスマート農業導入状況
2.2.1 大規模農場におけるデジタル技術の導入
2.2.2 中規模農場におけるデジタル技術の導入
2.2.3 小規模農場におけるデジタル技術の導入
2.2.4 農場間の収益性分析
2.3 欧州における持続可能な開発目標の影響
2.3.1 欧州連合
2.3.1.1 EUにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの役割
2.3.2 EU以外の地域
2.3.2.1 非EU諸国におけるスマート農業サービス・プロバイダーの役割
2.3.2.2 ウクライナ・ロシア危機の農業セクターへの影響
2.3.2.2.1 生産の損失
2.3.2.2.2 サプライチェーンの混乱
2.3.2.2.3 価格上昇
2.3.2.2.4 ステークホルダー間の不確実性
2.3.2.2.5 環境への影響
2.3.2.3 ウクライナ・ロシア危機の持続可能な開発目標への影響
2.4 結論と提言
2.4.1 提言
2.4.1.1 EUオーガニック行動計画の重視
2.4.1.2 アグリ・ボルタの統合
2.4.1.3 循環型経済の育成
2.4.1.4 農業システムにおける長距離広域ネットワーク(LoRaWAN)の導入
2.4.1.4.1 スマート農業
2.4.1.4.2 家畜管理
2.4.1.4.3 水管理
2.4.1.4.4 害虫と作物の病気モニタリング
2.4.1.4.5 農場管理システム
2.4.1.4.6 サプライチェーンのトレーサビリティ
2.4.1.4.7 エネルギー効率
3 調査方法
3.1 データソース
3.1.1 一次データソース
3.1.2 二次データソース
3.1.3 データ三角測量
図表一覧
図1:欧州における農業労働者と農場経営者の年齢層(2020年
図2:EUグリーン・ディールがスマート農業企業にもたらすメリット
図3:EUグリーンディールが実施された場合の農薬使用量(百万キログラム)、2020-2030年
図4:EUのSDGs指数スコア(2015-2021年
図5:非EU加盟国のSDGs指数スコア(2015-2021年
図6:EUグリーン・ディール:欧州/他国のスマート農業市場範囲への影響分析
図7:EUグリーン・ディールの要素
図8:農業分野におけるEUグリーン・ディールの目標
図9:EUのFarm to Fork戦略推進のための行動計画
図10:EUの作物生産面積(百万ヘクタール)、2011~2031年
図11:EUの酪農牛群(百万頭)および収量(トン/牛)、2020~2030年
図12:EUの1人当たり食肉消費量(キログラム)、2011-2031年
図13:EUの農業グリーン・ディール2030目標の状況(2020年
図14:EUの農業分野で使用される農薬(百万キログラム)、2020年と2021年
図15:EUグリーン・ディールが実施された場合の農薬使用量(百万キログラム)、2020-2030年
図16:EUの農業生産量(百万トン)、2019-2021年
図17:EUのSDGs指数スコア(2015-2021年
図18:一部の非EU諸国のSDGs指数スコア(2015-2021年
図19:ウクライナ・ロシア危機が欧州の農業セクターにもたらす課題
図20:EUにおける有機農業の総利用農地面積(国別)、千ヘクタール、2019年
図21:EU有機行動計画の成功におけるスマート農業企業の役割
図22:アグリ・ボルタの利点
図23:EUにおけるサーキュラー・エコノミーの実施方法
図24:データの三角測量
表一覧
表1:グリーン・ディールの農業への影響分析研究で考慮された要因(2022年2月
表2:さまざまなFarm to Fork戦略の目標がもたらす世界貿易への影響(2022年
表3:農業におけるEUグリーン・ディールの実施企業
表4:EUと米国の農業貿易協定(2022年
表5:米国におけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
表6:カナダにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
表7:メキシコにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
表8:ブラジルのスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
表9:チリにおけるスマート農業サービス事業者の課題と機会
表10:ペルーのスマート農業サービス事業者の課題と機会
表11:南アフリカのスマート農業サービス事業者の課題と機会
表12:サウジアラビアにおけるスマート農業サービス事業者の課題と機会
表13:アラブ首長国連邦におけるスマート農業サービス事業者の課題と機会
表14:エジプトにおけるスマート農業サービス・プロバイダーの課題と機会
表15:トルコにおけるスマート農業サービス事業者の課題と機会
表16:イスラエルにおけるスマート農業サービス事業者の課題と機会
表17:香港のスマート農業サービス事業者の課題と機会
表18:韓国のスマート農業サービス事業者の課題と機会
表19:ベトナムのスマート農業サービス事業者の課題と機会
表20:中国のスマート農業サービス事業者の課題と機会
表21:日本のスマート農業サービス事業者の課題と機会
表22:シンガポールのスマート農業サービス事業者の課題と機会
表23:オーストラリアのスマート農業サービス事業者の課題と機会
表24:ニュージーランドのスマート農業サービス事業者の課題と機会
表25:農場規模の主な分類
表26:農場セグメント別のスマート農業アプリケーションの導入状況
表27:2020年:バングラデシュにおける農場規模別のトウモロコシ栽培の収益性分析
表 28:2022年、EUの国別SDGs指数スコアとランキング

ページTOPに戻る


プレスリリース

農業分野では様々な技術の進歩が見られ、それによって様々な種類の農業技術が開発されてきた。技術の進歩には、農場における危険や農薬の防止、作物生産への支援、作物の品質向上への支援などが含まれる。

より良い農作物管理と監視システムの差し迫った必要性に加え、食の安全が重視されるようになっているため、欧州の政府や規制機関は、センサー、カメラ、ロボット、ドローンなどのスマート農業システムやデバイスを開発し、農地に設置することをかなり後押ししている。このようなシステムを組み込むことで、農作物の状態を検出する農業機器の能力を高め、農作物の診断システムを改善し、持続可能で資源を節約し、より効率的な農業を後押しすることができる。

欧州連合(EU)のグリーン・ディールは、気候中立性の達成と持続可能な経済成長の促進を目指した包括的かつ野心的な戦略である。農業は、温室効果ガス排出と環境悪化の重大な原因として、この変革的アジェンダにおいて重要な役割を果たしている。農業におけるEUグリーン・ディールは、持続可能な農法の育成、生物多様性の強化、気候変動の影響の緩和、食料安全保障の確保に焦点を当てている。

本レポートでは、EUグリーンディールが欧州やその他の国々のスマート農業市場に与える影響を分析している。さらに、本レポートでは、EUグリーンディールがスマート農業企業に与える影響を調査し、グリーンディールの目標に貢献し、持続可能な農業の未来を育成する上で企業が直面する機会と課題を明らかにしている。

本レポートは、EUの自給率とEUグリーン・ディールがそれに与える影響についての考察、EUグリーン・ディールの目標と現状、EUグリーン・ディールが各国のスマート農業企業に与える影響についての国レベルの分析など、様々な研究をまとめたものである。本レポートでは、EUの主要輸入国および/または主要輸出国全体のスマート農業企業にとっての機会とともに、市場の抑制要因も明らかにしている。また、農産食品のバリューチェーン全体を通じてすべてのステークホルダーに利益をもたらす方法で、EUグリーン・ディールを進展させ、よりよく採用するための結論と提言も含まれている。これらの提言は、EUグリーン・ディールの目的に沿って、より持続可能で弾力性があり、環境に優しい農業部門への移行を推進するのに役立つ。

報告書で回答された主な質問

- EUグリーン・ディールは、スマート農業企業にどのような機会をもたらしたか?
- EUグリーン・ディールが完全に実施された場合、スマート農業企業の成長を阻害する主な要因は何か?
- モノのインターネット(IoT)、5G通信、ブロックチェーンなどの新興技術が、EUグリーンディール政策の採用増加とともにスマート農業エコシステムに与える累積的影響は何か?
- EUグリーンディールは、スマート農業の実践における資源効率と環境持続可能性の向上にどのように貢献しているのか?
- ウクライナ・ロシア危機がスマート農業市場とEUグリーンディールの採用に与える影響は?
- 持続可能な開発目標(SDGs)とEUグリーン・ディールの持続可能性政策に関する欧州諸国の状況は?
- Farm to Fork戦略の行動計画と現在の進捗状況は?
- 農業分野におけるEUグリーンディールの動態は?

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Market Introduction

The EU Green Deal is the key new growth strategy for the EU to move the EU economy toward a sustainable economic model. The main goal of the EU Green Deal, which was unveiled in December 2019, is for the EU to achieve climate neutrality as the first continent by 2050. This would lead to a cleaner environment, more cheap energy, smarter mobility, new jobs, and an overall higher standard of living. In this report, the impact of the EU Green Deal’s policies on the agriculture sector has been analyzed. This majorly discusses the impact on the smart agriculture market of the countries that are major importers of agricultural goods from the EU. The impact analysis highlights the challenges and opportunities that would be open for the subsequent smart agriculture industry in the country, accounting for the scenario when the EU Green Deal would be fully implemented.

Industrial Impact

The strategy also lists several specific goals that must be accomplished in each area for the EU to be able to accomplish these overarching objectives. For instance, by 2030, 25% of all farmlands must be used for organic farming, 50% of chemicals and pesticides used in agriculture, and 50% of antimicrobials sold in the EU for use in farming and farmed animals. The plan also specifies a few steps that the European Commission (EC) will take in the upcoming years to make it possible for the players in the food system to accomplish these goals. For instance, the European Commission (EC) has developed an action plan to encourage the agricultural industry to engage in activities such as carbon sequestration (capturing and storing carbon dioxide from the atmosphere so that it cannot contribute to global warming) and farming techniques that support biodiversity. The commission will suggest food labeling guidelines and frameworks to enable consumers to choose wholesome, environmentally friendly foods, assisting in the transition to healthy and sustainable diets. It will suggest a modification of EU regulations on date marking ('use by' and 'best by' dates) to improve the use and comprehension of these labels and decrease food loss and waste.

Overall, the report entails the impact of the EU Green Deal and the subsequent policies, such as the Farm to Fork Strategy, on the smart agriculture sector of the countries. The countries are expected to face certain challenges, such as regulatory limitations, lack of knowledge about sustainable farming practices and methods, and others. Additionally, the EU Green Deal is also anticipated to open new endeavors for smart agriculture companies globally through opportunities such as increased market access through international partnerships and collaborations, sustainable methods for agricultural production, increased government support to abide by the EU policies, and others.

Impact of the Ukraine-Russia Crisis

The Ukraine-Russia crisis, which gained momentum in 2022, has had a significant impact on the country's progress toward achieving the EU Green Deal. The tensions have made it challenging for Ukraine to achieve the EU Green Deal policies and standards, particularly in the areas of economic growth, infrastructure development, human development, and environmental sustainability. The conflict has created significant obstacles to progress, and it will take time and significant effort to overcome these challenges and make progress toward abiding by the EU Green Deal. Since both Ukraine and Russia are significant players in the global agricultural industry through a richness of crops such as wheat and oilseeds. Russia is a significant producer and exporter of fertilizers and pesticides. The tension between the two countries has disrupted the supply chains, which is impacting the global agriculture sector.

The crisis and the country’s negative growth toward the EU Green Deal have significantly impacted their domestic smart agriculture market as well as the market in the EU.

Recent Developments

• Governments are also investing in companies to develop and implement sustainable agriculture technologies and practices. For example, the EU's Horizon 2020 research and innovation program funded several projects aimed at developing sustainable farming practices and technologies, including precision agriculture, agroecology, and organic farming.
• Agricultural companies such as Deere & Company, Syngenta, BASF SE, and Yara International have received significant funding from the EU and the national governments to implement EU Green Deal’s sustainability policies. Additionally, companies such as CLASS Group have pledged to implement the EU Green Deal’s sustainability policies in their value chain. For instance, in March 2023, CLASS Group announced to speed up the production of environment-friendly farm equipment to assist the European Union in becoming climate neutral by 2050.

How Can This Report Add Value to an Organization?

Product/Innovation Strategy: The report helps the reader understand the different types of methods and ways to abide by the EU Green Deal with more sustainable practices. With a detailed understanding of the smart agriculture market and the challenges and opportunities the EU Green Deal offers in 20 top countries that are importing agricultural goods from the EU, the reader can get an idea of the impact of the EU Green Deal on their country and organization.

Growth/Marketing Strategy: The impact analysis of the smart agriculture market has seen major development by key players operating in the market, such as product launches and innovation, business expansion, partnership, collaboration, and joint venture with major companies based in the EU to expand the business and gain a broader customer base, as per the EU standards. For instance, in April 2023, the Switzerland-based company PLNTZ announced to grow of around 15 hectares of EU-certified hemp varieties in Austria to extract flowers, CBD, as well as fibers.

Competitive Strategy: Key countries in the smart agriculture market that are importing agricultural products from the EU are analyzed and profiled in the study. Moreover, a detailed analysis of the challenges and opportunities of the countries has been done to help the reader understand how players stack against each other, presenting a clear market landscape.

Key Countries

The countries that are analyzed have been selected based on inputs gathered from primary experts and analyzing the country’s imports, export, and agricultural trade agreements with the EU.

Some major countries analysed in this report are:

• U.S.
• Canada
• Mexico
• Brazil
• Chile
• Peru
• South Africa
• Saudi Arabia
• U.A.E.
• Egypt
• Turkey
• Israel
• Hong Kong
• Vietnam
• Singapore
• South Korea
• Japan
• China
• Australia
• New Zealand



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Markets
1.1 EU Green Deal Overview
1.1.1 European Union Green Deal: Introduction
1.1.2 Market Definition
1.1.3 Farm to Fork Strategy: Action Plan
1.1.3.1 Building a Food Chain that Benefits Consumers, Producers, Climate, and the Environment
1.1.3.1.1 Sustainable Food Production
1.1.3.1.1.1 New Business Model
1.1.3.1.1.2 Integrated Pest Management (IPM)
1.1.3.1.1.3 Nutrient Losses
1.1.3.1.1.4 Antimicrobial Resistance (AMR)
1.1.3.1.1.5 Organic Food Market
1.1.3.1.1.6 Eco-Schemes
1.1.3.1.1.7 Sustainable Fish and Seafood Cultivation
1.1.3.1.2 Ensuring Food Security
1.1.3.1.3 Encouraging Sustainable Food Processing, Retail, Wholesale, and Hospitality Services
1.1.3.1.4 Fostering Transition to a Sustainable Diet and Encouraging the Consumption of Sustainable Food
1.1.3.1.5 Minimizing Food Loss and Waste
1.1.3.1.6 Preventing Food Fraud along the Food Supply Chain
1.1.3.2 Making the Transition Possible
1.1.3.2.1 Investments, Technology, Research, and Innovation
1.1.3.2.2 Consultancy Services, Knowledge Exchange, and Skills
1.1.3.3 Promoting the Transition Globally
1.1.4 European Union Food Production: Self-Sufficiency Analysis
1.2 Dynamics
1.2.1 Green Deal for Agriculture: Targets for 2030
1.2.1.1 Research Studies by Agriculture Institutions
1.2.2 Global Trade Impacts of High Sustainability Standards
1.2.3 Impact of EU Green Deal on Pesticide Usage in the EU
1.2.4 Corporate Scenario for the Implementation of the EU Green Deal in Agriculture
1.2.4.1 Companies Implementing EU Green Deal Policies
1.2.4.2 Investment Landscape for the Implementation of the EU Green Deal
2 Countries
2.1 Countries Importing Agricultural Produce from the European Union: Impact Analysis
2.1.1 U.S.
2.1.1.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in the U.S.
2.1.2 Canada
2.1.2.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Canada
2.1.3 Mexico
2.1.3.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Mexico
2.1.4 Brazil
2.1.4.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Brazil
2.1.5 Chile
2.1.5.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Chile
2.1.6 Peru
2.1.6.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Peru
2.1.7 South Africa
2.1.7.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in South Africa
2.1.8 Saudi Arabia
2.1.8.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Saudi Arabia
2.1.9 U.A.E.
2.1.9.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in the U.A.E.
2.1.10 Egypt
2.1.10.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Egypt
2.1.11 Turkey
2.1.11.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Turkey
2.1.12 Israel
2.1.12.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Israel
2.1.13 Hong Kong
2.1.13.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Hong Kong
2.1.14 South Korea
2.1.14.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in South Korea
2.1.15 Vietnam
2.1.15.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Vietnam
2.1.16 China
2.1.16.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in China
2.1.17 Japan
2.1.17.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Japan
2.1.18 Singapore
2.1.18.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Singapore
2.1.19 Australia
2.1.19.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Australia
2.1.20 New Zealand
2.1.20.1 Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in New Zealand
2.2 Profitability Analysis: Smart Farming Adoption across Different Farm Sizes
2.2.1 Digital Technology Adoption in Large Farms
2.2.2 Digital Technology Adoption in Medium Size Farms
2.2.3 Digital Technology Adoption in Small Farms
2.2.4 Profitability Analysis across Farms
2.3 Impact of Sustainable Development Goals in Europe
2.3.1 European Union
2.3.1.1 Role of Smart Farming Service Providers in the EU
2.3.2 Non-EU Regions
2.3.2.1 Role of Smart Farming Service Providers in the Non-EU Countries
2.3.2.2 Impact of the Ukraine-Russia Crisis on the Agriculture Sector
2.3.2.2.1 Loss of Production
2.3.2.2.2 Disruption of Supply Chains
2.3.2.2.3 Price Increase
2.3.2.2.4 Uncertainty among Stakeholders
2.3.2.2.5 Environmental Impact
2.3.2.3 Impact of the Ukraine-Russia Crisis on the Sustainable Development Goals
2.4 Conclusion and Recommendations
2.4.1 Recommendations
2.4.1.1 Emphasis on the EU Organic Action Plan
2.4.1.2 Integration of Agri-Voltaics
2.4.1.3 Foster Circular Economy
2.4.1.4 Implementing Long Range Wide Area Network (LoRaWAN) in Agriculture Systems
2.4.1.4.1 Smart Farming
2.4.1.4.2 Livestock Management
2.4.1.4.3 Water Management
2.4.1.4.4 Pest and Crop Disease Monitoring
2.4.1.4.5 Farm Management Systems
2.4.1.4.6 Supply Chain Traceability
2.4.1.4.7 Energy Efficiency
3 Research Methodology
3.1 Data Sources
3.1.1 Primary Data Sources
3.1.2 Secondary Data Sources
3.1.3 Data Triangulation
List of Figures
Figure 1: Age Groups of Agriculture Labors and Farm Managers in Europe, 2020
Figure 2: Benefits of the EU Green Deal for Smart Farming Companies
Figure 3: Amount of Pesticide Used if EU Green Deal is Implemented, Million Kilograms, 2020-2030
Figure 4: EU SDG Index Score, 2015-2021
Figure 5: Some Non-EU Countries’ SDG Index Score, 2015-2021
Figure 6: EU Green Deal: Impact Analysis on Europe/Other Countries Smart Agriculture Market Coverage
Figure 7: Elements of the EU Green Deal
Figure 8: Goals of the EU Green Deal in the Agriculture Sector
Figure 9: EU’s Action Plan for Promoting the Farm to Fork Strategy
Figure 10: European Union Crop Production Area, Million Hectares, 2011-2031
Figure 11: EU Dairy Herds in Millions, and Yield in Tons/Cow, 2020-2030
Figure 12: EU Per Capita Meat Consumption, Kilograms, 2011-2031
Figure 13: Status of the EU Green Deal 2030 Targets for Agriculture, 2020
Figure 14: Pesticides Used in the Agricultural Fields in the EU, Million Kilograms, 2020 and 2021
Figure 15: Amount of Pesticide Used if EU Green Deal is Implemented, Million Kilograms, 2020-2030
Figure 16: Agricultural Production in the EU, Million Tons, 2019-2021
Figure 17: European Union SDG Index Score, 2015-2021
Figure 18: Some Non-European Union Countries’ SDG Index Score, 2015-2021
Figure 19: Challenges Posed by the Ukraine-Russia Crisis on the Agriculture Sector in Europe
Figure 20: Total Utilized Agricultural Area under Organic Farming in the EU (by Country), Thousand Hectares, 2019
Figure 21: Role of Smart Farming Companies in the Success of the EU Organic Action Plan
Figure 22: Benefits of Agri-Voltaics
Figure 23: Ways to Implement Circular Economy in the EU
Figure 24: Data Triangulation
List of Tables
Table 1: Factors Considered in the Green Deal Impact Analysis Studies on Agriculture, February 2022
Table 2: Global Trade Impact of Various Farm to Fork Strategy Targets, 2022
Table 3: Companies Implementing EU Green Deal in Agriculture
Table 4: Agricultural Trade Agreements between the EU and the U.S., 2022
Table 5: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in the U.S.
Table 6: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Canada
Table 7: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Mexico
Table 8: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Brazil
Table 9: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Chile
Table 10: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Peru
Table 11: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in South Africa
Table 12: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Saudi Arabia
Table 13: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in the U.A.E
Table 14: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Egypt
Table 15: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Turkey
Table 16: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Israel
Table 17: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Hong Kong
Table 18: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in South Korea
Table 19: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Vietnam
Table 20: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in China
Table 21: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Japan
Table 22: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Singapore
Table 23: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in Australia
Table 24: Challenges and Opportunities for Smart Farming Service Providers in New Zealand
Table 25: Main Categories of Farm Sizes
Table 26: Smart Farming Application Adoption by Farm Segment
Table 27: Profitability Analysis for Maize Cultivation across Different Farm Sizes in Bangladesh, 2020
Table 28: SDG Index Scores and Rankings by Country in the EU, 2022

ページTOPに戻る


Press Release

The agriculture sector has been witnessing various technological advancements that have led to the development of various types of agriculture techniques. Advancements in technology include helping in preventing hazards and pesticides in farms, helping in crop production, and helping in enhancing the quality of crops.

Owing to the impending need for better crop management and monitoring systems, along with the growing emphasis on food safety, there is a considerable boost from government and regulatory bodies in Europe toward developing and installing smart farming systems and devices such as sensors, cameras, robots, and drones in agricultural fields. Embedding such systems helps to enhance the capability of agricultural equipment to detect crop conditions, improve diagnostics systems for a crop, and boost sustainable, resource saving, and more efficient agricultural practices.

The European Union (EU) Green Deal represents a comprehensive and ambitious strategy aimed at achieving climate neutrality and promoting sustainable economic growth. Agriculture, as a significant contributor to greenhouse gas emissions and environmental degradation, plays a crucial role in this transformative agenda. The EU Green Deal in agriculture focuses on fostering sustainable farming practices, enhancing biodiversity, mitigating climate change impacts, and ensuring food security.

In this report, the impact of the EU Green Deal on the smart agriculture market in Europe and other countries has been analyzed. Additionally, this report explores the impact of the EU Green Deal on smart farming companies, highlighting the opportunities and challenges they face in contributing to the goals of the Green Deal and fostering a sustainable agricultural future.

The report is a compilation of various studies, including a discussion of the self-sufficiency of the EU and the impact of the EU Green Deal on it, the EU Green Deal targets and status, country-level analysis of the impact of the EU Green Deal on the smart agriculture companies in each country. The report highlights the restraining forces for the market as well as the opportunities for smart agriculture companies across the countries that are major importers and/or exporters of the EU. The report also includes conclusions and recommendations for the progress and better adoption of the EU Green Deal in ways that benefit all stakeholders throughout the agri-food value chain. These recommendations can help to drive the transition toward a more sustainable, resilient, and environmentally friendly agricultural sector in line with the objectives of the EU Green Deal.

Key questions answered in the report:

• What opportunities has the EU Green Deal created for smart agriculture companies?
• What are the major restraints inhibiting the growth of smart agriculture companies if the EU Green Deal is completely implemented?
• What are the cumulative impacts of emerging technologies such as the Internet of Things (IoT), 5G communication, and blockchain, along with the increasing adoption of the EU Green Deal policy on the smart agriculture ecosystem?
• How is the EU Green Deal contributing to improving resource efficiency and environmental sustainability in smart agriculture practices?
• What is the impact of the Ukraine-Russia crisis on the smart agriculture market and the adoption of the EU Green Deal?
• What is the status of the European countries on the Sustainable Development Goals (SDGs) and EU Green Deal sustainability policies?
• What is the action plan and current progress of the Farm to Fork Strategy?
• What are the dynamics of the EU Green Deal in the agriculture sector?

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(農業)の最新刊レポート


よくあるご質問


BIS Research社はどのような調査会社ですか?


多数のアナリストチームと大規模な業界専門家のネットワークを擁するBISリサーチは、市場に影響を与える革新的な技術に関して、高度なマーケットインテリジェンスを提供しています。特に、新興テクノロジーに関す... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/04 10:27

162.47 円

175.74 円

209.86 円

ページTOPに戻る