アジア太平洋地域のバス市場、全長タイプ別(8m未満、8m以上10m未満、10m以上12m未満、12m以上)、燃料タイプ別(ディーゼル、ガソリン/ガソリン、ガス、電気、ハイブリッド)、座席数別(30人未満、30人以上40人未満、40人以上)、ボディタイプ別(フルビルド、カスタマイズ可能)、用途別(トランジットバス、スクールバス/その他、モーターコーチ)、国別、競争状況、予測と機会、2026年Asia Pacific Bus Market, By Length Type (Less than 8m, Between 8m-10m, Between 10m-12m, Greater than 12m), By Fuel Type (Diesel, Petrol/Gasoline, Gas, Electric, Hybrid), By Seating Capacity (Less than 30, Between 30-40, Greater than 40), By Body Type (Fully Built, Customizable), By Application (Transit Bus, School Bus/Others, Motorcoaches), By Country, Competition, Forecast & Opportunities, 2026 アジア太平洋地域のバス市場は、環境問題への関心の高まりと政府の取り組みの増加により、2020年には22.97千台だったものが、予測期間中には9.08%のCAGRで42.57千台に成長すると予想されています。2輪車や4輪... もっと見る
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サマリーアジア太平洋地域のバス市場は、環境問題への関心の高まりと政府の取り組みの増加により、2020年には22.97千台だったものが、予測期間中には9.08%のCAGRで42.57千台に成長すると予想されています。2輪車や4輪車の道路走行が増加しているため、汚染レベルが日に日に高まっており、大きな問題となっています。個人所有の自動車の増加は、環境に影響を与えるだけでなく、道路の渋滞にもつながっています。 環境汚染や交通渋滞の問題を解決するために、各国政府は、バスへの補助金や電気自動車の導入率を高めるための特典を提供することで、日常的な移動手段としてのバスを推進するなど、必要な措置を講じています。電気バスは、ディーゼルやガソリンなどの燃料の代わりに電気を使用することで、環境汚染を軽減するという重要な役割を果たします。しかし、電気バスの普及は、各国の政策や充電ステーションの数に左右されます。電気バスを路上で走らせるためには、問題を回避するために、各国が強力な充電インフラを持つ必要があります。 アジア太平洋地域のバス市場は、全長、燃料タイプ、座席数、ボディタイプ、用途に基づいて分類されます。長さベースでは、8m以下のバスが市場をリードしています。しかし、2020年には長さ10m~12mのバスが、都市内・都市間の両方の用途で使用されるため、売上は好調に推移します。燃料種別では、2020年にはディーゼルバスが90%以上のシェアを占め、市場を席巻します。予測期間においても、ディーゼルバスがバス市場を支配することが予想されますが、電気バスはディーゼルバスと比較して良好なCAGRで成長することが予測されます。 乗車定員別では、都市内の移動手段としての需要が高い30席以下のバスが市場をリードしています。車体タイプ別では、個別の目的のために改造されていない完成品のバスがアジア太平洋地域のバス市場を席巻しており、予測期間においてもこのセグメントが市場を席巻すると予想されます。バスの用途別では、都市内バスとしての需要が高い輸送用バスが市場をリードしており、次いでモーターコーチが続いています。モーターコーチの需要は、基本的にインドネシア、マレーシア、シンガポールなどのアジア太平洋諸国における観光業の増加によるものです。 アジア太平洋地域のバス市場に参入している主要企業は、トヨタ自動車株式会社、SMLいすゞ株式会社、日野自動車株式会社、ABボルボ、スカニア、MAN、ダイムラーAG、日産自動車、三菱ふそうトラック・バス株式会社、上海神龍客車有限公司などです。主要プレイヤーは、市場での競争力を維持するために、先進技術の開発や新製品の投入を行っています。その他の競争戦略としては、M&Aや新製品の開発などがあります。この市場で事業を展開している企業は、研究開発能力を向上させる一方で、業務効率を高めてプラス成長を目指しています。
本レポートで考慮した年数
本調査の目的 TechSci Researchはこの調査のために、一次調査と徹底的な二次調査を行いました。最初に、TechSci Researchはアジア太平洋地域のメーカーのリストを入手し、その後、特定の企業に対して一次調査を行いました。インタビューの際には、回答者に競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の限界により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Researchは、アジア太平洋地域におけるすべての主要メーカーの製品提供、流通チャネル、および存在を分析しました。
TechSci Research社は、様々なエンドユーザー・セグメントのデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップ・アプローチを用いて、アジア太平洋地域のバス市場の市場規模を算出しました。TechSci Researchはこれらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体の市場規模を得るために、これらの製品タイプやアプリケーションの過去のデータを分析して外部から検証しました。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書などの様々な二次資料も調査しました。
レポートの範囲
利用可能なカスタマイズ 目次1.製品概要2.リサーチ・メソドロジー 3.エグゼクティブサマリー 4.COVID-19がアジア太平洋地域のバス市場に与える影響 5.お客様の声 5.1.ブランド認知度 5.2.購入意思決定に影響を与える要因 5.3.購入後に直面した課題 6.アジア太平洋地域のバス市場の展望 6.1.市場規模と予測 6.1.1.金額・数量ベース 6.2.市場シェアと展望 6.2.1.長さタイプ別(8m未満、8m以上10m未満、10m以上12m未満、12m以上 6.2.2.燃料タイプ別(ディーゼル、ガソリン/ガソリン、ガス、電気、ハイブリッド 6.2.3.座席数別(30席未満、30~40席、40席以上 6.2.4.ボディタイプ別(完成品、カスタマイズ可能) 6.2.5.用途別(乗合バス、スクールバス/その他、モーターコーチ 6.2.6.国別(オーストラリア、シンガポール、タイ、台湾、マレーシア、日本、ニュージーランド、インドネシア) 6.2.7.企業別(2020年 6.3.製品マーケットマップ 7.オーストラリアのバス市場の展望 7.1.市場規模と予測 7.1.1.金額・数量ベース 7.2.市場シェアと展望 7.2.1.長さタイプ別(8m未満、8m以上10m未満、10m以上12m未満、12m以上 7.2.2.燃料タイプ別(ディーゼル、ガソリン/ガソリン、ガス、電気、ハイブリッド 7.2.3.座席数別(30席未満、30~40席、40席以上 7.2.4.ボディタイプ別(完成品、カスタマイズ可能) 7.2.5.用途別(乗合バス、スクールバス/その他、モーターコーチ 8.シンガポールのバス市場の展望 8.1.市場規模と予測 8.1.1.金額・数量ベース 8.2.市場シェアと展望 8.2.1.長さタイプ別(8m未満、8m以上10m未満、10m以上12m未満、12m以上 8.2.2.燃料タイプ別(ディーゼル、ガソリン/ガソリン、ガス、電気、ハイブリッド 8.2.3.座席数別(30席未満、30~40席、40席以上 8.2.4.ボディタイプ別(完成品、カスタマイズ可能) 8.2.5.用途別(乗合バス、スクールバス/その他、モーターコーチ 9.タイのバス市場の展望 9.1.市場規模と予測 9.1.1.金額ベース、台数ベース 9.2.市場シェアと展望 9.2.1.長さタイプ別(8m未満、8m以上10m未満、10m以上12m未満、12m以上 9.2.2.燃料タイプ別(ディーゼル、ガソリン/ガソリン、ガス、電気、ハイブリッド 9.2.3.座席数別(30席未満、30~40席、40席以上 9.2.4.ボディタイプ別(完成品、カスタマイズ可能) 9.2.5.用途別(トランジット、スクールバス/その他、モーターコーチ 10.台湾バス市場の展望 10.1.市場規模と予測 10.1.1.金額・数量ベース 10.2.市場シェアと展望 10.2.1.長さタイプ別(8m未満、8m以上10m未満、10m以上12m未満、12m以上 10.2.2.燃料タイプ別(ディーゼル、ガソリン/ガソリン、ガス、電気、ハイブリッド 10.2.3.座席数別(30席未満、30~40席、40席以上 10.2.4.ボディタイプ別(完成品、カスタマイズ可能) 10.2.5.用途別(トランジット、スクールバス/その他、モーターコーチ 11.マレーシアのバス市場の展望 11.1.市場規模と予測 11.1.1.金額・数量ベース 11.2.市場シェアと展望 11.2.1.長さタイプ別(8m未満、8m以上10m未満、10m以上12m未満、12m以上 11.2.2.燃料タイプ別(ディーゼル、ガソリン/ガソリン、ガス、電気、ハイブリッド 11.2.3.座席数別(30席未満、30~40席、40席以上 11.2.4.ボディタイプ別(完成品、カスタマイズ可能) 11.2.5.用途別(トランジット、スクールバス/その他、モーターコーチ 12.日本のバス市場の展望 12.1.市場規模と予測 12.1.1.金額・数量ベース 12.2.市場シェアと展望 12.2.1.長さタイプ別(8m未満、8m以上10m未満、10m以上12m未満、12m以上 12.2.2.燃料タイプ別(ディーゼル、ガソリン/ガソリン、ガス、電気、ハイブリッド 12.2.3.座席数別(30席未満、30~40席、40席以上 12.2.4.ボディタイプ別(完成品、カスタマイズ可能) 12.2.5.用途別(トランジット、スクールバス/その他、モーターコーチ 13.ニュージーランドのバス市場展望 13.1.市場規模と予測 13.1.1.金額・数量ベース 13.2.市場シェアと展望 13.2.1.長さタイプ別(8m未満、8m以上10m未満、10m以上12m未満、12m以上 13.2.2.燃料タイプ別(ディーゼル、ガソリン/ガソリン、ガス、電気、ハイブリッド 13.2.3.座席数別(30席未満、30~40席、40席以上 13.2.4.ボディタイプ別(完成品、カスタマイズ可能) 13.2.5.用途別(トランジット、スクールバス/その他、モーターコーチ 14.インドネシアのバス市場の展望 14.1.市場規模と予測 14.1.1.金額・数量ベース 14.2.市場シェアと展望 14.2.1.長さタイプ別(8m未満、8m以上10m未満、10m以上12m未満、12m以上 14.2.2.燃料タイプ別(ディーゼル、ガソリン/ガソリン、ガス、電気、ハイブリッド 14.2.3.座席数別(30席未満、30~40席、40席以上 14.2.4.ボディタイプ別(完成品、カスタマイズ可能) 14.2.5.用途別(トランジット、スクールバス/その他、モーターコーチ 15.市場力学 15.1.ドライバー 15.2.課題 16.市場動向と開発状況 17.競合他社の状況 17.1.1.トヨタ自動車株式会社 17.1.2.SMLいすゞ株式会社 17.1.3.日野自動車株式会社 17.1.4.ABボルボ 17.1.5.スカニアAB 17.1.6.MAN SE 17.1.7.ダイムラーAG 17.1.8.日産自動車(株) 1.8. 17.1.9.三菱ふそうトラック・バス株式会社 17.1.10.上海神龍客車有限公司 1.10. 18.戦略的提言 19.会社概要・免責事項
SummaryAsia Pacific Bus market is expected to grow from 22.97 thousand units in 2020 to 42.57 thousand units, growing at a CAGR of 9.08% during the forecast period because of growing environmental concerns and increasing government initiatives. Due to increasing number of personal two-wheelers and four-wheeler vehicles on roads, the level of pollution is increasing day by day which is a huge concern. Not only increasing fleet of personal vehicle is affecting the environment but also leading to traffic congestion on the roads. To overcome the issue of environmental pollution and traffic congestion, governments are taking necessary steps like promoting buses for daily travelling by offering subsidies on buses and providing benefits for increasing the adoption rate of electric vehicles. The electric buses can play a vital role in decreasing the pollution level as use of electricity in place of fuels like diesel and petrol causes less pollution. However, the deployment of electric buses will depend upon country wise policy and also the number of charging stations in countries. To run the electric buses on road countries should have a strong charging infrastructure to avoid problems. Asia Pacific Bus market can be segmented on the basis of length, fuel type, seating capacity, body type and application. Based on length, below 8m buses is leading the market. But in 2020, the sales of buses with length 10m-12m were good because of use in both intracity and intercity application. In terms of fuel type, diesel buses dominated the market with over 90% market share in 2020. In the forecast period also it is expected that diesel buses will dominate the bus market, but electric buses are projected to grow at a good CAGR in comparison to diesel buses. By seating capacity segment, the buses with below 30 seats are leading the market because of high demand for intracity purposes. In by body type segment, the fully built buses i.e., which are not modified for individual purposes are dominating the Asia pacific bus market and in forecast period also it is expected that this segment will dominate the market. In by Application bus segment, transit buses are leading the market because of high demand as intracity buses followed by motorcoaches. The demand of motorcoaches is basically due to increasing tourism in Asia-pacific countries like Indonesia, Malaysia, Singapore etc. Major players operating in Asia-Pacific Bus market are Toyota Motor Corporation, SML Isuzu Ltd., Hino Motors, Ltd., AB Volvo, Scania, MAN, Daimler AG, Nissan, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation and Shanghai Shenlong Bus Co., Ltd. Key players are developing advanced technologies and launching new products to stay competitive in the market. Other competitive strategies include mergers and acquisitions and new product developments. Players operating in the market are improving R&D capabilities while enhancing operational efficiency to register positive growth.
Years considered for this report:
Objective of the Study: TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of manufacturers across the Asia-Pacific Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include manufacturers which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the product offerings, distribution channels and presence of all major manufacturers across the Asia Pacific.
TechSci Research calculated the market size of Asia Pacific Bus Market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated them through analyzing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
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