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低所得国の世帯は、収入の最大5%を光ファイバーブロードバンドに費やすことになります。


Households in low-income countries will spend up to 5% of their income on fibre broadband

多くの低所得国において、固定ブロードバンドの世帯普及率は低い。FTTPの導入が限定的であるなど、供給サイドの制約がこの数字を説明するのに役立っています。しかし、事業者と投資家は、普及率の伸びに対する... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2021年12月13日 US$499
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サマリー

多くの低所得国において、固定ブロードバンドの世帯普及率は低い。FTTPの導入が限定的であるなど、供給サイドの制約がこの数字を説明するのに役立っています。しかし、事業者と投資家は、普及率の伸びに対する需要サイドの制約や、新興国での固定ブロードバンドに対する値ごろ感の閾値についても理解する必要があります。本稿では、新興国市場の消費者が固定ブロードバンドに支払う用意があるのは、世帯収入に占める割合であることを考察しています。また、新興国でのFTTPの展開において、このような 手頃な価格の基準がどのような意味を持つのかについても検 討する。


 

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Summary

この調査レポートでは、新興国の消費者が固定ブロードバンドに支払う準備がある世帯年収の割合について詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"The evidence from several emerging markets suggests that consumers are prepared to spend around 5% of their household income on a fixed broadband connection."
 
Fixed broadband household penetration is low in many low-income countries. Supply-side constraints such as limited FTTP deployments help to explain these figures. However, operators and investors must also understand demand-side constraints on penetration growth and affordability thresholds for fixed broadband in emerging markets. In this article, we consider the percentage of household income that consumers in emerging markets are prepared to pay for fixed broadband. We also examine the implications of these affordability thresholds for FTTP roll-outs in emerging markets.


 

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