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世界のアニメ市場:産業動向と予測


Global Anime Market: Industry Trends and Forecast

レポートの範囲 2022年を基準年として、2023年から2028年までの推定市場データを提供。この期間の収益予測は、タイプ、ジャンル、地域に基づいて区分されている。本レポートは、マーチャンダイジングから放送... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
BCC Research
BCCリサーチ
2023年10月6日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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55 英語

 

サマリー

レポートの範囲

2022年を基準年として、2023年から2028年までの推定市場データを提供。この期間の収益予測は、タイプ、ジャンル、地域に基づいて区分されている。本レポートは、マーチャンダイジングから放送、ストリーミングプラットフォームまで、すべてのアニメのライセンシングをカバーしている。本レポートには、1900年代初頭のアニメ産業の始まりから現在に至るまでの簡潔な歴史も含まれている。収益の推定は、SF、アクションとアドベンチャー、ロマンス、時代劇、エロティック、文学、情報、ユーモア、スポーツなど、あらゆるジャンルをカバーしている。本レポートでは、アニメコンテンツの収益と獲得・制作戦略については触れていない。

また本レポートでは、市場に影響を与える重要な推進要因や課題、ベンダーの状況にも焦点を当てている。本レポートは世界のアニメ市場における現在のトレンドを説明し、主要プレイヤーの詳細なプロフィールで締めくくっている。

レポートは以下を含む:

- 世界のアニメ市場の詳細な概要と最新分析
- 2022年の過去の市場収益データ(売上高)、2023年の予測、2024年の予測、2028年までの複合年間成長率(CAGR)の予測によるアニメ産業の世界市場動向の分析
- 世界のアニメ市場の実績市場規模および収益予測、デジタルストリーミングプラットフォームの種類、ジャンル(コンテンツ)、地域に基づく対応市場シェア分析
- 市場成長促進要因、機会と課題、展望、技術、規制の動態、マクロ経済変数が世界のアニメ市場に与える影響に関する詳細情報(事実と数字
- ESGの重要性、消費者の態度、リスクと機会の評価、制作会社、配信会社、ストリーミングプラットフォーム、マーチャンダイザー、その他の主要ステークホルダーによるESGの実践に重点を置いたアニメ(デジタルエンターテインメント)業界のESG動向の理解
- アニメの世界市場における主要ベンダーの考察と業界構造の分析(企業シェア分析、集中度、M&A案件、ベンチャー資金調達など)
- 主要ステークホルダーの特定と、最近の動向、主要財務状況、セグメント別収益、経営統合に基づく各社の競争状況の分析
- 主要市場プレイヤーの詳細な企業プロフィール

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目次

Table of Contents
Chapter 1 Introduction
Study Goals and Objectives
Reasons for Doing the Study
Scope of Report
Research Methodology
Geographic Breakdown
Chapter 2 Executive Summary
Market Outlook
Market Summary
Chapter 3 Market Overview
Overview
The History of Anime
1900–1920
1920s–1950s
1950s–1980s
1990s–Present
Market Dynamics
Market Drivers
Market Restraints
Market Opportunities
Emerging Technologies and Opportunities
Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR)
Motion Capture
Artificial Intelligence (AI)
Crowdfunding
Chapter 4 Market Breakdown by Type and Genre
Global Anime Market, by Type
Television (TV)
Movie
Video
Internet Distribution
Merchandising
Music
Pachinko
Live Entertainment
Market Size and Forecast
Global Anime Market, by Genre
Action and Adventure
Sci-fi and Fantasy
Romance and Drama
Sports
Others
Market Size and Forecast
Chapter 5 Market Breakdown by Region
Overview
North America
Europe
Asia-Pacific
Rest of the World
Chapter 6 Sustainability in Anime Industry: An ESG Perspective
Key Environmental, Social, and Governance (ESG) Issues in the Anime Market
Environmental Impact
Energy Consumption
Anime Industry ESG Performance Analysis
Environmental Performance
Social Performance
Governance Performance
Case Study
Concluding Remarks from BCC Research
Chapter 7 Competitive Landscape
Overview
Strategic Analysis
Chapter 8 Company Profiles
BANDIA NAMCO FILMWORKS INC. (SUNRISE INC.)
BONES INC.
CRUNCHYROLL LLC
KYOTO ANIMATION CO. LTD.
MADHOUSE INC.
MAPPA CO. LTD.
P.A. WORKS INC.
PIERROT CO. LTD.
PRODUCTION I.G INC.
STUDIO GHIBLI INC.
TOEI ANIMATION CO.
UFOTABLE INC.
Chapter 9 Appendix: Acronyms

 

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Summary

Report Scope:

Using 2022 as the base year, the report provides estimated market data for 2023 through 2028. Revenue forecasts for this period are segmented based on type, genre, and geography. The report covers all anime licensing, from merchandising to broadcasting and streaming platforms. This report also includes a concise history of the anime industry from its beginnings in the early 1900s to the present day. The revenue estimation covers all genres of revenue including science fiction, action and adventure, romance, historical drama, erotic, literary, information, humor, and sports. Revenue and strategies for acquiring and producing anime content are not discussed in this report.

The report also focuses on the significant drivers and challenges that affect the market and the vendor landscape. The report explains the current trends in the global anime market and concludes with detailed profiles of the major players.

Report Includes:

- Detailed overview and an up-to-date analysis of the global anime market
- Analyses of the global market trends for anime industry, with historical market revenue data (sales figures) for 2022, estimates for 2023, forecasts for 2024, and projections of compound annual growth rates (CAGRs) through 2028
- Estimation of the actual market size and revenue forecast for global anime market, and corresponding market share analysis based on the type of digital streaming platform, genre (content), and geographic region
- In-depth information (facts and figures) concerning the market growth drivers, opportunities and challenges, prospects, technologies, regulatory dynamics, and impact of macroeconomic variables on global anime market
- An understanding of the ESG developments in anime (digital entertainment) industry, with emphasis on importance of ESG, consumer attitudes, risks and opportunity assessment, and ESG followed practices by production companies, distributors, streaming platforms, merchandisers, and other key stakeholders
- A look at the major vendors in the global market for anime, and analyze the structure of this industry (e.g., company share analysis, concentration, M&A deals, and venture fundings etc.)
- Identification of the major stakeholders and analysis of their company competitive landscape based on recent developments, key financials and segmental revenues, and operational integration
- Detailed company profiles of the leading market players



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Table of Contents

Table of Contents
Chapter 1 Introduction
Study Goals and Objectives
Reasons for Doing the Study
Scope of Report
Research Methodology
Geographic Breakdown
Chapter 2 Executive Summary
Market Outlook
Market Summary
Chapter 3 Market Overview
Overview
The History of Anime
1900–1920
1920s–1950s
1950s–1980s
1990s–Present
Market Dynamics
Market Drivers
Market Restraints
Market Opportunities
Emerging Technologies and Opportunities
Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR)
Motion Capture
Artificial Intelligence (AI)
Crowdfunding
Chapter 4 Market Breakdown by Type and Genre
Global Anime Market, by Type
Television (TV)
Movie
Video
Internet Distribution
Merchandising
Music
Pachinko
Live Entertainment
Market Size and Forecast
Global Anime Market, by Genre
Action and Adventure
Sci-fi and Fantasy
Romance and Drama
Sports
Others
Market Size and Forecast
Chapter 5 Market Breakdown by Region
Overview
North America
Europe
Asia-Pacific
Rest of the World
Chapter 6 Sustainability in Anime Industry: An ESG Perspective
Key Environmental, Social, and Governance (ESG) Issues in the Anime Market
Environmental Impact
Energy Consumption
Anime Industry ESG Performance Analysis
Environmental Performance
Social Performance
Governance Performance
Case Study
Concluding Remarks from BCC Research
Chapter 7 Competitive Landscape
Overview
Strategic Analysis
Chapter 8 Company Profiles
BANDIA NAMCO FILMWORKS INC. (SUNRISE INC.)
BONES INC.
CRUNCHYROLL LLC
KYOTO ANIMATION CO. LTD.
MADHOUSE INC.
MAPPA CO. LTD.
P.A. WORKS INC.
PIERROT CO. LTD.
PRODUCTION I.G INC.
STUDIO GHIBLI INC.
TOEI ANIMATION CO.
UFOTABLE INC.
Chapter 9 Appendix: Acronyms

 

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