スタンドアロン5G向け課金システムが、次世代マネタイゼーション・プラットフォームに対するCSPの支出を促進するCharging systems for standalone 5G will drive CSP spending on next-generation monetisation platforms 通信サービス事業者(CSP)は、レガシーなマネタイゼーション・プラットフォームのオーバーホールを続けている。2020年の同分野の純支出は前年比1.1%減となったが、これはCSPが代替システムより... もっと見る
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サマリー
通信サービス事業者(CSP)は、レガシーなマネタイゼーション・プラットフォームのオーバーホールを続けている。2020年の同分野の純支出は前年比1.1%減となったが、これはCSPが代替システムよりも安価な、より新しく効率的なシステムに対する支出を増やしていることを隠している。クラウドネイティブへの対応と5Gおよびエコシステムへの対応は、CSPが既存システムをアップグレードする際に重視する重要な要素である。しかし、収益化システムの重要性とCSPの他の投資の優先順位から、このセグメントの完全な変革には少なくとも10年かかると思われます。
Summary
この調査レポートは、スタンドアロン5G向け課金システムについて詳細に調査・分析しています。
Report Summary
"CSPs' transformation of their complex monetisation platforms is expected to take at least 10 years."
Communications service providers (CSPs) are continuing to overhaul their legacy monetisation platforms. Net spending in this segment declined by 1.1% year-on-year in 2020, but this masks CSPs’ increased spending on newer and more efficient systems that are cheaper than the systems they replace. Cloud-native compliance and 5G and ecosystem readiness are the key factors that CSPs are focusing on as they upgrade their incumbent systems. However, the critical nature of monetisation systems and CSPs’ other investment priorities mean that the complete transformation of this segment will take at least 10 years.
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2024/11/08 10:26 154.13 円 166.76 円 202.76 円 |