スモールオフィス/ホームオフィス(SOHO)市場向けサービス提案の考え方:10事業者のケーススタディApproaches to service propositions for the small office/home office (SOHO) market: 10 operator case studies 小規模オフィス/ホームオフィス(SOHO)セグメントは、事業者にとって大きく成長する機会ですが、この市場でサービスを販売することに課題がないわけではありません。SOHOは、彼ら独自のビジネスニーズに対応... もっと見る
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サマリー
小規模オフィス/ホームオフィス(SOHO)セグメントは、事業者にとって大きく成長する機会ですが、この市場でサービスを販売することに課題がないわけではありません。SOHOは、彼ら独自のビジネスニーズに対応した提案を必要としています。
本レポートでは、SOHO市場向けの通信・ITサービスの販売とプロビジョニングについて、事業者が取っているさまざまなアプローチを検証しています。本レポートでは、事業者の販売、マーケティング、提供戦略の幅を調査しています。また、通信事業者がSOHO向けの提案を、自社の消費者向け製品や競合他社の製品とどのように差別化しているのかも明らかにしています。
本レポートでは、以下の質問にお答えします。
ケーススタディでは、以下の企業を取り上げています。
Summary
この調査レポートでは、SOHO市場向けの通信・ITサービスの販売とプロビジョニングについて、事業者が取っているさまざまなアプローチを検証しています。
Report Summary
"SOHOs represent a typically underserved segment and operators can benefit from this opportunity by differentiating their SOHO-specific services from their consumer services."
The small office/home office (SOHO) segment represents a large and growing opportunity for operators, but selling services in this market is not without challenges. SOHOs need propositions that address their unique business needs.
This report examines the different approaches that operators are taking to selling and provisioning communications and IT services to the SOHO market. The report explores the range of operators’ sales, marketing and delivery strategies. It also highlights how operators are differentiating their SOHO propositions from their own consumer products and competitors' offerings.
This report answers the following questions.
How are operators targeting the SOHO segment in terms of products, sales channels and marketing approaches?
How do operators’ portfolios of SOHO-focused products and services vary from their consumer offerings and from similar competitor offerings?
What challenges do operators face when delivering services to SOHOs and how are they trying to overcome these challenges to penetrate this market?
The following companies are featured in case studies.
A1 Telekom
BT
Comcast
Elisa
Orange
Telecom Italia (TIM) Business
Telefónica Brazil
Telefónica Spain
Verizon
Virgin Media O2 Business
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よくあるご質問Analysys Mason社はどのような調査会社ですか?Analysys Mason (アナリシスメイソン)は、英国に本社をおく通信市場全般を対象とする調査会社で、ネットワーク技術や通信用ソフトウェアなど、幅広い通信市場に関する調査レポートの出版やカスタム... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
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2024/11/14 10:27 156.77 円 166.04 円 201.95 円 |