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スモールオフィス/ホームオフィス(SOHO)市場向けサービス提案の考え方:10事業者のケーススタディ


Approaches to service propositions for the small office/home office (SOHO) market: 10 operator case studies

小規模オフィス/ホームオフィス(SOHO)セグメントは、事業者にとって大きく成長する機会ですが、この市場でサービスを販売することに課題がないわけではありません。SOHOは、彼ら独自のビジネスニーズに対応... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2023年6月14日 US$4,999
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27 英語

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中小企業向けサービス (Analysys Masonの年間サービス)

 

サマリー

小規模オフィス/ホームオフィス(SOHO)セグメントは、事業者にとって大きく成長する機会ですが、この市場でサービスを販売することに課題がないわけではありません。SOHOは、彼ら独自のビジネスニーズに対応した提案を必要としています。
 
本レポートでは、SOHO市場向けの通信・ITサービスの販売とプロビジョニングについて、事業者が取っているさまざまなアプローチを検証しています。本レポートでは、事業者の販売、マーケティング、提供戦略の幅を調査しています。また、通信事業者がSOHO向けの提案を、自社の消費者向け製品や競合他社の製品とどのように差別化しているのかも明らかにしています。
 
本レポートでは、以下の質問にお答えします。
  • 事業者は、製品、販売チャネル、マーケティング手法の面で、どのようにSOHOセグメントをターゲットにしているのか?
  • 事業者のSOHO向け製品およびサービスのポートフォリオは、自社のコンシューマー向け製品および類似の競合製品とはどのように異なるのか?
  • SOHOにサービスを提供する際に、事業者はどのような課題に直面し、どのようにその課題を克服して、この市場に参入しようとしているのか?
 
ケーススタディでは、以下の企業を取り上げています。
  • A1 Telekom
  • BT
  • コムキャスト
  • エリサ
  • オレンジ
  • テレコムイタリア(TIM)事業
  • テレフォニカ・ブラジル
  • テレフォニカ・スペイン
  • Verizon
  • ヴァージンメディア O2ビジネス
 


 

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Summary

この調査レポートでは、SOHO市場向けの通信・ITサービスの販売とプロビジョニングについて、事業者が取っているさまざまなアプローチを検証しています。
 
Report Summary
"SOHOs represent a typically underserved segment and operators can benefit from this opportunity by differentiating their SOHO-specific services from their consumer services."
 
The small office/home office (SOHO) segment represents a large and growing opportunity for operators, but selling services in this market is not without challenges. SOHOs need propositions that address their unique business needs.
 
This report examines the different approaches that operators are taking to selling and provisioning communications and IT services to the SOHO market. The report explores the range of operators’ sales, marketing and delivery strategies. It also highlights how operators are differentiating their SOHO propositions from their own consumer products and competitors' offerings.
 
This report answers the following questions.
 
How are operators targeting the SOHO segment in terms of products, sales channels and marketing approaches?
How do operators’ portfolios of SOHO-focused products and services vary from their consumer offerings and from similar competitor offerings?
What challenges do operators face when delivering services to SOHOs and how are they trying to overcome these challenges to penetrate this market?
The following companies are featured in case studies.
 
A1 Telekom
BT
Comcast
Elisa
Orange
 
Telecom Italia (TIM) Business
Telefónica Brazil
Telefónica Spain
Verizon
Virgin Media O2 Business
 


 

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