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欧州と北米の自転車テレマティクス市場


The Bicycle Telematics Market in Europe and North America

概要 自転車テレマティクス市場の最新動向は?ベルグインサイトは、欧州と北米におけるアクティブな自転車用テレマティクス・システムの数が、2023年末の170万台から2028年には390万台へと年平均成長... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2024年4月24日 Eur1,000
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サマリー

概要

自転車テレマティクス市場の最新動向は?ベルグインサイトは、欧州と北米におけるアクティブな自転車用テレマティクス・システムの数が、2023年末の170万台から2028年には390万台へと年平均成長率18.5%で拡大すると予測している。この数字には、OEMとアフターマーケットの両方のソリューションが含まれる。ベンダー、製品、市場に関する最新情報をご覧ください。

 


 


欧州と北米の自転車テレマティクス市場は、OEMとアフターマーケットの自転車テレマティクス市場の最新動向を分析したベルグインサイト初の戦略レポートです。ベルグインサイトのこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説を含む45ページにわたる独自のビジネスインテリジェンスを提供し、ビジネス上の意思決定の基礎とします。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする企業への数多くのインタビューからの洞察。
  • 自転車テレマティクスシステムと関連コンセプトの説明。
  • 12社の自転車OEMテレマティクスのケーススタディ。
  • 自転車テレマティクス・サービス・プロバイダー14社の詳細プロフィール。
  • 市場動向と主要開発の詳細分析。
  • 2028年までの地域別市場予測

欧州と北米の自転車用テレマティクス・システムの設置台数は2023年に170万台に達する

テレマティクスは、幅広い車両接続ソリューションに適用される用語である。本レポートにおけるベルグインサイトのテレマティクス・システムの定義は、何らかの形態のセルラー通信を組み込んだ自転車用に設計された自動システムである。自転車業界におけるテレマティクス・システムの採用は、ここ数年で加速している。市場にはアフターマーケットと OEM のテレマティクス・ソリューションがある。自転車テレマティクス・システムの主な用途は、盗難車追跡と盗難防止である。自転車の盗難は深刻化しており、ヨーロッパや北米では毎年数百万台の自転車が盗難に遭っている。自転車OEMは、車両診断やメンテナンスサービス、ロードサイドアシスタンスサービス、コネクテッドナビゲーション、衝突検知サービス、無線アップデートなどのサービスも提供している。アフターマーケット分野では、盗難車追跡サービスがますます一般的になっている。

2023年末時点で、欧州における自転車用テレマティクス・システムのアクティブ数は、OEMとアフターマーケットの両セグメントを含めて推定156万台であった。年平均成長率17.3%で成長する自転車用テレマティクス・システムは、2028年までに346万台に達すると予想される。アフターマーケットとOEMのテレマティクス・システムの年間出荷台数は、2023年の42万台から2028年には117万台に達すると予想される。北米市場はまだ欧州に大きく遅れをとっているが、今後数年で急成長が見込まれる。北米では2023年末までに、OEMとアフターマーケットの両セグメントを含むアクティブ・テレマティクス・システムの総使用台数が9万台に達する。年平均成長率(CAGR)34.4%で成長するこの数は、2028年までに394,000に達すると予想される。アフターマーケットとOEMのテレマティクス・システムの年間出荷台数は、2023年の45,000台から2028年には北米で169,000台に達すると予想される。

テレマティクス・サービスを提供する自転車OEMの例としては、エストニアのAmpler Bikes、ドイツのCanyon Bicycles、Riese & Müller、Urtopia、ベルギーのCowboy、Stella、フランスのGaya、オランダのGazelle、Urban Arrow、Van Moof、Sparta、米国のQuietKatなどがある。主要テレマティクス・サービス・プロバイダーには、Comodule、Conneqtech、IoT Venture、Velco、PowUnityなどがある。その他のプロバイダーには、Bosch、Haveltec、BikeFinder、Trackap、Tracefy、Boomerang Bike、Leopard Tech、ConnectLab、Boréal Bikesなどがある。テレマティクス・サービス・プロバイダーの多くは、OEMとアフターマーケット・ソリューションを組み合わせて提供しているが、どちらか一方のセグメントに特化しているところもある。さらに、テレマティクス・サービス・プロバイダーは、比較的単純な追跡サービスから、幅広い機能を可能にする完全なテレマティクス・システムまで、さまざまな形態のテレマティクス・サービスを提供している。

本レポートは以下の質問に答えます

  • 自転車OEMおよびアフターマーケット・テレマティックス業界の現状は?
  • 自転車テレマティクスの主な応用分野は?
  • 主要な自転車テレマティクス・サービス・プロバイダーは?
  • 現在、大手自転車OEMはどのようなテレマティクス製品を提供しているか?
  • 自転車OEMはどのようなビジネスモデルを採用しているか?
  • 自転車テレマティクスの将来のユースケースは?
  • 欧州と北米の市場はどのように発展するか?


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目次

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図の一覧

エグゼクティブサマリー

1 自転車市場

1.1 概要
1.1.1 欧州と北米の自転車市場統計
1.2 自転車のテレマティクス・インフラストラクチャ
1.2.1 車両セグメント
1.2.2 追跡セグメント
1.2.3 ネットワークセグメント
1.2.4 サービスセグメント
1.3 自転車テレマティクス応用分野
1.3.1 車両診断とメンテナンス
1.3.2 車両管理
1.3.3 盗難車両追跡
1.3.4 衝突検知サービス
1.3.5 無線アップデート
1.4 接続オプション
1.4.1 テザリング・デバイス
1.4.2 組み込み型テレマティクス・ソリューション
1.4.3 アフターマーケット・テレマティクス・ソリューション
1.5 自転車盗難データ

2 市場予測と動向

2.1 市場予測
2.1.1 OEMテレマティクスソリューション
2.1.2 アフターマーケット・テレマティクス・ソリューション
2.1.3 主要自転車テレマティクス・サービス・プロバイダー
2.2 市場動向
2.2.1 自転車テレマティクスの主要アプリケーションは車両追跡
2.2.2 テレマティクス・サービスは自転車利用者の体験向上に役立つ
2.2.3 自転車OEMにとってテレマティクスは顧客との関係を改善できる
2.2.4 V2Xは自転車の有望なユースケースである
2.2.5 自転車市場に参入する保険テレマティクス

3 企業プロフィールと戦略

3.1 自転車OEMのテレマティクスへの取り組み
3.1.1 Ampler Bikes
3.1.2 Canyon Bicycles
3.1.3 Cowboy
3.1.4 Gaya
3.1.5 Gazelle
3.1.6 QuietKat
3.1.7 Riese & Müller
3.1.8 Sparta (Accell Group)
3.1.9 Stella
3.1.10 Urban Arrow
3.1.11 Urtopia
3.1.12 Van Moof (Lavoie)
3.2 自転車テレマティクス・サービス・プロバイダー
3.2.1 BikeFinder
3.2.2 Boomerang Bike
3.2.3 Boréal Bikes
3.2.4 Bosch
3.2.5 Comodule
3.2.6 ConnectLab
3.2.7 Conneqtech
3.2.8 Haveltec
3.2.9 IoT Venture
3.2.10 Leopard Tech
3.2.11 PowUnity
3.2.12 Tracefy
3.2.13 Trackap
3.2.14 Velco

用語集

 

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プレスリリース

2024-04-24 プレスリリース
欧州と北米の自転車用テレマティクス・システムの設置台数が2023年に170万台に到達

IoTアナリスト企業Berg Insightの新しい市場調査報告書によると、欧州と北米における自転車用テレマティクスシステムのアクティブ台数は、2023年の170万台から2028年には390万台に達する。自転車用テレマティクス・システムの導入は近年加速している。市場にはアフターマーケットとOEMの両方のテレマティクス・ソリューションがある。「自転車テレマティクス・システムの主な用途は盗難車追跡と盗難防止である。自転車の盗難は深刻化しており、欧州と北米では毎年数百万台の自転車が盗難に遭っている。テレマティクス・ソリューションは、自転車を保護するための効果的な手段であることが証明されています」と、Berg Insight社のIoTアナリストであるMartin Cederqvist氏は述べている。

自転車OEMはまた、予知保全や車両診断、衝突検知サービス、無線ソフトウェア・アップデート、コネクテッド・ナビゲーションなどのサービスを導入している。自転車OEMはこのようなサービスを利用することで、サービスの差別化を図り、ユーザー体験を向上させることができる。アフターマーケット向け自転車テレマティクス・システムの主な用途は盗難車追跡であり、一部のソリューションには盗難車回収サービスも含まれている。

また、従来の自転車に比べ高価な電動自転車の普及が市場を牽引している。OEMのテレマティクス・システムは通常、テレマティクス・デバイスに電力を供給できる電動自転車のバッテリーと統合されている。「一部の保険会社は、自転車に追跡機能を備えたアクティブ・テレマティクス・デバイスが搭載されている場合、顧客に保険料の割引を提供している。テレマティクス・デバイスは通常、自転車のライブ・トラッキングを可能にし、盗難にあった場合に再び発見される確率を上げます」と、Cederqvist氏は言う。

現在、コネクテッド・サービスを提供する自転車OEMは数多い。例えば、エストニアのAmpler Bikes、ドイツのCanyon Bicycles、Riese & Müller、Urtopia、ベルギーのCowboy、Stella、フランスのGaya、オランダのGazelle、Sparta、Urban Arrow、Van Moof、アメリカのQuietKatなどである。主要なテレマティクス・サービス・プロバイダーは欧州に拠点を置いている。Comodule、Conneqtech、IoT Venture、Velco、PowUnityなどである。その他のプロバイダーには、Bosch、Haveltec、BikeFinder、Trackap、Tracefy、Boomerang Bike、Leopard Tech、ConnectLab、Boréal Bikesなどがある。「テレマティクス・サービス・プロバイダーの多くは、OEMとアフターマーケット・ソリューションの組み合わせを提供しているが、どちらか一方のセグメントに特化しているところもある。さらに、テレマティクス・サービス・プロバイダーは、比較的単純な追跡サービスから、幅広い機能を可能にする完全なテレマティクス・システムまで、さまざまな形態のテレマティクス・ソリューションを提供しています」と、Cederqvist氏は締めくくった。

 

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Summary

Description

What are the latest developments on the bicycle telematics market? Berg Insight estimates that the number of active bicycle telematics systems in Europe and North America will grow at a CAGR of 18.5 percent from 1.7 million at the end of 2023 to 3.9 million by 2028. These numbers include both OEM and aftermarket solutions. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets.

 


 

The Bicycle Telematics Market in Europe and North America is the first strategy report from Berg Insight analysing the latest developments on the OEM and aftermarket bicycle telematics markets. This strategic research report from Berg Insight provides you with 45 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Insights from numerous interviews with market leading companies.
  • Descriptions of bicycle telematics systems and associated concepts.
  • Case studies of 12 bicycle OEM telematics offerings.
  • Detailed profiles of 14 bicycle telematics service providers.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • Market forecasts by region lasting until 2028.

The installed base of bicycle telematics systems in Europe and North America reached 1.7 million in 2023

Telematics is a broad term that may be applied to a wide range of vehicle connectivity solutions. Berg Insight’s definition of a telematics system in this report is an automatic system designed for any bicycle that incorporates some form of cellular communications. The adoption of telematics systems in the bicycle industry has picked up speed in the past few years. There are both aftermarket and OEM telematics solutions available on the market. The main use case for bicycle telematics systems is stolen vehicle tracking and theft prevention. Bicycle theft is a growing concern and millions of bicycles are stolen every year in Europe and North America. Bicycle OEMs also offer services such as vehicle diagnostics and maintenance services, roadside assistance services, connected navigation, crash detection services as well as over-the-air updates. In the aftermarket segment, stolen vehicle tracking services are increasingly common.

At the end of 2023, there were an estimated 1.56 million active bicycle telematics systems including both the OEM and aftermarket segments in Europe. Growing at a CAGR of 17.3 percent, the number of active bicycle telematics systems is expected to reach 3.46 million by 2028. Yearly shipments of aftermarket and OEM telematics systems are moreover expected to reach 1.17 million in Europe in 2028, up from 0.42 million in 2023. The North American market is still far behind Europe, but is expected to grow rapidly in the coming years. The total number of active telematics systems in use including both the OEM and aftermarket segments reached 90,000 in North America by year-end 2023. Growing at a CAGR of 34.4 percent, this number is expected to reach 394,000 by 2028. Yearly shipments of aftermarket and OEM telematics systems are expected to reach 169,000 in North America in 2028, up from 45,000 in 2023.

Examples of bicycle OEMs offering telematics services include Ampler Bikes from Estonia; Canyon Bicycles, Riese & Müller and Urtopia from Germany; Cowboy and Stella from Belgium; Gaya from France; Gazelle, Urban Arrow, Van Moof and Sparta from the Netherlands; as well as QuietKat from the US. Leading telematics service providers include Comodule, Conneqtech, IoT Venture, Velco and PowUnity. Other providers serving the market include Bosch, Haveltec, BikeFinder, Trackap, Tracefy, Boomerang Bike, Leopard Tech, ConnectLab and Boréal Bikes. Many telematics service providers offer a combination of OEM and aftermarket solutions while some focus on one of the segments. Telematics service providers moreover provide different forms of telematics services ranging from relatively simple tracking services to full telematics systems enabling a wide range of features.

This report answers the following questions:

  • What is the current status of the bicycle OEM and aftermarket telematics industry?
  • Which are the key bicycle telematics applications?
  • Which are the leading bicycle telematics service providers?
  • What telematics offerings are available from the leading bicycle OEMs today?
  • What business models are used by bicycle OEMs?
  • What are the future use cases for bicycle telematics?
  • How will the market evolve in Europe and North America?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    The Bicycle Market

1.1    Introduction
1.1.1    Bicycle market statistics in Europe and North America
1.2    Bicycle telematics infrastructure
1.2.1    Vehicle segment
1.2.2    Tracking segment
1.2.3    Network segment
1.2.4    Service segment
1.3    Bicycle telematics applications
1.3.1    Vehicle diagnostics and maintenance
1.3.2    Vehicle management
1.3.3    Stolen vehicle tracking
1.3.4    Crash detection services
1.3.5    Over-the-air updates
1.4    Connectivity options
1.4.1    Tethered devices
1.4.2    Embedded telematics solutions
1.4.3    Aftermarket telematics solutions
1.5    Bicycle theft data

2    Market Forecast and Trends

2.1    Market forecasts
2.1.1    OEM telematics solutions
2.1.2    Aftermarket telematics solutions
2.1.3    Leading bicycle telematics service providers
2.2    Market trends
2.2.1    Vehicle tracking is the main bicycle telematics application
2.2.2    Telematics services can help improve the bicycle user experience
2.2.3    Telematics can improve customer relationships for bicycle OEMs
2.2.4    V2X is a promising use case for bicycles
2.2.5    Insurance telematics enters the bicycle market

3    Company Profiles and Strategies

3.1    Bicycle OEM telematics initiatives
3.1.1    Ampler Bikes
3.1.2    Canyon Bicycles
3.1.3    Cowboy
3.1.4    Gaya
3.1.5    Gazelle
3.1.6    QuietKat
3.1.7    Riese & Müller
3.1.8    Sparta (Accell Group)
3.1.9    Stella
3.1.10    Urban Arrow
3.1.11    Urtopia
3.1.12    Van Moof (Lavoie)
3.2    Bicycle telematics service providers
3.2.1    BikeFinder
3.2.2    Boomerang Bike
3.2.3    Boréal Bikes
3.2.4    Bosch
3.2.5    Comodule
3.2.6    ConnectLab
3.2.7    Conneqtech
3.2.8    Haveltec
3.2.9    IoT Venture
3.2.10    Leopard Tech
3.2.11    PowUnity
3.2.12    Tracefy
3.2.13    Trackap
3.2.14    Velco

Glossary

 

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Press Release

2024-04-24 Press releases
The installed base of bicycle telematics systems in Europe and North America reached 1.7 million in 2023

According to a new market research report from the IoT analyst firm Berg Insight, the number of active bicycle telematics systems in Europe and North America will reach 3.9 million in 2028, up from 1.7 million active units in 2023. The adoption of bicycle telematics systems has picked up speed in recent years. There are both aftermarket and OEM telematics solutions available on the market. “The main use case for bicycle telematics systems is stolen vehicle tracking and theft prevention. Bicycle theft is a growing concern and millions of bicycles are stolen every year in Europe and North America. Telematics solutions have proved to be an effective measure for protecting bicycles”, said Martin Cederqvist, IoT Analyst at Berg Insight.

Bicycle OEMs have also introduced services such as predictive maintenance and vehicle diagnostics, crash detection services, over-the-air software updates and connected navigation. Bicycle OEMs can use such services to differentiate their offering as well as improve the user experience. The main application for aftermarket bicycle telematics systems is stolen vehicle tracking and some solutions then also include stolen vehicle recovery services.

The market is also driven by the increasing uptake of electric bicycles, which are more costly compared to conventional bicycles. OEM telematics systems are usually integrated with the e-bike battery that can power the telematics device. “Some insurance companies offer customers discounts on insurance premiums if the bicycles are equipped with an active telematics device with tracking capabilities. Telematics devices usually enable live tracking of the bicycle which increases the probability of finding the bicycle again if stolen, which is the reason why insurance companies are ready to offer lower premiums”, said Mr Cederqvist.

There are numerous of bicycle OEMs offering connected services today. Examples of such companies include Ampler Bikes from Estonia; Canyon Bicycles, Riese & Müller and Urtopia from Germany; Cowboy and Stella from Belgium; Gaya from France; Gazelle, Sparta, Urban Arrow and Van Moof from the Netherlands; as well as QuietKat from the US. The leading telematics service providers are based in Europe. Those include Comodule, Conneqtech, IoT Venture, Velco and PowUnity. Other providers serving the market include Bosch, Haveltec, BikeFinder, Trackap, Tracefy, Boomerang Bike, Leopard Tech, ConnectLab and Boréal Bikes. “Many telematics service providers offer a combination of OEM and aftermarket solutions while some focus on one of the segments. Telematics service providers moreover provide different forms of telematics solutions ranging from relatively simple tracking services to full telematics systems enabling a wide range of features”, concluded Mr Cederqvist.

 

 

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