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【年間サービス】人工知能と機械学習


AI & Machine Learning Research Service

AI・機械学習研究サービス ABIリサーチのAIと機械学習(ML)市場インテリジェンスサービスは、AI関連技術が生み出す市場機会を評価すると同時に、業界にソートリーダーシップを提供します。 AIと機... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
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サマリー

AI・機械学習研究サービス
ABIリサーチのAIと機械学習(ML)市場インテリジェンスサービスは、AI関連技術が生み出す市場機会を評価すると同時に、業界にソートリーダーシップを提供します。

AIと機械学習
AIとMLに関する広範なカバレッジには、データ、トレンド、予測、ベンチマークおよび分析レポートが含まれます。サービスとしてのML、サービスとしての技術とプラットフォーム、ソフトウェアライセンス、エッジAIハードウェアとアプリケーションなど、AIとMLの市場活動とビジネスモデルを形成するために不可欠な主要な技術的およびビジネス的要因を評価します。また、AI技術が利用可能になるにつれて、産業およびビジネスプロセスを最適に合理化するために活用すべきさまざまなAIおよびMLのアプリケーションとユースケースに関する権威ある洞察を技術実装者に提供します。

市場調査アプローチはユースケース中心であり、各ユースケースの技術実装を調査しています。家電やロボットなど、すでにAIが導入されている業種はもちろん、小売、製造、エネルギー、自動車、公共安全、通信などにおけるAIやMLの導入も追跡しています。特にAIエッジソリューションに注目しています。

調査対象

  •    機械学習
  •    人工知能
  •    拡張知能
  •    ディープラーニング
  •    データ分析
  •    予測分析
  •    処方的分析
  •    セグメンテーションのアルゴリズムとハードウェア技術
  •    AIツールとSDKの分析
  •    AIとMLの注目技術イノベーター
  •    エッジAIとML
  •    AIとMLのユースケースとアプリケーションの市場セグメンテーションと分類法
  •    AIとMLの異なる実装アプローチ
  •    AIとMLのビジネスモデル
  •    通信業界におけるAIとMLの活用事例
  •    DAS(分散型アンテナシステム)を含むビル内システム
  •    パルスアプリケーション用RFパワー半導体
  •    地域格差を含む、サブ6Gからミリ波までの5Gネットワークの詳細な周波数分析
  •    製造業におけるAIとMLの活用事例
  •    消費者市場におけるAIとMLの使用例
  •    IoT市場におけるAIとMLのユースケース
  •    新しいアプリケーションとビジネスモデルの形成におけるオープンソースの役割
  •    音声・画像認識、マシンビジョン、自然言語処理、タッチ/ハプティクス、生成的・創造的逆説的ネットワーク、自動推論、セキュリティ・アプリケーションにおける新たなトレンド
  •    エッジAIとクラウドAIの比較分析


アナリスト・サポート
アナリストへの直接アクセスが可能で、特定の質問に対応するためのアナリスト照会コールを予約することができます。

成果物
ABIリサーチは、テクノロジー、動向、市場をあらゆる角度から調査し、さまざまなフォーマットで定性かつ定量的な情報を提供します。

  • データ
    • 詳細データ、マーケットシェア分析、細分化したサービス別予測を含む市場データのスプレッドシートを用いて、潜在的な機会のあるエリアに関する詳しいインサイトを提供します。
  • レポート
    • 当社の質的レポートは、重要な市場動向、テクノロジー、用途、新興企業に関する詳細な分析を報告します。レポートはPDFまたはパワーポイントのフォーマットでお届けします。
  • インサイト
    • ABI のインサイトは、合併買収、提案および新たに制定された規制、製品ローンチ、市場の最新情報を含む最新イベントに関する専門的な視点からみた内容を提供します。
  • ランキング
    • 競合ランキングレポートは、異なる市場向けに、企業の実装およびイノベーション戦略を評価する包括的なインサイトを提供します。

 



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プレスリリース

マルチモーダルラーニングを解説: AI業界を急速に変えている理由とは?
2022年6月15日

ABIリサーチの予測によると、人工知能を搭載したデバイスの総インストールベースは、2019年の27億台から2024年には45億台に拡大するという。AIデバイスには、毎日何十億ペタバイトものデータが流れています。しかし、今現在、これらのAIデバイスのほとんどは、互いに独立して動作しています。しかし、今後数年でこれらのデバイスを流れるデータの量が増えるにつれ、テクノロジー企業や実装者はマルチモーダル学習を活用するようになり、それは急速にAIの最もエキサイティングで変革の可能性がある分野の1つになりつつあります。

マルチモーダル学習とは?

マルチモーダル学習は、さまざまなセンサーやデータ入力から得られる一連の切断された異種データを、単一のモデルに統合するものです。従来のユニモーダルな学習システムとは異なり、マルチモーダルなシステムは互いの情報を補完的に運ぶことができ、それは両者が学習プロセスに含まれることで初めて明らかになる。そのため、異なるモダリティからの信号を組み合わせる深層学習ベースの手法は、ユニモーダルシステムでは不可能な、より頑健な推論、あるいは新しい洞察を生み出すことが可能である。

マルチモーダル学習には、主に2つの利点があります。 

  • 同じデータを観測する複数のセンサーは、その変化を検出することが両方のモダリティが存在する場合にのみ可能な場合があるため、よりロバストな予測を行うことができる。
  • 複数のセンサーを融合させることで、個々のモダリティでは捉えられないような補完的な情報や傾向を容易に捉えることができる。

 

マルチモーダル学習はどのように拡張されるのか

マルチモーダル学習は、ディープラーニング(DNN)のような基礎的なサポート技術が、カメラ監視における画像認識やAmazon Alexaのような仮想アシスタントにおける音声認識や自然言語処理(NLP)のようなユニモーダルアプリケーションで既に実現されているため、スケールアップに適している。さらに、ハードウェアセンサーと知覚ソフトウェアの両方の市場環境がすでに非常に競争的であるため、新しいマルチモーダルシステムの開発コストは低下しています。

さらに、組織は、AIサイロから脱却するために、マルチモーダル学習への投資の必要性を受け入れ始めています。独立したAIデバイスではなく、業務全体にまたがるプロセスを管理し、自動化することを望んでいるのです。

こうしたことから、ABIリサーチは、マルチモーダル学習アプリケーションを搭載したデバイスの出荷台数は、2017年の390万台から2023年には5億1410万台に、年平均成長率(CAGR)83%で増加すると予測しています。

しかし、IBM、マイクロソフト、アマゾン、グーグルなど、ほとんどのAIプラットフォーム企業は、主にユニモーダルシステムに焦点を当て続けています。最も広く知られているマルチモーダルシステムであるIBM WatsonやMicrosoft Azureでさえ、マルチモーダルの機能に関するマーケティングやポジショニングが不十分であったため、商業的に大きな牽引力を得ることができませんでした。

このような需要と供給のギャップは、プラットフォーム企業やその他のパートナーにチャンスをもたらします。また、マルチモーダル学習は、チップベンダーにとっても機会を創出します。高度なエッジ・マルチモーダル学習システムの実装要件は、逐次処理と並列処理の両方に対応できるヘテロジニアス・チップシステムに有利に働くでしょう。

マルチモーダル学習が主要なエンドマーケットにもたらす機会
デバイスにマルチモーダル・アプリケーションを搭載する機運が高まりつつあり、5つのエンドマーケットがその機運を最も強く受け止めています。

自動車分野では、先進運転支援システム(ADAS)、車載ヒューマンマシンインターフェース(HMI)アシスタント、ドライバーモニタリングシステム(DMS)にマルチモーダル学習が導入され、リアルタイムの推論と予測に利用されている。

ロボット工学のベンダーは、マルチモーダルシステムをロボット工学のHMIや動作の自動化に組み込んで、消費者にアピールするとともに、産業空間における作業者とロボットのコラボレーションを促進する。

コンシューマー機器メーカー、特にスマートフォンやスマートホームの市場では、競合他社に対する自社製品の価値を示すために熾烈な競争が繰り広げられている。マーケティング上の優位性を確保するためには、新しい機能や洗練されたシステムが不可欠であり、家電メーカーはマルチモーダル学習対応システムを自社製品に統合する有力な候補者となっています。セキュリティや決済の認証、レコメンデーションやパーソナライゼーションエンジン、パーソナルアシスタントなどのユースケースが拡大している。

医療企業や病院では、マルチモーダル学習技術の探求はまだ比較的初期段階にあるが、医療用画像処理ではすでにいくつかの有望な新興アプリケーションが登場している。患者や医師にとってマルチモーダル学習の価値は、たとえ導入が遅れたとしても、医療サービスにとって抵抗しがたい提案となるだろう。

メディアやエンターテイメント企業は、コンテンツ推薦システム、パーソナライズされた広告、自動コンプライアンスマーキングを改善するために、ラベル付きメタデータへのコンテンツの構造化に役立つマルチモーダル学習を既に使用しています。しかし、メタデータタギングシステムの導入はごく最近になってようやく可能になったものであり、これまでのところ、その導入は限られている。

マルチモーダル学習はどこへ向かうのか?

マルチモーダル学習は、ディープラーニングと同様に、AIデバイスの異質な状況を接続し、ビジネスインテリジェンスと企業全体の最適化を真に強化する可能性を持っています。ABIリサーチのAI & Machine Learningサービスの一部である無料のホワイトペーパー - Artificial Intelligence Meets Business Intelligenceで、このテクノロジーと主要な垂直分野へのその影響について詳しくご覧ください。

 

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Summary

AI & Machine Learning Research Service
ABI Research’s AI and Machine Learning (ML) market intelligence service assesses the market opportunity created by AI related technology, while at the same time providing thought leadership for the industry.

AI & Machine Learning Coverage
Our extensive coverage of AI and ML includes data, trends, forecasts, and benchmark and analysis reports. We assess the key technical and business factors that are essential for shaping AI and ML market activity and business models, including ML as a service, technology and platform as a service, software licensing, and edge AI hardware and applications. We also provide technology implementers with authoritative insight into the various AI and ML applications and use cases they should leverage to best streamline industrial and business processes as AI technology becomes accessible.
Our approach to market coverage is use-case centric as it looks at technology implementation for each use case studied. Aside from verticals that have existing AI implementation, such as consumer electronics and robotics, we also track AI and ML deployment in retail, manufacturing, energy, automotive, public safety and telecommunications. Special attention is dedicated to AI edge solutions.

Coverage Areas Include

  •     Machine learning
  •     Artificial intelligence
  •     Augmented Intelligence
  •     Deep Learning
  •     Data analytics
  •     Predictive analytics
  •     Prescriptive analytics
  •     Algorithms and hardware technologies segmentation
  •     Analysis of AI Tools and SDKs
  •     AI and ML hot technology innovators
  •     Edge AI and ML
  •     Market segmentation and taxonomy of AI and ML use cases and applications
  •     Different implementation approaches of AI and ML
  •     AI and ML business models
  •     AI and ML use cases in the telecoms industry
  •     In-building systems including DAS (Distributed Antenna Systems)
  •     RF power semiconductors for pulsed applications
  •     Detailed spectrum analysis for 5G networks, sub-6G to mmWave, including regional disparities
  •     AI and ML use cases in the manufacturing industry
  •     AI and ML use cases in the consumer market
  •     AI and ML use cases in the IoT market
  •     The role of open source in shaping new applications and business models
  •     Emerging trends in speech and image recognition, machine vision, natural language processing, touch/haptics, Generative and Creative Adversarial Networks, automated reasoning and security applications
  •     Analysis of edge AI versus cloud AI


Analyst Support
Subscribers have direct access to our analysts and can schedule analyst inquiry calls to address their specific questions.



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Press Release

Multimodal Learning Explained: How It's Changing the AI Industry So Quickly
15 Jun 2022

According to ABI Research forecasts, the total installed base of devices with Artificial Intelligence will grow from 2.7 billion in 2019 to 4.5 billion in 2024. Billions of petabytes of data flow through AI devices every day. However, right now, most of these AI devices are working independently of one another. Yet, as the volume of data flowing through these devices increases in the coming years, technology companies and implementers will take advantage of multimodal learning – and it is fast becoming one of the most exciting and potentially transformative fields of AI.

What Is Multimodal Learning?

Multimodal learning consolidates a series of disconnected, heterogeneous data from various sensors and data inputs into a single model. Unlike traditional unimodal learning systems, multimodal systems can carry complementary information about each other, which will only become evident when they are both included in the learning process. Therefore, deep learning-based methods that combine signals from different modalities are capable of generating more robust inferences, or even new insights, which would be impossible in a unimodal system.

Multimodal learning presents two primary benefits:

  •     Multiple sensors observing the same data can make more robust predictions, because detecting changes in it may only be possible when both modalities are present.
  •     The fusion of multiple sensors can facilitate the capture of complementary information or trends that may not be captured by individual modalities.


How Multimodal Learning is Scaling

Multimodal is well placed to scale, as the underlying supporting technologies like deep learning (Deep Neural Networks (DNNs)) have already done so in unimodal applications like image recognition in camera surveillance or voice recognition and Natural Language Processing (NLP) in virtual assistants like Amazon’s Alexa. Furthermore, the cost of developing new multimodal systems has fallen because the market landscape for both hardware sensors and perception software is already very competitive.

In addition, organizations are beginning to embrace the need to invest in multimodal learning in order to break out of AI silos. Instead of independent AI devices, they want to manage and automate processes that span the entirety of their operations.

Given these factors, ABI Research projects that the total number of devices shipped with multimodal learning applications will grow from 3.9 million in 2017 to 514.1 million in 2023, at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 83%.

However, most AI platform companies, including IBM, Microsoft, Amazon, and Google, continue to focus on predominantly unimodal systems. Even the most widely known multimodal systems, IBM Watson and Microsoft Azure have failed to gain much commercial traction – a result of poor marketing and positioning of multimodal’s capabilities.

This gap between demand and supply presents opportunities for platform companies and other partners. Multimodal learning will also create an opportunity for chip vendors, as some use cases will need to be implemented at the edge. The implementation requirements of sophisticated edge multimodal learning systems will favor heterogeneous chip systems, because of their ability to serve both sequential and parallel processing.

Opportunities That Multimodal Learning Presents for Key End Markets

Momentum around driving multimodal applications into devices continues to build, with five end-market verticals most eagerly on board:

In the automotive space, multimodal learning is being introduced to Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), In-Vehicle Human Machine Interface (HMI) assistants, and Driver Monitoring Systems (DMS) for real-time inferencing and prediction.

Robotics vendors are incorporating multimodal systems into robotics HMIs and movement automation to broaden consumer appeal and provide greater collaboration between workers and robots in the industrial space.

Consumer device companies, especially those in the smartphone and smart home markets, are in fierce competition to demonstrate the value of their products over competitors. New features and refined systems are critical to generating a marketing edge, making consumer electronics companies prime candidates for integrating multimodal learning-enabled systems into their products. Growing use cases include security and payment authentication, recommendation and personalization engines, and personal assistants.

Medical companies and hospitals are still relatively early in their exploration of multimodal learning techniques, but there are already some promising emerging applications in medical imaging. The value of multimodal learning to patients and doctors will be a difficult proposition for health services to resist, even if adoption starts out slow.

Media and entertainment companies are already using multimodal learning to help with structuring their content into labeled metadata to improve content recommendation systems, personalized advertising, and automated compliance marking. So far, deployments of metadata tagging systems have been limited, as the technology has only recently been made available to the industry.

Where Does Multimodal Learning Go from Here?

Multimodal learning has the potential to connect the disparate landscape of AI devices as well as deep learning, and truly power business intelligence and enterprise-wide optimization. Learn more about the technology, and its impact on key verticals, in our free whitepaper – Artificial Intelligence Meets Business Intelligence, which is part of ABI Research's AI & Machine Learning service.

 

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よくあるご質問


ABI Research社はどのような調査会社ですか?


ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・... もっと見る


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2024/11/14 10:27

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