自動車用統合アンテナシステム市場 - 世界および地域別分析:コンポーネント、アンテナタイプ、アンテナ設計、接続性、周波数、配置、車種、地域に焦点 - 2022-2031年までの分析と予測
Automotive Integrated Antenna System Market - A Global and Regional Analysis: Focus on Component, Antenna Type, Antenna Design, Connectivity, Frequency, Placement, Vehicle Type, and Region - Analysis and Forecast, 2022-2031
自動車用統合アンテナシステム市場 産業概要
世界の自動車用統合アンテナシステム市場は、2021年の9億1360万ドルから2031年には24億2690万ドルに達し、予測期間2022-2031年のCAGRは10.28%で成長すると予測され... もっと見る
サマリー 自動車用統合アンテナシステム市場 産業概要
世界の自動車用統合アンテナシステム市場は、2021年の9億1360万ドルから2031年には24億2690万ドルに達し、予測期間2022-2031年のCAGRは10.28%で成長すると予測される。自動車用統合アンテナシステム市場の成長は、技術の進歩と先進運転支援システム(ADAS)の需要増加が牽引すると予測される。
市場ライフサイクルステージ
世界的なコネクテッドカーの普及により、自動車産業は新たな時代に突入している。自動車は、LIDAR、テレマティクス・コントロール・ユニット、OBD-IIインターフェースなど、さまざまなシステムから膨大な量のデータを生成する広範なセンサー・プラットフォームとともに配備されている。同時に、5Gとその基礎となる低遅延、高帯域幅のV2X技術の登場により、何十もの新しい自動車ユースケースが実現しつつある。
自動車業界は近年、燃料価格の下落、業界の低成長率、電気自動車やハイブリッド車の出現、自動車クレジットの利用可能性の向上、車両フリートの老朽化、そしてカーシェアリングやライドヘイリングサービスといった破壊的トレンドの世界的な出現といった要因により、ダイナミックな変化を遂げている。
影響
車載用統合アンテナシステム市場は、電気自動車の生産・販売の増加、5Gネットワークの導入拡大、先進運転支援システム(ADAS)におけるPMIC需要の増加など、いくつかの要因によって牽引されている。
技術提供の段階的な発展は、既存の自動車市場で大きな市場シェアを獲得するために大手OEMが採用した戦略の1つである。Vehicle-to-Everything (V2X)、先進運転支援システム (ADAS)、Firmware-over-the-Air (FOTA)、診断、リアルタイム地図などの新しいアプリケーションは、車両内外でより多くのデータフローを必要とする。その結果、アンテナの量と種類は飛躍的に増加しました。アンテナシステムの最適な性能のためには、場所と周囲の条件が重要です。
より多くのアンテナが車両に組み込まれるにつれ、適切なパッケージングと位置ソリューションを見つけることがますます困難になってきています。車両にアンテナを設置できる位置は数多くありますが、車種によってすべてが適しているわけではありません。ワイヤレスシステムを良好に受信するためには、考慮すべき要素がいくつかあります。
COVID-19の影響
COVID-19は半導体業界のサプライチェーンに混乱をもたらした。車載用統合アンテナシステム市場に短期的、長期的な影響を与えた。半導体を取り巻く環境は非常に複雑である。組み立て、テスト、梱包、設備など、世界中のサプライヤーやパートナーが多くの原材料を必要としている。インターネット利用の増加は、車載用統合アンテナシステム市場に利益をもたらしている。この市場は自動車販売と生産の拡大が主な要因であるため、COVID-19パンデミックが車載用統合アンテナシステム市場に与える影響は避けられない。度重なる製造工場の閉鎖や操業停止により、世界各地で自動車の生産と販売が伸び悩んだ。
市場の細分化
セグメント1:車種別
- 乗用車
- 商用車
乗用車セグメントは、自動車用統合アンテナシステム市場で最大のシェアを占めている。コネクテッドカー、インフォテインメントシステム搭載の乗用車、自律走行車の販売が増加し、同セグメントの成長を牽引している。
セグメンテーション2:アンテナタイプ別
- 平面アンテナ
- 非平面アンテナ
車載用統合アンテナシステム市場では、平面アンテナが最も大きなシェアを占めている。車載センシングアプリケーションでは、低コスト、薄型、ホストシステムとの統合のしやすさから、平面アンテナが人気を集めている。
セグメンテーション3:コンポーネント別
- テレマティクスコントロールユニット(TCU)
- アンテナ
- ケーブル
- データコネクター
テレマティクスコントロールユニット部門は、自動車用統合アンテナシステム市場で最も高いシェアを占めている。
セグメント4:アンテナデザイン別
- シャークフィンアンテナ(TCUなし)
- アンテナファーム(TCUなし)
- TCU付きアンテナファーム
- アンテナ一体型TCUボックス
- スリムTCU付きアンテナファーム
シャークフィンアンテナ(TCUなし)セグメントは、自動車用統合アンテナシステム市場で最大のシェアを占めている。これらのアンテナは、より弾力性があり、美観に優れ、機能的であるため、人気が高まっている。
セグメンテーション5:コネクティビティ別
- GNSS/GPS
- WiFi-ブルートゥース
- セルラー
- その他
WiFi-Bluetoothセグメントは、車載用統合アンテナシステム市場で最大のシェアを占めている。無線技術の需要の増加がWiFi-Bluetoothセグメントの成長を牽引している。
セグメンテーション6:周波数別
- 高周波
- 超高周波
- 超高周波
車載用統合アンテナシステム市場では、従来型車とコネクテッドカーの世界的な出荷増により、高周波セグメントが最大のシェアを占めている。
セグメンテーション7:地域別
- 北米
- 欧州
- 中国
- アジア太平洋および日本
- その他の地域
北米は現在、自動車用統合アンテナシステム市場で最も競争の激しい市場の一つである。北米地域は米国とカナダで構成されている。技術プロバイダーの存在、誤算の少なさ、製品のカスタマイズ、生産期間の短縮が北米自動車用統合アンテナシステム市場の主な推進要因である。
自動車用統合アンテナシステム市場の最新動向
- 2022年6月、ルネサス エレクトロニクスは、複数のHDカメラモジュールで使用するための電源設計の簡素化、開発サイクル、部品表(BOM)コスト、サプライチェーンリスクの低減を目的とした統合アンテナシステム(PMIC)、ISL78083を発表した。
- 2021年6月、Microchip社は新しいISO 26262準拠のdsPIC33CK1024MP7xxファミリにより、大容量メモリ セグメントをカバーするdsPIC33C DSCの幅広いポートフォリオを拡大しました。1MBフラッシュを搭載したこの新しいdsPIC33C DSCファミリは、AUTOSAR、OS、MCALドライバ、ISO 26262機能安全診断、セキュリティライブラリなどの車載ソフトウェアを実行するアプリケーションを可能にします。また、dsPIC33 DSCファミリには、一般的な車載アプリケーション、高度なセンシングおよび制御、デジタル・パワー、モーター制御アプリケーション向けに、決定論的応答を持つ高性能中央演算処理装置(CPU)と専用ペリフェラルが搭載されています。
- 2021年4月、STマイクロエレクトロニクスは、AMOLEDディスプレイ用の新しい完全集積型アンテナ・システム(PMIC)を発表した。このPMICは、低い静止電流と強化された柔軟性を兼ね備えており、携帯機器のバッテリ駆動時間を延長する。
- 2021年4月、インフィニオン・テクノロジーズAGは、TLE9012DQUおよびTLE9015DQUを含むバッテリー・マネジメントICの新ファミリーを発表した。このICは、バッテリ・セルのモニタリングとバランシングのための最適化されたソリューションを可能にします。これらのデバイスは、マイルドハイブリッド電気自動車(MHEV)、ハイブリッド電気自動車(HEV)、プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)、バッテリー駆動電気自動車(BEV)など、産業用、民生用、自動車用の幅広いアプリケーションに適しています。
需要 - 推進要因と限界
以下は、自動車用統合アンテナシステム市場の需要促進要因である:
- 電気自動車と自律走行車の販売増加
- 自動車の安全性への注目の高まり
また、同市場は以下のような課題により、いくつかの制約に直面することが予想される:
- デバイスの小型化要件とアンテナ帯域幅の拡大要件の相反
このレポートは組織にどのような付加価値をもたらすのか?
製品/イノベーション戦略:電気自動車におけるバッテリーや高温部品の冷却需要の増加が、車載用統合アンテナシステム市場の成長を後押ししている。したがって、車載用統合アンテナシステム市場のビジネスは、高投資・高収益を生み出すモデルである。
成長/マーケティング戦略:車載用統合アンテナシステム市場は指数関数的に成長する市場であり、市場プレイヤーにとって莫大なビジネスチャンスを秘めている。このセグメントで取り上げられている戦略には、製品投入、提携・協力、事業拡大、投資などがある。各社が好む戦略は、世界の自動車用統合アンテナシステム市場における地位を強化するための製品投入、パートナーシップ、提携である。
競争戦略:本調査で分析・プロファイリングした車載用統合アンテナシステム市場の主要企業には、原材料または加工製品を提供する車載用統合アンテナシステム市場ベースの製品メーカーが含まれる。さらに、車載用統合アンテナシステム市場で事業を展開するプレイヤーの詳細な競合ベンチマーキングは、読者がプレイヤー同士のスタック方法を理解するのに役立つように行われ、明確な市場風景を提示している。さらに、パートナーシップ、協定、協力などの包括的な競争戦略は、読者が市場の未開拓の収益ポケットを理解するのに役立ちます。
主要市場プレイヤーと競合の概要
プロフィールに掲載されている企業は、一次専門家から収集したインプットと、企業カバレッジ、製品ポートフォリオ、市場浸透度の分析に基づいて選定されている。
自動車用統合アンテナシステム市場をリードする上位セグメントプレーヤーには、市場シェアの約30%を占める民間企業が含まれる。
主な企業
- TEコネクティビティ
- フィコサ・インターナショナルS.A.
- コンチネンタルオートモーティブ
- 原田工業原田工業
- タオグラス
- 株式会社デンソー
- カトライン・ソリューションズGmbH
- ローデ・シュワルツGmbH & Co KG
- 横河電機株式会社
- 横河電機株式会社
- レアード・コネクティビティ
- AGCオートモーティブ
- エーステクノロジー株式会社
- FIAMM Componenti Accessori - F.C.A.
- ミストラル・ソリューションズ社
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目次 メールに添付
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プレスリリース
世界の自動車用統合アンテナシステム市場は2031年に24億2690万ドルに達すると推定されることが、BIS Researchのプレミアムマーケットインテリジェンス調査で明らかになった。また、予測期間2022-2031年のCAGRは10.28%になると予測しています。
レポートの特長
- 自動車用統合アンテナシステム市場の全体像を把握するため、上位25社(ポイント企業や複数のソリューション企業を含む)の広範な競合ベンチマーキングを実施
- 製品ポートフォリオ、最近の開発、地域的広がりに基づく市場ランキング分析
- 新興企業の概要とアナリストの視点による分析
アナリストの視点
BIS Research社のDhrubajyoti Narayan主席アナリストによると、「自動車用統合アンテナシステム市場は急速に進化しており、今後も同じペースで拍車がかかると予測される。企業は革新的なソリューションを開発し、新製品を市場に投入している。協業と製品投入は、市場の成長を支える重要な戦略である。消費者の嗜好が大きく変化していることは、自動車メーカーがこの領域で確固たる地歩を築くための有力なチャンスとなっている。さらに、電力管理や電気自動車に関する意識の高まり、安全への関心の高まりが、自動車用統合アンテナシステムの採用を世界的に増加させると予想される。"
主な参入企業
本調査で分析・プロファイリングした車載用統合アンテナシステム市場の主要企業には、車載用統合アンテナシステム市場ベースの製品メーカーが含まれ、原材料または加工製品を提供している。さらに、車載用統合アンテナシステム市場で事業を展開するプレイヤーの詳細な競合ベンチマーキングは、読者がプレイヤー間の積み重ね方を理解するのに役立つように行われ、明確な市場風景を提示している。さらに、パートナーシップ、協定、協力などの包括的な競争戦略は、読者が市場の未開拓の収益ポケットを理解するのに役立ちます。
本レポートに掲載されている主要企業には、TE Connectivity、Ficosa International S.A.、Continental Automotive、Harada Industry Co.Ltd.、Taoglas、Denso Corporation、Kathrein Solutions GmbH、Rohde and Schwarz GmbH & Co KG、横河電機株式会社、Antcom Corporation、Laird Connectivity、AGC Automotive、ACE Technologies Corporation、FIAMM Componenti Accessori - F.C.A.、Mistral Solutions Pvt. Ltd.、Movandi Corporation、Metawave Corporation、Pivotal Commwar、Lunewave Inc.、Fractus Antennas S.L.などが挙げられる。
本レポートで扱う主な質問
- 車載用統合アンテナシステム市場に影響を与えている主な要因やトレンドは?
- COVID-19は全世界の車載用統合アンテナシステム市場にどのような影響を与えたのか-実際のビジネスとサプライチェーンは?
- 既存プレーヤーが市場のポジショニングを改善/維持するために取っているステップと、新規参入プレーヤーが採用した戦略とは?
- アンテナタイプ、コンポーネント、デザイン、コネクティビティ、配置、周波数、車種に基づく市場の異なるセグメントとは?
- 世界各国における自動車用統合アンテナシステム開発の最新動向と採用パターンは?
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Summary Automotive Integrated Antenna System Market Industry Overview
The global automotive integrated antenna system market is projected to reach $2,426.9 million by 2031 from $913.6 million in 2021, growing at a CAGR of 10.28% during the forecast period 2022-2031. The growth in the automotive integrated antenna system market is expected to be driven by technological advancements and increasing demand for advanced driver assistance systems (ADAS).
Market Lifecycle Stage
Globally connected vehicles are moving the automotive industry into a new era. Vehicles are being deployed with extensive sensor platforms that generate vast amounts of data from different systems, such as LIDAR, telematics control units, or OBD-II interfaces. At the same time, the advent of 5G and underlying low latency, high bandwidth V2X technology is enabling dozens of new automotive use cases.
The automotive industry has been undergoing dynamic changes in recent years due to factors such as declining fuel prices, low industry growth rate, the emergence of electric and hybrid electric vehicles, improvement in automotive credit availability, aging vehicle fleet, and last but not least, the emergence of disruptive trends such as car sharing and ride-hailing services globally.
Impact
The automotive integrated antenna system market is driven by several factors, such as increasing production and sales of electric cars, growing implementation of 5G networks, and increasing demand for PMICs in advanced driver assistance systems (ADAS).
The gradual development in technological offerings is one such strategy adopted by major OEMs to gain significant market share in the established automotive markets. New applications, such as vehicle-to-everything (V2X), advanced driver assistance systems (ADAS), firmware-over-the-air (FOTA), diagnostics, real-time maps, etc., require a larger data flow in and out of a vehicle. As a result, the amount and variety of antennas have increased tremendously. For optimal performance of an antenna system, location and surrounding conditions are critical.
With more and more antennas being integrated into vehicles, finding suitable packaging and location solutions is becoming ever more of a challenge. There are many positions possible to place antennas on a vehicle, but not all are good for each type of car. For good reception of wireless systems, there are a number of factors to be considered.
Impact of COVID-19
COVID-19 caused disruptions in the supply chain of the semiconductor industry. It had short-term and long-term effects on the automotive integrated antenna system market. The environment for semiconductor operations is quite complex. For assembly, testing, packing, and equipment, suppliers and partners around the world need a lot of raw materials. Increased use of the internet is benefiting the automotive integrated antenna system market. Since the market is predominantly driven by expanding car sales and production, the influence of the COVID-19 pandemic on the automotive integrated antenna system market was unavoidable. Due to the repeated lockdowns and shutdowns of manufacturing units, car output and sales grew slowly in various parts of the world.
Market Segmentation:
Segmentation 1: by Vehicle Type • Passenger Vehicles • Commercial Vehicles
The passenger vehicles segment accounts for largest share of the automotive integrated antenna system market. Rise in the sale of connected vehicles, passenger vehicles with infotainment systems, and autonomous vehicles is driving the segment growth.
Segmentation 2: by Antenna Type • Planar Antenna • Non-Planar Antenna
The planar antenna segment accounts for the largest share of the automotive integrated antenna system market. In automotive sensing applications, planar antennas are gaining popularity due to their low cost, low profile, and ease of integration with host systems.
Segmentation 3: by Component • Telematics Control Unit (TCU) • Antennas • Cables • Data Connectors
The telematics control unit segment accounts for highest share of the automotive integrated antenna system market.
Segmentation 4: by Antenna Design • Shark-Fin Antenna (without TCU) • Antenna Farm (Without TCU) • Antenna Farm with TCU • TCU Box with Integrated Antenna • Antenna Farm with Slim TCU
The Shark-Fin Antenna (Without TCU) segment accounts for the largest share of the automotive integrated antenna system market. These antennas are growing in popularity because they are more resilient, aesthetically pleasing, and functional.
Segmentation 5: by Connectivity • GNSS/GPS • WiFi-Bluetooth • Cellular • Others
The WiFi-Bluetooth segment accounts for the largest share of the automotive integrated antenna system market. The increase in the demand of wireless technology drives the WiFi-Bluetooth segment growth.
Segmentation 6: by Frequency • High Frequency • Very High Frequency • Ultra-High Frequency
The high frequency segment accounts for the largest share of the automotive integrated antenna system market due to an increase in shipment of the conventional and connected cars globally.
Segmentation 7: by Region • North America • Europe • China • Asia-Pacific and Japan • Rest-of-the-World
North America is currently one of the most competitive markets in the automotive integrated antenna system market. The North America region comprises the U.S. and Canada. The presence of technology providers, minimal miscalculations, product customization, and reduced production timescale are the primary driving factors of the North America automotive integrated antenna system market.
Recent Developments in the Automotive Integrated Antenna System Market
• In June 2022, Renesas Electronics Corporation launched the ISL78083, a integrated antenna system (PMIC) aimed at simplifying power supply design for use in multiple HD camera modules, reducing development cycles, bill of materials (BOM) cost, and supply chain risks. • In June 2021, Microchip expanded its broad portfolio of dsPIC33C DSCs to cover the large memory segment with the new ISO 26262-compliant dsPIC33CK1024MP7xx family. This new family of dsPIC33C DSCs with 1 MB Flash enables applications running automotive software such as AUTOSAR, OS, MCAL drivers, ISO 26262 functional safety diagnostics, and security libraries. The family of dsPIC33 DSCs also includes a high-performance central processing unit (CPU) with a deterministic response and specialized peripherals for general automotive, advanced sensing and control, digital power, and motor control applications. • In April 2021, STMicroelectronics launched a new fully integrated integrated antenna system (PMIC) for AMOLED displays that combine a low quiescent current and enhanced flexibility to extend the battery runtime of portable devices. • In April 2021, Infineon Technologies AG introduced a new family of battery management ICs, including TLE9012DQU and TLE9015DQU. The ICs enable an optimized solution for battery cell monitoring and balancing. The devices are suitable for a wide range of industrial, consumer, and automotive applications, such as mild hybrid electric vehicles (MHEV), hybrid electric vehicles (HEV), plug-in hybrid electric vehicles (PHEV), and battery-powered electric vehicles (BEV).
Demand – Drivers and Limitations
Following are the demand drivers for the automotive integrated antenna system market:
• Increasing Sales of Electric and Autonomous Vehicles • Increasing Focus on Vehicle Safety
The market is expected to face some limitations as well due to the following challenge:
• Conflict between Requirements for Smaller Device Size and Larger Antenna Bandwidth
How can this report add value to an organization?
Product/Innovation Strategy: Increasing demand for cooling of batteries and high-temperature parts in electric vehicles is boosting the growth of the automotive integrated antenna system market. Therefore, the automotive integrated antenna system market business is a high-investment and high-revenue generating model.
Growth/Marketing Strategy: The automotive integrated antenna system market is an exponentially growing market holding enormous opportunities for the market players. Some of the strategies covered in this segment are product launches, partnerships and collaborations, business expansions, and investments. The companies' preferred strategy has been product launches, partnerships, and collaborations to strengthen their positions in the global automotive integrated antenna system market.
Competitive Strategy: Key players in the automotive integrated antenna system market analyzed and profiled in the study involve automotive integrated antenna system market-based product manufacturers that provide raw or processed products. Moreover, a detailed competitive benchmarking of the players operating in the automotive integrated antenna system market has been done to help the reader understand the ways in which players stack against each other, presenting a clear market landscape. Additionally, comprehensive competitive strategies such as partnerships, agreements, and collaborations will aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the market.
Key Market Players and Competition Synopsis
The companies that are profiled have been selected based on inputs gathered from primary experts and analyzing company coverage, product portfolio, and market penetration.
The top segment players who are leading the automotive integrated antenna system market include private companies that capture around 30% of the market share, whereas public companies in the market capture around 70% of the market share.
Key Companies Profiled
• TE Connectivity • Ficosa International S.A. • Continental Automotive • Harada Industry Co. Ltd. • Taoglas • Denso Corporation • Kathrein Solutions GmbH • Rohde and Schwarz GmbH & Co KG • Yokogawa Electric Corporation • Antcom Corporation • Laird Connectivity • AGC Automotive • ACE Technologies Corporation • FIAMM Componenti Accessori - F.C.A. • Mistral Solutions Pvt. Ltd.
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Press Release
The global automotive integrated antenna system market is estimated to reach $2,426.9 million in 2031, reveals the premium market intelligence study by BIS Research. The study also highlights that the market is set to witness a CAGR of 10.28% during the forecast period 2022-2031.
USP of the Report
• Extensive competitive benchmarking of the top 25 players (including point and multiple solution companies) to offer a holistic view of the automotive integrated antenna system market landscape • Market ranking analysis based on product portfolio, recent developments, and regional spread • Startups’ analysis with an overview and analyst’s viewpoint
Analyst Perspective
According to Dhrubajyoti Narayan, Principal Analyst, BIS Research, “The automotive integrated antenna system market is evolving rapidly and is anticipated to continue to spur at the same pace in the following years. Businesses are developing innovative solutions and launching new products in the market. Collaborations and product launches are the key strategies assisting the market's growth. The massive shift in consumer preferences has provided a viable opportunity for automotive manufacturers to gain strong ground in this domain. Moreover, increasing awareness regarding power management and electric cars and growing safety concerns are expected to increase the adoption of automotive integrated antenna systems globally.”
Key Companies Operating in The Market
Key players in the automotive integrated antenna system market analyzed and profiled in the study involve automotive integrated antenna system market-based product manufacturers that provide raw or processed products. Moreover, a detailed competitive benchmarking of the players operating in the automotive integrated antenna system market has been done to help the reader understand the ways in which players stack against each other, presenting a clear market landscape. Additionally, comprehensive competitive strategies such as partnerships, agreements, and collaborations will aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the market.
The key players profiled in the report include TE Connectivity, Ficosa International S.A., Continental Automotive, Harada Industry Co. Ltd., Taoglas, Denso Corporation, Kathrein Solutions GmbH, Rohde and Schwarz GmbH & Co KG, Yokogawa Electric Corporation, Antcom Corporation, Laird Connectivity, AGC Automotive, ACE Technologies Corporation, FIAMM Componenti Accessori - F.C.A., Mistral Solutions Pvt. Ltd., Movandi Corporation, Metawave Corporation, Pivotal Commwar, Lunewave Inc., and Fractus Antennas S.L.
Key Questions Answered in the Report
• What are the major factors and trends that are impacting the automotive integrated antenna system market? • How has COVID-19 impacted the automotive integrated antenna system market across the globe –actual business and supply chain? • What are the steps taken by the existing players to improve/maintain their market positioning and strategy adopted by new players entering in market space? • What are the different segments based on antenna type, component, design, connectivity, placement, frequency, and vehicle type in the market, and how are they going to perform in the coming years? • What are the latest developments in various countries across the globe for the development of automotive integrated antenna systems, and what are the adoption patterns?
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よくあるご質問
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多数のアナリストチームと大規模な業界専門家のネットワークを擁するBISリサーチは、市場に影響を与える革新的な技術に関して、高度なマーケットインテリジェンスを提供しています。特に、新興テクノロジーに関す... もっと見る
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