世界のトラクター市場、出力別(40HP未満、40HP~100HP未満、100HP以上)、駆動方式別(二輪駆動、四輪駆動)、用途別(農業、非農業)、地域別、競争予測と機会、2016-2026年Global Tractor Market, By Power Output (Under 40 HP, 40 HP - Under 100 HP and 100 HP & Above), By Drive Type (Two-Wheel Drive & Four-Wheel Drive), By Application (Agriculture & Non-Agriculture), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2016-2026 世界のトラクター市場は、農家の持続的な支出や農業・物流業界における機械化需要の増加を背景に、予測期間中に4.96%の堅調な成長が見込まれています。2020年12月までの1年間で、世界のトラクター市場は約199... もっと見る
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サマリー世界のトラクター市場は、農家の持続的な支出や農業・物流業界における機械化需要の増加を背景に、予測期間中に4.96%の堅調な成長が見込まれています。2020年12月までの1年間で、世界のトラクター市場は約199万台となりました。今後5年間の世界のトラクター市場の成長には、ローン免除による世界の農業の財政状態の強化、商品の補助金制度の利用、銀行融資の普及などが重要な要因となっています。 インドは世界最大のトラクター生産国であり、市場でもあることから、予測期間中のCAGRは7.94%になると予想されます。インド・ブランド・エクイティ財団によると、インドの人口の約58%が農業を主要な生計手段としています。農林水産業による粗付加価値(GVA)は、2020年度に2,763億7,000万米ドル(INR19.48 lakh crore)と推定されています。現在の価格でのインドの総付加価値に占める農業および関連部門のシェアは、2020年度に17.8%となった。インドの個人消費は、パンデミックによる落ち込みから2021年には成長に転じ、6.6%もの拡大が見込まれている。 インド政府は、2022年までに農家の収入を2倍にすることを目指しており、農作物の輸出額を2022年までに600億ドル以上にするという目標を掲げています。2020年4月~12月の主要農産物輸出は約284億7千万米ドルであり、このような大量の生産ニーズは同国の農業機械化需要を沸き立たせ、トラクターの販売拡大を後押ししています。2020年11月、政府はパンジャブ州で、55エーカーの土地に広がる1,460万米ドル(1億7,083億円)相当のメガフードパークを発足させました。2020年10月には、アグリレンダーのNABARD(農業農村開発のための国立銀行)が、農業農村開発の下での融資に保証を提供する子会社を設立する計画を提案しました。このような計画やプログラムは、国内での内需の基盤を作り、それが世界中での販売と輸出の両方に利益をもたらすと期待されています。 世界のトラクター市場は、アプリケーションタイプ別、出力別、駆動方式別、地域別に分類されています。アプリケーションタイプに基づいて、市場は農業用と非農業用に分けられます。農業分野で使用されるトラクターは、耕す、耕す、植えるなど、あらゆる農作業に使用されるため、市場の大半を占めており、今後数年間で堅調な成長が見込まれています。トラクターは、エンジン出力の観点から、定格出力40HP以下、40HP~100HP、100HP以上の3つのカテゴリーに分けられます。しかし、トラクターのコストはこの分野の需要の主な要因であるため、それぞれの出力も大きな関心事となっています。そのため、現在は定格出力40HP~100HPのミドルレンジのトラクターが市場を占めており、今後も持続的に成長していくと考えられます。 しかし、大規模農業における重機械化のニーズが高まっていることから、定格出力100HP以上の重出力トラクターが継続的に販売を伸ばしています。駆動方式によって、市場は2輪駆動と4輪駆動に分けられます。二輪駆動のトラクターは、農作業やその他の農業活動に十分なパワーを持ち、経済的にも手ごろな価格で購入できるという利点があり、世界のトラクター市場の主要なシェアを占めています。しかし、農家の収入や世界人口の農業ニーズの増加に伴い、重い四輪駆動トラクターがトラクターの売上を増加させています。 さらに、地域別では、アジア太平洋、北米、欧州、南米、中東・アフリカに分けられます。機械化された農業の需要の大部分は、アジアと北米の国々からもたらされており、主流の市場のリーダーとして組織されています。インド、中国、米国は、それぞれ世界の3大トラクター生産国・市場です。インドは年率7.94%、米国は年率3.22%で成長し、予測期間中に市場を押し上げると予想されています。一方、中国は過去の販売実績を回復し、世界のトラクター市場に徐々に好影響を与えると思われます。 COVID-19パンデミックの拡大を防ぐためのロックダウンが実施されたため、第1四半期末および第2四半期開始月のトラクターの販売は、ほとんどの国で若干減少しました。しかし、残りの2020年は農業・食料需要が非常に旺盛であることから、この年の業績は好調に推移しました。インドと中国は、2019年に比べて2020年にはそれぞれ10.94%と53.12%の大幅な増加を記録しました。しかし、日本、フランス、イタリア、イギリス、スペイン、ベルギーなどの一部の国では、生産台数の減少や国際貿易の停止などにより、2020年の売上高は減少しました。しかし、市場は急速に回復しており、2021年から2022年の間に克服することが期待されています。したがって、最終的には市場にポジティブな見通しを与えている。 世界のトラクター市場では、Mahindra & Mahindra Ltd.が最大のシェアを占めており、次いでDeere & Co.(John Deere)とTractor & Farm Equipments Ltd.がそれぞれ2桁のシェアを持っています。その他の国際的なリーダーは、Sonalika International Tractors Ltd.、Escorts Ltd.、Kubota Corporation、CNH Industrial N.V、AGCO Corporation(子会社ブランド:Massey Fergusson、Valtra & Fendt)、Case IH、Claas KGaAmbH、YTO Group(Dongfanghong)、Deutz-Fahr GmbH、Dongfeng Agricultural Machinery Group Co.Ltd.などです。
本レポートで考慮した年数
本調査の目的 TechSci Research社はこの調査のために、一次調査と徹底的な二次調査を行いました。最初に、TechSci Research社は世界のトラクターメーカーのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定の企業に対して一次調査を行いました。インタビューの際には、回答者に競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の限界により特定できなかったベンダーやサービスプロバイダーを含めることができました。TechSci Researchは、全世界のトラクターメーカーの製品提供、アプリケーション、販売チャネル、地域別のプレゼンスを分析しました。
TechSci Researchは、様々なエンドユーザー・セグメントのデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップ・アプローチを用いて、世界のトラクター市場の市場規模を算出しました。TechSci Researchはこれらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体の市場規模を得るために、これらの製品タイプやアプリケーションの過去のデータを分析して外部から検証しました。TechSci Researchはまた、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料を調査しました。
レポートの範囲
競合他社の状況 目次
1.製品概要
SummaryGlobal tractor market is anticipated to grow at a robust growth rate of 4.96% during the forecast period, owing to sustainable expenditure of farmers & increase in demand of mechanization in agriculture and logistics industry. The global tractor market stood at around 1.99 million units in the year ending December 2020. Strengthening of financial state of global agriculture industry by loan waivers, availability of subsidized rate of commodities and growing popularity of bank financing are the key factors responsible for the growth of tractor market worldwide for next five years. India, being the largest tractor producer and market in the world, is expected to grow at a CAGR of 7.94% in the forecast period. According to the India Brand Equity Foundation, agriculture is the primary source of livelihood for about 58% of India’s population. Gross Value Added (GVA) by agriculture, forestry, and fishing was estimated at USD276.37 billion (INR19.48 lakh crore) in FY2020. Share of agriculture and allied sectors in gross value added of India at current prices stood at 17.8% in FY2020. Consumer spending in India will return to growth in 2021 post the pandemic-led contraction, expanding by as much as 6.6%. The Government of India is aiming to double farmers’ income by 2022 and has set a target to increase agricultural export to over USD60 billion by 2022. Principal agricultural commodities export for April-December 2020 stood at around USD28.47 billion and such massive production needs are booming the country’s agricultural mechanization demand and are aiding the growth of tractor sales. In November 2020, the government inaugurated a mega food park in Punjab worth USD14.6 million (INR107.83 crores) that will be spread over 55 acres of land. In October 2020, Agri-lender NABARD (National Bank for Agriculture and Rural Development) proposed plans to set up a subsidiary to provide guarantee for loans under agriculture and rural development. Such schemes and programs are expected to create a stronghold domestic demand in the country which will benefit both the sales and export throughout the globe. The global tractor market is classified based on application type, by power output, by drive type, and by region. Based on application type, the market is segmented into agriculture and non-agricultural purposes. Tractor used in agriculture sector captured a majority of the market, because of its all-purpose farming use like plowing, tilling, planting, etc. and is expected to witness robust growth in the upcoming years. In terms of engine power output, tractors are distinguished amongst three categories, tractors with rated engines under 40HP, 40HP to 100HP and of above 100HP. Since cost of the tractor is a major factor of the sector’s demand, however, respective power output is also a major concern. Hence, mid-range tractors with rated power output of 40HP to 100HP currently dominate the market and will continue to grow sustainably. Although, with growing needs of heavy mechanization in large scale farming, tractors with heavy output of 100HP and above rated output are continuously adding up sales in the market. On the basis of drive type, market is segmented among two-wheel drive and four-wheel drive. Two-wheel drive tractors being powerful enough for farming & other agricultural activities and providing a benefit of economic affordability, hold a major share of the global tractor market. However, with increasing farmers’ income and agricultural needs of the global population heavy four-wheel drive tractors are increasing the sales of tractors also. In addition to that, by region, the market is distributed into Asia-Pacific, North America, Europe, South America, and Middle East & Africa. Majority of mechanized farming demands come from Asian & North American countries, hence organizing themselves as leaders of the mainstream market. India, China & United States of America are the three largest tractor producers and markets in the world, respectively. India and USA are expected to grow at a CAGR of 7.94% and 3.22%, respectively and will help boost the market in the forecasting period, whereas China will recover the historic sales and gradually bring a positive outlook to the global tractor market. Due to the implementation of lockdown to prevent the spread of the COVID-19 pandemic, sales of tractors in the end of first quarter and in the starting month of second quarter slightly declined in most of the countries. However, a very strong agricultural & food demand was followed afterwards in the remaining year of 2020, driving the year’s performance to a positive trend. India and China witnessed a massive increase of 10.94% and 53.12% in 2020 as compared to 2019 sales, respectively. Nevertheless, in some of the countries including Japan, France, Italy, United Kingdom, Spain, Belgium, etc. witnessed a degrowth in the year 2020, mainly due to contraction of production units and halt on international trade. However, the market rapidly is seen to be recovering at a good pace and is expected to overcome in the 2021-2022 period. Hence, giving positive outlook to the market eventually. Mahindra & Mahindra Ltd. holds the largest share in the global tractor market, followed by Deere & Co. (John Deere) and Tractor & Farm Equipments Ltd., which holds double-digit shares individually. Other international leaders of the market are Sonalika International Tractors Ltd., Escorts Ltd., Kubota Corporation, CNH Industrial N.V, AGCO Corporation (with subsidiary brands: Massey Fergusson, Valtra & Fendt), Case IH, Claas KGaAmbH, YTO Group (Dongfanghong), Deutz-Fahr GmbH, and Dongfeng Agricultural Machinery Group Co., Ltd., etc.
Years considered for this report:
Objective of the Study:
TechSci Research calculated the market size of Global Tractor market using a bottom up approach, where data for various end-user segments were recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analysing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. TechSci Research also studied various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports. The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for industry stakeholders such as tractor manufacturers, distributors and dealers, customers, and policy makers. The study would also help them to target the growing segments over the coming years (next two to five years), thereby aiding the stakeholders in taking investment decisions and facilitating their expansion. Thereby aiding the stakeholders in taking investment decisions and facilitating their expansion.
Report Scope:
Competitive Landscape
Available Customizations: Company Information
o Detailed analysis and profiling of additional market players (up to ten). Table of Contents
1. Product Overview
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