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植物由来食品素材市場:種類別(乳化剤、食感改良剤、結合剤・安定剤、培養物・プロバイオティクス成分、保存料、酵素、繊維、甘味料、その他)、用途別(ベーカリー、菓子、飲料、スナック製品、レディミール、栄養・サプリメント、その他) :世界の機会分析および産業予測、2021-2030年


Plant-based Food Ingredients Market by Type (Emulsifiers, Texturants, Binding Agents & Stabilizers, Cultures & Probiotic Ingredients, Preservatives, Enzymes, Fibers, Sweeteners, and Others), Application (Bakery, Confectionery, Beverages, Snack Products, Ready Meals, Nutrition & Supplements, and Others) : Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021–2030

植物性食品素材の市場規模は、2020年に28億9560万ドル、2021年から2030年までのCAGRは15.3%を記録し、2030年には123億4140万ドルに達すると予測されています。 植物性食品素材は、果物、野菜、植物の根などを含... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2022年1月3日 US$5,769
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508 英語

 

サマリー

植物性食品素材の市場規模は、2020年に28億9560万ドル、2021年から2030年までのCAGRは15.3%を記録し、2030年には123億4140万ドルに達すると予測されています。
植物性食品素材は、果物、野菜、植物の根などを含む植物源から厳密に抽出されたものです。食品素材は食品添加物であり、所望の効果を得るために食品に添加されるものである。動物性食品に対する不耐性のケースの増加、ビーガン人口の増加、植物性製品メーカーへの大規模なベンチャー投資は、植物性食品素材市場の成長を促進する主な要因の一部です。ビーガン食品、乳製品、肉代替製品の製造企業は、研究開発に注力し、クリーンラベルと植物由来食品のラベルを持つ製品を発売しており、これがさらに予測期間中の市場の成長に向けて寄与しています。
食品業界は、菜食主義者の増加やフレキシタリアン食のトレンドの上昇により、ビーガン表示を行うことで自社製品のプロモーションを行っています。食品業界の成長と消費パターンの動的な変化は、植物ベースの食品の需要を生成し、その結果、予測期間中の植物ベースの食材市場の成長に拍車をかけています。都市化の成長と化学添加物ベースの人工成分の食品製品の有害性に関する意識は、植物ベースの調理済みおよび機能性飲料製品、包装食品、冷凍食品製品の大規模な需要を作成し、それが間接的に世界の植物ベースの食品成分の市場の成長に追加されます。
COVID-19の発生は、植物ベースの食品成分市場に大きく、正の影響を与えています。これは、全体的な健康と免疫のために、従来の食品から有機および植物ベースの食品への動的なシフトの食品の嗜好に起因しています。
しかし、植物性食品を摂取することによる健康上の利点に関する認識不足、植物性食品原料の供給量の少なさ、植物性食品原料の価格の高さが、予測期間中の世界の植物性食品原料市場の成長に大きな影響を及ぼしています。
市場は、種類、用途、地域によって区分されます。タイプ別では、乳化剤、食感改良剤、結合剤・安定剤、培養・プロバイオティクス成分、保存料、酵素、繊維、甘味料、その他に分類されます。用途別では、ベーカリー、製菓、飲料、スナック製品、調理済み食品、栄養・サプリメント、その他に分類されます。地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(ドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、欧州のその他)、アジア太平洋(中国、日本、韓国、オーストラリア、アジア太平洋のその他)、LAMEA(ブラジル、南アフリカ、サウジアラビア、LAMEAのその他)で分析されています。
市場に参入している主な企業は、Archer-Daniels-Midland Company、Cargill Incorporated、DuPont de Nemours, Inc、Ingredion Incorporated、International Flavors & Fragrances, Inc、Kemin Industries、Kerry Group、Novozymes、Palsgaard A/S、Tate & Lyleなどです。

ステークホルダーにとっての主なメリット
- 本調査では、世界の植物由来食品素材市場を現在の動向と将来予測で詳細に分析し、市場に差し迫った投資ポケットを解明します。
- ドライバー、阻害要因、機会に関する情報をインパクト分析とともに提供しています。
- 2020年から2030年までの定量分析を行い、市場の財務的能力を紹介しています。
- ポーターのファイブフォースモデルは、新規参入者の脅威、代替品の脅威、買い手の交渉力、市場で活動する供給者の交渉力などの様々なパラメータを分析することによって、市場の競争力を示しています。
- バリューチェーン分析では、バリューチェーンに関与するステークホルダーの役割を明確に理解することができます。
- 競合情報では、様々な地域の主要な市場参加者が採用しているビジネス慣行を紹介しています。
主要市場セグメント
- タイプ別
o 乳化剤
食感改良剤
o 結合剤および安定剤
o カルチャー&プロバイオティクス成分
保存料
o 酵素
o 繊維
o 甘味料
その他
- 用途別
o ベーカリー
o 菓子
o 飲料
スナック菓子
レディミール
栄養剤・サプリメント
o その他
- 地域別
o 北米
米国
カナダ
メキシコ
o 欧州
ドイツ
イギリス
フランス
イタリア
スペイン
その他の欧州地域
o アジア太平洋地域
中国
日本
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
o LAMEA
ブラジル
南アフリカ共和国
サウジアラビア
LAMEAの残りの地域



 

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Summary

The Plant-based food ingredients market size was valued at $2,895.6 million in 2020, and is estimated to reach $12,341.4 million by 2030, registering a CAGR of 15.3% from 2021 to 2030.
Plant-based food ingredients are strictly extracted from plant sources including fruits, vegetables, plant roots and other parts of the plant. Food ingredients are food additives, which are added into food to achieve a desired effect. Rise in cases of intolerance for animal-based food products, growing vegan population, increasing vegan population, and significant venture investments in Plant-based product manufacturers are some of the key factors that drive growth of the Plant-based food ingredients market. Vegan food products, dairy and meat alternative products manufacturing companies are focused on research & development and launching products with clean label and Plant-based food labels, which further contributes toward growth of the market during the forecast period.
Food industries are promoting their food product by labeling vegan, owing to growing veganism and rise in trend of flexitarian diet. Growth in the food industry and dynamic changes in consumption pattern is generating the demand for Plant-based food products, which, in turn, spur growth of the Plant-based ingredients market during the forecast period.Growth in urbanization and awareness regarding harmful effects of chemical added artificial ingredients based food productscreates massive demand for Plant-based ready-to-eat and functional drink products, packaged food products, and frozen food products, as it indirectly adds to the growth of the global Plant-based food ingredients market.
The outbreak of COVID-19 has largely and positively impacted the Plant-based food ingredients market. This is attributed to dynamic shift food preference from conventional food to the organic and Plant-based food products for overall health and immunity.
However, lack of awareness regarding health benefits of the Plant-based food consumption and considerably low supply of Plant-based food ingredients and high cost of Plant-based food products majorly impacts growth of the global Plant-based the food ingredients market during the forecast period.
The market is segmented on the basis of type, application, and region. On the basis of type, the market is categorized into emulsifiers, texturants, binding agents & stabilizers, cultures & probiotic ingredients, preservatives, enzymes, fibers, sweeteners, and others. On the basis of application, the market is segmented into, bakery, confectionery, beverages, snack products, ready meals, nutrition & supplements, and others. Region wise, it is analyzed across North America (the U.S., Canada, and Mexico), Europe (Germany, UK, France, Italy, Spain, and Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, South Korea, Australia, and Rest of Asia-Pacific), and LAMEA (Brazil, South Africa, Saudi Arabia, and Rest of LAMEA).
The major players operating in the market are Archer-Daniels-Midland Company, Cargill Incorporated, DuPont de Nemours, Inc., Ingredion Incorporated, International Flavors & Fragrances, Inc., Kemin Industries, Kerry Group, Novozymes, Palsgaard A/S, and Tate & Lyle.

KEY BENEFITS FOR STAKEHOLDERS
• The study provides an in-depth analysis of the global plant based food ingredients market with current trends and future estimations to elucidate the imminent investment pockets in the market.
• The report provides information regarding drivers, restraints, and opportunities with impact analysis.
• A quantitative analysis from 2020 to 2030 is provided to showcase the financial competency of the market.
• Porter’s five forces model of the industry illustrates competitiveness of the market by analyzing various parameters such as threat of new entrants, threat of substitutes, bargaining power of the buyers, and bargaining power of the suppliers operating in the market.
• Value chain analysis in the report provides a clear understanding of the roles of stakeholders involved in the value chain.
• Competitive intelligence highlights business practices followed by leading market players across various regions.
KEY MARKET SEGMENTS
• By Type
o Emulsifiers
o Texturants
o Binding agents & stabilizers
o Cultures & probiotic ingredients
o Preservatives
o Enzymes
o Fibers
o Sweeteners
o Others
• By Application
o Bakery
o Confectionery
o Beverages
o Snack products
o Ready meals
o Nutrition & supplements
o Others
• By Region
o North America
 U.S.
 Canada
 Mexico
o Europe
 Germany
 UK
 France
 Italy
 Spain
 Rest of Europe
o Asia-Pacific
 China
 Japan
 South Korea
 Australia
 Rest of Asia-Pacific
o LAMEA
 Brazil
 South Africa
 Saudi Arabia
 Rest of LAMEA



 

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