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欧州の眼鏡小売市場(2023年版):製品タイプ別(メガネ、サングラス、コンタクトレンズ)、価格帯別、年齢層別、販売チャネル別、国別分析:市場規模、洞察、競争、Covid-19の影響と予測(2023-2028年)


European Optical Retail Market (2023 Edition): Analysis By Product Type (Spectacles, Sunglasses, Contact Lenses), Price Range, Age Group, Sales Channel, By Country: Market Size, Insights, Competition, Covid-19 Impact and Forecast (2023-2028)

Azoth Analytics社は、欧州の眼鏡小売業界の市場細分化(製品タイプ別、価格帯別、年齢層別、販売チャネル別、地域別、国別分析)をまとめた調査レポート「欧州眼鏡小売市場(2023年版)」を出版しました。また、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Azoth Analytics
アーゾスアナリティクス
2023年3月1日 US$2,200
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120 英語

 

サマリー

Azoth Analytics社は、欧州の眼鏡小売業界の市場細分化(製品タイプ別、価格帯別、年齢層別、販売チャネル別、地域別、国別分析)をまとめた調査レポート「欧州眼鏡小売市場(2023年版)」を出版しました。また、市場成長指標、阻害要因、需給リスク、その他の重要統計、市場の進化に関連する現在および将来の市場動向の完全評価にも注目しています。

予測期間である2023年から2028年にかけて、欧州の光学小売市場はCAGR 6.57%で拡大すると予測されます。欧州の眼鏡小売市場は、消費者に眼鏡製品とサービスを提供する大規模で競争の激しい産業である。この市場には、眼鏡、コンタクトレンズ、サングラス、その他の視力関連製品を販売する事業や、眼科検診、処方箋サービス、その他の視力関連サービスを提供する事業が含まれる。この市場は国や地域の保健当局によって厳しく規制されており、眼鏡製品やサービスの品質と安全性に関する基準が定められている。
欧州の眼鏡小売市場は、2021年の269億6,000万米ドルから、2028年末までに540億9,000万米ドルに達すると予想されている。この市場を牽引しているのは、人口の高齢化、目の健康の重要性に対する意識の高まり、より高度で個別化された視力ケアを可能にする技術の進歩など、さまざまな要因である。近年はオンライン販売の傾向もあり、多くの眼鏡小売業者が顧客にeコマースサービスを提供している。

ヨーロッパの眼鏡小売市場は、アイウェア製品、アイウェア・アクセサリー、視力ケア・サービスなど、いくつかのカテゴリーに分けることができる。アイウェア製品分野では、市場はさらにメガネ/グラス、コンタクトレンズ、サングラスに区分できる。メガネ/眼鏡は欧州の眼鏡小売市場の最大セグメントであり、2020年の総売上の約75%を占める。この分野は、人口の高齢化や若い世代における近視の有病率の増加などの要因によって、今後も市場を支配し続けると予想される。近年は、より個性的でファッショナブルな眼鏡を求める傾向もあり、多くの小売業者が顧客の好みに合わせて様々なフレームスタイル、素材、色を提供している。

コンタクトレンズ分野は、利便性や快適さといった要因によって、度付きメガネよりも速い速度で成長すると予想されている。また、技術の進歩により、コンタクトレンズは消費者にとってより身近で手頃なものとなり、多くの小売業者が使い捨てや長期装用のオプションを提供している。

北欧諸国は、欧州の眼鏡小売市場において2番目に大きな地域であり、2020年の総売上高の約13%を占める。バーチャル試着ツールや遠隔検眼サービスなどの技術の進歩により、顧客のオンラインショッピング体験が向上している。顧客は、スマートフォンやノートパソコンを使ってメガネフレームをバーチャルに試着したり、免許を持った検眼士から処方箋を遠隔で受け取ったりすることができる。

この調査は、欧州の眼鏡小売市場の完全な展望を提供し、Essilor Luxottica、Fielmann、Hans Anders、Walgreens Boots Alliance、Alain Afflelou、Hartlauer、Krys Group、Optic 2000など、欧州の主要企業のプロフィールを紹介している。企業プロファイリングには、事業概要、製品・サービス、主要財務情報、最近のイベントや開発などの重要な情報が含まれています。全体として、本レポートは欧州光学小売市場の詳細な概観を提供し、業界コンサルタント、機器メーカー、拡大機会を探している既存プレイヤー、機会を探している新規プレイヤー、その他の関係者が、現在および予想される将来動向と市場中心の戦略を整合させる際の助けとなります。

レポートの範囲

- このレポートは欧州の光学小売市場を金額(億米ドル)別に分析しています。
- 欧州の光学小売市場の過去期間2018-2021年、基準年2022年、予測期間2023-2028年の分析を掲載しています。
- 光学小売市場を製品タイプ別(メガネ/グラス、サングラス、コンタクトレンズ)に分析しています。
- 光学小売市場を価格帯別(高級品、非高級品)に分析しています。
- 光学小売市場を年齢層別(0〜18歳、19〜64歳、65歳以上)に分析しています。
- 光学小売市場を販売チャネル別(オンライン、オフライン)に分析しています。
- 欧州光学小売市場を国別(ドイツ、イギリス、フランス、イタリア)に分析しています。
- 成長促進要因、市場動向、課題などの市場ダイナミクスを詳細に分析しています。
- 市場の競争環境、主要企業(Essilor Luxottica、Fielmann、Hans Anders、Walgreens Boots Alliance、Alain Afflelou、Hartlauer、Krys Group、Optic 2000)の企業プロファイルも詳細に紹介しています。

主な対象読者

- 欧州の眼鏡小売メーカー
- コンサルティング会社
- 研究開発機関
- 政府機関および規制当局

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目次

1. Market Background

1.1 Scope and Product Outlook

1.2 Executive Summary

1.3 Research Methodology

2. Strategic Recommendations

3. Europe Optical Retail Market: Historic and Forecast (2018-2028)

3.1 Impact Analysis of Macro Economic Factors on the Optical Retail Market

3.2 Number of Optician Retail Outlets in Europe

3.3 Percentage of Individuals who wear Spectacles in Europe

3.4 Europe Optical Retail Market: Dashboard

3.5 Global Optical Retail Market: Market Size and CAGR, 2018-2028 (USD Billion & CAGR)

3.6 Europe Optical Retail Market: Market Size and CAGR, 2018-2028 (USD Billion & CAGR)

3.7 Impact of COVID-19 on Optical Retail Market

3.8 Europe Optical Retail Market Segmentation: By Product Type

3.8.1 Europe Optical Retail Market, By Product Type Overview

3.8.2 Europe Optical Retail Market Size, By Spectacles/Glasses, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.8.3 Europe Optical Retail Market Size, By Sunglasses, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.8.4 Europe Optical Retail Market Size, By Contact Lens, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.9 Europe Optical Retail Market Segmentation: By Price Range

3.9.1 Europe Optical Retail Market, By Price Range Overview

3.9.2 Europe Optical Retail Market Size, By Luxury, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.9.3 Europe Optical Retail Market Size, By Non-Luxury, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.10 Europe Optical Retail Market Segmentation: By Age Group Industry

3.10.1 Europe Optical Retail Market, By Age Group Industry Overview

3.10.2 Europe Optical Retail Market Size, By 0-18 years, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.10.3 Europe Optical Retail Market Size, By 19-64 years, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.10.4 Europe Optical Retail Market Size, By Above 65 years, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.11 Europe Optical Retail Market Segmentation: By Sales Channel

3.11.1 Europe Optical Retail Market, By Sales Channel Overview

3.11.2 Europe Optical Retail Market Size, By Online, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.11.3 Europe Optical Retail Market Size, By Offline, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

4. Europe Optical Retail Market Segmentation By Country (2018-2028)

4.1 Europe Optical Retail Market, By Country Overview

4.2 Germany Optical Retail Market: Market Size and CAGR, 2018-2028 (USD Billion & CAGR)

4.2.1 Germany Optical Retail Market, By Product Type

4.2.2 Germany Optical Retail Market, By Price Range

4.2.3 Germany Optical Retail Market, By Age Group

4.2.4 Germany Optical Retail Market, By Sales Channel

4.3 United Kingdom Optical Retail Market: Market Size and CAGR, 2018-2028 (USD Billion & CAGR)

4.3.1 United Kingdom Optical Retail Market, By Product Type

4.3.2 United Kingdom Optical Retail Market, By Price Range

4.3.3 United Kingdom Optical Retail Market, By Age Group

4.3.4 United Kingdom Optical Retail Market, By Sales Channel

4.4 France Optical Retail Market: Market Size and CAGR, 2018-2028 (USD Billion & CAGR)

4.4.1 France Optical Retail Market, By Product Type

4.4.2 France Optical Retail Market, By Price Range

4.4.3 France Optical Retail Market, By Age Group

4.4.4 France Optical Retail Market, By Sales Channel

4.5 Italy Optical Retail Market: Market Size and CAGR, 2018-2028 (USD Billion & CAGR)

4.5.1 Italy Optical Retail Market, By Product Type

4.5.2 Italy Optical Retail Market, By Price Range

4.5.3 Italy Optical Retail Market, By Age Group

4.5.4 Italy Optical Retail Market, By Sales Channel

4.6 Rest of Europe Optical Retail Market: Market Size and CAGR, 2018-2028 (USD Billion & CAGR)

4.6.1 Rest of Europe Optical Retail Market, By Product Type

4.6.2 Rest of Europe Optical Retail Market, By Price Range

4.6.3 Rest of Europe Optical Retail Market, By Age Group

4.6.4 Rest of Europe Optical Retail Market, By Sales Channel

5. Market Dynamics

5.1 Impact assessment of Market Dynamics on Europe Optical Retail Market

5.2 Drivers

5.3 Restraints

5.4 Trends

6. Industry Ecosystem Analysis

6.1 Macro-Economic Factor Assessment

6.2 Porter Analysis

6.3 Value Chain Analysis

7. Competitive Positioning

7.1 Companies’ Product Positioning

7.2 Market Position Matrix

7.3 Market Share Analysis of the Optical Retail Market

7.4 Company Profiles

7.4.1 Essilor Luxottica

7.4.2 Fielmann

7.4.3 Hans Anders

7.4.4 Walgreens Boots Alliance

7.4.5 Alain Afflelou

7.4.6 Hartlauer

7.4.7 Krys Group

7.4.8 Optic 2000

7.4.9 Specsavers Optical Group Ltd.

7.4.10 Optical Express

 

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Summary

Azoth Analytics has released a research report named “European Optical Retail Market (2023 Edition)” which provides a complete analysis of the Europe Optical Retail industry in terms of market segmentation By Product Type, Price Range, Age Group, Sales Channel, Regional and Country analysis. The research also looks at the market growth indicators, restraints, supply and demand risk, and other important statistics, as well as a full assessment of current and future market trends that are relevant to the evolution of the market.

During the forecast period, 2023-2028, the Europe Optical Retail Market is expected to expand at a CAGR of 6.57%. The optical retail market in Europe is a large and competitive industry that provides eyewear products and services to consumers. This market includes businesses that sell eyeglasses, contact lenses, sunglasses, and other vision-related products, as well as those that provide eye exams, prescription services, and other vision-related services. The market is heavily regulated by national and regional health authorities, which set standards for the quality and safety of eyewear products and services.
The European Optical Retail Market is expected to generate USD 54.09 Billion by the end of 2028, up from USD 26.96 Billion in 2021. The market is driven by a range of factors, including an aging population, an increased awareness of the importance of eye health, and advances in technology that allow for more advanced and personalized vision care. In recent years, there has also been a trend towards online sales, with many optical retailers now offering e-commerce services to customers.

The optical retail market in Europe can be segmented into several categories, including eyewear products, eyewear accessories, and vision care services. Within the eyewear products segment, the market can be further segmented into Spectacles/Glasses, contact lenses, and sunglasses. Spectacles/Glasses are the largest segments of the European optical retail market, accounting for approximately 75% of total revenue in 2020. This segment is expected to continue to dominate the market, driven by factors such as an ageing population and an increased prevalence of myopia in younger generations. In recent years, there has also been a trend towards more personalized and fashionable glasses, with many retailers offering a range of frame styles, materials, and colors to suit different customer preferences.

The contact lenses segment is expected to grow at a faster rate than prescription glasses, driven by factors such as convenience and comfort. Advances in technology have also made contact lenses more accessible and affordable for consumers, with many retailers offering a range of disposable and extended-wear options.

The Nordic countries are the second-largest region in the European optical retail market, accounting for approximately 13% of total revenue in 2020. Technology advancements such as virtual try-on tools and tele-optometry services have improved the online shopping experience for customers. Customers can virtually try on glasses frames using their smartphones or laptops and receive prescriptions from licensed optometrists remotely.

This study provides the completive landscape of the optical retail market of Europe and profiles some of the leading players of Europe including Essilor Luxottica, Fielmann, Hans Anders, Walgreens Boots Alliance, Alain Afflelou, Hartlauer, Krys Group, Optic 2000, and others. The company profiling includes critical information such as a business overview, products and services, key financials, and recent events and developments. Overall, the report provides a detailed overview of the Europe Optical Retail Market, which will assist industry consultants, equipment manufacturers, existing players looking for expansion opportunities, new players looking for opportunities, and other stakeholders in aligning their market-centric strategies with current and expected future trends.

Scope of the Report:

• The report analyses the European Optical Retail Market by Value (USD Billion).
• The report presents the analysis of the European Optical Retail market for the historical period of 2018-2021, the base year 2022, and the forecast period of 2023-2028.
• The report analyses the Optical Retail Market by Product Type (Spectacles/Glasses, Sunglasses, Contact Lenses).
• The report analyses the Optical Retail Market by Price Range (Luxury, Non-Luxury).
• The report analyses the Optical Retail Market by Age Group (0-18 years, 19-64 years, Above 65 years).
• The report analyses the Optical Retail Market by Sales Channel (Online, Offline).
• The Europe Optical Retail Market has been analyzed by countries (Germany, United Kingdom, France, Italy).
• The market dynamics such as growth drivers, market trends, and challenges are analyzed in-depth.
• The competitive landscape of the market, along with the company profiles of leading players (Essilor Luxottica, Fielmann, Hans Anders, Walgreens Boots Alliance, Alain Afflelou, Hartlauer, Krys Group, Optic 2000) are also presented in detail.

Key Target Audience:

• European Optical Retail Manufacturers
• Consulting Firms
• Research and Development Organizations
• Government Bodies & Regulating Authorities



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Table of Contents

1. Market Background

1.1 Scope and Product Outlook

1.2 Executive Summary

1.3 Research Methodology

2. Strategic Recommendations

3. Europe Optical Retail Market: Historic and Forecast (2018-2028)

3.1 Impact Analysis of Macro Economic Factors on the Optical Retail Market

3.2 Number of Optician Retail Outlets in Europe

3.3 Percentage of Individuals who wear Spectacles in Europe

3.4 Europe Optical Retail Market: Dashboard

3.5 Global Optical Retail Market: Market Size and CAGR, 2018-2028 (USD Billion & CAGR)

3.6 Europe Optical Retail Market: Market Size and CAGR, 2018-2028 (USD Billion & CAGR)

3.7 Impact of COVID-19 on Optical Retail Market

3.8 Europe Optical Retail Market Segmentation: By Product Type

3.8.1 Europe Optical Retail Market, By Product Type Overview

3.8.2 Europe Optical Retail Market Size, By Spectacles/Glasses, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.8.3 Europe Optical Retail Market Size, By Sunglasses, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.8.4 Europe Optical Retail Market Size, By Contact Lens, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.9 Europe Optical Retail Market Segmentation: By Price Range

3.9.1 Europe Optical Retail Market, By Price Range Overview

3.9.2 Europe Optical Retail Market Size, By Luxury, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.9.3 Europe Optical Retail Market Size, By Non-Luxury, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.10 Europe Optical Retail Market Segmentation: By Age Group Industry

3.10.1 Europe Optical Retail Market, By Age Group Industry Overview

3.10.2 Europe Optical Retail Market Size, By 0-18 years, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.10.3 Europe Optical Retail Market Size, By 19-64 years, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.10.4 Europe Optical Retail Market Size, By Above 65 years, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.11 Europe Optical Retail Market Segmentation: By Sales Channel

3.11.1 Europe Optical Retail Market, By Sales Channel Overview

3.11.2 Europe Optical Retail Market Size, By Online, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

3.11.3 Europe Optical Retail Market Size, By Offline, By Value, 2018H-2028F (USD Billion & CAGR)

4. Europe Optical Retail Market Segmentation By Country (2018-2028)

4.1 Europe Optical Retail Market, By Country Overview

4.2 Germany Optical Retail Market: Market Size and CAGR, 2018-2028 (USD Billion & CAGR)

4.2.1 Germany Optical Retail Market, By Product Type

4.2.2 Germany Optical Retail Market, By Price Range

4.2.3 Germany Optical Retail Market, By Age Group

4.2.4 Germany Optical Retail Market, By Sales Channel

4.3 United Kingdom Optical Retail Market: Market Size and CAGR, 2018-2028 (USD Billion & CAGR)

4.3.1 United Kingdom Optical Retail Market, By Product Type

4.3.2 United Kingdom Optical Retail Market, By Price Range

4.3.3 United Kingdom Optical Retail Market, By Age Group

4.3.4 United Kingdom Optical Retail Market, By Sales Channel

4.4 France Optical Retail Market: Market Size and CAGR, 2018-2028 (USD Billion & CAGR)

4.4.1 France Optical Retail Market, By Product Type

4.4.2 France Optical Retail Market, By Price Range

4.4.3 France Optical Retail Market, By Age Group

4.4.4 France Optical Retail Market, By Sales Channel

4.5 Italy Optical Retail Market: Market Size and CAGR, 2018-2028 (USD Billion & CAGR)

4.5.1 Italy Optical Retail Market, By Product Type

4.5.2 Italy Optical Retail Market, By Price Range

4.5.3 Italy Optical Retail Market, By Age Group

4.5.4 Italy Optical Retail Market, By Sales Channel

4.6 Rest of Europe Optical Retail Market: Market Size and CAGR, 2018-2028 (USD Billion & CAGR)

4.6.1 Rest of Europe Optical Retail Market, By Product Type

4.6.2 Rest of Europe Optical Retail Market, By Price Range

4.6.3 Rest of Europe Optical Retail Market, By Age Group

4.6.4 Rest of Europe Optical Retail Market, By Sales Channel

5. Market Dynamics

5.1 Impact assessment of Market Dynamics on Europe Optical Retail Market

5.2 Drivers

5.3 Restraints

5.4 Trends

6. Industry Ecosystem Analysis

6.1 Macro-Economic Factor Assessment

6.2 Porter Analysis

6.3 Value Chain Analysis

7. Competitive Positioning

7.1 Companies’ Product Positioning

7.2 Market Position Matrix

7.3 Market Share Analysis of the Optical Retail Market

7.4 Company Profiles

7.4.1 Essilor Luxottica

7.4.2 Fielmann

7.4.3 Hans Anders

7.4.4 Walgreens Boots Alliance

7.4.5 Alain Afflelou

7.4.6 Hartlauer

7.4.7 Krys Group

7.4.8 Optic 2000

7.4.9 Specsavers Optical Group Ltd.

7.4.10 Optical Express

 

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