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世界のクルーズ市場の分析と予測 2024-2030


Global Cruise Market Analysis and Forecast 2024-2030

概要 クルーズとは、レクリエーションやレジャーの航海に使用される旅客船のことで、旅そのものや船内のアメニティ、アトラクション、アクティビティ、エンターテイメント・オプションがクルーズ体験の重要な一... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 図表数 言語
APO Research
エーピーオーリサーチ
2024年8月2日 US$4,950
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サマリー

概要
クルーズとは、レクリエーションやレジャーの航海に使用される旅客船のことで、旅そのものや船内のアメニティ、アトラクション、アクティビティ、エンターテイメント・オプションがクルーズ体験の重要な一部となる。

APOリサーチによると、世界のクルーズ市場は2024年の100万米ドルから2030年には100万米ドルに成長し、予測期間中の年間平均成長率(CAGR)は%になると予測されている。

クルーズの米国とカナダ市場は、2025年から2030年の予測期間中に%のCAGRで、2024年に百万ドルから増加し、2030年には百万ドルに達すると推定される。

クルーズのアジア太平洋市場は、2025年から2030年の予測期間中に%のCAGRで、2024年の百万ドルから増加し、2030年には百万ドルに達すると推定される。

クルーズの中国市場は2024年の百万ドルから2025年から2030年の予測期間中に年平均成長率%で増加し、2030年には百万ドルに達すると推定される。

クルーズのヨーロッパ市場は、2025年から2030年の予測期間中に%のCAGRで、2024年の百万ドルから増加し、2030年には百万ドルに達すると推定される。

クルーズの主要なグローバルメーカーは、カーニバル、RCI、NCLH、MSC、ディズニー、ゲンティン、フッティルーテン、シルバーシー、TUIなどが含まれます。2023年には、世界の上位3社が売上高の約 %を占めている。

生産面では、2019年から2024年まで、2030年までの予測で、メーカー別、地域別(地域レベル、国レベル)のクルーズ生産量、成長率、市場シェアを調査している。

消費面では、クルーズの地域別(地域レベル、国レベル)、企業別、タイプ別、用途別の売上高を2019年から2024年まで、2030年までの予測で調査しています。

本レポートでは、クルーズの世界市場の概要、生産能力、生産高、収益、価格を紹介しています。2019年~2023年の過去の市場収益または販売データ、2024年の推定値、2030年までのCAGR予測で世界市場動向を分析。

本レポートでは、クルーズの主要生産者を調査し、主要地域と国の消費量も提供しています。クルーズの今後の市場ポテンシャルや、この市場を様々なセグメントやサブセグメントに予測するための主要地域や国に焦点を当てています。米国、カナダ、メキシコ、ブラジル、中国、日本、韓国、東南アジア、インド、ドイツ、英国、イタリア、中東、アフリカ、その他の国々の国別データと市場価値分析。

本レポートでは、2019年から2024年までのデータで、主要メーカーのクルーズ売上高、収益、市場シェア、業界ランキングに焦点を当てています。世界のクルーズ市場における主要なステークホルダーを特定し、その競争環境と市場ポジショニングを最近の動向とセグメント別の収益に基づいて分析します。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、より多くの洞察を得て、より良い方法で事業と市場戦略を位置づけるのに役立ちます。

本レポートでは、2019年から2030年までのタイプ別、用途別のセグメントデータ、売上高、収益、価格を分析しています。クルーズの売上高、予測成長動向、生産技術、用途、エンドユーザー産業の市場規模を評価・予測します。

企業別クルーズセグメント
カーニバル
RCI
NCLH
MSC
ディズニー
ゲンティン
フッティルーテン
シルバーシー
TUI

タイプ別クルーズセグメント
コンテンポラリークルーズ
プレミアムクルーズ
ラグジュアリークルーズ
その他

用途別クルーズセグメント
輸送
エンターテイメント
その他

地域別クルーズセグメント
北米
米国
カナダ
欧州
ドイツ
フランス
英国
イタリア
ロシア
アジア太平洋
中国
日本
韓国
インド
オーストラリア
中国 台湾
インドネシア
タイ
マレーシア
ラテンアメリカ
メキシコ
ブラジル
アルゼンチン
中東・アフリカ
トルコ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦

調査目的
1.生産量、価格、消費量、成長率(CAGR)、市場シェア、歴史的推移、予測を含む、世界の現状と将来予測を分析・調査する。
2.主要メーカーの生産能力、生産量、収益、市場シェア、最新動向を紹介する。
3.地域別、タイプ別、メーカー別、用途別の内訳データ。
4.世界と主要地域の市場の可能性と優位性、機会と課題、阻害要因とリスクを分析する。
5.世界と地域における重要なトレンド、促進要因、影響要因を特定する。
6.市場における事業拡大、契約、新製品発売、買収などの競争上の動きを分析する。

本レポートを購入する理由
1.本レポートは、読者が潜在的な利益を高めるために、業界内の競争と競争環境の戦略を理解するのに役立ちます。また、世界のクルーズ市場の競争環境に焦点を当て、主要企業の市場シェア、業界ランキング、競合エコシステム、市場実績、新製品開発、経営状況、事業拡大、買収などを詳細に紹介しており、読者が主要競合企業を特定し、市場の競争パターンを深く理解するのに役立ちます。
2.本レポートは、関係者がクルーズの世界的な産業状況と動向を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。
3.本レポートは、利害関係者が競合他社をよりよく理解し、事業における自社の地位を強化するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。競争環境のセクションには、市場シェアと順位(数量と金額)、競合のエコシステム、新製品開発、拡大、買収などが含まれます。
4.本レポートは、斬新な技術統合、機能、市場の最新動向を常に更新しています。
5.本レポートは、ステークホルダーが世界的にどの地域をターゲットとすべきかを洞察するのに役立ちます。
6.本レポートは、関係者がクルーズの採用に関するエンドユーザーの認識について洞察するのに役立ちます。
7.本レポートは、関係者が市場の主要プレイヤーを特定し、その価値ある貢献を理解するのに役立ちます。

章の概要
第1章: レポートの対象範囲、各市場セグメント(タイプ別、用途別など)の市場規模、今後の発展可能性などのエグゼクティブサマリーを紹介しています。市場の現状と、短期・中期・長期的にどのような進化を遂げる可能性があるかについて、ハイレベルな見解を提供します。
第2章:市場力学、市場の最新動向、市場の推進要因と制限要因、業界メーカーが直面する課題とリスク、業界の関連政策の分析を紹介します。
第3章:世界および主要生産者(地域/国)のクルーズ生産/生産高。各生産者の生産量、今後6年間の発展可能性を定量的に分析している。
第4章:世界、地域レベル、国レベルでのクルーズの販売(消費)、収益。各地域とその主要国の市場規模と発展可能性を定量的に分析し、世界各国の市場発展、今後の発展展望、市場空間を紹介しています。
第5章 クルーズメーカーの競争環境、価格、売上高、市場シェア、業界ランキング、最新の開発計画、合併・買収情報などを詳細に分析。
第6章:様々な市場セグメントを種類別に分析し、各市場セグメントの売上高、収益、平均価格、発展可能性などを網羅し、読者が異なる市場セグメントにおけるブルーオーシャン市場を見つけやすくします。
第7章:読者が異なる下流市場でブルーオーシャン市場を見つけるのを助けるために、各市場セグメントの売上高、収益、平均価格、発展可能性をカバーする、アプリケーション別の様々な市場セグメントの分析を提供します。
第8章:主要メーカーのプロフィールを提供し、製品の説明や仕様、クルーズの売上高、収益、価格、粗利益率、最近の開発など、市場の主要企業の基本的な状況を詳細に紹介する。
第9章 北米(米国・カナダ):タイプ別、用途別、国別、セグメント別の売上高、収益。
第10章:ヨーロッパ:タイプ別、用途別、国別、セグメント別の売上高、収益。
第11章:中国:タイプ別、用途別、セグメント別の売上高と収益。
第12章:アジア(中国を除く):タイプ別、用途別、地域別、セグメント別の売上高、収益。
第13章:中東、アフリカ、中南米:タイプ別、用途別、国別、セグメント別の売上高、収益。
第14章:産業チェーン、販売チャネル、主要原材料、流通業者、顧客の分析。
第15章:報告書の主な結論洞察。


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目次

1 市場概要
1.1 製品の定義
1.2 クルーズのタイプ別市場
1.2.1 クルーズの世界市場規模:タイプ別、2019年VS2023年VS2030年
1.2.2 コンテンポラリークルーズ
1.2.3 プレミアムクルーズ
1.2.4 ラグジュアリークルーズ
1.2.5 その他
1.3 クルーズの用途別市場
1.3.1 用途別クルーズの世界市場規模(2019年VS2023年VS2030年
1.3.2 輸送
1.3.3 エンターテインメント
1.3.4 その他
1.4 前提条件と限界
1.5 調査目標と目的

2 クルーズ市場のダイナミクス
2.1 クルーズ産業の動向
2.2 クルーズ産業の促進要因
2.3 クルーズ産業の機会と課題
2.4 クルーズ産業の阻害要因

3 世界のクルーズ生産概要
3.1 世界のクルーズ生産能力(2019-2030)
3.2 世界のクルーズ地域別生産量:2019年VS2023年VS2030年
3.3 世界のクルーズ地域別生産量
3.3.1 世界のクルーズ地域別生産量 (2019-2024)
3.3.2 世界のクルーズ地域別生産量(2025年-2030年)
3.3.3 世界のクルーズ生産地域別シェア(2019-2030)
3.4 北米
3.5 欧州
3.6 中国
3.7 日本
3.8 韓国
3.9 インド

4 世界市場の成長展望
4.1 世界のクルーズ収益の推計と予測(2019年~2030年)
4.2 世界の地域別クルーズ収入
4.2.1 世界の地域別クルーズ収入:2019年VS2023年VS2030年
4.2.2 世界の地域別クルーズ収入(2019年~2024年)
4.2.3 世界の地域別クルーズ収入(2025-2030年)
4.2.4 世界のクルーズの地域別売上シェア(2019-2030年)
4.3 世界のクルーズ売上高の推計と予測 2019-2030
4.4 世界の地域別クルーズ売上高
4.4.1 世界の地域別クルーズ売上高:2019年 VS 2023年 VS 2030年
4.4.2 世界の地域別クルーズ売上高(2019年~2024年)
4.4.3 世界の地域別クルーズ売上高(2025-2030)
4.4.4 世界の地域別クルーズ売上高市場シェア(2019-2030)
4.5 米国・カナダ
4.6 欧州
4.7 中国
4.8 アジア(中国を除く)
4.9 中東・アフリカ・中南米

5 メーカー別市場競争状況
5.1 世界のメーカー別クルーズ収入
5.1.1 世界のメーカー別クルーズ収入(2019-2024)
5.1.2 世界のクルーズ メーカー別収入シェア(2019-2024)
5.1.3 2023年における世界のクルーズメーカー収入シェア上位10社および上位5社
5.2 世界のメーカー別クルーズ売上高
5.2.1 世界のメーカー別クルーズ売上高(2019-2024)
5.2.2 世界のクルーズ売上高メーカー別市場シェア(2019-2024)
5.2.3 2023年における世界のクルーズメーカー売上高シェア上位10社および上位5社
5.3 世界のクルーズ メーカー別販売価格(2019-2024)
5.4 世界のクルーズ主要メーカーランキング、2022年VS 2023年VS 2024年
5.5 世界のクルーズ主要メーカー製造拠点・本社
5.6 世界のクルーズメーカー、製品タイプ&用途
5.7 世界のクルーズメーカー 商業化時期
5.8 市場競争分析
5.8.1 世界のクルーズ市場CR5とHHI
5.8.2 2023 クルーズのティア1、ティア2、ティア3

6 クルーズのタイプ別市場
6.1 世界のクルーズのタイプ別売上高
6.1.1 世界のクルーズのタイプ別収入(2019年 VS 2023年 VS 2030年)
6.1.2 世界のタイプ別クルーズ収入(2019年~2030年)&(百万米ドル)
6.1.3 世界のクルーズ収入タイプ別市場シェア(2019年~2030年)
6.2 世界のタイプ別クルーズ売上高
6.2.1 世界のタイプ別クルーズ売上高 (2019 VS 2023 VS 2030)
6.2.2 世界のタイプ別クルーズ売上高 (2019-2030) & (K人)
6.2.3 世界のクルーズ売上高タイプ別市場シェア(2019年~2030年)
6.3 世界のタイプ別クルーズ価格

7 用途別クルーズ市場
7.1 世界のクルーズ用途別収入
7.1.1 世界のクルーズ用途別売上高(2019年VS2023年VS2030年)
7.1.2 世界のアプリケーション別クルーズ収益(2019年~2030年)&(百万米ドル)
7.1.3 世界のクルーズ収入用途別市場シェア(2019年~2030年)
7.2 世界のアプリケーション別クルーズ売上高
7.2.1 世界のアプリケーション別クルーズ売上高 (2019 VS 2023 VS 2030)
7.2.2 世界のアプリケーション別クルーズ売上高(2019-2030) & (K人)
7.2.3 世界のクルーズ売上高アプリケーション別市場シェア(2019-2030)
7.3 世界のアプリケーション別クルーズ価格

8 企業プロフィール
8.1 カーニバル
8.1.1 カーニバル社情報
8.1.2 カーニバル社の事業概要
8.1.3 カーニバル・クルーズの売上高、収益、価格、売上総利益率(2019-2024)
8.1.4 カーニバル・クルーズの製品ポートフォリオ
8.1.5 カーニバルの最近の動向
8.2 RCI
8.2.1 RCIの会社情報
8.2.2 RCIの事業概要
8.2.3 RCIクルーズの売上高、収益、価格、売上総利益率(2019-2024)
8.2.4 RCIクルーズ製品ポートフォリオ
8.2.5 RCIの最近の動向
8.3 NCLH
8.3.1 NCLH会社情報
8.3.2 NCLHの事業概要
8.3.3 NCLHクルーズの売上高、収益、価格、売上総利益率(2019-2024)
8.3.4 NCLHのクルーズ製品ポートフォリオ
8.3.5 NCLHの最近の動向
8.4 MSC
8.4.1 MSCの会社情報
8.4.2 MSCの事業概要
8.4.3 MSCクルーズの売上高、収益、価格、売上総利益率(2019-2024)
8.4.4 MSCクルーズ製品ポートフォリオ
8.4.5 MSCの最近の動向
8.5 ディズニー
8.5.1 ディズニー情報
8.5.2 ディズニーの事業概要
8.5.3 ディズニー・クルーズの売上、収益、価格および売上総利益(2019-2024)
8.5.4 ディズニー・クルーズの製品ポートフォリオ
8.5.5 ディズニーの最近の動向
8.6 ゲンティン
8.6.1 ゲンティン・カンパニー情報
8.6.2 ゲンティンの事業概要
8.6.3 ゲンティン・クルーズの売上高、収益、価格、売上総利益率(2019-2024)
8.6.4 ゲンティン・クルーズ製品ポートフォリオ
8.6.5 ゲンティンの最近の動向
8.7 フッティルーテン
8.7.1 フッティルーテン社情報
8.7.2 フッティルーテンの事業概要
8.7.3 フッティルーテン・クルーズの売上高、収益、価格、売上総利益率(2019-2024)
8.7.4 フッティルーテン・クルーズ製品ポートフォリオ
8.7.5 フッティルーテンの最近の動向
8.8 シルバーシー
8.8.1 シルバーシーの会社情報
8.8.2 シルバーシーの事業概要
8.8.3 シルバーシー・クルーズの売上高、収益、価格および売上総利益(2019-2024)
8.8.4 シルバーシーのクルーズ製品ポートフォリオ
8.8.5 シルバーシーの最近の動向
8.9 TUI
8.9.1 TUI社情報
8.9.2 TUIの事業概要
8.9.3 TUIクルーズの売上高、収益、価格およびグロス・マージン(2019-2024)
8.9.4 TUIクルーズ製品ポートフォリオ
8.9.5 TUIの最近の動向

9 北米
9.1 北米クルーズの市場規模(タイプ別
9.1.1 北米クルーズのタイプ別売上高(2019-2030)
9.1.2 北米 クルーズ タイプ別売上高(2019-2030)
9.1.3 北米クルーズのタイプ別価格(2019-2030)
9.2 北米クルーズ市場規模:用途別
9.2.1 北米クルーズ用途別売上高(2019-2030)
9.2.2 北米クルーズ用途別売上高(2019-2030)
9.2.3 北米クルーズ用途別価格(2019-2030)
9.3 北米クルーズの国別市場規模
9.3.1 北米クルーズの国別収益成長率(2019年VS2023年VS2030年)
9.3.2 北米クルーズの国別売上高(2019年 VS 2023年 VS 2030年)
9.3.3 北米クルーズの国別価格(2019年VS 2023年VS 2030年)
9.3.4 米国
9.3.5 カナダ

10 欧州
10.1 欧州クルーズの市場規模(タイプ別
10.1.1 欧州クルーズのタイプ別売上高(2019-2030)
10.1.2 欧州 クルーズ タイプ別売上高 (2019-2030)
10.1.3 欧州クルーズタイプ別価格(2019-2030)
10.2 欧州クルーズ市場規模:用途別
10.2.1 欧州クルーズ用途別売上高(2019-2030)
10.2.2 欧州クルーズ用途別売上高(2019-2030)
10.2.3 欧州クルーズ用途別価格(2019-2030)
10.3 欧州クルーズの国別市場規模
10.3.1 欧州クルーズの国別収益成長率(2019年VS2023年VS2030年)
10.3.2 国別欧州クルーズ売上高(2019年 VS 2023年 VS 2030年)
10.3.3 国別欧州クルーズ価格(2019年VS 2023年VS 2030年)
10.3.4 ドイツ
10.3.5 フランス
10.3.6 イギリス
10.3.7 イタリア
10.3.8 ロシア

11 中国
11.1 中国のクルーズ市場規模(タイプ別
11.1.1 中国 クルーズ タイプ別売上高(2019-2030)
11.1.2 タイプ別中国クルーズ売上高(2019-2030)
11.1.3 タイプ別中国クルーズ価格(2019-2030)
11.2 中国のクルーズ市場規模:用途別
11.2.1 アプリケーション別中国クルーズ売上高(2019-2030)
11.2.2 アプリケーション別中国クルーズ売上高(2019-2030)
11.2.3 アプリケーション別中国クルーズ価格(2019-2030)

12 アジア(中国を除く)
12.1 アジアのクルーズ市場規模(タイプ別
12.1.1 アジアのクルーズタイプ別売上高(2019-2030)
12.1.2 アジアのクルーズタイプ別売上高(2019-2030)
12.1.3 アジアのクルーズタイプ別価格(2019-2030)
12.2 アジアのクルーズ市場規模:用途別
12.2.1 アジアのクルーズ用途別売上高(2019-2030)
12.2.2 アプリケーション別アジアクルーズ売上高(2019-2030)
12.2.3 アプリケーション別アジアクルーズ価格(2019-2030)
12.3 アジアのクルーズ市場規模(国別
12.3.1 アジアのクルーズ国別収益成長率(2019年VS2023年VS2030年)
12.3.2 国別アジアクルーズ売上高 (2019 VS 2023 VS 2030)
12.3.3 国別アジアクルーズ価格(2019年VS 2023年VS 2030年)
12.3.4 日本
12.3.5 韓国
12.3.6 インド
12.3.7 オーストラリア
12.3.8 中国 台湾
12.3.9 東南アジア

13 中東、アフリカ、ラテンアメリカ
13.1 中東・アフリカ・中南米のクルーズ市場規模:タイプ別
13.1.1 中東・アフリカ・中南米 クルーズのタイプ別売上構成比(2019-2030)
13.1.2 中東・アフリカ・中南米 クルーズタイプ別売上高(2019-2030)
13.1.3 中東・アフリカ・中南米 クルーズタイプ別価格(2019-2030)
13.2 中東・アフリカ・中南米クルーズ市場規模:用途別
13.2.1 中東・アフリカ・中南米クルーズ用途別売上高(2019-2030)
13.2.2 中東・アフリカ・中南米 クルーズ用途別販売額 (2019-2030)
13.2.3 中東・アフリカ・中南米 用途別クルーズ価格(2019-2030年)
13.3 中東・アフリカ・中南米クルーズの国別市場規模
13.3.1 中東・アフリカ・中南米諸国 クルーズ国別収益成長率(2019年VS2023年VS2030年)
13.3.2 中東、アフリカ、ラテンアメリカの国別クルーズ売上高 (2019 VS 2023 VS 2030)
13.3.3 中東、アフリカおよびラテンアメリカの国別クルーズ価格(2019年VS 2023年VS 2030年)
13.3.4 メキシコ
13.3.5 ブラジル
13.3.6 イスラエル
13.3.7 アルゼンチン
13.3.8 コロンビア
13.3.9 トルコ
13.3.10 サウジアラビア
13.3.11 アラブ首長国連邦

14 バリューチェーンと販売チャネルの分析
14.1 クルーズのバリューチェーン分析
14.1.1 クルーズの主要原材料
14.1.2 主要原材料サプライヤー
14.1.3 製造コスト構造
14.1.4 クルーズ生産モードとプロセス
14.2 クルーズの販売チャネル分析
14.2.1 流通シェアによる直接比較
14.2.2 クルーズの流通業者
14.2.3 クルーズの顧客

15 結論

16 付録
16.1 調査の理由
16.2 研究方法
16.3 調査プロセス
16.4 本報告書の執筆者一覧
16.5 データソース
16.5.1 二次情報源
16.5.2 一次情報源
16.6 免責事項

 

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Summary

Summary
Cruise is a passenger ship used for recreational and leisure voyages, in which the journey itself and the onboard amenities, attractions, activities and entertainment options are integrant part of the cruise experience.

According to APO Research, The global Cruise market is projected to grow from US$ million in 2024 to US$ million by 2030, at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of % during the forecast period.

The US & Canada market for Cruise is estimated to increase from $ million in 2024 to reach $ million by 2030, at a CAGR of % during the forecast period of 2025 through 2030.

Asia-Pacific market for Cruise is estimated to increase from $ million in 2024 to reach $ million by 2030, at a CAGR of % during the forecast period of 2025 through 2030.

The China market for Cruise is estimated to increase from $ million in 2024 to reach $ million by 2030, at a CAGR of % during the forecast period of 2025 through 2030.

Europe market for Cruise is estimated to increase from $ million in 2024 to reach $ million by 2030, at a CAGR of % during the forecast period of 2025 through 2030.

The major global manufacturers of Cruise include Carnival, RCI, NCLH, MSC, Disney, Genting, Hurtigruten, Silversea and TUI, etc. In 2023, the world's top three vendors accounted for approximately % of the revenue.

In terms of production side, this report researches the Cruise production, growth rate, market share by manufacturers and by region (region level and country level), from 2019 to 2024, and forecast to 2030.

In terms of consumption side, this report focuses on the sales of Cruise by region (region level and country level), by Company, by Type and by Application. from 2019 to 2024 and forecast to 2030.

This report presents an overview of global market for Cruise, capacity, output, revenue and price. Analyses of the global market trends, with historic market revenue or sales data for 2019 - 2023, estimates for 2024, and projections of CAGR through 2030.

This report researches the key producers of Cruise, also provides the consumption of main regions and countries. Of the upcoming market potential for Cruise, and key regions or countries of focus to forecast this market into various segments and sub-segments. Country specific data and market value analysis for the U.S., Canada, Mexico, Brazil, China, Japan, South Korea, Southeast Asia, India, Germany, the U.K., Italy, Middle East, Africa, and Other Countries.

This report focuses on the Cruise sales, revenue, market share and industry ranking of main manufacturers, data from 2019 to 2024. Identification of the major stakeholders in the global Cruise market, and analysis of their competitive landscape and market positioning based on recent developments and segmental revenues. This report will help stakeholders to understand the competitive landscape and gain more insights and position their businesses and market strategies in a better way.

This report analyzes the segments data by Type and by Application, sales, revenue, and price, from 2019 to 2030. Evaluation and forecast the market size for Cruise sales, projected growth trends, production technology, application and end-user industry.

Cruise segment by Company
Carnival
RCI
NCLH
MSC
Disney
Genting
Hurtigruten
Silversea
TUI

Cruise segment by Type
Contemporary Cruise
Premium Cruise
Luxury Cruise
Others

Cruise segment by Application
Transportation
Entertainment
Others

Cruise segment by Region
North America
U.S.
Canada
Europe
Germany
France
U.K.
Italy
Russia
Asia-Pacific
China
Japan
South Korea
India
Australia
China Taiwan
Indonesia
Thailand
Malaysia
Latin America
Mexico
Brazil
Argentina
Middle East & Africa
Turkey
Saudi Arabia
UAE

Study Objectives
1. To analyze and research the global status and future forecast, involving, production, value, consumption, growth rate (CAGR), market share, historical and forecast.
2. To present the key manufacturers, capacity, production, revenue, market share, and Recent Developments.
3. To split the breakdown data by regions, type, manufacturers, and Application.
4. To analyze the global and key regions market potential and advantage, opportunity and challenge, restraints, and risks.
5. To identify significant trends, drivers, influence factors in global and regions.
6. To analyze competitive developments such as expansions, agreements, new product launches, and acquisitions in the market.

Reasons to Buy This Report
1. This report will help the readers to understand the competition within the industries and strategies for the competitive environment to enhance the potential profit. The report also focuses on the competitive landscape of the global Cruise market, and introduces in detail the market share, industry ranking, competitor ecosystem, market performance, new product development, operation situation, expansion, and acquisition. etc. of the main players, which helps the readers to identify the main competitors and deeply understand the competition pattern of the market.
2. This report will help stakeholders to understand the global industry status and trends of Cruise and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
3. This report will help stakeholders to understand competitors better and gain more insights to strengthen their position in their businesses. The competitive landscape section includes the market share and rank (in volume and value), competitor ecosystem, new product development, expansion, and acquisition.
4. This report stays updated with novel technology integration, features, and the latest developments in the market.
5. This report helps stakeholders to gain insights into which regions to target globally.
6. This report helps stakeholders to gain insights into the end-user perception concerning the adoption of Cruise.
7. This report helps stakeholders to identify some of the key players in the market and understand their valuable contribution.

Chapter Outline
Chapter 1: Introduces the report scope of the report, executive summary of different market segments (by type and by application, etc), including the market size of each market segment, future development potential, and so on. It offers a high-level view of the current state of the market and its likely evolution in the short to mid-term, and long term.
Chapter 2: Introduces the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.
Chapter 3: Cruise production/output of global and key producers (regions/countries). It provides a quantitative analysis of the production, and development potential of each producer in the next six years.
Chapter 4: Sales (consumption), revenue of Cruise in global, regional level and country level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and its main countries and introduces the market development, future development prospects, market space of each country in the world.
Chapter 5: Detailed analysis of Cruise manufacturers competitive landscape, price, sales, revenue, market share and industry ranking, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.
Chapter 6: Provides the analysis of various market segments by type, covering the sales, revenue, average price, and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.
Chapter 7: Provides the analysis of various market segments by application, covering the sales, revenue, average price, and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.
Chapter 8: Provides profiles of key manufacturers, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product descriptions and specifications, Cruise sales, revenue, price, gross margin, and recent development, etc.
Chapter 9: North America (US & Canada) by type, by application and by country, sales, and revenue for each segment.
Chapter 10: Europe by type, by application and by country, sales, and revenue for each segment.
Chapter 11: China by type, by application, sales, and revenue for each segment.
Chapter 12: Asia (Excluding China) by type, by application and by region, sales, and revenue for each segment.
Chapter 13: Middle East, Africa, Latin America by type, by application and by country, sales, and revenue for each segment.
Chapter 14: Analysis of industrial chain, sales channel, key raw materials, distributors and customers.
Chapter 15: The main concluding insights of the report.



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Table of Contents

1 Market Overview
1.1 Product Definition
1.2 Cruise Market by Type
1.2.1 Global Cruise Market Size by Type, 2019 VS 2023 VS 2030
1.2.2 Contemporary Cruise
1.2.3 Premium Cruise
1.2.4 Luxury Cruise
1.2.5 Others
1.3 Cruise Market by Application
1.3.1 Global Cruise Market Size by Application, 2019 VS 2023 VS 2030
1.3.2 Transportation
1.3.3 Entertainment
1.3.4 Others
1.4 Assumptions and Limitations
1.5 Study Goals and Objectives

2 Cruise Market Dynamics
2.1 Cruise Industry Trends
2.2 Cruise Industry Drivers
2.3 Cruise Industry Opportunities and Challenges
2.4 Cruise Industry Restraints

3 Global Cruise Production Overview
3.1 Global Cruise Production Capacity (2019-2030)
3.2 Global Cruise Production by Region: 2019 VS 2023 VS 2030
3.3 Global Cruise Production by Region
3.3.1 Global Cruise Production by Region (2019-2024)
3.3.2 Global Cruise Production by Region (2025-2030)
3.3.3 Global Cruise Production Market Share by Region (2019-2030)
3.4 North America
3.5 Europe
3.6 China
3.7 Japan
3.8 South Korea
3.9 India

4 Global Market Growth Prospects
4.1 Global Cruise Revenue Estimates and Forecasts (2019-2030)
4.2 Global Cruise Revenue by Region
4.2.1 Global Cruise Revenue by Region: 2019 VS 2023 VS 2030
4.2.2 Global Cruise Revenue by Region (2019-2024)
4.2.3 Global Cruise Revenue by Region (2025-2030)
4.2.4 Global Cruise Revenue Market Share by Region (2019-2030)
4.3 Global Cruise Sales Estimates and Forecasts 2019-2030
4.4 Global Cruise Sales by Region
4.4.1 Global Cruise Sales by Region: 2019 VS 2023 VS 2030
4.4.2 Global Cruise Sales by Region (2019-2024)
4.4.3 Global Cruise Sales by Region (2025-2030)
4.4.4 Global Cruise Sales Market Share by Region (2019-2030)
4.5 US & Canada
4.6 Europe
4.7 China
4.8 Asia (Excluding China)
4.9 Middle East, Africa and Latin America

5 Market Competitive Landscape by Manufacturers
5.1 Global Cruise Revenue by Manufacturers
5.1.1 Global Cruise Revenue by Manufacturers (2019-2024)
5.1.2 Global Cruise Revenue Market Share by Manufacturers (2019-2024)
5.1.3 Global Cruise Manufacturers Revenue Share Top 10 and Top 5 in 2023
5.2 Global Cruise Sales by Manufacturers
5.2.1 Global Cruise Sales by Manufacturers (2019-2024)
5.2.2 Global Cruise Sales Market Share by Manufacturers (2019-2024)
5.2.3 Global Cruise Manufacturers Sales Share Top 10 and Top 5 in 2023
5.3 Global Cruise Sales Price by Manufacturers (2019-2024)
5.4 Global Cruise Key Manufacturers Ranking, 2022 VS 2023 VS 2024
5.5 Global Cruise Key Manufacturers Manufacturing Sites & Headquarters
5.6 Global Cruise Manufacturers, Product Type & Application
5.7 Global Cruise Manufacturers Commercialization Time
5.8 Market Competitive Analysis
5.8.1 Global Cruise Market CR5 and HHI
5.8.2 2023 Cruise Tier 1, Tier 2, and Tier 3

6 Cruise Market by Type
6.1 Global Cruise Revenue by Type
6.1.1 Global Cruise Revenue by Type (2019 VS 2023 VS 2030)
6.1.2 Global Cruise Revenue by Type (2019-2030) & (US$ Million)
6.1.3 Global Cruise Revenue Market Share by Type (2019-2030)
6.2 Global Cruise Sales by Type
6.2.1 Global Cruise Sales by Type (2019 VS 2023 VS 2030)
6.2.2 Global Cruise Sales by Type (2019-2030) & (K Persons)
6.2.3 Global Cruise Sales Market Share by Type (2019-2030)
6.3 Global Cruise Price by Type

7 Cruise Market by Application
7.1 Global Cruise Revenue by Application
7.1.1 Global Cruise Revenue by Application (2019 VS 2023 VS 2030)
7.1.2 Global Cruise Revenue by Application (2019-2030) & (US$ Million)
7.1.3 Global Cruise Revenue Market Share by Application (2019-2030)
7.2 Global Cruise Sales by Application
7.2.1 Global Cruise Sales by Application (2019 VS 2023 VS 2030)
7.2.2 Global Cruise Sales by Application (2019-2030) & (K Persons)
7.2.3 Global Cruise Sales Market Share by Application (2019-2030)
7.3 Global Cruise Price by Application

8 Company Profiles
8.1 Carnival
8.1.1 Carnival Comapny Information
8.1.2 Carnival Business Overview
8.1.3 Carnival Cruise Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
8.1.4 Carnival Cruise Product Portfolio
8.1.5 Carnival Recent Developments
8.2 RCI
8.2.1 RCI Comapny Information
8.2.2 RCI Business Overview
8.2.3 RCI Cruise Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
8.2.4 RCI Cruise Product Portfolio
8.2.5 RCI Recent Developments
8.3 NCLH
8.3.1 NCLH Comapny Information
8.3.2 NCLH Business Overview
8.3.3 NCLH Cruise Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
8.3.4 NCLH Cruise Product Portfolio
8.3.5 NCLH Recent Developments
8.4 MSC
8.4.1 MSC Comapny Information
8.4.2 MSC Business Overview
8.4.3 MSC Cruise Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
8.4.4 MSC Cruise Product Portfolio
8.4.5 MSC Recent Developments
8.5 Disney
8.5.1 Disney Comapny Information
8.5.2 Disney Business Overview
8.5.3 Disney Cruise Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
8.5.4 Disney Cruise Product Portfolio
8.5.5 Disney Recent Developments
8.6 Genting
8.6.1 Genting Comapny Information
8.6.2 Genting Business Overview
8.6.3 Genting Cruise Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
8.6.4 Genting Cruise Product Portfolio
8.6.5 Genting Recent Developments
8.7 Hurtigruten
8.7.1 Hurtigruten Comapny Information
8.7.2 Hurtigruten Business Overview
8.7.3 Hurtigruten Cruise Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
8.7.4 Hurtigruten Cruise Product Portfolio
8.7.5 Hurtigruten Recent Developments
8.8 Silversea
8.8.1 Silversea Comapny Information
8.8.2 Silversea Business Overview
8.8.3 Silversea Cruise Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
8.8.4 Silversea Cruise Product Portfolio
8.8.5 Silversea Recent Developments
8.9 TUI
8.9.1 TUI Comapny Information
8.9.2 TUI Business Overview
8.9.3 TUI Cruise Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
8.9.4 TUI Cruise Product Portfolio
8.9.5 TUI Recent Developments

9 North America
9.1 North America Cruise Market Size by Type
9.1.1 North America Cruise Revenue by Type (2019-2030)
9.1.2 North America Cruise Sales by Type (2019-2030)
9.1.3 North America Cruise Price by Type (2019-2030)
9.2 North America Cruise Market Size by Application
9.2.1 North America Cruise Revenue by Application (2019-2030)
9.2.2 North America Cruise Sales by Application (2019-2030)
9.2.3 North America Cruise Price by Application (2019-2030)
9.3 North America Cruise Market Size by Country
9.3.1 North America Cruise Revenue Grow Rate by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
9.3.2 North America Cruise Sales by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
9.3.3 North America Cruise Price by Country (2019-2030)
9.3.4 U.S.
9.3.5 Canada

10 Europe
10.1 Europe Cruise Market Size by Type
10.1.1 Europe Cruise Revenue by Type (2019-2030)
10.1.2 Europe Cruise Sales by Type (2019-2030)
10.1.3 Europe Cruise Price by Type (2019-2030)
10.2 Europe Cruise Market Size by Application
10.2.1 Europe Cruise Revenue by Application (2019-2030)
10.2.2 Europe Cruise Sales by Application (2019-2030)
10.2.3 Europe Cruise Price by Application (2019-2030)
10.3 Europe Cruise Market Size by Country
10.3.1 Europe Cruise Revenue Grow Rate by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
10.3.2 Europe Cruise Sales by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
10.3.3 Europe Cruise Price by Country (2019-2030)
10.3.4 Germany
10.3.5 France
10.3.6 U.K.
10.3.7 Italy
10.3.8 Russia

11 China
11.1 China Cruise Market Size by Type
11.1.1 China Cruise Revenue by Type (2019-2030)
11.1.2 China Cruise Sales by Type (2019-2030)
11.1.3 China Cruise Price by Type (2019-2030)
11.2 China Cruise Market Size by Application
11.2.1 China Cruise Revenue by Application (2019-2030)
11.2.2 China Cruise Sales by Application (2019-2030)
11.2.3 China Cruise Price by Application (2019-2030)

12 Asia (Excluding China)
12.1 Asia Cruise Market Size by Type
12.1.1 Asia Cruise Revenue by Type (2019-2030)
12.1.2 Asia Cruise Sales by Type (2019-2030)
12.1.3 Asia Cruise Price by Type (2019-2030)
12.2 Asia Cruise Market Size by Application
12.2.1 Asia Cruise Revenue by Application (2019-2030)
12.2.2 Asia Cruise Sales by Application (2019-2030)
12.2.3 Asia Cruise Price by Application (2019-2030)
12.3 Asia Cruise Market Size by Country
12.3.1 Asia Cruise Revenue Grow Rate by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
12.3.2 Asia Cruise Sales by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
12.3.3 Asia Cruise Price by Country (2019-2030)
12.3.4 Japan
12.3.5 South Korea
12.3.6 India
12.3.7 Australia
12.3.8 China Taiwan
12.3.9 Southeast Asia

13 Middle East, Africa and Latin America
13.1 Middle East, Africa and Latin America Cruise Market Size by Type
13.1.1 Middle East, Africa and Latin America Cruise Revenue by Type (2019-2030)
13.1.2 Middle East, Africa and Latin America Cruise Sales by Type (2019-2030)
13.1.3 Middle East, Africa and Latin America Cruise Price by Type (2019-2030)
13.2 Middle East, Africa and Latin America Cruise Market Size by Application
13.2.1 Middle East, Africa and Latin America Cruise Revenue by Application (2019-2030)
13.2.2 Middle East, Africa and Latin America Cruise Sales by Application (2019-2030)
13.2.3 Middle East, Africa and Latin America Cruise Price by Application (2019-2030)
13.3 Middle East, Africa and Latin America Cruise Market Size by Country
13.3.1 Middle East, Africa and Latin America Cruise Revenue Grow Rate by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
13.3.2 Middle East, Africa and Latin America Cruise Sales by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
13.3.3 Middle East, Africa and Latin America Cruise Price by Country (2019-2030)
13.3.4 Mexico
13.3.5 Brazil
13.3.6 Israel
13.3.7 Argentina
13.3.8 Colombia
13.3.9 Turkey
13.3.10 Saudi Arabia
13.3.11 UAE

14 Value Chain and Sales Channels Analysis
14.1 Cruise Value Chain Analysis
14.1.1 Cruise Key Raw Materials
14.1.2 Raw Materials Key Suppliers
14.1.3 Manufacturing Cost Structure
14.1.4 Cruise Production Mode & Process
14.2 Cruise Sales Channels Analysis
14.2.1 Direct Comparison with Distribution Share
14.2.2 Cruise Distributors
14.2.3 Cruise Customers

15 Concluding Insights

16 Appendix
16.1 Reasons for Doing This Study
16.2 Research Methodology
16.3 Research Process
16.4 Authors List of This Report
16.5 Data Source
16.5.1 Secondary Sources
16.5.2 Primary Sources
16.6 Disclaimer

 

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