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欧州のコネクテッドケア(第4版)


Connected Care in Europe – 4th Edition

概要 コネクテッドケア市場における膨大なビジネスチャンスに、モバイル業界はどのように対処すべきなのか。ベルグインサイトは、欧州のコネクテッドケア市場における携帯電話接続数は、2021年の330万... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2022年6月1日 Eur1,500
シングルユーザライセンス
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170 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

概要

コネクテッドケア市場における膨大なビジネスチャンスに、モバイル業界はどのように対処すべきなのか。ベルグインサイトは、欧州のコネクテッドケア市場における携帯電話接続数は、2021年の330万から2027年には910万以上に増加すると予測しています。この170ページの詳細レポートで、無線技術が遠隔医療や遠隔介護のソリューションとどのようにシームレスに統合されるようになるのかについて詳しく説明します。

 


 

欧州のコネクテッドケアは、この地域の遠隔医療と遠隔介護市場の最新動向を分析したベルグインサイトの包括的なレポートです。この戦略的調査レポートは、5年間の業界予測と専門家のコメントを含む170ページのユニークなビジネスインテリジェンスを提供し、あなたのビジネスの意思決定の基礎とします。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする30社のエグゼクティブインタビューから利益を得ることができます。
  • コネクテッドケアエコシステムの主要プレイヤーを特定します。
  • コネクテッドケアデバイスとサービスの最新動向を知ることができます。
  • 欧州のヘルスケアおよびソーシャルケアシステムのダイナミクスを理解する。
  • 次世代ソリューションの採用がどのように進んでいるかを評価します。
  • 2027年までの詳細な市場予測を含む専門家による市場分析からメリットを得ることができます。

欧州のコネクテッドケアの売上は2027年に70億ユーロに達する見込み
高齢化と慢性疾患の蔓延は、今世紀の欧州における2大課題となるでしょう。コネクテッドケアソリューションは、より効率的なケアの提供を可能にし、人々がより長く自宅で自立して生活できるようにすることで、社会の負担を軽減できると広く信じられています。ベルグインサイトのコネクテッドケアの定義は、ヘルスケアとソーシャルケアのサービスを遠隔で提供するために使用されるテレケアとテレヘルスのソリューションで構成されています。現在、最も一般的なコネクテッドケアソリューションは、従来の遠隔介護アラームで、緊急時にユーザーが押すウェアラブルアラームボタンが含まれています。次世代の遠隔介護システムは技術的にさらに進化しており、例えば、ユーザーが予期せぬ時間に家を出たり、薬を飲み忘れたりした場合に、自動的にアラームを作動させることができます。さらに、次世代遠隔介護ソリューションには、ユーザーが常に携帯できるモバイル型遠隔介護アラームが含まれます。遠隔医療ソリューションには、COPD、慢性心不全、糖尿病、高血圧、喘息、冠動脈疾患、慢性腎臓病などの患者の遠隔監視・管理に使用される医療機器と監視サービスが含まれています。

従来の遠隔介護は、コネクテッドケア市場の中で最大かつ最も成熟したセグメントであり、2021年末のユーザー数は合計590万人です。次世代型テレケアソリューションの市場は成長段階に入り、2021年末のEU27+3カ国における利用者総数は290万人と推定される一方、テレヘルスの利用者数は130万人に達しています。コネクテッドケアソリューションの利用者数は、3つのソリューションカテゴリーに重複があるため、2021年末には合計860万人に達します。市場は今後6年間に年平均成長率12.1%で成長し、2027年にはコネクテッドケア利用者が1710万人に達すると予想されます。ベルグインサイトは、2027年のコネクテッドケア市場のユーザー数は770万人と予測し、従来型テレケアが次世代型テレケアに抜かれ、最大セグメントとなると予想しています。しかし、予測期間終了時には、従来の遠隔介護が750万ユーザー、遠隔健康が570万ユーザーでこれに続くと思われます。

EU27+3カ国におけるコネクテッドケアの収益は、2021年に推定36億ユーロに達しました。これには、従来の遠隔介護ソリューション、次世代遠隔介護ソリューション、遠隔健康ソリューションによる収益が含まれます。同市場は2021年から2027年にかけてCAGR11.8%で成長し、予測期間終了時には70億ユーロに達すると予想されます。2021年には従来の遠隔介護ソリューションが最大のシェアを占めましたが、今後6年間は次世代遠隔介護や遠隔健康市場ほどの急成長は望めないと考えられます。

欧州の伝統的な遠隔介護機器市場は、高度に統合されています。TunstallとLegrandの大手2社はほぼ全ての市場で主導的地位を占め、この地域の遠隔介護機器販売台数の3分の2近くを占めている。一方、次世代遠隔介護市場は断片的である。大手遠隔介護機器メーカーに加え、次世代市場で活躍する企業には、活動量モニタリングのEssence Group、Just Checking、Vitalbase、Vivago、モバイル遠隔介護のEveron、Libify、Navigil、Oysta Technology、SmartLife Care、Smartwatcher、投薬遵守モニタリングのEvondos、Vitavanti、AceAge、iZafe Groupといった専門プロバイダーが含まれます。遠隔医療市場も同様に、急速に進化している断片的な市場である。多くの新興企業だけでなく、隣接する業界の老舗ソリューションプロバイダーも市場で活動しています。例えば、Huma、Luscii、Dignio、Comarch、eDevice、SHL Telemedicineなどです。

欧州では電話網のデジタル化が進んでおり、今後数年のうちにPSTNベースの遠隔介護システムの大規模な入れ替えが必要になると予想されています。同時に、社会的ケアやヘルスケアサービスをより効率的に提供するための新しいタイプのソリューションへの関心も高まっています。ベルグインサイトは、このようなトレンドが次世代のコネクテッド・ケアソリューションへの移行を促進すると予測しています。また、将来の介護は、ユーザーのデータを継続的に分析し、異常があった場合に対処することで、予測可能なものになると予想されます。介護事業者は、遠隔介護機器だけでなく、スマートホームセンサーや医療記録など、他のソースからのデータにも依存するソリューションと連携することになるでしょう。デジタル技術への移行は、モバイルネットワーク事業者にとっても朗報です。新しいコネクテッドケアシステムの大半は、携帯電話接続に依存しているからです。実際、ベルグインサイトは、携帯電話接続の数が2021年の約330万から2027年には910万以上に増加すると予測しています。

本レポートは以下の質問に答えます

  1. コネクテッドケアの主な業種はどこか?
  2. 欧州の同市場の主な推進要因は何か?
  3. 欧州各国での遠隔介護システムの利用者数は?
  4. コネクテッドケア製品の一般的な技術動向は?
  5. 欧州の主要な遠隔介護機器プロバイダーはどこか?
  6. コネクテッドケア市場は今後5年間でどのように進化するのか?
  7. 遠隔医療、遠隔介護、スマートホームソリューションの市場はどのように収束していくのか?
  8. セルラーIoT接続の潜在的な市場規模はどの程度か?


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目次

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図表の一覧

エグゼクティブサマリー

1 欧州の医療と社会保障

1.1 紹介
1.1.1 高齢化社会
1.1.2 メタボリックシンドロームと生活習慣病
1.2 慢性疾患
1.2.1 循環器系疾患
1.2.2 慢性呼吸器疾患
1.2.3 糖尿病
1.3 神経疾患、精神疾患、身体障害
1.3.1 自閉症スペクトラム障害
1.3.2 認知症
1.3.3 てんかん
1.3.4 その他の疾患および障害
1.4 医療・社会保障制度
1.4.1 医療制度
1.4.2 社会的ケアシステム
1.5 規制環境
1.5.1 医療機器に関する規制
1.5.2 プライバシーに関する規制
1.5.3 標準化

2 従来の遠隔介護ソリューション

2.1 市場概要
2.1.1 フォームファクターとユースケース
2.1.2 バリューチェーン
2.1.3 競合他社の状況
2.2 ソリューションプロバイダー
2.2.1 9Solutions
2.2.2 アルテア
2.2.3 アズールソフト
2.2.4 ベゲリ
2.2.5 ケアリウム(ドロケア)
2.2.6 Chubb コミュニティケア
2.2.7 イノベーション(ベルクリザン)
2.2.8 ユーロクロス
2.2.9 ルグラン・ケア
2.2.10 テレアラームグループ
2.2.11 タンストール・ヘルスケア・グループ
2.2.12 ウルメットATE
2.2.13 ヴィタクト ハウスノートルフ

3 次世代遠隔介護ソリューション

3.1 市場概要
3.1.1 フォームファクターとユースケース
3.1.2 バリューチェーン
3.1.3 競合他社の状況
3.2 ソリューションプロバイダー
3.2.1 AceAge
3.2.2 アペロ
3.2.3 ブッディ
3.2.4 Camanio
3.2.5 ContinYou
3.2.6 エッセンス・グループ
3.2.7 エベロン
3.2.8 エボンドス
3.2.9 GTX Corp
3.2.10 iZafeグループ(MediRätt)
3.2.11 ジャスト・チェッキング
3.2.12 リビファイ
3.2.13 リメックス
3.2.14 メディミ
3.2.15 メルクグループ
3.2.16 ナビゲイル
3.2.17 オイスタテクノロジー
3.2.18 ポシフォン
3.2.19 センシオ
3.2.20 スカイレスポンス
3.2.21 スマートライフケア
3.2.22 スマートウォッチャー
3.2.23 Telegrafik
3.2.24 テルル
3.2.25 Vitalbase
3.2.26 ビタバンティ・メディカル・ソリューションズ
3.2.27 ビバイ・ソフトウェア
3.2.28 ビバゴ
3.2.29 Yorbl

4 テレヘルスソリューション

4.1 市場概要
4.1.1 フォームファクターとユースケース
4.1.2 バリューチェーン
4.1.3 競合他社の状況
4.2 ソリューションプロバイダー
4.2.1 アブ・メディカ
4.2.2 アルファベット
4.2.3 アップル
4.2.4 ビー・ペイシェント
4.2.5 BTグループ
4.2.6 コマーチ
4.2.7 ディグニオ
4.2.8 イーデバイス
4.2.9 ホープ・ケア
4.2.10 ヒューマ
4.2.11 KPN
4.2.12 ルシイ
4.2.13 メディクシン
4.2.14 メドエム
4.2.15 オープンテレヘルス
4.2.16 S3 コネクテッド・ヘルス
4.2.17 SHL テレメディシン
4.2.18 テレフォニカ
4.2.19 Vitagroup
4.2.20 ボランチス

5 市場予測および結論

5.1 市場動向と分析
5.1.1 IPベースの遠隔介護への移行を促進するPSTNスイッチオフが続く
5.1.2 コネクテッドケアには数百万の新規セルラー接続が必要
5.1.3 BYODは遠隔医療の一般的な選択肢となった
5.1.4 技術開発により競争環境が変化する
5.1.5 統合されたデータシステムの重要性が増している
5.1.6 デジタルシフトは新しいサービスとユースケースを可能にする
5.1.7 統合ケアに向けた遠隔介護と遠隔医療の融合
5.1.8 頻繁な読み上げからAIによる患者エンゲージメントへ
5.1.9 モバイル遠隔ケアソリューションの利用が拡大する
5.1.10 欧州で徐々に目覚めつつある遠隔介護の消費者市場
5.1.11 COVID-19は、遠隔医療を次の成長段階へと導く触媒となった
5.2 市場予測
5.2.1 従来の遠隔介護
5.2.2 次世代型遠隔介護
5.2.3 テレヘルス
5.3 収益予測
5.3.1 従来の遠隔介護
5.3.2 次世代型遠隔介護
5.3.3 テレヘルス

用語集

 

 

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Summary

Description

How should the mobile industry address the vast business opportunity in the connected care market? Berg Insight forecasts that the number of cellular connections in the connected care market in Europe will increase from 3.3 million in 2021 to more than 9.1 million in 2027. Learn more about how wireless technology can become seamlessly integrated with telehealth and telecare solutions in this 170 page in-depth report.

 


 

Connected Care in Europe is a comprehensive report from Berg Insight analysing the latest developments on the telehealth and telecare markets in this region. This strategic research report provides you with 170 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Profit from 30 executive interviews with market leading companies.
  • Identify key players in the connected care ecosystem.
  • Learn about the latest developments in connected care devices and services.
  • Understand the dynamics of the European healthcare and social care systems
  • Evaluate how the adoption of next-generation solutions is proceeding.
  • Benefit from expert market analysis including detailed market forecasts lasting until 2027.

Connected care revenues in Europe will reach € 7.0 billion by 2027

The ageing population and the increasing prevalence of chronic diseases will be two of the greatest challenges in Europe during this century. It is widely believed that connected care solutions can ease the burden on society by enabling more efficient delivery of care and allowing people to live independently in their homes for longer. Berg Insight’s definition of connected care comprises telecare and telehealth solutions that are used for the remote delivery of healthcare and social care services. Today, the most common connected care solution is the traditional telecare alarm, which includes a wearable alarm button that the user presses in the case of an emergency. Next-generation telecare systems are technologically more advanced and can automatically trigger an alarm, for instance if the user leaves home at an unexpected time or forgets to take his or her medicine. Furthermore, next-generation telecare solutions include mobile telecare alarms that users always can carry with them at all times. Telehealth solutions involve connected medical devices and monitoring services that are used for the remote monitoring and management of patients with COPD, chronic heart failure, diabetes, hypertension, asthma, coronary heart disease or chronic kidney disease.

Traditional telecare is the largest and most mature segment of the connected care market with a total of 5.9 million users at the end of 2021. The market for next-generation telecare solutions is entering a growth phase with an estimated total of 2.9 million users in the EU 27+3 countries at the end of 2021, whereas the number of telehealth users reached 1.3 million. The total number of people using connected care solutions amounted to 8.6 million at the end of 2021, as there is an overlap between the three solution categories. The market is forecasted to grow at a CAGR of 12.1 percent during the next six years to reach 17.1 million connected care users by 2027. Berg Insight expects that traditional telecare will be overtaken by next-generation telecare as the largest segment of the connected care market with a forecasted 7.7 million users in 2027. However, traditional telecare will follow with 7.5 million users and telehealth with 5.7 million users at the end of the forecast period.

Connected care revenues in the EU 27+3 countries reached an estimated € 3.6 billion in 2021. This includes revenues from traditional telecare solutions, next-generation telecare solutions and telehealth solutions. The market is expected to grow at a CAGR of 11.8 percent between 2021 and 2027 to reach € 7.0 billion at the end of the forecast period. Traditional telecare solutions accounted for the largest share of the market in 2021 but will not grow as quickly as the next-generation telecare and telehealth markets during the next six years.

The traditional telecare equipment market in Europe is highly consolidated. The two major players – Tunstall and Legrand – hold leading positions in nearly all markets and together account for almost two thirds of telecare unit sales in the region. The next-generation telecare market is on the other hand fragmented. In addition to the leading telecare equipment vendors, companies active in the next-generation market include specialised providers such as Essence Group, Just Checking, Vitalbase and Vivago in activity monitoring; Everon, Libify, Navigil, Oysta Technology, SmartLife Care and Smartwatcher in mobile telecare; and Evondos, Vitavanti, AceAge and iZafe Group in medication compliance monitoring. The telehealth market is similarly a fragmented market that is evolving quickly. Many new start-ups as well as well-established solution providers from adjacent industries are active on the market. Examples include Huma, Luscii, Dignio, Comarch, eDevice and SHL Telemedicine.

The ongoing digitalisation of telephone networks in Europe will require massive replacements of PSTN-based telecare systems in the coming years. At the same time, there is rising interest in new types of solutions that enable social care and healthcare services to be delivered more efficiently. Berg Insight expects that these trends will catalyse the transition to the next generation of connected care solutions. Future caregiving is also anticipated to be predictive in nature by continuously analysing user data and acting on abnormalities. Care providers will work with solutions that rely on data not only from telecare devices, but also from other sources such as smart home sensors and healthcare records. The transition to digital technologies is good news for mobile network operators, as the vast majority of all new connected care systems rely on cellular connectivity. In fact, Berg Insight predicts that the number of cellular connections will grow from around 3.3 million in 2021 to more than 9.1 million in 2027.

This report answers the following questions:

  1. Which are the main verticals within connected care?
  2. What are the main drivers on this market in Europe?
  3. How many people are using telecare systems in each Europe country?
  4. What are the general technology trends for connected care products?
  5. Which are the leading telecare equipment providers in Europe?
  6. How will the connected care market evolve in the next five years?
  7. How will the markets for telehealth, telecare and smart home solutions converge?
  8. What is the potential market size for cellular IoT connectivity?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    Healthcare and social care in Europe

1.1    Introduction
1.1.1    The ageing population
1.1.2    Metabolic syndrome and lifestyle-related diseases
1.2    Chronic diseases
1.2.1    Cardiovascular diseases
1.2.2    Chronic respiratory diseases
1.2.3    Diabetes
1.3    Neurological disorders, mental disorders and physical disabilities
1.3.1    Autism spectrum disorders
1.3.2    Dementia
1.3.3    Epilepsy
1.3.4    Other disorders and disabilities
1.4    Healthcare and social care systems
1.4.1    Healthcare systems
1.4.2    Social care systems
1.5    The regulatory environment
1.5.1    Medical device regulations
1.5.2    Privacy regulations
1.5.3    Standardisation

2    Traditional telecare solutions

2.1    Market overview
2.1.1    Form factors and use cases
2.1.2    Value chain
2.1.3    Competitive landscape
2.2    Solution providers
2.2.1    9Solutions
2.2.2    Althea
2.2.3    Azur Soft
2.2.4    Beghelli
2.2.5    Careium (Doro Care)
2.2.6    Chubb Community Care
2.2.7    Enovation (Verklizan)
2.2.8    Eurocross
2.2.9    Legrand Care
2.2.10    TeleAlarm Group
2.2.11    Tunstall Healthcare Group
2.2.12    Urmet ATE
2.2.13    Vitakt Hausnotruf

3    Next-generation telecare solutions

3.1    Market overview
3.1.1    Form factors and use cases
3.1.2    Value chain
3.1.3    Competitive landscape
3.2    Solution providers
3.2.1    AceAge
3.2.2    Appello
3.2.3    Buddi
3.2.4    Camanio
3.2.5    ContinYou
3.2.6    Essence Group
3.2.7    Everon
3.2.8    Evondos
3.2.9    GTX Corp
3.2.10    iZafe Group (MediRätt)
3.2.11    Just Checking
3.2.12    Libify
3.2.13    Limmex
3.2.14    Medimi
3.2.15    Merck Group
3.2.16    Navigil
3.2.17    Oysta Technology
3.2.18    Posifon
3.2.19    Sensio
3.2.20    Skyresponse
3.2.21    SmartLife Care
3.2.22    Smartwatcher
3.2.23    Telegrafik
3.2.24    Tellu
3.2.25    Vitalbase
3.2.26    Vitavanti Medical Solutions
3.2.27    VIVAI Software
3.2.28    Vivago
3.2.29    Yorbl

4    Telehealth solutions

4.1    Market overview
4.1.1    Form factors and use cases
4.1.2    Value chain
4.1.3    Competitive landscape
4.2    Solution providers
4.2.1    Ab Medica
4.2.2    Alphabet
4.2.3    Apple
4.2.4    Bepatient
4.2.5    BT Group
4.2.6    Comarch
4.2.7    Dignio
4.2.8    eDevice
4.2.9    Hope Care
4.2.10    Huma
4.2.11    KPN
4.2.12    Luscii
4.2.13    Medixine
4.2.14    MedM
4.2.15    OpenTeleHealth
4.2.16    S3 Connected Health
4.2.17    SHL Telemedicine
4.2.18    Telefónica
4.2.19    Vitagroup
4.2.20    Voluntis

5    Market forecasts and conclusions

5.1    Market trends and analysis
5.1.1    PSTN switch off continues to drive the transition to IP-based telecare
5.1.2    Millions of new cellular connections will be needed for connected care
5.1.3    BYOD has become a common option for telehealth
5.1.4    Technological developments changes the competitive landscape
5.1.5    Integrated data systems are becoming increasingly important
5.1.6    The digital shift enables new services and use cases
5.1.7    Convergence between telecare and telehealth towards integrated care
5.1.8    From frequent readings to AI-driven patient engagement
5.1.9    The use of mobile telecare solutions grows
5.1.10    A slowly awakening consumer market for telecare in Europe
5.1.11    COVID-19 became a catalyst that took telehealth into the next growth phase
5.2    Market forecasts
5.2.1    Traditional telecare
5.2.2    Next-generation telecare
5.2.3    Telehealth
5.3    Revenue forecasts
5.3.1    Traditional telecare
5.3.2    Next-generation telecare
5.3.3    Telehealth

Glossary

 

 

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