SKテレコムは、定額制サービス「Tユニバース」を利用して個人消費のシェア拡大を目指すSK Telecom aims to use the T Universe subscription service to increase its share of consumer spending SKテレコム(SKT)の「Tユニバース」は、韓国の消費者向けに、さまざまなサードパーティのサービスをバンドルした新しいサブスクリプションベースのプラットフォームです。 T Universeは、SKT... もっと見る
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サマリー
SKテレコム(SKT)の「Tユニバース」は、韓国の消費者向けに、さまざまなサードパーティのサービスをバンドルした新しいサブスクリプションベースのプラットフォームです。
T Universeは、SKTを消費者の多大な支出の仲介役として位置づけ、このような野心的なサービスを世界で初めて実現したものです。通信事業者は、サブスクリプションベースのサービスを集約するのに適した立場にあり、他の事業者はTユニバースを注視しているでしょう。本稿では、Tユニバースのサービスを分析し、これを他の市場で模倣できるかどうかを検討する。
Summary
この調査レポートは、、Tユニバースのサービスを詳細に調査・分析しています。
Report Summary
"SK Telecom is launching a radical new subscription model to capture more consumer spending, but it remains to be seen whether operators in other markets will be able to emulate this offering."
SK Telecom’s (SKT’s) T Universe is a new subscription-based platform for consumers in South Korea that bundles a range of third-party services. T Universe positions SKT as a broker for a significant amount of consumer spending and represents the first iteration of such an ambitious service in the world. Telecoms operators are well-positioned to aggregate subscription-based services and other operators will be watching T Universe closely. In this article, we analyse the T Universe offering and consider whether this can be emulated in other markets.
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