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パップテスト市場:現在の分析と予測(2022-2028年)

パップテスト市場:現在の分析と予測(2022-2028年)


Pap Test Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028)

世界のパップテスト市場は、予測期間中に約11.4%の著しい成長が見込まれています。パップテストとは、子宮頸部やその周辺の細胞を小さなブラシで優しく取り除き、子宮頸がんや子宮頸がんの原因となる細胞の変化... もっと見る

 

 

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UnivDatos Market Insights
ユニブデイトズマーケットインサイト
2023年2月28日 US$3,999
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サマリー

世界のパップテスト市場は、予測期間中に約11.4%の著しい成長が見込まれています。パップテストとは、子宮頸部やその周辺の細胞を小さなブラシで優しく取り除き、子宮頸がんや子宮頸がんの原因となる細胞の変化を顕微鏡で調べる検査方法です。また、感染症や炎症など、その他の疾患も乳頭検査で発見することができます。一般的には骨盤内検査と同時に行われ、パパニコロウ検査やパップスメアとして知られるヒトパピローマウイルス(HPV)の特定型の検査と同時に行われる場合もあります。HPV感染者の増加や子宮頸がんに対する意識の高まりにより、パップテストの市場は大きく成長すると予想されます。例えば、女性で4番目に死亡率の高い子宮頸がんの90%以上で診断されるHPVは、米国でヒトパピローマウイルスに感染する推定生涯確率について行われた調査によると、現在女性がんの原因として最も一般的な病原菌となっています。

Abbott、F. Hoffmann-La Roche Ltd.、BD、QIAGEN、Thermo Fisher Scientific Inc.、HOLOGIC, INC.、Seegene Inc.、Arbor Vita Corporation、Femapys Inc.、病院機器製造株式会社は、市場の主要企業の一部である。これらの企業は、ハイテクで革新的な製品/技術を顧客に提供するために、いくつかのM&Aやパートナーシップを結んでいる。

本レポートに記載された洞察
"方法のうち、液体ベースのセグメントが予測期間中に圧倒的なシェアを占めた"
方式に基づき、市場は液体ベースと従来型ベースに区分される。2021年の市場では、リキッドベースセグメントが圧倒的なシェアを占めています。このセグメントの成長の主な理由は、これらの方法によって提供される利点に起因しています。液体ベースの方法は、パパニコロウ(Pap)スメアの診断信頼性を向上させるために開発されました。従来のパップスメアなどの方法では、非効率的なサンプリングやスライドの準備、検査室での検出や解釈の誤りによって、偽陰性や偽陽性の結果が出ることがありました。液体ベースの方法は、子宮頸部の細胞を保存液で洗浄するため、血液やその他の不明瞭な物質を容易に分離することができます。また、HPVなどの追加検査も可能であるため、乳頭検査市場の成長につながります。

"アプリケーションのうち、膣がんスクリーニングカテゴリーは2021年に高いCAGRで成長すると予想される"
アプリケーションに基づき、市場は子宮頸がんスクリーニング、膣がんスクリーニング、その他に分類されます。2021年、膣がんスクリーニングカテゴリーは、膣がんの症例数の増加と死亡率の高さが、効果的なスクリーニング検査への需要を促進していることに起因して、高いCAGRで成長すると予想されます。例えば、米国がん協会による2018年の報告書によると、1,100人の女性のうち1人が膣がんを発症する可能性があると推定されています。2018年、米国では5,350人の女性が膣がんと診断され、同年の膣がん関連の死亡者数は1,430人となっています。

"エンドユーザーのうち、ホームセッティング分野が予測期間中に大きなCAGRを記録する"
エンドユーザーに基づき、市場は研究室、診断センター、病院・クリニック、その他に区分される。子宮頸がんに罹患する女性人口の増加や、病気の診断・発見に対する需要の急増により、診断センター部門は予測期間中に大きなCAGRを記録すると予想される。

"北米が市場において大きなシェアを占める"
2021年、北米は、主に子宮頸がんの症例が急増し、予測期間中にがんの早期スクリーニングに関連する技術進歩の高まりの必要性につながっているため、世界のパパテスト市場で大きなシェアを占めています。AIやビッグデータの集大成のような技術開発は、子宮頸がんスクリーニングの精度と効率を向上させるために使用されており、自動化は、労働集約的で主観的な細胞形態の解釈を克服するのに役立つと考えられます。SurePath、ThinPrep、FocalPoint GS Imagingなどの主要プレイヤーの製品は、現在、臨床で一般的に使用されています。したがって、これらの要因が予測期間中の地域市場を牽引しています。

本レポートを購入する理由
- この調査には、信頼できる主要な業界専門家によって検証された市場規模および予測分析が含まれています。
- 本レポートでは、業界全体のパフォーマンスを一目で確認することができます。
- 主要な事業財務、製品ポートフォリオ、拡張戦略、最近の開発に焦点を当てた、著名な業界同業者の詳細な分析が含まれています。
- 業界に存在する促進要因、阻害要因、主要トレンド、機会について詳細に検証しています。
- 本調査では、さまざまなセグメントにわたる市場を包括的にカバーしています。
- 地域レベルの深堀り分析

カスタマイズオプション:
世界の乳頭検査市場は、要件やその他の市場セグメントに応じてさらにカスタマイズすることができます。UMIでは、お客様独自のビジネスニーズがあることを理解しており、お客様の要件に完全に適合したレポートを提供するため、お気軽にお問い合わせください。



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目次

1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Main Objective
1.3. Stakeholders
1.4. Limitation
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Pap Test Market
2.2. Research Methodology of the Pap Test Market
2.3. Respondent Profile
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 IMPACT OF COVID-19 ON THE PAP TEST MARKET
6 PAP TEST MARKET REVENUE (USD BN), 2020-2028F
7 MARKET INSIGHTS BY METHOD
7.1. Liquid-based
7.2. Conventional-based
8 MARKET INSIGHTS BY TEST TYPE
8.1. Pap Smear
8.2. Primary HPV Screening
8.3. Co-Testing
8.4. Follow-Up Test for HPV
9 MARKET INSIGHTS BY APPLICATION
9.1. Cervical Cancer Screening
9.2. Vaginal Cancer Screening
9.3. Others
10 MARKET INSIGHTS BY PRODUCT
10.1. Instruments
10.2. Consumables
10.3. Others
11 MARKET INSIGHTS BY TECHNOLOGY
11.1. PCR
11.2. Others
12 MARKET INSIGHTS BY END-USER
12.1. Research Laboratories
12.2. Diagnostic Centers
12.3. Hospitals & Clinics
12.4. Others
13 MARKET INSIGHTS BY REGION
13.1. North America
13.1.1. U.S.
13.1.2. Canada
13.1.3. Rest of North America
13.2. Europe
13.2.1. Germany
13.2.2. U.K.
13.2.3. France
13.2.4. Italy
13.2.5. Spain
13.2.6. Rest of Europe
13.3. Asia-Pacific
13.3.1. China
13.3.2. Japan
13.3.3. India
13.3.4. Rest of Asia-Pacific
13.4. Rest of World
14 PAP TEST MARKET DYNAMICS
14.1. Market Drivers
14.2. Market Challenges
15 PAP TEST MARKET OPPORTUNITIES
16 PAP TEST MARKET TRENDS
17 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
17.1. Demand Side Analysis
17.2. Supply Side Analysis
18 VALUE CHAIN ANALYSIS
19 COMPETITIVE SCENARIO
19.1. Competitive Landscape
19.1.1. Porters Fiver Forces Analysis
20 COMPANY PROFILED
20.1. Abbott
20.2. F. Hoffmann-La Roche Ltd.
20.3. BD
20.4. QIAGEN
20.5. Thermo Fisher Scientific Inc.
20.6. HOLOGIC, INC.
20.7. Seegene Inc.
20.8. Arbor Vita Corporation
20.9. Femasys Inc.
20.10. Hospital Equipment Mfg. Co.
21 DISCLAIMER

 

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Summary

Global Pap Test Market is expected to grow at a significant rate of around 11.4% during the forecast period. Pap test is a process in which cells from the surface of the cervix and the vicinity are gently removed with a little brush so that they can be examined under a microscope for cervical cancer or cell alterations that may result in cervical cancer. Other disorders, including as infections or inflammation, can also be discovered with a pap test. It is typically performed concurrently with a pelvic examination and may also be concurrent with a test for specific forms of human papillomavirus (HPV), also known as the Papanicolaou test and Pap smear. The market for pap test is expected to grow significantly owing to the increasing number of HPV cases and rising awareness regarding cervical cancers. For instance, diagnosed in more than 90% of cervical cancers, the fourth deadliest cancer in women, HPV is currently the most common pathogen responsible for female cancers, as per the study conducted on the estimated lifetime probability of acquiring human papillomavirus in the United States.

Abbott, F. Hoffmann-La Roche Ltd., BD, QIAGEN, Thermo Fisher Scientific Inc., HOLOGIC, INC., Seegene Inc., Arbor Vita Corporation, Femasys Inc., Hospital Equipment Mfg. Co. are some of the key players in the market. Several M&As along with partnerships have been undertaken by these players to facilitate customers with hi-tech and innovative products/technologies.

Insights Presented in the Report
“Amongst method, liquid-based segment held a dominant share during the forecast period”
Based on the method, the market is segmented into liquid-based and conventional-based. The liquid-based segment held a dominant share of the market in 2021. The major reason for the growth in this segment is attributed to the advantages that are offered by these methods. Liquid-based methods have been developed to improve the diagnostic reliability of Papanicolaou (Pap) smears. Traditional methods such as conventional pap smears used to have false-negative and false-positive results owing to inefficient sampling and slide preparation, and errors in laboratory detection and interpretation. Liquid-based methods rinse cervical cells in preservatives so that blood and other potentially obscuring material can be easily separated. It also allows for additional testing of the sample, such as HPV, leading to the growth of the pap test market.

“Amongst application, the vaginal cancer screening category is expected to grow with high CAGR in 2021”
Basis of application, the market is segmented into cervical cancer screening, vaginal cancer screening, and others. In 2021, the vaginal cancer screening category is expected to grow with high CAGR attributed to rising cases and high mortality rates of vaginal cancer that have propelled the demand for effective screening tests. For instance, as per a 2018 report by the American Cancer Society, an estimated 1 out of every 1,100 women is likely to develop vaginal cancer. In 2018, 5,350 women were diagnosed with vaginal cancer in the U.S. and the number of vaginal cancer-related deaths in the U.S. was 1,430 in the same year.

“Amongst end user, home setting segment to witness significant CAGR during the forecast period”
Based on end user, the market is segmented into research laboratories, diagnostic centers, hospitals & clinics, and others. The diagnostic centers segment is expected to witness significant CAGR during the forecast period due to the rising women population suffering with cervical cancer and surge in demand for diagnosis and detection of the disease.

“North America to hold a significant share in the market”
In 2021, North America held a significant share of the global pap test market mainly due to a surge in the cases of cervical cancers, leading to the need for rising technological advancement related to the early screening for cancers during the forecast period. Technological development such as culmination of AI and big data have been used to improve the accuracy and efficiency of cervical cancer screening and automation may help overcome the labor-intensive and subjective interpretation of cellular morphology. Products from key players such as SurePath, ThinPrep, and FocalPoint GS Imaging are now commonly being used in clinical practice. Thus, these factors are driving the regional market in the forecast period.

Reasons to buy this report:
• The study includes market sizing and forecasting analysis validated by authenticated key industry experts.
• The report presents a quick review of overall industry performance at one glance.
• The report covers an in-depth analysis of prominent industry peers with a primary focus on key business financials, product portfolio, expansion strategies, and recent developments.
• Detailed examination of drivers, restraints, key trends, and opportunities prevailing in the industry.
• The study comprehensively covers the market across different segments.
• Deep dive regional level analysis of the industry.

Customization Options:
The global pap test market can further be customized as per the requirement or any other market segment. Besides this, UMI understands that you may have your own business needs, hence feel free to connect with us to get a report that completely suits your requirements.



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Table of Contents

1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Main Objective
1.3. Stakeholders
1.4. Limitation
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Pap Test Market
2.2. Research Methodology of the Pap Test Market
2.3. Respondent Profile
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 IMPACT OF COVID-19 ON THE PAP TEST MARKET
6 PAP TEST MARKET REVENUE (USD BN), 2020-2028F
7 MARKET INSIGHTS BY METHOD
7.1. Liquid-based
7.2. Conventional-based
8 MARKET INSIGHTS BY TEST TYPE
8.1. Pap Smear
8.2. Primary HPV Screening
8.3. Co-Testing
8.4. Follow-Up Test for HPV
9 MARKET INSIGHTS BY APPLICATION
9.1. Cervical Cancer Screening
9.2. Vaginal Cancer Screening
9.3. Others
10 MARKET INSIGHTS BY PRODUCT
10.1. Instruments
10.2. Consumables
10.3. Others
11 MARKET INSIGHTS BY TECHNOLOGY
11.1. PCR
11.2. Others
12 MARKET INSIGHTS BY END-USER
12.1. Research Laboratories
12.2. Diagnostic Centers
12.3. Hospitals & Clinics
12.4. Others
13 MARKET INSIGHTS BY REGION
13.1. North America
13.1.1. U.S.
13.1.2. Canada
13.1.3. Rest of North America
13.2. Europe
13.2.1. Germany
13.2.2. U.K.
13.2.3. France
13.2.4. Italy
13.2.5. Spain
13.2.6. Rest of Europe
13.3. Asia-Pacific
13.3.1. China
13.3.2. Japan
13.3.3. India
13.3.4. Rest of Asia-Pacific
13.4. Rest of World
14 PAP TEST MARKET DYNAMICS
14.1. Market Drivers
14.2. Market Challenges
15 PAP TEST MARKET OPPORTUNITIES
16 PAP TEST MARKET TRENDS
17 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
17.1. Demand Side Analysis
17.2. Supply Side Analysis
18 VALUE CHAIN ANALYSIS
19 COMPETITIVE SCENARIO
19.1. Competitive Landscape
19.1.1. Porters Fiver Forces Analysis
20 COMPANY PROFILED
20.1. Abbott
20.2. F. Hoffmann-La Roche Ltd.
20.3. BD
20.4. QIAGEN
20.5. Thermo Fisher Scientific Inc.
20.6. HOLOGIC, INC.
20.7. Seegene Inc.
20.8. Arbor Vita Corporation
20.9. Femasys Inc.
20.10. Hospital Equipment Mfg. Co.
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